Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
DECIZIE nr. 17 din 15 ianuarie 2025 privind sancţionarea cu amendă şi interzicerea temporară a exercitării activităţii de distribuţie a companiei de brokeraj COMISASIG BROKER DE ASIGURARE - S.R.L., precum şi stabilirea unei obligaţii în sarcina acesteia
EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 79 din 29 ianuarie 2025
Autoritatea de Supraveghere Financiară (denumită în continuare A.S.F.), cu sediul în Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 15, sectorul 5, cod de înregistrare fiscală 31588130, cu respectarea prevederilor art. 13 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare (denumită în continuare O.U.G. nr. 93/2012),
în temeiul prevederilor art. 2 alin. (1) lit. b), art. 3 alin. (1) lit. d), art. 6 alin. (1) şi (3), art. 7 alin. (2) şi ale art. 21^2 alin. (4) din O.U.G. nr. 93/2012,
în conformitate cu prevederile Legii nr. 236/2018 privind distribuţia de asigurări, cu modificările şi completările ulterioare (denumită în continuare Legea nr. 236/2018), Normei A.S.F. nr. 22/2021 privind distribuţia de asigurări (denumită în continuare Norma A.S.F. nr. 22/2021), Normei A.S.F. nr. 23/2021 privind pregătirea profesională a distribuitorilor în asigurări şi/sau reasigurări (denumită în continuare Norma A.S.F. nr. 23/2021), şi ale Normei A.S.F. nr. 9/2020 privind încheierea exerciţiului financiar pentru entităţile din domeniul asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare (denumită în continuare Norma A.S.F. nr. 9/2020),
ca urmare a hotărârii Consiliului A.S.F., adoptată în şedinţa din data de 18.12.2024, în cadrul căreia a fost analizată Nota nr. SA-DG 9.254.2 din 6.12.2024 privind concluziile şi propunerile referitoare la aspectele constatate în urma controlului permanent efectuat la compania de brokeraj Comisasig Broker de Asigurare - S.R.L. (denumită în continuare Compania de brokeraj), cu sediul social în localitatea Motru, Aleea Teilor nr. 2, judeţul Gorj, având numărul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului J18/216/3.04.2009, cod unic de înregistrare 25401326 şi codul unic de înregistrare în Registrul brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare al A.S.F. RBK-585 din 19.10.2009, reprezentată legal de către domnul Gheorghe Cojocaru - director executiv,
a constatat următoarele:
Ca urmare a procesului de monitorizare şi supraveghere sau control permanent efectuat de la sediul A.S.F., de către Serviciul autorizare şi supraveghere distribuitori din cadrul Direcţiei generale - Sectorul asigurări-reasigurări, în baza prevederilor art. 4 alin. (3), (4) şi (38) din Legea nr. 236/2018, coroborate cu prevederile art. 32 alin. (1) din Regulamentul A.S.F. nr. 4/2021 privind activitatea de control desfăşurată de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, cu modificările şi completările ulterioare, s-a constatat încălcarea de către Compania de brokeraj a unor prevederi ale legislaţiei speciale în domeniul asigurărilor.
Prin Raportul de control permanent nr. VPA 11.405 din 8.11.2024, transmis cu Adresa nr. VPA 11.404 din 8.11.2024, s-au reţinut în sarcina Companiei de brokeraj aspecte cu privire la următoarele fapte:
1. Prima faptă contravenţională o reprezintă nemenţinerea, respectiv neactualizarea Registrului intermediarilor secundari pentru domnul Gheorghe Cojocaru, având calitatea de director executiv al Companiei de brokeraj, ca urmare a neîndeplinirii obligaţiei de pregătire profesională continuă, fiind astfel încălcate prevederile art. 4 alin. (5) lit. b) pct. (ii) din Norma A.S.F. nr. 22/2021, raportat la prevederile art. 8 alin. (5) din Legea nr. 236/2018.
Domnul Gheorghe Cojocaru, la momentul întocmirii Raportului de control permanent, deţinea calitatea de director executiv al Companiei de brokeraj, desfăşurând activitate de distribuţie, codul alocat din registru fiind RAF - 338675.
În urma verificărilor efectuate, a rezultat că, în Registrul intermediarilor secundari, domnul Gheorghe Cojocaru figura cu certificatul de pregătire profesională expirat din data de 10.01.2024.
La constatarea de mai sus, Compania de brokeraj a răspuns, prin intermediul adresei înregistrate cu nr. SA-DG 9.473 din 19.11.2024, următoarele: „Domnul Gheorghe Cojocaru nu mai deţine un certificat de pregătire profesională valabil, deoarece unitatea nu a mai încheiat poliţe de asigurare din luna aprilie 2023 şi datorită stării precare de sănătate grave. Domnul Gheorghe Cojocaru a fost preluat ca şi director executiv de viitoarea conducere a Comisasig Broker de Asigurare prin faptul că părţile sociale au fost cesionate încă din luna septembrie 2023 doamnei Mariana Toma, urmând ca după înregistrarea modificărilor la Registrul Comerţului să se numească alt director executiv“.
Observaţiile Companiei de brokeraj nu sunt de natură să înlăture constatarea din Raportul de control permanent, potrivit căreia Compania de brokeraj nu a menţinut/actualizat Registrul intermediarilor secundari pentru domnul Gheorghe Cojocaru.
Se menţine constatarea din Raportul de control permanent potrivit căreia Compania de brokeraj nu a menţinut, respectiv nu a actualizat Registrul intermediarilor secundari pentru domnul Gheorghe Cojocaru, acesta având calitatea de director executiv al Companiei de brokeraj, ca urmare a neîndeplinirii obligaţiei de pregătire profesională continuă, fiind astfel încălcate prevederile art. 4 alin. (5) lit. b) pct. (ii) din Norma A.S.F. nr. 22/2021, raportat la prevederile art. 8 alin. (5) din Legea nr. 236/2018.
Fapta constituie contravenţie conform prevederilor art. 28 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 236/2018 şi se sancţionează cu avertisment scris, conform prevederilor art. 28 alin. (2) lit. a) din aceeaşi lege.
2. A doua faptă contravenţională o reprezintă neradierea din Registrul intermediarilor secundari, în termenul legal, a conducătorului executiv, ca urmare a neîndeplinirii obligaţiei de pregătire profesională continuă, fiind astfel încălcate prevederile art. 4 alin. (12) din Norma A.S.F. nr. 22/2021, coroborate cu prevederile art. 5 alin. (18) şi (19) din Norma A.S.F. nr. 23/2021, raportat la prevederile art. 35 alin. (8) lit. c) din Legea nr. 236/2018.
În urma verificărilor efectuate, a rezultat că domnul Gheorghe Cojocaru în calitate de director executiv al Companiei de brokeraj, deţinând cod RAF 338675, nu a fost radiat din Registrul intermediarilor secundari în termenul legal, ca urmare a neîndeplinirii obligaţiei de pregătire profesională continuă.
Astfel, în urma analizării informaţiilor din Registrul intermediarilor secundari, s-a constatat faptul că domnul Gheorghe Cojocaru, în calitate de director executiv al Companiei de brokeraj, figurează cu certificatul de pregătire profesională expirat din data de 10.01.2024, nefiind radiat din registru.
Potrivit prevederilor art. 35 alin. (8) lit. c) din Legea nr. 236/2018, societăţile şi intermediarii principali radiază intermediarii secundari din registre, în cel mult 20 de zile, potrivit prevederilor legale, dacă aceştia: „(...) c) nu obţin dovada privind menţinerea pregătirii profesionale“.
La constatarea de mai sus, Compania de brokeraj a răspuns, prin intermediul adresei înregistrate cu nr. SA-DG 9.473 din 19.11.2024, următoarele: „Domnul Gheorghe Cojocaru nu mai deţine un certificat de pregătire profesională valabil, deoarece unitatea nu a mai încheiat poliţe de asigurare din luna aprilie 2023 şi datorită stării precare de sănătate grave. Domnul Gheorghe Cojocaru a fost preluat ca şi director executiv de viitoarea conducere a Comisasig Broker de Asigurare prin faptul că părţile sociale au fost cesionate încă din luna septembrie 2023 doamnei Mariana Toma, urmând ca după înregistrarea modificărilor la Registrul Comerţului să se numească alt director executiv“.
Observaţiile Companiei de brokeraj nu sunt de natură să înlăture constatarea din Raportul de control permanent, potrivit căreia Compania de brokeraj nu a radiat conducătorul executiv din Registrul intermediarilor secundari, în termenul legal.
Se menţine constatarea din Raportul de control permanent, potrivit căreia Compania de brokeraj nu a radiat din Registrul intermediarilor secundari, în termenul legal, conducătorul executiv implicat în activitatea de distribuţie ca urmare a neîndeplinirii obligaţiei de pregătire profesională continuă, fiind astfel încălcate prevederile art. 4 alin. (12) din Norma A.S.F. nr. 22/2021, coroborate cu prevederile art. 5 alin. (18) şi (19) din Norma A.S.F. nr. 23/2021, raportat la prevederile art. 35 alin. (8) lit. c) din Legea nr. 236/2018.
Fapta constituie contravenţie conform prevederilor art. 28 alin. (1) lit. a) şi r) din Legea nr. 236/2018 şi se sancţionează cu avertisment scris, conform prevederilor art. 28 alin. (2) lit. a) din aceeaşi lege.
3. A treia faptă contravenţională o reprezintă necomunicarea A.S.F. de către Compania de brokeraj a numelui şi funcţiei persoanei responsabile pentru coordonarea activităţii de înregistrare, actualizare a registrelor proprii şi transmitere/încărcare a datelor în registrele societăţilor, respectiv în Registrul intermediarilor principali sau în Registrul intermediarilor secundari, după caz, fiind astfel încălcate prevederile art. 4 alin. (9) din Norma A.S.F. nr. 22/2021, coroborate cu prevederile art. 4 alin. (4) din Legea nr. 236/2018.
Ca urmare a verificărilor efectuate, nu s-au regăsit informaţii cu privire la transmiterea la A.S.F. de către Compania de brokeraj a numelui persoanei responsabile pentru coordonarea activităţii de înregistrare, actualizare a registrelor proprii şi transmitere/încărcare a datelor în registrele societăţilor, respectiv în Registrul intermediarilor principali sau în Registrul intermediarilor secundari.
Astfel, prin intermediul Adresei nr. SA-DG 8.048 din 19.09.2024, transmisă în data de 19.09.2024 şi retransmisă în data de 10.10.2024, A.S.F. a solicitat comunicarea numelui şi funcţiei persoanei desemnate pentru coordonarea activităţii de înregistrare, actualizare a registrelor proprii şi transmitere/încărcare a datelor în Registrul intermediarilor principali sau în Registrul intermediarilor secundari. La această solicitare nu s-a recepţionat răspuns din partea Companiei de brokeraj.
De asemenea, la constatarea de mai sus compania de brokeraj nu a formulat obiecţii.
Se menţine constatarea din Raportul de control permanent potrivit căreia Compania de brokeraj nu a comunicat A.S.F. numele şi funcţia persoanei desemnate pentru coordonarea activităţii de înregistrare, actualizare a registrelor proprii şi transmitere/încărcare a datelor în Registrul intermediarilor principali sau în Registrul intermediarilor secundari, fiind astfel încălcate prevederile art. 4 alin. (9) din Norma A.S.F. nr. 22/2021, coroborate cu prevederile art. 4 alin. (4) din Legea nr. 236/2018.
Fapta constituie contravenţie conform prevederilor art. 28 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 236/2018 şi se sancţionează cu avertisment scris, conform prevederilor art. 28 alin. (2) lit. a) din aceeaşi lege.
