Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 139/EN din 16 decembrie 2002  privind stabilirea procedurii de solutionare a litigiilor ce intra in competenta Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 139/EN din 16 decembrie 2002 privind stabilirea procedurii de solutionare a litigiilor ce intra in competenta Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN COMUNICATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 20 din 15 ianuarie 2003
În temeiul prevederilor art. 38 alin. (1), (3) şi (5), precum şi ale art. 36 alin. (5) şi ale <>art. 44 lit. i) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 ,

preşedintele Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii emite prezenta decizie.

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezenta decizie reglementeazã procedura prealabilã administrativ-jurisdicţionalã de soluţionare a litigiilor dintre furnizorii de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice ori dintre furnizorii de servicii poştale, ce intra în competenta Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii, denumita în continuare ANRC.
(2) În situaţia apariţiei unui litigiu între furnizorii de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice ori între furnizorii de servicii poştale în legatura cu obligaţiile impuse acestora în temeiul <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , denumita în continuare Ordonanta-cadru, sau al legislaţiei speciale din domeniul comunicaţiilor electronice şi serviciilor poştale, partea interesatã este obligatã sa sesizeze ANRC în vederea soluţionãrii litigiului.
ART. 2
În înţelesul prezentei decizii, urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) reclamant - persoana sau persoanele care iniţiazã procedura stabilitã prin prezenta decizie;
b) parat - persoana sau persoanele impotriva cãrora se iniţiazã procedura stabilitã prin prezenta decizie;
c) sesizare - cererea prin care reclamantul iniţiazã procedura de soluţionare a litigiilor în fata ANRC.
ART. 3
(1) Litigiile de competenta ANRC pot fi soluţionate, în condiţiile prezentei decizii, prin intermediul procedurii de mediere sau al procedurii contencioase.
(2) Procedura de mediere urmãreşte soluţionarea pe cale amiabila a litigiului, rolul ANRC fiind acela de a asista pãrţile în încheierea unei tranzacţii cu privire la obiectul litigiului.
(3) Procedura contencioasã urmãreşte soluţionarea de cãtre ANRC a litigiului dintre pãrţi atunci când acestea nu recurg la procedura de mediere sau aceasta a eşuat.
(4) În orice moment al procedurii de mediere sau al procedurii contencioase pãrţile pot încheia o tranzacţie cu privire la obiectul litigiului.
ART. 4
În desfãşurarea activitãţii de soluţionare a litigiilor prevãzute de prezenta decizie vor fi respectate principiile dreptului la apãrare, egalitãţii, celeritatii şi contradictorialitãţii.

CAP. 2
Declanşarea procedurii

ART. 5
Partea interesatã este obligatã sa se adreseze ANRC prin cerere scrisã depusa la registratura ANRC sau expediatã prin serviciul de trimitere recomandatã cu confirmare de primire.
ART. 6
(1) Sesizarea va cuprinde în mod obligatoriu informaţii privitoare la:
a) pãrţile litigiului şi datele de identificare a acestora;
b) obiectul litigiului - se vor mentiona obligaţiile impuse în temeiul Ordonanţei-cadru sau al legislaţiei speciale, pretins a fi fost incalcate de cãtre parat;
c) motivarea în fapt - reclamantul trebuie sa furnizeze cat mai multe detalii, inclusiv documente relevante (copii de pe corespondenta, note ale intalnirilor dintre pãrţi etc.);
d) motivarea în drept - dispoziţiile legale pe care se întemeiazã;
e) modul în care reclamantul este afectat de litigiu;
f) eforturile depuse de pãrţi pentru soluţionarea pe cale amiabila a litigiului, în mãsura existenţei unor asemenea demersuri;
g) soluţia sau mãsurile propuse de cãtre reclamant pentru soluţionarea litigiului;
h) procedura agreatã în vederea soluţionãrii litigiului;
i) semnatura şi ştampila, dupã caz.
(2) Sesizarea se va realiza în mod obligatoriu conform formularului-tip prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie.
(3) Formularul-tip poate fi obţinut de la sediul central, de la oficiile teritoriale sau de pe pagina de Internet a ANRC.

CAP. 3
Mãsuri preliminare

ART. 7
(1) Dupã înregistrarea sesizãrii preşedintele ANRC, în funcţie de natura şi de complexitatea litigiului, va desemna o comisie care va fi responsabilã cu soluţionarea litigiului, denumita în continuare Comisia. Aceasta va fi formatã dintr-un preşedinte şi unul sau mai mulţi membri.
(2) În cursul activitãţii de soluţionare a litigiului Comisia va avea un rol activ, mentinand de asemenea o legatura permanenta cu pãrţile.
ART. 8
(1) Comisia va face o analiza preliminarã a materialului furnizat, a cauzei şi naturii litigiului, precum şi a eforturilor depuse de pãrţi pentru soluţionarea problemei.
(2) Comisia poate solicita pãrţilor informaţii suplimentare, dacã le considera necesare pentru soluţionarea cauzei.
(3) Comisia va invita pãrţile în fata acesteia, comunicându-le data intalnirii cu cel puţin 7 zile înainte. O data cu aceasta comunicare Comisia va transmite pârâtului sesizarea reclamantului pentru ca acesta sa îşi poatã prezenta punctul de vedere.
ART. 9
În cazul în care litigiul este de natura sa afecteze drepturile sau interesele altor persoane, Comisia le va identifica şi va comunica acestora un rezumat al litigiului, precizând data pana la care pot sa îşi exprime punctele de vedere. Comisia este obligatã sa analizeze aceste puncte de vedere în soluţionarea litigiului.
ART. 10
(1) În cazul în care pãrţile se prezintã la data prevãzutã la art. 8 alin. (3), Comisia va invedera acestora posibilitatea de a recurge la rezolvarea litigiului prin intermediul procedurii de mediere.
(2) În cazul în care pãrţile sunt de acord cu soluţionarea litigiului prin mediere, Comisia va întocmi un proces-verbal, semnat de preşedintele Comisiei şi de pãrţi, care constituie actul pe baza cãruia se declanseaza procedura de mediere.
(3) În cazul în care una dintre pãrţi nu se prezintã sau, deşi pãrţile sunt prezente, cel puţin una dintre ele nu este de acord cu soluţionarea litigiului prin intermediul procedurii de mediere, se va trece la soluţionarea litigiului prin intermediul procedurii contencioase. Procesul-verbal încheiat într-o asemenea situaţie constituie actul pe baza cãruia se declanseaza procedura contencioasã.

CAP. 4
Procedura de mediere

ART. 11
(1) Pãrţile vor depune toate diligenţele în vederea soluţionãrii litigiului pe cale amiabila. Comisia are sarcina de a ajuta pãrţile sa soluţioneze litigiul pe aceasta cale.
(2) Comisia va depune toate eforturile pentru a face pãrţile sa îşi înţeleagã reciproc punctele de vedere.
ART. 12
În cursul desfãşurãrii procedurii de mediere pãrţile sunt invitate la intalniri în mod separat sau împreunã, numãrul acestor intalniri depinzand de complexitatea cazului. Dupã fiecare intalnire Comisia redacteazã un proces-verbal al intalnirii, semnat de membrii acesteia şi de reprezentanţii pãrţilor, care va fi transmis pãrţilor.
ART. 13
Pãrţile pot solicita Comisiei sa clarifice sfera de aplicare a unor dispoziţii legale din domeniul comunicaţiilor electronice sau al serviciilor poştale, aplicabile în cauza.
ART. 14
În cazul în care medierea are ca rezultat soluţionarea pe cale amiabila a litigiului, pãrţile vor încheia o tranzacţie. Tranzacţia se va încheia în forma scrisã în mai multe exemplare, câte unul pentru fiecare parte şi un exemplar pentru ANRC.
ART. 15
(1) Procedura de mediere va respecta principiul confidenţialitãţii şi nu poate depãşi 30 de zile de la data sesizãrii ANRC.
(2) Dacã pãrţile nu ajung la o înţelegere în termenul prevãzut la alin. (1), litigiul va fi soluţionat prin intermediul procedurii contencioase.
(3) Pe parcursul întregii proceduri de mediere oricare dintre pãrţi poate solicita Comisiei trecerea la soluţionarea litigiului prin intermediul procedurii contencioase, toate actele şi lucrãrile dosarului administrate pana în acel moment rãmânând câştigate cauzei.

CAP. 5
Procedura contencioasã

ART. 16
(1) În cazul în care litigiul urmeazã a se soluţiona prin intermediul procedurii contencioase, Comisia va comunica pãrţilor data la care sunt invitate în fata acesteia.
(2) În cazul în care se recurge direct la soluţionarea litigiului prin procedura contencioasã, pârâtului i se va pune în vedere sa depunã rãspunsul la sesizare în termen de 15 zile de la comunicare, sub sancţiunea neluãrii în considerare a apararilor formulate ulterior. Pârâtului îi vor fi remise, prin serviciul de trimitere recomandatã cu confirmare de primire, copii de pe sesizare şi de pe celelalte documente furnizate de reclamant.
(3) În împrejurãri excepţionale pârâtului i se poate pune în vedere sa rãspundã într-un termen mai scurt. Asemenea împrejurãri pot include, fãrã a se limita doar la acestea, situaţiile în care Comisia considera ca reclamantul ar suferi grave prejudicii pana la soluţionarea litigiului.
ART. 17
Dacã sunt necesare informaţii suplimentare din partea oricãrei pãrţi, acestea pot fi obligate sa furnizeze respectivele informaţii în termen de 7 zile, sub sancţiunea prevãzutã la art. 56 alin. (1) din Ordonanta-cadru sau la <>art. 60 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile poştale, dupã caz.
ART. 18
Atunci când Comisia considera ca are toate informaţiile necesare pentru a soluţiona cauza, va invita pãrţile sa îşi expuna punctele de vedere asupra litigiului.
ART. 19
Pãrţile pot fi invitate la intalniri de cãtre Comisie, numãrul intalnirilor depinzand de complexitatea cazului. Dupã fiecare intalnire Comisia va redacta un proces-verbal al intalnirii, semnat de membrii acesteia şi de pãrţi, care va fi transmis pãrţilor.
ART. 20
În urma analizarii tuturor informaţiilor şi în urma audierii punctelor de vedere exprimate în cauza Comisia redacteazã o soluţie preliminarã care se comunica pãrţilor împreunã cu mãsurile propuse în vederea soluţionãrii litigiului.
ART. 21
(1) În termen de 15 zile de la comunicarea soluţiei preliminare oricare dintre pãrţi poate adresa o cerere Comisiei în vederea reanalizarii soluţiei propuse.
(2) Dacã în termenul prevãzut la alin. (1) sunt aduse la cunostinta Comisiei informaţii noi, aceasta va decide dacã informaţiile sunt relevante pentru soluţionarea cauzei şi va putea reanaliza soluţia preliminarã.
ART. 22
(1) În cazul în care a fost adresatã Comisiei o cerere de reanalizare sau dacã au fost aduse la cunostinta acesteia informaţii relevante, Comisia, dupã împlinirea termenului prevãzut la art. 21 alin. (1), va convoca de urgenta pãrţile pentru a-şi expune punctele de vedere.
(2) Dupã expirarea termenului prevãzut la art. 21 alin. (1) sau dupã convocarea pãrţilor în condiţiile alin. (1) Comisia va considera procedura finalizatã.
ART. 23
(1) Dupã finalizarea procedurii Comisia prezintã preşedintelui ANRC un raport conţinând propunerile pentru soluţionarea litigiului.
(2) În vederea soluţionãrii litigiului preşedintele ANRC emite o decizie care va cuprinde în mod obligatoriu:
a) componenta Comisiei;
b) numele şi domiciliul, respectiv denumirea şi sediul pãrţilor;
c) obiectul litigiului şi susţinerile pãrţilor;
d) motivarea în fapt şi în drept pe care se întemeiazã;
e) mãsurile dispuse şi modalitãţile de aducere la îndeplinire a acestora;
f) cãile de atac impotriva acesteia.
(3) Decizia este obligatorie pentru pãrţi, se comunica acestora şi se publica pe pagina de Internet a ANRC, cu respectarea prevederilor legale referitoare la pãstrarea confidenţialitãţii.
(4) Decizia poate fi atacatã la Curtea de Apel Bucureşti, Secţia contencios administrativ, în termen de 30 de zile de la comunicare, fãrã parcurgerea procedurii prealabile prevãzute la <>art. 5 din Legea contenciosului administrativ nr. 29/1990 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 24
(1) Decizia prin care ANRC soluţioneazã litigiul trebuie pronunţatã în termen de 4 luni de la data încheierii procesului-verbal prin care se declanseaza procedura de mediere, prevãzut la art. 10 alin. (2), sau a procesului-verbal prin care se declanseaza procedura contencioasã, prevãzut la art. 10 alin. (3).
(2) În situaţii excepţionale, pentru buna soluţionare a cazului, acest termen poate fi prelungit prin decizie a preşedintelui ANRC.

