Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere prevederile anexei nr. 3/3504/16 la Legea bugetului de stat pe anul 2012 nr. 293/2011, ale art. 25 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 3 lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 65/2009 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, republicată, în temeiul prevederilor art. 5 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 65/2009, republicată, preşedintele Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii emite prezenta decizie. ART. I Procedura de implementare a Programului de dezvoltare şi modernizare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă, aprobată prin Decizia preşedintelui Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii nr. 147/2012, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 331 şi 331 bis din 16 mai 2012, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. La punctul 6 subpunctul 6.2, litera b) va avea următorul cuprins: "b) un plic sigilat în care vor fi introduse cele 3 exemplare ale planului de investiţii şi care va avea menţiunea «planuri de investiţii - număr RUE». Planul de investiţii în original, numerotat, semnat şi ştampilat va fi scanat şi ataşat şi pe suport electronic (CD) în format PDF sau JPG." 2. Anexele nr. 8 şi 14 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantă din prezenta decizie. ART. II Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării. Preşedintele Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Răzvan Ioan Taraş Bucureşti, 13 iunie 2012. Nr. 243. ANEXA 1 (Anexa nr. 8 la procedură) PS-04.02.08 CONŢINUT PLAN INVESTIŢII Programul de dezvoltare şi modernizare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă
┌──────────────────────────────────────┐
│Se completează numai │
│de către AIPPIMM │
│Numărul RUE-Plan │
│de investiţii ....................... │
└──────────────────────────────────────┘
1. DATE GENERALE
┌──────────────────────────────────────┐
│1. CERERE-TIP DE ACORD DE PRINCIPIU │
│PENTRU FINANŢARE │
│(Se completează obligatoriu toate │
│rubricile din formularul-tip în limba │
│română, prin tehnoredactare) │
│Subscrisa ........................... │
│având datele de identificare de mai │
│jos, reprezentată legal prin dl/dna │
│........................ având │
│calitatea de │
│.......................... solicit │
│finanţarea în condiţiile prevederilor │
│Programului de dezvoltare şi │
│modernizare a activităţilor de │
│comercializare a produselor şi │
│serviciilor │
│de piaţă, aprobat prin Decizia │
│Preşedintelui Agenţiei ........... nr.│
│......../2012. │
├──────────────────┬───────────────────┤
│Titlul planului de│ │
│investiţii: │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Denumire │ │
│solicitant: │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Cod Unic de │ │
│înregistrare: │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Nr. de │ │
│înregistrare la │ │
│ORC: │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Adresă │ │
│solicitantului: │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Judeţul: │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Codul poştal: │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Nr. Telefon: │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Nr. Fax: │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Email: │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│COD CAEN aferent │ │
│activităţii │ │
│principale: │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│COD CAEN aferent │ │
│planului de │ │
│investiţii: │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Locaţia │ │
│implementării │ │
│planului (adresă):│ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Persoană de │ │
│contact (denumire,│ │
│telefon, email): │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│IMM este │[ ] Da │
│plătitoare de TVA:│[ ] Nu │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Forma juridică: │S.R.L., S.R.L.-D, │
│ │S.A., etc. │
├──────────────────┼───────────────────┤
│ │............... │
│ │lei, deţinut de │
│Capitalul social: │- persoane fizice: │
│ │......... % │
│ │- persoane │
│ │juridice: ....... %│
├──────────────────┼───────────────────┤
│Numărul mediu │ │
│scriptic anual de │ │
│personal (în anul │ │
│fiscal │ │
│anterior - 2011): │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Cifra de afaceri │ │
│(conform ultimului│ │
│bilanţ contabil │ │
│anual │ │
│aprobat - pentru │ │
│2011): lei │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Valoarea totală a │ │
│planului de │ │
│investiţii │ │
│(cheltuieli │ │
│eligibile + │ │
│neeligibile) - │ │
│lei: │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Valoarea eligibilă│ │
│a planului de │ │
│investiţii: lei │ │
├──────────────────┼─┬───────────────┬─┤
│ │ │Procent din │ │
│Valoarea AFN - │ │valoarea │ │
│lei: │ │eligibilă a │ │
│ │ │planului de │ │
│ │ │investiţii │ │
├──────────────────┼─┼───────────────┼─┤
│Valoarea │ │Procent din │ │
│contribuţiei │ │valoarea │ │
│proprie (doar │ │eligibilă a │ │
│pentru cheltuieli │ │planului de │ │
│eligibile): lei │ │investiţii │ │
└──────────────────┴─┴───────────────┴─┘
2. Viziune, strategie A. Care este esenţa afacerii dumneavoastră? Ce anume generează bani şi profit? B1. Menţionaţi clienţii actuali şi potenţiali şi localizarea acestora. B2. Specificaţi obiectivele planului de investiţii.
┌──────────────────┬────────┬────┬────┬────┬────┐
│Obiective │UM │2012│2013│2014│2015│
│(Indicatori-ţintă)│ │ │ │ │ │
├──────────────────┼────────┼────┼────┼────┼────┤
│Cifra de afaceri │lei │ │ │ │ │
├──────────────────┼────────┼────┼────┼────┼────┤
│Profit │lei │ │ │ │ │
├──────────────────┼────────┼────┼────┼────┼────┤
│Număr de salariaţi│Număr de│ │ │ │ │
│ │persoane│ │ │ │ │
└──────────────────┴────────┴────┴────┴────┴────┘
C. Enunţaţi "punctele tari" ale afacerii dumneavoastră. În această secţiune faceţi analiza SWOT a acesteia. 3. Istoric, management, resurse umane, activitate curentă 3.1. Istoric Cum a apărut ideea dumneavoastră de afacere? Care au fost principalele etape de dezvoltare ale afacerii dumneavoastră până în prezent?/Acţiuni întreprinse până la solicitarea AFN (dacă este cazul). Ce activităţi generează astăzi profitul firmei şi sursele de dezvoltare? 3.2. Management, resurse umane Management:
┌─────────┬────────────────┬──────────┬────────────┐
│ │Funcţia în │ │Studii/ │
│Numele, │societate │ │Specializări│
│prenumele│şi principalele │Experienţa│cu impact │
│şi vârsta│responsabilităţi│în domeniu│asupra │
│ │pe scurt │ │afacerii │
│ │ │ │propuse │
├─────────┼────────────────┼──────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├─────────┼────────────────┼──────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├─────────┼────────────────┼──────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├─────────┼────────────────┼──────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
└─────────┴────────────────┴──────────┴────────────┘
Ataşaţi un curriculum vitae pentru fiecare persoană din conducerea executivă şi orice altă persoană relevantă. De asemenea ataşaţi documente justificative care să ateste pregătirea în domeniu şi experienţa. Evidenţiaţi felul în care cunoştinţele/specializările/experienţa fiecăruia dintre manageri influenţează în mod pozitiv evoluţia firmei. Număr de locuri de muncă ce urmează a fi create în urma implementării proiectului
┌────────────────┬──────┬────┬────┬────┐
│ │2012*)│2013│2014│2015│
├────────────────┼──────┼────┼────┼────┤
│Total, din care:│ │ │ │ │
├────────────────┼──────┼────┼────┼────┤
│- conducere │ │ │ │ │
├────────────────┼──────┼────┼────┼────┤
│- TESA │ │ │ │ │
├────────────────┼──────┼────┼────┼────┤
│- execuţie │ │ │ │ │
└────────────────┴──────┴────┴────┴────┘
────────── *) Se va face dovada angajării persoanelor cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată, cu normă întreagă, la momentul depunerii documentaţiei de decont.────────── 3.3. Activitatea curentă 3.3.1. Produsele/Serviciile actuale Descrieţi tipul de produse/servicii, caracteristicile acestora, procentul din cifra de afaceri, nivelurile de preţuri, principalele avantaje competitive ale produselor, principalele dezavantaje în raport cu concurenţa.
┌─────────┬──────────┬──┬────────┬─────────┐
│ │Cantitatea│ │ │Ponderea │
│Produs/ │vândută │ │Valoarea│în │
│Serviciu │la ultima │UM│- lei - │vânzările│
│ │raportare │ │ │totale │
│ │financiară│ │ │ │
├─────────┼──────────┼──┼────────┼─────────┤
│Produsul │ │ │ │ │
│1/ │ │ │ │ │
│Serviciul│ │ │ │ │
│1 │ │ │ │ │
├─────────┼──────────┼──┼────────┼─────────┤
│Produsul │ │ │ │ │
│2/ │ │ │ │ │
│Serviciul│ │ │ │ │
│2 │ │ │ │ │
├─────────┼──────────┼──┼────────┼─────────┤
│Produsul │ │ │ │ │
│3/ │ │ │ │ │
│Serviciul│ │ │ │ │
│3 │ │ │ │ │
└─────────┴──────────┴──┴────────┴─────────┘
3.3.2. Principalii furnizori actuali de materii prime, materiale şi servicii
┌─────────┬───────────┬─────────────┬────────────┬──────────────┐
│ │ │Cantitatea │ │ │
│ │ │anuală │Valoarea │Frecvenţa │
│ │Forma │şi % în total│anuală a │aprovizionării│
│Furnizori│juridică şi│necesar │achiziţiilor│şi termene de │
│ │localitatea│aprovizionare│(lei) │plată │
│ │ │în materie │ │ │
│ │ │primă │ │ │
├─────────┼───────────┼─────────────┼────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │
│ ├───────────┼─────────────┼────────────┼──────────────┤
│Materie │ │ │ │ │
│primă/ ├───────────┼─────────────┼────────────┼──────────────┤
│Serviciu │ │ │ │ │
│ ├───────────┼─────────────┼────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────────┼───────────┼─────────────┼────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │
│ ├───────────┼─────────────┼────────────┼──────────────┤
│Materie │ │ │ │ │
│primă/ ├───────────┼─────────────┼────────────┼──────────────┤
│Serviciu │ │ │ │ │
│ ├───────────┼─────────────┼────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────────┼───────────┼─────────────┼────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │
│Materie ├───────────┼─────────────┼────────────┼──────────────┤
│primă/ │ │ │ │ │
│Serviciu ├───────────┼─────────────┼────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │
└─────────┴───────────┴─────────────┴────────────┴──────────────┘
┌──────────────┐
Pondere materii prime importate (%) în total materii prime: │ │
└──────────────┘
3.3.3. Descrierea procesului tehnologic actual Prezentaţi fluxul tehnologic actual şi principalele utilaje şi echipamente utilizate în procesul tehnologic. (Se vor prezenta principalele activităţi necesare de la aprovizionarea cu materie primă până la vânzarea produselor şi echipamentele/utilajele aferente, inclusiv gradul de automatizare al acestora, capacitatea de producţie şi gradul de încărcare existent.) Evidenţiaţi principalele probleme existente în fluxul tehnologic. 4. Prezentarea proiectului 4.1. Descrierea proiectului de investiţii Precizaţi în ce constă proiectul şi care sunt principalele activităţi necesare pentru realizarea acestuia. 4.2. Locaţia proiectului şi modul de asigurare cu utilităţi 4.3. Modificările necesar a fi operate în structura şi numărul personalului angajat (Prezentaţi numărul de posturi create, tipul postului, calificarea necesară, salariul lunar propus. Noua organigramă poate fi ataşată, dacă e cazul.) 4.4. Dimensionarea valorii de investiţie
┌──────────┬───────┬────────┬─────────┬────────────┬──────────┐
│Elementul │Numărul│Valoarea│ │Documentul │Durata de │
│de │de │totală │Valoarea │de │amortizare│
│investiţie│bucăţi │fără TVA│eligibilă│fundamentare│(ani) │
│ │ │- lei - │ │valoare │ │
├──────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├──────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├──────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├──────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼──────────┤
│TOTAL: │ │ │ │ │ │
└──────────┴───────┴────────┴─────────┴────────────┴──────────┘
NOTĂ: Se pot ataşa oferte ale elementelor de investiţii care se doresc a fi achiziţionate în cadrul proiectului. 4.5. Planul de finanţare a proiectului Structura de finanţare a proiectului de investiţii:
┌─────────────────────────────┬────────┐
│ │Fără TVA│
│Surse de finanţare ├───┬────┤
│ │lei│% │
├─────────────────────────────┼───┼────┤
│AFN │ │ │
├─────────────────────────────┼───┼────┤
│Aport propriu │ │ │
├─────────────────────────────┼───┼────┤
│TOTAL valoare de investiţie │ │100%│
└─────────────────────────────┴───┴────┘
4.6. Tipul de bunuri/servicii pentru care se solicită finanţarea în cadrul Programului:
┌───────────────────────────────┬───────────┬─────────────┬──────────────┐
│ │Codul de │Valoarea │Valoarea │
│Denumirea bunului/ │clasificare│estimată │finanţării │
│serviciului*1) │(dacă este │a │nerambursabile│
│ │cazul)*2) │cheltuielilor│*4) │
│ │ │eligibile*3) │ │
├───────────────────────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┤
│a) achiziţionarea de │ │ │ │
│echipamente IT tehnică de │ │ │ │
│calcul (tip PC, │ │ │ │
│format din: unitate centrală, │ │ │ │
│server, monitor, imprimantă/ │ │ │ │
│copiator/ │ │ │ │
│mulţifuncţională, inclusiv │ │ │ │
│sisteme portabile, licenţe │ │ │ │
│necesare │ │........... │............ │
│desfăşurării activităţii, │ │ │ │
│sisteme audiovideo etc.): │ │ │ │
│1. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│2. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│3. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
├───────────────────────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┤
│b) achiziţionarea de cititoare │ │ │ │
│pentru cod de bare: │ │ │ │
│1. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│2. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│3. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
├───────────────────────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┤
│c) achiziţionarea de cântare │ │ │ │
│electronice cu/fără printer │ │ │ │
│pentru │ │ │ │
│etichetare: │ │ │ │
│1. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│2. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│3. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
├───────────────────────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┤
│d) achiziţionarea de aparate de│ │ │ │
│marcat electronice fiscale: │ │ │ │
│1. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│2. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│3. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
├───────────────────────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┤
│e) achiziţionarea de │ │ │ │
│echipamente tehnologice - │ │ │ │
│maşini, utilaje │ │ │ │
│şi instalaţii de lucru, │ │ │ │
│inclusiv software-ul aferent, │ │ │ │
│aparate şi │ │ │ │
│instalaţii de măsurare, control│ │ │ │
│şi reglare necesare │ │ │ │
│desfăşurării │ │ │ │
│activităţilor pentru care a │ │ │ │
│solicitat finanţare, exclusiv │ │ │ │
│jocuri de │ │ │ │
│noroc mecanice, electrice, │ │ │ │
│electronice, mese de biliard, │ │ │ │
│instrumente şi automate │ │ │ │
│muzicale: │ │ │ │
│1. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│2. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│3. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
├───────────────────────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┤
│f) achiziţionarea de electro-şi│ │ │ │
│motostivuitoare: │ │ │ │
│1. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│2. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│3. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
├───────────────────────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┤
│g) investiţiile în active │ │ │ │
│necorporale referitoare la │ │ │ │
│brevete, licenţe, │ │ │ │
│mărci comerciale şi alte │ │ │ │
│drepturi şi active similare │ │ │ │
│(francize), │ │ │ │
│etichetare ecologică, software │ │ │ │
│pentru comerţul on-line, │ │ │ │
│software │ │ │ │
│necesar desfăşurării │ │ │ │
│activităţilor de comercializare│ │ │ │
│a produselor │ │ │ │
│şi serviciilor de piaţă: │ │ │ │
│1. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│2. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│3. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
├───────────────────────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┤
│h) achiziţionarea de bunuri │ │ │ │
│prevăzute la subgrupele 3.1 │ │ │ │
│Mobilier, │ │ │ │
│3.2 Aparatură birotică şi 3.3 │ │ │ │
│Sisteme de protecţie a │ │ │ │
│valorilor │ │ │ │
│umane şi materiale, conform │ │ │ │
│Hotărârii Guvernului nr. 2.139/│ │ │ │
│2004 │ │ │ │
│pentru aprobarea Catalogului │ │ │ │
│privind clasificarea şi │ │ │ │
│duratele │ │ │ │
│normale de funcţionare a │ │ │ │
│mijloacelor fixe, cu │ │ │ │
│modificările │ │ │ │
│ulterioare: │ │ │ │
│1. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│2. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│3. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
├───────────────────────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┤
│i) achiziţionarea de mijloace │ │ │ │
│de transport marfă/mijloace de │ │ │ │
│transport care să se încadreze │ │ │ │
│în subgrupa 2.3.2.1.4. din │ │ │ │
│Hotărârea Guvernului nr. 2.139/│ │ │ │
│2004, cu modificările │ │ │ │
│ulterioare, │ │ │ │
│pentru activităţile specifice │ │ │ │
│activităţilor de comercializare│ │ │ │
│a │ │ │ │
│produselor şi serviciilor de │ │ │ │
│piaţă şi aflate în legătură │ │ │ │
│directă sau │ │ │ │
│complementară cu activităţile │ │ │ │
│codului CAEN pe care se │ │ │ │
│accesează Programul: │ │ │ │
│1. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│2. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│3. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
├───────────────────────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┤
│j) certificarea unui sistem de │ │ │ │
│management al │ │ │ │
│calităţii/mediului/sănătăţii şi│ │ │ │
│securităţii ocupaţionale/ │ │ │ │
│siguranţei │ │ │ │
│alimentelor, în conformitate cu│ │ │ │
│unul dintre standardele: │ │ │ │
│SRENISO 9001:2008 (sistem de │ │ │ │
│management al calităţii); │ │ │ │
│SREN-ISO 14001:2005 (sistem de │ │ │ │
│management de mediu); │ │ │ │
│SR-EN-ISO 22000:2005 (sistem de│ │ │ │
│management al siguranţei │ │ │ │
│alimentelor); OHSAS 18001:2007 │ │ │ │
│(sistem de management al │ │ │ │
│sănătăţii şi securităţii │ │ │ │
│ocupaţionale), simplu sau │ │ │ │
│integrat: │ │ │ │
│1. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│2. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│3. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
├───────────────────────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┤
│k) realizarea unui site pentru │ │ │ │
│prezentarea activităţii │ │ │ │
│solicitantului │ │ │ │
│şi a produselor sau serviciilor│ │ │ │
│promovate, pentru operatorii │ │ │ │
│economici care nu deţin alt │ │ │ │
│site, şi care trebuie să fie │ │ │ │
│funcţional │ │ │ │
│la data depunerii cererii de │ │ │ │
│eliberare a AFN: │ │ │ │
│1. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│2. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│3. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
├───────────────────────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┤
│l) achiziţionarea de spaţii │ │ │ │
│pentru desfăşurarea │ │ │ │
│activităţilor de │ │ │ │
│comercializare a produselor şi │ │ │ │
│serviciilor de piaţă, destinate│ │ │ │
│realizării activităţii pentru │ │ │ │
│care s-a solicitat │ │ │ │
│finanţare*5): │ │ │ │
│1. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│2. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│3. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
├───────────────────────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┤
│m) achiziţionarea de instalaţii│ │ │ │
│/ echipamente specifice în │ │ │ │
│scopul │ │ │ │
│obţinerii unei economii de │ │ │ │
│energie,precum şi sisteme care │ │ │ │
│utilizează surse regenerabile/ │ │ │ │
│alternative de energie*6) │ │ │ │
│pentru │ │ │ │
│eficientizarea activităţilor │ │ │ │
│pentru care a solicitat │ │ │ │
│finanţare: │ │ │ │
│1. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│2. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│3. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
├───────────────────────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┤
│n) achiziţionarea de spaţii, │ │ │ │
│echipamente, utilaje necesare │ │ │ │
│activităţilor de agrement │ │ │ │
│aflate în legătură directă sau │ │ │ │
│complementară cu activităţile │ │ │ │
│codului CAEN pe care se │ │ │ │
│accesează Programul (de │ │ │ │
│exemplu, saune, piscine etc.): │ │ │ │
│1. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│2. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│3. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
├───────────────────────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┤
│o) promovarea on-line a │ │ │ │
│activităţilor de comercializare│ │ │ │
│a │ │ │ │
│produselor şi serviciilor de │ │ │ │
│piaţă, elaborarea şi producţia │ │ │ │
│de │ │ │ │
│materiale tipărite de promovare│ │ │ │
│a activităţilor de │ │ │ │
│comercializare │ │ │ │
│a produselor şi serviciilor de │ │ │ │
│piaţă, pe suport │ │ │ │
│hârtie şi pe suport electronic:│ │ │ │
│1. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│2. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│3. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
├───────────────────────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┤
│p) participarea la cursuri de │ │ │ │
│instruire pentru formare/ │ │ │ │
│calificare │ │ │ │
│profesională/specializare/ │ │ │ │
│perfecţionare profesională în │ │ │ │
│domeniul │ │ │ │
│activităţilor de comercializare│ │ │ │
│a produselor şi serviciilor de │ │ │ │
│piaţă, │ │ │ │
│pentru care a solicitat │ │ │ │
│finanţare, participarea la │ │ │ │
│cursuri privind │ │ │ │
│noţiuni fundamentale de igienă │ │ │ │
│necesare în activităţile de │ │ │ │
│comercializare a produselor şi │ │ │ │
│serviciilor de piaţă: │ │ │ │
│1. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│2. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│3. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
├───────────────────────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┤
│r) consultanţă privind │ │ │ │
│întocmirea documentaţiei de │ │ │ │
│implementare │ │ │ │
│a sistemelor de management: │ │ │ │
│1. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│2. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│3. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
├───────────────────────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┤
│s) consultanţă pentru │ │ │ │
│întocmirea documentaţiei în │ │ │ │
│vederea │ │ │ │
│obţinerii finanţării în cadrul │ │ │ │
│prezentului program: │ │ │ │
│1. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│2. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
│3. │ │ │ │
│...............................│ │ │ │
├───────────────────────────────┼───────────┼─────────────┼──────────────┤
│TOTAL*7): │ │ │ │
└───────────────────────────────┴───────────┴─────────────┴──────────────┘
────────── *1) Se va completa, unde este cazul, cu denumirea tehnică şi numărul de bucăţi. *2) Se va completa pentru activităţile de achiziţionare a mijloacelor fixe, conform Hotărârii Guvernului nr. 2.139/2004 pentru aprobarea catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, cu modificările ulterioare. *3) Valoarea integrală a cheltuielilor eligibile fără TVA. *4) 80% pentru microîntreprinderi, 70% pentru întreprinderi mici şi 60% pentru întreprinderi mijlocii din valoarea cheltuielilor eligibile fără TVA, dar nu mai mult de valoarea maximă conform anexei nr. 2 la procedură, pentru fiecare activitate/cheltuială eligibilă. *5) Valoarea activului achiziţionat în cazul Programului se va face pe baza unei evaluări al unui expert evaluator autorizat de Asociaţia Naţională a Evaluatorilor din România, exclusiv pentru spaţiile din elemente prefabricate. Activele din cadrul acestei categorii nu trebuie să aibă destinaţie locativă. *6) Sursă regenerabilă de energie, conform definiţiei din Hotărârea Guvernului nr. 443/2003 privind promovarea producţiei de energie electrică din surse regenerabile de energie, cu modificările şi completările ulterioare (abrogată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 88/2011 privind modificarea şi completarea Legii nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie). *7) Valoarea totală a AFN pentru fiecare beneficiar nu poate depăşi 100.000 lei.────────── 5. Analiza pieţei Descrierea principalilor clienţi - segmentul societăţii de piaţă, a principalilor furnizori, concurenţi, a poziţiei produselor/serviciilor societăţii pe piaţă comparativ cu cele ale concurenţei. 6. Analiza operaţională - după implementarea proiectului 6.1. Descrierea procesului tehnologic Descrieţi pe scurt fluxul tehnologic după implementarea proiectului. Evidenţiaţi modificările/îmbunătăţirile aduse de implementarea proiectului în flux. 6.2. Prezentaţi output-urile generate prin implementarea planului de investiţii în termeni de profit, CA şi cotă de piaţă 7. Rezultate aşteptate după implementarea planului de investiţii 7.1. Numărul de locuri de muncă permanente nou-create, cu normă întreagă (create după încheierea contractului de finanţare - se va prezenta dovada la decont) 7.2. Creşterea cifrei de afaceri faţă de anul anterior 7.3. Creşterea profitului brut faţă de anul anterior 8. Justificarea necesităţii finanţării nerambursabile şi a oportunităţii achiziţiei 9. A. Sustenabilitatea proiectului B. Proiecţii financiare 1. Cash flow
┌──────────────────────────────────────┐
│CASH FLOW │
└──────────────────────────────────────┘
┌────┬────────────────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┐
│Nr. │Explicaţii/lună │L7/ │L8/ │L9/ │L10/│L11/│L12/│AN │AN │AN │AN │
│crt.│ │2012│2012│2012│2012│2012│2012│2012│2013│2014│2015│
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Sold iniţial │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│I │disponibil (casă│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │bancă) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Intrări de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│A │lichidităţi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(1+2+3+4) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│1 │din vânzări │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│2 │din credite │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │primite │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │alte intrări de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│3 │numerar (aport │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │propriu etc.) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Alocaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│4. │financiară │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │nerambursabilă │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Total disponibil│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(I+A) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Utilizări │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│B │numerar din │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │exploatare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Cheltuieli cu │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │materii prime şi│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │materiale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│1 │consumabile │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │aferente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │activităţii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │desfăşurate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Salarii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│2 │(inclusiv │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │cheltuielile │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │aferente) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│3 │Chirii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│4 │Utilităţi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Costuri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│5 │funcţionare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │birou │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│6 │Cheltuieli de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │marketing │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│7 │Asigurări │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│8 │Reparaţii/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Întreţinere │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│9 │Servicii cu │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │terţii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Impozite, taxe │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│10 │şi vărsăminte │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │asimilate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│11 │Alte cheltuieli │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Cheltuieli │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│C │investiţii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(Valoarea totală│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │a proiectului) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Credite angajate│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│D │(inclusiv │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │leasing) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │rambursări rate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │de credit │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │scadente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │dobânzi şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │comisioane │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Plăţi/Încasări │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│E │pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │impozite şi taxe│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(1-2+3) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│1 │Plăţi TVA │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│2 │Rambursări TVA │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Impozit pe │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│3 │profit/ cifra de│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │afaceri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│F │Dividende │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Total utilizări │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│G │numerar │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(B+C+D+E+F) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Flux net de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│H │lichidităţi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(A-G) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│II │Sold final │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │disponibil (I+H)│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┘
NOTĂ: Planul de investiţii va fi însoţit în mod obligatoriu de bilanţul contabil la 31 decembrie 2011, înregistrat la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice pe a căror rază îşi au sediul operatorii economici, în copie certificată. ANEXA 2 (Anexa nr. 14 la procedură) PS-04.02.14 Grila de evaluare a planului de investiţii
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Grila de evaluare a planului│Punctajul│
│de investiţii │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│1. Date generale │0 │
├────────────────────────────┼─────────┤
│2. Viziune, strategie │8 │
├────────────────────────────┼─────────┤
│3. Istoric, management, │ │
│resurse umane, activitate │15 │
│curentă │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│4. Prezentarea proiectului │15 │
├────────────────────────────┼─────────┤
│5. Analiza pieţei │15 │
├────────────────────────────┼─────────┤
│6. Analiza operaţională │9 │
├────────────────────────────┼─────────┤
│7. Rezultate aşteptate după │ │
│implementarea planului de │8 │
│investiţii │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│8. Justificarea necesităţii │ │
│finanţării nerambursabile şi│5 │
│a oportunităţii achiziţiei │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│9. Sustenabilitatea │ │
│proiectului: │ │
│- cash flow pozitiv - 5 │ │
│puncte │ │
│- valoarea cifrei de afaceri│ │
│nete la 31 decembrie 2011 │ │
│≤ 100.000 lei - 5 puncte │25 │
│100.001- 500.000 lei - 10 │ │
│puncte │ │
│500.001-1.000.000 lei - 15 │ │
│puncte │ │
│≥ 1.000.001 lei - 20 de │ │
│puncte │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│TOTAL: │100 │
└────────────────────────────┴─────────┘
NOTĂ: Punctajul maxim aferent capitolelor se obţine prin tratarea completă a tuturor subcapitolelor din planul de investiţii. ----