4. A patra faptă contravenţională o reprezintă nedeţinerea de către Compania de brokeraj a unui contract de asigurare de răspundere civilă profesională valabil încheiat, fiind astfel încălcate prevederile art. 11 alin. (1) din Legea nr. 236/2018, coroborate cu prevederile art. 22 alin. (1) din Norma A.S.F. nr. 22/2021, raportat la prevederile art. 11, alin. (1) lit. c) din aceeaşi normă.
La data întocmirii Raportului de control permanent nr. SA-DG 9.255 din 8.11.2024, Compania de brokeraj nu deţinea un contract de asigurare de răspundere civilă profesională valabil încheiat.
În urma verificărilor efectuate, s-a constatat faptul că ultima poliţă transmisă la A.S.F. avea perioada de valabilitate cuprinsă între 7.09.2022-7.03.2023.
La constatarea de mai sus, Compania de brokeraj a răspuns, prin intermediul adresei înregistrate cu nr. SA-DG 9.473 din 19.11.2024, următoarele: „(…) ultima poliţă de asigurare civilă profesională a fost în perioada martie 2022-martie 2023, societatea nu a mai încheiat poliţe de asigurare după această perioadă, noi considerând că nu mai este cazul să o mai reînnoim“.
Explicaţiile transmise de către Compania de brokeraj au fost analizate şi nu sunt de natură să înlăture constatarea din Raportul de control permanent, având în vedere faptul că aceasta nu a făcut dovada deţinerii unui contract de asigurare de răspundere civilă profesională valabil încheiat, fiind responsabilă pentru nerespectarea prevederilor art. 22 alin. (1) din Norma A.S.F. nr. 22/2021, raportat la prevederile art. 11 alin. (1) lit. c) din aceeaşi normă.
Prin urmare, se menţine constatarea potrivit căreia Compania de brokeraj nu s-a asigurat că, pe perioada de funcţionare a acesteia, este îndeplinită condiţia în baza căreia a fost obţinută autorizaţia de funcţionare, având în vedere că, începând cu data de 8.03.2023, aceasta nu mai deţine un contract de asigurare de răspundere civilă profesională valabil pe teritoriul statelor membre sau o altă garanţie echivalentă pentru răspunderea care decurge din neglijenţa profesională, fiind astfel încălcate prevederile art. 11 alin. (1) din Legea nr. 236/2018, coroborate cu prevederile art. 22 alin. (1) din Norma A.S.F. nr. 22/2021 raportat la prevederile art. 11 alin. (1) lit. c) din aceeaşi normă.
Încălcarea prevederilor art. 11 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 236/2018 invocate în Raportul de control permanent nu se reţine, întrucât fac referire la situaţiile în care intermediarii de asigurări sunt exceptaţi de la respectarea prevederilor alin. (1) şi la intermediarii de asigurări auxiliare.
Fapta constituie contravenţie conform prevederilor art. 28 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 236/2018 şi se sancţionează cu interzicerea temporară a exercitării activităţii şi cu amendă în cuantum de 9.800 de lei, conform prevederilor art. 28 alin. (2) lit. b) şi alin. (3) lit. a) din aceeaşi lege.
5. A cincea faptă contravenţională o reprezintă nedepunerea situaţiilor financiare anuale la data de 31 decembrie 2023, fiind astfel încălcate prevederile art. 2 alin. (1) din Norma A.S.F. nr. 9/2020, coroborate cu prevederile art. 26 alin. (8) lit. a) din Norma A.S.F. nr. 22/2021.
Ca urmare a verificărilor efectuate, s-a constatat faptul că, în aplicaţia ASF - EWS, nu se regăsesc situaţiile financiare aferente anului 2023, la data întocmirii Raportului de control permanent.
Conform prevederilor pct. 20 alin. (1) lit. a) pct. (i) din anexa la Norma A.S.F. nr. 9/2020, acestea trebuiau depuse în termen de 120 de zile de la încheierea exerciţiului financiar, în format electronic, prin încărcarea datelor în formularele de raportare din aplicaţia ASF - EWS.
Compania de brokeraj a desfăşurat activitate de distribuţie doar în primul trimestru al anului 2023, fapt confirmat şi de Adresa nr. SA-DG 1729.2 din 26.02.2024.
La constatarea de mai sus, Compania de brokeraj nu a formulat obiecţii.
Se menţine constatarea din Raportul de control permanent potrivit căreia Compania de brokeraj nu a depus la A.S.F. în format electronic, prin încărcarea datelor în formularele de raportare din aplicaţia ASF - EWS, raportarea privind situaţiile financiare aferente anului 2023, fiind astfel încălcate prevederile art. 2 alin. (1) din Norma A.S.F. nr. 9/2020, coroborate cu prevederile art. 26 alin. (8) lit. a) din Norma A.S.F. nr. 22/2021.
Fapta constituie contravenţie conform prevederilor art. 28 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 236/2018 şi se sancţionează cu avertisment scris, conform prevederilor art. 28 alin. (2) lit. a) din aceeaşi lege.
Situaţia de fapt în care se află Compania de brokeraj, respectiv aceea că începând cu data de 8.03.2023 nu mai deţine un contract de asigurare de răspundere civilă profesională valabil pe teritoriul statelor membre, este de o gravitate medie, până în acest moment neexistând informaţii conform cărora faptele reţinute să fi prejudiciat contractanţii şi/sau beneficiarii contractelor de asigurare.
Asigurarea de răspundere civilă profesională are ca obiectiv principal acoperirea pretenţiilor de despăgubire pentru prejudiciile produse clienţilor în exercitarea activităţii, acesta fiind şi scopul pentru care legiuitorul a instituit obligaţia de menţinere a acestei condiţii pe toată perioada de funcţionare a Companiei de brokeraj. Astfel, în cazul unor prejudicii cauzate clienţilor sau beneficiarilor contractelor de asigurare, ca urmare a unor acte sau fapte, săvârşite din culpă (erori, omisiuni, greşeli proprii comise fără intenţie), în timpul şi/sau în legătură directă cu desfăşurarea activităţii profesionale, entităţile prejudiciate nu pot beneficia de protecţia ce ar putea rezulta din respectivul contract de asigurare de răspundere civilă profesională.
Prin urmare, în situaţia în care Compania de brokeraj nu mai doreşte să desfăşoare activitatea pentru care a fost autorizată, trebuia să îşi îndeplinească obligaţiile prevăzute de legislaţia în vigoare, prin solicitarea suspendării sau încetării activităţii, astfel încât asiguraţii să fie înştiinţaţi cu privire la acest aspect.
În stabilirea atragerii răspunderii contravenţionale a Companiei de brokeraj şi în stabilirea sancţiunilor, respectiv a amenzii şi a interzicerii temporare a exercitării activităţii de distribuţie, s-au luat în considerare aspecte privitoare la natura şi gravitatea faptelor contravenţionale constatate, cu privire la care s-a apreciat gravitatea ca fiind scăzută (pentru faptele de la punctele 1, 2, 3 şi 5) şi medie (pentru fapta de la punctul 4), durata încălcării scurtă (pentru faptele de la punctele 1, 2, 3 şi 4) şi medie (pentru fapta de la punctul 5) şi au fost avute în vedere forma de vinovăţie (culpă).
Totodată, în stabilirea sancţiunilor s-a ţinut cont de principiul proporţionalităţii şi de toate circumstanţele relevante ale săvârşirii faptelor, atât din perspectiva activităţii desfăşurate de Compania de brokeraj în ansamblul pieţei de asigurări, cât şi a supravegherii pieţei de asigurări, inclusiv de cota de piaţă deţinută de aceasta, respectiv:
- cota de piaţă la data de 31.12.2023, calculată în funcţie de volumul total al primelor de asigurare distribuite şi raportată la piaţa de asigurări, este de 0%;
– la data de 31.12.2023, valoarea primelor de asigurare distribuite a fost de 0 lei;
– la data de 31.12.2023, veniturile din activitatea de distribuţie, obţinute de Compania de brokeraj, au fost în sumă de 0 lei.
În stabilirea sancţiunilor s-a ţinut cont de faptul că, în ultimii 3 ani, Compania de brokeraj a mai fost sancţionată de A.S.F., prin Decizia nr. 547 din 6.05.2022, ca urmare a nerespectării prevederilor legale privind menţinerea condiţiilor de autorizare.
Faţă de motivele de fapt şi de drept arătate, în scopul apărării drepturilor asiguraţilor şi al promovării stabilităţii activităţii de asigurare în România,
Autoritatea de Supraveghere Financiară emite următoarea decizie:
ART. 1
(1) Se sancţionează cu interzicerea temporară a exercitării activităţii de distribuţie până la data transmiterii la Autoritatea de Supraveghere Financiară a unui contract valabil de asigurare de răspundere civilă profesională şi cu amendă în cuantum de 9.800 lei compania de brokeraj Comisasig Broker de Asigurare - S.R.L., cu sediul social în localitatea Motru, Aleea Teilor nr. 2, judeţul Gorj, având numărul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului J18/216/3.04.2009, cod unic de înregistrare 25401326 şi codul unic de înregistrare în Registrul brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare al Autorităţii de Supraveghere Financiară RBK-585/19.10.2009, reprezentată legal de către domnul Gheorghe Cojocaru - director executiv, în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (1) lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 28 alin. (2) lit. b), alin. (3) lit. a), alin. (11) şi (14) din Legea nr. 236/2018 privind distribuţia de asigurări, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Amenda se face venit la bugetul de stat în cotă de 50% şi se achită în contul IBAN corespunzător deschis la Trezoreria Operativă a Municipiului Bucureşti, iar diferenţa de 50% se face venit la bugetul Autorităţii de Supraveghere Financiară şi se achită în termen de 15 zile de la comunicare, în contul IBAN nr. RO74TREZ70020F350102XXXX deschis la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti.
(3) Dovada de plată a amenzii se transmite Autorităţii de Supraveghere Financiară, în termen de două zile lucrătoare de la data achitării.
ART. 2
În termen de 60 de zile de la data primirii deciziei, compania de brokeraj Comisasig Broker de Asigurare - S.R.L. are obligaţia de a transmite la Autoritatea de Supraveghere Financiară un contract valabil de asigurare de răspundere civilă profesională, în conformitate cu prevederile art. 11 alin. (1) din Legea nr. 236/2018 privind distribuţia de asigurări, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 22 alin. (1) din Norma A.S.F. nr. 22/2021 privind distribuţia de asigurări, raportat la prevederile art. 11 alin. (1) lit. c) din aceeaşi normă.
ART. 3
(1) Împotriva prezentei decizii, compania de brokeraj Comisasig Broker de Asigurare - S.R.L. poate formula contestaţie la Curtea de Apel Bucureşti în termen de 30 de zile de la data comunicării, conform art. 31 alin. (2) din Legea nr. 236/2018 privind distribuţia de asigurări, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Contestaţia adresată Curţii de Apel Bucureşti, Secţia contencios administrativ şi fiscal, nu suspendă, pe timpul soluţionării acesteia, măsurile dispuse de Autoritatea de Supraveghere Financiară, conform art. 31 alin. (3) din Legea nr. 236/2018 privind distribuţia de asigurări, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 4
(1) În conformitate cu prevederile art. 28 alin. (16) din Legea nr. 236/2018 privind distribuţia de asigurări, cu modificările şi completările ulterioare, prezenta decizie constituie titlu de creanţă.
(2) La data scadenţei, prezenta decizie devine titlu executoriu. În cazul neîndeplinirii obligaţiei prevăzute la art. 1 alin. (2), Autoritatea de Supraveghere Financiară va declanşa procedura de executare silită de recuperare a creanţelor sale, potrivit dispoziţiilor Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în conformitate cu prevederile art. 28 alin. (17) din Legea nr. 236/2018 privind distribuţia de asigurări, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 5
Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi produce efecte începând cu data publicării.
Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
Alexandru Petrescu
Bucureşti, 15 ianuarie 2025.
Nr. 17.
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: