Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
DECIZIE nr. 285 din 3 iulie 2003 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. IV din Ordonanta Guvernului nr. 18/1994 privind masuri pentru intarirea disciplinei financiare a agentilor economici, cu modificarile ulterioare
EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 558 din 4 august 2003
Costica Bulai - preşedinte
Nicolae Cochinescu - judecãtor
Constantin Doldur - judecãtor
Kozsokar Gabor - judecãtor
Petre Ninosu - judecãtor
Şerban Viorel Stanoiu - judecãtor
Lucian Stangu - judecãtor
Ioan Vida - judecãtor
Florentina Balta - procuror
Doina Suliman - magistrat-asistent şef
Pe rol se afla soluţionarea exceptiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. IV din Ordonanta Guvernului nr. 18/1994 privind mãsuri pentru întãrirea disciplinei financiare a agenţilor economici, cu modificãrile ulterioare, excepţie ridicatã de Societatea Comercialã "Sititech" - S.R.L. din Bucureşti în Dosarul nr. 13.722/2002 al Judecãtoriei Sectorului 2 Bucureşti, Societatea Comercialã "F.A.U. Ro Semnal" - S.R.L. din Reghin în Dosarul nr. 1.586/2002 al Judecãtoriei Reghin, Societatea Comercialã "Transtex" - S.R.L. din Sighisoara în dosarele nr. 2.341/2002 şi 2.342/2002 ale Judecãtoriei Sighisoara şi de Societatea Comercialã "Larix Forest" - S.R.L. din Reghin în Dosarul nr. 466/2000 al Judecãtoriei Reghin.
La apelul nominal lipsesc pãrţile, fata de care procedura de citare este legal îndeplinitã.
Curtea, având în vedere ca excepţiile de neconstituţionalitate ridicate în dosarele nr. 12C/2003, 34C/2003, 88C/2003, 89C/2003 şi 112C/2003 au un conţinut identic, pune în discuţie, din oficiu, problema conexarii cauzelor.
Reprezentantul Ministerului Public, având în vedere dispoziţiile art. 164 din Codul de procedura civilã, nu se opune conexarii dosarelor.
Curtea, în temeiul dispoziţiilor <>art. 16 din Legea nr. 47/1992 , republicatã, coroborate cu cele ale art. 164 din Codul de procedura civilã, dispune conexarea dosarelor nr. 34C/2003, 88C/2003, 89C/2003 şi 112C/2003 la Dosarul nr. 12C/2003, care este primul înregistrat.
Cauza se afla în stare de judecata.
Reprezentantul Ministerului Public, având în vedere ca, ulterior sesizãrii Curţii Constituţionale, <>Ordonanta Guvernului nr. 18/1994 a fost abrogatã prin <>art. II din Ordonanta Guvernului nr. 34 din 30 ianuarie 2003 , pune concluzii de respingere a exceptiei ca devenitã inadmisibila.
CURTEA,
având în vedere actele şi lucrãrile dosarului, constata urmãtoarele:
Prin Încheierea din 16 decembrie 2002, pronunţatã de Judecãtoria Sectorului 2 Bucureşti în Dosarul nr. 13.722/2002, încheierile din 11 iulie 2000 şi 12 noiembrie 2002, pronunţate de Judecãtoria Reghin în dosarele nr. 466/2000 şi 1.586/2002, şi încheierile din 8 ianuarie 2003, pronunţate de Judecãtoria Sighisoara în dosarele nr. 2.341/2002 şi 2.342/2002, Curtea Constituţionalã a fost sesizatã cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. IV din Ordonanta Guvernului nr. 18/1994 privind mãsuri pentru întãrirea disciplinei financiare a agenţilor economici, cu modificãrile ulterioare. Excepţia a fost ridicatã de Societatea Comercialã "Sititech" - S.R.L. din Bucureşti, Societatea Comercialã "F.A.U. Ro Semnal" - S.R.L. din Reghin, Societatea Comercialã "Transtex" - S.R.L. din Sighisoara şi de Societatea Comercialã "Larix Forest" - S.R.L. din Reghin.
În motivarea exceptiei de neconstituţionalitate autorii acesteia arata ca dispoziţiile legale invocate sunt contrare prevederilor constituţionale ale art. 20, 30, 41, 49, art. 134 alin. (1) şi alin. (2) lit. a) şi b), precum şi celor ale art. 135 alin. (1) şi (6).
