Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 293 din 17 aprilie 2009  privind desemnarea furnizorului de serviciu universal in domeniul serviciilor postale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 293 din 17 aprilie 2009 privind desemnarea furnizorului de serviciu universal in domeniul serviciilor postale

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU ADMINISTRARE SI REGLEMENTARE IN COMUNICATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 268 din 24 aprilie 2009

Având în vedere prevederile <>Ordinului ministrului comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei nr. 225/2003 pentru aprobarea Documentului de politicã şi strategie privind implementarea serviciului universal în sectorul serviciilor poştale şi propunerile Comisiei de evaluare a cererilor de desemnare ca furnizor de serviciu universal,
în temeiul prevederilor art. 10 alin. (2) pct. 30, art. 11 alin. (1) şi <>art. 12 alin. (1) şi (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 22/2009 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, ale art. 6 alin. (2) şi (3), art. 7, 8, art. 9 alin. (1), art. 11, 12, 22, 23, art. 24 alin. (1), art. 27, 30 şi ale <>art. 32 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile poştale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 642/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale art. 10 lit. c), art. 11 alin. (1) şi art. 12 din Decizia preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei nr. 3.442/2007 privind condiţiile şi procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale,

preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii emite prezenta decizie.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prin prezenta decizie, Compania Naţionalã "Poşta Românã" - S.A., cu sediul în municipiul Bucureşti, bd. Dacia nr. 140, sectorul 2, înregistratã în Registrul Comerţului al Municipiului Bucureşti, cod unic de înregistrare 427410, denumitã în continuare CNPR, este desemnatã, de la data de 26 aprilie 2009 pânã la data de 31 decembrie 2012, ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale, astfel cum acesta este definit la <>art. 2 lit. q) din Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile poştale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 642/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare Ordonanţa privind serviciile poştale, pentru serviciile din sfera serviciului universal prevãzute la alin. (2).
(2) CNPR are obligaţia sã furnizeze, pe întregul teritoriu al României, în condiţiile stabilite de legislaţia din domeniul serviciilor poştale şi de prezenta decizie, urmãtoarele servicii poştale din sfera serviciului universal:
a) colectarea, sortarea, transportul şi livrarea urmãtoarelor categorii de trimiteri poştale, în greutate de pânã la 2 kg inclusiv:
1. trimiteri de corespondenţã, interne şi internaţionale;
2. imprimate, interne şi internaţionale;
3. trimiteri interne de publicitate prin poştã;
b) colectarea, sortarea, transportul şi livrarea coletelor poştale, interne şi internaţionale, în greutate de pânã la 10 kg inclusiv;
c) distribuirea coletelor poştale cu limite de greutate între 10 şi 20 kg inclusiv expediate din afara teritoriului României cãtre o adresã aflatã pe teritoriul acesteia;
d) serviciul de trimitere recomandatã având ca obiect:
1. trimiterile poştale prevãzute la lit. a), în greutate de pânã la 2 kg inclusiv;
2. colete poştale interne şi internaţionale, în greutate de pânã la 10 kg inclusiv;
3. colete poştale cu limite de greutate între 10 şi 20 kg inclusiv expediate din afara teritoriului României cãtre o adresã aflatã pe teritoriul acesteia;
e) serviciul de trimitere cu valoare declaratã având ca obiect:
1. trimiterile poştale prevãzute la lit. a), în greutate de pânã la 2 kg inclusiv;
2. colete poştale interne şi internaţionale, în greutate de pânã la 10 kg inclusiv;
3. colete poştale cu limite de greutate între 10 şi 20 kg inclusiv expediate din afara teritoriului României cãtre o adresã aflatã pe teritoriul acesteia.
ART. 2
În cuprinsul prezentei decizii sunt aplicabile definiţiile prevãzute la art. 2 din Ordonanţa privind serviciile poştale şi la pct. 1.1 din anexa nr. 1 la Decizia preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei nr. 2.858/2007 privind regimul de autorizare generalã pentru furnizarea serviciilor poştale.
