Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 270 din 11 februarie 1999  pentru aprobarea Normelor tehnice privind antrepozitul vamal    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 270 din 11 februarie 1999 pentru aprobarea Normelor tehnice privind antrepozitul vamal

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR DIRECTIA GENERALA A VAMILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 192 din 3 mai 1999

Directorul general al Direcţiei Generale a Vamilor,
având în vedere prevederile art. 394 din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 626/1997 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 271 din 9 octombrie 1997,
emite urmãtoarea decizie:

ARTICOL UNIC
Se aproba Normele tehnice privind antrepozitul vamal, prevãzute în anexa la prezenta decizie.

Directorul general al
Direcţiei Generale a Vamilor,
Nini Sapunaru
ANEXA 1


NORME TEHNICE
privind antrepozitul vamal

CAP. 1
Generalitati
1. Antrepozitul vamal este compus din clãdire, amplasament sau spaţiu de depozitare, destinat plasarii mãrfurilor sub regimul vamal de antrepozit, cat şi sub un alt regim vamal.
Mãrfurile depozitate în amplasamentele unui antrepozit vamal sub un alt regim vamal decât antrepozitarea vamalã nu intra sub incidenta regulilor specifice regimului de antrepozit, ci a regulilor specifice regimurilor vamale sub care au fost plasate.
2. În clãdirile, amplasamentele sau în spaţiile de depozitare ale unui antrepozit vamal mãrfurile pot fi plasate în regim de perfecţionare activa şi transformare sub control vamal, pe baza unei autorizaţii emise pentru acest regim şi prin care este identificat antrepozitul în speta.
3. Încheierea regimului de perfecţionare activa şi efectuarea formalitãţilor vamale aferente introducerii produselor compensatoare obţinute în circuitul economic au loc în momentul iesirii din antrepozit.
4. Din ratiuni de control al depozitarilor, intrãrilor şi iesirilor din depozit şi de control vamal al mãrfurilor, tuturor mãrfurilor aflate în antrepozit li se aplica regulile privind evidenta materialã.
5. Drepturile de import aferente mãrfurilor plasate în regim vamal de antrepozit fac obiectul garantarii.
Cuantumul sumelor garantate se referã numai la mãrfurile aflate în stoc la un moment dat, al cãrui nivel este probat pe baza datelor furnizate de persoana responsabilã şi verificat periodic de biroul vamal.
Mãrfurile plasate în regim vamal de antrepozit într-un antrepozit de tip D nu se supun obligaţiei de garantare a taxelor vamale şi celorlalte drepturi de import.
6. În scopul aplicãrii corecte a regimului vamal de antrepozit se definesc urmãtorii termeni:
- titularul antrepozitului este administratorul sau gestionarul mãrfurilor depozitate în antrepozitul vamal;
- antrepozitarul este titularul declaraţiei vamale prin care mãrfurile sunt plasate în regim vamal de antrepozit şi cel care se afla în raporturi juridice cu autoritatea vamalã;
- deţinãtorul depozitului este persoana juridicã care are drept de proprietate asupra acestuia.

CAP. 2
Categorii şi tipuri de antrepozit vamal
7. În regulamentul vamal sunt definite urmãtoarele tipuri de antrepozit:
a) antrepozitul de tip A este un antrepozit vamal public, destinat plasarii în regim vamal de antrepozit atât a mãrfurilor proprii destinate titularului antrepozitului, cat şi a celor destinate unei terţe persoane juridice.
Responsabilitatea fata de organele vamale privind mãrfurile din antrepozit, precum şi obligaţia organizãrii evidentei materiale a acestora revin titularului antrepozitului.
Acest tip de antrepozit poate fi înfiinţat oriunde pe teritoriul tarii, dar numai în clãdiri sau în amplasamente delimitate, agreate de vama.
Un agent economic care doreşte sa plaseze mãrfuri în acest tip de antrepozit trebuie sa obţinã în prealabil acceptul titularului antrepozitului;
b) antrepozitul de tip B este un antrepozit vamal public în care mãrfurile pot fi plasate în regim vamal de antrepozit de cãtre orice persoana juridicã, indiferent de deţinãtorul-gestionar al depozitului.
Gestionarul care deţine depozitul este responsabil fata de autoritatea vamalã pentru îndeplinirea obligaţiilor specifice menţionate în autorizaţia de antrepozit.
Obligaţiile ce decurg din plasarea mãrfurilor în regim vamal de antrepozit revin fiecãrui antrepozitar, pentru mãrfurile acoperite prin declaraţia vamalã pe care acesta a depus-o.
Acest tip de antrepozit poate funcţiona doar în clãdiri sau în amplasamente delimitate, agreate de biroul vamal în a cãrui raza teritorialã se afla acesta.
Un agent economic care doreşte sa plaseze mãrfuri în acest tip de antrepozit trebuie sa obţinã în prealabil acceptul gestionarului depozitului;
c) antrepozit de tip D este un antrepozit vamal public, înfiinţat şi gestionat de autoritatea vamalã, în care mãrfurile pot fi plasate de cãtre orice persoana juridicã.
Obligaţiile ce decurg din plasarea mãrfurilor în antrepozit revin în întregime titularului operaţiunii.
Într-un antrepozit public de tip D autoritatea vamalã pune la dispoziţie, contra cost, celor care doresc efectuarea unor astfel de operaţiuni clãdirile, amplasamentele şi celelalte spaţii de depozitare;
d) antrepozitul de tip C este un antrepozit vamal privat în care pot fi plasate numai mãrfurile destinate gestionarului depozitului.
Antrepozitarul este aceeaşi persoana juridicã cu titularul autorizaţiei pe baza cãreia a fost înfiinţat şi funcţioneazã antrepozitul.
Acest tip de antrepozit poate fi înfiinţat şi poate funcţiona oriunde pe teritoriul vamal al României, în clãdiri sau în amplasamente delimitate, agreate de biroul vamal în a cãrui raza teritorialã se afla acesta.
Obligaţia de a organiza evidenta materialã a mãrfurilor antrepozitate revine în toate situaţiile gestionarului, deţinãtor al depozitului.

CAP. 3
Responsabilitãţile utilizatorului de antrepozit
8. În antrepozitele vamale titularul antrepozitului rãspunde de:
a) respectarea dispoziţiilor particulare menţionate în autorizaţie;
b) executarea, solidar cu titularul operaţiunii, a obligaţiilor care rezulta din plasarea mãrfurilor în regim vamal de antrepozit, inclusiv organizarea evidentei materiale a mãrfurilor antrepozitate, în forma prescrisã de biroul vamal.
9. Autoritãţii vamale nu îi revine nici o responsabilitate în ceea ce priveşte derularea de cãtre titularul regimului vamal de antrepozit şi conservarea mãrfurilor antrepozitate.
Responsabilitatea autoritãţii vamale survine numai atunci când mãrfurile au fost pierdute sau când au suferit stricãciuni din cauza unor neglijente grave sau a unor acte ale funcţionarilor vamali. Normele legale referitoare la stricãciunile aduse mãrfurilor sau la pierderea acestora se aplica în mod corespunzãtor.
În antrepozitul de tip D principalul responsabil este titularul antrepozitului.
10. Titularul autorizaţiei de antrepozit este obligat sa efectueze, cel puţin o data pe an, un inventar al stocului.