CAP. 6
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 25
Procedura de mediere şi procedura contencioasã, stabilite prin prezenta decizie, sunt gratuite.
ART. 26
(1) Pãrţile îşi pot exercita, personal sau prin reprezentant, drepturile prevãzute de prezenta decizie.
(2) Reprezentanţii pãrţilor trebuie sa prezinte înscrisurile care le atesta calitatea de reprezentant.
ART. 27
Litigiile prevãzute de prezenta decizie, aflate pe rolul instanţelor judecãtoreşti la data intrãrii în vigoare a <>Legii nr. 591/2002 pentru aprobarea <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 79/2002 , vor continua sa fie soluţionate de acestea.
ART. 28
Dosarul litigiului se pãstreazã de cãtre ANRC şi va cuprinde toate documentele primite sau comunicate de ANRC în cursul procedurii stabilite prin prezenta decizie, având ataşate şi dovezile de comunicare, dupã caz.
ART. 29
(1) Termenele prevãzute în prezenta decizie se calculeazã conform prevederilor art. 101 din Codul de procedura civilã.
(2) În situaţii excepţionale aceste termene pot fi scurtate sau prelungite, dupã caz.
ART. 30
În situaţii excepţionale, când Comisia considera ca o parte poate suferi grave prejudicii pana la soluţionarea litigiului, preşedintele ANRC, prin decizie, poate dispune mãsuri cu caracter provizoriu în vederea evitãrii producerii prejudiciului sau limitãrii întinderii acestuia.
ART. 31
(1) Dacã în cursul desfãşurãrii procedurii stabilite prin prezenta decizie se constata nerespectarea unei obligaţii prevãzute în autorizaţii sau licenţe, în Ordonanta-cadru, în <>Ordonanta Guvernului nr. 31/2002 sau în legislaţia specialã în domeniul comunicaţiilor electronice ori al serviciilor poştale, sancţionatã ca abatere administrativã sau contravenţie, în legatura cu obiectul litigiului, se va aplica regimul sanctionator instituit prin dispoziţiile legale respective.
(2) În acest caz decizia emisã de preşedintele ANRC în vederea soluţionãrii litigiului va tine seama de actul de constatare şi sancţionare a faptei prevãzute la alin. (1).
ART. 32
Prezenta decizie va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
de Reglementare în Comunicaţii,
Ion Smeeianu

Bucureşti, 16 decembrie 2002.
Nr. 139/EN.



ANEXA 1

FORMULARUL - TIP AL SESIZĂRII

1. Datele de identificare a reclamantului
a) Nume şi domiciliu/Denumire şi sediu
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
b) Reprezentat(a) de
.................................................................
.................................................................
.................................................................
c) Numãr de telefon/Fax/Adresa de e-mail
.................................................................
.................................................................
d) Titular al autorizaţiei generale/licenţei
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
2. Datele de identificare a pârâtului
a) Nume şi domiciliu/Denumire şi sediu
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
b) Reprezentat(a) de
.................................................................
.................................................................
.................................................................
c) Numãr de telefon/Fax/Adresa de e-mail
.................................................................
.................................................................
d) Titular al autorizaţiei generale/licenţei
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
3. Obiectul litigiului
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
4. Motivarea în fapt a pretenţiilor reclamantului
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
5. Motivarea în drept a pretenţiilor reclamantului
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
6. Modul în care reclamantul este afectat de litigiul în cauza
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
7. Eforturile depuse de pãrţi pentru soluţionarea pe cale amiabila
a litigiului
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
8. Soluţia sau mãsurile propuse de reclamant pentru soluţionarea
litigiului
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
9. Procedura agreatã în vederea soluţionãrii litigiului:
a) mediere;
b) procedura contencioasã.
10. Alte informaţii considerate necesare pentru buna soluţionare
a litigiului
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................



Semnatura/Ştampila
....................



--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016