Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 224 din 11 iulie 2006  privind constituirea Comisiei pentru negocierea Metodologiei privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publica si drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 224 din 11 iulie 2006 privind constituirea Comisiei pentru negocierea Metodologiei privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publica si drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale

EMITENT: OFICIUL ROMAN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 692 din 14 august 2006

Având în vedere Cererea Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România - Asociaţia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA), înregistratã la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor cu nr. 5.111 din 7 iunie 2006, completatã prin Adresa nr. 5.111 din 14 iunie 2006 şi prin Cererea nr. 5.989 din 4 iulie 2006, precum şi Referatul nr. SG/3.830 din 11 iulie 2006 al Direcţiei registre, gestiune colectivã şi relaţii cu publicul,
în baza dispoziţiilor art. 123^1 alin. (1) lit. e) şi ale <>art. 131 alin. (2) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. III din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 123/2005 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe,
în temeiul prevederilor art. 6 alin. (1) şi ale <>art. 7 din Hotãrârea Guvernului nr. 401/2006 privind organizarea, funcţionarea, structura personalului şi dotãrile necesare îndeplinirii atribuţiilor Oficiului Român pentru Drepturile de Autor,

directorul general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor emite urmãtoarea decizie:

ART. 1
Se constituie, începând cu data de 21 august 2006, Comisia pentru negocierea Metodologiei privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publicã şi drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale, cu urmãtoarea componenţã:
- un reprezentant al Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România - Asociaţia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA), pe de o parte; şi
- câte un reprezentant al Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), al Federaţiei Industriei Hoteliere din România (FIHR) şi al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), pe de altã parte.
ART. 2
Comisia prevãzutã la art. 1 are obligaţia sã desfãşoare negocierile în conformitate cu dispoziţiile art. 131^1 şi ale <>art. 131^2 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pe o duratã de maximum 30 de zile calendaristice de la data constituirii.
ART. 3
Comisia prevãzutã la art. 1 îşi va stabili programul întâlnirilor, pe care îl va comunica Oficiului Român pentru Drepturile de Autor.
ART. 4
Proiectul Protocolului propus de Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România - Asociaţia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA) pentru a fi negociat în cadrul comisiei prevãzute la art. 1 este cuprins în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie.
ART. 5
Prezenta decizie va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, în conformitate cu dispoziţiile <>art. 131 alin. (2) din Legea nr. 8/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

p. Directorul general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor,
Adrian Ghimpu

Bucureşti, 11 iulie 2006.
Nr. 224.


ANEXĂ

PROIECT DE PROTOCOL

METODOLOGIE
privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publicã
şi drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale

TITLUL I
Comunicarea publicã a operelor muzicale în scop ambiental

1. Prin comunicarea publicã a operelor muzicale în scop ambiental se înţelege comunicarea fãcutã într-un loc deschis publicului sau în orice loc în care se adunã un numãr de persoane care depãşeşte cercul normal al unei familii şi al cunoştinţelor acesteia, indiferent de modalitatea de realizare a comunicãrii, prin prezentarea directã de cãtre interpreţi sau prin întrebuinţarea de mijloace electroacustice şi electronice, cu scopul de a crea ambianţa pentru desfãşurarea oricãrei alte activitãţi ce nu necesitã utilizarea operelor muzicale.
2.1. Este utilizator de opere muzicale, în sensul prezentei metodologii, oricare persoanã juridicã sau fizicã autorizatã care foloseşte cu orice titlu (de proprietate, administrare, concesiune, închiriere, subînchiriere, împrumut etc.) spaţii, închise sau deschise, în care sunt utilizate în scop ambiental opere muzicale.
2.2. Utilizatorii au obligaţia ca, înaintea oricãrei utilizãri de opere muzicale, sã obţinã din partea organismelor de gestiune colectivã a drepturilor de autor autorizaţia licenţã neexclusivã pentru utilizarea operelor muzicale şi sã plãteascã remuneraţii potrivit tabelelor din prezenta metodologie, indiferent de durata efectivã a utilizãrii.
2.3. În situaţia închirierii, subînchirierii sau a oricãrui mod de transmitere a folosinţei parţiale a unui spaţiu în care are loc comunicarea publicã a operelor muzicale, deţinãtorii, cu orice titlu, persoane juridice sau fizice care utilizeazã acele pãrţi din spaţiu, vor plãti, potrivit spaţiului utilizat, remuneraţii în conformitate cu prezenta metodologie.
3. Plata remuneraţiilor datorate de utilizatori se efectueazã trimestrial. Termenul limitã de platã este ziua a 15-a a ultimei luni a trimestrului pentru care se face plata.
4. Pentru întârzieri la platã utilizatorii datoreazã penalitãţi de 0,5%/zi de întârziere.
5. Pentru comunicarea publicã a operelor muzicale în scop ambiental fãrã autorizaţie licenţã neexclusivã din partea organismului de gestiune colectivã, utilizatorii vor plãti acestuia penalitãţi reprezentând triplul remuneraţiilor ce ar fi fost legal datorate pentru utilizarea autorizatã.
6. Organismele de gestiune colectivã pot monitoriza, prin reprezentanţi împuterniciţi în acest sens, utilizarea operelor muzicale în scop ambiental, accesul acestora fiind asigurat în mod liber în orice spaţiu de utilizare a muzicii în scop ambiental, numai în baza legitimaţiilor emise de organismul de gestiune colectivã acreditat cu colectarea pe teritoriul României şi a delegaţiilor care indicã ora şi scopul accesului. Reprezentanţii organismelor de gestiune colectivã pot utiliza echipamente de înregistrare audio şi/sau video portabile în spaţiile în care sunt utilizate operele muzicale, înregistrãrile astfel efectuate fãcând dovada deplinã a utilizãrii operelor muzicale în scop ambiental.
7. Remuneraţiile forfetare se pot modifica anual, potrivit <>art. 131^4 din Legea nr. 8/1996 , cu modificãrile ulterioare, pe baza indicelui de inflaţie stabilit la nivel naţional. Aceste modificãri se depun la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor, urmând a fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, pe cheltuiala organismului de gestiune colectivã, prin decizie a directorului general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, emisã în 5 zile de la data depunerii, şi intrã în vigoare de la data de 1 a lunii urmãtoare celei în care au fost publicate.
8. Pentru alte modalitãţi de utilizare pentru care remuneraţiile nu sunt cuprinse în tabele, organismul de gestiune colectivã poate încheia prin negociere autorizaţii licenţã neexclusivã cu utilizatorii.
9. Prezenta metodologie se aplicã tuturor utilizatorilor şi poate fi modificatã numai dupã 3 ani de la data publicãrii acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I.

TABEL
cuprinzând remuneraţiile datorate pentru
comunicarea publicã a operelor muzicale în scop ambiental


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Utilizatori Remuneraţii
(lei)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
A. Unitãţi de alimentaţie publicã (restaurante, baruri, berãrii, birturi,
cofetãrii, pizzerii, plãcintãrii, fast-food, terase şi orice asemenea unitãţi)
şi sãli de jocuri şi internet*) (remuneraţii/lunã)

1. În oraşe sau în staţiuni turistice:
a) cu suprafaţa pânã la 100 mp 50
b) cu suprafaţa cuprinsã între 101 mp şi 200 mp 60
c) cu suprafaţa cuprinsã între 201 mp şi 500 mp 100
d) cu suprafaţa de peste 500 mp 150
2. În comune şi în sate:
a) cu suprafaţa pânã la 50 mp 20
b) cu suprafaţa de peste 50 mp 50

B. Unitãţi comerciale sau de prestãri cu activitate continuã (magazine de
orice tip, mall, supermarket, hipermarket etc.*) (remuneraţii/lunã)

a) cu suprafaţa pânã la 50 mp 20
b) cu suprafaţa cuprinsã între 51 mp şi 100 mp 50
c) cu suprafaţa cuprinsã între 101 mp şi 200 mp 70
d) cu suprafaţa cuprinsã între 201 mp şi 500 mp 100
e) cu suprafaţa între 501 mp şi 1.500 mp 250
f) cu suprafaţa între 1.501 mp şi 3.000 mp 400
g) cu suprafaţa între 3.001 mp şi 5.000 mp 700
h) cu suprafaţa de peste 5.000 mp 1.000

C. Evenimente ocazionale (remuneraţii/manifestaţie)

1. Petreceri cu muzicã (nunţi cu dar şi alte asemenea petreceri
organizate de cãtre particulari) 30
2. Petreceri organizate în cadrul unor colocvii, simpozioane, congrese,
vernisaje, lansãri de carte sau de disc şi alte reuniuni profesionale
similare 150
3. Evenimente ocazionale în aer liber cu scenã fixã sau mobilã 400/orã

D. Târguri şi expoziţii (remuneraţii/zi)

1. Târguri, iarmaroace, talciocuri în aer liber 100/zi
2. Târguri sau expoziţii de prezentare a produselor agroalimentare,
industriale sau a bunurilor de larg consum:
a) în spaţii cu suprafaţa pânã la 500 mp 200/zi
b) în spaţii cu suprafaţa cuprinsã între 501 mp şi 1.500 mp 400/zi
c) în spaţii cu suprafaţa de peste 1.501 mp 600/zi
3. Expoziţii de artã, ştiinţã, carte şi altele asemenea:
a) în spaţii cu suprafaţa de pânã la 200 mp 30/zi
b) în spaţii cu suprafaţa de peste 200 mp 50/zi
4. Standuri mobile, autovehicule publicitare sau electorale 30/zi

E. Sport şi agrement (remuneraţii/lunã)

1. Plaje, ştranduri, pârtii pentru schi 200
2. Piscine deschise publicului 50
3. Patinoare deschise publicului 60
4. Şcoli de dans, centre de sãnãtate şi de gimnasticã aerobicã,
fitness, culturism 60
5. Sãli de sport, patinoare şi piscine de antrenament sportiv 40
6. Parcuri de distracţie, orãşele şi sate de vacanţã 110
7. Orãşele ale copiilor, serbãri, alte activitãţi dedicate copiilor 50
8. Sãli de biliard, bowling, popice, tenis de masã etc., cu
suprafaţa de pânã la 200 mp 30
9. Sãli de biliard, bowling, popice, tenis de masã etc., cu
suprafaţa de pânã la 500 mp 50
10. Sãli de biliard, bowling, popice, tenis de masã etc., cu
suprafaţa de peste 500 mp 100
11. Stadioane cu pânã la 10.000 de locuri 600
12. Stadioane cu peste 10.000 de locuri 1.000
13. Sãli de sport cu capacitate de peste 50 de locuri 200
14. Parade de modã, concursuri de frumuseţe 200/zi

F. Unitãţi de cazare*) (remuneraţii/lunã)

1. Hoteluri pânã la categoria 3 stele:
a) cu capacitate de cazare micã (pânã la 30 de camere) 40
b) cu capacitate de cazare medie (31-100 de camere) 80
c) cu capacitate de cazare mare (peste 101 camere) 110
2. Hoteluri de categoria 4 stele sau superioare 300
3. Unitãţi de cazare montane, moteluri, cabane, amenajamente cu cãsuţe
de vacanţã, campinguri 40
4. Unitãţi de cazare agroturistice, popasuri turistice, pensiuni 50
5. Vile, apartamente, garsoniere în regim hotelier 100

G. Transporturi**) (remuneraţii/lunã/mijloc de transport)

1. Transporturi rutiere de pasageri cu:
a) autobuze, troleibuze, tramvaie 20
b) microbuze şi taxiuri***) 20
c) autocare în transport intern şi internaţional 60
d) vehicule de agrement (atelaje, trenuleţe, remorci, platforme) 20
e) autovehicule închiriate (rent a car) 60
2. Transporturi feroviare cu:
a) trenuri de pasageri în trafic intern 60
b) trenuri de pasageri în trafic internaţional 80
c) vagoane-restaurant sau bar în trafic intern 60
d) vagoane-restaurant sau bar în trafic internaţional 80
3. Transporturi aeriene de pasageri:
a) zboruri interne 60
b) zboruri continentale 150
c) zboruri transcontinentale 300
4. Transporturi pe apã:
a) ambarcaţiuni de agrement pe lacuri 20
b) ambarcaţiuni de agrement (fluviale şi maritime) 70
c) transporturi de pasageri fluviale şi maritime 60
5. Transport pe cablu de pasageri cu:
a) telecabine, telegondole etc. 20
b) ascensoare 10

H. Spaţii de aşteptare (remuneraţii/lunã)

1. Aeroporturi:
a) interne 60
b) internaţionale 80
2. Gãri şi staţii de metrou (pentru fiecare staţie):
a) în Bucureşti şi în municipii reşedinţã de judeţ 50
b) în oraşe 50
c) sãli de aşteptare clasa I 40
d) sãli de aşteptare clasa a II-a 30
3. Autogãri 20

I. Call center (remuneraţii/lunã/aparat)

a) muzicã în aşteptarea preluãrii unui apel 300

J. Parcãri:

a) pânã la 500 mp 40
b) între 501 mp şi 1.000 mp 80
c) între 1.001 mp şi 2.000 mp 100
d) între 2.001 mp şi 5.000 mp 200
e) peste 5.000 mp 250
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



---------
*) La determinarea remuneraţiei în funcţie de suprafaţã vor fi luate în considerare spaţiile comerciale, inclusiv ringurile de dans. Dacã acelaşi spaţiu este utilizat pentru mai multe activitãţi, remuneraţiile reprezentând drepturile patrimoniale ale autorilor de opere muzicale se vor plãti pentru fiecare activitate, respectiv pentru fiecare spaţiu dotat cu casã de marcat şi vânzãtor.
**) La transportul aerian de pasageri sumele forfetare sunt aplicabile pentru fiecare cursã. Se considerã utilizator în cadrul activitãţii de taximetrie prestatorul de servicii sub a cãrui marcã sau denumire se exercitã activitatea, pentru toate autoturismele care sunt inscripţionate cu marca sau denumirea sa, inclusiv în cazul unor colaborãri cu terţe persoane.
***) În cazul persoanelor fizice autorizate care desfãşoarã activitate de taximetrie în colaborare cu o persoanã juridicã (companie), remuneraţia va fi plãtitã de compania sub marca şi denumirea cãreia se desfãşoarã activitatea.

TITLUL II
Comunicarea publicã a operelor muzicale în scop lucrativ

1. Prin comunicarea publicã a operelor muzicale în scop lucrativ se înţelege comunicarea fãcutã într-un loc deschis publicului sau în orice loc în care se adunã un numãr de persoane care depãşeşte cercul normal al unei familii şi al cunoştinţelor acesteia, prin interpretarea directã de cãtre artişti sau prin orice mijloc tehnic, prin fir ori fãrã fir, prin care muzica este prezentatã în sine sau însoţeşte alte acţiuni, cum ar fi dansul, spectacolul de circ, sportul ori altele asemenea, în spaţii închise sau deschise, în care publicul plãteşte bilete de acces şi/sau consumaţii ori în care au loc acţiuni promoţionale, publicitare, demonstrative şi altele asemenea.
2.1. Este utilizator, în sensul prezentei metodologii, oricare persoanã fizicã sau juridicã autorizatã care organizeazã activitãţi de natura celor enumerate la pct. 1.
2.2. Utilizatorii au obligaţia sã obţinã din partea organismelor de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale autorizaţia licenţã neexclusivã pentru utilizarea operelor muzicale şi sã plãteascã remuneraţii potrivit tabelelor cuprinse în prezenta metodologie.
2.3. În vederea obţinerii autorizaţiei licenţã neexclusive, utilizatorii au obligaţia sã punã la dispoziţie organismelor de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale, cu cel puţin 5 zile înainte de utilizarea operelor muzicale, toate informaţiile privind data, locul, numãrul de bilete puse în vânzare sau, dupã caz, bugetul de venituri şi cheltuieli.
3. Baza de calcul a remuneraţiei procentuale o reprezintã, dupã caz:
a) veniturile obţinute din vânzarea de bilete, programe, materiale promoţionale, consumaţii etc.;
b) bugetul de cheltuieli în cazul în care nu se obţin venituri din vânzarea de bilete, materiale promoţionale etc.;
c) bugetul de cheltuieli pentru campaniile publicitare, promoţionale sau electorale.
4.1. Remuneraţia procentualã se calculeazã prin aplicarea procentelor din tabelele nr. I şi III asupra veniturilor obţinute din încasãrile din vânzarea de bilete şi din vânzarea de programe, materiale promoţionale, consumaţii etc.
4.2. În cazul spectacolelor fãrã vânzare de bilete la intrare, cuantumul remuneraţiilor reprezentând dreptul de autor pentru utilizarea operelor muzicale se stabileşte prin aplicarea procentelor indicate în tabelul nr. I col. 1 asupra a 60% din bugetul de cheltuieli al spectacolului.
5.1. Remuneraţia minimã ce va fi plãtitã de utilizatori este cea prevãzutã în tabelele nr. I, II şi III.
6. În cazul în care operele muzicale sunt utilizate în acelaşi local atât în scop lucrativ, cât şi în scop ambiental, se plãtesc remuneraţii pentru ambele utilizãri.
7. Pentru utilizãrile de opere muzicale prevãzute în tabelul nr. III, precum şi pentru alte utilizãri periodice, sezoniere sau ocazionale, remuneraţia se plãteşte în cuantum de 50%, cu 5 zile înainte de data utilizãrii, din valoarea tuturor biletelor oferite spre vânzare sau din bugetul de cheltuieli, dupã caz, dar nu mai puţin decât remuneraţia minimã prevãzutã în acest tabel. Diferenţa de remuneraţie se va plãti în cel mult 5 zile de la data utilizãrii autorizate. În cazul în care din documentele justificative prezentate, respectiv copia decontului de bilete depusã la administraţia finanţelor publice şi declaraţia pe propria rãspundere a reprezentantului legal al utilizatorului, rezultã cã remuneraţia datoratã era mai mare decât cea achitatã înainte de utilizare, organismul de gestiune colectivã va restitui utilizatorului diferenţa de remuneraţie încasatã în plus, fãrã însã ca remuneraţia plãtitã de utilizator sã fie mai micã decât remuneraţia minimã.
8. Utilizatorii cu activitate potrivit tabelului nr. II vor plãti remuneraţia trimestrial, pânã la data de 15 a ultimei luni din trimestrul pentru care este datoratã.
9. În cazul turneelor sau al reprezentaţiilor repetate ale aceluiaşi spectacol, utilizatorii pot conveni cu organismul de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale ca plata remuneraţiilor sã aibã loc dupã ultimul spectacol al turneului.
