ANEXA 9
PLAN AFACERI
CUPRINS
1. Date Generale
2. Viziune, strategie
3. Istoric, management, resurse umane, activitate curentã
3.1. Istoric
3.2. Management, resurse umane
3.3. Activitate curentã
3.3.1. produse şi servicii actuale
3.3.2. principalii furnizori de materii prime şi materiale
3.3.3. procesul tehnologic
3.3.4. mijloace fixe
3.3.5. imobile
4. Analiza pieţei
4.1. Piaţa actualã
4.1.1. principalii clienţi
4.1.2. principalii concurenţi
4.1.3. poziţia produselor/serviciilor pe piaţã
4.2. Piaţã şi promovarea noului produs/serviciu
4.2.1. produsul nou
4.2.2. segmentul de piaţã
4.2.3. riscuri
4.2.4. clienţi potenţiali
4.2.5. concurenţi potenţiali
4.2.6. principalele avantaje ale noilor produse/servicii
4.2.7. reacţia previzibilã a concurenţei
4.2.8. Strategia de comercializare
a. politica produsului
b. politica de preţuri
c. politica de distribuţie
d. modalitãţi de vânzare
e. activitãţi de promovare a vânzãrilor
5. Analiza costurilor de operare
5.1. Modul de organizare a afacerii
5.2. Organizarea fluxului de producţie
5.3. Produse noi
5.4. Principalii furnizori de materii prime
5.5. Procesul tehnologic
5.6. Impactul asupra mediului
5.7. Cheltuieli de producţie
5.8. Venituri anuale preconizate
5.9. Riscuri ce influenţeazã prognoza
6. Investiţii necesare
6.1. Descrierea investiţiei
6.2. Modul de asigurare cu utilitãţi
6.3. Graficul de realizare a investiţiei
6.4. Modificãri necesare pentru echipamente, clãdiri existente
6.5. Modificãri necesare în structura personalului
7. Proiecţii financiare
7.1. Indicatori economici ai situaţiei trecute
7.2. Plan de finanţare a activitãţii
7.3. Cash Flow
7.4. Bilanţ Simplificat
7.5. Cont de Profit şi Pierdere
7.6. Situaţie simplificatã a Fluxului de Numerar
1. DATE GENERALE:
1. Numele firmei:
2. Codul unic de înregistrare:
3. Forma juridicã de constituire:
4. Data înfiinţãrii/Numãr Registrul Comerţului:
5. Activitatea principalã a societãţii şi codul CAEN al activitãţii principale: codul CAEN al activitãţii pentru care se solicita AFN şi credit bancar:
6. Natura capitalului social:
┌────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────┐
│Natura capitalului social (%) │ Privat │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│Român │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│Strãin │ │
└────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────┘
7. Valoarea capitalului:
8. Valoarea cifra de afaceri şi profit (dacã este cazul):
┌─────────────────┬──────┬──────┬──────────┬──────────────────────────────────┐
│ │ 2007 │ 2008 .06.2009│Data ultimei balanţe de verificare│
│ │ │ │ │ contabilã încheiate │
│ │ │ │ │ ............................. │
├─────────────────┼──────┼──────┼──────────┼──────────────────────────────────┤
│Cifra de afaceri │ │ │ │ │
├─────────────────┼──────┼──────┼──────────┼──────────────────────────────────┤
│Profit │ │ │ │ │
└─────────────────┴──────┴──────┴──────────┴──────────────────────────────────┘
9. Adresa, telefon/fax, e-mail:
10. Persoanã de contact:
11. Conturi bancare deschise la:
12. Asociaţi, acţionari principali (max.5% din capitalul social):
┌───────────────────────┬──────────────────────────┬──────────────────────────┐
│ Numele şi prenumele │Adresa (sediul) societãţii│Pondere în Capital social%│
├───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┤
├───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┤
├───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┤
└───────────────────────┴──────────────────────────┴──────────────────────────┘
2. Viziune, strategie
În acest capitol de început încercaţi sã rãspundeţi la urmãtoarele întrebãri:
- Care este esenţa afacerii? Ce anume va genera bani şi profit?
● Produsul 1, 2, 3, ...
● Serviciile 1, 2, 3, ...
● Activitatea 1, 2, 3, ...
- Cine vor fi clienţii tãi?
● Persoane
● Firme
● Bugetul statului
┌────────────────────────────────┬──────────────┬──────────────┬──────────────┐
│ │ Anul 1 │ Anul 2 │ Anul 3 │
│ Clienţi/grupe de clienţi ├────────┬─────┼────────┬─────┼────────┬─────┤
│ │Mii EURO│ % │Mii EURO│ % │Mii EURO│ % │
├────────────────────────────────┼────────┼─────┼────────┼─────┼────────┼─────┤
├────────────────────────────────┼────────┼─────┼────────┼─────┼────────┼─────┤
├────────────────────────────────┼────────┼─────┼────────┼─────┼────────┼─────┤
├────────────────────────────────┼────────┼─────┼────────┼─────┼────────┼─────┤
│Total cifra de afaceri │ │ │ │ │ │ │
└────────────────────────────────┴────────┴─────┴────────┴─────┴────────┴─────┘
- Unde vrei sã ajungi într-un interval de 5 ani. Fixeazã-ţi obiective cuantificabile!
● La ce cifrã de afaceri/profit?
● La ce numãr de angajaţi?
┌───────────────────────────────────┬────────┬──────────┬──────────┬──────────┐
│ Obiective (Indicatori ţintã) │ UM │ Anul 1 │ Anul 2 │ Anul 3 │
├───────────────────────────────────┼────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│Cifra de afaceri: │Mii EURO│ │ │ │
├───────────────────────────────────┼────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ Din care Export │Mii EURO│ │ │ │
├───────────────────────────────────┼────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│Profit │Mii EURO│ │ │ │
├───────────────────────────────────┼────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│Numãr de salariaţi │ Numãr │ │ │ │
│ │persoane│ │ │ │
└───────────────────────────────────┴────────┴──────────┴──────────┴──────────┘
- Care sunt "punctele tari" care te determinã sã crezi cã vei avea succes?
● Cunoştinţe tehnologice
● Cunoştinţe de piaţã
● Capital
● Relaţii
● Capacitate de muncã
● Flexibilitate
- Acţiuni preconizate dupã contractarea creditului şi a AFN (de ex. asigurarea spaţiului productiv/comercial, aprovizionare cu materii prime, materiale, produce finite, mãrfuri, achiziţionarea de utilaje, echipament, mobilier, asigurarea condiţiilor tehnico-economice, sanitare etc)
3. Istoric, management, resurse umane, activitatea curentã:
3.1. Istoric
În aceastã secţiune încercaţi sã rãspundeţi succint la întrebãri de genul:
● Cum a apãrut ideea Dvs. de afacere?
● Care au fost principalele etape de dezvoltare pânã în prezent?/Acţiuni întreprinse pânã la solicitarea creditului şi a AFN (dacã este cazul):
● Ce activitãţi genereazã astãzi profitul firmei şi sursele de dezvoltare?
3.2. Management, Resurse umane
Management:
┌─────────────────────────┬───────────────────────┬───────────────────────────┐
│ Nume şi prenume │ Funcţia │ Studii/Specializãri │
├─────────────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────────┤
├─────────────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────────┤
├─────────────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────────┤
└─────────────────────────┴───────────────────────┴───────────────────────────┘
Ataşaţi un Curriculum Vitae pentru fiecare persoanã relevantã.
Managementul unei organizaţii este determinant pentru evoluţia acesteia.
Încercaţi sã evidenţiaţi felul în care cunoştinţele/specializãrile/experienţa fiecãruia dintre manageri va influenţa în mod pozitiv evoluţia firmei.
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Care sunt/vor fi responsabilitãţile conducãtorilor (responsabilitãţile fiecãrui conducãtor pentru noua activitate/noul produs)?
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Personal:
Detaliere pe activitãţi:
┌────────────────────────┬────────────────────────────┬───────────────────────┐
│ Activitatea │ Numãr de salariaţi │Pregãtirea profesionalã│
├────────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────────────┤
│Activitatea 1 │ │ │
├────────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────────────┤
│Activitatea 2 │ │ │
├────────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────────────┤
│Activitatea 3 │ │ │
├────────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────────────┤
│.... │ │ │
├────────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────────────┤
│TOTAL │ │ │
└────────────────────────┴────────────────────────────┴───────────────────────┘
(Organigrama poate fi ataşatã, dacã e cazul)
Cine este angajatul 23cheie33, adicã persoana care prin cunoştinţele pe care le deţine poate influenţa noul mers al afacerii (dacã este cazul)?