CAP. 4
Procedura de autorizare a unui antrepozit vamal
11. Modul de organizare, precum şi documentele privind evidenta materialã a antrepozitului de tip A, B şi C sunt supuse autorizãrii de cãtre autoritatea vamalã.
12. Antrepozitul vamal este destinat, în principal, plasarii mãrfurilor în regim vamal de antrepozit.
13. Sunt interzise înfiinţarea şi funcţionarea unui antrepozit vamal în clãdiri, amplasamente sau în spaţii de depozitare în care se desfãşoarã vânzarea de mãrfuri cu amãnuntul.
14. Cererea de autorizare pentru funcţionarea unui antrepozit vamal sau pentru utilizarea regimului de antrepozit, completatã conform modelului prezentat în anexa nr. 7 la Regulamentul vamal, se adreseazã şefului biroului vamal în a cãrui raza teritorialã de competenta se afla clãdirea, amplasamentul sau spaţiul de depozitare în speta şi se întocmeşte de cãtre:
a) gestionarul antrepozitului, în cazul antrepozitului public de tip A şi a antrepozitului privat de tip C;
b) titularul operaţiunii în cazul antrepozitului public de tip B.
Cererea se înregistreazã în registrul de intrare-ieşire a corespondentei, deschis la biroul vamal.
15. Şeful biroului vamal poate conditiona emiterea autorizaţiei de probarea existenţei unor condiţii normale de desfãşurare a activitãţii agenţilor vamali (de exemplu: clãdirea sa fie corespunzãtor luminata şi incalzita, sa dispunã de instalaţii sanitare; instalaţiile şi accesoriile sa corespundã tuturor prescripţiilor privind protecţia muncii).
16. Înfiinţarea unui antrepozit public de tip D se face prin decizie a directorului general al Direcţiei Generale a Vamilor.
17. Atunci când sunt întrunite toate condiţiile cerute de reglementãrile legale, biroul vamal care a primit cererea de autorizare decide eliberarea autorizaţiei de antrepozit vamal. Modelul acesteia, precum şi instrucţiunile de completare sunt cuprinse în anexa nr. 9 la Regulamentul vamal. Rubricile nr. 1-14 din autorizaţia de antrepozit vamal se completeazã de cãtre deţinãtorul de antrepozit, iar rubricile nr. 15-18, de cãtre biroul vamal.
18. În fiecare autorizaţie, la rubrica nr. 1 se înscrie numãrul de identificare individual compus din litere urmate de un numãr de ordine în serie întreruptã (de exemplu: "XX...X"/"Y"/"0001"), în care componentele au urmãtoarea semnificatie:
a) "XX...X": initialele agentului economic titular de autorizaţie;
b) "Y": tipul de antrepozit autorizat;
c) numãrul de jurnal.
19. Autoritatea vamalã de control, menţionatã la rubrica nr. 3 din autorizaţia de antrepozit vamal, este, în toate cazurile, biroul vamal în a cãrui raza teritorialã de competenta funcţioneazã antrepozitul.
20. În rubrica nr. 10 din autorizaţia emisã pentru antrepozitele vamale de tip privat, se face o descriere sumarã a mãrfurilor ce pot fi admise (se pot enumera coduri din Tariful vamal de import al României).
21. În rubrica nr. 16 din autorizaţia de antrepozit vamal se menţioneazã eventualele dispoziţii particulare (cum ar fi: modalitãţile specifice de siguranta şi incuiere/descuiere a depozitului) sau numãrul de identificare a anexei în care sunt înscrise aceste dispoziţii particulare.
În cazul unui antrepozit public de tip B, în rubrica nr. 16 din autorizaţie se menţioneazã şi obligaţia ce revine titularului operaţiunii:
a) de a verifica dacã toate operaţiunile de scoatere a mãrfurilor din antrepozit sunt acoperite de o declaraţie vamalã;
b) de a verifica prezentarea declaraţiilor vamale o data cu scoaterea mãrfurilor din antrepozit;
c) de a respecta îndatoririle ce decurg din plasarea mãrfurilor în regim vamal de antrepozit, în special a acelora referitoare la taxele vamale şi alte drepturi datorate, precum şi mãsurile de alta natura privind importurile.
22. Incuierea/descuierea antrepozitului se face în prezenta în mod obligatoriu a agentului desemnat de şeful biroului vamal, cu excepţia cazurilor temeinic justificate, a situaţiilor de forta majorã ce decurg din respectarea normelor privind stingerea incendiilor sau a oricãror situaţii care impun accesul urgent la mãrfuri în afarã programului de lucru al biroului vamal.

CAP. 5
Revocarea autorizaţiei de antrepozit vamal
23. Revocarea autorizaţiei de antrepozit vamal se face prin decizie a directorului general al Direcţiei Generale a Vamilor, pe baza raportului înaintat de biroul vamal care a acordat autorizaţia sau de cel în a cãrui jurisdicţie se gãseşte antrepozitul, în cazul unui transfer, şi a propunerii întocmite în acest sens de cãtre direcţia regionala vamalã în subordinea cãreia se gãseşte acesta.
Raportul trebuie sa ia în considerare, în mod obligatoriu, posibilitãţile practice şi legale de dispunere într-un alt regim vamal a mãrfurilor antrepozitate.
24. Autorizaţia de antrepozit vamal poate fi revocatã în urmãtoarele situaţii:
a) dacã se constata ca prin încãlcarea legislaţiei în vigoare mãrfurilor le-a fost data o destinaţie neautorizata;
b) dacã evidenta materialã a mãrfurilor antrepozitate nu este ţinuta corect;
c) dacã situaţiile privind mãrfurile antrepozitate sau declaraţiile aferente acestora ori cele privind intrãrile şi ieşirile de mãrfuri antrepozitate nu sunt prezentate în termenul prescris de autoritãţile vamale;
d) dacã antrepozitul trebuie desfiinţat ca urmare a unor noi dispoziţii legale sau a dispoziţiilor legale modificate;
e) dacã pe o perioada de un an nu se introduce nici o marfa în antrepozit;
f) la cererea titularului autorizaţiei.

CAP. 6
Introducerea mãrfurilor în antrepozitul vamal

Introducerea mãrfurilor strãine
25. În antrepozitele vamale pot fi plasate numai mãrfurile menţionate în autorizaţie.
Introducerea mãrfurilor în antrepozit poate fi interzisã de autoritatea vamalã atunci când exista prohibiţii sau restrictii justificate, conform dispoziţiilor art. 86 din Codul vamal al României.
26. Cantitatea de mãrfuri admisã în antrepozitul vamal trebuie sa fie în concordanta cu capacitatea de stocare a clãdirii, a amplasamentului sau a spaţiilor de depozitare şi sa asigure aplicarea dispoziţiilor privind exercitarea supravegherii vamale. Ţinând seama de aceste condiţii, stabilirea cantitãţii de mãrfuri care poate intra zilnic în antrepozitul vamal revine gestionarului acestuia.
27. Introducerea mãrfurilor în antrepozitul vamal se supune dispoziţiilor Normelor tehnice de completare, utilizare şi tipãrire a declaraţiei vamale în detaliu, aprobate prin Decizia directorului general al Direcţiei Generale a Vamilor nr. 946/1997, cu modificãrile ulterioare.
28. În momentul intrãrii mãrfurilor în antrepozitul vamal titularul operaţiunii este obligat sa verifice concordanta datelor de identificare a acestora cu menţiunile cuprinse în declaraţia vamalã.
Lipsurile, surplusurile sau alte discordante constatate cu privire la mãrfurile ce urmeazã a fi plasate în regim de antrepozit vamal se menţioneazã de cãtre titularul operaţiunii pe o lista care se anexeazã la exemplarul nr. 8 al declaraţiei vamale. În acest caz, exemplarul nr. 8 al declaraţiei vamale de plasare a mãrfurilor în antrepozit vamal, precum şi lista în cauza fac obiectul verificãrii exprese din partea biroului vamal; dacã se constata diferenţe, se întocmeşte o alta declaraţie care sa corespundã datelor reale.
Titularul operaţiunii informeazã biroul vamal, imediat ce are cunostinta, despre lipsurile, surplusurile sau discordantele cu privire la mãrfurile plasate în regim vamal de antrepozit.

Introducerea mãrfurilor româneşti

29. Mãrfurile româneşti provenite din teritoriul României pot fi introduse într-un antrepozit vamal pentru perioada necesarã pana în momentul pãrãsirii teritoriului tarii.
La introducerea acestora în antrepozitul vamal se întocmeşte şi se prezintã, o data cu acestea, o declaraţie vamalã în detaliu, completatã corespunzãtor codului IM 7; în rubrica nr. 37 din aceasta declaraţie se înscrie codul 71/11; exemplarul nr. 7 (sau 2/7, în cazul folosirii unui program informatic) al declaraţiei nu se utilizeazã.
30. Destinaţia acordatã mãrfurilor este supusã verificãrilor periodice de cãtre autoritatea vamalã competenta.

Durata antrepozitarii

31. Termenul în care mãrfurile se afla în regim vamal de antrepozit sau în care sunt depozitate într-un antrepozit vamal nu este limitat prin lege, dar şeful biroului vamal stabileşte un termen maxim pe parcursul cãruia mãrfurile pot sta în antrepozit.
Termene speciale de antrepozit pot fi, de asemenea, prevãzute pentru mãrfurile perisabile.
Dacã în autorizaţia de antrepozit vamal a fost menţionat un termen maxim acordat şi se solicita motivat prelungirea acestuia, utilizatorul antrepozitului vamal este obligat sa prezinte un nou formular de autorizaţie. Aceasta se completeazã în mod similar cu cea depusa iniţial, mai puţin rubrica nr. 8. La aceasta rubrica antrepozitarul menţioneazã noul termen solicitat.
O data cu noua autorizaţie de antrepozit vamal se depune şi cea emisã anterior.
Cele doua exemplare ale autorizaţiei de antrepozit vamal, aprobate anterior, se bareaza de cãtre biroul vamal cu o linie şi se face menţiunea "anulat".

CAP. 7
Încheierea regimului vamal de antrepozit
32. La ieşirea dintr-un antrepozit vamal public declaraţiile vamale corespunzãtoare încheierii regimului vamal de antrepozit, validate în prealabil de biroul vamal, se prezintã o data cu mãrfurile în momentul scoaterii acestora.
33. Mãrfurile care ies dintr-un antrepozit vamal trebuie sa fie evidentiate imediat în evidenta materialã de cãtre gestionarul antrepozitului. Aceasta operaţiune trebuie sa aibã loc cel mai târziu în prima zi lucrãtoare care urmeazã zilei în care mãrfurile au fost scoase din antrepozit.
În scopul evidenţierii cantitãţilor de mãrfuri scoase din antrepozitul vamal este obligatorie luarea în considerare a eventualelor diferenţe constatate cu ocazia verificãrilor.
34. Mãrfurile din antrepozit, plasate iniţial în regim vamal de antrepozit, pentru care se doreşte scoaterea din antrepozit şi plasarea în regim vamal de perfecţionare activa sau transformare sub control vamal, sunt supuse dispoziţiilor corespunzãtoare acestor regimuri.

Reexportul mãrfurilor aflate în antrepozitul vamal

35. În cazul reexportului mãrfurilor aflate în antrepozitul vamal, la declaraţia vamalã de reexport se anexeazã urmãtoarele documente:
- un exemplar al autorizaţiei de antrepozit vamal;
- certificatele, licentele sau alte documente necesare închiderii operaţiunii.
Rubricile nr. 31-36 din declaraţia vamalã de încheiere a regimului se completeazã în mod corespunzãtor operaţiunii, ţinând seama de mãrfurile care fac obiectul operaţiunii.
Urmãtoarele elemente trebuie sa se regaseasca în mod obligatoriu în declaraţia vamalã:
- în rubrica nr. 1: codul EX 3;
- în rubrica nr. 31: o descriere detaliatã a mãrfurilor, care sa permitã o identificare rapida a acestora. Şeful biroului vamal poate aproba ca în situaţia declarãrii de mãrfuri de o mare diversitate, în rubrica nr. 31 sa se facã trimitere la numãrul de identificare a unei anexe, în care este realizatã descrierea globalã a mãrfurilor; anexa poate fi înlocuitã cu factura, dispoziţia de livrare, lista specifica tiva sau cu orice alt document care conţine informaţiile detaliate necesare;
- în rubrica nr. 37: codul 31/71 sau 31/72, dupã caz;
- în rubrica nr. 40: în cazul reexportului de mãrfuri introduse într-un antrepozit de tip B, se menţioneazã numãrul de identificare a declaraţiei vamale de antrepozitare cu codul IM 7;
- în rubrica nr. 44: identificarea antrepozitului, a biroului vamal pe lângã care acesta funcţioneazã şi eventuale menţiuni privind certificatul de origine a mãrfurilor în speta sau alte certificate ori documente cerute.
36. Momentul încheierii regimului vamal de antrepozit coincide cu cel al validãrii declaraţiei vamale.

Încheierea regimului de antrepozit prin import

37. Mãrfurile ce urmeazã sa fie scoase din antrepozitul vamal şi introduse în circuitul economic fac obiectul unei declaraţii vamale cu codul IM 4.
38. Declaraţia vamalã aferentã mãrfurilor ce sunt introduse în circuitul economic, cuprinzând toate datele necesare pentru regularizarea cantitãţii de mãrfuri din antrepozit sau/şi pentru încheierea regimului vamal, se prezintã pentru validare la biroul vamal. Titularul acesteia nu poate fi decât persoana care, în momentul încheierii regimului vamal de antrepozit, are drept de dispoziţie asupra mãrfurilor.

Plasarea mãrfurilor antrepozitate într-un alt regim vamal suspensiv

39. La încheierea regimului vamal de antrepozit mãrfurile pot fi declarate pentru plasarea în unul dintre urmãtoarele regimuri vamale suspensive:
a) regimul de perfecţionare activa a mãrfurilor - sistem cu suspendare;
b) regimul de perfecţionare activa a mãrfurilor - sistem cu restituire;
c) regimul de transformare sub control vamal a mãrfurilor;
d) regimul de admitere temporarã a mãrfurilor.
40. La încheierea regimului vamal de antrepozit se va depune la biroul vamal o declaraţie vamalã aferentã regimului solicitat de titularul operaţiunii.
41. Este obligatorie verificarea fizica a mãrfurilor care ies dintr-un antrepozit vamal.
42. În cazul antrepozitului privat, în vederea plasarii mãrfurilor în regim de perfecţionare activa - sistem cu suspendare, cantitatea acestora este operata în evidenta materialã în momentul scoaterii mãrfurilor.
Regularizarea cantitãţii de mãrfuri rãmase se efectueazã periodic, în fiecare luna calendaristicã, de cãtre biroul vamal, care verifica concordanta datelor privind mãrfurile şi cantitãţile de mãrfuri aferente celor doua declaraţii vamale.

Scoateri temporare de mãrfuri din antrepozitul vamal

43. Mãrfurile aflate într-un antrepozit vamal pot fi scoase temporar din acesta în circumstanţe justificate: expoziţii, demonstratii, manipulari uzuale etc.
Aprobarea privind scoaterea temporarã a mãrfurilor din antrepozitul vamal poate fi obţinutã cu ocazia acordãrii autorizaţiei sau ulterior, în scris, din partea biroului vamal.
În ambele situaţii se depune o cerere la biroul vamal, care trebuie sa conţinã urmãtoarele elemente:
a) descrierea cat mai precisa a mãrfurilor care urmeazã sa fie scoase temporar din antrepozit;
b) cantitatea mãrfurilor;
c) data la care este prevãzutã scoaterea temporarã a mãrfurilor;
d) data la care este prevãzutã reintrarea mãrfurilor în antrepozit.
Cererea de scoatere temporarã şi cererea de efectuare de manipulari uzuale pot fi depuse în acelaşi moment.
44. Scoaterea temporarã şi reintrarea mãrfurilor în antrepozitul vamal nu implica depunerea unei declaraţii vamale.
În toatã perioada în care mãrfurile sunt scoase temporar din antrepozitul vamal, ele se considera a fi plasate în regim de antrepozit vamal.
45. Biroul vamal poate solicita în orice moment situaţia privind stocul faptic şi scriptic al mãrfurilor existente în antrepozitul vamal, precum şi prezentarea de evidente privind mãrfurile scoase temporar, pe baza de înscrisuri sau de documente interne.
Aprobarea emisã de biroul vamal, conform cãreia mãrfurile pot fi scoase temporar din antrepozitul vamal, poate conţine condiţii particulare.

CAP. 8
Stocarea în comun a mãrfurilor în antrepozitul vamal
46. Într-un antrepozit vamal se permite stocarea în comun în acelaşi spaţiu, dar în partide separate, a:
a) mãrfurilor plasate în regim vamal de antrepozit;
b) mãrfurilor strãine plasate în regim de perfecţionare activa sau de transformare sub control vamal;
c) mãrfurilor româneşti.
47. În cazul în care stocarea are ca efect imposibilitatea identificarii de cãtre biroul vamal a regimului vamal, operaţiunea este permisã numai în cazul mãrfurilor echivalente (mãrfuri încadrate la aceeaşi subpozitie din nomenclatura Tarifului vamal de import al României, cu aceeaşi calitate comercialã şi având aceleaşi caracteristici tehnice).
Este interzisã compensarea prin echivalent între mãrfurile ce pot fi distinse unele de altele.
Stocarea în comun se menţioneazã în rubrica nr. 12 din autorizaţia de antrepozit vamal. Aceasta rubrica se utilizeazã şi pentru indicarea prescripţiilor speciale care trebuie luate în considerare în vederea identificarii mãrfurilor.
48. Mãrfurile trebuie dispuse în antrepozitul vamal astfel încât accesul în orice moment al agenţilor vamali în vederea inventarierii şi a controlului stocului sa fie nestingherit.
Agentul vamal desemnat de biroul vamal cu efectuarea controlului poate, atunci când considera ca este necesar, sa îşi impunã exigenţele privind modalitatea de dispunere a mãrfurilor.

CAP. 9
Operaţiuni uzuale la care pot fi supuse mãrfurile aflate în regim vamal de antrepozit
49. Pe durata regimului vamal de antrepozit mãrfurile pot fi supuse operaţiunilor uzuale prevãzute la art. 108 din Codul vamal al României şi la art. 182 din Regulamentul vamal, în condiţiile prevãzute mai jos şi cu aprobarea autoritãţii vamale. Modelul cererii de efectuare a operaţiunilor uzuale este cuprins în anexa nr. 1.
50. Atunci când toate condiţiile legale sunt întrunite, biroul vamal acorda autorizarea de efectuare a operaţiunilor uzuale pe un formular similar celui prevãzut în anexa nr. 2.
51. Operaţiunile uzuale la care pot fi supuse mãrfurile pe durata regimului vamal de antrepozit includ în mod distinct urmãtoarele:
A. manipulari uzuale, necesare pentru asigurarea conservãrii mãrfurilor pe perioada depozitarii, dar care nu determina schimbarea codului tarifar de 8 cifre din Tariful vamal de import al României, cum sunt;
a) ventilarea, uscarea, vanturarea, desprafuirea, operaţiunile simple de curatare, reparare a ambalajului, reparaţii simple ale stricaciunilor intervenite pe durata transportului sau a regimului vamal de antrepozit, aplicarea sau înlãturarea invelisurilor de protecţie aplicate în vederea transportului;
b) inventarierea mãrfurilor;
c) eliminarea elementelor dãunãtoare sau contaminate;
d) conservarea prin iradiere sau adãugarea agenţilor de conservare;
e) tratarea impotriva parazitilor şi dãunãtorilor;
f) orice tratament de regularizare a temperaturii, chiar şi în cazurile în care acesta determina schimbarea codului tarifar de 8 cifre din Tariful vamal de import al României;
B. operaţiuni destinate ameliorãrii prezentãrii sau a calitãţii mãrfurilor strãine introduse în ţara şi plasate în regim vamal de antrepozit, cum sunt:
a) înlãturarea cozilor sau scoaterea samburilor fructelor;
b) asamblarea şi montarea produselor complete, a pieselor şi accesoriilor, care nu joaca un rol esenţial în fabricarea produsului, chiar şi cu cele care se încadreazã în codul tarifar de 8 cifre din Tariful vamal de import al României, diferite de cele ale produselor complete, asamblate sau montate (de exemplu: montarea unui aparat radio pe un autovehicul);
c) completarea unor produse cu altele, de unul sau mai multe feluri, chiar şi cu unele care se încadreazã în codul tarifar de 8 cifre din Tariful vamal de import al României, diferite de cele ale mãrfurilor supuse completãrii, în mãsura în care aceasta nu schimba natura mãrfurilor originare (de exemplu: completarea cu aditivi, gaz, benzina sau motorina, esente şi cu arome de fructe etc.);
d) diluarea lichidelor, chiar şi cu substanţe de diluare care se încadreazã în codul tarifar de 8 cifre din Tariful vamal de import al României, diferite de cele ale lichidelor de diluat;
e) amestecul mãrfurilor de acelaşi fel, având calitãţi diferite, premergãtoare obţinerii unei calitãţi constante sau cerute expres de client, dacã aceasta nu schimba natura mãrfurilor;
f) operaţiuni simple de separare a mãrfurilor;
C. operaţiuni de pregãtire a mãrfurilor strãine introduse în ţara şi plasate în regim vamal de antrepozit, cum sunt:
a) ajustarea şi reglarea;
b) trierea, filtrarea mecanicã, cernerea şi strecurarea;
c) ambalarea, dezambalarea, înlocuirea ambalajului, decantarea şi transvazarea simpla, chiar şi în cazul în care se obţin produse încadrate în codul tarifar de 8 cifre din Tariful vamal de import al României, diferite de cele ale mãrfurilor originare;
d) aplicarea şi modificarea marcajelor, sigiliilor, etichetelor sau a altor semne distinctive similare, dacã acestea nu determina atribuirea unei origini diferite de cea realã;
e) probarea şi ajustarea sau punerea în funcţiune a utilajelor, maşinilor şi a altor dispozitive, aparate sau vehicule;
f) efectuarea de probe necesare pentru verificarea concordanţei cu normele de protecţie a mediului, sãnãtãţii umane şi cu alte standarde sau norme;
g) decuparea şi debitarea fructelor sau legumelor uscate;
h) tratamente antirugina;
i) reconstituirea mãrfurilor dupã transport;
j) condiţionarea temperaturii mãrfurilor, în vederea transportului;
k) calcatul textilelor;
l) tratarea electrostatica a textilelor.
52. Toate manipularile determina, în funcţie de tipul de antrepozit vamal, înscrierea lor în evidenta materialã a antrepozitului sau/şi, dupã caz, în declaraţiile vamale cu codul IM 7 aferente.
53. Antrepozitarii nu sunt obligaţi sa reproduca pe noile ambalaje mãrcile aplicate pe ambalajele iniţiale. Prin aplicarea unor noi mãrci indicaţiile originare pot fi înlocuite, dar nu falsificate.
Aplicarea de mãrci sau de alte indicaţii susceptibile de a schimba originea mãrfurilor este interzisã.
Pentru calculul drepturilor de import aferente mãrfurilor aflate în antrepozit vamal, la introducerea acestora în circuitul economic se aplica dispoziţiile stabilite pentru importul de mãrfuri.

CAP. 10
Transferul mãrfurilor dintr-un antrepozit vamal în altul
54. Transferul mãrfurilor fãrã încheierea regimului vamal de antrepozit nu este posibil atunci când antrepozitul de plecare sau antrepozitul de destinaţie a mãrfurilor este de tip B.
55. Pentru transferul mãrfurilor dintr-un antrepozit vamal în altul, fãrã încheierea regimului vamal, deţinãtorul antrepozitului cãtre care sunt expediate mãrfurile depune la biroul vamal de plecare exemplarele nr. 1, 4 şi 5 şi un exemplar suplimentar identic exemplarului nr. 1 al declaraţiei vamale; acestea se completeazã potrivit instrucţiunilor cuprinse în anexa nr. 3.
Biroul vamal de plecare vizeazã rubrica D din declaraţia vamalã; prin aceasta se atesta faptul ca a verificat îndeplinirea indicaţiilor fixate şi se stabileşte termenul în care mãrfurile trebuie prezentate la biroul vamal pe lângã care funcţioneazã antrepozitul cãtre care mãrfurile sunt transferate.
Exemplarul nr. 1 al declaraţiei vamale este reţinut de biroul vamal de plecare.
Exemplarul suplimentar, precum şi exemplarele nr. 4 şi 5 ale declaraţiei vamale însoţesc mãrfurile şi sunt prezentate împreunã cu acestea la biroul vamal al antrepozitului de destinaţie.
Exemplarul nr. 5 al declaraţiei vamale este vizat de biroul vamal de destinaţie în caseta I şi este trimis biroului vamal de plecare.
Exemplarul nr. 4 este reţinut de biroul vamal de destinaţie.
Exemplarul suplimentar este remis deţinãtorului de antrepozit care primeşte mãrfurile.
Biroul vamal de plecare verifica încheierea corecta a transferului, verificand prin comparare concordanta dintre exemplarele nr. 1 şi 5 ale declaraţiei vamale.
Exemplarul nr. 5 este remis imediat deţinãtorului antrepozitului de plecare.
Deţinãtorii antrepozitelor pãstreazã în acelaşi loc exemplarele declaraţiei vamale care le-au fost remise şi evidenta materialã a antrepozitului.
56. Noul titular preia rãspunderea asupra mãrfurilor transferate de la data la care acesta efectueazã primirea lor şi înscrierea în evidenta sa contabila.

CAP. 11
Distrugerea sau pierderea mãrfurilor din antrepozitul vamal
57. Mãrfurile aflate într-un antrepozit vamal pot fi distruse sub supraveghere vamalã.
Cu ocazia distrugerii se întocmeşte un act constatator de cãtre biroul vamal; acesta conţine informaţii din care sa reiasã dacã:
a) mãrfurile au fost prezentate pentru verificare;
b) agentul vamal desemnat de biroul vamal a asistat la distrugere;
c) dupã distrugere rãmân sau nu reziduuri cu valoare comercialã.
58. În cazul în care unele reziduuri au o valoare comercialã, agentul vamal menţioneazã natura reziduurilor, poziţia tarifara şi valoarea acestora, instiintand totodatã persoana în drept despre constatãrile sale.
Pentru reziduurile în cauza biroul vamal încaseazã taxele şi celelalte drepturi vamale aferente, cu excepţia cazului în care acestea sunt exportate. Cuantumul taxelor şi al drepturilor vamale în speta se determina în funcţie de încadrarea tarifara şi de valoarea reziduurilor. Elementele de taxare luate în calcul sunt cele în vigoare la data întocmirii actului constatator.
59. Distrugerea sau pierderea unor mãrfuri aflate în antrepozit vamal ca urmare a unor cazuri fortuite sau de forta majorã (incendiu, distrugeri semnificative generate de circumstanţe imprevizibile) se asimileazã distrugerii sub control vamal.
Antrepozitarul este obligat sa anunţe cat mai curând posibil biroul vamal atunci când constata distrugerea sau pierderea unor mãrfuri aflate în antrepozit şi sa solicite acestuia efectuarea verificãrilor şi constatãrilor ce se impun. Eventualele probe (atestarea serviciilor de pompieri sau poliţie, documente ale companiilor de asigurãri etc.) sunt reţinute la dosar.
60. Dacã biroul vamal de control nu admite distrugerea sau pierderea acestora, antrepozitarul este obligat sa solicite acordarea regimului vamal de import şi sa verifice corelarea acestui fapt cu ieşirile din evidenta materialã a antrepozitului.
Biroul vamal poate admite ca declaraţiile vamale de import aferente acestor situaţii sa fie depuse în mod periodic, la intervale regulate de timp.

CAP. 12
Evidenta materialã a mãrfurilor aflate în antrepozitul vamal
Generalitati
61. În cazul antrepozitelor vamale private şi al antrepozitului de tip A evidenta materialã este organizatã de cãtre titularul autorizaţiei de antrepozit.
Evidenta materialã este organizatã în mod diferit pentru un antrepozit de tip A şi C, pe de o parte, şi pentru antrepozitul de tip B, pe de alta parte.
Evidenta materialã are drept suport de date declaraţiile vamale prin care mãrfurile sunt declarate pentru intrarea/ieşirea în/din antrepozit, actele constatatoare întocmite, precum şi fişele de stoc.

Evidenta materialã în antrepozitele de tip A şi C

62. Gestionãrii antrepozitelor de tip A şi C rãspund de organizarea evidentei materiale privind mãrfurile, într-o forma agreatã de cãtre biroul vamal.
Forma în care este organizatã evidenta materialã poate fi adaptatã la organizarea interna a gestionarului (spre exemplu, la programul informatic folosit).
Evidenta materialã ţinuta de titularul autorizaţiei de antrepozit în scopuri comerciale sau logistice poate fi agreatã de cãtre biroul vamal, dacã aceasta conţine toate datele cerute şi dacã aceste date sunt ordonate în asa fel încât sa poatã fi exploatate de cãtre serviciile vamale.

Evidenta materialã în antrepozitul de tip B

63. În antrepozitele de tip B nu este obligatorie organizarea evidentei materiale. Urmãrirea miscarii mãrfurilor din antrepozit se face în mod direct, prin analizarea cumulativa a declaraţiilor vamale de antrepozitare (codul IM 7) - exemplarul nr. 8 al declaraţiei vamale.
Antrepozitarul înscrie pe acesta sau pe o fişa aferentã ieşirile de mãrfuri din antrepozit de asa maniera încât stocul nelichidat sa poatã fi determinat uşor în orice moment.
În momentul în care mãrfurile ce fac obiectul unei declaraţii vamale de plasare sub regim vamal de antrepozit primesc o alta destinaţie vamalã, iar regimul se închide prin acea declaraţie, utilizatorul antrepozitului o prezintã biroului vamal cu prilejul verificãrii lichidãrii.
Rezultatul acestei verificãri este certificat de biroul vamal pe exemplarele nr. 6 şi 8 ale declaraţiei vamale.
Dacã declaraţia poate fi consideratã închisã, biroul de control restituie exemplarul nr. 8 utilizatorului antrepozitului.

Evidenta materialã în antrepozitul de tip D

64. Într-un antrepozit de tip D evidenta materialã este ţinuta de cãtre biroul vamal printr-un registru de evidenta a mãrfurilor la import, deschis de biroul vamal special în acest scop.
Cantitãţile înscrise pe declaraţiile vamale de plasare sub regim vamal de antrepozit şi verificate de cãtre agenţii vamali sunt încãrcate în evidenta materialã a antrepozitului şi sunt descãrcate cu cantitãţile constatate de agenţi la ieşirea din antrepozit.
Şeful biroului vamal poate autoriza ţinerea evidentei pe fise de magazie sau prin intermediul unui program informatic.
Înscrierile din evidente nu sunt închise dupã o operaţiune de inventariere a mãrfurilor, chiar şi dacã aceasta a dus la constatarea unei lipse sau a unui excedent de mãrfuri. În aceste ultime doua tipuri de cazuri cantitatea de mãrfuri constatatã cu ocazia inventarierii este reportata într-o noua evidenta, iar agentul vamal însãrcinat cu inventarierea completeazã o nota de recepţie; datele înscrise trebuie sa coincida cu nota de constatare a lipsurilor sau a surplusului de mãrfuri.
Evidenta materialã se închide pe data de 31 decembrie a fiecãrui an calendaristic.
Cantitãţile de mãrfuri înscrise în evidenta şi aflate în stocul antrepozitului vamal se reporteazã în evidenta corespunzãtoare noului an calendaristic care urmeazã (prin debitarea evidentei vechi şi creditarea evidentei noi). Nota de recepţie menţionatã mai sus nu este modificatã şi este pastrata ca atare în evidenta.
Şeful biroului vamal poate stabili alta data de închidere a evidentei şi deschiderea alteia noi, dacã aceste operaţiuni necesita un volum prea mare de munca fata de personalul şi condiţiile disponibile.
Şeful biroului vamal poate dispune pãstrarea evidentei antrepozitului pe baza unor înscrisuri curente, a unor elemente de identificare a mãrfurilor (de exemplu: greutate, litraj, numãr de piese etc.). În acest caz nu se întocmeşte nota de recepţie.

Fişele de stoc

65. Fişele de stoc sunt utilizate pentru înregistrarea intrãrilor şi iesirilor de mãrfuri în şi din antrepozitul vamal, din ele putându-se deduce stocul scriptic existent la un moment dat.
Titularul autorizaţiei de antrepozit vamal trebuie sa înscrie datele în fişele de stoc, diferenţiate conform urmãtoarelor criterii:
a) pe titular de antrepozit vamal (doar pentru antrepozitul de tip A);
b) pe perioada de închidere (an calendaristic sau an contabil);
c) pe fel, tip şi calitate ale mãrfurilor;
d) pe originea mãrfurilor;
e) pe ţara de provenienta, dacã este cazul;
f) distinct, pentru mãrfurile obţinute în regim de perfecţionare activa în antrepozitul vamal;
g) distinct, pentru mãrfurile obţinute în regim de perfecţionare pasiva în antrepozitul vamal;
h) distinct, pentru mãrfurile de aceeaşi origine şi sosite din aceeaşi ţara, dar care sunt facturate în devize diferite.
Modelul fisei de stoc este prezentat în anexa nr. 6.

Bilanţul periodic al evidentei materiale

66. Evidenta materialã a antrepozitului vamal este închisã o data pe an.
Aceasta nu impiedica dreptul titularului autorizaţiei de antrepozit vamal sa solicite biroului vamal închiderea evidentei materiale la intervale de timp mai mici sau dreptul biroului vamal de a impune acest fapt (prestabilit la acordarea autorizaţiei de antrepozit sau decizia ulterioara a şefului biroului vamal).
Închiderea evidentei materiale nu trebuie sa coincida cu sfârşitul unui an calendaristic, ci cu inventarul stocului agentului economic.
67. În momentul prezentãrii decontului de închidere, biroul vamal poate dispune efectuarea unui control general asupra miscarilor de stoc.
La completarea rubricilor specifice din declaraţia vamalã globalã se tine seama şi de îndeplinirea condiţiei de concordanta cu ieşirile de mãrfuri din antrepozit şi de inventarele efectuate în perioada supusã declarãrii.
68. La închiderea evidentei materiale se vor face referiri în fişa de stoc. Modelul acestei evidente este prezentat în anexa nr. 6.
Evidenta materialã este organizatã în mod distinct pentru mãrfurile strãine şi, dupã caz, pentru mãrfurile româneşti din antrepozit.
69. Dacã drepturile de import aferente mãrfurilor obţinute în regim de perfecţionare activa în antrepozitul vamal figureazã pe fişele de stoc, o coloana suplimentarã corespunzãtoare acestora este deschisã în evidenta materialã a stocului.
70. Decontul de închidere, precum şi un exemplar al evidentei stocurilor se remit biroului vamal cel târziu la sfârşitul celei de-a doua sãptãmâni care urmeazã perioadei şi sunt însoţite de urmãtoarele documente:
a) fişele de stoc;
b) declaraţiile vamale corespunzãtoare modificãrilor stocului;
c) declaraţiile vamale aferente mãrfurilor introduse în circuitul economic, validate pe parcursul anului;
d) atunci când este cazul, declaraţiile vamale care stau la baza plãţii taxelor şi a drepturilor de import aferente lipsurilor, pierderilor şi erorilor (întocmite în vederea regularizãrii acestora).

Utilizarea decontului de închidere

71. Titularul autorizaţiei de antrepozit vamal are obligaţia de a îndeplini instrucţiunile biroului vamal privind regularizarea diferenţelor constatate cu ocazia controlului deconturilor.
72. Dupã regularizarea diferenţelor constatate agentul vamal desemnat de biroul vamal face urmãtoarea menţiune pe decont:


"Constatat conformitatea
Continuare la decont de antrepozit vamal nr. ..........
Autorizaţie de antrepozit vamal tip .......... nr. ..........
Dat la .......... pe data de ..........
(numele, semnatura şi ştampila personalã)"


73. Dacã un dosar trebuie transmis pe cale ierarhica pentru decizie în legatura cu neregularitãţile constatate şi cu aplicarea de contravenţii, aprobarea decontului nu poate avea loc decât dupã luarea la cunostinta a deciziei.
Dupã terminarea controlului biroul vamal anunta titularul autorizaţiei de antrepozit ca decontul este acceptat şi îi remite acestuia evidentele fişelor de stoc.
Celelalte documente referitoare la decont sunt pãstrate de cãtre biroul vamal.

Pãstrarea evidentelor şi a fişelor de stoc

74. Titularul autorizaţiei de antrepozit vamal este obligat sa pãstreze evidentele şi fişele de stoc timp de 5 ani de la data închiderii decontului în care figureazã şi sa le prezinte autoritãţilor vamale la simpla cerere a acestora.

Decontul final

75. Decontul final se întocmeşte numai în cazul revocãrii autorizaţiei de antrepozit vamal.
Mãrfurile aflate în stocul rezultat dupã decontul final trebuie sa primeascã o destinaţie autorizata:
- în 30 de zile de la data revocãrii autorizaţiei, pentru antrepozitele de tip A, C sau D;
- în termenul prevãzut în decizia de revocare a autorizaţiei, pentru antrepozitul de tip B.

Inventarierea mãrfurilor din antrepozitul vamal

76. Biroul vamal este obligat sa inventarieze stocul de mãrfuri din antrepozitul vamal cel puţin o data într-un an calendaristic.
Pe parcursul inventarului trebuie sa se ţinã seama de pierderile de mãrfuri rezultate din cauze naturale, cum este uscarea sau evaporarea (dacã acestea sunt admise prin reglementãrile legale în vigoare).
Aceste posibile pierderi nu pot în nici un caz acoperi scoaterile frauduloase de mãrfuri din antrepozitul vamal.
77. În situaţia în care se constata, cu ocazia inventarierii, mãrfuri care lipsesc, pentru acestea se datoreazã taxele vamale şi celelalte drepturi de import.
În situaţia în care se constata, cu ocazia inventarului, cantitãţi de mãrfuri în plus, acestea sunt preluate pe noi declaraţii de plasare a mãrfurilor într-un antrepozit de tip B în numele aceluiaşi titular al operaţiunii.
Aceeaşi procedura este aplicatã atunci când diferenţele sunt constatate de cãtre titularul operaţiunii.
78. Agentul desemnat de biroul vamal pentru realizarea acestei operaţiuni ia decizia privind efectuarea unei inventarieri complete sau parţiale.
79. Inventarierea presupune desfacerea coletelor şi controlul sumar al cantitãţilor de mãrfuri, în funcţie de datele înscrise cu ocazia plasarii mãrfurilor în antrepozitul vamal, în prezenta titularului operaţiunii.
80. Atunci când, cu ocazia inventarierii, agenţii vamali constata diferenţe semnificative între mãrfurile aflate în stoc şi cele declarate la plasarea în regim vamal de antrepozit sau în cazul unei contestaţii, inventarul este efectuat într-o maniera aprofundata şi precisa. În aceste situaţii este obligatorie invitarea antrepozitarului sau a reprezentantului desemnat de acesta.
81. Antrepozitarul poate solicita şefului biroului vamal efectuarea unui inventar suplimentar al mãrfurilor, fãrã ca acţiunea sa fie motivatã de prezumarea unor lipsuri sau neconcordante existente în evidenta.
82. Agenţii vamali însãrcinaţi cu inventarul întocmesc, în doua exemplare, un proces-verbal de inventar, pe formularul al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 4. Un exemplar este remis persoanei interesate, iar celãlalt exemplar este destinat biroului vamal pentru evidenta.
Dacã stocul real de mãrfuri gãsit cu ocazia inventarului diferã de stocul înscris în evidente pe baza documentelor de intrare şi de ieşire din antrepozit, se procedeazã dupã cum urmeazã:
a) când stocul real este mai mare decât cel scriptic, diferenţa este contabilizata ca intrare;
b) când stocul real este mai mic decât cel scriptic, iar diferenţa se datoreazã unei cauze naturale, cantitatea de mãrfuri care lipseşte se înregistreazã într-o coloana distinctã din evidenta materialã a antrepozitului, rezervatã înscrisurilor de descãrcare; agentul vamal însãrcinat cu controlul trebuie sa decidã dacã aceasta cantitate poate fi acceptatã ca pierdere determinata de cauze naturale; pentru mãrfurile la care prin lege se prevede o pierdere maxima, pierderea poate fi luatã în considerare în funcţie de procentajul maxim admis;
c) când stocul real este mai mic decât cel scriptic, iar agentul vamal considera ca acest fapt nu poate fi circumscris unei cauze naturale, cantitatea de mãrfuri care lipseşte se înregistreazã ca ieşire pentru import. Drepturile de import se plãtesc de cãtre titularul regimului vamal, de gestionarul depozitului sau de persoana juridicã romana care are drept de dispoziţie asupra mãrfii.

CAP. 13
Dispoziţii finale şi tranzitorii
83. Antrepozitele de tip B, care au fost autorizate pana la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme tehnice, trebuie sa asigure îndeplinirea condiţiilor tehnice minime stipulate în anexa nr. 7, în termen de 90 de zile de la data publicãrii normelor în Monitorul Oficial al României.
84. Dacã prevederile pct. 83 nu sunt îndeplinite, autorizaţiile în cauza vor fi anulate.
85. Obţinerea unei noi autorizaţii impune reluarea integrala a procesului de autorizare a antrepozitului public de tip B.


ANEXA 1 (recto)
----------------
la normele tehnice
-------------------


ROMÂNIA
DIRECŢIA GENERALĂ A VAMILOR

Biroul vamal de control Utilizatorul antrepozitului vamal

CERERE DE EFECTUAREA OPERAŢIUNILOR UZUALE
Subsemnatul .................... solicit autorizarea de a putea proceda în antrepozitul vamal la operaţiunile descrise pentru mãrfurile menţionate mai jos, evidentiate în fişa de magazie nr. ...... din ......., depuse în ............. şi fãcând obiectul autorizaţiei de antrepozit vamal nr. ............... .
Descrierea mãrfurilor:..............................................
.....................................................................
.....................................................................
Numãrul şi mãrcile coletelor: .......................................
.....................................................................
Felul mãrfurilor ...................................................
Operaţiunile solicitate .............................................
.....................................................................
(denumirea operaţiunilor care vor fi efectuate)

Alãturat prezentam urmãtoarele documente: ...........................
.....................................................................
.....................................................................
Declar ca eliberarea autorizaţiei solicitate nu angajeazã în nici un fel responsabilitatea autoritãţii vamale.
........., ......... 19 .......
(semnatura)
Eventualul acord al titularului de document, atunci când nu este el declarantul.
..........., ....... 19 .......
(semnatura)



ANEXA 1 (verso)
---------------
la normele tehnice
------------------



Autorizat în urmãtoarele condiţii:...................
Eventuale remarci particulare .......................
Transmis spre aplicare...............................
................., ....... 19 .......
(şeful biroului vamal)

Remarci referitoare la supravegherea operaţiunilor. Constatãri ale agentului vamal: ....................................................
.....................................................................
Rezultate*) .........................................................
.....................................................................
Consemnat de şeful biroului vamal dupã efectuarea operaţiunilor. Eventuale remarci particulare: ......................................
.....................................................................
.................., ....... 19 .....
(şeful biroului vamal)


-------------------
*) Eventualele remarci privind starea mãrfurilor dupã efectuarea operaţiunilor.


ANEXA 2
---------
la normele tehnice
-------------------

ROMÂNIA
DIRECŢIA GENERALĂ A VAMILOR

APROBARE DE EFECTUARE A OPERAŢIUNILOR UZUALE


Biroul vamal Utilizatorul antrepozitului vamal

.........., ........ 19 .......
(semnatura)

Domnilor,

Obiectul: autorizarea permanenta a operaţiunilor uzuale
Referitor la scrisoarea dumneavoastrã nr. ........ din...............
Ca urmare a cererii anterioare vi se elibereazã o autorizaţie de efectuare a operaţiunilor uzuale pentru mãrfurile descrise, în urmãtoarele condiţii:
Locul depozitului-magazia nr. .......................................
Felul mãrfurilor ....................................................
.....................................................................
Operaţiunile autorizate .............................................
.....................................................................
Aceasta autorizaţie permanenta va scuteşte de obligaţia de a depune de fiecare data o cerere de efectuare a operaţiunilor cãtre şeful biroului vamal.
Autorizarea nu inlatura obligativitatea ca, în prealabil, sa avertizati verbal agentul vamal desemnat, pentru a efectua supravegherea operaţiunii.
Eventuale condiţii particulare ......................................
.....................................................................
.....................................................................
Prezenta autorizaţie este valabilã pana la data de ........ .
Ea poate fi retrasã în caz de abuz sau în cazul în care aduce prejudicii efectuãrii serviciului vamal.
Orice eventuala cerere de reinnoire a prezentei autorizaţii va trebui depusa cel târziu cu 15 zile înainte de data expirãrii termenului.
Va rog sa primiţi, domnilor, asigurarea întregii mele consideratiuni.

Şeful biroului vamal,
.....................
(semnatura şi ştampila)



ANEXA 3
--------
la normele tehnice
------------------

INSTRUCŢIUNI
de completare a declaraţiei vamale pentru transferul mãrfurilor dintr-un antrepozit vamal în altul, fãrã încheierea regimului vamal de antrepozit

Declaraţia vamalã utilizata pentru transferul mãrfurilor dintr-un antrepozit vamal în altul înainte de încheierea regimului vamal de antrepozit se completeazã conform instrucţiunilor de mai jos.
Rubrica nr. 2 "Expeditor" - se indica numele şi prenumele sau motivatia socialã a titularului antrepozitului vamal de plecare şi adresa completa, urmatã de scrisoarea care preceda numãrul autorizaţiei.
Rubrica nr. 3 "Formulare" - se indica numãrul de ordine al setului de documente din totalul documentelor utilizate.
Dacã declaraţia vamalã nu face referire decât la mãrfuri încadrate la o singura poziţie tarifara, nu se indica nimic în aceasta rubrica, dar se înscrie cifra 1 în rubrica nr. 5.
Rubrica nr. 5 "Articole" - se indica numãrul total de poziţii tarifare corespondente mãrfurilor declarate, pe toate formularele declaraţiei vamale, în detaliu. Numãrul de poziţii tarifare corespunde numãrului de cazuri în care rubrica "Descrierea mãrfurilor" se completeazã.
Rubrica nr. 8 "Destinatar" - se indica numele şi prenumele sau motivatia socialã a titularului antrepozitului vamal de destinaţie şi adresa completa, precum şi numãrul de identificare a antrepozitului, urmat de scrisoarea care preceda numãrul autorizaţiei.
Rubrica nr. 31 "Colete şi descrierea mãrfurilor; marcaje şi numere - numãr de containere - numãr şi natura" - se indica mãrcile, numerele, numãrul şi natura containerelor sau în mod similar, în cazul mãrfurilor neambalate, numãrul acestor mãrfuri fãcând obiectul declaraţiei, sau menţiunea "în vrac", dupã caz.
Descrierea mãrfurilor cuprinde descrierea comercialã a acestora, conţinând toate enunturile necesare pentru identificare. În cazul folosirii unui container, în aceasta rubrica se indica şi mãrcile de identificare.
Rubrica nr. 32 "Numãrul articolului" - se indica numãrul de ordine al poziţiei tarifare în cauza, în raport cu numãrul total de poziţii tarifare declarate în declaraţiile vamale în detaliu, astfel cum sunt definite în rubrica nr. 5.
Rubrica nr. 38 "Greutate neta" - se indica greutatea neta, exprimatã în kilograme, a mãrfurilor descrise la rubrica nr. 31, corespunzand greutatii proprii a mãrfurilor dezgolite de toate ambalajele proprii.
Rubrica nr. 44 "Menţiuni speciale-Documente produse, certificate şi autorizaţii".
Rubrica nr. 54 "Locul, data, semnatura şi numele declarantului sau ale reprezentantului sau" - sub rezerva dispoziţiilor particulare aplicabile utilizãrii unui sistem informatic, semnatura în original a titularului antrepozitului menţionat în rubrica nr. 2, urmatã de numele şi prenumele sau, trebuie sa figureze pe exemplarul care rãmâne la biroul vamal de plecare. Dacã persoana în cauza este o persoana juridicã, semnatarul trebuie sa menţioneze şi calitatea sa.
În cazul în care mãrfurile sunt transferate dintr-un antrepozit de tip C în alt antrepozit de tip C, se completeazã, în mod suplimentar, şi urmãtoarele rubrici:
Rubrica nr. 33 "Codul mãrfurilor" - se indica poziţia tarifara corespunzãtoare articolului în cauza.
Rubrica nr. 46 "Valoare statistica" - se indica cuantumul valorii în vama, exprimat în moneda nationala.


