Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere Nota Direcţiei generale politici publice, strategii şi control intern managerial nr. 205/DCPP din 22 aprilie 2021,
în temeiul art. 29 şi al art. 34 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
prim-ministrul emite prezenta decizie.
ART. 1
Se constituie Comitetul pentru e-guvernare şi reducerea birocraţiei, denumit în continuare Comitetul, prin comasarea Comitetului director pentru e-guvernare, constituit prin Decizia prim-ministrului nr. 169/2018, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Comitetului interministerial pentru coordonarea eforturilor de reducere a birocraţiei şi de simplificare a procedurilor administrative în vederea eficientizării şi îmbunătăţirii serviciilor destinate atât cetăţenilor, cât şi mediului de afaceri, constituit prin Decizia prim-ministrului nr. 304/2020, organism interministerial, fără personalitate juridică, având componenţa prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie.
ART. 2
În domeniul e-guvernării, Comitetul are următoarele atribuţii:
a) coordonarea integrată a intervenţiilor de e-guvernare la nivelul instituţiilor responsabile de implementarea, administrarea şi funcţionarea serviciilor publice electronice;
b) oferirea cadrului de dezbatere a principalelor iniţiative, măsuri şi proiecte privind e-guvernarea pentru asigurarea respectării standardelor şi reglementărilor tehnice comune în domeniul guvernării electronice, asigurând forumul pentru dezbaterea la nivel interinstituţional a iniţiativelor cuprinse în politica publică de e-guvernare şi în celelalte documente programatice, cadre strategice sau de reglementare în domeniu, de la nivel naţional şi european;
c) asigurarea coerenţei fundamentării, coordonării, monitorizării şi evaluării modului de implementare a politicii publice privind e-guvernarea;
d) prioritizarea şi validarea propunerilor cu privire la eguvernare şi la funcţionarea serviciilor publice electronice la nivelul instituţiilor responsabile cu implementarea, administrarea şi funcţionarea acestor servicii.
ART. 3
În domeniul reducerii birocraţiei, Comitetul are următoarele atribuţii:
a) stabilirea principalelor domenii de intervenţie în vederea simplificării procedurilor administrative pentru mediul de afaceri şi cetăţeni, dar şi pentru reducerea birocraţiei intra şi inter-instituţionale;
b) propunerea unor măsuri specifice de sistematizare a legislaţiei primare, secundare şi terţiare şi de eliminare a redundanţelor legislative, inclusiv a etapelor sau situaţiilor care nu sunt necesare în cadrul procedurilor respective sau a măsurilor care, prin natura lor, produc costuri semnificative suportate colectiv de societatea românească fără a aduce beneficii comparabile acesteia, inclusiv:
1. simplificarea şi raţionalizarea procedurilor de eliberare a unor certificate, avize, atestate, decizii, declaraţii obligatorii;
2. reducerea numărului de documente solicitate în format letric;
3. introducerea de modificări legislative pentru integrarea şi corelarea unor acte normative în vederea armonizării acestora;
4. sistematizarea soluţiilor legale disparate privind proceduri administrative existente în legislaţia actuală;
c) promovarea şi monitorizarea implementării unor instrumente şi metodologii de reducere a birocraţiei şi a sarcinilor administrative.
ART. 4
(1) Comitetul este condus de prim-ministru, în calitate de preşedinte. În lipsa acestuia, Comitetul va fi condus de secretarul general al Guvernului sau secretarul general adjunct al Guvernului, desemnat în acest sens.
(2) Preşedintele este sprijinit în activitatea sa de doi vicepreşedinţi, respectiv un consilier de stat din cadrul Cancelariei Prim-Ministrului şi preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României. La reuniunile Comitetului pot participa şi alţi demnitari din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, cu atribuţii în domeniu.
(3) Ministerele sunt reprezentate la reuniunile Comitetului la nivel de secretar de stat sau înalt funcţionar public, iar celelalte instituţii publice la nivel de preşedinte, vicepreşedinte sau director general. Aceştia sunt membri cu drept de vot.