Cum se realizeazã/se va realiza monitorizarea personalului (modalitãţi de supraveghere a personalului angajat)?
Care este/va fi modul de salarizare a personalului (descrieţi modul de salarizare/platã, premiere, penalizare)?
Cum este asiguratã securitatea muncii (metodele folosite pentru protecţia muncii)?
3.3. Activitatea curentã:
3.3.1. Produsele/serviciile actuale (dacã este cazul): (puteţi descrie tipul de produse/servicii, caracteristicile acestora, procentul din cifrã de afaceri, nivelurile de preţuri)
┌──────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│ Produs │ Pondere în vânzãrile totale │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Produsul 1 │ │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Produsul 2 │ │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Produsul 3 │ │
└──────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘
3.3.2. Principalii furnizori actuali de materii prime şi materiale:
┌──────────────────────────────────────┬───────────────┬──────────────────────┐
│ Furnizori │ Forma de │ Valoarea anualã a │
│ │ proprietate │achiziţiilor (mii lei)│
├───────────────────┬──────────────────┼───────────────┼──────────────────────┤
│ Materie ├──────────────────┼───────────────┼──────────────────────┤
│ prima/serviciu ├──────────────────┼───────────────┼──────────────────────┤
│ ├──────────────────┼───────────────┼──────────────────────┤
├───────────────────┼──────────────────┼───────────────┼──────────────────────┤
│ Materie ├──────────────────┼───────────────┼──────────────────────┤
│ prima/serviciu ├──────────────────┼───────────────┼──────────────────────┤
│ ├──────────────────┼───────────────┼──────────────────────┤
├───────────────────┼──────────────────┼───────────────┼──────────────────────┤
│ Materie ├──────────────────┼───────────────┼──────────────────────┤
│ prima/serviciu ├──────────────────┼───────────────┼──────────────────────┤
└───────────────────┴──────────────────┴───────────────┴──────────────────────┘ ┌───────────────┐ Pondere materii prime importate (%) în total materii prime:
│ │
└───────────────┘
3.3.3. Descrierea sumarã a procesului tehnologic actual:
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
3.3.4. Date tehnice cu privire la principalele maşini, utilaje şi mijloace de transport (mijloacele fixe) aflate în proprietatea agentului economic:
┌─────────────┬───────────────────────┬─────────────┬─────────────────────────┐
│ Mijloc fix │Caracteristici tehnice │An fabricaţie│Valoare de piaţã estimatã│
├─────────────┼───────────────────────┼─────────────┼─────────────────────────┤
├─────────────┼───────────────────────┼─────────────┼─────────────────────────┤
├─────────────┼───────────────────────┼─────────────┼─────────────────────────┤
└─────────────┴───────────────────────┴─────────────┴─────────────────────────┘
3.3.5. Imobile existente:
┌─────────────────┬───────────────────┬───────────────────┬───────────────────┐
│ │ │ Proprietate │ Închiriate │
│ Denumire │ Destinaţie ├─────────┬─────────┼───────┬───────────┤
│ │ │ Valoare │ Ipoteci │Valoare│Perioada de│
│ │ │ │ │chirie │Închiriere │
├─────────────────┼───────────────────┼─────────┼─────────┼───────┼───────────┤
├─────────────────┼───────────────────┼─────────┼─────────┼───────┼───────────┤
└─────────────────┴───────────────────┴─────────┴─────────┴───────┴───────────┘
NOTĂ?: Pot fi anexate, în copie, acte de proprietate/contracte de închiriere, liste de inventar, facturi de achiziţie, etc.
Prezentaţi locul unde firma îşi desfãşoarã activitatea şi cum sunt asigurate utilitãţile necesare (energie electricã, apã, canal):
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
4. Analiza pieţei
4.1. Piaţa actualã
4.1.1. Principalii clienţi (dacã este cazul):
Care este tipul clienţilor dumneavoastrã (individuali, comercianţi, cu ridicata, cu amãnuntul, societãţi comerciale, agricultori etc) - dacã este cazul:
┌───────┬─────────────────────┬──────────────────────────────────────┬────────┐
│ │ Vânzãri pe │(Grupe de) produse/servicii, mii EURO │ Total │
│ │(principalii) clienţi├────────┬─────────┬─────────┬─────────┼────┬───┤
│ │ Mii EURO │Produsul│Produsul │Produsul │Produsul │Mii │ % │
│ │ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │EURO│ │
├───────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼───┤
│Clienţi𗈕 │ │ │ │ │ │ │
│interni├─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼───┤
│ 𗈖 │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼───┤
│ 𗈗 │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼───┤
│ │Total piaţa internã │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼───┤
│Clienţi𗈕 │ │ │ │ │ │ │
│externi├─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼───┤
│ 𗈖 │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼───┤
│ 𗈗 │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼───┤
│ │Total export │ │ │ │ │ │ │
├───────┴─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼───┤
│Total intern + export │ │ │ │ │ │ │
└─────────────────────────────┴────────┴─────────┴─────────┴─────────┴────┴───┘
4.1.2. Principalii concurenţi (dacã este cazul):
┌─┬─────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ Firmã concurentã │
│ │Produs/serviciu oferit pieţei├─────────────────────────┬───────────────────┤
│ │ │Denumirea firmei/firmelor│ Ponderea pe │
│ │ │ │ piaţã (%) │
├─┼─────────────────────────────┼─────────────────────────┼───────────────────┤
𗈕│ │ │ │
├─┼─────────────────────────────┼─────────────────────────┼───────────────────┤
𗈖│ │ │ │
├─┼─────────────────────────────┼─────────────────────────┼───────────────────┤
𗈗│ │ │ │
├─┼─────────────────────────────┼─────────────────────────┼───────────────────┤
𗈘│ │ │ │
├─┼─────────────────────────────┼─────────────────────────┼───────────────────┤
𗈙│ │ │ │
├─┼─────────────────────────────┼─────────────────────────┼───────────────────┤
𗈚│ │ │ │
└─┴─────────────────────────────┴─────────────────────────┴───────────────────┘
4.1.3. Poziţia produselor/serviciilor societãţii pe piaţã comparativ cu cele ale concurenţei (Descrieţi principalele avantaje/dezavantaje ale produselor/serviciilor d-voastrã comparativ cu cele oferite de concurenţã).
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
4.2. Date privind piaţã şi promovarea noului produs/serviciu:
4.2.1. Produsul nou:
Descrierea exactã a produsului:
- în cazul produselor prezentaţi o descriere fizicã, caracteristici tehnice, performanţe, utilitãţi, cãror nevoi rãspund, etc
- în cazul serviciilor, descrieţi trãsãturile caracteristice ale acestora, în aşa fel încât sã se înţeleagã la ce servesc serviciile prestate de dvs.
- în cazul comerţului, precizaţi gama de produse ce le veţi vinde şi aria de valorificare, dacã vânzarea este cu amãnuntul sau cu ridicatã şi dacã veţi furniza servicii specifice (post vânzare, transport, garanţie, reparaţii etc);
Parametrii economici ai produsului (cost unitar, preţ vânzare unitar, adaos comercial, taxe, comisioane, marja importatorului etc).
4.2.2. Segmentul de piaţã:
Definiţi piaţa dumneavoastrã (prezentaţi caracteristicile specifice ale segmentului dumneavoastrã de piaţã, cãror nevoi se adreseazã: de ex. alimentaţie, vestimentaţie, electro-casnice, biroticã, turism etc.)
Localizarea pieţei dumneavoastrã (se va preciza amplasarea pieţei - localã, regionalã, naţionalã, internaţionalã etc - cu detalii, dacã sunteţi în posesia lor):
Tendinţele actuale ale pieţei (care sunt tendinţele actuale ale pieţei produsului/serviciului/comerţului dumneavoastrã - declin, stagnare, progres lent, expansiune rapidã):
Caracteristici ale cererii pentru produsul/serviciul dvs. (cerere zilnicã, anualã, de sezon, evoluţia în ultimii ani şi cea previzibilã):
4.2.3. Ipoteze şi riscuri majore:
Ipoteze majore:
3.1.1. riscuri de piaţã
3.1.2. riscuri financiare
3.1.3. riscuri legislative
Modalitãţi de minimizare a primelor trei riscuri, dintre cele mai serioase
4.2.4. Clienţi potenţiali:
(Descrieţi ce strategie de marketing aţi gândit sã aplicaţi, cum aţi identificat clienţii potenţiali, cum veţi extinde piaţa sau identifica noi pieţe, etc.)
Care va fi tipul clienţilor dumneavoastrã (individuali, comercianţi, cu ridicatã, cu amãnuntul, societãţi comerciale, agricultori etc):
Anul curent (N)
┌───────┬─────────────────────┬──────────────────────────────────────┬────────┐
│ │ Vânzãri pe │(Grupe de) produse/servicii, mii EURO │ Total │
│ │(principalii) clienţi├────────┬─────────┬─────────┬─────────┼────┬───┤
│ │ Mii EURO │Produsul│Produsul │Produsul │Produsul │Mii │ % │
│ │ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │EURO│ │
├───────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼───┤
│Clienţi𗈕 │ │ │ │ │ │ │
│interni├─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼───┤
│ 𗈖 │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼───┤
│ 𗈗 │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼───┤
│ │Total piaţa internã │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼───┤
│Clienţi𗈕 │ │ │ │ │ │ │
│externi├─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼───┤
│ 𗈖 │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼───┤
│ 𗈗 │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼───┤
│ │Total export │ │ │ │ │ │ │
├───────┴─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼───┤
│Total intern + export │ │ │ │ │ │ │
└─────────────────────────────┴────────┴─────────┴─────────┴─────────┴────┴───┘
Anul N+1
┌───────┬─────────────────────┬──────────────────────────────────────┬────────┐
│ │ Vânzãri pe │(Grupe de) produse/servicii, mii EURO │ Total │
│ │(principalii) clienţi├────────┬─────────┬─────────┬─────────┼────┬───┤
│ │ Mii EURO │Produsul│Produsul │Produsul │Produsul │Mii │ % │
│ │ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │EURO│ │
├───────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼───┤
│Clienţi𗈕 │ │ │ │ │ │ │
│interni├─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼───┤
│ 𗈖 │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼───┤
│ 𗈗 │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼───┤
│ │Total piaţa internã │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼───┤
│Clienţi𗈕 │ │ │ │ │ │ │
│externi├─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼───┤
│ 𗈖 │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼───┤
│ 𗈗 │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼───┤
│ │Total export │ │ │ │ │ │ │
├───────┴─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼───┤
│Total intern + export │ │ │ │ │ │ │
└─────────────────────────────┴────────┴─────────┴─────────┴─────────┴────┴───┘
Anul N+2
┌───────┬─────────────────────┬──────────────────────────────────────┬─────────┐
│ │ Vânzãri pe │(Grupe de) produse/servicii, mii EURO │ Total │
│ │(principalii) clienţi├────────┬─────────┬─────────┬─────────┼────┬────┤
│ │ Mii EURO │Produsul│Produsul │Produsul │Produsul │Mii │ % │
│ │ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │EURO│ │
├───────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼────┤
│Clienţi𗈕 │ │ │ │ │ │ │
│interni├─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼────┤
│ 𗈖 │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼────┤
│ 𗈗 │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼────┤
│ │Total piaţa internã │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼────┤
│Clienţi𗈕 │ │ │ │ │ │ │
│externi├─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼────┤
│ 𗈖 │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼────┤
│ 𗈗 │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼────┤
│ │Total export │ │ │ │ │ │ │
├───────┴─────────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────┼────┤
│Total intern + export │ │ │ │ │ │ │
└─────────────────────────────┴────────┴─────────┴─────────┴─────────┴────┴────┘
(se pot ataşa studii de cercetare de piaţã sau statistici la care se face
referire, precum şi cereri de ofertã/precontracte de la potenţialii clienţi)
Ce credeţi cã îi va determina pe potenţialii clienţi sã cumpere produsul/serviciul dumneavoastrã?
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
4.2.5. Concurenţi potenţiali:
┌───┬─────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┐
│ │ │ Firmã concurentã │
│ │Produs/serviciu oferit pieţei├─────────────────────────┬─────────────────┤
│ │ │Denumirea firmei/firmelor│ Ponderea pe │
│ │ │ │ piaţã (%) │
├───┼─────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────┤
│ 1 │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────┤
│ 2 │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────┤
│ 3 │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────┤
│ 4 │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────┤
│ 5 │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────┤
│ 6 │ │ │ │
└───┴─────────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────┘
Care sunt caracteristicile pe care le cunoaşteţi ale acestora (mãrimea cantitativ-valoric, numãr personal, caracteristicile produsului/serviciului lor, reputaţia, modalitãţi de valorificare, mãrimea segmentului lor de piaţa etc):
4.2.6. Principalele avantaje ale noilor produse/servicii oferite (de ex. preţ, calitate, caracteristici noi, servicii post-vânzare):
Alte avantaje:
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
4.2.7. Reacţia previzibilã a concurenţei la apariţia de noi oferte pe piaţã:
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Cum se va realiza desfacerea produselor:
┌────────────────────────┬──────────────────────────┬─────────────────────────┐
│Produse/grupe de produse│ Pondere în cifra de │ Forme de desfacere (%) │
│ │ afaceri (%) │ │
├────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────┬───────┬───────┤
├────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────┼───────┼───────┤
└────────────────────────┴──────────────────────────┴─────────┴───────┴───────┘
4.2.9. Strategia de comercializare:
a. Politica produsului (descrieţi modul de prezentare a produsului/serviciului, aspectul comercial, ambalaj, tip de garanţii şi servicii prestate, dacã aveţi un singur produs/serviciu sau mai multe tipuri de produse/servicii etc):
b. Politica de preţuri (precizaţi modul în care se va stabili preţul produsului/serviciului, dacã şi când veţi oferi reduceri de preţuri, cum vã situaţi faţã de concurenţi, explicaţi de ce):
c. Politica de distribuţie (menţionaţi care sunt canalele dumneavoastrã de distribuţie - vânzãri directe, cu ridicata, intermediari, prin agenţi, la comandã etc):
d. Modalitãţi de vânzare (precizaţi care sunt modalitãţile dumneavoastrã de vânzare a produselor dumneavoastrã: cu ridicata, cu amãnuntul, prin magazine propriu, reţea de magazine specializate, la domiciliul clientului, dacã veţi angaja vânzãtori sau veţi folosi comercianţi independenţi, dacã veţi face export etc):
e. Activitãţi de promovare a vânzãrilor (de ex.: publicitate, lansare oficialã, pliante, broşuri, plata în rate):
(Descrieţi care este strategia de promovare pentru lansarea produselor/serviciilor şi dupã aceea estimaţi costurile anuale de promovare)
┌────────────────────────────────────────────────────────┬──────┬──────┬──────┐
│ Cheltuieli pentru promovarea produselor/serviciilor pe │Anul 1│Anul 2│Anul 3│
│ categorii de cheltuieli (mii EURO) │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼──────┤
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼──────┤
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼──────┤
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼──────┤
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼──────┤
└────────────────────────────────────────────────────────┴──────┴──────┴──────┘
5. Analiza costurilor de operare (dupã implementarea investiţiei):
5.1. Modul de funcţionare şi organizare a afacerii (descrieţi procesul de producţie, etapele de bazã, menţionând pentru fiecare timpul şi fondurile necesare):
5.2. Organizarea fluxului de producţie (descrieţi fluxul de producţie - magazinul/biroul, menţionând etapele, iar pe fiecare etapã: costurile, dificultãţile, riscurile, cerinţele procesului de producţie - personal, suprafeţe productive, echipamente, mijloace de transport, materiale etc):
5.3. Produsele noi (descrieţi tipul de produse/servicii şi caracteristici, procentul din total vânzãri, preţ vânzare):
┌───────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Produs │ Pondere în vânzãrile totale │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Produsul 1 │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Produsul 2 │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Produsul 3 │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Produs Nou 1 │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Produs Nou 2 │ │
└───────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
5.4. Principalii furnizori de materii prime:
┌──────────────────────────────────────────┬───────────┬──────────────────────┐
│ Furnizori │ Forma de │ Valoarea anualã a │
│ │proprietate│achiziţiilor (mii lei)│
├──────────────────────────┬───────────────┼───────────┼──────────────────────┤
│Materie primã/serviciu ├───────────────┼───────────┼──────────────────────┤
│ ├───────────────┼───────────┼──────────────────────┤
│ ├───────────────┼───────────┼──────────────────────┤
├──────────────────────────┼───────────────┼───────────┼──────────────────────┤
│Materie primã/serviciu ├───────────────┼───────────┼──────────────────────┤
│ ├───────────────┼───────────┼──────────────────────┤
│ ├───────────────┼───────────┼──────────────────────┤
├──────────────────────────┼───────────────┼───────────┼──────────────────────┤
│Materie primã/serviciu ├───────────────┼───────────┼──────────────────────┤
│ ├───────────────┼───────────┼──────────────────────┤
└──────────────────────────┴───────────────┴───────────┴──────────────────────┘
(Descrieţi cum v-aţi propus sã faceţi aprovizionarea, cine va asigura
transportul, etc.)
Puteţi anexa oferte de la furnizorii de materii prime principale.
5.5. Descrierea pe scurt a procesului tehnologic:
(Descrieţi pe scurt procesul tehnologic şi îmbunãtãţirea adusã prin proiectul de investiţii, dacã e cazul)
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
5.6. Impactul asupra mediului:
(Descrieţi cum poate proiectul afecta mediul, şi ce soluţii aţi gândit pentru eliminarea acestor efecte)
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
(Dacã a fost elaborat se poate ataşa un Studiu de Impact)
5.7. Cheltuieli anuale de producţie:
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
(Detaliaţi cheltuielile directe şi indirecte anuale ale activitãţii ce se va
desfãşura în urma implementãrii proiectului la capacitatea maximã)
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────┬────┐
│ Cheltuieli de producţie directe │ Suma │ % │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼────┤
│Materii prime │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼────┤
│Materiale auxiliare │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼────┤
│Manoperã directã (salarii + taxe şi contribuţii sociale) │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼────┤
│Energie, alte utilitãţi │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼────┤
│Subansamble │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼────┤
│Servicii sau lucrãri subcontractate │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼────┤
│Alte cheltuieli directe │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼────┤
│Cheltuieli de producţie indirecte │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼────┤
│Administraţie/Management │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼────┤
│Cheltuieli de Birou/Secretariat │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼────┤
│Cheltuieli de Transport (transport intern, manipularea │ │ │
│produselor în cadrul activitãţii şi cu forţe se realizeazã) │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼────┤
│Cheltuieli de Pazã │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼────┤
│Cheltuieli de protecţia muncii şi a mediului │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼────┤
│Alte cheltuieli indirecte │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼────┤
│TOTAL │ │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────┴────┘
5.8. Venituri anuale preconizate:
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
(Detaliaţi volumul vânzãrilor anuale pentru fiecare categorie de produs/
serviciioferite prin implementarea proiectului la capacitatea maximã a
echipamentelor)
┌──────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│ Vânzãri la capacitatea maximã │ Suma (lei) │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│Produsul 1 │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│Produsul 2 │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│Produsul 3 │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│TOTAL │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘
5.9. Riscuri ce influenţeazã prognoza (caracterul sezonier al produselor, intensificarea gradului de concurenţã pe piaţa, scãderea puterii de cumpãrare pe piaţã):
6. Investiţii necesare
6.1. Descrierea investiţiei propuse în contextul procesului tehnologic descris anterior
(Se pot anexa oferte de la principalii furnizori, precum şi proiectul, autorizaţiile şi avizele necesare, dupã caz.)
┌──────────────────────────────┬────────────┬────────────┬────────────────────┐
│ Obiectul investiţiei │ Furnizor │ Valoarea │Durata de amortizare│
│ │ │ estimatã │ (ani) │
├──────────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────────────┤
├──────────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────────────┤
├──────────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────────────┤
├──────────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────────────┤
│TOTAL │ │ │ │
└──────────────────────────────┴────────────┴────────────┴────────────────────┘
6.2. Modul de asigurare cu utilitãţi:
(Unde va fi implementat proiectul, adresa, descrierea spaţiului şi cum sunt asigurate utilitãţile necesare)
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
(se poate ataşa o schiţã de amplasare a mijloacelor fixe achiziţionate)
6.3. Graficul de realizare a investiţiei:
┌─────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┐
│ │ Durata de implementare │
│ Activitate ├────────┬────────┬────────┬────────┤
│ │ Luna 1 │ Luna 2 │ Luna 3 │Luna ...│
├─────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
├─────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
├─────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
└─────────────────────────────────────────┴────────┴────────┴────────┴────────┘
6.4. Modificãrile necesare a fi efectuate la echipamentele, clãdirile existente:
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
6.5. Modificãrile necesare a fi operate în structura şi numãrul personalului angajat:
(Prezentaţi numãrul de posturi create, tipul postului, calificarea necesarã, salariul lunar propus, inclusiv costurile referitoare la impozite şi contribuţii sociale. Puteţi descrie cum intenţionaţi sã recrutaţi personalul necesar şi cum îl veţi instrui pentru postul respectiv, precum şi ce program de pregãtire gândiţi în viitor şi cum vã propuneţi sã motivaţi personalul).
(Noua organigramã poate fi ataşatã, dacã e cazul)
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
7. Proiecţii financiare
7.1. Indicatori economici ai situaţiei trecute (dacã este cazul):
┌─────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ │ Anul │
│ ├───────┬──────────┬────────┤
│ │ N-2 │ N-1 │ N │
├─────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┼────────┤
│Rata curentã a lichiditãţii = │ │ │ │
│Active curente/Pasive curente │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┼────────┤
│Rata rapidã a lichiditãţii = │ │ │ │
│Active curente - Stocuri/Datorii curente │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┼────────┤
│Rata de recuperare a creanţelor = │ │ │ │
│Vânzãri/(Creanţe clienţi+Alte creanţe) │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┼────────┤
│Rata profitului = │ │ │ │
│Profit net/Cifra de afaceri │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┼────────┤
│Rata solvabilitãţii = │ │ │ │
│Capitaluri proprii/Datorii curente │ │ │ │
└─────────────────────────────────────────────────┴───────┴──────────┴────────┘
(Bilanţurile contabile pe ultimii doi ani şi pe ultimul semestru precum şi
ultima balanţa de verificare contabilã pot fi ataşate).
7.2. Plan de finanţare a investiţiei:
┌─────────────────────────────────────────────────┬────────────────┬──────────┐
│ │ Suma │ % │
├─────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼──────────┤
│Credite bancare │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼──────────┤
│AFN │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼──────────┤
│Alte surse │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼──────────┤
│TOTAL │ │ 100 │
└─────────────────────────────────────────────────┴────────────────┴──────────┘
În cadrul planului de afaceri este recomandabil sã se prezinte:
● Garanţiile propuse pentru creditul bancar:
- Terenuri,
- Clãdiri,
- Mijloace fixe,
- Alte garanţii (FNGCIMM)
7.3. Proiecţii financiare ale Fluxului de Numerar/Cash-flow
┌─────────────────────────────────────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬─────┬────┬────┬───────┬────┬─────┐
│ │ │Luna│Luna│Luna│Luna│Luna│Luna│Luna│Luna│Luna│Luna│Luna│Luna/│Anul│Anul│Anul 2/│Anul│Anul │
│ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │ 1 │ 2 │Anul 1 │ 3 │ 3/ │
│ │ │ (%) │ │ │ (%) │ │Anul │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ 𗈖 (%)│
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│Cash la începutul perioadei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│ÎNCASÃRI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│Vânzãri, din care: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ % │ │ % │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│- Vânzãri existente (fãrã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│afacerea/proiectul ce urmeazã a fi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│creditat) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│- Vânzãri generate de afacerea/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│proiectul ce urmeazã a fi creditat │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│Vânzãri active fixe │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│Credite pe termen scurt: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│- credite FBR │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│- credite la alte bãnci │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│Credite pe termen mediu şi lung: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│- credite FBR │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│- credite la alte bãnci │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│- credit ANIMMC din care: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│* AFN │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│* FBR │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│Credite acţionari/asociaţi/companii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│din grup │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│Creştere capitaluri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│PLÃŢI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│Plãţi furnizori │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ % │ │ % │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│Plãţi personal │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ % │ │ % │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│Impozit pe profit şi alte taxe │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ % │ │ % │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│Cumpãrãri/investiţii în active fixe │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│Rambursãri credite pe termen scurt: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│- credite + dobânzi FBR │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│- credite + dobânzi la alte bãnci │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│Rambursãri credite pe termen mediu şi│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│lung: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│- credite + dobânzi FBR │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│- credite + dobânzi la alte bãnci │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│- credit + dobânzi ANIMMC-FBR: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│Rambursãri leasing │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│Plãţi dividende │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│Sold (Încasãri - Plãţi) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼───────┼────┼─────┤
│Cash la sfârşitul perioadei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────────────────────────────────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴─────┴────┴────┴───────┴────┴─────┘