ANEXA 4
---------
la normele tehnice
-------------------

ROMÂNIA
DIRECŢIA GENERALĂ A VAMILOR


Biroul vamal de control Utilizatorul antrepozitului vamal

Autorizaţia nr. ......... din .............

PROCES-VERBAL DE INVENTARIERE

Utilizatorul antrepozitului vamal ...................................
Sediul/domiciliul ...................................................
..............19........., ora............
Subsemnaţii (1) .................................................... ...................................................................., însãrcinaţi de dl (2) .............................. sa inventariem mãrfurile inmagazinate în antrepozitul de tip (3) ............., ne-am prezentat la depozitul situat în (4) .......................... unde i-am fãcut cunoscut dlui............................... motivul vizitei noastre şi l-am invitat sa asiste la operaţiunile noastre sau sa fie reprezentat, la care acesta (5) ......................... în ziua convenitã, la ora ..................., şi am constatat în prezenta şi cu dl (dna) ......................................... cantitãţile cuprinse în anexele la prezentul proces-verbal.
Prezentul proces-verbal a fost întocmit în doua exemplare şi cuprinde (6) ............ file.
L-am invitat pe dl (dna)...................... sa semneze împreunã cu noi, ceea ce el (ea) a (7) ................... şi i-am trimis o copie.
Încheiat la ..............., ...................19........ .
(localitatea) (data)

..................
(semnatura)



NOTE:
(1) Numele, prenumele şi calitatea agenţilor vamali.
(2) Şeful biroului vamal.
(3) A-C.
(4) Adresa completa.
(5) S-a prezentat, nu s-a prezentat.
(6) Numãrul filelor, inclusiv anexele la procesul-verbal.
(7) Acceptat sau refuzat.


ANEXA 5
--------
la normele tehnice
-------------------




| |
| ANTREPOZIT VAMAL DE TIP .......... |
| |
| Autorizaţie nr. ................... |
| cu titular ................................. |
| |
| Utilizatorul antrepozitului vamal ................................. |
| (se completeazã numai pentru antrepozitul de tip A) |
| |
| SITUAŢIA STOCULUI DE REPORTAT |
| |
| Întocmit la data de ......................................... |
| |
|------------------------------------------------------------------------------|
| Fişa de | Descrierea | Codul | Ţara de | Ţara de | Canti-| Preţul | Valoarea |
| stoc nr.| mãrfurilor |marfu- | origine |proveni- | tatea |facturat| în vama |
| .... | |rilor | |enta | | | |
|---------|------------|-------|---------|---------|-------|--------|----------|
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
--------------------------------------------------------------------------------


ANEXA 5
---------
la normele tehnice
---------------------


FIŞA DE STOC
Antrepozitarul......................
Fişa de stoc nr. ................
Antrepozit de tip .............
Autorizaţie nr. .........

Perioada: de la ............. pana la .........

Titularul autorizaţiei de antrepozit vamal


| (A) Descrierea mãrfurilor: | Ţara de provenienta:|
| Codul mãrfurilor: | Originea: |
|------------------------------------------------------------------------------|
| (B) Intrari | (C) Iesiri | (D)| (E) |
| | |Stoc| Mani- |
| | | | pulari|
| | | | uzuale|
| | | | scoa- |
| | | | teri |
| | | | tempo-|
| | | | rare |
|-------------------------|---------------------------------------|----|-------|
|Nr. |Can-| Mo-| Va- |Do- |Im- |Pla-|Ie- | Re- |Tran-| Re- |Dis- | | |
|crt.|ti- | ne-|loa- |cu- |port|sare|sire| tur |sfer | ex- |tru- | | |
| |ta- | da |rea |men-| | | | | | port |gere | | |
| |tea | | |tul | | în |tem-| în | în | | | | |
| | |Pre-| în | | | |po- | | | | sub | | |
| |U.M.|tul | | de | |alt |rara|stra-| alt | | | | |
| | | | va- | | | | |ina- | | |con- | | |
| | |fac-| ma |în- | |re- |din |tate |an- | |trol | | |
| | |tu- | |tra-| |gim | | |tre- | | | | |
| | |rat | |re | | |an- | |po- | |vamal| | |
| | | | | | |va- |tre-| |zit | | | | |
| | | | | în | |mal |po- | | | | | | |
| | | | | | | |zit | | | | | | |
| | | | |an- | |sus-| | | | | | | |
| | | | |tre-| |pen-| | | | | | | |
| | | | |po- | |siv | | | | | | | |
| | | | |zit | | | | | | | | | |
|-----------------------------------------------------------------|----|-------|
| | | |
| Stoc în perioada precedenta: | | |
| | | |
| Intrari noi: | | | |
| | Totalul primei perioade: | | |
| | Totalul celei de-a doua perioade: | | |
| | etc. | | |
--------------------------------------------------------------------------------


ANEXA 7
--------
la normele tehnice
-------------------

CONDIŢII TEHNICE MINIME
ce trebuie îndeplinite pentru autorizarea unui antrepozit public de tip B

Antrepozitul public de tip B trebuie sa fie amplasat şi construit astfel încât intreaga activitate sa se desfãşoare în condiţii optime.
Cãile de acces în incinta trebuie sa fie organizate pe calea rutiera şi, pe cat posibil, şi pe calea feratã.
Descãrcarea mãrfurilor la intrare, precum şi la încãrcare pe mijloacele de transport la ieşire trebuie sa se facã mecanizat, pentru a se asigura un flux optim al mãrfurilor în/din antrepozit.
Pentru o funcţionare optima a antrepozitului vamal trebuie respectati urmãtorii parametri tehnici:
- suprafata de depozitare a unei unitãţi: minimum 2.000-3.000 mp;
- volumul specific de depozitare: 6-7 mc/mp;
- cãile de acces în interior: 15-20% din suprafata;
- iluminatul natural/artificial uniform: minimum 200 lucsi (6/8% din suprafata acoperişului);
- accesul în interior sa fie uşor şi direct (atât cu mijloace de transport, cat şi cu mijloace de încãrcat/descãrcat cu platforme hidraulice de egalizare); în acest scop, pe doua laturi opuse ale antrepozitului (cea pe care se introduce marfa şi cea prin care aceasta se expediazã) vor fi prevãzute minimum doua intrari prin care sa poatã pãtrunde autocamioane (latime 4 m, înãlţime 4,5m);
- spaţii de depozitare frigorifice şi de congelare pentru mãrfuri perisabile, de circa 10% din suprafata de depozitare; acestea vor fi incalzite/racite astfel încât sa fie asigurata desfãşurarea normalã a activitãţii în orice anotimp (temperatura constanta iarna-vara: 15-22 gr.C);
- spaţiile destinate birourilor vor fi incalzite/racite (climatizate) şi prevãzute cu reţea de computere pentru prelucrarea automatã a datelor;
- se vor amenaja vestiare şi grupuri sanitare pentru personal, conform normelor legale;
- se vor asigura linii telefonice/fax într-un numãr suficient (o linie interioarã la un post de lucru);
- imprejmuirea antrepozitelor, supravegherea uşoarã a mãrfurilor, sisteme antiefractie;
- pardoselile sa fie astfel construite încât sa se asigure uşor şi permanent curãţenia;
- sa fie asigurata ventilatia naturala/artificiala a spaţiului de depozitare;
- suprafata de parcare şi de circulaţie a autovehiculelor sa fie în raport de 3/1 fata de suprafata de depozitare.
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016