Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 109 din 7 februarie 2025  privind aprobarea retragerii, la cerere, a autorizaţiei de funcţionare a companiei de brokeraj  MIRA SOLUTIONS BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE - S.R.L., precum şi radierea acesteia din secţiunea I şi trecerea în secţiunea II a Registrului intermediarilor principali    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 DECIZIE nr. 109 din 7 februarie 2025 privind aprobarea retragerii, la cerere, a autorizaţiei de funcţionare a companiei de brokeraj MIRA SOLUTIONS BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE - S.R.L., precum şi radierea acesteia din secţiunea I şi trecerea în secţiunea II a Registrului intermediarilor principali

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 152 din 20 februarie 2025
    Autoritatea de Supraveghere Financiară, cu sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 15, sectorul 5, cod de înregistrare fiscală 31588130 (denumită în continuare A.S.F.), cu respectarea prevederilor art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare (denumită în continuare O.U.G. nr. 93/2012),
    în temeiul prevederilor art. 2 alin. (1) lit. b), art. 3 alin. (1) lit. a) şi ale art. 6 alin. (1) şi (3) din O.U.G. nr. 93/2012,
    în baza prevederilor art. 4 alin. (2) şi (38) din Legea nr. 236/2018 privind distribuţia de asigurări, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 5 alin. (5), art. 30 alin. (1)-(3), art. 49 alin. (1) şi alin. (2) lit. d) şi ale art. 52 alin. (8) din Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 22/2021 privind distribuţia de asigurări (denumită în continuare Norma A.S.F. nr. 22/2021),
    ca urmare a hotărârii Consiliului A.S.F., adoptată în şedinţa din data de 03.02.2025 în cadrul căreia a fost analizată Nota nr. SA-DG 9702.2 din 16.01.2025 privind aprobarea retragerii, la cerere, a autorizaţiei de funcţionare a companiei de brokeraj MIRA SOLUTIONS BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE - S.R.L., precum şi radierea acesteia din secţiunea I şi trecerea în secţiunea II a Registrului intermediarilor principali, denumită în continuare Compania de brokeraj, cu sediul social în Bucureşti, Splaiul Unirii nr. 41, bl. M13, ap. 4, sectorul 3, cod unic de înregistrare 34258390, înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu nr. J40/3401/2015, înscrisă în Registrul brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare cu numărul RBK783/19.03.2015, reprezentată de către domnul Ursu Răzvan, în calitate de administrator/conducător executiv,
    a constatat următoarele:
    Prin Adresa înregistrată la A.S.F. cu nr. RG 7.892 din 20.03.2024, compania de brokeraj a solicitat „aprobarea retragerii autorizaţiei de funcţionare şi încetarea activităţii la cerere“ şi a transmis Decizia asociaţilor nr. 1 din 20.03.2024, prin care domnii Ursu Mihai şi Ursu Răzvan, în calitate de asociaţi, au decis „încetarea la cerere a activităţii companiei de brokeraj începând cu data de 31.03.2024“.
    În vederea aprobării cererii de retragere a autorizaţiei de funcţionare, A.S.F. a solicitat companiei de brokeraj transmiterea documentelor care atestă îndeplinirea prevederilor art. 30 alin. (1) lit. b) pct. (i)-(iv) din Norma A.S.F. nr. 22/2021, respectiv:
    - situaţia notificării clienţilor cu privire la încetarea activităţii;
    – situaţia decontărilor cu asigurătorii, inclusiv dovada că asigurătorii au luat cunoştinţă de intenţia companiei de brokeraj;
    – situaţia radierii persoanelor din conducerea executivă şi a angajaţilor implicaţi în activitatea de distribuţie, a asistenţilor şi asistenţilor auxiliari, din registrele proprii şi din registrul administrat de A.S.F., conform prevederilor art. 4 alin. (12) din norma anterior menţionată;
    – situaţia la zi a veniturilor din activitatea de distribuţie şi achitarea taxei de funcţionare, calculată conform reglementărilor în vigoare privind veniturile A.S.F.


    În urma verificării documentelor transmise de către Compania de brokeraj, s-au constatat următoarele:
    - verificarea notificării clienţilor cu privire la suspendarea/încetarea activităţii
    Potrivit informaţiilor din documentele depuse, compania de brokeraj, prin reprezentantul său legal, a procedat, în data de 16.11.2023, la cedarea tuturor clienţilor spre administrare unui alt intermediar principal în asigurări, Millenium Insurance Broker (M.I.B.) Broker de Asigurare-Reasigurare - S.A., conform Contractului de cesiune nr. 1/8.11.2023.
    Astfel, compania de brokeraj, prin reprezentantul legal, a transmis la data de 26.04.2024 Adresa înregistrată la A.S.F cu nr. VPA 3.178 din 2.04.2024, reprezentând o notă informativă privind notificarea clienţilor în ceea ce priveşte încetarea activităţii. Prin această notă, reprezentantul legal a menţionat următoarele: „Începând cu data de 16.11.2023 întreg portofoliul de clienţi a fost cedat spre administrare unui alt intermediar principal autorizat Millenium Insurance Broker (MIB) Broker de Asigurare-Reasigurare - S.A. La acel moment clienţii au fost informaţi verbal şi telefonic, iar după cesiune administrarea portofoliului s-a făcut de către aceiaşi asistenţi în brokeraj aflaţi acum sub contract cu Millenium Insurance Broker (MIB) Broker de Asigurare-Reasigurare - S.A. Clienţii au fost şi sunt acoperiţi şi servisaţi în continuare şi nu există reclamaţii sau nemulţumiri exprimate în acest sens. Astfel că, la data prezentei solicitări nu mai există niciun client în relaţie cu Mira Solutions Broker de Asigurare-Reasigurare - S.R.L., spre a fi notificat de retragerea licenţei la cerere şi de încetare a activităţii ca broker de asigurare.“
    Faţă de cele menţionate în adresa de mai sus, având în vedere faptul că în Contractul de cesiune nr. 1 din 8.11.2023, semnat între S.C. MIRA Solutions Broker de Asigurare-Reasigurare - S.R.L. şi S.C. Millenium Insurance Broker (MIB) Broker de Asigurare-Reasigurare - S.A., era prevăzut la art. 3.1. faptul că: „portofoliul rămânând în continuare proprietatea MIRA, putând face obiectul unei tranzacţii ulterioare cu MIB. Ceea ce se cesionează prin contractul de cesiune fiind doar dreptul de administrare a acestui portofoliu“, A.S.F. a solicitat clarificări de la compania de brokeraj, prin Adresa nr. SA-DG 9.917 din 23.12.2024.
    Prin Adresa înregistrată cu nr. RG 979 din 15.01.2025 (SA-DG 135 din 16.01.2025), compania de brokeraj a răspuns la Adresa A.S.F. nr. SA-DG 9.917/23.12.2024, prin care precizează că „la momentul cesiunii portofoliului de clienţi şi poliţelor în derulare intenţia administratorilor Mira a fost de a valorifica mai bine această cesiune, întrucât portofoliul de clienţi şi de poliţe
    în derulare reprezintă un activ intangibil care avea o anumită valoare, şi puteam obţine o sumă suplimentară de la MIB, chiar şi ulterior. Din acest motiv formularea din contractul de cesiune prevedea, la art. 3.1, faptul că portofoliul rămâne în continuare proprietatea MIRA, putând face obiectul unei tranzacţii ulterioare cu MIB. Ca şi activ intangibil, chiar şi fără activitate de distribuţie. Ulterior am realizat că valoarea portofoliului este dată de existenţa unei licenţe de intermediar principal, întrucât portofoliul generează venit doar prin desfăşurarea activităţii de distribuţie“.
    În data de 28.11.2024 compania de brokeraj a semnat cu M.I.B. Actul adiţional nr. 1 la Contractul de cesiune din data de 8.11.2023, care prevede: „cedarea definitivă şi irevocabilă către M.I.B. a portofoliului de clienţi şi de poliţe în derulare, cu toate drepturile şi obligaţiile care decurg din administrare, începând cu data prezentului Act adiţional“.
    Prin urmare, compania de brokeraj nu mai are contracte de asigurare în portofoliu, având în vedere cedarea „definitivă şi irevocabilă“ a portofoliului de clienţi şi de poliţe în derulare, aşa cum rezultă din Actul adiţional nr. 1 la contractul de cesiune.
    Astfel, notificarea clienţilor cu privire la încetarea activităţii societăţii nu mai este necesară, având în vedere că din Declaraţia reprezentantului legal al companiei de brokeraj, înregistrată la A.S.F. cu nr. VPA 3.178 din 2.04.2024, rezultă că „la acel moment clienţii au fost informaţi verbal şi telefonic (...)“.

    – situaţia decontărilor cu asigurătorii, inclusiv dovada că asigurătorii au luat cunoştinţă de intenţia companiei de brokeraj
    Asigurătorii cu care compania de brokeraj a desfăşurat activitate de distribuţie au fost notificaţi prin adrese transmise în data de 16.11.2023 cu privire la intenţia de încetare a activităţii de distribuţie începând cu data de 31.03.2024. Totodată, prin aceste adrese a fost solicitată verificarea şi închiderea gestiunii, precum şi eliberarea unei adrese privind inexistenţa oricăror debite şi rezilierea contractelor de intermediere.
    Potrivit balanţei de verificare analitice întocmite la data de 30.06.2024, transmisă la A.S.F. de către compania de brokeraj, rezultă că aceasta nu înregistrează debite către asigurători, respectiv contul 401 „Decontări cu asigurătorii şi reasigurătorii privind distribuţia de contracte de asigurare“ nu prezintă sold.

    – situaţia radierii persoanelor din conducerea executivă şi a angajaţilor implicaţi în activitatea de distribuţie, a asistenţilor şi asistenţilor auxiliari, din registrele proprii şi din registrul administrat de A.S.F., conform prevederilor art. 4 alin. (12) din Norma A.S.F. nr. 22/2021    Potrivit evidenţelor din Registrul intermediarilor secundari (RIS), compania de brokeraj nu mai are înregistraţi colaboratori (asistenţi în brokeraj persoane juridice şi persoane fizice) şi nici angajaţi proprii. Conducătorul executiv, domnul Răzvan Ursu, a fost radiat din Registrul intermediarilor secundari la data de 14.11.2023.

    – situaţia la zi a veniturilor din activitatea de distribuţie şi achitarea taxei de funcţionare, calculată conform reglementărilor în vigoare privind veniturile A.S.F.
    Potrivit evidenţelor A.S.F., precum şi din balanţele de verificare analitice transmise la A.S.F. de către compania de brokeraj rezultă că aceasta a constituit şi a virat corect taxa de funcţionare, pentru perioada 1.01.2019-T2/2024. Compania de brokeraj nu figurează cu debite către A.S.F., în contul taxei de funcţionare.
    Administratorul/Conducătorul executiv al companiei de brokeraj a menţionat în Nota înregistrată la A.S.F. cu nr. V.P.A. 8.728 din 4.09.2024 faptul că, începând cu data de 16.11.2023 compania de brokeraj nu a mai desfăşurat activitate de distribuţie.


    Faţă de motivele de fapt şi de drept arătate, în scopul apărării drepturilor asiguraţilor şi al promovării stabilităţii activităţii de asigurare în România,
    Autoritatea de Supraveghere Financiară emite următoarea decizie:
    ART. 1
    Se aprobă retragerea, la cerere, a autorizaţiei de funcţionare a companiei de brokeraj MIRA SOLUTIONS BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE - S.R.L., cu sediul social în Bucureşti, Splaiul Unirii nr. 41, bl. M13, ap. 4, sectorul 3, cod unic de înregistrare 34258390, înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu nr. J40/3401/2015, înscrisă în Registrul brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare cu numărul RBK-783 din 19.03.2015, reprezentată de către domnul Ursu Răzvan, în calitate de administrator/conducător executiv, precum şi radierea acesteia din secţiunea I şi trecerea în secţiunea II a Registrului intermediarilor principali.

    ART. 2
    În termen de 15 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a deciziei de retragere a autorizaţiei de funcţionare, compania de brokeraj MIRA SOLUTIONS BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE - S.R.L. are obligaţia de a elimina din denumire sintagma prevăzută la art. 11 alin. (1) lit. a) din Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 22/2021 privind distribuţia de asigurări şi din obiectul de activitate activitatea de distribuţie, conform prevederilor art. 30 alin. (3) aceeaşi normă.

    ART. 3
    Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi produce efecte începând cu data publicării.



                    Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
                    Alexandru Petrescu

    Bucureşti, 7 februarie 2025.
    Nr. 109.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016