Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 23 din 1 martie 2022  pentru aprobarea Elementelor principale ale contractelor de servicii publice  de transport feroviar de călători    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 DECIZIE nr. 23 din 1 martie 2022 pentru aprobarea Elementelor principale ale contractelor de servicii publice de transport feroviar de călători

EMITENT: Autoritatea pentru Reformă Feroviară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 234 din 9 martie 2022
    Având în vedere necesitatea aprobării elementelor principale ale contractelor de servicii publice de transport feroviar de călători,
    conform Avizului Consiliului Concurenţei nr. 1.236 din 27.01.2022, primit şi înregistrat la Autoritatea pentru Reformă Feroviară cu nr. 495 din 28.02.2022,
    în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 62/2016 privind înfiinţarea Autorităţii pentru Reformă Feroviară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 53/2017,
    în aplicarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.311/2021 privind aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada 1 ianuarie 2022-10 decembrie 2022 în transportul feroviar public de călători,
    în temeiul art. 5 alin. (10) şi art. 38 alin. (3^1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 5 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 98/2017 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Reformă Feroviară şi pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor,
    preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară emite următoarea decizie:
    ART. 1
    Se aprobă Elementele principale ale contractelor de servicii publice de transport feroviar de călători, prevăzute în anexa nr. 1, precum şi modul de aplicare a acestora, prevăzut în anexa nr. 2.

    ART. 2
    Prevederile prezentei decizii se aplică de Autoritatea pentru Reformă Feroviară, conform prevederilor art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 62/2016 privind înfiinţarea Autorităţii pentru Reformă Feroviară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 53/2017.

    ART. 3
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta decizie.

    ART. 4
    Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară,
                    Ştefan-Adrian Roşeanu

    Bucureşti, 1 martie 2022.
    Nr. 23.
    ANEXA 1

    ELEMENTELE PRINCIPALE
    ale contractelor de servicii publice de transport feroviar de călători pentru perioada 1 ianuarie 2022-10 decembrie 2022
    ART. 1
    (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2022, compensaţia serviciilor publice pentru transportul feroviar de călători se acordă în conformitate cu prevederile art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Regulamentului (CE) nr. 1.370/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar şi rutier de călători şi de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 1.191/69 şi 1.107/70 ale Consiliului, astfel:
    a) diferenţele dintre veniturile totale aferente transportului feroviar public de călători şi cheltuielile eligibile pentru asigurarea obligaţiei de serviciu public, la care se adaugă o cotă de profit de maximum 3%, calculat la cheltuieli eligibile. Compensaţia obligaţiilor de serviciu public pentru transportul feroviar public de călători se stabileşte pe baza indicatorului tren-km;
    b) pentru fiecare operator de transport feroviar de călători, compensaţia anuală de serviciu public, care cuprinde cota de profit de maximum 3%, se stabileşte fără a depăşi 60% din totalul cheltuielilor eligibile pentru trenurile din categoria Interregio şi 87% din totalul cheltuielilor eligibile pentru trenurile din categoria Regio. Cheltuielile eligibile pe categorie de tren se calculează prin împărţirea cheltuielilor totale eligibile la numărul total de tren-km şi, ulterior, înmulţirea valorii unitare obţinute cu numărul de tren-km pe fiecare categorie de tren;
    c) compensaţia nu poate depăşi o sumă care corespunde efectului financiar net echivalent cu totalitatea efectelor, pozitive sau negative, ale conformării cu obligaţia de serviciu public asupra cheltuielilor şi veniturilor operatorului de serviciu public. Efectele se evaluează comparând situaţia în care obligaţia de serviciu public este îndeplinită cu situaţia care ar fi existat dacă obligaţia nu ar fi fost îndeplinită. Pentru a calcula efectul financiar net, autoritatea contractantă se orientează după următorul mecanism:
    (i) cheltuielile suportate în legătură cu o obligaţie de serviciu public sau cu un set de obligaţii de serviciu public impuse de autoritatea contractantă/autorităţile contractante, obligaţii conţinute în contractul de servicii publice şi/sau într-o normă generală;
    (ii) minus eventualele efecte financiare pozitive generate în cadrul reţelei exploatate în temeiul obligaţiei/ obligaţiilor de serviciu public în cauză;
    (iii) minus sumele încasate din tarife sau orice alte venituri generate în îndeplinirea obligaţiei/obligaţiilor de serviciu public în cauză;
    (iv) plus un profit rezonabil;
    egal efectul financiar net;


    d) pentru a evita compensarea în exces sau lipsa de compensare, la calculul efectului financiar net se iau în considerare efectele financiare măsurabile asupra serviciilor operatorului în cauză;
    e) cheltuielile şi veniturile trebuie calculate în conformitate cu normele contabile şi fiscale în vigoare.

    (2) Pentru a spori transparenţa şi a evita subvenţiile încrucişate, în cazul în care un operator de serviciu public nu exploatează doar servicii compensate care fac obiectul unor obligaţii de serviciu public de transport, ci se implică şi în alte activităţi, conturile aferente serviciilor publice sus-menţionate trebuie separate, astfel încât să îndeplinească cel puţin următoarele condiţii:
    (i) conturile curente corespunzătoare fiecăreia dintre aceste activităţi trebuie să fie evidenţiate separat, iar proporţia activelor corespunzătoare şi a cheltuielilor fixe aferente trebuie să fie alocată în conformitate cu normele contabile şi fiscale în vigoare;
    (ii) toate cheltuielile variabile, o contribuţie adecvată la cheltuielile fixe şi un profit rezonabil legat de orice altă activitate a operatorului de serviciu public nu pot fi sub nicio formă imputate serviciului public în cauză;
    (iii) cheltuielile serviciului public trebuie să fie echilibrate pe baza veniturilor din exploatare şi a plăţilor din partea autorităţilor publice, fără nicio posibilitate de transfer de venituri către un alt sector de activitate a operatorului de serviciu public.

    (3) Valoarea preliminată a compensaţiei de serviciu public se stabileşte astfel:
    a) valoarea preliminată a compensaţiei de serviciu public acordată în perioada 1 ianuarie 2022-10 decembrie 2022, potrivit alin. (1), pentru obligaţia de serviciu public aprobată, stabilită potrivit legii, este de 1.589.223,452 mii lei, care include valoarea de 51.410,75774 mii lei, care reprezintă pachetul de servicii de rezervă pentru anul 2022;
    b) valoarea preliminată poate fi modificată ulterior prin acte adiţionale, în condiţiile legii, cu evitarea supracompensării operatorilor de transport feroviar.

    (4) Compensaţia se acordă proporţional cu gradul de realizare a indicatorului cantitativ (tren-km).
    (5) Acordarea marjei de profit aferente compensaţiei de serviciu public, de maximum 3%, se realizează în baza îndeplinirii:
    (i) indicatorului cantitativ (tren-km) şi se acordă proporţional cu gradul de realizare a indicatorului, în limita unei cote de profit de maximum 1%;
    (ii) indicatorilor de calitate (punctualitate, grad de ocupare, anulare trenuri, disponibilitatea materialului rulant) şi se acordă potrivit realizării fiecărui indicator în parte, în limita unei cote de profit de maximum 1%.
    (iii) indicatorului privind veniturile minime obligatorii calculate pe baza veniturilor înregistrate, în limita unei cote de profit de maximum 1%.

    (6) Nerealizarea veniturilor minime obligatorii calculate pe baza veniturilor înregistrate, în perioada stărilor de urgenţă sau în situaţia introducerii unor zone de carantinare, pentru zonele în cauză, instituite conform legislaţiei în vigoare, nu va conduce la penalizarea operatorului.

    ART. 2
    Începând cu data de 1 ianuarie 2022, în contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători se introduce un sistem de premiere/penalizare ce va fi aplicat pe baza îndeplinirii/neîndeplinirii unei serii de indicatori cantitativi şi calitativi care sunt stabiliţi în anexa nr. 2 la decizie, cu următoarele condiţii:
    1. valoarea pozitivă maximă a premierii este de 3% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului pentru a respecta profitul maxim legal de 3%;
    2. valoarea negativă maximă a penalizărilor este de 3% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului pentru a nu afecta negativ calitatea serviciilor obligatorii;
    3. efectul pozitiv sau negativ al sistemului de premiere/penalizare va fi luat în considerare atunci când se calculează compensaţia finală.


    ART. 3
    Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A., în calitate de administrator naţional al infrastructurii feroviare, va transmite prin adresă scrisă către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (A.R.F.) situaţia volumului de tren-km realizat de fiecare operator de transport feroviar de călători, pe categorie de tren, şi anexele cu situaţia volumului de tren-km realizat de fiecare operator de transport feroviar de călători, pe rute de circulaţie, care fac obiectul contractelor de servicii publice şi al actelor adiţionale încheiate.

    ART. 4
    Responsabilitatea pentru datele şi informaţiile transmise A.R.F. de operatorii de transport feroviar de călători, inclusiv în ceea ce priveşte datele existente în sistemul propriu de ticketing, semnate cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat, revine acestora, în baza certificării fiecărui document prin semnăturile autorizate.


    ANEXA 2

    MODUL DE APLICARE
    a Elementelor principale ale contractelor de servicii publice de transport feroviar de călători
    I. Parametrii de performanţă ai activităţii de transport feroviar de călători
    a) Indicatori cantitativi

┌──────────┬─────────────┬─────────────┬─────────┬──────────┐
│Indicatori│Termen de │Conformare │Punctaj │Premiere/ │
│ │raportare │% │ │Penalizare│
├──────────┼─────────────┼─────────────┴─────────┴──────────┤
│Tren-km │ │ │
│total │ │ │
│(tren-km │ │ │
│efectuaţi/│ │ │
│tren-km │ │ │
│programaţi│Trimestrial, │ │
│* 100), │cu detaliere │ │
│din │pentru │ │
│care*): │fiecare lună │ │
├──────────┤(raportare ├─────────────┬─────────┬──────────┤
│ │până │Proporţional │ │0,50% * │
│Tren-km - │în ultima zi │cu gradul de │20 puncte│procent │
│trenuri │lucrătoare a │realizare a │* procent│realizare │
│Interregio│lunii │indicatorului│realizare│* total │
│(IR) (mii)│următoare │tren-km │ │cheltuieli│
│ │încheierii │ │ │eligibile │
├──────────┤trimestrului)├─────────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │Proporţional │ │0,50% * │
│Tren-km - │ │cu gradul de │20 puncte│procent │
│trenuri │ │realizare a │* procent│realizare │
│Regio (R) │ │indicatorului│realizare│* total │
│(mii) │ │tren-km │ │cheltuieli│
│ │ │ │ │eligibile │
└──────────┴─────────────┴─────────────┴─────────┴──────────┘


    *) Procentul de profit se alocă, după caz, 1% trenurilor IR sau R pentru operatorul de transport feroviar (OTF) care are o singură categorie.

    b) Indicatori de calitate

┌────────────────┬─────────────┬────────────┬───────┬──────────┐
│Indicatori │Termen de │Conformare% │Punctaj│Premiere/ │
│ │raportare │ │ │Penalizare│
├────────────────┼─────────────┼────────────┴───────┴──────────┤
│PD - │ │ │
│Punctualitatea │ │ │
│la destinaţie │ │ │
│(pondere minute │ │ │
│aferente │ │ │
│trenurilor │ │ │
│întârziate din │ │ │
│cauza OTF, │ │ │
│raportate la │ │ │
│minute total │ │ │
│trenuri │ │ │
│circulate) faţă │ │ │
│de livret, din │ │ │
│care : │Trimestrial, │ │
├────────────────┤cu detaliere ├────────────┬───────┬──────────┤
│ │pentru │ │ │0,125% * │
│ │fiecare lună │ │ │total │
│ │(raportare │≥ 90% - │20 de │cheltuieli│
│ │până în │îndeplinit │puncte │eligibile │
│ │ultima zi │≥ 80% < 90% │10 │0,05% * │
│IR │lucrătoare a │- îndeplinit│puncte │total │
│ │lunii │50% │0 │cheltuieli│
│ │următoare │< 80% - │puncte │eligibile │
│ │încheierii │neîndeplinit│ │0% * total│
│ │trimestrului)│ │ │cheltuieli│
│ │ │ │ │eligibile │
├────────────────┤ ├────────────┼───────┼──────────┤
│ │ │ │ │0,125% * │
│ │ │ │ │total │
│ │ │≥ 90% - │20 de │cheltuieli│
│ │ │îndeplinit │puncte │eligibile │
│ │ │≥ 80% < 90% │10 │0,05% * │
│R │ │- îndeplinit│puncte │total │
│ │ │50% │0 │cheltuieli│
│ │ │< 80% - │puncte │eligibile │
│ │ │neîndeplinit│ │0% * total│
│ │ │ │ │cheltuieli│
│ │ │ │ │eligibile │
├────────────────┼─────────────┼────────────┴───────┴──────────┤
│GO - Grad de │ │ │
│ocupare │ │ │
│(călător-km/ │ │ │
│locuri-km │ │ │
│oferite la │ │ │
│vânzare) │ │ │
│Grad de ocupare │ │ │
│de referinţă (GO│ │ │
│planificat), │ │ │
│conform │ │ │
│realizării în │ │ │
│anul 2021 pe │ │ │
│fiecare OTF │Trimestrial, │ │
├────────────────┤cu detaliere ├────────────┬───────┬──────────┤
│ │pentru │ │ │0,125% * │
│ │fiecare lună │ │ │total │
│ │(raportare │≥ 90% - │20 de │cheltuieli│
│ │până în │îndeplinit │puncte │eligibile │
│ │ultima zi │≥ 80% < 90% │10 │0,05% * │
│IR │lucrătoare a │- îndeplinit│puncte │total │
│ │lunii │50% │0 │cheltuieli│
│ │următoare │< 80% - │puncte │eligibile │
│ │încheierii │neîndeplinit│ │0% * total│
│ │trimestrului)│ │ │cheltuieli│
│ │ │ │ │eligibile │
├────────────────┤ ├────────────┼───────┼──────────┤
│ │ │ │ │0,125% * │
│ │ │ │ │total │
│ │ │≥ 90% - │20 de │cheltuieli│
│ │ │îndeplinit │puncte │eligibile │
│ │ │≥ 80% < 90% │10 │0,05% * │
│R │ │- îndeplinit│puncte │total │
│ │ │50% │0 │cheltuieli│
│ │ │< 80% - │puncte │eligibile │
│ │ │neîndeplinit│ │0% * total│
│ │ │ │ │cheltuieli│
│ │ │ │ │eligibile │
├────────────────┼─────────────┼────────────┴───────┴──────────┤
│AT - Anulări de │ │ │
│trenuri, faţă de│ │ │
│livret (cu │ │ │
│excepţia celor │ │ │
│radiate de │ │ │
│Compania │ │ │
│Naţională de Căi│ │ │
│Ferate „CFR“ - │ │ │
│S.A.), din care:│ │ │
├────────────────┤ ├────────────┬───────┬──────────┤
│ │Trimestrial, │ │ │0,125% * │
│ │cu detaliere │ │ │total │
│ │pentru │≤ 5% - │20 de │cheltuieli│
│ │fiecare lună │îndeplinit │puncte │eligibile │
│ │(raportare │> 5% ≤ 15% -│10 │0,05% * │
│IR │până în │îndeplinit │puncte │total │
│ │ultima zi │50% │0 │cheltuieli│
│ │lucrătoare a │> 15% - │puncte │eligibile │
│ │lunii │neîndeplinit│ │0% * total│
│ │următoare │ │ │cheltuieli│
│ │încheierii │ │ │eligibile │
├────────────────┤trimestrului)├────────────┼───────┼──────────┤
│ │ │ │ │0,125% * │
│ │ │ │ │total │
│ │ │≤ 5% - │20 de │cheltuieli│
│ │ │îndeplinit │puncte │eligibile │
│ │ │> 5% ≤ 15% -│10 │0,05% * │
│R │ │îndeplinit │puncte │total │
│ │ │50% │0 │cheltuieli│
│ │ │> 15% - │puncte │eligibile │
│ │ │neîndeplinit│ │0% * total│
│ │ │ │ │cheltuieli│
│ │ │ │ │eligibile │
├────────────────┼─────────────┼────────────┼───────┼──────────┤
│DMR - │Trimestrial, │ │ │ │
│Disponibilitatea│cu detaliere │ │ │0,25% * │
│materialului │pentru │ │ │total │
│rulant pentru │fiecare lună │≥ 95% - │20 de │cheltuieli│
│îndeplinirea │(raportare │îndeplinit │puncte │eligibile │
│obligaţiei de │până în │≥ 85% < 95% │10 │0,10% * │
│serviciu public │ultima zi │- îndeplinit│puncte │total │
│(OSP) faţă de │lucrătoare a │50% │0 │cheltuieli│
│cel declarat la │lunii │< 85% - │puncte │eligibile │
│încheierea │următoare │neîndeplinit│ │0% * total│
│contractului de │încheierii │ │ │cheltuieli│
│servicii publice│trimestrului)│ │ │eligibile │
│(CSP) │ │ │ │ │
└────────────────┴─────────────┴────────────┴───────┴──────────┘



    c) Venituri minime obligatorii

┌───────────┬─────┬─────────────────────────────┐
│VMO - │ │ │
│Venituri │ │ │
│minime │ │ │
│obligatorii│ │ │
│conform │ │ │
│art. 11 │ │ │
│alin. (3) │ │ │
│din CSP │ │ │
├───────────┤ ├───────────┬──────┬──────────┤
│ │ │Venit minim│ │0,5% * │
│ │ │obligatoriu│20 de │total │
│ │Anual│realizat │puncte│cheltuieli│
│IR │ │Venit minim│0 │eligibile │
│ │ │obligatoriu│puncte│0% * total│
│ │ │nerealizat │ │cheltuieli│
│ │ │ │ │eligibile │
├───────────┤ ├───────────┼──────┼──────────┤
│ │ │Venit minim│ │0,5% * │
│ │ │obligatoriu│20 de │total │
│ │ │realizat │puncte│cheltuieli│
│R │ │Venit minim│0 │eligibile │
│ │ │obligatoriu│puncte│0% * total│
│ │ │nerealizat │ │cheltuieli│
│ │ │ │ │eligibile │
└───────────┴─────┴───────────┴──────┴──────────┘


    NOTĂ:
    Procentul de profit se alocă, după caz, însumat, trenurilor IR sau R pentru OTF care are o singură categorie.



    II. Calcularea şi aplicarea indicatorilor cantitativi şi de calitate
    1. Plata, în baza sistemului de premiere/penalizare aferentă indicatorilor cantitativi şi calitativi, se face anual în baza regularizării informaţiilor colectate pe parcursul anului.
    2. Plata, în baza sistemului de premiere/penalizare aferentă indicatorilor cantitativi, se realizează după următorul mecanism:
    a) îndeplinirea indicatorilor cantitativi se raportează şi se verifică trimestrial, defalcat pe fiecare categorie de tren inclusă în obligaţia de serviciu public;
    b) pentru indicatorul cantitativ tren-km IR se aprobă plata unei cote-părţi din 0,50%, proporţional cu gradul de realizare a indicatorului, din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;
    c) pentru indicatorul cantitativ tren-km R se aprobă plata unei cote-părţi din 0,50%, proporţional cu gradul de realizare a indicatorului, din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;
    d) volumul de tren-km nerealizat din motive de forţă majoră se raportează separat şi este exceptat de la calculul îndeplinirii indicatorilor cantitativi din categoria căreia îi aparţin trenurile analizate.

    3. Plata, în baza sistemului de premiere/penalizare aferentă indicatorilor de calitate PD - „Punctualitatea la destinaţie“, se realizează după următorul mecanism:
    a) îndeplinirea indicatorilor de calitate PD se raportează şi se verifică trimestrial, defalcat pe fiecare categorie de tren inclusă în obligaţia de serviciu public;
    b) formula de calcul pentru stabilirea valorii PD este: (a se vedea imaginea asociată)

    c) se consideră îndeplinit indicatorul de calitate PD dacă PD ≥ 90%;
    d) se consideră îndeplinit 50% din indicatorul de calitate PD dacă 80% ≤ PD < 90%;
    e) se consideră neîndeplinit indicatorul de calitate PD dacă PD < 80%;
    f) în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate PD pentru trenuri IR se aprobă plata a 0,125% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;
    g) în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate PD pentru trenuri IR 50% se aprobă plata a 0,05% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;
    h) în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate PD pentru trenuri R se aprobă plata a 0,125% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;
    i) în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate PD pentru trenuri R 50% se aprobă plata a 0,05% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;
    j) în cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate PD pentru trenuri IR, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;
    k) în cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate PD pentru trenuri R, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;
    l) minutele de punctualitate la destinaţie nerealizate din motive de forţă majoră se raportează separat şi sunt exceptate de la calculul îndeplinirii indicatorilor de calitate PD din categoria căreia îi aparţin trenurile analizate.

    4. Plata, în baza sistemului de premiere/penalizare aferentă indicatorilor de calitate GO - „Grad de ocupare“, se realizează după următorul mecanism:
    a) îndeplinirea indicatorilor de calitate GO se raportează şi se verifică trimestrial, comparându-se cu valoarea planificată (asumată de OTF), defalcat pe fiecare categorie de tren inclusă în obligaţia de serviciu public;
    b) formula de calcul pentru stabilirea valorii GO este: (a se vedea imaginea asociată)

    c) se consideră îndeplinit indicatorul de calitate GO dacă GO ≥ 90%;
    d) se consideră îndeplinit 50% indicatorul de calitate GO dacă 80% ≤ GO < 90%;
    e) se consideră neîndeplinit indicatorul de calitate GO dacă GO < 80%;
    f) în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate GO pentru trenuri IR se aprobă plata a 0,125% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;
    g) în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate GO pentru trenuri IR 50% se aprobă plata a 0,05% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;
    h) în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate GO pentru trenuri R se aprobă plata a 0,125% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;
    i) în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate GO pentru trenuri R 50% se aprobă plata a 0,05% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;
    j) în cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate GO pentru trenuri IR, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;
    k) în cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate GO pentru trenuri R, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;
    l) numărul de călători-km nerealizat din motive de forţă majoră se raportează separat şi este exceptat de la calculul îndeplinirii indicatorilor de calitate GO din categoria căreia îi aparţin trenurile analizate.

    5. Plata, în baza sistemului de premiere/penalizare aferentă indicatorilor de calitate AT - „Anulări trenuri“, se realizează după următorul mecanism:
    a) îndeplinirea indicatorilor de calitate AT se raportează şi se verifică trimestrial, defalcat pe fiecare categorie de tren inclusă în obligaţia de serviciu public;
    b) formula de calcul pentru stabilirea valorii AT este: (a se vedea imaginea asociată)

    c) se consideră îndeplinit indicatorul de calitate AT dacă AT ≤ 5%;
    d) se consideră îndeplinit 50% indicatorul de calitate AT dacă 5% < AT ≤ 15%;
    e) se consideră neîndeplinit indicatorul de calitate AT dacă AT > 15%;
    f) în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate AT pentru trenuri IR se aprobă plata a 0,125% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;
    g) în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate AT pentru trenuri IR 50% se aprobă plata a 0,05% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;
    h) în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate AT pentru trenuri R se aprobă plata a 0,125% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;
    i) în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate AT pentru trenuri R 50% se aprobă plata a 0,05% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;
    j) în cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate AT pentru trenuri IR, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;
    k) în cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate AT pentru trenuri R, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;
    l) numărul de trenuri anulate din motive de forţă majoră se raportează separat şi este exceptat de la calculul îndeplinirii indicatorilor de calitate AT din categoria căreia îi aparţin trenurile analizate.

    6. Plata, în baza sistemului de premiere/penalizare aferentă indicatorului de calitate DMR - „Disponibilitatea materialului rulant“, se realizează după următorul mecanism:
    a) îndeplinirea indicatorului de calitate DMR se raportează şi se verifică trimestrial, defalcat pe fiecare categorie de tren inclusă în obligaţia de serviciu public;
    b) formula de calcul pentru stabilirea valorii DMR este: (a se vedea imaginea asociată)

    c) se consideră îndeplinit indicatorul de calitate DMR dacă DMR ≥ 95%;
    d) se consideră îndeplinit 50% indicatorul de calitate DMR dacă 85% ≤ DMR < 95%;
    e) se consideră neîndeplinit indicatorul de calitate DMR dacă DMR < 80%;
    f) în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate DMR se aprobă plata a 0,25% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;
    g) în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate DMR 50% se aprobă plata a 0,10% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;
    h) în cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate DMR, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;
    i) disponibilitatea materialului rulant nerealizată din motive de forţă majoră se raportează separat şi este exceptată de la calculul îndeplinirii indicatorului de calitate DMR.

    7. Plata, în baza sistemului de premiere/penalizare aferentă indicatorilor de calitate VMO - „Venituri minime obligatorii“, se realizează după următorul mecanism:
    a) îndeplinirea indicatorilor de calitate VMO se raportează şi se verifică anual, defalcat pe fiecare categorie de tren inclusă în obligaţia de serviciu public;
    b) se consideră îndeplinit indicatorul de calitate VMO raportat în condiţiile atingerii unui procent de 100% din veniturile minime obligatorii calculate pe baza veniturilor înregistrate în anul 2021;
    c) în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate VMO pentru trenuri IR se aprobă plata a 0,50% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;
    d) în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate VMO pentru trenuri R se aprobă plata a 0,50% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;
    e) în cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate VMO pentru trenuri IR, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;
    f) în cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate VMO pentru trenuri R, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;
    g) veniturile minime obligatorii nerealizate în perioada de urgenţă sau în situaţia introducerii unor zone de carantinare se raportează separat şi sunt exceptate de la calculul îndeplinirii indicatorilor de calitate VMO din categoria căreia îi aparţin trenurile analizate.



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016