10. Pentru întârzieri la platã utilizatorii datoreazã penalitãţi de 0,5%/zi de întârziere.
11. Utilizatorii prevãzuţi la pct. 7 au obligaţia sã depunã la sediul organismului de gestiune colectivã, în termen de 3 zile de la data utilizãrii, un raport complet cuprinzând: data utilizãrii raportate, denumirea evenimentului (spectacol, concert etc.), locul de desfãşurare, perioada de desfãşurare, durata evenimentului, operele muzicale utilizate (denumire, autor/autori, interpret/interpreţi, durata de utilizare a fiecãrei opere muzicale), veniturile din încasãrile de bilete, programe, materiale promoţionale, consumaţii etc. sau, dupã caz, bugetul de cheltuieli (onorarii ale interpreţilor, cheltuieli pentru locaţia spaţiului de desfãşurare, cheltuieli de sonorizare, cheltuieli de publicitate şi promoţie, cheltuieli de regie, cheltuieli de cazare şi transport etc.). Raportul va fi semnat şi ştampilat de reprezentantul legal al utilizatorului şi va fi însoţit de o declaraţie pe propria rãspundere a reprezentantului legal al utilizatorului în sensul cã datele cuprinse în raport sunt complete şi corecte, o copie a decontului privind veniturile obţinute din vânzarea de bilete, depus la autoritãţile competente, sau, dupã caz, bugetul de cheltuieli.
12. În cazul în care, cu cel puţin 5 zile înainte de data utilizãrii ocazionale (spectacole, concerte etc.), utilizatorul nu a solicitat autorizaţie licenţã neexclusivã pentru utilizarea operelor muzicale sau aceasta nu a putut fi eliberatã pentru neîndeplinirea obligaţiilor utilizatorului, organismul de gestiune colectivã va putea cere interzicerea desfãşurãrii evenimentului (spectacol, concert etc.), în conformitate cu dispoziţiile <>Legii nr. 8/1996 , cu modificãrile ulterioare, cu excepţia cazului în care utilizatorul depune o garanţie reprezentând echivalentul remuneraţiei procentuale raportate la valoarea totalã a biletelor oferite spre vânzare sau, în lipsa biletelor, valoarea triplului remuneraţiei minime.
13. Pentru comunicarea publicã a operelor muzicale în scop lucrativ fãrã autorizaţie licenţã neexclusivã din partea organismului de gestiune colectivã, utilizatorii vor plãti acestuia penalitãţi reprezentând triplul remuneraţiilor ce ar fi fost legal datorate pentru utilizarea autorizatã.
14. Organismele de gestiune colectivã pot monitoriza, prin reprezentanţi împuterniciţi în acest sens, utilizarea operelor muzicale în scop lucrativ, accesul acestora fiind asigurat în mod liber în orice spaţiu de utilizare a muzicii în scop lucrativ, numai în baza legitimaţiilor emise de organismele de gestiune colectivã şi a delegaţiilor care indicã ora şi scopul accesului. Reprezentanţii organismelor de gestiune colectivã pot utiliza echipamente de înregistrare audio şi/sau video portabile în spaţiile în care sunt utilizate operele muzicale, înregistrãrile astfel efectuate fãcând dovada deplinã a utilizãrii operelor muzicale în scop lucrativ.
15. Remuneraţiile forfetare se pot modifica anual, potrivit <>art. 131^4 din Legea nr. 8/1996 , cu modificãrile ulterioare, pe baza indicelui de inflaţie stabilit la nivel naţional. Aceste modificãri se depun la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor, urmând a fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, pe cheltuiala organismelor de gestiune colectivã, prin decizie a directorului general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, emisã în 5 zile de la data depunerii, şi intrã în vigoare de la data de 1 a lunii urmãtoare celei în care au fost publicate. În relaţiile contractuale cu utilizatorii organismul de gestiune colectivã poate face reduceri, în condiţiile plãţii integrale cu anticipaţie a remuneraţiilor datorate.
16. Pentru alte modalitãţi de utilizare pentru care remuneraţiile nu sunt cuprinse în tabelele din prezenta metodologie, organismul de gestiune colectivã poate încheia prin negociere contracte de licenţiere neexclusivã cu utilizatorii.

TABELUL Nr. 1
privind remuneraţiile reprezentând drepturile patrimoniale
de autor pentru utilizarea operelor muzicale în spectacole
şi procentele aplicabile capacitãţii sãlii sau a
teatrului de varã, stadionului, amfiteatrului etc.,
pentru stabilirea numãrului de bilete luat în calculul remuneraţiei minime


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Tipul spectacolului Remuneraţia
procentualã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
A. Concerte şi spectacole cu caracter muzical*)

1. Concerte simfonice, corale, de camerã 10%
2. Operã 9%
3. Operetã 8,5%
4. Balet 7%
5. Spectacole de varietãţi, revistã, musicaluri 8,5%
6. Concerte rock, pop şi altele asemenea 8,5%
7. Concerte de fanfarã 8,5%

B. Alte spectacole*)

1. Circ sau altele asemenea, precum delfinarii, manejuri etc. 7%
2. Spectacole pe gheaţã 7%
3. Teatru, alte spectacole cu caracter predominant literar,
cu actori sau cu pãpuşi, recitaluri de muzicã şi poezie 5%
4. Manifestãri sportive pe fond muzical (gimnasticã, patinaj
artistic, balet nautic, dans sportiv şi altele asemenea) 5%
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



---------
*) În cazul în care nu se vând bilete de intrare, remuneraţia minimã va fi de 400 lei/manifestare.


TABELUL Nr. II
privind remuneraţiile reprezentând drepturile
patrimoniale de autor pentru utilizarea operelor muzicale în localuri


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Tipul localului Remuneraţia
forfetarã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Discoteci, cluburi*):
a) în oraşe sau staţiuni turistice - contravaloarea a 30 de
bilete/manifestare artisticã, dar nu mai puţin de 600 lei/lunã
b) în comune sau sate - contravaloarea a 15 bilete/manifestare
artisticã, dar nu mai puţin de 150 lei/lunã
2. Cabarete, sexy cluburi*) - contravaloarea a 11 bilete/
manifestare artisticã, dar nu mai puţin de 500 lei/lunã
3. Baruri şi restaurante cu program de varietãţi 500 lei/lunã
4. Karaoke 100 lei/
manifestare
5. Tonomate (jukebox, video, multimedia) 150 lei/lunã/
aparat
6. Cafe-concert, piano-bar, baruri sau cafenele în care muzica
are o contribuţie la specificitatea acestora (de exemplu:
regional, gen muzical, de grup, curente de modã sau altele
asemenea) 500 lei/lunã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



-----------
*) În cazul în care nu se vând bilete de intrare, se va plãti remuneraţia minimã.

TABELUL Nr. III
privind remuneraţiile reprezentând drepturile
patrimoniale de autor pentru utilizarea operelor muzicale
în cadrul manifestãrilor ocazionale şi
remuneraţiile minimale pentru utilizarea operelor muzicale
în cadrul manifestãrilor ocazionale


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Procentul
minim
Manifestãrile ocazionale pentru
stabilirea Remuneraţia forfetarã
remuneraţiei
de platã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Evenimente stradale cu caracter festiv 1%, dar nu mai puţin de
300 lei/orã

2. Parade stradale 3%, dar nu mai puţin de
300 lei/orã

3. Muzicã transmisã prin difuzoare, parade 3%, dar nu mai puţin de
sau fanfare care deschid sau însoţesc 100 lei/orã
manifestãri sportive

4. Spectacole de stradã de laser, luminã, 1%, dar nu mai puţin de
artificii etc. 200 lei/orã

5. Concerte sau spectacole în spaţii 8,5%, dar nu mai puţin de
deschise cu acces gratuit pentru public 1.000 lei/orã

6. Comunicarea publicã a operelor muzicale 10%, dar nu mai puţin de
din spectacole, concerte etc., prin 0,01 lei/minut/client
telefonie mobilã sau alte reţele cu fir
sau fãrã fir*)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



--------
*) Cu excepţia comunicãrii publice a operelor muzicale ca tonuri de apel pentru telefoane mobile sau comunicarea publicã prin internet, reglementate de hotãrârile arbitrale nr. 1/2005 şi nr. 2/2005, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 58 din 18 ianuarie 2005.

----------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016