ART. 3
În vederea furnizãrii serviciului universal pe întregul teritoriu al României, CNPR beneficiazã de drepturile şi are obligaţiile specifice prevãzute de prezenta decizie, suplimentare faţã de cele stabilite prin regimul de autorizare generalã.

CAP. II
Drepturile CNPR

ART. 4
În vederea asigurãrii dreptului utilizatorilor de acces la serviciul universal, CNPR beneficiazã de urmãtoarele drepturi:
a) dreptul de acces cu prioritate la punctele de frontierã şi la organele vamale;
b) dreptul de a instala, a întreţine, a înlocui şi a muta, cu titlu gratuit, cutii poştale pe imobilele, inclusiv cãile de comunicaţie, aflate în proprietatea publicã a statului sau a unitãţilor administrativ-teritoriale;
c) dreptul de a acţiona în relaţiile internaţionale în calitate de furnizor de serviciu universal şi de a încheia acorduri operaţionale în aceastã calitate;
d) dreptul de a utiliza formularele internaţionale specifice, prevãzute în acordurile internaţionale la care România este parte;
e) dreptul de a beneficia de sumele sau de avantajele de orice altã naturã care i se cuvin în temeiul unui mecanism de compensare a costurilor implicate de prestarea serviciilor poştale din sfera serviciului universal, în condiţiile stabilite de lege şi de Autoritatea Naţionalã pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, denumitã în continuare ANCOM;
f) dreptul exclusiv de a presta serviciile rezervate stabilite de ANCOM.
ART. 5
(1) CNPR beneficiazã, pânã la data de 31 decembrie 2012, de dreptul exclusiv de a presta servicii poştale având ca obiect trimiteri de corespondenţã, indiferent dacã livrarea acestora este acceleratã sau nu, a cãror greutate este mai micã de 50 g şi al cãror tarif este mai mic de 2 lei, constând în:
a) colectarea, sortarea, transportul şi livrarea trimiterilor de corespondenţã interne;
b) distribuirea trimiterilor de corespondenţã expediate din afara teritoriului României cãtre o adresã aflatã pe teritoriul acesteia.
(2) În cazul modificãrii tarifelor practicate de CNPR, în condiţiile art. 17 alin. (3), ANCOM poate actualiza limita de tarif prevãzutã la alin. (1), însã valoarea actualizatã nu va depãşi de 2,5 ori tariful public corespunzãtor unei trimiteri de corespondenţã din prima treaptã de greutate a celei mai rapide categorii standard din oferta de servicii poştale a CNPR.
(3) Serviciul de publicitate prin poştã nu face obiectul drepturilor rezervate stabilite de prezentul articol.
(4) Furnizorii de servicii poştale pot presta serviciile prevãzute la alin. (1), în limitele de greutate stabilite potrivit alin. (1), cu condiţia practicãrii unui tarif cel puţin egal cu cel stabilit de ANCOM în conformitate cu dispoziţiile alin. (1) sau (2), dupã caz.
(5) Actualizarea prevãzutã la alin. (2) se realizeazã în cazul în care, în lipsa acesteia, obligaţiile de asigurare a serviciului universal prevãzute la cap. III nu ar mai putea fi îndeplinite în mod corespunzãtor. Decizia preşedintelui ANCOM privind actualizarea limitei de tarif care determinã întinderea dreptului exclusiv al CNPR va stabili şi data de la care furnizorii de servicii poştale sunt obligaţi sã practice tarife cel puţin egale cu aceastã limitã.

CAP. III
Obligaţiile CNPR

ART. 6
(1) CNPR are obligaţia de a asigura, în fiecare localitate de pe teritoriul României, cel puţin o colectare de la fiecare punct de acces şi cel puţin o livrare la locuinţa fiecãrei persoane fizice şi la sediul fiecãrei persoane juridice, în fiecare zi lucrãtoare, dar nu mai puţin de 5 zile pe sãptãmânã.
(2) Prin derogare de la prevederile alin. (1), CNPR are obligaţia de a asigura cel puţin douã colectãri de la fiecare punct de acces şi cel puţin douã livrãri la locuinţa fiecãrei persoane fizice şi la sediul fiecãrei persoane juridice, situate în intravilanul localitãţii, în fiecare sãptãmânã, în cazuri sau în condiţii geografice excepţionale.
(3) În cazul locuinţelor sau al sediilor situate în extravilanul localitãţilor, CNPR face livrarea la punctele sale de contact situate în localitãţile respective sau poate stabili metode speciale de livrare a trimiterilor poştale, cu acordul ANCOM.
(4) ANCOM va stabili, pe baza propunerilor CNPR, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei decizii, localitãţile considerate ca aflate în cazuri excepţionale sau situate în condiţii geografice excepţionale, prevãzute la alin. (2).
(5) Lista localitãţilor prevãzute la alin. (4) poate fi revizuitã de ANCOM la propunerea CNPR sau din oficiu.
ART. 7
(1) CNPR are obligaţia de a respecta în mod cumulativ urmãtoarele condiţii generale în îndeplinirea obligaţiilor de furnizare a serviciilor prevãzute la art. 1 alin. (2):
a) sã garanteze respectarea cerinţelor esenţiale, astfel cum sunt definite la art. 2 lit. v) din Ordonanţa privind serviciile poştale;
b) sã ofere serviciile în condiţii identice utilizatorilor care se aflã în condiţii comparabile;
c) serviciile sã fie disponibile în mod nediscriminatoriu tuturor utilizatorilor;
d) sã ofere serviciile în mod neîntrerupt, cu excepţia cazurilor de forţã majorã;
e) sã asigure evoluţia continuã a serviciilor, în funcţie de cerinţele tehnice, economice şi sociale, precum şi adaptarea acestora la cerinţele utilizatorilor.
(2) CNPR are obligaţia de a lua toate mãsurile pentru asigurarea securitãţii poştale, în special în ceea ce priveşte:
a) securitatea reţelei poştale publice;
b) securitatea instalaţiilor poştale;
c) securitatea personalului;
d) securitatea şi integritatea trimiterilor poştale.
ART. 8
CNPR are obligaţia de a accepta şi de a livra la destinatari trimiterile poştale generate de cãtre expeditori cu respectarea prevederilor legale, chiar dacã acestea nu poartã inscripţionat codul poştal.
ART. 9
(1) În vederea îndeplinirii obligaţiilor prevãzute la art. 6 alin. (1)-(3), CNPR va livra la locuinţa sau la sediul destinatarului ori, dupã caz, la punctele sale de contact toate trimiterile poştale care au o greutate cel mult egalã cu 500 g, în unul dintre urmãtoarele moduri:
a) la orice recipient în care destinatarul este de acord sã îi fie depuse trimiterile poştale care îi sunt adresate;
b) cãtre persoana consideratã autorizatã sã primeascã trimiterea poştalã.
(2) Trimiterile poştale cu o greutate mai mare de 500 g, precum şi trimiterile poştale înregistrate care nu au putut fi livrate cãtre persoana consideratã autorizatã sã le primeascã vor fi livrate la punctele de contact ale CNPR, dar numai dupã ce destinatarul a fost avizat, în condiţiile alin. (1), cu privire la sosirea acestor trimiteri poştale.
ART. 10
CNPR are obligaţia de a lua toate mãsurile pentru a asigura confidenţialitatea operaţiunilor desfãşurate la punctele de acces deservite de personal.
ART. 11
(1) CNPR stabileşte şi supune spre aprobare ANCOM regulile aplicabile serviciilor poştale prevãzute la art. 1 alin. (2), cu respectarea regulilor minime obligatorii prevãzute la art. 8-10.
(2) În cazul în care apreciazã cã regulile propuse sunt nesatisfãcãtoare din punct de vedere tehnic ori al protecţiei utilizatorilor sau contravin prevederilor legale, acordurilor internaţionale la care România este parte ori regulilor minime obligatorii prevãzute la art. 8-10, ANCOM poate solicita modificarea corespunzãtoare a acestor reguli, CNPR fiind obligatã sã opereze modificãrile cerute.
