Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 121 din 16 februarie 2006  referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor   art. 6 alin. (1) lit. c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 121 din 16 februarie 2006 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6 alin. (1) lit. c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 257 din 22 martie 2006
Ioan Vida - preşedinte
Nicolae Cochinescu - judecãtor
Constantin Doldur - judecãtor
Acsinte Gaspar - judecãtor
Kozsokar Gabor - judecãtor
Petre Ninosu - judecãtor
Ion Predescu - judecãtor
Antonia Constantin - procuror
Benke Karoly - magistrat-asistent

Pe rol se aflã soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 5 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 20/1999 pentru aprobarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, excepţie ridicatã de Asociaţia Familialã "Poenari Lidia" din comuna Fundu Moldovei în Dosarul nr. 8.213/2003 al Tribunalului Suceava - Secţia comercialã şi de contencios administrativ.
La apelul nominal se constatã lipsa pãrţilor, faţã de care procedura de citare a fost legal îndeplinitã.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere ca inadmisibilã a excepţiei de neconstituţionalitate, având în vedere cã textul legal criticat nu mai este în vigoare.

CURTEA,
având în vedere actele şi lucrãrile dosarului, constatã urmãtoarele:
Prin Încheierea din 12 decembrie 2003, pronunţatã în Dosarul nr. 8.213/2003, Tribunalul Suceava - Secţia comercialã şi de contencios administrativ a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 5 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 20/1999 pentru aprobarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, excepţie ridicatã de Asociaţia Familialã "Poenari Lidia" din comuna Fundu Moldovei într-un litigiu având ca obiect soluţionarea contestaţiei împotriva unei decizii a Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Suceava.
În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul acesteia susţine cã prevederile legale criticate contravin dispoziţiilor constituţionale ale art. 16 alin. (1), întrucât creeazã o inechitate între asociaţiile familiale şi societãţile comerciale care îşi desfãşoarã activitatea într-o zonã defavorizatã, în sensul cã ambele sunt scutite de plata impozitului pe profit, dar totuşi asociaţiile familiale trebuie sã plãteascã impozit pe venit.
Tribunalul Suceava - Secţia comercialã şi de contencios administrativ apreciazã cã excepţia de neconstituţionalitate ridicatã este neîntemeiatã.
Potrivit prevederilor <>art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , încheierea de sesizare a fost comunicatã preşedinţilor celor douã Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.
Guvernul apreciazã cã excepţia de neconstituţionalitate este inadmisibilã.
Avocatul Poporului considerã cã excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiatã.
Preşedinţii celor douã Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecãtorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi <>Legea nr. 47/1992 , reţine urmãtoarele:
Curtea Constituţionalã a fost legal sesizatã şi este competentã, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), ale <>art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992 , sã soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.
Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate, astfel cum a fost formulat, îl reprezintã dispoziţiile <>art. 5 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 20/1999 pentru aprobarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 12 din 19 ianuarie 1999. Curtea observã cã, în realitate, autorul excepţiei criticã <>art. 5 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 378 din 2 octombrie 1998, astfel cum a fost aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 20/1999 . În urma republicãrii <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 24/1998 în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 545 din 8 noiembrie 1999, art. 5 alin. (1) lit. c) a devenit art. 6 alin. (1) lit. c).
În consecinţã, Curtea reţine cã obiectul excepţiei îl constituie dispoziţiile <>art. 6 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, republicatã, text care are urmãtorul cuprins:
"(1) Societãţile comerciale cu capital majoritar privat, persoane juridice române, precum şi întreprinzãtorii particulari sau asociaţiile familiale, autorizate conform <>Decretului-lege nr. 54/1990 privind organizarea şi desfãşurarea unor activitãţi economice pe baza liberei iniţiative, care îşi au sediul şi îşi desfãşoarã activitatea în zona defavorizatã, beneficiazã pentru investiţiile nou-create de urmãtoarele facilitãţi:
c) scutirea de la plata impozitului pe profit pe durata de existenţã a zonei defavorizate;".
Textul constituţional invocat în susţinerea excepţiei este cel al art. 16 alin. (1) privind egalitatea în drepturi.
Examinând excepţia de neconstituţionalitate ridicatã, Curtea reţine urmãtoarele:
Anterior sesizãrii Curţii Constituţionale, dispoziţiile <>art. 6 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 24/1998 au fost abrogate prin <>art. 36 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 414/2002 privind impozitul pe profit, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 456 din 27 iunie 2002, fãrã ca soluţia legislativã criticatã sã fi fost preluatã de noua reglementare.
Curtea reţine cã, în conformitate cu dispoziţiile art. 147 alin. (1) din Constituţie şi ale <>art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, pot forma obiect al controlului de constituţionalitate numai legile şi ordonanţele în vigoare ori dispoziţii dintr-o lege sau ordonanţã în vigoare.
În consecinţã, având în vedere cã dispoziţia legalã criticatã nu mai este în vigoare, în cauzã devin incidente dispoziţiile <>art. 29 alin. (1) şi (6) din Legea nr. 47/1992 , excepţia de neconstituţionalitate fiind inadmisibilã.

Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al <>art. 29 din Legea nr. 47/1992 ,

CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
În numele legii
DECIDE:

Respinge excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 6 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, excepţie ridicatã de Asociaţia Familialã "Poenari Lidia" din comuna Fundu Moldovei în Dosarul nr. 8.213/2003 al Tribunalului Suceava - Secţia comercialã şi de contencios administrativ.
Definitivã şi general obligatorie.
Pronunţatã în şedinţa publicã din data de 16 februarie 2006.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,
Benke Karoly
__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016