(4) La reuniunile Comitetului participă şi reprezentanţi la nivel tehnic desemnaţi de membrii acestuia. Reuniunile Comitetului sunt precedate de şedinţe ale experţilor din cadrul instituţiilor prevăzute în anexă.
(5) La propunerea membrilor, la reuniunile comitetului, pot participa invitaţi din partea altor autorităţi sau instituţii publice cu atribuţii şi competenţe care pot oferi date sau informaţii relevante pentru buna desfăşurare a lucrărilor. În aceleaşi condiţii, la reuniunile Comitetului pot fi invitaţi şi reprezentanţi ai mediului academic, ai mediului de afaceri sau ai societăţii civile.
(6) Comitetul va fi sprijinit în activitatea sa de grupuri de lucru care vor fi formate pe teme relevante de discuţie, prin decizia membrilor Comitetului. Grupurile de lucru vor fi formate din experţi tehnici din instituţiile cu atribuţii în domeniul respectiv.
(7) Secretariatul tehnic al Comitetului este asigurat de Secretariatul General al Guvernului.
ART. 5
(1) Comitetul se reuneşte, de regulă, o dată pe lună sau ori de câte ori este necesar, prin grija Secretariatului tehnic.
(2) Agenda fiecărei reuniuni a Comitetului se întocmeşte de către Secretariatul tehnic, pe baza propunerilor formulate de către membrii acestuia.
(3) Procesele-verbale ale reuniunilor Comitetului sunt semnate de către membrii acestuia şi înregistrate de Secretariatul tehnic.
ART. 6
(1) În cadrul primei reuniuni, Comitetul aprobă regulamentul propriu de organizare şi funcţionare prin care sunt stabilite condiţiile pentru cvorum şi modalitatea de luare a deciziilor.
(2) Comitetul va prezenta prim-ministrului informări periodice privind îndeplinirea scopului prevăzut în prezenta decizie.
ART. 7
Membrii Comitetului vor comunica regulat în cadrul reuniunilor iniţiativele proprii care se circumscriu domeniului eguvernării şi reducerii birocraţiei.
ART. 8
În cadrul reuniunilor Comitetului, Autoritatea pentru Digitalizarea României va face informări periodice cu privire la proiectele iniţiate de instituţiile administraţiei publice centrale şi transmise Comitetului Tehnico-Economic pentru Societate Informaţională, în vederea avizării, potrivit dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr. 941/2013 privind organizarea şi funcţionarea Comitetului Tehnico-Economic pentru Societatea Informaţională, cu modificările şi completările ulterioare, şi alte proiecte iniţiate de aceasta.
ART. 9
Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii încetează efectele Deciziei prim-ministrului nr. 169/2018 privind constituirea Comitetului director pentru e-guvernare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 296 din 2 aprilie 2018, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Deciziei prim-ministrului nr. 304/2020 privind constituirea Comitetului interministerial pentru coordonarea eforturilor de reducere a birocraţiei şi de simplificare a procedurilor administrative în vederea eficientizării şi îmbunătăţirii serviciilor destinate atât cetăţenilor, cât şi mediului de afaceri, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 735 din 13 august 2020.
PRIM-MINISTRU
FLORIN-VASILE CÎŢU
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Tiberiu Horaţiu Gorun
Bucureşti, 24 mai 2021.
Nr. 331.
ANEXA 1
Componenţa Comitetului pentru e-guvernare şi reducerea birocraţiei
1. Secretariatul General al Guvernului
2. Autoritatea pentru Digitalizarea României
3. Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării
4. Ministerul Finanţelor
5. Ministerul Justiţiei
6. Ministerul Apărării Naţionale
7. Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului
8. Ministerul Energiei
9. Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
10. Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
11. Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor
12. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei
13. Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene
14. Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale
15. Ministerul Sănătăţii
16. Ministerul Educaţiei
17. Ministerul Afacerilor Interne
18. Ministerul Culturii
19. Ministerul Tineretului şi Sportului
20. Ministerul Afacerilor Externe
21. Oficiul Naţional al Registrului Comerţului
22. Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică - CERT-RO
23. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale
24. Serviciul Român de Informaţii - Centrul Naţional Cyberint
25. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică
26. Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză
27. Institutul Naţional de Statistică
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: