Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 172 din 23 decembrie 1998  pentru aprobarea Normelor obligatorii privind programarea si realizarea emisiunilor de teleshopping    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 172 din 23 decembrie 1998 pentru aprobarea Normelor obligatorii privind programarea si realizarea emisiunilor de teleshopping

EMITENT: CONSILIUL NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 67 din 18 februarie 1999
În scopul reglementãrii modului de programare şi difuzare a emisiunilor cuprinzând oferte fãcute direct publicului, în cadrul programelor difuzate de posturile de televiziune şi al programelor distribuite în conformitate cu <>art. 21 lit. c) din Legea audiovizualului nr. 48/1992 ,
în completarea unor prevederi din Decizia Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 105/1993*),
în scopul armonizarii legislaţiei româneşti din domeniul audiovizualului cu legislaţia europeanã,
în temeiul art. 32 alin. (1) şi cu respectarea dispoziţiilor <>art. 29 din Legea nr. 48/1992 ,

Consiliul Naţional al Audiovizualului decide:

ART. 1
Se aproba Normele obligatorii cu privire la programarea şi realizarea emisiunilor de teleshopping prezentate în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie.
ART. 2
Prezentele norme obligatorii nu se aplica în cazul eventualelor licenţe de emisie care se vor acorda în vederea difuzãrii în exclusivitate a programelor de teleshopping.
ART. 3
Nerespectarea prezentelor norme obligatorii se sancţioneazã în funcţie de gravitate, potrivit prevederilor <>cap. V din Legea nr. 48/1992 .
ART. 4
Prezenta decizie intra în vigoare în termen de 90 de zile de la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.

----------
*) Decizia nr. 105/1993, în forma revizuitã, a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 290 din 7 august 1998.

PREŞEDINTELE CONSILIULUI
NAŢIONAL AL AUDIOVIZUALULUI,
MIRCEA SORIN MOLDOVAN

ANEXA 1

NORME OBLIGATORII
cu privire la programarea şi realizarea emisiunilor de teleshopping

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1.1
Prin emisiuni de teleshopping, în sensul prezentelor norme, sunt definite emisiunile cu o durata neîntreruptã de minimum 10 minute, care cuprind, integral, forme de reclama de tipul ofertelor fãcute direct publicului - prin prezentarea sau promovarea unor produse sau servicii -, în scopul vânzãrii, cumpãrãrii sau închirierii de produse, precum şi al furnizarii de servicii contra cost.
ART. 1.2
Aceasta forma de reclama se distinge de publicitatea clasica şi reprezintã, în esenta, un serviciu de comercializare propus prin intermediul unui post de televiziune. În consecinta, aceasta forma de publicitate trebuie sa se supunã reglementãrilor specifice dreptului comercial, <>Legii concurentei nr. 21/1996 şi prevederilor legale în materie de protecţie a consumatorilor.
ART. 1.3
Prezentarea sau promovarea produselor sau serviciilor se va face cu respectarea dispoziţiilor prevãzute în prezenta decizie, completate de prevederile conţinute în anexa la Decizia Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 105/1993 pentru aprobarea Normelor obligatorii privind realizarea publicitãţii în cadrul programelor audiovizuale radiodifuzate sau distribuite prin cablu: art. 1 - Norme generale, art. 3 - Forma şi prezentarea [alin. (3) şi (4)], art. 5 - Publicitate pentru anumite produse [alin. (1), (2), (4), (5) şi (6)], art. 6 - Publicitatea transfrontiera şi art. 8 - Publicitate în cadrul programelor audiovizuale distribuite prin cablu.

CAP. 2
Programarea emisiunilor de teleshopping

ART. 2.1
Emisiunile de teleshopping pot fi difuzate pe cale radioelectrica - terestra şi prin satelit - de posturile de televiziune, precum şi prin reţelele de distribuţie prin cablu în cadrul serviciului definit la <>art. 21 lit. c) din Legea nr. 48/1992 (difuzarea programelor de conceptie proprie).
ART. 2.2
(1) Emisiunile de teleshopping pot fi programate zilnic în intervalele orare 0,00-11,00 şi 14,00-16,00, cu excepţia zilelor de duminica şi a sarbatorilor legale, când pot fi difuzate în intervalul orar 0,00-9,00, şi vor avea o durata neîntreruptã de minimum 10 minute.
(2) Numãrul de emisiuni de teleshopping va fi de maximum şase într-un program zilnic de 24 de ore, fãrã a depãşi o durata totalã de doua ore pe zi; numãrul lor se va reduce proporţional, în funcţie de numãrul de ore ale programelor difuzate zilnic de postul respectiv.
(3) Emisiunile de teleshopping trebuie sa fie clar identificate şi separate de celelalte emisiuni prin generice care sa anunţe fãrã echivoc emisiunea de teleshopping, fãrã a putea fi întrerupte de anunţuri publicitare sau de alte programe.
(4) Emisiunile de teleshopping trebuie sa fie autonome şi nu pot fi difuzate în cadrul altor emisiuni.

CAP. 3
Prezentarea produselor şi serviciilor

ART. 3.1
Conţinutul emisiunilor de teleshopping nu va stimula comportamente care ar putea aduce prejudicii sãnãtãţii şi siguranţei personale sau protecţiei mediului.
ART. 3.2
Emisiunile nu trebuie sa aducã, prin modul de prezentare şi promovare a produselor sau a serviciilor, prejudicii morale sau fizice minorilor şi, în acest scop, trebuie sa se conformeze urmãtoarelor criterii:
a) nu vor recomanda în mod direct minorilor sa cumpere un produs, sa solicite un serviciu sau sa practice o activitate, bazându-se pe lipsa de experienta şi pe credulitatea lor;
b) nu vor incuraja minorii sa îşi convingã pãrinţii sau alte persoane sa le cumpere respectivele bunuri sau servicii;
c) nu vor exploata încrederea pe care minorii o au în pãrinţi, în profesori sau în alte persoane;
d) nu vor fi prezentaţi, în mod nejustificat, minori în situaţii periculoase.
În cadrul acestor emisiuni nu pot participa minorii.
ART. 3.3
Produsele sau serviciile trebuie sa fie descrise într-un mod cat mai precis, prin prezentarea elementelor cantitative şi a tuturor parametrilor de calitate care le definesc şi care sunt stabilite şi/sau declarate de cãtre agentul economic - producãtor sau vânzãtor - în documentele de însoţire a produselor în circuitul comercial şi impuse prin reglementãrile în vigoare.
Imaginile, fotografiile şi desenele prezentate vor reproduce fidel calitãţile reale ale produsului sau ale serviciului prezentat şi nu vor conţine ambiguitãţi despre elementele ce definesc dimensiunile, greutatea şi calitatea.
ART. 3.4
Oferta de vânzare trebuie sa fie precisa şi cat mai completa posibil fata de principalele sale componente: preţ, garanţie, modalitãţi de vânzare.
ART. 3.5
Vor fi specificate condiţiile de valabilitate a preţurilor (durata, data limita), precum şi intervalul în care un cumpãrãtor al unui produs îl poate returna pentru a fi schimbat sau pentru a-i fi rambursata valoarea, fãrã penalizãri, în afarã cheltuielilor de returnare.
ART. 3.6
Condiţiile de efectuare a comenzii vor fi clar precizate, fãrã a lasa loc nici unui echivoc în ceea ce priveşte angajamentele menţionate mai sus, oricare ar fi modul lor de transmitere.
ART. 3.7
Marca, numele fabricantului sau al distribuitorului unui produs sau al prestatorului unui serviciu oferit spre vânzare, respectiv furnizare, nu vor fi menţionate sau prezentate pe post şi nu vor face obiectul unui alt mod de anuntare sau de publicare cu referire la emisiune. Marca va trebui sa fie precizatã, în cazul unei comenzi, împreunã cu numele producãtorului sau al agentului economic care asigura garanţia.
ART. 3.8
Prezentarea şi promovarea produselor sau a serviciilor în aceste emisiuni nu se vor face într-un punct de vânzare identificat sau identificabil.
ART. 3.9
Este interzisã oferta de produse sau servicii a cãror publicitate face obiectul unei interdicţii legislative sau de reglementare.

CAP. 4
Responsabilitãţi

ART. 4.1
Rãspunderea civilã privind programarea şi difuzarea unei emisiuni de teleshopping care incalca dispoziţiile prezentei decizii revine titularului de licenta al statiei pentru difuzare pe cale radioelectrica sau al serviciului de comunicaţie audiovizuala distribuita prin cablu, care transmite programe de conceptie proprie.
Aceasta rãspundere cuprinde şi responsabilitatea pentru respectarea prevederilor legale privind drepturile de autor, protecţia proprietãţii intelectuale şi protecţia consumatorului.
ART. 4.2
La retransmisia, în condiţiile legii, prin reţele de distribuţie prin cablu a unor programe audiovizuale ce conţin emisiuni de teleshopping, responsabilitãţile ce decurg din aplicarea prezentelor norme nu sunt în sarcina organizatorului retransmisiei. În cazul retransmisiei unor programe audiovizuale difuzate de posturi de televiziune din strãinãtate este obligatorie respectarea prevederilor art. 8 din anexa la Decizia Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 105/1993 - Publicitatea în cadrul programelor audiovizuale distribuite prin cablu.
ART. 4.3
Obligaţiile şi rãspunderile prevãzute la art. 3.1-3.9 se aplica şi formelor de publicitate de tipul ofertelor fãcute direct publicului pentru vânzarea, cumpãrarea sau închirierea de produse şi pentru furnizarea de servicii, oferte menţionate la art. 2 alin. (1) şi (3) din Decizia Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 105/1993.

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016