Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
DECIZIE nr. 157 din 30 mai 2002 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1, 2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 11/2001 privind unele masuri pentru achizitionarea metalelor neferoase, a aliajelor acestora si a deseurilor neferoase reciclabile
EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 493 din 9 iulie 2002
Nicolae Popa - preşedinte
Costica Bulai - judecãtor
Nicolae Cochinescu - judecãtor
Constantin Doldur - judecãtor
Kozsokar Gabor - judecãtor
Petre Ninosu - judecãtor
Şerban Viorel Stanoiu - judecãtor
Lucian Stangu - judecãtor
Ioan Vida - judecãtor
Gabriela Ghita - procuror
Doina Suliman - magistrat-asistent
Pe rol se afla soluţionarea exceptiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 1, 2 şi 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 11/2001 , excepţie ridicatã de Societatea Comercialã "Almet" - S.A. din Navodari în Dosarul nr. 10.229/2001 al Judecãtoriei Constanta.
La apelul nominal lipsesc pãrţile, fata de care procedura de citare este legal îndeplinitã.
Reprezentantul Ministerului Public solicita respingerea exceptiei de neconstituţionalitate ca devenitã inadmisibila, deoarece <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 11/2001 a fost respinsã de Parlament prin <>Legea nr. 600/2001 .
CURTEA,
având în vedere actele şi lucrãrile dosarului, constata urmãtoarele:
Prin Încheierea din 29 septembrie 2001, pronunţatã în Dosarul nr. 10.229/2001, Judecãtoria Constanta a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 1, 2 şi 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 11/2001 . Excepţia a fost ridicatã de Societatea Comercialã "Almet" - S.A. din Navodari într-o cauza civilã ce are ca obiect contestaţia formulatã impotriva Procesului-verbal de constatare a contravenţiei nr. 27 din 27 iunie 2001 încheiat de agenţi ai Ministerului Industriei şi Resurselor.
În motivarea exceptiei de neconstituţionalitate se susţine ca dispoziţiile legale criticate contravin prevederilor constituţionale ale art. 15 alin. (2), art. 16, art. 41 alin. (2), art. 134 alin. (1) şi (2) lit. a), precum şi ale art. 135 alin. (1) şi (2).
Instanta de judecata apreciazã ca excepţia este neîntemeiatã, deoarece dispoziţiile legale criticate nu incalca prevederile constituţionale invocate.
Potrivit dispoziţiilor <>art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , republicatã, încheierea de sesizare a fost comunicatã preşedinţilor celor doua Camere ale Parlamentului şi Guvernului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstituţionalitate ridicate.
Preşedintele Camerei Deputaţilor arata ca dispoziţiile legale criticate nu mai sunt în vigoare, astfel ca excepţia a rãmas fãrã obiect.
Guvernul considera ca excepţia de neconstituţionalitate este inadmisibila, deoarece ordonanta criticata şi-a încetat aplicabilitatea, fiind respinsã de Parlament prin <>Legea nr. 600/2001 .
Preşedintele Senatului nu a comunicat punctul sau de vedere asupra exceptiei de neconstituţionalitate ridicate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul întocmit în cauza de judecãtorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi dispoziţiile <>Legii nr. 47/1992 , retine urmãtoarele:
Curtea Constituţionalã a fost legal sesizatã şi este competenta, potrivit dispoziţiilor art. 144 lit. c) din Constituţie, precum şi ale art. 1 alin. (1), ale <>art. 2, 3, 12 şi 23 din Legea nr. 47/1992 , republicatã, sa soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate ridicatã.
Obiectul exceptiei de neconstituţionalitate îl constituie dispoziţiile <>art. 1, 2 şi 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 11/2001 privind unele mãsuri pentru achiziţionarea metalelor neferoase, a aliajelor acestora şi a deşeurilor neferoase reciclabile, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 66 din 7 februarie 2001.
Autorul exceptiei susţine ca aceste dispoziţii legale incalca prevederile constituţionale ale art. 15 alin. (2), art. 16, art. 41 alin. (2), art. 134 alin. (1) şi (2) lit. a), precum şi ale art. 135 alin. (1) şi (2).
Examinând excepţia, Curtea Constituţionalã constata ca ulterior sesizãrii sale a fost adoptatã <>Legea nr. 600 din 31 octombrie 2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 711 din 8 noiembrie 2001, lege prin care Parlamentul a respins <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 11/2001 , astfel ca aceasta şi-a încetat aplicabilitatea.
Asa fiind, rezulta ca, în temeiul dispoziţiilor <>art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, republicatã, dispoziţii coroborate cu cele ale alin. (6) din acelaşi articol, excepţia de neconstituţionalitate a <>art. 1, 2 şi 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 11/2001 a devenit inadmisibila.
Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 144 lit. c) şi al art. 145 alin. (2) din Constituţie, precum şi al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (1) şi (6) şi al <>art. 25 alin. (1) şi (3) din Legea nr. 47/1992 , republicatã,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge, ca devenitã inadmisibila, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 1, 2 şi 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 11/2001 privind unele mãsuri pentru achiziţionarea metalelor neferoase, a aliajelor acestora şi a deşeurilor neferoase reciclabile, excepţie ridicatã de Societatea Comercialã "Almet" - S.A. din Navodari în Dosarul nr. 10.229/2001 al Judecãtoriei Constanta.
Definitiva şi obligatorie.
Pronunţatã în şedinţa publica din data de 30 mai 2002.
PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
prof. univ. dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Doina Suliman
-----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: