Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
DECIZIE nr. 2 din 25 februarie 2011 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a comisiilor de specialitate ale Consiliului national al Colegiului Medicilor din Romania
EMITENT: COLEGIUL MEDICILOR DIN ROMANIA PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 184 din 16 martie 2011
În temeiul <>art. 406 şi 431 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al art. 40 alin. (3) din Statutul Colegiului Medicilor din România, adoptat prin <>Decizia Adunãrii generale a Colegiului Medicilor din România nr. 3/2005 privind adoptarea Statutului şi a Codului de deontologie medicalã ale Colegiului Medicilor din România, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România decide:
ART. 1
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a comisiilor de specialitate ale Colegiului Medicilor din România, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie.
ART. 2
Membrii comisiilor consultative ale Colegiului Medicilor din România, precum şi ai comisiilor de lucru şi departamentelor Colegiului Medicilor din România vor duce la îndeplinire prevederile prezentei decizii.
ART. 3
La data intrãrii în vigoare a prezentei decizii se abrogã <>Decizia Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România nr. 6/2010 privind componenţa comisiilor de specialitate ale Colegiului Medicilor din România, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 367 din 3 iunie 2010, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 4
Prezenta decizie se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Colegiului Medicilor din România,
Vasile Astãrãstoae
Bucureşti, 25 februarie 2011.
Nr. 2.
ANEXĂ
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a comisiilor de
specialitate ale Colegiului Medicilor din România
CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
Comisiile de specialitate ale Colegiului Medicilor din România funcţioneazã în regim permanent drept comisii de consultanţã specificã de specialitate, coordonate de Biroul executiv al Colegiului Medicilor din România.
ART. 2
Comisiile de specialitate ale Colegiului Medicilor din România îşi îndeplinesc funcţia de consultanţã la solicitarea comisiilor şi/sau a departamentelor de lucru (executive) ale Colegiului Medicilor din România şi au atribuţiile precizate în prezentul regulament.
ART. 3
Membrii comisiilor de specialitate ale Colegiului Medicilor din România se supun prevederilor referitoare la confidenţialitate şi conflictul de interese prevãzute în prezentul regulament.
ART. 4
La nivelul Colegiului Medicilor din România funcţioneazã urmãtoarele comisii de specialitate:
1. Comisia de alergologie şi imunologie
2. Comisia de anatomie patologicã
3. Comisia de anestezie şi terapie intensivã
4. Comisia de bioeticã
5. Comisia de boli infecţioase
6. Comisia de cardiologie
7. Comisia de chirurgie cardiovascularã
8. Comisia de chirurgie generalã
9. Comisia de chirurgie infantilã
10. Comisia de chirurgie plasticã şi microchirurgie
11. Comisia de chirurgie toracicã
12. Comisia de dermatovenerologie
13. Comisia de diabet şi boli metabolice
14. Comisia de endocrinologie
15. Comisia de farmacologie clinicã şi toxicologie
16. Comisia de gastroenterologie
17. Comisia de geneticã medicalã
18. Comisia de geriatrie şi gerontologie
19. Comisia de hematologie şi transfuzii
20. Comisia de medicinã de familie
21. Comisia de medicinã de laborator
22. Comisia de medicinã de urgenţã
23. Comisia de medicinã internã
24. Comisia de medicinã legalã
25. Comisia de medicina muncii
26. Comisia de medicinã sportivã
27. Comisia de nefrologie
28. Comisia de neurochirurgie
29. Comisia de neurologie
30. Comisia de obstetricã-ginecologie
31. Comisia de oftalmologie
32. Comisia de oncologie
33. Comisia de ortopedie şi traumatologie
34. Comisia de otorinolaringologie
35. Comisia de pediatrie
36. Comisia de pneumologie
37. Comisia de psihiatrie, psihologie
38. Comisia de radiologie, imagisticã medicalã
39. Comisia de recuperare, medicinã fizicã şi balneologie
40. Comisia de reumatologie
41. Comisia de sãnãtate publicã
42. Comisia de urologie
ART. 5
Componenţa comisiilor de specialitate este aprobatã de Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România, la propunerea Biroului executiv.
ART. 6
Problematica supusã analizei comisiilor de specialitate ale Colegiului Medicilor din România, precum şi rezoluţiile finale ale speţelor de la acest nivel nu sunt publice.
ART. 7
Comisiile de specialitate au urmãtoarea componenţã: preşedinte, vicepreşedinte, 3 pânã la 20 de membri, secretar.
ART. 8
(1) Legãtura Colegiului Medicilor din România cu comisiile de specialitate se face prin preşedinţii comisiilor.
(2) Opiniile exprimate în scris şi semnate de cãtre preşedinţii comisiilor sunt considerate punct de vedere colectiv. În situaţii deosebite, preşedintele poate delega competenţa sa vicepreşedintelui comisiei.
ART. 9
Pentru îndeplinirea atribuţiilor, comisiile de specialitate obţin consensul prin consultare verbalã, prin e-mail sau dezbatere directã în şedinţe de lucru ordinare convocate de preşedintele comisiei ori în şedinţe extraordinare solicitate de Biroul executiv al Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România.
ART. 10
În cazul participãrii la şedinţele convocate de Biroul executiv al Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România, cheltuielile de deplasare sunt suportate de Colegiul Medicilor din România.
CAP. II
Atribuţii
ART. 11
Comisiile de specialitate au urmãtoarele atribuţii:
a) formuleazã opinii în legãturã cu documentaţia trimisã de comisiile de lucru ale Colegiului Medicilor din România referitoare la avizarea unor acte cu conţinut profesional-ştiinţific din domeniul lor de specialitate;
b) formuleazã opinii profesionale necesare finalizãrii cercetãrii disciplinare ce se desfãşoarã la nivelul Comisiei de jurisdicţie a Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România şi al Comisiei superioare de disciplinã;
c) formuleazã opinii referitoare la realizarea obiectivelor de dezvoltare profesionalã ale medicilor, prin programe de educaţie medicalã continuã, specializare, studii complementare, în scopul menţinerii şi îmbunãtãţirii standardelor de calitate ale actului profesional, acces neîngrãdit şi echitabil la titlurile şi gradele specifice profesiei, inclusiv analize de portofoliu de formare profesionalã în vederea recunoaşterii sau echivalãrii calificãrilor efectuate în strãinãtate;
d) efectueazã, la cererea Colegiului Medicilor din România, analize sau formuleazã propuneri pentru îmbunãtãţirea legislaţiei în domeniul sanitar, având drept obiectiv introducerea unor mecanisme de evaluare şi asigurare a calitãţii îngrijirilor medicale, cum ar fi: acreditare, standardizare, certificate de calitate, protocoale de practicã profesionalã, dotare minimã etc.;
e) elaboreazã, analizeazã şi evalueazã ghiduri şi protocoale de practicã medicalã în scopul adoptãrii lor;
f) propun sau analizeazã propuneri privitoare la numãrul de locuri şi/sau de posturi necesar, anual, pentru a fi scos la concursul naţional de rezidenţiat;
g) emit opinii competente profesional în domeniul lor de specialitate în ceea ce priveşte curriculumurile, tematicile, bibliografia aferente programelor de specializare prin rezidenţiat, de pregãtire pentru obţinerea atestatelor de studii complementare, precum şi pentru examenul de specialitate, grad profesional, obţinere de atestate, ocupare post, şefie de secţie etc.;
h) avizeazã solicitãrile şi criteriile de schimbare a specialitãţii în cadrul rezidenţiatului, precum şi pentru obţinerea celei de a doua specialitãţi;
i) îndeplinesc şi alte sarcini de consultanţã profesionalã atribuite de Colegiul Medicilor din România, în baza Statutului Colegiului Medicilor din România şi altor reglementãri naţionale şi europene.
ART. 12
La solicitarea Colegiului Medicilor din România, comisiile de specialitate pot fi consultate şi în urmãtoarele domenii:
a) elaborarea listelor minimale care conţin medicamentele specifice activitãţii medicale pe tipuri de spitale;
b) elaborarea pachetului de servicii medicale de bazã pe fiecare nivel al sistemului de asistenţã medicalã;
c) aprobarea conţinutului materialelor de informare şi promovare.
ART. 13
Membrii comisiilor de specialitate au urmãtoarele obligaţii:
a) sã participe la şedinţele convocate;
b) sã participe la îndeplinirea atribuţiilor specifice fiecãrei comisii;
c) sã argumenteze propunerile şi recomandãrile fãcute;
d) sã pãstreze confidenţialitatea celor dezbãtute;
e) sã se abţinã de la deliberare şi votare când au un interes personal şi sã înştiinţeze comisia despre aceasta;
f) sã rãspundã în scris la solicitãrile Biroului executiv şi/sau ale departamentelor de specialitate, în termenul precizat de Colegiul Medicilor din România sau în maximum 15 zile. În caz de nerespectare a acestor termene, Biroul executiv îşi rezervã dreptul de a propune Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România schimbarea componenţei comisiei respective.
g) sã ofere rezultatul deliberãrii numai Biroului executiv sau departamentelor Colegiului Medicilor din România de la care au primit solicitarea, şi nu direct solicitanţilor.
ART. 14
Comisiile de specialitate pot solicita materiale documentare şi date în legãturã cu problemele în lucru de la departamentul care a formulat solicitarea.
ART. 15
Realizarea atribuţiilor prevãzute la art. 11 lit. b) se va face dupã urmãtoarea procedurã:
- Solicitarea Comisiei de jurisdicţie sau a Comisiei superioare de disciplinã cãtre comisia de specialitate se va face în scris, prin corespondenţã cu confirmare de primire, menţionându-se clar aspectele asupra cãrora se solicitã opinia medicalã de specialitate.
- Solicitarea va fi însoţitã de copia dosarului disciplinar, care va fi numerotat şi sigilat.
- Medicul care va formula punctul de vedere va fi ales dintre membrii comisiei de specialitate de cãtre preşedintele respectivei comisii, astfel încât se va realiza o repartiţie egalã a cazurilor între membrii comisiei.
- Medicul solicitat va formula opinia medicalã de specialitate în termen de 15 zile.
- În situaţia în care medicul respectiv se aflã în imposibilitate de a formula rãspunsul solicitat, va informa preşedintele comisiei de specialitate despre aceasta, fãcând dovada în acest sens, caz în care este nominalizatã altã persoanã sã efectueze lucrarea.
- În situaţia în care Comisia de jurisdicţie/Comisia superioarã de disciplinã nu va primi lucrarea în termenul prevãzut la lit. d), va reveni cu adresã în acest sens.
- Dacã lucrarea nu va fi efectuatã şi nu existã niciun motiv adus la cunoştinţa preşedintelui comisiei de specialitate de cãtre membrul cãruia i s-a repartizat cazul, Comisia de jurisdicţie/Comisia superioarã de disciplinã va sesiza Biroul executiv al Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România, care va solicita biroului executiv al colegiului teritorial al cãrui membru este medicul sã se autosesizeze pentru atragerea rãspunderii disciplinare a acestuia.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: