Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 365 din 10 octombrie 2006  privind publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a Protocolului avand drept obiect Metodologia privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publica si remuneratiile reprezentand drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 365 din 10 octombrie 2006 privind publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a Protocolului avand drept obiect Metodologia privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publica si remuneratiile reprezentand drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale

EMITENT: OFICIUL ROMAN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 857 din 19 octombrie 2006
    Având în vedere dispoziţiile art. 131^2 alin. (2) şi ale <>art. 133 alin. (1) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale art. 2 din Decizia directorului general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor nr. 224/2006 privind constituirea Comisiei pentru negocierea Metodologiei privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publicã şi drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 692 din 14 august 2006,
    în baza prevederilor art. 6 alin. (1) şi ale <>art. 7 din Hotãrârea Guvernului nr. 401/2006 privind organizarea, funcţionarea, structura personalului şi dotãrile necesare îndeplinirii atribuţiilor Oficiului Român pentru Drepturile de Autor,
    ţinând cont de Referatul nr. S.G./5.076 din 10 octombrie 2006 al Direcţiei registre, gestiune colectivã şi relaţii publice,

    directorul general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor emite urmãtoarea decizie:

    ART. 1
    Se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, Protocolul având drept obiect Metodologia privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publicã şi remuneraţiile reprezentând drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale, încheiat între organismul de gestiune colectivã Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România - Asociaţia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA), pe de o parte, şi Federaţia Industriei Hoteliere din România (FIHR), pe de altã parte, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie.
    ART. 2
    Se desemneazã organismul de gestiune colectivã Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România - Asociaţia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA), cu sediul în municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 141, sectorul 1, drept colector al remuneraţiilor reprezentând drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale stabilite prin protocolul prevãzut la art. 1.
    ART. 3
    Prezenta decizie intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                                      Directorul general al
                                     Oficiului Român pentru
                                      Drepturile de Autor,
                                          Rodica Pârvu

    Bucureşti, 10 octombrie 2006.
    Nr. 365.

    ANEXĂ
                                        PROTOCOL
                        având drept obiect Metodologia privind
                             utilizarea operelor muzicale
                              prin comunicare publicã şi
                              remuneraţiile reprezentând
                           drepturile patrimoniale cuvenite
                              autorilor de opere muzicale

    Prezentul protocol a fost încheiat între Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România - Asociaţia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA), cu sediul în municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 141, sectorul 1, cod fiscal 8887006, reprezentatã legal prin doamna Ana Achim, în calitate de director general, şi de domnul Alexandru Roatã Palade, în calitate de avocat, şi Federaţia Industriei Hoteliere din România (FIHR), cu sediul în municipiul Bucureşti, bd. Magheru nr. 7, bloc ONT Carpaţi, et. 3, camera 40, sectorul 1, cod fiscal 8286669, reprezentatã legal prin domnul Mihai Râjniţã, în calitate de secretar general.
    În baza art. 131 alin. (2) şi a <>art. 131^1 alin. (1) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a Deciziei directorului general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor nr. 224/2006 privind constituirea Comisiei pentru negocierea Metodologiei privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publicã şi drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 692 din 14 august 2006, comisia astfel întrunitã a negociat şi a convenit Metodologia privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publicã şi remuneraţiile reprezentând drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale, pentru comunicarea publicã a operelor muzicale, reglementatã de metodologia care face parte integrantã din prezentul protocol, dupã cum urmeazã:

                                      METODOLOGIE
                          privind utilizarea operelor muzicale
                              prin comunicare publicã şi
                              remuneraţiile reprezentând
                                drepturile patrimoniale
                          cuvenite autorilor de opere muzicale

    TITLUL I
    Comunicarea publicã a operelor muzicale în scop ambiental

    1. Prin comunicarea publicã a operelor muzicale în scop ambiental se înţelege comunicarea fãcutã într-un loc deschis publicului sau în orice loc în care se adunã un numãr de persoane care depãşeşte cercul normal al unei familii şi al cunoştinţelor acesteia, indiferent de modalitatea realizãrii comunicãrii prin prezentarea directã de cãtre interpreţi ori prin întrebuinţarea de mijloace electroacustice sau electronice (televizoare, receptoare radio, casetofoane, combine muzicale, echipament informatic - PC, CD-player, instalaţii de amplificare şi orice alte aparate de redare a înregistrãrilor sonore sau audiovizuale), cu scopul de a crea ambianţa pentru desfãşurarea oricãrei alte activitãţi ce nu necesitã utilizarea operelor muzicale.
    2. Este utilizator de opere muzicale, în sensul prezentei metodologii, orice persoanã juridicã sau fizicã ce foloseşte cu orice titlu (de proprietate, administrare, concesiune, închiriere, subînchiriere etc.) spaţii, închise sau deschise, în care sunt utilizate în scop ambiental opere muzicale.
    3. Utilizatorii au obligaţia ca, înaintea oricãrei utilizãri de opere muzicale, cu 3 zile înaintea începerii utilizãrii, sã obţinã din partea organismului de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale autorizaţia licenţã neexclusivã pentru utilizarea operelor muzicale şi sã plãteascã remuneraţiile datorate potrivit tabelului din prezentul titlu şi prevederilor prezentei metodologii, indiferent de durata efectivã a utilizãrii.
    4. În situaţia închirierii, subînchirierii sau a oricãrui mod de transmitere a folosinţei parţiale a unui spaţiu în care are loc comunicarea publicã a operelor muzicale, deţinãtorii, cu orice titlu, persoane juridice sau fizice, ce utilizeazã acele pãrţi din spaţiu, vor plãti, potrivit spaţiului utilizat, remuneraţiile datorate potrivit tabelului din prezentul titlu.
    5. Plata remuneraţiilor datorate de utilizatori se efectueazã trimestrial. Termenul limitã de platã pentru utilizatorii care plãtesc prin virament bancar este ziua a 10-a a primei luni a trimestrului pentru care se face plata remuneraţiei. Utilizatorii care plãtesc remuneraţiile cu numerar pe bazã de chitanţã vor achita remuneraţiile trimestriale la data semnãrii autorizaţiei neexclusive.
    6. Pentru întârzieri la platã utilizatorii datoreazã penalitãţi de 0,2%/zi de întârziere.
    7. Pentru comunicarea publicã a operelor muzicale în scop ambiental fãrã autorizarea prin licenţã neexclusivã din partea organismului de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale, utilizatorii vor plãti acestuia, cu titlu de daune interese, o sumã reprezentând triplul remuneraţiilor ce ar fi fost legal datorate pentru utilizarea autorizatã potrivit prevederilor prezentei metodologii.
    8. Organismul de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale poate monitoriza, prin reprezentanţi împuterniciţi în acest sens, utilizarea operelor muzicale în scop ambiental, accesul acestora fiindu-le permis în mod liber în orice spaţiu de utilizare a muzicii în scop ambiental numai în baza legitimaţiilor vizate de organismul de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale acreditat cu colectarea pe teritoriul României. Reprezentanţii organismului de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale pot utiliza echipamente de înregistrare audio şi/sau video portabile în spaţiile în care sunt utilizate operele muzicale, înregistrãrile astfel efectuate fãcând dovada deplinã a utilizãrii operelor muzicale în scop ambiental.
    9. Pentru alte modalitãţi de utilizare a operelor muzicale pentru care remuneraţiile nu sunt cuprinse în tabelele din prezenta motodologie, organismul de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale poate încheia prin negociere, cu avizul Consiliului director, autorizaţii prin licenţã neexclusivã cu utilizatorii.
    10. În cazul în care un utilizator urmeazã sã înceteze utilizarea operelor muzicale, este obligat sã transmitã la sediul central al organismului de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale, cu cel puţin 10 zile înainte de data încetãrii utilizãrii operelor muzicale, o notificare scrisã cuprinzând: denumirea şi sediul utilizatorului, numãrul şi data autorizaţiei încheiate cu organismul de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale, adresa completã a locaţiei unde înceteazã utilizarea şi motivele încetãrii utilizãrii operelor muzicale. În urma acestei notificãri, organismul de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale este îndreptãţit ca, dupã caz, împreunã cu organisme de control ale statului sau separat, sã efectueze inopinat unul sau mai multe controale la locaţia pentru care s-a indicat încetarea utilizãrii operelor muzicale, urmând a fi aplicate, dupã caz, dispoziţiile legale. În absenţa unei astfel de notificãri scrise, comunicate cãtre sediul central al organismului de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale, utilizatorul datoreazã în continuare remuneraţiile prevãzute de prezenta metodologie, conform autorizaţiei emise, fãrã a putea invoca o eventualã încetare a utilizãrii operelor muzicale.
    11. Remuneraţiile forfetare, inclusiv remuneraţiile minime, se pot modifica anual, potrivit <>art. 131^4 din Legea nr. 8/1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pe baza indicelui de inflaţie stabilit la nivel naţional. Aceste modificãri se depun la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor, urmând a fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, pe cheltuiala organismului de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale, prin decizie a directorului general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, emisã în termen de 5 zile de la data depunerii, şi intrã în vigoare de la data de 1 a lunii urmãtoare celei în care au fost publicate.
    12. Prezenta metodologie se aplicã tuturor utilizatorilor şi poate fi modificatã numai dupã 3 ani de la data publicãrii acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                                           TABELUL
                             cuprinzând remuneraţiile datorate
                                pentru comunicarea publicã a
                           operelor muzicale în scop ambiental(*)



 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Utilizatori Remuneraţii (lei)
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
       0 1 2
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 A. Unitãţi de alimentaţie publicã (restaurante, baruri, berãrii, birturi,
 cofetãrii, pizzeri, plãcintãrii, fastfood, terase şi orice asemenea unitãţi)
 şi sãli de jocuri şi internet)(**)(remuneraţii/lunã)
     1. În oraşe sau în staţiuni turistice:
        a) cu suprafaţa pânã la 100 mý 50 RON/lunã
        b) cu suprafaţa cuprinsã între 101 mý - 200 mý 60 R0N/lunã
        c) cu suprafaţa cuprinsã între 201 mý - 500 mý 100 RON/lunã
        d) cu suprafaţa de peste 500 mý 150 RON/lunã
     2. În comune şi în sate:
        a) cu suprafaţa pânã la 100 mý 35 RON/lunã
        b) cu suprafaţa de peste 100 mý 50 RON/lunã
     3. Cazinouri 1000 RON/lunã

 B. Unitãţi comerciale sau de prestãri cu activitate continuã (magazine de
 orice tip, mall, supermarket, hipermarket, galerii comerciale etc.)(**)(*** )
 (remuneraţii/lunã)
        a) cu suprafaţa pânã in 50 mý 35 RON/lunã
        b) cu suprafaţa cuprindã între 51 mý şi 100 mý 50 RON/lunã
        c) cu suprafaţa cuprinsã între 101 mý şi 200 mý 70 RON/lunã
        d) cu suprafaţa cuprindã între 201 mý şi 500 mý 100 RON/lunã
        e) unitate comercialã cu suprafaţa între 501 mý şi 1500 mý 250 RON/lunã
        f) unitate comercialã cu suprafaţa între 1501 mý şi 3000 mý 400 RON/lunã
        g) unitate comercialã cu suprafaţa intre 3001 mý şi 5000 mý 700 RON/lunã
        h) unitate comercialã cu suprafaţa peste 5000 mý 1000 RON/lunã

 C. Evenimente ocazionale (remuneraţii/manifestaţie)
     1. Petreceri cu muzicã (nunţi cu dar şi alte asemenea petreceri
        organizate de cãtre particulari) 30 RON/lunã
     2. Petreceri organizate în cadrul unor colocvii simpozioane, 150 RON/lunã
        congrese vernisaje lansãri de carte sau de disc şi alte
        reuniuni profesionale similare
     3. Evenimente ocazionale în aer liber cu scenã fixã sau mobilã 400 RON/ORĂ

 D. Târguri şl expoziţii (remuneraţii/zi)
     1. Târguri, iarmaroace, talciocuri în aer liber 100 RON/ZI
     2. Târguri sau expoziţii de prezentare a produselor agroalimentare,
        industriale sau a bunurilor de larg consum:
        a) în spaţii cu suprafaţa pânã la 500 mý 200 RON/ZI
        b) în spaţii cu suprafaţa cuprinsã între 501 mý şi 1500 mý, 400 RON/ZI
        c) în spaţii cu suprafaţa cuprinsã între 1501 mý şi 2000 mý 600 RON/ZI
        d) în spaţii cu suprafaţa cuprinse intre 2001 mý şi 3000 mý, 1000 R0N/ZI
        e) în spaţii cu suprafaţa de peste 3001 mý, 1500 RON/ZI
     3. Expoziţii de artã, ştiinţã, carte şi altele asemenea:
        a) în spaţii cu suprafaţa de pânã la 200 mý 30 RON/ZI
        b) în spaţii cu suprafaţa de peste 200 mý 50 RON/ZI
     4. Standuri mobile, autovehicule publicitare sau electorale 30 RON/ZI

 E. Sport şi agrement (remuneraţii/lunã)
     1. Plaje, ştranduri, pârtii pentru schi 200 RON/lunã
     2. Piscine deschise publicului 50 RON/lunã
     3. Patinuare deschise publicului 60 RON/lunã
     4. Şcoli de dans, centre de sanãtate şi de gimnasticã aerobicã, 60 RON/lunã
        fitness, culturism
     5. Sãli de sport, patinoare şi piscine de antrenament sportiv 40 RON/lunã
     6. Parcuri de distracţie, orãşele ale copiilor şi sate de vacanţã 110 RON/lunã
     7. Sãli de biliard, bowling, popice, tenis de masã, etc. cu suprafaţa 30 RON/lunã
        de pânã în 200 mý.
     8. Sãli de biliard, bowling, popice, tenis de masã, etc. cu suprafaţa 50 RON/lunã
        de pânã în 500 mý.
     9. Sãli de biliard, bowling, popice, tenis de masã, etc. cu suprafaţa 100 RON/lunã
        de peste 500 mý.
    10. Stadioane sub 10.000 de locuri 600 RON/eveniment sportiv
    11. Stadioane peste 10.000 de locuri 1000 RON/eveniment sportiv
    12. Parade de modã, concursuri de frumuseţe 200 RON/ZI

 F. Unitãţi de Cazare (**)(remuneraţii/lunã)
     1. Hoteluri pânã la categoria 3 stele:
        a) cu capacitate de cazare micã (pânã în 30 de camere) 40 RON/lunã
        b) cu capacitate de cazare medie (31 - 100 camere) 80 RON/lunã
        c) cu capacitate de cazare mare de peste 101 camere 110 RON/lunã
     2. Hoteluri de categoria 4 stele sau superioare
        a) cu capacitate de cazare pânã la 100 camere 175 RON/lunã
        b) cu capacitate de cazare 101 - 200 camere 225 RON/lunã
        c) cu capacitate de cazare de peste 200 camere 300 RON/lunã
     3. Unitãţi de cazare montane, moteluri, cabane, 40 RON/lunã
        amenajamente cu cãsuţe de vacanţã, campinguri
     4. Unitãţi de cazare agroturistice, popasuri turistice, pensiuni, 50 RON/lunã
        hoteluri
     5. Vile, apartamente, garsoniere în regim hotelier 100 RON/lunã

 G. Transporturi(****) (remuneraţii/lunã/mijloc de transport)
     1. Transporturi rutiere de pasageri cu:
        a) autobuze, troleibuze, tramvaie 30 RON/lunã
        b) microbuze şi taxiuri 30 RON/lunã
        c) autocare în transport intern şi internaţional 60 RON/lunã
        d) vehicule de agrement(atelaje, trenuleţe, remorci, platforme) 30 RON/lunã
        e) autovehicole închiriate (rent a car) 60 RON/lunã
     2. Transporturi feroviare cu:
        a) trenuri de pasageri în trafic intern 60 RON/lunã
        b) trenuri de pasageri în trafic internaţonal 80 RON/lunã
        c) vagoane-restaurant sau bar în trafic intern 60 RON/lunã
        d) vagoane-resutaurant sau bar în trafic internaţional 80 RON/lunã
     3. Transporturi aeriene de pasageri:
        a) zboruri interne 60 RON/lunã
        b) zboruri continentale 150 RON/lunã
        c) zboruri transcontinentale 300 RON/lunã
     4. Transporturi pe apã:
        a) ambarcaţiuni de agrement pe lacuri 30 RON/lunã
        b) ambarcaţiuni de agrement (fluviale şi maritime) 70 RON/lunã
        c) transponsporturi de pasageri fluviale şi maritime 60 RON/lunã
     5. Transport pe cablu de pasageri cu:
        a) telecabine, telegondole, etc. 100 RON/lunã
        b) telescaune 20 RON/lunã

 H. Spaţii de aşteptare (remuneraţii/lunã)
     1. Aeroporturi:
        a) interne 60 RON/lunã
        b) internaţionale 80 RON/lunã
     2. Gãri şi staţii de metrou (pentru fiecare staţie):
        a) în Bucureşti şi în municipii-reşedinţã de judeţ 50 RON/lunã
        b) în oraşe 50 RON/lunã
        c) sãli de aşteptare clasa I 40 RON/lunã
        d) sãli de aşteptare clasa II 30 RON/lunã
     3. Autogari 40 RON/lunã

 I. Call center (remuneraţii/lunã/aparat)
              muzica în aşteptarea preluãrii unui apel 300 RON/lunã

 J. Parcãri (remuneraţii/lunã)
        a) pânã la 500 mý 40 RON/lunã
        b) între 501 mý şi 1000 mý 80 RON/lunã
        c) între 1001 mý şi 2000 mý 100 RON/lunã
        d) între 2001 mý şi 5000 mý 200 RON/lunã
        e) peste 5000 mý 300 RON/lunã

 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


----------
    *) Remuneraţiile nu conţin TVA.
    **) La determinarea remuneraţiei datoratã de cãtre utilizatori în funcţie de suprafaţã, vor fi luate în considerare spaţiile comerciale, inclusiv ringurile de dans (bar, terasã, club, etc.). Dacã acelaşi spaţiu este utilizat pentru mai multe activitãţi, remuneraţiile reprezentând drepturile patrimoniale ale autorilor de opere muzicale se vor plãti pentru fiecare activitate în parte, respectiv pentru fiecare spaţiu dotat cu casã de marcat şi vânzãtor.
    ***) Se considerã utilizare pentru proba tehnicã de suporturi sau aparate, utilizarea operelor muzicale în prezenţa clientului ce a solicitat o astfel de testare, prin intermediul unui aparat audio oferit spre vânzare şi supus testãrii la standuri special amenajate. Nu reprezintã probã tehnicã ci utilizare în scop ambiental a operelor muzicale menţinerea în stare de funcţionarea unuia sau a mai multor aparate în incinta unitãţii comerciale sau în afara acesteia.
    ****) La transportul de pasageri aerian remuneraţiile forfetare sunt aplicabile pentru fiecare cursã în parte. Se considerã utilizator în cadrul activitãţii de taxi prestatorul de servicii (compania) sub a cãrui marcã sau denumire se exercitã activitatea, pentru toate autoturismele ce sunt inscripţionate cu marca sau denumirea sa, inclusiv în cazul unor colaborãri cu persoane fizice autorizate sau alte terţe persoane.


    TITLUL II
    Comunicarea publicã a operelor muzicale în scop lucrativ

    1. Prin utilizare, în sensul prezentului titlu, se înţelege comunicarea publicã a operelor muzicale în scop lucrativ fãcutã într-un loc deschis publicului sau în orice loc în care se adunã un numãr de persoane care depãşeşte cercul normal al unei familii şi al cunoştinţelor acesteia, prin interpretarea directã de cãtre artişti sau prin orice alt mijloc tehnic, prin fir ori fãrã fir, prin care muzica este prezentatã în sine sau însoţeşte alte acţiuni, cum ar fi dansul, spectacolul de circ, sportul etc, în spaţii închise sau deschise, în care publicul plãteşte bilete de acces şi/sau consumaţii ori în care au loc acţiuni promoţionale, publicitare, demonstrative şi altele asemenea.
    2. Este utilizator, în sensul prezentei metodologii, oricare persoanã juridicã sau fizicã autorizatã care organizeazã activitãţi de natura celor enumerate la pct. 1.
    3. Utilizatorii au obligaţia sã obţinã din partea organismului de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale, cu cel puţin 5 zile înaintea oricãrei utilizãri prin comunicare publicã a operelor muzicale (spectacol, concert etc), autorizaţia prin licenţã neexclusivã pentru utilizarea operelor muzicale şi sã plãteascã remuneraţiile stabilite potrivit tabelelor cuprinse în prezentul titlu.
    4. În vederea obţinerii autorizaţiei neexclusive, utilizatorii au obligaţia sã comunice organismului de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale, cu cel puţin 5 zile înainte de utilizarea operelor muzicale, toate informaţiile privind data şi adresa locaţiei, programul artistic al spectacolului, numãrul de bilete puse în vânzare sau, dupã caz, bugetul de cheltuieli al spectacolului ori al evenimentului artistic organizat, indiferent dacã acesta este suportat de utilizator sau de un terţ.
    5. Remuneraţia procentualã se calculeazã prin aplicarea procentelor din coloana 1 a tabelelor din prezentul titlu asupra bazei de calcul, astfel cum este reglementatã la pct. 6, 7 şi 8, dar remuneraţia datoratã nu va fi mai micã decât remuneraţia minimã prevãzutã pentru fiecare utilizare în coloana 2 a tabelelor din prezentul titlu.
    6. Baza de calcul a remuneraţiilor procentuale o reprezintã, dupã caz:
    a) veniturile obţinute din vânzarea de bilete, publicitate, programe, materiale promoţionale, consumaţii etc;
    b) bugetul de cheltuieli în cazul în care nu se obţin venituri din vânzarea de bilete, materiale promoţionale, consumaţii etc;
    7. Baza de calcul minimã în cazul spectacolelor, la care accesul publicului se face pe bazã de bilete, organizate în incinte (sãli de spectacole, grãdini, stadioane etc), la care se aplicã procentele din coloana 1 a tabelului nr. I din prezentul titlu, este reprezentatã de valoarea rezultatã din înmulţirea numãrului total de spectatori (inclusiv numãrul de invitaţi) cu preţul mediu al biletelor puse în vânzare.
    8. Bugetul de cheltuieli, în sensul prezentei metodologii, reprezintã totalitatea cheltuielilor efectuate de utilizator sau de terţi pentru realizarea activitãţii ce utilizeazã operele muzicale incluzând, dar fãrã a se limita la: cheltuieli cu onorariile interpreţilor, cheltuielile cu cazarea, cu transportul, cheltuieli pentru locaţia spaţiului de desfãşurare, cheltuieli de sonorizare, cheltuieli de publicitate şi promoţie, cheltuieli de regie, cheltuieli pentru serviciul de pazã şi alte cheltuieli de organizare.
    9. În cazul în care operele muzicale sunt utilizate în aceeaşi locaţie atât în scop lucrativ, cât şi în scop ambiental, se plãtesc remuneraţii distincte pentru ambele utilizãri.
    10. Pentru utilizãrile de opere muzicale prevãzute în tabelul nr. I şi III din prezentul titlu, precum şi pentru alte utilizãri periodice, sezoniere sau ocazionale, 30% din remuneraţia datoratã se plãteşte în avans, raportat !a valoarea tuturor biletelor oferite spre vânzare, sau, în cazul în care nu se obţin venituri din vânzarea de bilete, raportat la bugetul de cheltuieli, dar nu mai puţin decât remuneraţia minimã prevãzutã în coloana 2 a tabelelor nr. I şi III din prezentul titlu. Diferenţa de remuneraţie datoratã potrivit prezentei metodologii se va plãti în termen de cel mult 5 zile de la data utilizãrii autorizate.
    11. Utilizatorii care desfãşoarã activitãţi potrivit tabelului nr. II din prezentul titlu vor plãti un avans, pentru perioada autorizatã, reprezentând valoarea remuneraţiilor minime prevãzute în coloana 2 a tabelului nr. II, la data încheierii autorizaţiei neexclusive cu organismul de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale. în termen de 15 zile de la încheierea fiecãrui trimestru, utilizatorul are obligaţia de a prezenta un raport ştampilat şi semnat de reprezentantul legal care sã conţinã veniturile din încasãrile din bilete şi consumaţii, însoţit de copii dupã balanţa de verificare contabilã "clasa 7". În cazul în care remuneraţia procentualã calculatã asupra veniturilor din vânzãrile de bilete şi consumaţii este mai mare decât remuneraţia plãtitã în avans pentru acel trimestru, diferenţa de remuneraţie va fi plãtitã de utilizator organismului de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale pânã cel mai târziu la data de 15 a lunii urmãtoare a trimestrului pentru care este datoratã.
    12. În cazul turneelor sau al reprezentaţiilor repetate ale aceluiaşi spectacol, utilizatorii şi organismul de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale pot conveni ca plata remuneraţiilor sã aibã loc dupã ultimul spectacol al turneului, cu condiţia plãţii unui avans din remuneraţii agreat de pãrţi.
    13. Pentru întârzieri la platã utilizatorii datoreazã penalitãţi de 0,2%/zi de întârziere.
    14. În cazul în care activitãţile de organizare a unui spectacol, respectiv producerea spectacolului (activitatea de vânzare de bilete, activitatea de impresariere a participãrii artiştilor interpreţi, activitatea de platã a onorariilor artiştilor etc), se fac de douã sau mai multe persoane juridice sau fizice, obligaţia de a obţine autorizaţia prin licenţã neexclusivã de platã a remuneraţiei pentru utilizarea operelor muzicale prin comunicare publicã şi de predare a raportului revine în solidar tuturor utilizatorilor care sunt consideraţi astfel coorganizatori.
    15. Utilizatorii prevãzuţi în tabelele nr. I şi 111 din prezentul titlu au obligaţia sã depunã la sediul organismului de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale, în termen de 15 zile de la data utilizãrii, un raport cuprinzând denumirea şi data evenimentului (spectacol, concert etc), adresa locaţiei, denumirea, autorii şi durata operelor muzicale utilizate (formaţii participante, eventual interpreţii) şi baza de calcul a remuneraţiei.
    Raportul va fi ştampilat şi semnat de reprezentantul legal al utilizatorului şi va fi însoţit de o declaraţie pe propria rãspundere a reprezentantului legal al utilizatorului cã datele cuprinse în raport sunt complete şi corecte, o copie a decontului privind veniturile obţinute din vânzarea de bilete, depus la autoritãţile competente (direcţia de taxe şi impozite locale), şi copii ale documentelor contabile privind veniturile ce intrã în baza de calcul, potrivit prezentei metodologii, sau dupã caz, bugetul de cheltuieli.
    16. În cazul în care, cu cel puţin 3 zile înainte de data utilizãrii ocazionale a operelor muzicale (spectacole, concerte etc.) utilizatorul nu a solicitat în scris autorizaţie prin licenţã neexclusivã pentru utilizarea operelor muzicale, cu toate cã organismul de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale 1-a notificat în scris în acest sens sau autorizaţia nu a putut fi încheiatã, din culpa utilizatorului, organismul de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale va putea solicita interzicerea desfãşurãrii evenimentului muzical (spectacol, concert etc).
    17. Pentru comunicarea publicã a operelor muzicale în scop lucrativ fãrã autorizaţie prin licenţã neexclusivã din partea organismului de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale, utilizatorii vor plãti acestuia, cu titlu de daune-interese, o sumã reprezentând triplul remuneraţiilor ce ar fi fost legal datorate pentru utilizarea autorizatã. în cazul în care nu se poate determina cuantumul remuneraţiei ce ar fi fost legal datoratã de utilizatori, aceştia datoreazã triplul remuneraţiilor plãtite în mod uzual de utilizatorii din aceeaşi categorie.
    18. Organismul de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale poate monitoriza, prin reprezentanţi împuterniciţi în acest sens, utilizarea operelor muzicale în scop lucrativ, accesul acestora fiindu-le permis în mod liber în orice spaţiu de utilizare a muzicii în scop lucrativ numai în baza legitimaţiilor vizate de organismul de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale. Reprezentanţii organismului de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale pot utiliza echipamente de înregistrare audio şi/sau video portabile în spaţiile în care sunt utilizate operele muzicale, înregistrãrile astfel efectuate fãcând dovada deplinã a utilizãrii operelor muzicale în scop lucrativ.
    19. Remuneraţiile forfetare, inclusiv remuneraţiile minime, se pot modifica anual, potrivit <>art. 131^4 din Legea nr. 8/1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pe baza indicelui de inflaţie stabilit la nivel naţional. Aceste modificãri se depun la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor, urmând a fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, pe cheltuiala organismului de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale, prin decizie a directorului general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, emisã în termen de 5 zile de la data depunerii, şi intrã în vigoare de la data de 1 a lunii urmãtoare celei în care au fost publicate.
    20. Pentru alte modalitãţi de utilizare, pentru care remuneraţiile nu sunt cuprinse în tabelele prezentei metodologii, organismul de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale poate încheia, prin negociere, cu avizul Consiliului director, autorizaţii prin licenţã neexclusivã cu utilizatorii.
    21. Prezenta metodologie se aplicã tuturor utilizatorilor şi poate fi modificatã numai dupã 3 ani de la data publicãrii acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                             TABELUL Nr. I
                     privind remuneraţiile reprezentând
                      drepturile patrimoniale de autor
                     pentru utilizarea operelor muzicale
                       în concerte şi alte spectacole
                          şi procentele aplicabile*)


 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Tipul spectacolului Remuneraţia Remuneraţie
                                                  procentualã minimã/zi/
                                                                 spectacol
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
          0 1 2
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 A. Concerte şi spectacole cu caracter muzical
 1. Concerte simfonice, corale, de camerã 10% -
 2. Operã 9% -
 3. Operetã 8,5% -
 4. Balet 7% -
 5. Spectacole de revistã, musicaluri 8,5% -
 6. Concerte rock, pop şi altele asemenea 8,5% -
 7. Concerte de fanfarã 8,5% 200 RON/concert
 8. Concerte şi spectacole în spaţii publice 5% 3000 RON/zi
    (gen pieţe publice, piaţete, bulevarde etc.)
    sau stadioane din oraşe sau staţiuni,
    cu accesul publicului gratuit
 9. Concerte şi spectacole în alte locuri publice 5% 1000 RON/zi
    (parcuri, grãdini şi alte locuri cu
    acces restrâns al publicului) la care
    accesul publicului este gratuit
 10. Concerte şi spectacole in spaţii deschise 4% 500 RON/zi
     din mediu rural cu accesul publicului gratuit

 B. Alte spectacole
 1. Circ sau altele asemenea, precum delfinarii, 7% 100 RON/spectacol
    manejuri etc.
 2. Spectacole pe gheaţã 7% 100 RON/spectacol
 3. Teatru, alte spectacole cu actori sau cu pãpuşi,
    recitaluri de muzicã:
    a) cu durata muzicii mai micã de 40 de minute 5% -
    b) cu durata muzicii mai mare de 40 de minute 8,5% -
 4. Manifestãri sportive pe fond muzical 5% 300 RON/spectacol
    (gimnasticã, patinaj artistic, balet nautic,
    dans sportiv şi altele asemenea)
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


---------
    *) Remuneraţiile nu conţin TVA.


                                     TABELUL Nr. II
                       privind remuneraţiile reprezentând
                     drepturile patrimoniale de autor pentru
                    utilizarea operelor muzicale în localuri*)


 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Tipul localului Remuneraţia Remuneraţie
                                               procentualã minimã/lunã
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
        0 1 2
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 1. Discoteci, cluburi (**)
    a) în oraşe sau staţiuni turistice 8,5% 600 RON
    b) în comune sau sate 8,5% 150 RON
 2. Cabarete, sexy cluburi (**) 8,5% 500 RON
 3. Baruri şi restaurante 8,5% 500 RON
    cu program de varietãţi (**)
 4. Karaoke (***) - 100 RON/spectacol
 5. Tonomate (jukebox, video, multimedia) (***) - 150 RON/lunã/aparat
 6. Cafe-concert, piano-bar, baruri sau
    cafenele în care muzica are o contribuţie la
    specificitatea acestora (specific: reqional,
    gen muzical, de grup, curente de modã sau
    altele asemenea)(**)
    a) cu suprafaţã utilã a locaţiei pânã la 8,5% 200 RON
       300 mý
    b) cu suprafaţã utilã a locaţiei peste 8,5% 500 RON
       300 mý
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


----------
    *) Remuneraţiile nu conţn TVA.
    **) Remuneraţia procentualã se aplicã la valoarea totalã a biletelor vândute şi a consumaţiilor.
    ***) Remuneraţie forfetarã.



                                    TABELUL Nr. III
                         privind remuneraţiile reprezentând
                          drepturile patrimoniale de autor
                        pentru utilizarea operelor muzicale
                        în cadrul manifestãrilor ocazionale*)


 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Manifestãrile ocazionale Remuneraţia Remuneraţie
                                           procentualã(**) minimã
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
              0 1 2
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 1. Evenimente stradale cu caracter festiv 1% 300 RON/orã
 2. Parade stradale 3% 300 RON/orã
 3. Muzica transmisã prin difuzoare, parade sau 3% 100/RON/orã
    fanfare care deschid sau însoţesc
    manifestãri sportive
 4. Spectacole de stradã de laser, luminã, 1% 200/RON/orã
    artificii etc.
 5. Comunicarea publicã a operelor muzicale din 10% 0,01 RON/min/client
    spectacole, concerte etc., prin
    telefonie mobilã sau alte reţele cu fir sau
    fãrã fir(***)(****)

 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


--------------
    *) Remuneraţiile nu conţin TVA.
    **) Baza de calcul a remuneraţiei este cea prevãzutã la punctul 8 din Titlul II al metodologiei.
    ***) Cu excepţia comunicãrii publice a operelor muzicale ca tonuri de apel pentru telefoane mobile sau comunicarea publicã prin Internet pentru care remunereţiile şi metodologiile sunt reglementate de <>Hotãrârile arbitrale nr. 1/2004 şi nr. 2/2004 publicate în Monitorul Oficial Partea I nr. 58/18.01.2005.
    ****) Baza de calcul este constituitã din veniturile obţinute din comunicarea publicã prin telefonie mobilã sau alte reţele fãrã fir, constând în preţul total plãtit de beneficiarul final, mai puţin TVA.

    Încheiat în 3 exemplare, câte unul pentru fiecare parte, iar unul pentru a fi depus la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor.

                             -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016