Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 377 din 29 mai 2013  privind utilizarea numerelor nationale scurte interne si a codurilor scurte SMS/MMS    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 377 din 29 mai 2013 privind utilizarea numerelor nationale scurte interne si a codurilor scurte SMS/MMS

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU ADMINISTRARE SI REGLEMENTARE IN COMUNICATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 329 din 6 iunie 2013

    În temeiul prevederilor art. 3 lit. b) pct. 3 şi 4, art. 10 alin. (2) pct. 5, 9 şi 10, art. 11 alin. (1), precum şi ale art. 12 alin. (1) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 22/2009 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, aprobată prin Legea nr. 113/2010, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 40 şi 43 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012,

    preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii emite prezenta decizie.

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Prezenta decizie stabileşte regulile generale de utilizare a numerelor naţionale scurte interne, prevăzute în Planul naţional de numerotaţie adoptat prin Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii nr. 375/2013, precum şi a codurilor scurte SMS/MMS, definite prin prezenta decizie.
    (2) Numerele naţionale scurte interne sunt prevăzute în anexă, iar codurile scurte SMS/MMS vor fi stabilite în Codul de conduită prevăzut la art. 12.
    ART. 2
    (1) În înţelesul prezentei decizii, următorii termeni se definesc astfel:
    a) serviciu de mesaje scurte (SMS) - serviciu de comunicaţii electronice care asigură transmiterea unor mesaje sub formă de text, între terminale conectate la o reţea de comunicaţii electronice, utilizând protocoale standardizate de reţea;
    b) serviciu de mesaje multimedia (MMS) - serviciu de comunicaţii electronice care asigură transmiterea unor mesaje constând în text, imagini, conţinut audio, conţinut video sau o combinaţie a acestora, între terminale conectate la o reţea de comunicaţii electronice, utilizând protocoale standardizate de reţea;
    c) cod scurt SMS/MMS - secvenţă de 3-5 cifre prin intermediul căreia se furnizează servicii de mesaje scurte şi/sau servicii de mesaje multimedia.
    (2) În cuprinsul prezentei decizii sunt aplicabile definiţiile relevante prevăzute la art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, la art. 2 alin. (1) din Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii nr. 375/2013 privind Planul naţional de numerotaţie, precum şi la art. 2 alin. (1) din Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii nr. 376/2013 privind procedura de solicitare şi emitere a licenţelor de utilizare a resurselor de numerotaţie.

    CAP. II
    Reguli de utilizare a numerelor naţionale scurte interne şi a codurilor scurte SMS/MMS

    ART. 3
    (1) Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice care sunt şi furnizori de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului sau care asigură furnizarea serviciilor de comunicaţii electronice prin intermediul unor terţi autorizaţi în acest sens, ce au dobândit prin licenţa de utilizare a resurselor de numerotaţie, denumită în continuare LURN, dreptul de utilizare a unor resurse de numerotaţie din domeniile 0Z=02, 0Z=03, 0Z=06 sau 0Z=07 ale Planului naţional de numerotaţie, denumit în continuare PNN, au dreptul de utilizare a numerelor naţionale scurte interne prevăzute în anexă şi/sau a codurilor scurte SMS/MMS, în condiţiile prevăzute de prezenta decizie, pentru furnizarea unor servicii specifice de reţea sau a unor servicii cu valoare adăugată.
    (2) Numerele naţionale scurte interne şi codurile scurte SMS/MMS se utilizează de către furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice prevăzuţi la alin. (1), în vederea asigurării unor servicii specifice de reţea sau a unor servicii cu valoare adăugată ori se asignează de către aceştia unor terţi, în vederea asigurării unor servicii cu valoare adăugată.
    (3) Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice prevăzuţi la alin. (1) au obligaţia de a se asigura că terţii cărora le-au asignat numere naţionale scurte interne sau coduri scurte SMS/MMS respectă condiţiile de utilizare a acestor resurse de numerotaţie.
    (4) Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice prevăzuţi la alin. (1) vor urmări utilizarea numerelor naţionale scurte interne şi a codurilor scurte SMS/MMS pentru servicii cu valoare adăugată în mod armonizat, în sensul utilizării aceluiaşi număr naţional scurt intern sau a aceluiaşi cod scurt SMS/MMS pentru acelaşi serviciu cu valoare adăugată în reţele diferite, în condiţiile Codului de conduită prevăzut la art. 12.
    (5) Numerele scurte din subdomeniile 1t=13, 1t=17 şi 1t=18 vor putea fi utilizate ca numere naţionale scurte interne pentru furnizarea unor servicii specifice de reţea sau pentru furnizarea unor servicii cu valoare adăugată, numai dacă această utilizare nu contravine folosirii acestora ca resurse tehnice, conform PNN.
    ART. 4
    (1) Cu titlu de excepţie, furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice prevăzuţi la art. 3 alin. (1) pot utiliza şi alte numere scurte interne decât cele prevăzute în anexă pentru furnizarea unor servicii specifice de reţea, cu condiţia de a se asigura că utilizarea acestor numere scurte interne se realizează în conformitate cu prezenta decizie şi nu limitează sau nu împiedică utilizarea resurselor de numerotaţie prevăzute în PNN şi nici dezvoltările ulterioare ale PNN.
    (2) Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice prevăzuţi la art. 3 alin. (1) pot utiliza numere scurte interne care au în componenţa lor, alături de cifre, şi alte tipuri de caractere, cu respectarea următoarelor condiţii cumulative:
    a) nu împiedică utilizarea acestora în conformitate cu standardele ETSI şi recomandările Uniunii Internaţionale a Telecomunicaţiilor;
    b) nu limitează sau nu împiedică utilizarea resurselor de numerotaţie din PNN;
    c) utilizarea lor se face cu respectarea principiilor transparenţei şi nediscriminării;
    d) tariful cu amănuntul pentru apelurile, mesajele scurte şi mesajele multimedia către aceste numere nu va depăşi tariful naţional în propria reţea, asociat planului tarifar aplicat fiecărui utilizator final.
    (3) Numerele scurte interne prevăzute la alin. (1), care împiedică sau limitează utilizarea resurselor de numerotaţie prevăzute în PNN sau dezvoltările ulterioare ale PNN, precum şi numerele scurte interne prevăzute la alin. (2) care nu respectă condiţiile prevăzute la alin. (2) lit. a)-d) vor fi eliberate de furnizorul care le utilizează, în termenul stabilit de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, denumită în continuare ANCOM.
    ART. 5
    (1) Accesarea şi furnizarea serviciilor prin intermediul numerelor naţionale scurte interne se pot realiza atât vocal, cât şi prin intermediul serviciilor SMS/MMS.
    (2) Accesarea şi furnizarea serviciilor prin intermediul codurilor scurte SMS/MMS se pot realiza numai prin intermediul serviciilor SMS/MMS.
    (3) Codurile scurte SMS/MMS pot fi utilizate pentru furnizarea unor servicii specifice tehnologiei SMS/MMS, servicii care prin natura lor tehnică sau comercială constau în trimiterea sau primirea de către utilizatori a unor mesaje text sau multimedia.
    ART. 6
    Numerele naţionale scurte interne prevăzute în anexă şi codurile scurte SMS/MMS utilizate pentru furnizarea unor servicii cu valoare adăugată sau a unor servicii specifice de reţea, precum şi alte numere scurte interne, indiferent de tipul caracterelor din cuprinsul acestora, nu pot fi utilizate pentru:
    a) furnizarea serviciilor de urgenţă;
    b) furnizarea serviciilor armonizate cu caracter social;
    c) furnizarea serviciilor de informaţii privind abonaţii;
    d) reoriginarea unor apeluri naţionale sau internaţionale.
    ART. 7
    Furnizarea unor servicii cu valoare adăugată destinate adulţilor este permisă numai prin intermediul numerelor naţionale scurte interne din subdomeniul 1t = 15.
    ART. 8
    (1) Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice prevăzuţi la art. 3 alin. (1) care utilizează sau asignează numere naţionale scurte interne, coduri scurte SMS/MMS sau alte numere scurte interne au obligaţia de a pune la dispoziţia utilizatorilor finali şi de a publica un mecanism de soluţionare a reclamaţiilor în legătură cu modul de utilizare şi tarifare a serviciilor furnizate prin intermediul acestora.
    (2) Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice prevăzuţi la art. 3 alin. (1) care utilizează sau asignează numere naţionale scurte interne sau coduri scurte SMS/MMS pentru furnizarea de servicii cu valoare adăugată au obligaţia de a pune la dispoziţia utilizatorilor finali, la cerere, dacă este posibil din punct de vedere tehnic, un mecanism de blocare a accesului la serviciile furnizate prin intermediul numerelor naţionale scurte interne, al codurilor scurte SMS/MMS, în condiţiile stabilite prin Codul de conduită prevăzut la art. 12.
    ART. 9
    (1) Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice prevăzuţi la art. 3 alin. (1) care utilizează sau asignează numere naţionale scurte interne sau coduri scurte SMS/MMS pentru furnizarea de servicii cu valoare adăugată au obligaţia de a publica pe pagina proprie de internet, într-un format şi cu caractere uşor de citit, următoarele informaţii:
    a) numerele naţionale scurte interne sau codurile scurte SMS/MMS pe care le utilizează sau le asignează unor terţi, precum şi tipurile serviciilor cu valoare adăugată care se furnizează prin intermediul acestora;
    b) tariful aplicabil utilizatorilor finali în cazul apelării numerelor naţionale scurte interne utilizate sau asignate sau al transmiterii de SMS/MMS la numerele naţionale scurte interne, respectiv la codurile scurte SMS/MMS utilizate sau asignate, corespunzător fiecăruia dintre numerele sau codurile prevăzute la lit. a);
    c) datele de contact (adresă de contact/număr de telefon/număr de fax/adresă de poştă electronică) la care utilizatorii finali pot solicita informaţii sau pot depune reclamaţii în legătură cu serviciul furnizat prin intermediul numerelor naţionale scurte interne şi al codurilor scurte SMS/MMS.
    (2) În cazul în care anumite subdomenii sau tranşe de numere naţionale scurte interne ori coduri scurte SMS/MMS sunt utilizate pentru furnizarea aceloraşi tipuri de servicii, informaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b) vor putea fi furnizate pentru subdomeniul sau tranşa respectivă, precizându-se tariful maxim aplicat şi tipurile de servicii furnizate.
    (3) Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice prevăzuţi la art. 3 alin. (1) care utilizează alte numere scurte interne au obligaţia de a publica pe pagina proprie de internet, într-un format şi cu caractere uşor de citit, informaţiile corespunzătoare prevederilor alin. (1) lit. a) şi c).
    ART. 10
    (1) Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice prevăzuţi la art. 3 alin. (1) care utilizează sau asignează numere naţionale scurte interne sau coduri scurte SMS/MMS au obligaţia de a transmite la ANCOM:
    a) o informare cu privire la activarea primului număr naţional scurt intern din fiecare dintre subdomeniile prevăzute în anexă, respectiv a primului cod scurt SMS/MMS dintr-un anumit subdomeniu, în termen de 10 zile de la activarea acestuia;
    b) datele de contact (nume, prenume, număr de telefon, număr de fax, adresă de poştă electronică) ale persoanei responsabile, în relaţia cu ANCOM, cu utilizarea sau asignarea numerelor naţionale scurte interne sau a codurilor scurte SMS/MMS, odată cu transmiterea primei informări transmise în condiţiile prevăzute la lit. a), precum şi ori de câte ori intervin modificări ale acestor date de contact;
    c) lista numerelor naţionale scurte interne şi a codurilor scurte SMS/MMS utilizate, precum şi, dacă este cazul, terţii cărora le-au fost asignate aceste numere, respectiv coduri scurte SMS/MMS, odată cu raportul anual de utilizare a resurselor de numerotaţie prevăzut la art. 13 alin. (2) din Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii nr. 376/2013, precum şi la solicitarea ANCOM.
    (2) Se consideră activate numerele naţionale scurte interne sau codurile scurte SMS/MMS pentru care a fost lansată o ofertă publică de acces la serviciul specific de reţea sau la serviciul cu valoare adăugată.
    (3) Prevederile alin. (1) lit. c) sunt aplicabile în mod corespunzător şi furnizorilor de reţele publice de comunicaţii electronice prevăzuţi la art. 3 alin. (1) care utilizează alte numere scurte interne.
    ART. 11
    Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice prevăzuţi la art. 3 alin. (1) au obligaţia de a transmite la ANCOM o informare în cazul în care nu se mai furnizează servicii pe niciun număr naţional scurt intern dintr-unul din subdomeniile prevăzute în anexă sau pe niciun cod scurt SMS/MMS dintr-un anumit subdomeniu, în termen de 10 zile lucrătoare de la încetarea furnizării serviciilor.
    ART. 12
    (1) În termen de o lună de la intrarea în vigoare a prezentei decizii, se înfiinţează un grup de lucru care va elabora un cod de conduită ce va cuprinde cel puţin următoarele elemente:
    a) tabelul codurilor scurte SMS/MMS care va include subdomeniile de coduri scurte SMS/MMS, identificate prin primele două cifre şi numărul de cifre, precum şi destinaţia fiecărui subdomeniu şi o informaţie cu privire la tariful asociat fiecărui subdomeniu, având în vedere prevederile art. 5 alin. (3);
    b) modalitatea de gestionare a numerelor naţionale scurte interne şi a codurilor scurte SMS/MMS, în vederea unei utilizări armonizate a acestora;
    c) modalităţile de informare a abonaţilor cu privire la tarifele aplicate, la iniţierea furnizării serviciului şi/sau pe durata furnizării serviciului;
    d) măsuri referitoare la protecţia minorilor în ceea ce priveşte utilizarea numerelor naţionale scurte interne pentru furnizarea de servicii cu valoare adăugată destinate adulţilor;
    e) condiţiile în care se va asigura blocarea accesului la numerele naţionale scurte interne sau la codurile scurte SMS/MMS utilizate pentru furnizarea serviciilor cu valoare adăugată;
    f) o procedură transparentă şi nediscriminatorie de asignare a numerelor naţionale scurte interne şi a codurilor scurte SMS/MMS către terţi;
    g) graficul de migrare a serviciilor cu valoare adăugată furnizate pe alte numere scurte interne decât cele prevăzute în anexă sau pe alte coduri scurte SMS/MMS decât cele prevăzute în Codul de conduită, în cazurile prevăzute la art. 14 alin. (3).
    (2) Grupul de lucru va fi format din reprezentanţi ai ANCOM şi ai furnizorilor de reţele publice de comunicaţii electronice prevăzuţi la art. 3 alin. (1) care au informat ANCOM cu privire la activarea resurselor de numerotaţie din domeniile 0Z=02, 0Z=03, 0Z=06 sau 0Z=07 ale PNN. Grupul de lucru va fi coordonat de un specialist desemnat de preşedintele ANCOM.
    (3) În termen de 7 luni de la intrarea în vigoare a prezentei decizii, grupul de lucru va propune spre adoptare preşedintelui ANCOM Codul de conduită prevăzut la alin. (1).
    (4) În cazul în care grupul de lucru nu propune Codul de conduită în termenul prevăzut la alin. (3), acesta va fi stabilit de ANCOM.
    ART. 13
    (1) Titularul LURN care utilizează numere naţionale scurte interne sau coduri scurte SMS/MMS prevăzute în anexă, respectiv în Codul de conduită prevăzut la art. 12 datorează anual ANCOM un tarif de utilizare a resurselor de numerotaţie în cuantum de:
    a) 1.800 lei pentru fiecare dintre subdomeniile 1t = 12, 1t = 13, 1t = 14, 1t = 15, 1t = 83, 1t = 84, 1t = 96, 1t = 97 şi 1t = 99;
    b) 900 lei pentru fiecare din subdomeniile 1t = 17 şi 1t = 18;
    c) 900 lei pentru fiecare subdomeniu de coduri scurte SMS/MMS, dacă tariful este mai mic sau egal decât tariful în reţea;
    d) 1.800 lei pentru fiecare subdomeniu de coduri scurte SMS/MMS, dacă tariful este mai mare decât tariful în reţea.
    (2) Pentru subdomeniile destinate serviciilor caritabile şi pentru subdomeniile utilizate exclusiv pentru furnizarea serviciilor specifice de reţea, nu se percepe tarif de utilizare a resurselor de numerotaţie.
    (3) Data de la care se aplică tariful de utilizare a resurselor de numerotaţie se consideră data de la care furnizorul a activat primul număr naţional scurt intern dintr-un anumit subdomeniu, respectiv primul cod scurt SMS/MMS dintr-un anumit subdomeniu.
    (4) Obligaţia de plată a tarifului încetează la data transmiterii informării prevăzute la art. 11 sau la o dată ulterioară comunicată în respectiva informare, corespunzătoare încetării furnizării serviciului, ori la data încetării LURN.
    (5) La calculul tarifului de utilizare a resurselor de numerotaţie sunt aplicabile prevederile Deciziei preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei nr. 2.897/2007 privind stabilirea şi încasarea tarifelor de utilizare a resurselor de numerotaţie.

    CAP. III
    Dispoziţii tranzitorii şi finale

    ART. 14
    (1) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei decizii, titularii LURN vor transmite ANCOM lista tuturor codurilor scurte SMS/MMS şi a numerelor scurte utilizate ca numere interne de reţea, terţii cărora le-au fost asignate numerele şi codurile SMS/MMS respective, precum şi datele de contact ale persoanei responsabile cu utilizarea/asignarea acestora.
    (2) Serviciile menţionate la art. 6 lit. c) furnizate la data intrării în vigoare a prezentei decizii prin intermediul numerelor scurte interne vor mai putea fi furnizate în condiţiile existente o perioadă de cel mult 3 luni de la această dată.
    (3) Fără a aduce atingere dispoziţiilor art. 6, serviciile furnizate la data intrării în vigoare a prezentei decizii pe alte numere scurte interne decât cele prevăzute în anexă sau pe alte coduri scurte SMS/MMS decât cele prevăzute în Codul de conduită, cu excepţia celor prevăzute la art. (4), vor mai putea fi asigurate până la încetarea contractelor în vigoare, dar nu mai mult de 3 ani de la intrarea în vigoare a prezentei decizii, în conformitate cu graficul de migrare stabilit prin Codul de conduită, şi numai în măsura în care utilizarea acestor resurse nu împiedică utilizarea resurselor de numerotaţie din PNN şi a resurselor tehnice, conform PNN.
    (4) În scopul aplicării art. 13 alin. (3), dacă este cazul, informarea prevăzută la alin. (1) este asimilată activării primului număr naţional scurt intern dintr-un anumit subdomeniu, respectiv a primului cod scurt SMS/MMS dintr-un anumit subdomeniu.
    ART. 15
    În termen de 3 luni de la intrarea în vigoare a prezentei decizii, furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice prevăzuţi la art. 3 alin. (1) au obligaţia de a publica informaţiile prevăzute la art. 8 alin. (1) şi art. 9 pentru numerele naţionale scurte interne, alte numere scurte interne şi codurile scurte SMS/MMS utilizate la data intrării în vigoare a prezentei decizii.
    ART. 16
    Anexa face parte integrantă din prezenta decizie.
    ART. 17
    Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 3 zile de la data publicării, cu excepţia art. 13, care se va aplica începând cu data expirării termenului-limită prevăzut la art. 14 alin. (3).


                  Preşedintele Autorităţii Naţionale
        pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii,
                      Marius Cătălin Marinescu


    Bucureşti, 29 mai 2013.
    Nr. 377.

    ANEXĂ

                       NUMERELE NAŢIONALE SCURTE INTERNE
         care pot fi utilizate pentru furnizarea de servicii specifice de
                    reţea sau servicii cu valoare adăugată

┌───────────────┬───────────┬──────────────────────────────────────────────────┐
│Subdomeniu (Zt)│ Format │ Destinaţia (serviciul furnizat) │
├───────────────┼───────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 12 │12vx (y) │Servicii cu valoare adăugată şi servicii specifice│
│ │ │de reţea │
├───────────────┼───────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 13 │13vx (y)*) │Servicii cu valoare adăugată şi servicii specifice│
│ │ │de reţea │
├───────────────┼───────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 14 │14vx (y) │Servicii cu valoare adăugată şi servicii specifice│
│ │ │de reţea │
├───────────────┼───────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 15 │15vx (y) │Servicii cu valoare adăugată destinate adulţilor │
├───────────────┼───────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 17 │17vx (y)*) │Servicii cu valoare adăugată şi servicii specifice│
│ │ │de reţea cu tarif ≤ tarif în reţea │
├───────────────┼───────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 18 │18vx (y)*) │Servicii cu valoare adăugată şi servicii specifice│
│ │ │de reţea cu tarif ≤ tarif în reţea │
├───────────────┼───────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 83 │83vx (y) │Servicii cu valoare adăugată şi servicii specifice│
│ │ │de reţea │
├───────────────┼───────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 84 │84vx (y) │Servicii cu valoare adăugată şi servicii specifice│
│ │ │de reţea │
├───────────────┼───────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 88 │88v (x) │Servicii caritabile │
├───────────────┼───────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 96 │96vx (y) │Servicii cu valoare adăugată şi servicii specifice│
│ │ │de reţea │
├───────────────┼───────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 97 │97vx (y) │Servicii cu valoare adăugată şi servicii specifice│
│ │ │de reţea │
├───────────────┼───────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 98 │98vx (y) │Servicii caritabile │
├───────────────┼───────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 99 │99vx (y) │Servicii cu valoare adăugată şi servicii specifice│
│ │ │de reţea │
└───────────────┴───────────┴──────────────────────────────────────────────────┘

___________
    * Utilizarea se realizează în condiţiile art. 3 alin. (5).

               ________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016