Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 1*) din 7 ianuarie 1997  referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a   Legii nr. 12/1991 privind impozitul pe profit    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 1*) din 7 ianuarie 1997 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a Legii nr. 12/1991 privind impozitul pe profit

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 14 mai 1997
*) Definitiva prin nerecurare

Lucian Stangu - preşedinte
Nicolae Popa - judecãtor
Romul Petru Vonica - judecãtor
Gabriela Dragomirescu - magistrat-asistent

Completul de judecata, convocat potrivit art. 24 alin. (2) din Legea nr. 47/1992, constata urmãtoarele:
Prin Încheierea din 7 octombrie 1996, pronunţatã în Dosarul nr. 854/1995, Curtea Suprema de Justiţie - Secţia de contencios administrativ - a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor <>Legii nr. 12/1991 privind impozitul pe profit, invocatã de Societatea Comercialã "General Transport" - S.A. Bucureşti. În susţinerea exceptiei se arata ca dispoziţia legalã, prin care se stabileşte competenta de soluţionare a procesului-verbal de cãtre Direcţia generalã a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti, este neconstitutionala, întrucît incalca prevederile art. 21 din Constituţie, care garanteazã accesul liber la justiţie. Se mai arata ca, în speta, nu este aplicabilã Decizia Curţii Constituţionale nr. 34 din 26 iunie 1993.
Exprimindu-şi opinia, Curtea Suprema de Justiţie apreciazã ca procedura de atacare a actelor administrativ-financiare, prevãzute de <>Legea nr. 12/1991 privind impozitul pe profit, nu incalca prevederile constituţionale.
Potrivit prevederilor art. 24 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, s-au solicitat punctele de vedere ale celor doua Camere ale Parlamentului şi al Guvernului.
În punctul sau de vedere, Guvernul considera ca excepţia de neconstituţionalitate este nefondata, pentru motivul ca art. 6 din Legea contenciosului administrativ nr. 29/1990, modificat prin Legea nr. 59/1993, dispune ca persoanele nemultumite de modul de rezolvare a contestaţiilor de cãtre Ministerul Finanţelor se pot adresa instanţelor judecãtoreşti de contencios administrativ competente.
Cele doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

CURTEA,
avînd în vedere încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecãtorul-raportor şi dispoziţiile legale atacate ca neconstituţionale, raportate la prevederile Constituţiei şi ale Legii nr. 47/1992, retine:
În temeiul art. 144 lit. c) din Constituţie, controlul legitimitatii constituţionale se exercita numai asupra legilor şi ordonanţelor în vigoare, deoarece numai acestea, fiind aplicabile, ar putea veni în conflict cu ordinea normativa instituitã de Constituţie.
În speta, <>Legea nr. 12 din 30 ianuarie 1991 privind impozitul pe profit a fost abrogatã în mod expres, începînd cu anul fiscal 1995, prin Ordonanta Guvernului nr. 70 din 29 august 1994 privind impozitul pe profit, aprobatã şi modificatã prin Legea nr. 73 din 12 iulie 1996.
Întrucît controlul de constitutionalitate a legii nu poate privi decît legile în vigoare, intervenţia Curţii Constituţionale în aprecierea constituţionalitãţii unor norme juridice abrogate ar fi contrarã nu numai rolului şi atribuţiilor sale stabilite prin Constituţie, ci şi doctrinei juridice, fiind o încãlcare flagrantã a principiului neretroactivitatii legii. În acest sens este practica constanta a Curţii, consacratã prin Decizia nr. 14 din 10 martie 1993, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 96 din 18 mai 1993, prin Decizia nr. 46 din 10 septembrie 1993, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 283 din 7 decembrie 1993, şi prin Decizia nr. 57 din 31 mai 1995, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 192 din 24 august 1995.
Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 144 lit. c) şi al art. 145 alin. (2) din Constituţie, precum şi al art. 13 alin. (1) lit. A.c) şi al art. 24 alin. (2) din Legea nr. 47/1992, în unanimitate,

CURTEA
În numele legii
DECIDE:

Respinge ca vadit nefondata excepţia de neconstituţionalitate a <>Legii nr. 12/1991 privind impozitul pe profit, invocatã de Societatea Comercialã "General Transport" - S.A. Bucureşti în Dosarul nr. 854/1995 al Curţii Supreme de Justiţie - Secţia de contencios administrativ.
Cu recurs în termen de 10 zile de la comunicare.
Pronunţatã în şedinţa din 7 ianuarie 1997.

PREŞEDINTE,
dr. Lucian Stangu

Magistrat-asistent,
Gabriela Dragomirescu
----------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016