Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 29 şi al art. 34 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
prim-ministrul emite prezenta decizie.
ART. 1
(1) Se constituie Comisia de lucru interinstituţională "Ucraina", denumită în continuare Comisia, organism fără personalitate juridică.
(2) Comisia are ca obiectiv monitorizarea, formularea de propuneri şi centralizarea informaţiilor referitoare la evoluţia situaţiei generate de conflictul din Ucraina, la nivel naţional.
ART. 2
(1) Comisia este condusă de şeful Cancelariei Prim-Ministrului. În lipsa acestuia, Comisia va fi condusă de un consilier de stat desemnat în acest sens.
(2) Componenţa Comisiei este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie.
(3) Ministerele, autorităţile şi instituţiile care fac parte din Comisie sunt reprezentate la nivel de secretar de stat sau asimilat, respectiv înalt funcţionar public, precum şi de un expert la nivel tehnic, desemnaţi prin ordin de ministru, respectiv al conducătorului entităţii respective, în termen de 5 zile de la intrarea în vigoare a prezentei decizii.
(4) Secretariatul tehnic al Comisiei este asigurat de Cancelaria Prim-Ministrului şi este format din 2 reprezentanţi, desemnaţi prin ordin al şefului Cancelariei Prim-Ministrului.
ART. 3
În vederea îndeplinirii obiectivului prevăzut la art. 1 alin. (2), Comisia are următoarele atribuţii:
a) centralizează pe o platformă informatică dedicată, operaţionalizată şi gestionată de către Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC), informaţiile comunicate de instituţiile de resort, actualizate în timp real;
b) monitorizează coordonarea integrată la nivel central şi local a tuturor eforturilor de sprijin pentru Ucraina, respectiv ajutor umanitar pentru refugiaţi, donaţii şi contribuţii pentru Ucraina şi pentru Republica Moldova, precum şi sprijin sanitar şi logistic;
c) analizează şi propune soluţii pentru rezolvarea situaţiilor curente generate de conflictul din Ucraina;
d) integrează şi asigură operaţionalizarea deciziilor Task Force Ucraina la nivel ministerial;
e) monitorizează şi evaluează dinamica situaţiei de la frontieră, fluxul de refugiaţi şi operaţiunile de dezinformare şi semnalează task force-ului ministerial decizii care sunt necesare în termeni de măsuri şi resurse, inclusiv intervenţii asupra cadrului normativ;
f) sprijină activitatea autorităţilor care coordonează huburile umanitar şi militar;
g) integrează datele relative la măsurile adoptate de România pentru gestionarea crizei şi a fluxului de refugiaţi din Ucraina şi recomandă structurii specifice de comunicare liniile de mesaj şi modul de adresare către diverse audienţe: public larg, corp diplomatic, instituţii şi organizaţii regionale şi multilaterale (UE, NATO, agenţii ONU etc.), autorităţi naţionale;
h) asigură funcţia de punct de contact la nivel tehnic în relaţia cu Comisia Europeană şi alte instituţii/entităţi internaţionale în legătură cu gestionarea situaţiei de către România.
ART. 4
(1) Convocarea Comisiei se face de către şeful Cancelariei Prim-Ministrului sau la propunerea oricărui membru al Comisiei.
(2) Agenda şedinţei Comisiei se întocmeşte de către secretariatul tehnic, pe baza propunerilor formulate şi înaintate în acest sens de către membri, şi se aprobă de şeful Cancelariei Prim-Ministrului, iar în lipsa acestuia, în condiţiile art. 2 alin. (1) din prezenta decizie.
(3) În cadrul primei şedinţe, Comisia aprobă regulamentul propriu de organizare şi funcţionare prin care sunt stabilite modul de lucru, principiile de funcţionare, condiţiile pentru cvorum şi modalitatea de luare a deciziilor.
ART. 5
Comisia asigură informarea permanentă a prim-ministrului cu privire la evoluţia situaţiei generate de conflictul din Ucraina.
PRIM-MINISTRU
NICOLAE-IONEL CIUCĂ
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Marian Neacşu
Bucureşti, 5 martie 2022.
Nr. 194.
ANEXA 1
COMPONENŢA
Comisiei de lucru interinstituţionale "Ucraina"
1. Administraţia Prezidenţială
2. Aparatul propriu de lucru al viceprim-ministrului Kelemen Hunor
3. Ministerul Afacerilor Interne
4. Ministerul Afacerilor Externe
5. Ministerul Apărării Naţionale
6. Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
7. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei
8. Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene
9. Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării
10. Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor
11. Ministerul Sportului
12. Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse
13. Ministerul Justiţiei
14. Ministerul Finanţelor
15. Ministerul Sănătăţii
16. Ministerul Economiei
17. Ministerul Energiei
18. Ministerul Educaţiei
19. Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale
20. Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
21. Ministerul Culturii
22. Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului
23. Cancelaria Prim-Ministrului
24. Secretariatul General al Guvernului
25. Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale
26. Directoratul Naţional pentru Securitate Cibernetică (DNSC)
27. Comisia Naţională pentru Controlul Activităţilor Nucleare
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: