Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 205 din 26 iunie 2007  privind organizarea si functionarea Departamentului pentru lupta antifrauda - DLAF    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 205 din 26 iunie 2007 privind organizarea si functionarea Departamentului pentru lupta antifrauda - DLAF

EMITENT: GUVERNUL - PRIMUL-MINISTRU
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 511 din 31 iulie 2007
În temeiul prevederilor art. 19 şi ale <>art. 21 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 6 şi urmãtoarelor din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 49/2005 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 411/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

primul-ministru emite urmãtoarea decizie.

ART. 1
Departamentul pentru lupta antifraudã - DLAF, denumit în continuare Departamentul, se organizeazã şi funcţioneazã în structura Cancelariei Primului-Ministru.
ART. 2
(1) Departamentul este condus de un şef cu rang de secretar de stat, numit şi eliberat din funcţie prin decizie a primului-ministru.
(2) Şeful Departamentului îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) exercitã funcţia de conducere a Departamentului;
b) aprobã actele de control ale Departamentului;
c) propune şefului Cancelariei Primului-Ministru numirea, sancţionarea şi eliberarea din funcţie a personalului Departamentului, precum şi statul de funcţii al acestuia;
d) propune şefului Cancelariei Primului-Ministru angajarea de cheltuieli bugetare în vederea desfãşurãrii activitãţii Departamentului;
e) reprezintã Departamentul în relaţiile acestuia cu ministerele, autoritãţile şi instituţiile publice naţionale, cu instituţiile comunitare şi internaţionale, precum şi cu alte persoane fizice şi juridice din ţarã sau din afara ţãrii;
f) îndeplineşte alte atribuţii stabilite prin decizie a primului-ministru.
(3) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, şeful Departamentului emite ordine cu caracter intern.
ART. 3
(1) Departamentul exercitã funcţiile de strategie şi de reglementare în domeniul protecţiei intereselor financiare ale Uniunii Europene în România.
(2) Departamentul asigurã, sprijinã sau coordoneazã, dupã caz, îndeplinirea obligaţiilor ce revin României privind protecţia intereselor financiare ale Comunitãţii Europene, în conformitate cu prevederile art. 280 din Tratatul de instituire a Comunitãţii Europene.
(3) Departamentul este instituţia de contact cu Oficiul European de Luptã Antifraudã - OLAF din cadrul Comisiei Europene, având calitatea de Serviciu de coordonare antifraudã (AFCOS) în România.
ART. 4
În realizarea funcţiilor sale, Departamentul îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã, la nivel naţional, coordonarea luptei antifraudã şi protejarea efectivã şi echivalentã a intereselor financiare ale Uniunii Europene în România;
b) efectueazã controlul obţinerii, derulãrii şi utilizãrii fondurilor provenite din asistenţa financiarã acordatã României de Uniunea Europeanã, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente, în vederea identificãrii neregulilor, având şi calitatea de organ de constatare, în sensul art. 214 din Codul de procedurã penalã, în privinţa fraudelor ce afecteazã intereselor financiare ale Uniunii Europene în România;
c) asigurã şi faciliteazã cooperarea dintre instituţiile naţionale implicate în protecţia intereselor financiare ale Uniunii Europene în România, precum şi dintre acestea şi Oficiul European de Luptã Antifraudã şi autoritãţile şi instituţiile publice relevante din celelalte state membre ale Uniunii Europene;
d) iniţiazã şi avizeazã proiectele de acte normative privind protecţia intereselor financiare ale Uniunii Europene în România;
e) culege, analizeazã şi prelucreazã datele în scopul realizãrii analizelor relevante în domeniul protecţiei intereselor financiare ale Uniunii Europene în România;
f) elaboreazã şi coordoneazã programe de perfecţionare, stagii de pregãtire şi instruire în domeniul luptei antifraudã;
g) încheie protocoale şi acorduri de cooperare administrativã cu autoritãţile şi instituţiile naţionale şi comunitare relevante;
h) iniţiazã şi coordoneazã campanii de informare a opiniei publice, în vederea prevenirii fraudãrii fondurilor comunitare;
i) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative sau decizii ale primului-ministru.
ART. 5
(1) În calitate de instituţie de contact cu Oficiul European de Luptã Antifraudã (OLAF) şi de Serviciu de coordonare antifraudã (AFCOS) în România, Departamentul:
a) asigurã coordonarea tuturor mãsurilor legislative, administrative şi operaţionale, precum şi a altor activitãţi în legãturã cu protecţia intereselor financiare ale Uniunii Europene în România;
b) elaboreazã şi coordoneazã implementarea Strategiei naţionale de luptã antifraudã;
c) participã sau, dupã caz, coordoneazã participarea reprezentanţilor instituţiilor naţionale la reuniunile grupurilor de experţi şi ale comitetelor consultative constituite în domeniul protecţiei intereselor financiare ale Uniunii Europene;
d) împreunã cu instituţiile naţionale responsabile, elaboreazã contribuţia României la raportul anual al Comisiei Europene privind mãsurile adoptate de statele membre pentru combaterea fraudelor şi a altor activitãţi ilegale care aduc atingere intereselor financiare ale Comunitãţii Europene, conform art. 280 alin. (5) din Tratatul de instituire a Comunitãţii Europene;
e) faciliteazã schimbul de informaţii dintre autoritãţile naţionale şi Comisia Europeanã (Oficiul European de Luptã Antifraudã);
f) centralizeazã, analizeazã şi transmite cãtre Comisia Europeanã (Oficiul European de Luptã Antifraudã) rapoartele de nereguli, precum şi alte documente sau informaţii prevãzute prin actele normative interne sau comunitare.
(2) La solicitarea Oficiului European de Luptã Antifraudã, reprezentanţii acestuia pot participa direct la controalele efectuate de Departament şi au acces la toate datele şi informaţiile care au stat la baza întocmirii actului de control, în condiţiile legii.
ART. 6
(1) În vederea îndeplinirii atribuţiilor de control, Departamentul:
a) primeşte sesizãrile Oficiului European de Luptã Antifraudã, ale autoritãţilor cu competenţe în gestionarea asistenţei financiare comunitare, ale altor persoane juridice sau fizice ori se sesizeazã din oficiu cu privire la posibilele nereguli ce afecteazã interesele financiare ale Uniunii Europene;
b) efectueazã controale la faţa locului;
c) solicitã tuturor instituţiilor şi autoritãţilor publice implicate, precum şi persoanelor fizice sau juridice, indiferent dacã sunt cu capital de stat sau privat, documentele şi informaţiile necesare, acestea având obligaţia de a le pune de îndatã la dispoziţie. În cazul existenţei unei imposibilitãţi temporare în furnizarea acestora, persoanele juridice amintite au obligaţia sã rãspundã corespunzãtor şi complet în cel mult 10 zile de la data solicitãrii, cu indicarea motivelor pentru care nu au putut rãspunde de îndatã solicitãrilor Departamentului. Neîndeplinirea acestei obligaţii atrage, dupã caz, rãspunderea penalã, administrativã, disciplinarã sau civilã;
d) procedeazã la luarea de declaraţii şi note explicative de la beneficiar sau de la reprezentantul acestuia, precum şi de la orice persoane care pot furniza date cu privire la sãvârşirea unor nereguli ori fraude;
e) pune la dispoziţie Oficiului European de Luptã Antifraudã actul de control cuprinzând aspectele constatate, precum şi toate datele şi informaţiile cerute.
(2) În urma controalelor efectuate, Departamentul întocmeşte acte de control, sub forma punctelor de vedere, notelor de control, notelor de sintezã şi a proceselor-verbale, care sunt aprobate de cãtre şeful Departamentului.
(3) În cazul constatãrii unor elemente de naturã infracţionalã privind obţinerea, gestionarea, derularea sau utilizarea fondurilor comunitare şi a fondurilor de cofinanţare aferente, Departamentul transmite actul de control parchetului competent din punct de vedere material sã efectueze urmãrirea penalã, în vederea luãrii de îndatã a mãsurilor legale pentru indisponibilizarea fondurilor, recuperarea prejudiciului şi restituirea acestuia, precum şi pentru tragerea la rãspundere penalã a persoanelor vinovate.
(4) În cazul identificãrii unor nereguli, Departamentul transmite actul de control autoritãţilor cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente, în vederea luãrii mãsurilor care se impun pentru remedierea deficienţelor şi, dupã caz, pentru recuperarea sumelor plãtite necuvenit.
ART. 7
În limitele atribuţiilor ce le revin, toate instituţiile sau autoritãţile administraţiei publice centrale sau locale vor sprijini în mod necondiţionat Departamentul în realizarea atribuţiilor specifice.
ART. 8
(1) Structura organizatoricã a Departamentului este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie.
(2) Personalului din cadrul Departamentului nu i se aplicã prevederile <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã.
(3) Salarizarea personalului din cadrul Departamentului se face în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile personalului din aparatul de lucru al Guvernului.
(4) Personalul din cadrul Departamentului şi şeful Departamentului beneficiazã de prevederile <>art. 2 lit. b) din Hotãrârea Guvernului nr. 170/2005 pentru aplicarea <>Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiarã a personalului care gestioneazã fonduri comunitare.
ART. 9
La data intrãrii în vigoare a prezentei decizii se abrogã <>Decizia primului-ministru nr. 381/2005 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru lupta antifraudã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 557 din 29 iunie 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã


──────────────
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Marian Marius Dorin

Bucureşti, 26 iulie 2007.
Nr. 205.

ANEXĂ

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Departamentului pentru lupta antifraudã





┌─────────────────────────┐
│ Şeful Departamentului │
│ pentru lupta antifraudã │
└───────────┬─────────────┘

┌───────────┴──────────────┐
│Direcţia generalã politici│
│ şi operaţiuni │
└───────────┬──────────────┘

┌───────────────────┼────────────────────┐
┌────────┴────────────┐ ┌───┴──────┐ ┌────────┴──────────┐
│ Direcţia A │ │Direcţia B│ │ Direcţia C │
│Legislaţie, politici,│ │ Control │ │Culegere şi analizã│
│ training │ │ │ │ date │
└─────────────────────┘ └──────────┘ └───────────────────┘


_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016