Instanţele de judecata apreciazã ca dispoziţiile legale criticate nu contravin prevederilor constituţionale invocate.
Potrivit <>art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , republicatã, încheierile de sesizare a Curţii Constituţionale au fost comunicate preşedinţilor celor doua Camere ale Parlamentului şi Guvernului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstituţionalitate ridicate.
Guvernul, arãtând ca, ulterior sesizãrii Curţii Constituţionale, <>Ordonanta Guvernului nr. 18/1994 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 12/1995 , a fost abrogatã prin <>art. II din Ordonanta Guvernului nr. 34/2003 privind mãsuri în domeniul disciplinei financiar-valutare a agenţilor economici, apreciazã ca excepţia de neconstituţionalitate a devenit inadmisibila.
Preşedinţii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstituţionalitate ridicate.
CURTEA,
examinând încheierile de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, rapoartele întocmite în cauze de judecãtorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi dispoziţiile <>Legii nr. 47/1992 , retine urmãtoarele:
Curtea Constituţionalã a fost legal sesizatã şi este competenta, potrivit dispoziţiilor art. 144 lit. c) din Constituţie, precum şi celor ale art. 1 alin. (1), ale <>art. 2, 3, 12 şi 23 din Legea nr. 47/1992 , republicatã, sa soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate ridicatã.
Obiectul exceptiei de neconstituţionalitate îl constituie dispoziţiile <>art. IV din Ordonanta Guvernului nr. 18/1994 privind mãsuri pentru întãrirea disciplinei financiare a agenţilor economici, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 28 din 28 ianuarie 1994, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 12/1995 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 27 din 7 februarie 1995.
Examinând excepţia, Curtea Constituţionalã constata ca, ulterior sesizãrii sale, a fost adoptatã <>Ordonanta Guvernului nr. 34 din 30 ianuarie 2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 62 din 1 februarie 2003, care, prin <>art. II, abroga Ordonanta Guvernului nr. 18/1994 .
Asa fiind, rezulta ca, în temeiul dispoziţiilor <>art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, republicatã, potrivit cãrora aceasta "decide asupra excepţiilor ridicate în fata instanţelor judecãtoreşti privind neconstituţionalitatea unei legi sau ordonanţe ori a unei dispoziţii dintr-o lege sau dintr-o ordonanta în vigoare, de care depinde soluţionarea cauzei", dispoziţii coroborate cu cele ale art. 23 alin. (6) din aceeaşi lege, care prevãd ca "excepţia este inadmisibila, fiind contrarã prevederilor alin. (1) [...]", excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. IV din Ordonanta Guvernului nr. 18/1994 , cu care Curtea Constituţionalã a fost sesizatã, a devenit inadmisibila.
Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 144 lit. c) şi al art. 145 alin. (2) din Constituţie, al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (1) şi (6), precum şi al <>art. 25 alin. (1) şi (3) din Legea nr. 47/1992 , republicatã,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge, ca devenitã inadmisibila, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. IV din Ordonanta Guvernului nr. 18/1994 privind mãsuri pentru întãrirea disciplinei financiare a agenţilor economici, cu modificãrile ulterioare, excepţie ridicatã de Societatea Comercialã "Sititech" - S.R.L. din Bucureşti în Dosarul nr. 13.722/2002 al Judecãtoriei Sectorului 2 Bucureşti, Societatea Comercialã "F.A.U. Ro Semnal" - S.R.L. din Reghin în Dosarul nr. 1.586/2002 al Judecãtoriei Reghin, Societatea Comercialã "Transtex" - S.R.L. din Sighisoara în dosarele nr. 2.341/2002 şi 2.342/2002 ale Judecãtoriei Sighisoara şi de Societatea Comercialã "Larix Forest" - S.R.L. din Reghin în Dosarul nr. 466/2000 al Judecãtoriei Reghin.
Definitiva şi obligatorie.
Pronunţatã în şedinţa publica din data de 3 iulie 2003.
PREŞEDINTE,
prof. univ. dr. COSTICA BULAI
Magistrat-asistent şef,
Doina Suliman
-----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: