Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 194 din 22 februarie 2007  pentru modificarea   Deciziei Consiliului National al Audiovizualului nr. 187/2006 privind Codul de reglementare a continutului audiovizual    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 194 din 22 februarie 2007 pentru modificarea Deciziei Consiliului National al Audiovizualului nr. 187/2006 privind Codul de reglementare a continutului audiovizual

EMITENT: CONSILIUL NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 152 din 2 martie 2007

Având în vedere dubla calitate a Consiliului Naţional al Audiovizualului, de garant al interesului public şi de unicã autoritate de reglementare în domeniul programelor audiovizuale,
în temeiul <>art. 17 alin. (1) lit. d) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului adoptã urmãtoarea decizie:

ART. I
<>Decizia Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 187/2006 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 338 din 14 aprilie 2006, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 9, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Radiodifuzorii sunt obligaţi sã difuzeze la principalul buletin de ştiri din prime time, timp de 24 de ore, imaginile şi datele copiilor dispãruţi, pe care le primesc de la poliţie."
2. Alineatul (4) al articolului 23 va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Producţiile audiovizuale prevãzute la art. 18 lit. f) pot fi retransmise digital numai cu respectarea urmãtoarelor condiţii tehnice şi de informare a abonatului:
a) receptorul abonatului trebuie sã fie prevãzut cu un sistem de blocare a accesului, denumit în continuare sistem de control parental, diferit de sistemul de control al accesului la pachetele de servicii oferite;
b) sistemul de control parental trebuie sã permitã accesul la serviciile de programe restricţionate copiilor, în baza unui cod personal format din cel puţin 4 cifre; cifrele nu trebuie sã fie vizibile pe ecran în momentul tastãrii;
c) sistemul de control parental trebuie sã fie perfect sincronizat cu programele din aceastã categorie, trebuie sã rãmânã activ pe toatã perioada în care se oferã aceste categorii de programe, iar accesul trebuie sã fie reblocat în orice situaţie în care se modificã contextul vizionãrii (schimbarea programului, trecerea sistemului de recepţie în stare de veghe, schimbarea decodorului sau a cartelei de acces, dupã realimentarea cu tensiune);
d) în cadrul instrucţiunilor de utilizare, distribuitorul de servicii trebuie sã explice, în termeni simpli şi clari, modul de funcţionare a sistemului de control parental, necesitatea stabilirii codului personal de acces şi pãstrãrii confidenţialitãţii acestuia;
e) în momentul punerii în funcţiune a sistemului de recepţie, distribuitorul de servicii are obligaţia sã stabileascã, împreunã cu abonatul, codul personal de acces pentru fiecare dintre serviciile de programe restricţionate copiilor; se recomandã evitarea stabilirii codului «1234» sau a unui cod format din aceeaşi cifrã;
f) introducerea în oferta de servicii a unui nou serviciu de programe restricţionat copiilor va fi adusã la cunoştinţã abonaţilor cu cel puţin 30 de zile înainte de modificarea ofertei, precizându-se «Program interzis persoanelor sub 18 ani»."
3. Alineatul (1) al articolului 25 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - (1) Emisiunile erotice interactive, publicitatea pentru convorbirile telefonice erotice, precum şi pentru produse şi servicii cu destinaţie sexualã se difuzeazã în aceleaşi condiţii cu cele stabilite pentru producţiile audiovizuale precizate la art. 18 lit. f)."
4. La articolul 36, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins:
"(5) Nu pot fi difuzate emisiuni de divertisment, gen camera ascunsã sau farse, care au ca obiect viaţa privatã."
5. Alineatul (3) al articolului 42 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Realizatorii emisiunilor au obligaţia sã respecte dreptul persoanei la propria imagine şi sã punã în vedere interlocutorilor sã probeze afirmaţiile acuzatoare sau sã indice, cel puţin, probele care le susţin; stãruinţa moderatorului trebuie sã fie convingãtoare, astfel încât sã ajute publicul sã-şi formeze o opinie corectã."
6. Articolul 73 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 73. - În vederea respectãrii şi garantãrii prevederilor <>art. 3 alin. (1) şi (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi a prevederilor art. 71 din prezentul cod, radiodifuzorii nu pot difuza emisiuni audiovizuale editate, prezentate, moderate sau realizate de parlamentari, reprezentanţi ai Guvernului şi ai administraţiei publice centrale şi locale, reprezentanţi ai Administraţiei Prezidenţiale, persoane cu funcţii în structura partidelor politice sau purtãtori de cuvânt ai acestora, persoane desemnate public sã candideze ori care şi-au anunţat public intenţia de a candida la alegerile locale, parlamentare sau prezidenţiale ori emisiuni în care aceştia au statut de invitat permanent."
7. Articolul 74 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 74. - (1) În programele de ştiri, inclusiv ştirile sportive, din timpul total destinat exprimãrii oamenilor politici radiodifuzorii vor aloca un procent de 60% reprezentanţilor puterii (senatori, deputaţi, reprezentanţi ai administraţiei publice centrale şi locale) şi, respectiv, un procent de 40% opoziţiei parlamentare, parlamentarilor independenţi şi partidelor politice neparlamentare, precum şi reprezentanţilor locali ai acestora.
(2) Numãrul reprezentanţilor puterii şi ai opoziţiei, participanţi la emisiunile de dezbatere, va fi egal.
(3) În scopul unei informãri corecte şi al liberei formãri a opiniilor, radiodifuzorii vor ţine cont de ponderea partidelor parlamentare şi de importanţa temelor aflate în dezbatere.
(4) Se excepteazã de la prevederile alin. (1):
a) timpul alocat primului-ministru, atunci când acesta reprezintã România la evenimente internaţionale oficiale, interne sau externe;
b) timpul alocat unor relatãri şi intervenţii referitoare la producerea de calamitãţi naturale sau de epidemii, la mãsurile de înlãturare a efectelor acestora; aceastã excepţie nu anuleazã dreptul opoziţiei de a-şi exprima punctul de vedere în legãturã cu evenimentul în cauzã şi cu mãsurile stabilite de autoritãţi."
8. Articolul 75 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 75. - Monitorizarea respectãrii dispoziţiilor alin. (1) şi (2) ale art. 74 se realizeazã lunar. În situaţia existenţei unui dezechilibru evident, radiodifuzorul are obligaţia sã restabileascã echilibrul în luna imediat urmãtoare, în caz contrar urmând sã se aplice sancţiunile prevãzute de <>Legea nr. 504/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
9. Articolul 78 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 78. - În cadrul emisiunilor cu caracter informativ, radiodifuzorii trebuie sã respecte urmãtoarele reguli:
a) rigoare şi acurateţe în redactarea şi prezentarea ştirilor;
b) între subiectul tratat şi imaginile ce însoţesc comentariul sã existe o conexiune realã;
c) sã asigure o distincţie clarã între reconstituirea faptului cu ajutorul altor persoane şi imaginile şi/sau sunetul înregistrate la evenimentul real;
d) în cazul prezentãrii de materiale audiovizuale provenind din surse externe redacţiei, sã se precizeze acest lucru; fac excepţie materialele audiovizuale provenite de la agenţiile de presã;
e) în enunţarea unor ipoteze sau a unor relaţii de cauzalitate privind producerea unor eventuale catastrofe, sã se solicite şi un punct de vedere al unei persoane cu competenţã în domeniu;
f) sondajele de opinie prezentate sã fie însoţite de urmãtoarele informaţii:
- denumirea instituţiei care a realizat sondajul;
- data sau intervalul în care a fost efectuat sondajul şi metodologia utilizatã;
- dimensiunea eşantionului şi eroarea maximã de eşantionare;
- solicitantul sondajului;
g) televotul sau anchetele fãcute pe stradã sã nu fie prezentate ca fiind reprezentative pentru opinia publicã sau pentru un anumit grup social ori etnic;
h) sã se precizeze numãrul mesajelor primite prin orice mijloace de comunicare, atunci când se prezintã opiniile publicului."
10. La articolul 86 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins:
"(2) În emisiunile muzicale, radiodifuzorii au obligaţia de a înştiinţa publicul dacã interpretarea este play back."
11. Alineatul (1) al articolului 99 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 99. - (1) Jocurile şi concursurile trebuie sã respecte regulile informãrii corecte, iar regulamentul lor de desfãşurare trebuie sã fie clar şi adus la cunoştinţã în mod corespunzãtor."
12. La articolul 101, dupã alineatul (5) se introduc douã noi alineate, alineatele (6) şi (7), cu urmãtorul cuprins:
"(6) Emisiunile de jocuri şi concursuri interactive, cu premii în bani, la care publicul este invitat sã participe prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare, pot fi difuzate numai în direct şi doar în intervalul orar 22,00-6,00.
(7) Este interzisã solicitarea insistent adresatã publicului de a participa la astfel de jocuri şi de concursuri."
13. Articolul 107 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 107. - Publicitatea şi teleshoppingul trebuie sã serveascã interesul public prin respectarea regulilor informãrii şi ale unei competiţii corecte."
14. Articolul 109 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 109. - (1) Este interzisã publicitatea care sugereazã publicului sã renunţe la consumul de fructe, legume sau la alimentele naturale.
(2) Sunt interzise publicitatea şi teleshoppingul pentru produse de larg consum care invocã avize sau recomandãri medicale; fac excepţie produsele destinate igienei.
(3) Sunt interzise publicitatea şi teleshoppingul la produsele de igienã în care apar medici şi cabinete medicale."
15. La articolul 114, dupã litera d) a alineatului (1) se introduce o nouã literã, litera e), cu urmãtorul cuprins:
"(e) sugerãrii cã produsul are caracteristici speciale, atunci când în realitate toate produsele similare au astfel de caracteristici."
16. Alineatul (1) al articolului 121 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 121. - (1) În mod excepţional, în cadrul serviciilor de programe de televiziune se pot difuza, în intervalul orar 20,00-6,00, în alte situaţii decât cele precizate la art. 120, douã spoturi publicitare izolate."
17. Articolul 123 se abrogã.
18. Articolul 136 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 136. - În cazul în care publicitatea pentru sucuri şi bãuturi rãcoritoare este ilustratã cu fructe şi/sau legume, se va preciza în procente cantitatea de fructe şi/sau legume."
19. Articolul 137 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 137. - (1) În cazul utilizãrii la fabricarea produselor alimentare numai a aromelor de fructe şi legume, se interzice ilustrarea, desenarea sau orice altã formã de reprezentare a fructelor şi a porţiunilor vegetale.
(2) În cazul utilizãrii exclusive a aromelor, acest fapt va fi menţionat în spoturile de publicitate, scris şi verbal, prin sintagma «cu gust de ...» sau, dupã caz, «cu aromã de ...»."
20. Articolul 138 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 138. - (1) Nu se vor atribui alimentelor şi suplimentelor alimentare proprietãţi de prevenire, tratare sau de vindecare a bolilor şi nu se vor face referiri la astfel de proprietãţi.
(2) Nu se vor atribui alimentelor proprietãţi pe care acestea nu le posedã.
(3) În publicitatea pentru alimentele destinate copiilor este interzisã folosirea celebritãţilor, personalitãţilor, medicilor sau a personajelor populare, cum ar fi cele din desenele animate, basme, povestiri şi altele asemenea; se excepteazã publicitatea la alimentele naturale.
(4) În publicitatea pentru produse alimentare este interzisã asocierea acestora cu alte produse nealimentare destinate copiilor, cum ar fi jucãrii, abţibilduri şi altele asemenea.
(5) În cadrul fiecãrei ore date din intervalul orar 6,0022,00, unul dintre calupurile publicitare va include, la sfârşitul acestuia, urmãtoarea avertizare: «Pentru sãnãtatea dumneavoastrã evitaţi excesul de sare, zahãr şi grãsimi.»"
21. La articolul 143, litera d) a alineatului (1) va avea urmãtorul cuprins:
"d) avertizarea «Acest medicament se elibereazã fãrã prescripţie medicalã. Citiţi cu atenţie prospectul.»"
22. Alineatul (3) al articolului 144 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Este interzisã difuzarea de publicitate şi teleshopping pentru produse medicamentoase, vitamine, suplimente alimentare, nutrienţi, suplimente nutritive şi tratamente medicale, dacã prezentãrile conţin recomandãri sau avize ale asociaţiilor medicale."
23. Alineatul (1) al articolului 159 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 159. - (1) Emisiunea de teleshopping constã în difuzarea cãtre public a unor oferte de comercializare directã privind furnizarea contra cost a unor bunuri care pot fi dobândite numai printr-un contract la distanţã."
ART. II
Prezenta decizie intrã în vigoare în termen de o lunã de la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia dispoziţiilor prevãzute la art. 101 alin. (6), art. 109 alin. (3) şi la art. 138 alin. (4), care intrã în vigoare începând cu data de 15 septembrie 2007 şi, respectiv, a dispoziţiilor art. 138 alin. (3), care intrã în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2008.

Preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului,
Ralu Filip

Bucureşti, 22 februarie 2007.
Nr. 194.
----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016