Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 2.858 din 7 august 2007  privind regimul de autorizare generala pentru furnizarea serviciilor postale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 2.858 din 7 august 2007 privind regimul de autorizare generala pentru furnizarea serviciilor postale

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU REGLEMENTARE IN COMUNICATII SI TEHNOLOGIA INFORMATIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 608 din 4 septembrie 2007

În temeiul prevederilor <>art. 7 alin. (1), (3) şi (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 134/2006 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, precum şi ale <>art. 15 din Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile poştale aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 642/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei emite prezenta decizie.

ART. 1
Prezenta decizie reglementeazã procedura de autorizare a persoanelor care intenţioneazã sã furnizeze servicii poştale, precum şi condiţiile în care furnizorii de servicii poştale beneficiazã de regimul de autorizare generalã.
ART. 2
(1) Regimul de autorizare generalã este regimul juridic adoptat de Autoritatea Naţionalã pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, denumitã în continuare ANRCTI, care stabileşte drepturile şi obligaţiile furnizorilor de servicii poştale, permiţând furnizarea de servicii poştale fãrã obţinerea unei decizii explicite din partea ANRCTI, prin notificarea intenţiei de a presta activitãţi de furnizare a serviciilor poştale.
(2) Drepturile şi obligaţiile persoanelor care furnizeazã servicii poştale în condiţiile regimului de autorizare generalã sunt prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 3
(1) Orice persoanã fizicã sau juridicã ce intenţioneazã sã furnizeze servicii poştale, denumitã în continuare solicitant, este obligatã sã transmitã ANRCTI o notificare cu privire la aceastã intenţie, cel mai târziu în ziua începerii activitãţii.
(2) Notificarea se va realiza în mod obligatoriu prin completarea şi transmiterea, în original, a formularului-tip prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 4
(1) Solicitantul care are calitatea de comerciant va anexa la formularul-tip urmãtoarele documente, care fac parte integrantã din notificare:
a) certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerţului, conţinând codul unic de înregistrare, în copie;
b) autorizaţia pentru desfãşurarea de cãtre persoane fizice a unor activitãţi economice în mod independent, precum şi pentru înfiinţarea şi funcţionarea de asociaţii familiale, dacã este cazul, în copie;
c) actul de identitate al reprezentantului solicitantului menţionat în formularul-tip al notificãrii, în copie;
d) condiţiile generale privind furnizarea serviciilor poştale.
(2) Solicitantul persoanã juridicã care nu are calitatea de comerciant va anexa la formularul-tip urmãtoarele documente, care fac parte integrantã din notificare:
a) certificatul de înregistrare fiscalã, în copie, precum şi, dacã este cazul, certificatul de înregistrare în registrul special al asociaţiilor şi fundaţiilor, în copie;
b) actul de înfiinţare, cu toate modificãrile şi completãrile ulterioare, în copie;
c) actul de identitate al reprezentantului solicitantului menţionat în formularul-tip al notificãrii, în copie;
d) condiţiile generale privind furnizarea serviciilor poştale.
(3) Solicitantul persoanã strãinã va anexa la formularul-tip urmãtoarele documente, care fac parte integrantã din notificare:
a) documentele echivalente celor prevãzute la alin. (1) lit. a) şi b) sau la alin. (2) lit. a) şi b), dupã caz, în traducere legalizatã în limba românã;
b) actul de identitate al reprezentantului solicitantului menţionat în formularul-tip al notificãrii, în copie;
c) condiţiile generale privind furnizarea serviciilor poştale, în limba românã.
(4) Solicitantul poate indica, în cuprinsul formularului-tip al notificãrii, data estimativã a începerii furnizãrii fiecãrui serviciu poştal. Data estimativã reprezintã data de la care solicitantul va dobândi, cu respectarea condiţiilor prevãzute la art. 5 alin. (1), drepturile şi obligaţiile prevãzute de regimul de autorizare generalã pentru fiecare serviciu poştal.
(5) În cazul în care solicitantul nu a indicat nicio datã estimativã ori a indicat o datã estimativã anterioarã datei realizãrii notificãrii, acesta dobândeşte drepturile şi obligaţiile prevãzute de regimul de autorizare generalã pentru serviciile indicate în notificare de la data realizãrii notificãrii în condiţiile art. 5 alin. (1).
ART. 5
(1) Notificarea nu este consideratã realizatã decât dacã au fost îndeplinite toate cerinţele legale privind transmiterea, forma şi conţinutul notificãrii. Pânã la realizarea notificãrii solicitantul nu are dreptul de a furniza servicii poştale.
(2) În cazul în care nu sunt îndeplinite cerinţele prevãzute la alin. (1) ANRCTI, în termen de 7 zile de la data transmiterii notificãrii, va cere în scris solicitantului îndeplinirea acestora.
(3) În cazul prevãzut la alin. (2), notificarea este consideratã realizatã la data transmiterii cãtre ANRCTI a documentelor care atestã îndeplinirea cerinţelor, prevederile art. 4 alin. (4) şi (5) aplicându-se în mod corespunzãtor.
ART. 6
(1) Solicitantul care a realizat notificarea în condiţiile prevãzute de prezenta decizie este considerat furnizor de servicii poştale, denumit în continuare furnizor, şi dobândeşte drepturile şi obligaţiile specifice prevãzute de regimul de autorizare generalã pentru serviciile poştale indicate în notificare, de la data prevãzutã la art. 4 alin. (4) sau (5), dupã caz.
(2) Obţinerea dreptului de a furniza un anumit serviciu poştal indicat în notificare nu conferã dreptul de a furniza un alt serviciu poştal.
(3) Furnizorul nu are obligaţia de a începe prestarea efectivã a serviciilor poştale indicate în notificare.
(4) Neînceperea prestãrii efective a serviciilor poştale de cãtre un furnizor nu amânã naşterea drepturilor şi obligaţiilor acestuia prevãzute de regimul de autorizare generalã.
(5) Drepturile prevãzute de regimul de autorizare generalã nu pot fi transmise cu titlu particular cãtre terţi.
ART. 7
(1) În termen de 7 zile de la data realizãrii notificãrii ANRCTI elibereazã şi transmite solicitantului un certificat-tip care atestã cã acesta beneficiazã de dreptul de a furniza serviciile poştale indicate în notificare, precum şi data de la care se naşte dreptul de a furniza fiecare dintre aceste servicii poştale, în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (4) sau (5), dupã caz.
(2) Certificatul-tip are forma prevãzutã în anexa nr. 3 şi este însoţit de un exemplar al Regimului de autorizare generalã pentru furnizarea serviciilor poştale, prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 8
(1) Orice modificare a datelor cuprinse în notificare va fi comunicatã ANRCTI în termen de 15 zile de la data apariţiei, prin transmiterea, în original, a unei informãri însoţite, acolo unde este cazul, de actele doveditoare, în copie.
(2) În cazul în care modificarea priveşte furnizarea altor servicii poştale, suplimentare faţã de cele indicate în notificarea anterioarã, ori data estimativã a începerii furnizãrii serviciilor poştale este necesarã realizarea unei noi notificãri, în condiţiile art. 3.
(3) În cazul prevãzut la alin. (2), precum şi în cazul în care modificarea priveşte datele de identificare ale solicitantului/furnizorului, cuprinse în certificatul-tip, ANRCTI va emite un nou certificat-tip conţinând aceste modificãri.
(4) Persoanele care devin, prin absorbţie ori prin orice alt mod, succesori universali ori cu titlu universal ai unui furnizor care îşi înceteazã astfel existenţa au obligaţia de a transmite ANRCTI o informare, în condiţiile alin. (1).
(5) Furnizorul persoanã juridicã are obligaţia de a comunica ANRCTI certitudinea intervenţiei oricãrei situaţii de desfiinţare voluntarã a sa, prin transmiterea unei informãri, în condiţiile alin. (1).
ART. 9
(1) Dreptul de a furniza servicii poştale, precum şi celelalte drepturi şi obligaţiile prevãzute de regimul de autorizare generalã înceteazã în urmãtoarele cazuri:
a) la cererea furnizorului, prin transmiterea, în original, a cererii-tip prevãzute în anexa nr. 4, însoţitã de copia actului de identitate al persoanei care o semneazã, dacã aceasta este alta decât reprezentantul solicitantului menţionat în formularul-tip al notificãrii;
b) în cazul aplicãrii sancţiunii suspendãrii sau retragerii acestui drept.
(2) Cererea prevãzutã la alin. (1) lit. a) îşi produce efectele de la data transmiterii cãtre ANRCTI. ANRCTI va confirma în scris furnizorului încetarea dreptului de a furniza unele sau toate serviciile poştale şi va emite un nou certificat-tip în cazul în care furnizorul nu a renunţat la dreptul de a furniza toate serviciile poştale.
(3) Încetarea suspendãrii dreptului de a furniza servicii poştale produce renaşterea drepturilor şi a obligaţiilor prevãzute de regimul de autorizare generalã.
(4) Persoana cãreia i s-a aplicat sancţiunea retragerii dreptului de a furniza servicii poştale nu mai poate dobândi dreptul de a furniza servicii poştale o perioadã de 3 ani de la retragerea dreptului.
(5) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) lit. a), furnizorii de serviciu universal nu pot renunţa, pe perioada desemnãrii, la dreptul de a furniza serviciile poştale pentru care au fost desemnaţi furnizori de serviciu universal.
ART. 10
(1) În scopul realizãrii unei evidenţe oficiale a furnizorilor, ANRCTI întocmeşte şi actualizeazã Registrul public al furnizorilor de servicii poştale, disponibil pe pagina de internet a ANRCTI.
(2) În Registrul public al furnizorilor de servicii poştale sunt înscrise urmãtoarele informaţii privind fiecare furnizor:
a) datele de identificare;
b) serviciile poştale pe care are dreptul sã le furnizeze;
c) data naşterii dreptului de a furniza fiecare serviciu poştal;
d) lista punctelor de acces fixe deservite de personal.
ART. 11
(1) În cazurile în care prezenta decizie impune solicitantului/furnizorului obligaţia transmiterii în original a unor documente cãtre ANRCTI, acestea trebuie sã fie ştampilate şi semnate de reprezentantul solicitantului/furnizorului, iar transmiterea se poate efectua cãtre sediul central sau cãtre structura teritorialã a ANRCTI în a cãrei razã se situeazã sediul ori domiciliul solicitantului/furnizorului numai în unul dintre urmãtoarele moduri:
a) prin depunere, personal sau de cãtre un reprezentant al solicitantului/furnizorului, sub luare de semnãturã;
b) printr-un serviciu poştal;
c) ca înscris în formã electronicã, cãruia i s-a încorporat, ataşat sau i s-a asociat logic o semnãturã electronicã extinsã, bazatã pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat la momentul respectiv şi generatã cu ajutorul unui dispozitiv securizat de creare a semnãturii electronice.
(2) Este consideratã datã a transmiterii, dupã caz, data înscrierii în registrul general de intrare-ieşire a corespondenţei al ANRCTI, data confirmãrii primirii documentelor la sediul central al ANRCTI printr-un serviciu poştal cu confirmare de primire sau data confirmãrii primirii înscrisului în formã electronicã.
(3) În cazurile în care prezenta decizie impune solicitantului/furnizorului obligaţia transmiterii în copie a unor documente cãtre ANRCTI, transmiterea acestora se poate efectua cãtre sediul central sau cãtre structura teritorialã a ANRCTI în a cãrei razã se situeazã sediul ori domiciliul solicitantului/furnizorului, în modurile prevãzute la alin. (1), ori prin poştã electronicã sau fax.
(4) Personalul ANRCTI are obligaţia de a nu divulga cãtre terţi informaţiile cuprinse în documentele transmise decât în cazurile şi cu procedura prevãzutã de lege.
(5) În cazurile în care prezenta decizie prevede transmiterea unor documente de cãtre ANRCTI, acestea se transmit în original cãtre sediul ori domiciliul solicitantului/furnizorului printr-un serviciu poştal cu confirmare de primire; solicitantul/furnizorul poate conveni cu ANRCTI transmiterea documentelor în alte condiţii.
(6) Formularele prevãzute la art. 3 alin. (2) şi art. 9 alin. (1) lit. a) pot fi obţinute de la sediul central, de la orice structurã teritorialã a ANRCTI sau de pe pagina de internet a ANRCTI.
ART. 12
(1) Pânã la data de 31 decembrie 2007 toţi furnizorii au obligaţia de a realiza o nouã notificare.
(2) Nerealizarea unei noi notificãri în condiţiile alin. (1) produce încetarea dreptului de a furniza servicii poştale.
ART. 13
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezenta decizie.
ART. 14
(1) Prezenta decizie va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare la 3 zile de la publicare.
(2) La data intrãrii în vigoare a prezentei decizii, Decizia preşedintelui Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii nr. 118/2003 privind procedura de autorizare a furnizorilor de servicii poştale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 212 din 1 aprilie 2003, cu modificãrile ulterioare, se abrogã.

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
pentru Reglementare în Comunicaţii
şi Tehnologia Informaţiei,
Dan Cristian Georgescu

Bucureşti, 7 august 2007.
Nr. 2.858.

ANEXA 1

REGIMUL DE AUTORIZARE GENERALĂ
pentru furnizarea serviciilor poştale

1. Definiţii
1.1. În înţelesul prezentei anexe urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) imprimate - trimiteri poştale constând în: cãrţi, periodice, ziare, cataloage, hãrţi geografice, partituri muzicale etc.;
b) colete poştale - trimiteri poştale cu greutatea maximã de 50 kg, altele decât trimiterile de corespondenţã sau imprimatele;
c) trimitere poştalã înregistratã - trimitere poştalã care face obiectul unui serviciu poştal care are drept particularitate eliberarea de cãtre furnizor expeditorului a unui document care atestã data depunerii, precum şi, de regulã, plata tarifului;
d) servicii de curierat - servicii poştale, altele decât serviciile poştale pe care are obligaţia sã le presteze furnizorul de serviciu universal;
e) serviciul de publicitate prin poştã - serviciu poştal având ca obiect un numãr minim de 500 de trimiteri poştale interne sau internaţionale care urmeazã sã fie transportate şi livrate la adresa indicatã de expeditor pe trimiterea în sine sau pe ambalajul acesteia, depuse în acelaşi punct de acces, de cãtre acelaşi expeditor, prin aceeaşi expediţie, constând exclusiv în materiale de reclamã, marketing sau publicitate, care conţin mesaje identice, cu excepţia numelui, adresei şi a numãrului de identificare ale destinatarului, precum şi a altor modificãri care nu altereazã natura mesajului. Nu constituie publicitate prin poştã chitanţele, facturile, situaţiile financiare şi alte mesaje având un conţinut diferit, precum şi trimiterile care conţin, în afarã de publicitate prin poştã, şi alte trimiteri în acelaşi ambalaj;
f) serviciul Express - serviciu poştal care presupune, în mod cumulativ:
- eliberarea de cãtre furnizor expeditorului a unui document care atestã data şi ora depunerii, precum şi, de regulã, plata tarifului;
- predarea trimiterii poştale la adresa destinatarului, personal cãtre acesta sau cãtre persoana autorizatã sã primeascã trimiterea poştalã;
- rãspunderea furnizorului pentru predarea cu întârziere a trimiterii poştale;
- predarea rapidã a trimiterii poştale;
g) serviciul Ramburs - serviciu poştal având ca obiect trimiteri poştale înregistrate, a cãrui particularitate constã în achitarea contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poştale de cãtre destinatar expeditorului prin intermediul reţelei poştale;
h) serviciul Confirmare de primire - serviciu poştal având ca obiect trimiteri poştale înregistrate, a cãrui particularitate constã în predarea cãtre expeditor a dovezii privind predarea trimiterii, confirmatã în scris de cãtre destinatar;
i) serviciul Schimbare destinaţie - serviciu poştal având ca obiect trimiteri poştale înregistrate, a cãrui particularitate constã în posibilitatea schimbãrii, la solicitarea expresã a expeditorului, înainte de predare şi într-un termen convenit cu furnizorul, a destinatarului sau a adresei înscrise pe trimiterea poştalã, precum şi în posibilitatea opririi predãrii trimiterii poştale;
j) serviciul Livrare specialã - serviciu poştal având ca obiect trimiteri poştale înregistrate, a cãrui particularitate constã în predarea trimiterii poştale potrivit indicaţiilor expeditorului privind data şi ora predãrii, la adresa indicatã, personal destinatarului sau persoanei autorizate sã primeascã trimiterea poştalã, sau ordinea de predare, în cazul mai multor destinatari;
1.2. În cuprinsul prezentei anexe sunt, de asemenea, aplicabile definiţiile prevãzute în <>Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile poştale, aprobatã, cu modificãri şi completãri, prin <>Legea nr. 642/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
2. Serviciile poştale care intrã sub incidenţa regimului de autorizare generalã
2.1. Servicii poştale incluse în sfera serviciului universal
2.1.1. colectarea, sortarea, transportul şi livrarea trimiterilor poştale interne şi internaţionale în greutate de pânã la 2 kg:
2.1.1.1. trimiteri de corespondenţã:
- interne;
- internaţionale.
2.1.1.2. imprimate:
- interne;
- internaţionale.
2.1.1.3. trimiteri de publicitate prin poştã:
- interne;
- internaţionale.
2.1.2. colectarea, sortarea, transportul şi livrarea coletelor poştale în greutate de pânã la 10 kg:
- interne;
- internaţionale.
2.1.3. distribuirea coletelor poştale cu limite de greutate între 10 şi 20 kg expediate din afara teritoriului României cãtre o adresã aflatã pe teritoriul acesteia.
2.1.4. serviciul de trimitere recomandatã având ca obiect:
2.1.4.1. trimiteri poştale în greutate de pânã la 2 kg:
- interne;
- internaţionale.
2.1.4.2. colete poştale în greutate de pânã la 10 kg:
- interne;
- internaţionale.
2.1.4.3. colete poştale cu limite de greutate între 10 şi 20 kg expediate din afara teritoriului României cãtre o adresã aflatã pe teritoriul acesteia.
2.1.5. serviciul de trimitere cu valoare declaratã având ca obiect:
2.1.5.1. trimiteri poştale în greutate de pânã la 2 kg:
- interne;
- internaţionale.
2.1.5.2. colete poştale în greutate de pânã la 10 kg:
- interne;
- internaţionale.
2.1.5.3. colete poştale cu limite de greutate între 10 şi 20 kg expediate din afara teritoriului României cãtre o adresã aflatã pe teritoriul acesteia.
2.2. Servicii poştale neincluse în sfera serviciului universal
2.2.1. Servicii având ca obiect trimiteri poştale interne şi internaţionale în greutate mai mare de 2 kg:
2.2.1.1. trimiteri de corespondenţã:
- interne;
- internaţionale.
2.2.1.2. imprimate:
- interne;
- internaţionale.
2.2.1.3. trimiteri de publicitate prin poştã:
- interne;
- internaţionale.
2.2.2. Servicii având ca obiect colete poştale interne cu limite de greutate între 10 şi 50 kg.
2.2.3. Servicii având ca obiect colete poştale cu limite de greutate între 10 şi 50 kg expediate de pe teritoriul României cãtre o adresã aflatã în afara teritoriului acesteia.
2.2.4. Servicii având ca obiect colete poştale cu limite de greutate între 20 şi 50 kg expediate din afara teritoriului României cãtre o adresã aflatã pe teritoriul acesteia.
2.2.5. Servicii care prezintã caracteristici suplimentare serviciilor poştale incluse în sfera serviciului universal:
2.2.5.1. Serviciul Ramburs;
2.2.5.2. Serviciul Schimbare destinaţie;
2.2.5.3. Serviciul Livrare specialã;
2.2.5.4. Serviciul Confirmare de primire;
2.2.5.5. Serviciul Express.
2.2.6. Serviciul de schimb de documente.
3. Regulile aplicabile furnizãrii serviciilor poştale
3.1. Aplicabilitatea regulilor
3.1.1. Regulile prevãzute în prezenta anexã se aplicã serviciilor de curierat, precum şi serviciilor din sfera serviciului universal pe care are obligaţia sã le presteze furnizorul de serviciu universal, dacã prin dispoziţii speciale nu se prevede altfel.
3.2. Obiectul serviciilor poştale
3.2.1. Serviciul poştal standard constã în preluarea de cãtre furnizor a trimiterii poştale şi în predarea acesteia în aceeaşi stare la adresa destinatarului, într-un anumit termen şi în schimbul unui tarif.
3.2.2. Furnizorul poate adãuga la serviciul poştal standard diferite caracteristici suplimentare care individualizeazã fiecare serviciu poştal pe care îl presteazã şi care, de regulã, presupun costuri şi tarife suplimentare.
3.2.3. Serviciile prevãzute la pct. 1.1 lit. f)-j) sunt considerate servicii poştale distincte; furnizorul poate adãuga la acestea alte caracteristici suplimentare.
3.3. Dreptul de a furniza servicii poştale
3.3.1. Furnizorul are dreptul de a presta serviciile poştale indicate în notificare în orice localitate de pe teritoriul României, pe o perioadã nedeterminatã, în condiţiile ofertelor sale comerciale.
3.3.2. Furnizorul are dreptul de a presta serviciile poştale indicate în notificare, având ca obiect trimiteri poştale internaţionale, numai cu respectarea legislaţiei statelor pe teritoriul cãrora presteazã serviciile poştale respective.
3.4. Oferta de servicii poştale
3.4.1. Ofertele comerciale ale furnizorului, stabilite cu respectarea dispoziţiilor legale, cuprind condiţiile generale privind furnizarea serviciilor poştale respective şi tarifele aplicabile.
3.4.2. În cazul în care furnizorul adoptã denumiri comerciale ale unor servicii poştale, acesta are obligaţia de a menţiona în ofertele sale comerciale categoria în care se încadreazã serviciul respectiv, conform prevederilor pct. 2.
3.4.3. Furnizorul poate diferenţia ofertele sale comerciale, printre altele, în funcţie de:
a) categoriile de expeditori (persoane fizice şi persoane juridice);
b) zona geograficã unde se presteazã serviciul (unde se realizeazã colectarea şi livrarea);
c) numãrul minim de trimiteri poştale care pot face obiectul serviciului poştal;
d) gradul de prelucrare a trimiterilor poştale.
3.5. Tarifarea serviciilor poştale
3.5.1. Furnizorul are dreptul de a stabili în mod liber tarifele corespunzãtoare serviciilor oferite utilizatorilor, inclusiv reducerile pe care le aplicã în funcţie de volumul sau de gradul de prelucrare a trimiterilor poştale.
3.5.2. Furnizorul are dreptul sã dezvolte orice fel de sisteme de platã ori de atestare a plãţii serviciilor pe care le furnizeazã (etichete autoadezive care sã ateste plata tarifului, precum şi orice alt mod de platã convenit cu utilizatorul), cu excepţia timbrelor poştale.
3.5.3. Furnizorul are obligaţia de a respecta drepturile rezervate furnizorului de serviciu universal, respectiv de a presta servicii poştale având ca obiect trimiteri de corespondenţã cu respectarea limitelor de greutate şi de tarif care determinã întinderea drepturilor rezervate ale furnizorului de serviciu universal, chiar în condiţiile în care se acordã expeditorului facilitãţi tarifare.
3.5.4. În situaţia în care furnizorul aplicã tarife diferenţiate în funcţie de dimensiunile fizice ale trimiterilor poştale (în particular în funcţie de greutate), acesta are obligaţia de a deţine, la fiecare punct de acces deservit de personal, instrumentele de mãsurã necesare (în particular cântare).
3.6. Asigurarea accesului nediscriminatoriu la serviciile poştale
3.6.1. Furnizorul, în cazul în care a lansat o ofertã publicã, are obligaţia de a asigura în mod nediscriminatoriu accesul expeditorilor la serviciul poştal, respectiv de a nu refuza preluarea trimiterii poştale în cazul în care expeditorul respectã condiţiile generale privind furnizarea serviciilor poştale care fac obiectul ofertei. Furnizorul nu poate refuza accesul expeditorului la serviciul poştal decât din motive temeinic justificate.
3.7. Contractul de furnizare a serviciilor poştale
3.7.1.1. Contractul individual între expeditor şi furnizor se considerã încheiat, fãrã a fi necesarã întocmirea unui înscris, în condiţiile generale privind furnizarea serviciilor poştale stabilite de furnizor, la momentul acceptãrii unei trimiteri poştale în reţeaua poştalã.
3.7.1.2. Orice alte clauze pot fi stabilite prin acordul pãrţilor, cu sau fãrã întocmirea unui înscris în acest sens, cu respectarea prevederilor legale imperative.
3.7.2. Momentul acceptãrii trimiterii poştale în reţeaua poştalã este momentul depunerii trimiterii poştale neînregistrate la punctul de acces nedeservit de personal (cutia poştalã) sau momentul preluãrii trimiterii poştale înregistrate sau neînregistrate de cãtre personalul furnizorului.
3.7.3. Prin preluarea de cãtre personalul furnizorului a trimiterii poştale, furnizorul recunoaşte respectarea de cãtre expeditor a condiţiilor de acceptare a trimiterilor poştale.
3.7.4. Contractul individual între expeditor şi furnizor înceteazã în unul din urmãtoarele cazuri:
a) prin predarea trimiterii poştale cãtre destinatar (rãspunderea pãrţilor subzistã acestui moment);
b) prin acordul pãrţilor;
c) la expirarea termenului de pãstrare prevãzut la pct. 3.12.1;
d) prin imposibilitatea fortuitã de executare, timp de 6 luni, a contractului;
e) prin denunţare unilateralã de cãtre furnizor, în condiţiile pct. 3.12.4.
3.7.5. Legea aplicabilã contractului este legea românã. Litigiile rezultate din contractul de furnizare a serviciilor poştale incluse în sfera serviciului universal se soluţioneazã de cãtre instanţele judecãtoreşti competente.
3.8. Prestarea unui serviciu poştal de cãtre mai mulţi furnizori
3.8.1. Furnizorul are dreptul de a încheia contracte având ca obiect prestarea de cãtre terţi a unor servicii de colectare, sortare, transport şi livrare a trimiterilor poştale. Contractul având ca obiect colectarea sau livrarea trimiterilor poştale poate fi încheiat numai cu un alt furnizor.
3.8.2. Furnizorul are dreptul sã-şi punã reţeaua poştalã la dispoziţie în vederea furnizãrii de servicii poştale, pe bazã contractualã, numai unui alt furnizor.
3.9. Preluarea trimiterii poştale
3.9.1. Preluarea trimiterii poştale se realizeazã numai în unul dintre urmãtoarele moduri:
a) pentru trimiterea poştalã neînregistratã, prin punctele de acces nedeservite de personal (cutii poştale) ori prin personalul furnizorului, la punctele de acces deservite de personal sau de la adresa indicatã de expeditor;
b) pentru trimiterea poştalã înregistratã, prin personalul furnizorului, la punctele de acces deservite de personal sau de la adresa indicatã de expeditor.
3.9.2. Furnizorul are obligaţia de a prelua trimiterea poştalã, înregistratã sau neînregistratã, chiar dacã aceasta nu are înscris numele/denumirea sau adresa expeditorului.
3.10. Predarea trimiterii poştale cãtre destinatar
3.10.1. Predarea trimiterii poştale se realizeazã numai în unul dintre urmãtoarele moduri:
a) la orice recipient (cutia poştalã de la adresa destinatarului, cãsuţã poştalã, post-restant etc.) în care destinatarul este de acord sã primeascã trimiteri poştale;
b) la adresa indicatã de expeditor, personal cãtre destinatar sau cãtre persoana autorizatã sã primeascã trimiterea poştalã;
c) la punctul de contact deservit de personal, personal cãtre destinatar sau cãtre persoana autorizatã sã primeascã trimiterea poştalã, dupã transmiterea prealabilã a unui aviz care sã anunţe sosirea trimiterii poştale.
3.10.2. Predarea trimiterii care face obiectul serviciului Ramburs, al serviciului Confirmare de primire, al serviciului de trimitere recomandatã sau al serviciului de trimitere cu valoare declaratã se realizeazã numai într-unul din urmãtoarele moduri:
a) la adresa indicatã de expeditor, personal cãtre destinatar sau cãtre persoana autorizatã sã primeascã trimiterea poştalã;
b) la punctul de contact deservit de personal, personal cãtre destinatar sau cãtre persoana autorizatã sã primeascã trimiterea poştalã, dupã transmiterea prealabilã a unui aviz care sã anunţe sosirea trimiterii poştale.
3.10.3. Furnizorul are dreptul de a refuza predarea cãtre destinatar a trimiterii poştale în urmãtoarele cazuri:
a) când trimiterea poştalã neînregistratã preluatã prin punctele de acces nedeservite de personal nu respectã condiţiile generale de acceptare stabilite de furnizor, în special când:
- expeditorul nu a plãtit integral tariful corespunzãtor trimiterii poştale;
- ambalajul trimiterii poştale prezintã inscripţii care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri sau trimiterea poştalã constã în bunuri care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, dacã se depun neambalate;
b) când, dupã preluarea trimiterii poştale, rezultã în mod neîndoielnic, în urma utilizãrii unor metode de observare rezonabile care sã nu afecteze secretul corespondenţei, cã trimiterea poştalã conţine bunuri interzise la transport sau care nu respectã condiţiile speciale de transport;
c) când, dupã preluarea trimiterii poştale, aceasta a produs sau poate produce iminent pagube persoanelor, mediului, instalaţiilor utilizate sau altor trimiteri poştale.
3.10.4. Furnizorul serviciului Ramburs are obligaţia de a încasa, la predarea trimiterii poştale, contravaloarea bunului care face obiectul acesteia, declaratã de expeditor, şi de a o transmite ulterior expeditorului.
3.10.5. Furnizorul serviciului Confirmare de primire are obligaţia de a preda trimiterea poştalã numai cu condiţia ca destinatarul sã completeze formularul tipizat utilizat de furnizor în acest scop.
3.10.6. Furnizorul serviciului Confirmare de primire are obligaţia de a preda expeditorului, în condiţiile pct. 3.10.2, formularul tipizat completat de destinatar.
3.10.7.1. Furnizorul are obligaţia de a pãstra la punctul de contact deservit de personal, în vederea predãrii, trimiterile poştale care nu au putut fi predate destinatarului, cu condiţia avizãrii acestuia.
3.10.7.2. Furnizorul are dreptul de a-şi stabili termenul de pãstrare în vederea predãrii, care nu poate fi mai mic de 5 zile de la data avizãrii destinatarului.
3.11. Returnarea trimiterii poştale
3.11.1. Furnizorul are obligaţia de a preda expeditorului, cu aplicarea, în mod corespunzãtor, a prevederilor pct. 3.10, trimiterea poştalã înregistratã care nu a putut fi predatã destinatarului din una dintre urmãtoarele cauze:
a) adresa destinatarului nu existã sau la acea adresã nu existã nicio construcţie sau recipient la care trimiterea poştalã sã poatã fi predatã;
b) destinatarul sau persoana autorizatã sã primeascã trimiterea poştalã nu au fost gãsite la adresa indicatã, iar termenul de pãstrare la punctul de contact deservit de personal a expirat;
c) destinatarul sau persoana autorizatã sã preia trimiterea poştalã au refuzat primirea.
3.11.2. Furnizorul are dreptul de a stabili tarife suplimentare pentru returnarea la expeditor a trimiterii poştale.
3.12. Pãstrarea trimiterilor poştale care nu au fost predate destinatarului şi nici returnate expeditorului
3.12.1. Furnizorul are obligaţia de a pãstra la dispoziţia utilizatorului, în magaziile sale de pãstrare, o perioadã stabilitã în condiţiile generale privind furnizarea serviciilor poştale, toate trimiterile poştale care nu au fost predate destinatarului şi nici returnate expeditorului.
3.12.2. Dupã expirarea termenului de pãstrare trimiterile poştale nerevendicate trec din proprietatea expeditorului în proprietatea furnizorului.
3.12.3. Furnizorul are dreptul de a stabili tarife suplimentare pentru pãstrarea trimiterii poştale la dispoziţia utilizatorului.
3.12.4. Furnizorul poate distruge trimiterea poştalã care a produs sau poate produce iminent pagube importante persoanelor, mediului, instalaţiilor utilizate sau altor trimiteri poştale, cu informarea expeditorului, dacã aceasta este posibilã. În acest caz contractul înceteazã prin denunţare unilateralã de cãtre furnizor. Sarcina probei revine furnizorului.
3.13. Marcarea trimiterilor poştale şi a elementelor reţelei poştale
3.13.1. Furnizorul are obligaţia de a inscripţiona în mod lizibil toate trimiterile poştale introduse în reţeaua sa poştalã cu denumirea sau marca sa comercialã, precum şi cu data acceptãrii trimiterilor poştale înregistrate, respectiv cu data colectãrii trimiterilor poştale neînregistrate.
3.13.2. Furnizorul serviciului Express are obligaţia de a inscripţiona în mod lizibil toate trimiterile poştale introduse în reţeaua sa poştalã cu data şi ora acceptãrii trimiterilor poştale.
3.13.3. Furnizorul are obligaţia de a marca toate trimiterile poştale care fac obiectul serviciului Express sau al serviciului de publicitate prin poştã cu inscripţia "Serviciu Express" sau, respectiv, "Publicitate".
3.13.4. Furnizorul are obligaţia de a inscripţiona în mod lizibil cu denumirea sau marca sa comercialã toate instalaţiile fizice care fac parte din reţeaua sa poştalã, în special cutiile poştale şi celelalte puncte de acces, mijloacele de transport rutier şi punctele de contact.
3.13.5. Punctele de acces nedeservite de personal (cutii poştale) utilizate de un furnizor trebuie sã aibã altã culoare decât cutiile poştale utilizate de furnizorii deja existenţi pe piaţã şi trebuie sã fie inscripţionate în mod lizibil cu zilele şi orele la care furnizorul colecteazã trimiterile poştale.
3.14. Condiţiile generale privind furnizarea serviciilor poştale
3.14.1. Furnizorul are obligaţia de a stabili condiţii generale privind furnizarea serviciilor poştale având conţinutul prevãzut la pct. 3.14.2-3.14.7, aplicabile tuturor ori numai unora dintre serviciile prestate, în funcţie de caracteristicile fiecãrui serviciu.
3.14.2. Furnizorul are obligaţia de a stabili condiţii de acceptare a trimiterilor poştale, respectiv reguli pe care trebuie sã le îndeplineascã trimiterea poştalã pentru încheierea ori executarea contractului de furnizare a serviciilor poştale. Aceste condiţii pot privi:
a) dimensiunile şi greutatea trimiterii poştale;
b) ambalarea sau gradul de prelucrare a trimiterii poştale;
c) modul de completare a numelui/denumirii şi a adresei destinatarului;
d) modul de completare a numelui/denumirii şi a adresei expeditorului;
e) numãrul minim sau maxim de trimiteri poştale care pot face obiectul serviciului poştal;
f) trimiterile poştale refuzate la colectare (a cãror colectare este interzisã de dispoziţiile legale sau care nu pot fi prelucrate cu personalul şi mijloacele obişnuite de care dispune furnizorul);
g) zonele geografice în care furnizorul poate livra trimiterile poştale prin mijloace proprii şi zonele geografice în care furnizorul poate asigura livrarea trimiterilor poştale prin intermediul unui alt furnizor;
h) dovada identitãţii/calitãţii de reprezentant al expeditorului persoanã juridicã a persoanei care depune trimiterea poştalã la punctul de acces deservit de personal;
i) în cazul serviciului Ramburs şi al serviciului de trimitere cu valoare declaratã: limita maximã admisã a rambursului, respectiv a valorii declarate;
j) modalitãţile de platã a tarifului serviciului poştal.
3.14.3. Furnizorul are obligaţia de a stabili termenul de pãstrare a trimiterilor poştale care nu au fost predate destinatarului şi nici returnate expeditorului, care nu poate fi mai mic de 6 luni de la data preluãrii acestora.
3.14.4.1. Furnizorul are obligaţia de a stabili condiţiile de calitate pe care urmeazã sã le îndeplineascã serviciile poştale prestate, respectiv timpii de livrare garantaţi.
3.14.4.2. Furnizorul serviciului Express are obligaţia de a stabili timpii de livrare garantaţi, care încep de la acceptarea trimiterii poştale şi care vor respecta urmãtoarele condiţii:
a) în cazul trimiterilor poştale interne, timpii de livrare nu vor depãşi 12 ore în aceeaşi localitate, 24 de ore între reşedinţele de judeţ şi intrajudeţean, respectiv 36 de ore între oricare alte douã localitãţi;
b) în cazul trimiterilor poştale internaţionale, timpul cât trimiterea poştalã se aflã pe teritoriul României nu poate depãşi limitele prevãzute la lit. a);
c) în cazul trimiterilor poştale internaţionale, timpul cât trimiterea poştalã se aflã în afara teritoriului României nu poate depãşi timpul în care aceeaşi trimitere poştalã s-ar afla în afara teritoriului României în cazul în care ar face obiectul serviciului poştal standard prestat de furnizorii de serviciu universal.
3.14.5.1. Furnizorul are obligaţia de a stabili condiţiile în care este angajatã rãspunderea sa contractualã faţã de expeditor. Aceste condiţii pot privi:
a) cauzele care angajeazã rãspunderea furnizorului: pierdere, furt, distrugere, deteriorare, întârziere, neefectuarea caracteristicilor suplimentare ale serviciilor etc.
b) modul de calcul şi cuantumul despãgubirilor;
c) clauze de agravare a rãspunderii.
3.14.5.2. În cazul în care furnizorul nu stabileşte condiţiile în care este angajatã rãspunderea sa faţã de expeditor, sunt aplicabile prevederile <>art. 43 din Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002 .
3.14.5.3. Furnizorul serviciului Express are obligaţia de a stabili condiţiile în care este angajatã rãspunderea sa faţã de expeditor pentru predarea cu întârziere a trimiterii poştale.
3.14.6. Furnizorul poate stabili condiţiile în care este angajatã rãspunderea contractualã a expeditorului, precum şi celelalte obligaţii ale acestuia.
3.14.7. Furnizorul are obligaţia de a stabili un mecanism simplu, transparent şi accesibil de soluţionare a reclamaţiilor primite de la utilizatori, în special în ceea ce priveşte pierderea, furtul, distrugerea parţialã ori totalã sau deteriorarea trimiterii poştale, precum şi nerespectarea condiţiilor de calitate a serviciilor. Acest mecanism trebuie sã conţinã prevederi referitoare la:
a) persoana care poate introduce reclamaţia;
b) modurile de transmitere şi de confirmare a primirii reclamaţiei;
c) termenul de introducere a reclamaţiei, care, pentru serviciile incluse în sfera serviciului universal, nu poate fi mai mic de 30 de zile de la preluarea trimiterii poştale;
d) proceduri care sã permitã soluţionarea echitabilã şi promptã a reclamaţiilor, în special în ceea ce priveşte dovezile acceptate;
e) termenul de soluţionare a reclamaţiei, care, pentru serviciile incluse în sfera serviciului universal, nu poate fi mai mare de 3 luni de la data introducerii acesteia;
f) un sistem adecvat (din punct de vedere al termenului şi al modului de platã) de rambursare sau compensare a prejudiciului, în cazul reclamaţiilor întemeiate;
g) proceduri pentru determinarea furnizorului cãruia îi revine rãspunderea, în cazul în care sunt implicaţi 2 sau mai mulţi furnizori, respectiv în cazul în care livrarea trimiterilor poştale este realizatã de un alt furnizor.
3.14.8. În cazul în care regimul de autorizare generalã prevede obligaţia furnizorului de a stabili anumite termene, iar acestea nu se regãsesc în condiţiile generale privind furnizarea serviciilor poştale, se aplicã termenele prevãzute de regimul de autorizare generalã.
3.15. Informarea utilizatorilor
3.15.1. Furnizorul este obligat sã punã la dispoziţie utilizatorului, la cerere, în limba românã, la fiecare punct de acces deservit de personal, condiţiile generale privind furnizarea serviciilor poştale şi tarifele corespunzãtoare acestora.
3.15.2. În cazul în care furnizorul (altul decât furnizorul de serviciu universal) nu poate preda, prin mijloace proprii, trimiterea poştalã înregistratã, acesta este obligat sã comunice expeditorului, înainte de acceptarea trimiterii poştale, furnizorul care va realiza predarea trimiterii cãtre destinatar, precum şi modalitatea în care se va realiza predarea.
3.16. Secretul corespondenţei, protecţia datelor cu caracter personal, asigurarea confidenţialitãţii informaţiilor transmise sau stocate, protecţia dreptului la viaţã privatã
3.16.1. Furnizorul are obligaţia de a nu utiliza, pe întreaga perioadã în care se aflã în detenţia trimiterii poştale, metode de manipulare a trimiterilor poştale care pot altera/deteriora, prin intervenţia unor factori externi, trimiterea poştalã ori conţinutul acesteia.
3.16.2. Furnizorul are obligaţia de a nu deschide trimiterea poştalã şi de a nu condiţiona prestarea serviciilor poştale de deschiderea trimiterii poştale depuse închisã.
3.16.3. Furnizorul are obligaţia de a nu utiliza metode de manipulare a trimiterilor poştale care pot da oricãror persoane posibilitatea de a cunoaşte conţinutul trimiterii poştale.
3.16.4. Furnizorul are obligaţia de a nu divulga şi de a nu oferi terţilor posibilitatea de a lua cunoştinţã, în orice mod şi în orice moment al prestãrii serviciilor poştale, de informaţii referitoare la identitatea sau la alte date cu caracter personal ale deponentului, expeditorului sau destinatarului trimiterii poştale ori la conţinutul trimiterii poştale, cu excepţia cazurilor prevãzute de lege.
3.17. Disponibilitatea serviciului
3.17.1. Furnizorul serviciilor poştale incluse în sfera serviciului universal având ca obiect trimiteri poştale interne în greutate de pânã la 2 kg are obligaţia de a prelua trimiteri poştale de la expeditori, la fiecare punct de acces, cel puţin trei zile pe sãptãmânã şi cel puţin douã ore în fiecare din aceste zile.
3.18. Calitatea serviciilor
3.18.1. Furnizorul serviciilor poştale incluse în sfera serviciului universal având ca obiect trimiteri poştale interne în greutate de pânã la 2 kg are obligaţia de a asigura cel puţin o colectare de la fiecare punct de acces şi cel puţin o livrare în fiecare sãptãmânã.
3.18.2. Furnizorul serviciilor poştale incluse în sfera serviciului universal având ca obiect trimiteri de corespondenţã interne are obligaţia de a asigura livrarea la destinatari a 80% din aceste trimiteri poştale în cel mult 3 zile lucrãtoare de la data colectãrii acestora şi a 95% din aceleaşi trimiteri poştale în cel mult 5 zile lucrãtoare de la data colectãrii.
3.19. Gestionarea reclamaţiilor
3.19.1.1. Furnizorul are obligaţia de a primi reclamaţiile prealabile adresate de utilizatorul care se considerã prejudiciat prin prestarea necorespunzãtoare a serviciului.
3.19.1.2. În cazul unui serviciu poştal prestat de mai mulţi furnizori, furnizorul care a predat trimiterea poştalã este obligat sã transmitã reclamaţiile primite, spre soluţionare, furnizorului care a preluat trimiterea poştalã respectivã.
3.19.2. Reclamaţia prealabilã poate fi adresatã de cãtre expeditor sau de cãtre destinatar, în numele expeditorului. Expeditorul poate renunţa oricând la reclamaţia introdusã de cãtre destinatar.
3.19.3. Furnizorul are obligaţia de a întocmi şi de a actualiza permanent un registru în care vor fi înscrise toate reclamaţiile adresate de expeditori sau destinatari, inclusiv în cazul în care serviciul poştal este prestat de mai mulţi furnizori, precum şi rezultatul acestora.
3.19.4. Reclamaţia este consideratã întemeiatã atunci când este angajatã rãspunderea contractualã a furnizorului faţã de expeditor.
3.19.5. Numãrul anual de reclamaţii întemeiate privind prestarea necorespunzãtoare a serviciilor incluse în sfera serviciului universal prestate de un furnizor trebuie sã fie mai mic de 2 reclamaţii la 1.000 de trimiteri poştale preluate.
3.20. Tariful de monitorizare
3.20.1. Furnizorul are obligaţia de a plãti cãtre ANRCTI un tarif de monitorizare anual, în cuantumul şi în condiţiile prevederilor <>cap. VIII^1 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, aprobatã, cu modificãri şi completãri, prin <>Legea nr. 591/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
3.21. Informarea ANRCTI
3.21.1. Furnizorul are urmãtoarele obligaţii de informare a ANRCTI:
a) de a transmite informaţiile solicitate potrivit prevederilor deciziei preşedintelui ANRCTI privind raportarea unor date statistice de cãtre furnizorii de servicii poştale;
b) de a înştiinţa ANRCTI cu privire la instalarea efectivã de puncte de acces nedeservite de personal (cutii poştale), menţionând şi culoarea acestora, în termen de 15 zile de la instalare;
c) de a transmite o copie a contractului având ca obiect colectarea sau livrarea trimiterilor poştale încheiat cu un alt furnizor, în termen de 15 zile de la încheiere;
d) de a comunica modificarea condiţiilor generale privind furnizarea serviciilor poştale, precum şi orice altã modificare a datelor cuprinse în notificarea transmisã ANRCTI, în termen de 15 zile de la data apariţiei, prin transmiterea, în original, a unei informãri însoţite, acolo unde este cazul, de actele doveditoare, în copie;
e) de a transmite orice informaţie solicitatã de ANRCTI în condiţiile legii.

ANEXA 2

NOTIFICARE
privind furnizarea serviciilor poştale în condiţiile regimului de autorizare generalã

A. Date necesare identificãrii solicitantului şi comunicãrii eficiente cu acesta:


┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ Denumirea/Numele solicitantului: │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Sediul/Domiciliul solocitantului: │
│ │
│ Strada: Nr. Bl. Sc. Apt. │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_|_| |_|_| |_|_|_| │
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
│ Localitatea: │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
│ Judeţ/Sector: Telefon: Fax: │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
│ E-mail: Pagina de Internet: │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Solicitantul este înregistrat în registrul comerţului: │
│ │
│ Judeţ/Sector Cod unic de inregistrare: │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │
│ │
│ │
│ Cont bancar: │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Reprezentantul solicitantului - date de identificare şi date de contact: │
│ │
│ Nume: Prenume: │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │
│ │
│ CNP: │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │
│ │
│ Strada: Nr. Bl. Sc. Apt. │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_| |_|_|_|_| │
│ │
│ Localitatea: │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │
│ │
│ Judeţ/Sector: Telefon: Fax: │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │
│ │
│ E-mail: │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Adresa de corespondenţã a solicitantului: │
│ │
│ Strada: Nr. Bl. Sc. Apt. │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_|_| |_|_| |_|_|_| │
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Localitatea: │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Judeţ/Sector: Telefon: Fax: │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Persoana de contact a solicitantului: │
│ │
│ Nume: Prenume: │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │
│ │
│ │
│ Telefon: Fax: E-mail: │
│ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



B. Descrierea tipurilor de servicii pe care solicitantul intenţioneazã sã le furnizeze şi data estimativã a începerii activitãţii (data la care se va naşte dreptul de a furniza serviciul respectiv):


┌───────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│Tipurile de servicii pe care solicitantul intenţioneazã │Data (se comple- │
│sã le furnizeze │teazã cu data de │
│ │la care solici- │
│ │tantul intenţio- │
│ │neazã sã dobân- │
│ │deascã dreptul de │
│ │a furniza servi- │
│ │ciile poştale: │
│ │z.z.│l.l.│a.a.a.a.)
├─────────────────────┬─────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│[]A. Servicii poştale│[]A.1. Colectarea, sortarea, trans- │ │
│incluse în sfera │portul şi livrarea trimiterilor │ │
│serviciului universal│poştale în greutate de pânã la 2 kg │ │
│ │(corespondenţã, imprimate) │ │
│ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ │[] A.2. Publicitate prin poştã având │ │
│ │ca obiect trimiteri poştale în greu- │ │
│ │tate de pânã la 2 kg │ │
│ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ │[] A.3. Colectarea, sortarea, trans- │ │
│ │portul şi livrarea coletelor poştale │ │
│ │în greutate de pânã la 10 kg │ │
│ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ │[] A.4. Distribuirea coletelor poşta-│ │
│ │le în greutate de pânã la 20 kg │ │
│ │expediate din afara teritoriului │ │
│ │României cãtre o adresã aflatã pe │ │
│ │teritoriul acesteia │ │
│ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ │[] A.5. Serviciul de trimitere reco- │ │
│ │mandatã având ca obiect trimiteri │ │
│ │poştale în greutate de pânã la 10 kg,│ │
│ │respectiv colete poştale expediate │ │
│ │din afara teritoriului României cãtre│ │
│ │o adresã aflatã pe teritoriul aceste-│ │
│ │ia în greutate de pânã la 20 kg │ │
│ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ │[] A.6. Serviciul de trimitere cu va-│ │
│ │loare declaratã având ca obiect tri- │ │
│ │miteri poştale în greutate de pânã la│ │
│ │10 kg, respectiv colete poştale │ │
│ │expediate din afara teritoriului │ │
│ │României cãtre o adresã aflatã pe │ │
│ │teritoriul acesteia în greutate de │ │
│ │pânã la 20 kg │ │
├─────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│[] B. Servicii poşta-│[] B.1. Servicii având ca obiect │ │
│le neincluse în sfera│trimiteri poştale în greutate mai │ │
│serviciului universal│mare de 2 kg (corespondenţã, impri- │ │
│ │mate) │ │
│ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ │[] B.2. Serviciul de publicitate prin│ │
│ │poştã având ca obiect trimiteri │ │
│ │poştale în greutate mai mare de 2 kg │ │
│ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ │[] B.3. Servicii având ca obiect co- │ │
│ │lete poştale interne cu limite de │ │
│ │greutate între 10 şi 50 kg │ │
│ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ │[] B.4. Servicii având ca obiect co- │ │
│ │lete poştale cu limite de greutate │ │
│ │între 10 şi 50 kg expediate de pe │ │
│ │teritoriul României cãtre o adresã │ │
│ │aflatã în afara teritoriului acesteia│ │
│ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ │[] B.5. Servicii având ca obiect co- │ │
│ │lete poştale cu limite de greutate │ │
│ │între 20 şi 50 kg expediate din afara│ │
│ │teritoriului României cãtre o adresã │ │
│ │aflatã pe teritoriul acesteia │ │
│ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ │[] B.6. Serviciul Ramburs │ │
│ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ │[] B.7. Serviciul Schimbare destina- │ │
│ │ţie │ │
│ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ │[] B.8. Serviciul Livrare specialã │ │
│ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ │[] B.9. Serviciul Confirmare de │ │
│ │primire │ │
│ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ │[] B.10. Serviciul Express │ │
│ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ │[] B.11. Serviciul de schimb de │ │
│ │documente │ │
└─────────────────────┴─────────────────────────────────────┴──────────────────┘



C. Detalii privind reţeaua poştalã utilizatã pentru furnizarea serviciilor poştale:

Lista conţinând toate punctele fixe de acces şi de contact, deservite de personal, precum şi toate celelalte construcţii aparţinând reţelei poştale (în cazul în care tabelul de mai jos nu conţine spaţiu suficient pentru înscrierea tuturor informaţiilor se va anexa o listã cu acestea):


┌────┬──────────────────────────┬──────────┬─────────┬──────┬──────────────────┐
│Nr. │ │ │ │ │ │
│crt.│ Tipul │ Adresa │ │ │ Program de lucru│
│ │ │ completã │ Telefon │ Fax │ cu publicul │
│ │ │ │ │ │ (zile/ore) │
├────┼──────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────┼──────────────────┤
│ 1. │Puncte de acces fixe de- │ │ │ │ │
│ │servite de personal │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────┼──────────────────┤
│ 2. │Puncte de contact fixe de-│ │ │ │ │
│ │servite de personal │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────┼──────────────────┤
│ 3. │Alte clãdiri ce aparţin │ │ │ │ │
│ │reţelei poştale (de ex. │ │ │ │ │
│ │centre de sortare etc.) │ │ │ │ │
└────┴──────────────────────────┴──────────┴─────────┴──────┴──────────────────┘



D. Urmãtoarele documente sunt anexate notificãrii:
[] Certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerţului conţinând codul unic de înregistrare, în copie;
[] Autorizaţia pentru desfãşurarea de cãtre persoanele fizice a unor activitãţi economice în mod independent, precum şi pentru înfiinţarea şi funcţionarea de asociaţii familiale, dacã este cazul, în copie;
[] Actul de identitate al reprezentantului solicitantului menţionat în formularul-tip al notificãrii, în copie;
[] Condiţiile generale privind furnizarea serviciilor poştale.
Subsemnatul, .........., declar pe propria rãspundere, cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal privind infracţiunea de fals în declaraţii, cã am calitatea de reprezentant al solicitantului şi cã toate datele şi informaţiile cuprinse în prezenta notificare şi în documentele anexate sunt corecte şi complete.

Semnãtura reprezentantului şi ştampila solicitantului


ANEXA 3

CERTIFICAT-TIP
de atestare a dreptului de a furniza servicii poştale pe baza regimului de autorizare generalã, eliberat în temeiul <>art. 16 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile poştale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 642/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare

Titularul .....................,

cu sediul/domiciliul în localitatea .........., str. ......., nr. ..... bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ......., cod fiscal/cod unic de înregistrare .........., beneficiazã pe perioadã nedeterminatã, începând cu datele prevãzute în prezentul înscris, de dreptul de a furniza urmãtoarele servicii poştale pe baza regimului de autorizare generalã:



┌──────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────┐
│ Tipurile de servicii pe care solicitantul are dreptul sã │ Data │
│ furnizeze │ dobândirii │
│ │ dreptului │
├────────────────┬─────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│Servicii poştale│Colectarea, sortarea, transportul şi │ │
│incluse în sfera│livrarea trimiterilor poştale în greutate│ │
│serviciului │de pânã la 2 kg (corespondenţã, │ │
│universal │imprimate) ││z.z.│l.l.│a.a.a.a││
│ ├─────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │Publicitate prin poştã având ca obiect │ │
│ │trimiteri poştale în greutate de pânã la │ │
│ │2 kg ││z.z.│l.l.│a.a.a.a││
│ ├─────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │Colectarea, sortarea, transportul şi li- │ │
│ │vrarea coletelor poştale în greutate de │ │
│ │pânã la 10 kg ││z.z.│l.l.│a.a.a.a││
│ ├─────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │Distribuirea coletelor poştale în greu- │ │
│ │tate de pânã la 20 kg expediate din afara│ │
│ │teritoriului României cãtre o adresã │ │
│ │aflatã pe teritoriul acesteia ││z.z.│l.l.│a.a.a.a││
│ ├─────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │Serviciul de trimitere recomandatã având │ │
│ │ca obiect trimiteri poştale în greutate │ │
│ │de pânã la 10 kg, respectiv colete poşta-│ │
│ │le expediate din afara teritoriului │ │
│ │României cãtre o adresã aflatã pe terito-│ │
│ │riul acesteia în greutate de pânã la │ │
│ │20 kg ││z.z.│l.l.│a.a.a.a││
│ ├─────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │Serviciul de trimitere cu valoare decla- │ │
│ │ratã având ca obiect trimiteri poştale în│ │
│ │greutate de pânã la 10 kg, respectiv co- │ │
│ │lete poştale expediate din afara terito- │ │
│ │riului României cãtre o adresã aflatã pe │ │
│ │teritoriul acesteia în greutate de pânã │ │
│ │la 20 kg ││z.z.│l.l.│a.a.a.a││
├────────────────┼─────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│Servicii poştale│Servicii având ca obiect trimiteri ││z.z.│l.l.│a.a.a.a││
│neincluse în │poştale în greutate mai mare de 2 kg │ │
│sfera serviciu- │(corespondenţã, imprimate) │ │
│lui universal │ │ │
│ ├─────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │Serviciul de publicitate prin poştã având││z.z.│l.l.│a.a.a.a││
│ │ca obiect trimiteri poştale în greutate │ │
│ │mai mare de 2 kg │ │
│ ├─────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │Servicii având ca obiect colete poştale ││z.z.│l.l.│a.a.a.a││
│ │interne cu limite de greutate între 10 şi│ │
│ │50 kg │ │
│ ├─────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │Servicii având ca obiect colete poştale ││z.z.│l.l.│a.a.a.a││
│ │cu limite de greutate între 10 şi 50 kg │ │
│ │expediate de pe teritoriul României cãtre│ │
│ │o adresã aflatã în afara teritoriului │ │
│ │acesteia │ │
│ ├─────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │Servicii având ca obiect colete poştale ││z.z.│l.l.│a.a.a.a││
│ │cu limite de greutate între 20 şi 50 kg │ │
│ │expediate din afara teritoriului României│ │
│ │cãtre o adresã aflatã pe teritoriul │ │
│ │acesteia │ │
│ ├─────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │Serviciul Ramburs ││z.z.│l.l.│a.a.a.a││
│ ├─────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │Serviciul Schimbare destinaţie ││z.z.│l.l.│a.a.a.a││
│ ├─────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │Serviciul Livrare specialã ││z.z.│l.l.│a.a.a.a││
│ ├─────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │Serviciul Confirmare de primire ││z.z.│l.l.│a.a.a.a││
│ ├─────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │Serviciul Express ││z.z.│l.l.│a.a.a.a││
│ ├─────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │Serviciul de schimb de documente ││z.z.│l.l.│a.a.a.a││
└────────────────┴─────────────────────────────────────────┴───────────────────┘



PREŞEDINTE
L.S.

ANEXA 4

Cãtre,

AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU REGLEMENTARE
ÎN COMUNICAŢII ŞI TEHNOLOGIA INFORMAŢIEI

CERERE DE RENUNŢARE
LA DREPTUL DE A FURNIZA SERVICII POŞTALE

Furnizorul ......., cu sediul/domiciliul în localitatea ..........., Str. ..........., nr. ....., bl. ......, sc. ......, et. ..., ap. ....., judeţul/sectorul ............., codul fiscal/codul unic de înregistrare ............, renunţã, începând cu data de .........., la dreptul de a furniza urmãtoarele tipuri de servicii poştale (conform formularului-tip al notificãrii):

A.1 ......................................................................;
A.2 ......................................................................;
A.3 ......................................................................;
A.4 ......................................................................;
A.5 ......................................................................;
A.6 ......................................................................;
B.1 ......................................................................;
B.2 ......................................................................;
B.3 ......................................................................;
B.4 ......................................................................;
B.5 ......................................................................;
B.6 ......................................................................;
B.7 ......................................................................;
B.8 ......................................................................;
B.9 ......................................................................;
B.10 ......................................................................;
B.11 ......................................................................;

Subsemnatul, ........, declar pe propria rãspundere, cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal privind infracţiunea de fals în declaraţii, cã am calitatea de reprezentant al furnizorului şi cã toate datele şi informaţiile cuprinse în prezenta cerere sunt corecte şi complete.

Semnãtura reprezentantului şi ştampila furnizorului

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016