(3) CNPR transmite ANCOM, în vederea avizãrii, contractul-cadru de furnizare a serviciilor din sfera serviciului universal pentru care a fost desemnatã.
(4) Orice modificare a regulilor aplicabile serviciilor poştale prevãzute la art. 1 alin. (2) sau a clauzelor contractului-cadru de furnizare a acestor servicii se transmite ANCOM, dispoziţiile alin. (2) sau (3) fiind aplicabile în mod corespunzãtor.
ART. 12
(1) CNPR are obligaţia de a asigura livrarea la destinatari a trimiterilor de corespondenţã interne în greutate de pânã la 2 kg din cea mai rapidã categorie standard, cu respectarea urmãtoarelor obiective de calitate:
a) 85% din numãrul total al acestor trimiteri poştale vor fi livrate în cel mult o zi lucrãtoare de la data depunerii la punctele de acces;
b) 97% din numãrul total al acestor trimiteri poştale vor fi livrate în cel mult douã zile lucrãtoare de la data depunerii la punctele de acces.
(2) CNPR are obligaţia de a asigura livrarea la destinatari a trimiterilor de corespondenţã intracomunitare în greutate de pânã la 2 kg din cea mai rapidã categorie standard, cu respectarea urmãtoarelor obiective de calitate:
a) 85% din numãrul total al acestor trimiteri poştale vor fi livrate în cel mult 3 zile lucrãtoare de la data depunerii acestora la punctele de acces;
b) 97% din numãrul total al acestor trimiteri poştale vor fi livrate în cel mult 5 zile lucrãtoare de la data depunerii acestora la punctele de acces.
(3) Obiectivele de calitate prevãzute la alin. (2) trebuie îndeplinite cu fiecare stat membru al Uniunii Europene.
(4) În vederea evaluãrii gradului de îndeplinire a obiectivelor de calitate prevãzute la alin. (1), CNPR are obligaţia de a respecta condiţiile şi procedura stabilite de autoritatea de reglementare.
(5) Standardele de calitate prevãzute la alin. (1) şi (2) se publicã pe paginile de internet ale furnizorului de serviciu universal şi autoritãţii de reglementare.
(6) În sensul prezentului articol, se considerã datã a depunerii trimiterii poştale data la care trimiterea poştalã a fost depusã la punctul de acces în reţeaua poştalã publicã, dacã aceasta a fost depusã înainte de ultima colectare stabilitã pentru respectivul punct de acces. Dacã depunerea are loc dupã acest moment-limitã, se considerã datã a depunerii trimiterii poştale data urmãtoarei date la care trimiterea poştalã este depusã la punctul de acces în reţeaua poştalã publicã.
(7) CNPR are obligaţia de a indica la fiecare punct de acces, inclusiv pe fiecare cutie poştalã, zilele şi orele la care se realizeazã colectarea.
ART. 13
(1) Respectarea de cãtre CNPR a standardelor de calitate impuse va face anual obiectul unei evaluãri de cãtre un organism independent, în condiţiile şi conform procedurii stabilite prin decizie a preşedintelui ANCOM.
(2) Raportul rezultat în urma evaluãrii prevãzute la alin. (1) se publicã anual pe pagina de internet a CNPR, precum şi pe pagina de internet a ANCOM, în termen de 10 zile de la aprobarea sa.
(3) Odatã cu publicarea raportului prevãzut la alin. (2), CNPR va publica pe pagina sa de internet informaţii privind statistica reclamaţiilor primite, detaliatã în funcţie de serviciul poştal la care se referã, de obiectul reclamaţiilor, de modul în care acestea au fost soluţionate, precum şi în funcţie de acordarea unor despãgubiri.
ART. 14
(1) CNPR are obligaţia de a asigura un program cu publicul de 8 ore zilnic la fiecare punct de acces deservit de personal.
(2) Prin derogare de la dispoziţiile alin. (1), CNPR poate sã asigure un program de lucru cu publicul zilnic redus la unele puncte de acces deservite de personal, în cazurile în care traficul poştal nu justificã un program de lucru cu publicul de 8 ore zilnic.
ART. 15
(1) CNPR are obligaţia de a pune la dispoziţia utilizatorilor cel puţin o cutie poştalã sau un alt punct de acces permanent, precum şi cel puţin un punct de contact propriu în fiecare localitate de pe teritoriul României.
(2) CNPR are obligaţia de a menţine un numãr minim de cutii poştale amplasate astfel încât sã existe:
a) minimum o cutie poştalã la 1.500 de locuitori în mediul rural;
b) minimum o cutie poştalã la 3.000 de locuitori în mediul urban; şi
c) minimum o cutie poştalã la 20.000 de locuitori în municipiul Bucureşti.
(3) CNPR are obligaţia de a asigura puncte de acces deservite de personal în care se pot prezenta colete poştale, imprimate şi trimiteri de corespondenţã cu dimensiuni nestandardizate, precum şi trimiteri poştale înregistrate, în toate unitãţile administrativ-teritoriale de bazã (comune sau oraşe) având minimum 1.500 de locuitori.
ART. 16
(1) CNPR are obligaţia de a asigura accesul utilizatorilor la reţeaua poştalã publicã pe care o opereazã, în condiţii de transparenţã, obiectivitate şi nediscriminare.
(2) CNPR are obligaţia sã ia toate mãsurile de amenajare a clãdirilor în care desfãşoarã activitãţi care au program cu publicul, astfel încât sã permitã accesul neîngrãdit al persoanelor cu handicap.
ART. 17
(1) Tarifele practicate de CNPR pentru prestarea serviciilor poştale prevãzute la art. 1 alin. (2) trebuie sã fie accesibile, transparente, nediscriminatorii şi fundamentate pe costuri.
(2) Tarifele practicate de CNPR pentru prestarea fiecãruia dintre serviciile poştale prevãzute la art. 1 alin. (2) vor fi uniforme pe întreg teritoriul României.
(3) Modificarea tarifelor prevãzute la alin. (1) poate fi realizatã la propunerea CNPR, cu aprobarea ANCOM.
(4) Tarifele stabilite conform prevederilor alin. (3) vor fi aduse la cunoştinţa publicului prin afişare la toate punctele de acces deservite de personal ale CNPR, prin publicarea pe pagina de internet a CNPR, precum şi în douã cotidiane naţionale de mare tiraj.
(5) Tarifele stabilite conform prevederilor alin. (3) pot fi percepute de CNPR numai dupã 30 de zile de la aducerea acestora la cunoştinţa publicului, în condiţiile alin. (4).
ART. 18
(1) CNPR poate acorda tarife speciale fundamentate pe costuri în cazul unui volum mare de trimiteri care fac obiectul serviciilor poştale prevãzute la art. 1 alin. (2).
(2) Stabilirea şi practicarea tarifelor speciale prevãzute la alin. (1) trebuie sã respecte urmãtoarele condiţii cumulative:
a) stabilirea tarifelor speciale va ţine seama de costurile ce sunt evitate, datoritã volumului mare de trimiteri poştale, faţã de situaţia în care serviciul, incluzând întreaga gamã de prestaţii aferente colectãrii, sortãrii, transportului şi livrãrii, s-ar referi la o singurã trimitere poştalã;
b) tarifele speciale şi condiţiile asociate acestora se aplicã în acelaşi mod atât în raport cu furnizori de servicii poştale diferiţi, cât şi în raport cu serviciile echivalente prestate de furnizorii de serviciu universal;
c) tarifele speciale sunt practicate în mod nediscriminatoriu faţã de toţi utilizatorii care folosesc serviciile poştale în condiţii similare.
(3) CNPR are obligaţia de a transmite ANCOM, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei decizii, în vederea aprobãrii, criteriile şi condiţiile pe baza cãrora acordã tarife speciale, astfel încât sã se asigure respectarea dispoziţiilor alin. (2).
(4) Orice modificare a criteriilor şi condiţiilor prevãzute la alin. (3) se transmite ANCOM, în vederea aprobãrii, în mod corespunzãtor.
(5) CNPR va publica pe pagina sa de internet şi va afişa la punctele de acces deservite de personal informaţii referitoare la tarifele speciale, serviciul poştal pentru care se acordã, numãrul şi categoria de trimiteri poştale pentru care se acordã, modul de prezentare a trimiterilor şi aria în care urmeazã sã fie efectuatã livrarea la destinatari, precum şi orice alte aspecte relevante pentru acordarea tarifelor speciale.
(6) Orice modificare a informaţiilor prevãzute la alin. (5) va fi adusã la cunoştinţa publicului, în modalitãţile prevãzute la alin. (5), şi va fi notificatã în scris tuturor persoanelor cu care CNPR a încheiat contracte în vederea acordãrii de tarife speciale, cu cel puţin 30 de zile înainte de data aplicãrii modificãrii.
(7) CNPR are obligaţia de a aplica principiile transparenţei şi nediscriminãrii atât cu privire la tarife, cât şi cu privire la condiţiile asociate acestora.
ART. 19
(1) CNPR are obligaţia de a respecta la încheierea acordurilor privind cheltuielile terminale pentru trimiterile poştale intracomunitare expediate de pe teritoriul unui alt stat membru al Uniunii Europene cãtre o adresã aflatã pe teritoriul României urmãtoarele principii:
a) cheltuielile terminale sã fie fixate în funcţie de costurile prelucrãrii şi livrãrii trimiterilor poştale internaţionale;
b) nivelul tarifelor sã fie corespunzãtor calitãţii serviciului;
c) cheltuielile terminale sã fie transparente şi nediscriminatorii.
(2) În cazul în care nu are încheiate asemenea acorduri, CNPR are obligaţia de a aplica prevederile acordurilor internaţionale în domeniu, la care România este parte.
ART. 20
(1) CNPR are obligaţia sã implementeze şi sã dezvolte un sistem de evidenţã internã a costurilor suficient de detaliat, astfel încât sã fie capabil sã identifice costul furnizãrii individuale a serviciilor poştale incluse în sfera serviciului universal.
(2) Pe baza sistemului prevãzut la alin. (1), CNPR are obligaţia de a realiza, în cadrul contabilitãţii interne de gestiune, separarea activitãţilor din afara sferei serviciului universal de cele aflate în sfera serviciului universal, precum şi separarea serviciilor rezervate de cele nerezervate.
(3) La implementarea sistemului de evidenţã contabilã separatã şi la elaborarea evidenţelor contabile separate pe baza acestui sistem vor fi respectate urmãtoarele principii:
a) principiul cauzalitãţii, conform cãruia veniturile şi costurile, activele şi datoriile vor fi alocate pe componente de cost, servicii şi segmente de afaceri (categorii de servicii), în funcţie de activitãţile sau serviciile care genereazã respectivele venituri ori costuri, achiziţia activelor sau apariţia datoriilor;
b) principiul obiectivitãţii, conform cãruia alocarea costurilor pe servicii şi segmente de afaceri (categorii de servicii) va fi obiectivã şi nu va urmãri obţinerea de beneficii pentru CNPR sau pentru un terţ, pentru un produs ori serviciu sau pentru o categorie de produse ori servicii;
c) principiul consistenţei tratamentului contabil, conform cãruia, în mãsura în care apar modificãri ale principiilor contabile, ale metodologiei de alocare a costurilor sau ale politicilor contabile, de naturã sã genereze un efect semnificativ asupra informaţiilor raportate în evidenţele contabile curente elaborate pe baza sistemului de evidenţã contabilã separatã, evidenţele contabile separate ale anului precedent vor fi retratate în conformitate cu modificãrile respective. Efectul modificãrilor menţionate asupra informaţiilor raportate în evidenţele contabile separate este considerat a fi semnificativ, dacã omisiunea prezentãrii sau prezentarea eronatã a acestor modificãri ar putea sã influenţeze deciziile economice ale utilizatorilor, luate pe baza evidenţelor contabile elaborate pe baza sistemului de evidenţã contabilã separatã;
d) principiul transparenţei, conform cãruia principiile, politicile contabile şi metodologia de alocare a costurilor vor permite o înţelegere clarã a acestora şi a efectelor acestor principii, politici şi metodologii asupra evidenţelor contabile separate.
ART. 21
(1) În scopul implementãrii sistemului de evidenţã contabilã separatã prevãzut la art. 20 alin. (1), CNPR are obligaţia de a utiliza o metodologie care sã descrie în detaliu principiile, ipotezele şi metodele folosite în dezvoltarea sistemului de evidenţã contabilã separatã şi elaborarea evidenţelor contabile pe baza acestui sistem, metodologie ce va respecta principiile mai sus menţionate.
(2) Metodologia prevãzutã la alin. (1) va fi întocmitã anual şi va fi transmisã ANCOM cu cel puţin 3 luni înainte de data transmiterii evidenţelor contabile separate.
(3) În cazul în care constatã cã metodologia prevãzutã la alin. (1) încalcã prevederile legale sau principiile enunţate la art. 20 alin. (3), ANCOM poate impune modificarea acesteia.
(4) CNPR are obligaţia de a furniza evidenţele contabile pe baza sistemului de evidenţã contabilã separatã prevãzut la art. 20 alin. (1) pânã la data de 30 noiembrie a fiecãrui an pentru anul anterior, cu respectarea condiţiilor de auditare şi întocmire a evidenţelor contabile separate stabilite de autoritatea de reglementare.
(5) Întocmirea evidenţelor contabile separate de cãtre CNPR, în conformitate cu prevederile legale şi metodologia prevãzutã la alin. (1), va face anual obiectul evaluãrii de cãtre un organism independent, în condiţiile şi conform procedurii stabilite prin decizie a preşedintelui ANCOM.
ART. 22
(1) CNPR are obligaţia sã punã la dispoziţia utilizatorilor, în mod regulat, informaţii precise, detaliate şi actualizate cu privire la caracteristicile serviciilor poştale prevãzute la art. 1 alin. (2), în special informaţii referitoare la condiţiile generale de acces la aceste servicii, precum şi la tarifele şi nivelul standardelor de calitate ale acestor servicii.
(2) CNPR are obligaţia de a aduce la cunoştinţa publicului numãrul de colectãri, respectiv de livrãri determinat în condiţiile art. 6, pe care are obligaţia sã îl efectueze de la fiecare punct de acces, respectiv la fiecare punct de contact.
(3) CNPR va publica informaţiile prevãzute la alin. (1) şi (2), precum şi clauzele contractului-cadru prevãzut la art. 11 alin. (3) pe pagina sa de internet şi le va pune la dispoziţia publicului la toate punctele de acces deservite de personal, prin afişare sau prin alte mijloace.
(4) Orice modificare a informaţiilor prevãzute la alin. (1) şi (2) ori a clauzelor contractului-cadru va fi adusã la cunoştinţa publicului, în modalitãţile prevãzute la alin. (3), anterior aplicãrii acesteia.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 23
Calitatea de furnizor de serviciu universal a CNPR înceteazã în cazurile prevãzute la art. 14 din Decizia preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei nr. 3.442/2007 privind condiţiile şi procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale.
ART. 24
Pe lângã drepturile şi obligaţiile prevãzute de prezenta decizie, CNPR are drepturile şi obligaţiile rezultate din calitatea sa de furnizor de serviciu universal prevãzute de Convenţia Uniunii Poştale Universale, de regulamentele sale de aplicare, precum şi de alte acorduri internaţionale la care România este parte.
ART. 25
Prezenta decizie se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii,
Marius Cãtãlin Marinescu

Bucureşti, 17 aprilie 2009.
Nr. 293.

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016