Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 12 din 11 iunie 2016  privind modificarea anexei nr. 1 la Decizia Consiliului Naţional al Colegiului Medicilor Dentişti din România nr. 5/2008 pentru adoptarea Regulamentului de organizare şi desfăşurare a activităţii comisiilor de disciplină ale Colegiului Medicilor Dentişti din România    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 DECIZIE nr. 12 din 11 iunie 2016 privind modificarea anexei nr. 1 la Decizia Consiliului Naţional al Colegiului Medicilor Dentişti din România nr. 5/2008 pentru adoptarea Regulamentului de organizare şi desfăşurare a activităţii comisiilor de disciplină ale Colegiului Medicilor Dentişti din România

EMITENT: COLEGIUL MEDICILOR DENTISTI DIN ROMÂNIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 11 din 5 ianuarie 2017

    În temeiul art. 534 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

    Consiliul naţional al Colegiului Medicilor Dentişti din România adoptă următoarea decizie:

    ART. I
    Anexa nr. 1 la Decizia Consiliului Naţional al Colegiului Medicilor Dentişti din România nr. 5/2008 pentru adoptarea Regulamentului de organizare şi desfăşurare a activităţii comisiilor de disciplină ale Colegiului Medicilor Dentişti din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 382 din 20 mai 2008, cu modificările ulterioare, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezenta decizie.
    ART. II
    Dispoziţiile Regulamentului de organizare şi desfăşurare a activităţii comisiilor de disciplină ale Colegiului Medicilor Dentişti din România, aprobat prin Decizia Consiliului Naţional al Colegiului Medicilor Dentişti din România nr. 5/2008, cu modificările ulterioare, astfel cum a fost modificat prin prezenta decizie, se aplică acţiunilor disciplinare înregistrate pe rolul comisiilor de disciplină, la nivel local sau naţional, după intrarea în vigoare a prezentei decizii.
    ART. III
    Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                       Preşedintele Colegiului Medicilor
                             Dentişti din România,
                               Ecaterina Ionescu

    Bucureşti, 11 iunie 2016.
    Nr. 12.


    ANEXĂ
    (Anexa nr. 1 la Decizia nr. 5/2008)


                                   REGULAMENT
             de organizare şi desfăşurare a activităţii comisiilor
                de disciplină ale Colegiului Medicilor Dentişti
                                  din România

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) La nivelul fiecărui colegiu teritorial se va organiza şi va funcţiona o comisie de disciplină alcătuită din 5 până la 7 membri, din care un membru este desemnat de autoritatea de sănătate publică, iar ceilalţi sunt propuşi de către biroul consiliului colegiului teritorial, denumit în continuare biroul consiliului sau biroul executiv, şi votaţi de consiliul colegiului teritorial.
    (2) Membrii comisiilor de disciplină votaţi de consiliul colegiului teritorial trebuie să aibă cel puţin o vechime de peste 10 ani în profesie sau gradul profesional de medic dentist specialist cu o vechime în specialitate de minimum 7 ani.
    (3) La nivelul Colegiului Medicilor Dentişti din România, denumit în continuare CMDR, se va organiza şi va funcţiona Comisia superioară de disciplină, alcătuită din 9 membri, din care un membru este desemnat de Ministerul Sănătăţii, iar ceilalţi sunt propuşi de Biroul executiv naţional al Colegiului Medicilor Dentişti din România, denumit în continuare Biroul executiv naţional, şi votaţi de Consiliul naţional al Colegiului Medicilor Dentişti din România, denumit în continuare Consiliul naţional.
    (4) Membrii Comisiei superioare de disciplină votaţi de Consiliul naţional trebuie să aibă cel puţin o vechime de peste 15 ani în profesie sau gradul profesional de medic dentist specialist cu o vechime în specialitate de minimum 10 ani.
    (5) Mandatul comisiilor de disciplină este de 4 ani.
    (6) Funcţia de membru al comisiei de disciplină a colegiului teritorial, respectiv de membru al Comisiei superioare de disciplină este incompatibilă cu exercitarea oricărei alte funcţii de conducere sau de control în cadrul CMDR, cu excepţia exercitării calităţii de membru în adunarea generală a colegiului teritorial şi a mandatului de membru în Adunarea generală naţională.
    (7) Calitatea de membru al comisiei de disciplină a colegiului teritorial nu se poate cumula cu cea de membru al Comisiei superioare de disciplină.
    (8) După aprobarea componenţei, comisiile de disciplină prevăzute la alin. (1) şi (3) aleg un preşedinte dintre membrii acestora, prin vot secret, cu majoritate simplă.
    ART. 2
    (1) Calitatea de membru al comisiei de disciplină, la nivel teritorial sau naţional, încetează prin deces, demisie, pierderea calităţii de membru al CMDR ori prin numirea unui alt reprezentant în cazul membrilor desemnaţi de Ministerul Sănătăţii sau de direcţiile de sănătate publică.
    (2) La nivel local, calitatea de membru al comisiei de disciplină încetează şi în cazul transferului medicului dentist în cauză în alt colegiu teritorial.
    (3) Calitatea de membru al comisiei de disciplină, la nivel teritorial sau naţional, se suspendă pe durata restrângerii sau interzicerii desfăşurării activităţilor profesionale, în întregime sau în parte, precum şi pe durata desfăşurării unei acţiuni disciplinare al cărei subiect este membrul comisiei de disciplină.
    (4) În situaţia aplicării unei sancţiuni disciplinare, rămasă definitivă, calitatea de membru al comisiei de disciplină deţinută de medicul dentist sancţionat se revocă de drept prin decizie emisă de preşedintele colegiului teritorial, respectiv de preşedintele CMDR, după caz.
    ART. 3
    (1) Activitatea comisiilor de disciplină, la nivel teritorial sau naţional, se desfăşoară cu respectarea prevederilor Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 95/2006, ale Regulamentului de organizare şi funcţionare a Colegiului Medicilor Dentişti din România, adoptat prin Decizia Adunării generale naţionale nr. 5/2007, cu modificările şi completările ulterioare, denumit în continuare ROF, ale Codului deontologic al medicului dentist şi ale prezentului regulament.
    (2) Comisia de disciplină are obligaţia de a proceda fără întârziere la soluţionarea cauzei, cu respectarea drepturilor persoanelor implicate şi a regulilor prevăzute în prezentul regulament.
    (3) Pe parcursul desfăşurării cercetării disciplinare, petentul şi medicul dentist a cărui faptă face obiectul sesizării pot fi reprezentaţi de avocat ori mandatar cu procură notarială, în condiţiile prevăzute de prezentul regulament.
    (4) Comisia de disciplină poate aplica numai sancţiunile prevăzute de Legea nr. 95/2006.
    (5) Pentru neplata cotizaţiei datorate CMDR, sancţiunea aplicată de comisia de disciplină este cea prevăzută la art. 546 alin. (1) din Legea nr. 95/2006, în condiţiile stabilite la art. 82 din ROF.
    (6) În cazul în care medicul dentist face dovada achitării cotizaţiei datorate şi a penalităţilor aferente, comisia de disciplină revocă suspendarea dreptului de exercitare a profesiei începând cu data înregistrării plăţii, prin decizie comunicată în aceleaşi condiţii cu decizia revocată.
    ART. 4
    (1) Medicul dentist răspunde disciplinar pentru nerespectarea, cu vinovăţie, a:
    a) jurământului depus conform prevederilor legii;
    b) legilor şi regulamentelor aplicabile profesiei de medic dentist;
    c) prevederilor Codului deontologic al medicului dentist;
    d) regulilor de bună practică profesională;
    e) prevederilor ROF;
    f) deciziilor obligatorii adoptate de organele de conducere ale CMDR.
    (2) Medicul dentist răspunde disciplinar şi pentru orice fapte săvârşite cu vinovăţie în legătură cu profesia sau în afara acesteia, care sunt de natură să prejudicieze onoarea şi prestigiul profesiei sau ale instituţiei CMDR.
    (3) Răspunderea disciplinară a membrilor CMDR nu exclude răspunderea penală, contravenţională, civilă sau materială, conform prevederilor legale.
    ART. 5
    (1) La individualizarea sancţiunii disciplinare aplicabile, comisia de disciplină va ţine seama de:
    a) cauzele care au determinat săvârşirea abaterii disciplinare;
    b) împrejurările în care aceasta a fost săvârşită;
    c) gradul de vinovăţie;
    d) gravitatea şi consecinţele abaterii disciplinare;
    e) conduita medicului dentist;
    f) existenţa unor antecedente disciplinare ale medicului dentist care nu au fost radiate în condiţiile legii.
    (2) Repetarea unei abateri disciplinare până la radierea sancţiunii aplicate constituie o circumstanţă agravantă, care va fi avută în vedere la aplicarea noii sancţiuni.
    (3) Pentru aceeaşi abatere disciplinară se poate aplica o singură sancţiune.
    ART. 6
    Consiliile colegiilor teritoriale şi Consiliul naţional pun la dispoziţia comisiilor de disciplină organizate la nivelul acestora personal administrativ, aparatură logistică şi suportă cheltuielile necesare desfăşurării activităţii comisiilor, în limita bugetului aprobat.
    ART. 7
    (1) Pentru activitatea desfăşurată în cadrul completurilor comisiilor de disciplină, medicii dentişti membri ai acestora pot beneficia de o indemnizaţie stabilită prin decizie a consiliului colegiului teritorial, respectiv a Consiliului naţional pentru membrii Comisiei superioare de disciplină, în limita bugetului aprobat.
    (2) În cazul exercitării atribuţiilor în afara localităţii de domiciliu, membrii comisiilor de disciplină, la nivel naţional şi local, beneficiază de decontarea cheltuielilor de deplasare cu respectarea prevederilor legale aplicabile.
    ART. 8
    Pentru activitatea desfăşurată, persoana care emite o opinie de specialitate solicitată de comisiile de disciplină conform prevederilor prezentului regulament are dreptul la o indemnizaţie în cuantumul şi în condiţiile stabilite prin decizie a Consiliului naţional.
    ART. 9
    (1) Comisia de disciplină poate dispune de un secretariat desemnat de către biroul executiv din rândul personalului salariat al colegiului teritorial.
    (2) Atribuţiile principale ale secretariatului comisiei de disciplină sunt următoarele:
    a) înregistrează şi ţine evidenţa sesizărilor, plângerilor şi a altor documente înaintate comisiei de disciplină ori emise de aceasta;
    b) informează de îndată preşedintele comisiei de disciplină despre sesizările şi corespondenţa primite;
    c) tehnoredactează şi transmite actele de procedură disciplinară, precum şi corespondenţa comisiei de disciplină;
    d) întocmeşte procesele-verbale de şedinţă ale comisiei de disciplină, dacă nu se stabileşte altfel de către preşedintele comisiei de disciplină;
    e) tehnoredactează şi comunică deciziile adoptate de comisia de disciplină;
    f) întocmeşte şi ţine la zi Registrul de evidenţă a dosarelor disciplinare, pe suport hârtie şi în formă electronică, prin înregistrarea informaţiilor relevante în sistemul informatic care conţine Registrul unic naţional al medicilor dentişti din România;
    g) comunică în timp util preşedintelui comisiei de disciplină îndeplinirea condiţiilor prevăzute de lege pentru radierea sancţiunilor aplicate de comisia de disciplină sau, după caz, pentru revocarea suspendării exercitării profesiei;
    h) comunică structurilor abilitate din cadrul colegiului teritorial, în condiţiile stabilite prin decizie a Consiliului naţional, adoptarea deciziilor comisiei de disciplină care au ca efect restrângerea sau interzicerea, în întregime sau în parte, a exercitării profesiei sau a anumitor activităţi profesionale;
    i) alte atribuţii stabilite de preşedintele comisiei de disciplină.
    (3) La începerea activităţii, membrii secretariatului comisiei de disciplină semnează un angajament de confidenţialitate.
    (4) În situaţia în care nu este posibilă desemnarea de personal salariat, preşedintele comisiei de disciplină va desemna un membru al comisiei care va îndeplini atribuţiile prevăzute la alin. (2).
    (5) Prevederile prezentului articol sunt aplicabile şi secretariatului Comisiei superioare de disciplină.
    ART. 10
    (1) Preşedintele comisiei de disciplină, la nivel teritorial şi naţional, are următoarele atribuţii:
    a) organizează şi conduce activitatea comisiei de disciplină;
    b) organizează completurile de soluţionare a cauzelor disciplinare;
    c) conduce şedinţele comisiei de disciplină;
    d) supraveghează activitatea secretariatului comisiei de disciplină;
    e) se asigură că Registrul de evidenţă a dosarelor disciplinare este completat corespunzător şi actualizat la zi;
    f) asigură comunicarea adoptării deciziilor comisiei de disciplină care au ca efect restrângerea sau interzicerea, în întregime sau în parte, a exercitării profesiei sau a anumitor activităţi profesionale către structurile abilitate din cadrul colegiului;
    g) reprezintă comisia de disciplină în faţa autorităţilor şi instituţiilor publice;
    h) informează organele de conducere ale colegiului despre activitatea comisiei de disciplină şi problemele apărute în cursul soluţionării cauzelor disciplinare;
    i) propune proiectul de buget necesar desfăşurării activităţii comisiei de disciplină;
    j) prezintă adunării generale raportul anual al activităţii comisiei de disciplină.
    (2) Preşedintele poate delega o parte din atribuţiile sale către un alt membru din cadrul comisiei de disciplină, în situaţii deosebite, pe o perioadă determinată.
    ART. 11
    (1) În desfăşurarea activităţii şi îndeplinirea atribuţiilor, membrii comisiei de disciplină, la nivel teritorial şi naţional, au următoarele obligaţii:
    a) să participe la şedinţele de lucru la care au fost convocaţi şi să se pronunţe pentru fiecare sesizare aflată pe rolul comisiei de disciplină;
    b) să respecte confidenţialitatea deliberărilor şi a datelor cu caracter personal, inclusiv a datelor medicale de care au luat cunoştinţă cu ocazia soluţionării dosarului disciplinar, în condiţiile legii;
    c) să nu îşi exprime public opinia cu privire la procedurile aflate în derulare;
    d) să evite orice contact privat cu persoana care a formulat sesizarea şi medicul dentist a cărui faptă face obiectul sesizării, pe durata soluţionării definitive a dosarului disciplinar;
    e) să solicite înlocuirea din completul în care a fost desemnat dacă se află în conflict de interese sau este soţ, rudă sau afin până la gradul IV inclusiv cu una dintre persoanele implicate în dosarul disciplinar;
    f) să analizeze în mod imparţial sesizarea, probele administrate în cauza disciplinară şi susţinerile persoanelor implicate, să urmărească aflarea adevărului şi să voteze în consecinţă.
    (2) La primirea mandatului, membrii comisiilor de disciplină semnează un angajament de confidenţialitate.
    (3) Membrii completului de soluţionare a cauzei disciplinare, denumiţi în continuare membrii completului, formulează în fiecare dosar disciplinar, înainte de primul termen stabilit în cauză sau, după caz, înainte de prima participare la şedinţele completului, o declaraţie al cărei model este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament.
    (4) În cazul în care situaţia prevăzută la alin. (1) lit. e) apare în cursul soluţionării dosarului disciplinar, persoana în cauză va înştiinţa de îndată preşedintele comisiei de disciplină şi va formula o declaraţie de abţinere. Preşedintele va desemna un alt membru al completului în termen de maximum 5 zile de la data când a luat cunoştinţă de situaţia creată.
    (5) Încălcarea obligaţiilor prevăzute la alin. (1)-(4) constituie abatere disciplinară gravă.
    ART. 12
    (1) Cauzele disciplinare se vor soluţiona, potrivit legii, de către completuri formate după cum urmează:
    a) complet de 3 membri în cazul comisiilor de disciplină de la nivelul colegiilor teritoriale;
    b) complet de 5 membri în cazul Comisiei superioare de disciplină.
    (2) Dacă din motive obiective se impune înlocuirea unui membru al completului, preşedintele comisiei de disciplină va desemna un nou membru în baza cererii motivate a celui aflat în imposibilitate de a mai participa la şedinţa comisiei de disciplină sau, după caz, la soluţionarea dosarului disciplinar.
    ART. 13
    (1) Şedinţele comisiei de disciplină nu sunt publice.
    (2) Desfăşurarea şedinţelor fiecărui complet va fi consemnată sub formă de procese-verbale de şedinţă.
    (3) Procesul-verbal de şedinţă va conţine cel puţin următoarele elemente:
    a) data la care a avut loc şedinţa;
    b) membrii completului;
    c) consemnarea celor întâmplate în timpul şedinţei;
    d) înscrisurile depuse la dosarul cauzei disciplinare;
    e) măsurile dispuse în soluţionarea cauzei de către comisia de disciplină;
    f) semnăturile membrilor completului şi a persoanei care a redactat procesul-verbal.
    ART. 14
    (1) Toate filele dosarului disciplinar vor fi numerotate în ordinea în care au fost primite şi vor fi păstrate în dosarul disciplinar.
    (2) Înscrisurile depuse în dosarul disciplinar în copie vor fi certificate pentru conformitate cu originalul de către persoana care comunică documentele în cauză, sub sancţiunea neluării în seamă.
    ART. 15
    Comisia de disciplină are dreptul să solicite toate actele şi măsurile necesare soluţionării cauzei, unităţile sanitare sau cele de medicină legală având obligaţia de a pune la dispoziţia comisiei sau a persoanei desemnate cu investigarea abaterilor disciplinare documentele medicale solicitate, precum şi orice alte date şi informaţii necesare soluţionării cauzei, potrivit dispoziţiilor Legii nr. 95/2006.
    ART. 16
    (1) Convocarea membrilor comisiei de disciplină se face prin adresă comunicată personal, cu semnătură de primire, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau prin poştă electronică.
    (2) Adresa comunicată persoanelor prevăzute la alin. (1) va cuprinde cel puţin:
    a) antetul comisiei de disciplină;
    b) numărul de înregistrare şi data emiterii;
    c) locul, data şi ora organizării şedinţei comisiei de disciplină;
    d) ordinea de zi;
    e) numele, prenumele şi semnătura preşedintelui comisiei de disciplină;
    f) ştampila colegiului.
    ART. 17
    (1) Convocarea persoanelor pentru prezentarea în faţa comisiei de disciplină se face prin adresă individuală, care cuprinde cel puţin următoarele elemente:
    a) antetul comisiei de disciplină;
    b) numărul de înregistrare şi data emiterii;
    c) numele şi prenumele celui convocat, precum şi adresa unde se citează;
    d) calitatea celui convocat;
    e) numărul dosarului disciplinar;
    f) locul, data şi ora organizării şedinţei comisiei de disciplină;
    g) menţiuni privind măsuri dispuse de comisia de disciplină în sarcina celui convocat (de exemplu: prezentarea la audiere, comunicarea de înscrisuri etc.);
    h) dacă este cazul, menţiuni cu privire la înscrisurile comunicate odată cu convocarea;
    i) numele, prenumele şi semnătura preşedintelui comisiei de disciplină;
    j) ştampila colegiului.
    (2) În situaţia în care preşedintele comisiei de disciplină nu a făcut parte din completul învestit cu soluţionarea cauzei disciplinare, toate actele procedurale privind cauza respectivă vor fi semnate de persoana desemnată ca preşedinte de complet de către preşedintele comisiei de disciplină.
    ART. 18
    Se vor face maximum două convocări.
    ART. 19
    (1) Comunicarea actelor de procedură se face de către secretariatul comisiei de disciplină, prin înmânare destinatarului, personal, cu semnătură de primire, sau prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, dacă nu se dispune altfel în prezentul regulament.
    (2) Un exemplar al înscrisurilor prevăzute la alin. (1) se va păstra la dosarul cauzei disciplinare, împreună cu dovada de comunicare.
    (3) Comunicarea actelor de procedură prin scrisoare recomandată se face la domiciliul persoanei implicate în cauza disciplinară şi, după caz, la adresa indicată în scris de aceasta pentru comunicare.
    (4) Prin excepţie de la prevederile alin. (3), în cazul medicului dentist cercetat, comunicarea actelor de procedură prin scrisoare recomandată se face la domiciliul ori, după caz, la reşedinţa acestuia şi la sediul profesional, conform datelor existente în dosarul profesional al medicului dentist.
    (5) Schimbarea domiciliului uneia dintre persoanele implicate în cauza disciplinară sau a sediului profesional al medicului dentist cercetat până la data adoptării deciziei de soluţionare a plângerii trebuie să fie adusă la cunoştinţa comisiei de disciplină în scris, cu ataşarea dovezii corespunzătoare, sub sancţiunea neluării ei în seamă.
    (6) Convocarea se consideră comunicată persoanelor implicate în cauza disciplinară şi în cazul în care destinatarul a refuzat primirea sau nu s-a prezentat la oficiul poştal pentru a o ridica, deşi există dovada avizării sale.
    (7) Suplimentar diligenţelor prevăzute la alin. (3) şi (4), comisia de disciplină poate dispune comunicarea actelor de procedură şi prin poşta electronică la adresa indicată în scris de cel interesat.
    ART. 20
    (1) Audierea se realizează separat pentru fiecare persoană convocată şi se consemnează într-un proces-verbal distinct, care conţine întrebările formulate de membrii completului şi răspunsurile persoanei audiate.
    (2) Procesele-verbale de audiere se semnează pe fiecare pagină de membrii completului şi de persoana audiată. Adăugările, ştersăturile sau schimbările aduse se semnează în acelaşi mod, sub sancţiunea de a nu fi luate în seamă.
    (3) În timpul audierii, petentul şi medicul dentist a cărui faptă face obiectul sesizării au obligaţia de a propune mijloacele de probă pe care le consideră necesare pentru soluţionarea cauzei disciplinare.
    (4) Dacă persoanele audiate nu vor sau nu pot să semneze, se va menţiona acest lucru în procesul-verbal.
    (5) Lipsa persoanelor citate pentru audiere sau, după caz, examinare se menţionează în procesul-verbal.
    (6) Persoanele convocate pot fi asistate de avocat pe durata audierii.

    CAP. II
    Acţiunea disciplinară

    SECŢIUNEA 1
    Înregistrarea plângerii şi cercetarea disciplinară în cazul medicului dentist faţă de care s-a formulat o plângere

    ART. 21
    (1) Sesizarea, plângerea sau reclamaţia formulată împotriva unui medic dentist, denumită în continuare sesizare sau plângere, se adresează colegiului teritorial al cărui membru este medicul dentist.
    (2) Sesizării i se va da curs numai în cazul în care conţine următoarele elemente de identificare:
    a) numele, prenumele, domiciliul şi calitatea petentului;
    b) numele şi prenumele medicului dentist împotriva căruia se face plângerea;
    c) locul unde s-a săvârşit fapta;
    d) descrierea faptei şi indicarea datei când aceasta a avut loc;
    e) solicitările petentului;
    f) semnătura petentului în original.
    (3) Plângerea se va depune personal, prin reprezentant cu împuternicire specială ori poate fi trimisă prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire.
    (4) Nu se va da curs plângerii comunicate prin poşta electronică, fax ori transmise în copie, ci se va formula doar un răspuns în care se vor invoca prevederile alin. (2) referitoare la condiţiile de valabilitate impuse unei plângeri.
    ART. 22
    (1) Biroul executiv este obligat ca, în prima şedinţă convocată după data primirii sesizării, să decidă:
    a) declanşarea procedurii disciplinare; sau
    b) nedeclanşarea procedurii disciplinare.
    (2) Biroul executiv poate decide nedeclanşarea procedurii disciplinare:
    a) în cazul în care plângerea nu este de competenţa Colegiului Medicilor Dentişti din România;
    b) atunci când plângerea nu conţine elementele obligatorii, aşa cum sunt definite la art. 105 alin. (1) din ROF, deşi petentului i s-a pus în vedere ca, în termen de cel mult 10 zile de la primirea comunicării, să facă completările necesare.
    (3) Decizia biroului executiv de declanşare a procedurii disciplinare împreună cu plângerea se înaintează comisiei de disciplină.
    ART. 23
    (1) Dacă decizia biroului executiv este de nedeclanşare a procedurii disciplinare, un exemplar al acesteia se va comunica petentului.
    (2) În decizia prevăzută la alin. (1) se va face menţiune despre posibilitatea persoanei care a făcut sesizarea de a contesta această decizie la Biroul executiv naţional, în termen de 15 zile de la comunicare.
    (3) Contestaţia se depune la sediul colegiului teritorial, sub sancţiunea nulităţii.
    (4) În termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii contestaţiei, colegiul teritorial va înainta Biroului executiv naţional contestaţia împreună cu dosarul cauzei disciplinare, în original, inclusiv sesizarea şi decizia biroului consiliului.
    (5) În prima şedinţă convocată după data primirii contestaţiei, după analiza acesteia, Biroul executiv naţional va adopta o decizie prin care va dispune declanşarea anchetei disciplinare de către comisia de disciplină a colegiului teritorial sau va respinge contestaţia.
    ART. 24
    (1) Biroul consiliului colegiului teritorial se poate sesiza din oficiu potrivit art. 107 din ROF cu privire la angajarea răspunderii disciplinare pentru membrii înscrişi în colegiul teritorial, caz în care va adopta o decizie prin care va dispune declanşarea procedurii disciplinare.
    (2) În decizia prevăzută la alin. (1) se vor menţiona elementele care au stat la baza luării acestei decizii, se vor ataşa dovezile corespunzătoare şi aceasta se va comunica comisiei de disciplină în vederea soluţionării sesizării.
    ART. 25
    (1) Dacă fapta sesizată s-a săvârşit pe raza unui alt colegiu teritorial decât cel în care este înscris medicul dentist cercetat, comisia de disciplină învestită cu soluţionarea dosarului disciplinar poate solicita administrarea de probe de către comisia de disciplină a colegiului teritorial pe raza căruia s-a săvârşit fapta.
    (2) Solicitarea prevăzută la alin. (1) se adresează biroului consiliului colegiului teritorial pe raza căruia s-a săvârşit fapta, cu menţiunea probelor ce urmează a fi administrate.
    ART. 26
    Dacă s-a formulat o sesizare împotriva unor medici dentişti înscrişi în colegii teritoriale diferite, audierea şi, după caz, examinarea petentului ori a persoanei asupra căreia s-a săvârşit fapta sesizată se efectuează conform legii.
    ART. 27
    Dacă s-a formulat o plângere atât împotriva unui membru al unui organ de conducere, altul decât adunarea generală a colegiului teritorial, cât şi împotriva unui medic dentist care nu ocupă o funcţie în cadrul organelor de conducere, se vor forma două dosare, după cum urmează:
    a) un dosar care se va soluţiona de către Comisia superioară de disciplină pentru faptele ce îl privesc pe medicul dentist membru al unui organ de conducere;
    b) al doilea dosar care se va soluţiona de către comisia de disciplină a colegiului teritorial, pentru medicul dentist care nu ocupă o funcţie de conducere.
    ART. 28
    (1) Primind sesizarea şi decizia biroului consiliului teritorial de declanşare a anchetei disciplinare, secretariatul comisiei de disciplină va înregistra sesizarea în Registrul de evidenţă a dosarelor disciplinare şi îl va înştiinţa de îndată pe preşedintele comisiei de disciplină.
    (2) Numărul dosarului disciplinar va fi consemnat în formatul: nr. de ordine/anul înregistrării/cod colegiu teritorial.
    ART. 29
    (1) După înregistrarea sesizării în Registrul de evidenţă a dosarelor disciplinare şi după constituirea dosarului disciplinar potrivit dispoziţiilor ROF, medicul dentist a cărui faptă face obiectul sesizării va fi informat obligatoriu cu privire la declanşarea anchetei disciplinare şi i se va comunica:
    a) faptul că are dreptul de a da explicaţii, inclusiv în scris, şi de a formula apărările pe care le consideră utile;
    b) termenul până la care poate depune în scris apărările sale;
    c) termenul la care este convocat pentru a fi audiat;
    d) înscrisurile şi documentaţia medicală solicitate de comisia de disciplină şi termenul până la care acestea trebuie depuse;
    e) alte măsuri dispuse de comisia de disciplină.
    (2) La adresa de convocare se va anexa obligatoriu o copie a sesizării, însoţită, dacă există, de copii ale înscrisurilor comunicate de petent.
    (3) Medicul dentist va fi informat şi convocat cu cel puţin 10 zile lucrătoare înainte de data la care urmează să aibă loc audierea.
    (4) În condiţiile art. 108 alin. (4) din ROF, comisia de disciplină, de comun acord cu medicul dentist a cărui faptă face obiectul sesizării, poate conveni un alt termen la care să aibă loc audierea. Despre acest aspect se va face menţiune în procesul-verbal de şedinţă.
    ART. 30
    (1) Ancheta disciplinară va fi efectuată de către comisia de disciplină.
    (2) În cursul cercetărilor comisia de disciplină va lua declaraţii persoanei care a făcut sesizarea, precum şi oricăror altor persoane ale căror declaraţii pot elucida cazul, va face verificări de înscrisuri şi copii ale documentelor ce au legătură cu cauza şi va culege informaţiile necesare.
    ART. 31
    (1) La data stabilită pentru audiere, comisia de disciplină îi va pune în vedere medicului dentist convocat că are dreptul de a formula şi explicaţii scrise.
    (2) Dacă, pe parcursul derulării cercetării disciplinare, comisia de disciplină apreciază că este necesară reaudierea petentului sau a medicului dentist reclamat, va dispune convocarea persoanei în cauză.
    (3) Refuzul medicului dentist cercetat de a da curs convocării în faţa comisiei nu împiedică desfăşurarea cercetării disciplinare.
    ART. 32
    Persoana care a făcut sesizarea va fi audiată şi, dacă este cazul, aceasta, respectiv persoana asupra căreia s-a săvârşit fapta sesizată va fi examinată.
    ART. 33
    (1) În cazul în care se constată că sesizarea a fost formulată după expirarea termenului prevăzut de lege, comisia de disciplină va pronunţa o decizie de respingere a plângerii ca tardiv introdusă, fără a mai pronunţa o soluţie asupra fondului plângerii.
    (2) Dacă persoana care a făcut plângerea, în mod nejustificat, deşi a fost informată, nu se prezintă la audierea ori examinarea stabilită de comisia de disciplină sau nu îşi precizează în scris poziţia faţă de solicitările comisiei de disciplină, comisia de disciplină va dispune stingerea acţiunii disciplinare.
    ART. 34
    (1) Faţă de natura cauzei, comisia de disciplină poate solicita o opinie de specialitate unei comisii formate din personalităţi cu expertiză recunoscută în domeniile pentru care s-a formulat solicitarea.
    (2) Prevederile art. 11 sunt aplicabile.
    (3) Personalităţile cu expertiză recunoscută la nivelul Colegiului Medicilor Dentişti din România care pot fi consultate de comisiile de disciplină în condiţiile prezentului regulament sunt cuprinse în lista aprobată prin decizie a Consiliului naţional.
    (4) Pentru motive temeinic justificate, medicul dentist reclamat sau persoana care a făcut sesizarea poate solicita comisiei de disciplină înlocuirea membrilor comisiei prevăzute la alin. (1).
    (5) Persoanele desemnate să formuleze opinia de specialitate, în cazul unor motive temeinic justificate care împiedică exprimarea opiniei solicitate, pot solicita comisiei de disciplină înlocuirea din cadrul comisiei prevăzute la alin. (1).
    (6) Comisia prevăzută la alin. (1) va transmite comisiei de disciplină opinia de specialitate în cel mult 30 de zile de la primirea informaţiilor necesare pentru exprimarea acesteia şi, dacă este cazul, de la examinarea persoanei în cauză.
    (7) În cazul în care persoana care a făcut sesizarea nu este mulţumită de concluziile opiniei prevăzute la alin. (1), va putea solicita o nouă opinie de specialitate, pe cheltuiala sa.
    (8) Dacă în cauză nu este necesară exprimarea unei opinii interdisciplinare, comisia de disciplină poate consulta o persoană cu expertiză recunoscută în domeniu care deţine competenţă raportat la specificul cauzei. Prevederile alin. (2)-(7) sunt aplicabile.
    ART. 35
    Dacă se constată că nu s-au primit toate informaţiile solicitate sau dacă se consideră de comisia de disciplină că se impun a fi clarificate unele aspecte ori împrejurări, se va face menţiune despre aceste aspecte în procesul-verbal de şedinţă şi se vor dispune măsurile care se impun.
    ART. 36
    În momentul la care s-au adunat materialele, datele şi informaţiile solicitate de comisia de disciplină, dacă au fost audiate persoanele în condiţiile prevăzute de prezentul regulament, dacă nu mai sunt alte aspecte de lămurit, comisia de disciplină va analiza probele administrate în cauza disciplinară şi va stabili prin decizie una dintre soluţiile prevăzute la art. 112 din ROF.
    ART. 37
    (1) Decizia va conţine în mod obligatoriu elementele prevăzute la art. 113 din ROF, respectiv:
    a) numărul deciziei şi data pronunţării;
    b) componenţa completului;
    c) descrierea pe scurt a faptei;
    d) prezentarea măsurilor de cercetare a faptei (declaraţiile părţilor, martorii care au fost audiaţi, înscrisurile, documentele cercetate şi reţinute în soluţionarea cauzei etc.);
    e) soluţia pronunţată, inclusiv motivarea în drept a acesteia;
    f) temeiul legal al adoptării soluţiei;
    g) termenul de contestare şi instanţa competentă;
    h) semnătura preşedintelui comisiei şi ştampila colegiului.
    (2) Comisia de disciplină va folosi în argumentarea soluţiei pronunţate, atunci când este cazul şi posibil, literatura medicală de specialitate, făcându-se totodată menţiune cu privire la elementele de identificare ale materialului ştiinţific folosit (cursul, tratatul, articolul etc., editura, anul publicării sau numărul şi anul, în cazul revistelor medicale, numărul paginii etc.).
    (3) Comisia de disciplină va indica în mod expres normele legale încălcate de medicul dentist, în cazul pronunţării unei decizii de sancţionare.
    (4) În situaţia în care preşedintele comisiei de disciplină nu a făcut parte din completul care a soluţionat cauza disciplinară, decizia va fi semnată de persoana desemnată de acesta ca preşedinte de complet.
    ART. 38
    (1) Decizia pronunţată se redactează în termen de cel mult 30 de zile de la data adoptării şi se comunică medicului dentist a cărui faptă a făcut obiectul sesizării, petentului, biroului consiliului colegiului teritorial şi Biroului executiv naţional.
    (2) Dacă nu se formulează contestaţie sau, după caz, după comunicarea deciziei de respingere a contestaţiei, deciziile privind aplicarea sancţiunilor care se soldează cu suspendarea sau interzicerea exercitării profesiei se comunică Ministerului Sănătăţii şi, dacă este cazul, unităţii în cadrul căreia îşi exercită profesia medicul dentist sancţionat.
    (3) Un exemplar al deciziei de sancţionare se ataşează la dosarul profesional al medicului dentist.
    (4) Sancţiunea se înscrie în fişa profesională a medicului dentist, precum şi în sistemul informatic care conţine Registrul unic naţional al medicilor dentişti din România.
    ART. 39
    (1) Dispoziţiile prezentei secţiuni sunt aplicabile şi pentru înregistrarea şi soluţionarea sesizării de către Comisia superioară de disciplină în primă instanţă.
    (2) Dosarele înregistrate pe rolul Comisiei superioare de disciplină în primă instanţă vor avea un număr consemnat în formatul: nr. de ordine/anul înregistrării/CSD (ex.: 1/2016/CSD).

    SECŢIUNEA a 2-a
    Contestaţia

    ART. 40
    În termen de 15 zile de la comunicare, medicul dentist sancţionat şi persoana care a făcut sesizarea pot contesta decizia pronunţată de comisia de disciplină a colegiului teritorial.
    ART. 41
    (1) Contestaţia se formulează în scris şi va conţine, în mod obligatoriu, cel puţin următoarele elemente:
    a) numele şi prenumele contestatorului;
    b) domiciliul contestatorului;
    c) obiectul contestaţiei, cu precizarea numărului şi a datei deciziei contestate;
    d) motivarea contestaţiei;
    e) mijloacele de probă pe care se sprijină contestaţia;
    f) semnătura contestatorului în original.
    (2) Contestaţia se depune, sub sancţiunea anulării acesteia, la colegiul teritorial în cadrul căruia este organizată comisia de disciplină care a pronunţat decizia contestată.
    (3) Contestaţia, împreună cu dosarul cauzei disciplinare, se transmite, în copie certificată conform cu originalul de către preşedintele comisiei de disciplină, Comisiei superioare de disciplină spre competentă soluţionare în termen de 3 zile lucrătoare de la înregistrarea contestaţiei de către comisia de disciplină prevăzută la alin. (2). Dacă este necesar pentru soluţionarea contestaţiei, Comisia superioară de disciplină poate solicita comunicarea în original a dosarului disciplinar sau a unor înscrisuri din cadrul acestuia.
    (4) În adresa de înaintare se va face referire la data înregistrării contestaţiei şi la numărul de file ale dosarului disciplinar.
    (5) Contestaţia este suspensivă de executare.
    (6) Sunt nule contestaţiile depuse direct la Comisia superioară de disciplină.
    (7) Prin contestaţie nu pot fi invocate aspecte care nu au făcut obiectul plângerii ce a stat la baza declanşării anchetei disciplinare.
    ART. 42
    (1) Contestaţiile vor fi analizate în principiu de Biroul executiv naţional, care va verifica îndeplinirea prevederilor art. 41 alin. (2), adoptând o decizie prin care va putea dispune:
    a) anularea contestaţiei, dacă aceasta nu a fost depusă la comisia de disciplină de la nivel teritorial care a pronunţat decizia contestată;
    b) respingerea contestaţiei, dacă aceasta nu conţine elementele prevăzute la art. 114 alin. (2) lit. a)-b) din ROF;
    c) comunicarea contestaţiei către Comisia superioară de disciplină.
    (2) Primind contestaţia, secretariatul Comisiei superioare de disciplină o va înregistra în Registrul de evidenţă a dosarelor disciplinare ţinut la nivelul Comisiei superioare de disciplină şi îl va înştiinţa de îndată pe preşedintele comisiei.
    (3) După înregistrarea contestaţiei, Comisia superioară de disciplină verifică dacă aceasta îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 41 alin. (1).
    (4) Dacă în contestaţie nu sunt cuprinse toate elementele prevăzute la art. 41 alin. (1), se va solicita contestatorului, precizându-se elementele lipsă, să completeze contestaţia în termen de 5 zile de la comunicarea notificării, sub sancţiunea respingerii contestaţiei.
    (5) În cazul în care contestatorul nu îndeplineşte obligaţia prevăzută la alin. (4) în termenul precizat, Comisia superioară de disciplină va adopta o decizie prin care va respinge contestaţia, fără a mai cerceta fondul cauzei.
    (6) Audierea medicului dentist reclamant şi a persoanei care a făcut sesizarea nu sunt obligatorii pentru soluţionarea contestaţiei, dacă nu se dispune altfel de către Comisia superioară de disciplină.
    (7) Persoanele prevăzute la alin. (6) vor fi informate cu privire la termenele stabilite pentru soluţionarea contestaţiei, cu ocazia primului termen putând să îşi susţină punctul de vedere, personal sau prin reprezentant, în condiţiile prevăzute de prezentul regulament.
    (8) Dispoziţiile procedurale privind desfăşurarea cercetării disciplinare în primă instanţă, inclusiv termenul de redactare şi comunicarea actelor procedurale şi a deciziei, se aplică şi în ceea ce priveşte soluţionarea contestaţiei, în măsura în care nu sunt potrivnice celor cuprinse în prezenta secţiune.
    ART. 43
    (1) Soluţionând contestaţia, dacă aceasta a fost depusă în termenul prevăzut de lege şi dacă cuprinde motivele pe care se întemeiază, Comisia superioară de disciplină analizează cauza sub toate aspectele cu care a fost sesizată, cu respectarea prevederilor art. 114 alin. (6) din ROF, iar după administrarea tuturor probelor apreciate ca fiind necesare, pronunţă o decizie prin care poate:
    a) să anuleze decizia pronunţată de comisia de disciplină a colegiului teritorial, dacă aceasta a fost nelegal pronunţată, şi, pe cale de consecinţă, să dispună refacerea procedurii disciplinare la nivel teritorial, cu respectarea prevederilor legale;
    b) să respingă contestaţia şi să menţină dispoziţiile deciziei pronunţate la nivelul comisiei de disciplină a colegiului teritorial;
    c) să admită, în tot sau în parte, contestaţia şi să dispună anularea, în tot sau în parte, a deciziei pronunţate la nivelul comisiei de disciplină a colegiului teritorial, pronunţându-se pe fond asupra obiectului plângerii.
    (2) Dacă contestatorul nu şi-a motivat contestaţia şi nu a dat curs solicitării de precizare a motivelor contestaţiei, Comisia superioară de disciplină va respinge contestaţia ca nelegal formulată.
    (3) Dacă contestatorul nu a formulat contestaţia în termen de 15 zile de la comunicarea deciziei comisiei de disciplină a colegiului teritorial, Comisia superioară de disciplină va respinge contestaţia ca tardiv formulată.
    (4) Decizia Comisiei superioare de disciplină va conţine elementele prevăzute la art. 113 din ROF, prevederile art. 37 alin. (2)-(4) fiind aplicabile.
    (5) Împotriva deciziei Comisiei superioare de disciplină, în termen de 15 zile de la comunicare, medicul dentist sancţionat poate formula o acţiune în anulare conform prevederilor art. 542 alin. (7) din Legea nr. 95/2006.
    ART. 44
    (1) Dosarele soluţionate de Comisia superioară de disciplină, deţinute în original, se vor returna comisiei de disciplină de la nivel teritorial după trecerea termenului de contestare la instanţa de judecată sau după pronunţarea unei hotărâri definitive de către instanţa de judecată.
    (2) La Comisia superioară de disciplină se va păstra un exemplar al deciziilor pronunţate de comisia de disciplină de la nivel teritorial, precum şi un exemplar al hotărârilor pronunţate de instanţa de judecată, dacă s-a formulat acţiune în anulare conform legii.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Soluţionarea plângerilor formulate împotriva membrilor organelor de conducere, la nivel naţional sau local

    ART. 45
    (1) Dacă s-a formulat o plângere împotriva unui membru al unui organ de conducere de la nivel naţional sau local, altul decât adunarea generală a colegiului teritorial, ori împotriva unui membru al comisiei de disciplină a colegiului teritorial, dosarul disciplinar se soluţionează de Comisia superioară de disciplină.
    (2) Primind plângerea, Biroul executiv naţional va adopta o decizie cu una dintre soluţiile prevăzute la art. 106 din ROF.
    (3) În cazul declanşării procedurii disciplinare, Biroul executiv naţional va comunica plângerea Comisiei superioare de disciplină, care va stabili una dintre soluţiile prevăzute la art. 112 din ROF.
    (4) În cuprinsul prezentului regulament, sintagma "membru al unui organ de conducere" se referă la membri ai consiliului colegiului teritorial, inclusiv ai biroului executiv, membri ai Adunării generale naţionale sau ai Consiliului naţional, inclusiv ai Biroului executiv naţional.
    ART. 46
    (1) Biroul executiv naţional se poate sesiza din oficiu cu privire la angajarea răspunderii disciplinare pentru membrii CMDR, caz în care va adopta o decizie prin care va dispune declanşarea procedurii disciplinare.
    (2) În decizia prevăzută la alin. (1) se vor menţiona elementele care au stat la baza luării acestei decizii, se vor ataşa dovezile corespunzătoare şi se va comunica spre soluţionare Comisiei superioare de disciplină sau, după caz, comisiei de disciplină a colegiului teritorial.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Soluţionarea litigiilor dintre membri

    ART. 47
    Membrii CMDR sunt obligaţi ca atunci când se găsesc într-o situaţie conflictuală, litigioasă, legată de exercitarea profesiei, faţă de alt membru al CMDR, înainte de a apela la instanţele de judecată, la mass-media sau la intervenţia altor autorităţi, să apeleze la medierea comisiei de disciplină din cadrul colegiului teritorial, respectiv la Comisia superioară de disciplină, după caz.
    ART. 48
    Comisia de disciplină va convoca părţile în litigiu şi, pe baza probelor administrate de către părţi, va încerca soluţionarea amiabilă a litigiului.
    ART. 49
    (1) La terminarea procedurilor de împăcare a părţilor, comisia de disciplină va încheia un proces-verbal în care va consemna situaţia de fapt, poziţiile părţilor, probele administrate şi rezultatul final.
    (2) Procesul-verbal va fi semnat de către membrii comisiei de disciplină şi de către părţi.

    CAP. III
    Dispoziţii finale

    ART. 50
    Prezentul regulament se completează cu dispoziţiile titlului XIII din Legea nr. 95/2006, ale ROF şi ale Codului deontologic al medicului dentist.


    ANEXĂ
    la regulament


                                   DECLARAŢIE

    Subsemnatul(a), ......., membru al Comisiei disciplină din cadrul Colegiului Medicilor Dentişti ......../al Comisiei superioare de disciplină a Colegiului Medicilor Dentişti din România, în legătură cu cauza ce face obiectul Dosarului disciplinar nr. ...../....../......, cunoscând prevederile Codului penal cu privire la falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că nu sunt soţ, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu niciuna dintre persoanele implicate în cauza disciplinară ce formează obiectul dosarului mai sus menţionat.

    Data
    ..............
    Semnătura
    ..............

                                     ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016