Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 1.804 din 30 septembrie 1999  privind aprobarea Metodologiei de control al valorii in vama a marfurilor importate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 1.804 din 30 septembrie 1999 privind aprobarea Metodologiei de control al valorii in vama a marfurilor importate

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR DIRECTIA GENERALA A VAMILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 533 din 2 noiembrie 1999


Directorul general al Direcţiei Generale a Vamilor,
în baza <>art. 6 din Hotãrârea Guvernului nr. 392/1999 privind controlul valorii în vama a mãrfurilor importate,
în temeiul prevederilor art. 113 din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României, aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 626/1997,
emite urmãtoarea decizie:

ART. 1
Se aproba Metodologia de control al valorii în vama a mãrfurilor importate, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie.

ART. 2
Direcţiile de specialitate din cadrul Direcţiei Generale a Vamilor şi unitãţile sale subordonate vor aduce la îndeplinire prevederile prezentei decizii.
ART. 3
Prezenta decizie intra în vigoare în termen de 15 zile de la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Directorul general
al Direcţiei Generale a Vamilor,
Dumitru Baltes




ANEXA 1

METODOLOGIA
de control al valorii în vama a mãrfurilor importate

A. Verificarea îndeplinirii condiţiilor privind acceptarea valorii de tranzacţie în scopul determinãrii valorii în vama a mãrfurilor importate

1. Valoarea în vama a mãrfurilor importate se determina pe baza valorii de tranzacţie, de fiecare data când sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la art. 1 şi 8 din Acordul privind aplicarea <>art. VII GATT 1994, ratificat prin Legea nr. 133/1994 .
2. În situaţia în care se constata ca nu sunt îndeplinite condiţiile stipulate la art. 1 şi 8 din Acordul privind aplicarea <>art. VII GATT 1994, ratificat prin Legea nr. 133/1994 , şi ca valoarea de tranzacţie nu poate fi acceptatã în scopul determinãrii valorii în vama a mãrfurilor importate, biroul vamal şi importatorul se vor consulta pentru a gãsi baza valorii în vama, prin aplicarea prevederilor art. 2-7 din acordul sus-menţionat, în ordinea prevãzutã în acesta.

B. Procedura aplicabilã în situaţiile în care exista suspiciuni privind realitatea valorii în vama declarate a mãrfurilor importate

3. (1) În toate cazurile în care biroul vamal are îndoieli privind exactitatea informaţiilor sau a documentelor furnizate pentru determinarea valorii în vama a mãrfurilor importate pe baza valorii de tranzacţie, valoarea în vama va fi determinata cu titlu definitiv numai dupã efectuarea verificãrii documentelor justificative suplimentare solicitate importatorului şi, în cazurile prevãzute în prezenta metodologie, dupã efectuarea investigatiilor la sediul importatorului, respectiv la locul de depozitare a mãrfurilor.
(2) Lista exemplificativa cuprinzând documentele justificative suplimentare este prevãzutã în anexa nr. 1 la prezenta metodologie.
(3) Biroul vamal va analiza circumstanţele proprii fiecãrei tranzacţii care sta la baza operaţiunii de import, dupã care va completa formularul prevãzut în anexa nr. 2 la prezenta metodologie, pe care îl va adresa în mod oficial importatorului. În formularul adresat importatorului se vor mentiona documentele justificative solicitate şi considerentele pentru care valoarea în vama declarata a mãrfurilor importate nu poate fi acceptatã fãrã o verificare suplimentarã.
(4) Prezentarea documentelor justificative suplimentare, solicitate în scris importatorului de cãtre biroul vamal, nu poate fi consideratã ca având un caracter facultativ în vederea dovedirii veridicitatii valorii în vama declarate a mãrfurilor importate.
4. (1) Dacã este necesarã amânarea determinãrii definitive a valorii în vama a mãrfurilor importate, biroul vamal va aproba ridicarea mãrfurilor din vama numai cu condiţia respectãrii procedurii prevãzute la <>art. 3 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 392/1999 .
(2) Importatorul are obligaţia sa prezinte documentele justificative prevãzute la pct. 3 alin. (2) din prezenta metodologie în termen de 30 de zile de la ridicarea mãrfurilor din vama.
(3) Pentru categoriile de mãrfuri cuprinse în baza de date statistice la import cuantumul garanţiei se va determina utilizându-se informaţiile existente în aceasta baza de date. Prin expresia suma cea mai ridicatã a datoriei vamale ce ar rezulta din operaţiunea de vamuire se înţelege suma care rezulta din calcularea drepturilor de import pe baza nivelului maxim al valorii în vama a mãrfurilor importate prevãzute în baza de date statistice la import pentru mãrfuri clasificate la acelaşi cod tarifar sau, atunci când este cazul, la aceeaşi categorie de mãrfuri din cadrul aceluiaşi cod tarifar.
(4) Atunci când exista suspiciuni cu privire la exactitatea valorii în vama declarate la importul categoriilor de mãrfuri care nu sunt cuprinse în baza de date statistice la import, biroul vamal va utiliza pentru determinarea cuantumului garanţiei informaţiile şi datele aflate în evidenta sa şi cele cuprinse în Situaţia statistica privind valoarea în vama declarata la import, elaborata în sistem informatizat de Direcţia de informatizare şi statistica vamalã din cadrul Direcţiei Generale a Vamilor. În aceste cazuri, prin expresia suma cea mai ridicatã a datoriei vamale ce ar rezulta din operaţiunea de vamuire se înţelege suma care rezulta din calcularea drepturilor de import pe baza nivelului maxim al valorii în vama pentru mãrfuri identice, respectiv similare, sau, în ultima instanta, pe baza nivelului maxim al valorii în vama a mãrfurilor clasificate la acelaşi cod tarifar cu mãrfurile ce urmeazã a fi evaluate.
(5) Baza de date statistice la import şi Situaţia statistica privind valoarea în vama declarata la import sunt destinate uzului intern al autoritãţii vamale şi se comunica numai unitãţilor din subordinea Direcţiei Generale a Vamilor şi instituţiilor prevãzute la <>art. 7 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 392/1999 . Datele şi informaţiile cuprinse în baza de date statistice la import şi în Situaţia statistica privind valoarea în vama declarata la import se utilizeazã numai în scopul evaluãrii în vama, cu respectarea confidenţialitãţii lor, în condiţiile prevãzute la art. 10 din Acordul privind aplicarea <>art. VII GATT 1994, ratificat prin Legea nr. 133/1994 .
5. (1) În termen de 24 de ore de la înregistrarea declaraţiei vamale de import biroul vamal va informa direcţia regionala vamalã în a carei subordine se afla despre aplicarea prezentei metodologii. Nota de informare va cuprinde datele de identificare a importatorului şi a mãrfurilor declarate.
(2) În situaţia în care sediul importatorului sau locul de depozitare a mãrfurilor este situat pe teritoriul altei direcţii regionale vamale decât cea prin care se deruleazã operaţiunea de import supusã verificãrilor, direcţia regionala vamalã menţionatã la alin. (1) va transmite, în termen de doua ore, informarea primitã la aceasta direcţie regionala vamalã.
(3) În termen de 48 de ore de la primirea oficialã a documentaţiei complete prezentate de importator, biroul vamal va lua urmãtoarele mãsuri:
a) va analiza documentele prezentate de importator, va verifica concordanta cu datele din declaraţia vamalã de import şi din celelalte documente depuse în momentul efectuãrii formalitãţilor de vamuire;
b) va întocmi un raport care va fi înaintat direcţiei regionale vamale în a carei subordine se afla, care va cuprinde concluziile asupra verificãrilor efectuate şi propunerile referitoare la modul de încheiere a operaţiunii. Raportul va fi semnat de şeful biroului vamal şi de şeful compartimentului de control documentar (sau, în lipsa unei persoane care asigura aceasta funcţie, de persoana numita de şeful biroului vamal prin ordin de serviciu) şi va fi însoţit de intreaga documentaţie depusa de importator. În situaţia prevãzutã la alin. (2) raportul şi documentaţia anexatã la acesta se vor comunica de cãtre direcţia regionala vamalã menţionatã anterior direcţiei regionale vamale în a carei raza de competenta se afla sediul importatorului, respectiv locul de depozitare a mãrfurilor, în termen de 48 de ore de la primirea acestor documente.
6. (1) Din momentul informãrii direcţiei regionale vamale potrivit pct. 5 alin. (1) şi (2) din prezenta metodologie, brigada de supraveghere şi control vamal din cadrul acestei direcţii regionale vamale va iniţia procedura de control la sediul importatorului, respectiv la locul de depozitare a mãrfurilor, luând urmãtoarele mãsuri:
a) verifica existenta sediului social al agentului economic importator, corespunzãtor cu cel prevãzut în certificatul de înmatriculare la registrul comerţului, precum şi a locului de depozitare a mãrfurilor;
b) controleazã bunurile supuse vamuirii;
c) efectueazã la sediul agentului economic importator investigaţiile asupra operaţiunii de import analizate, în scopul verificãrii modului de respectare a reglementãrilor vamale;
d) alte mãsuri stabilite şi comunicate de Direcţia de supraveghere şi control vamal.
(2) Direcţia de supraveghere şi control vamal va transmite brigazilor de supraveghere şi control vamal din subordine norme interne cuprinzând procedura de control la sediul importatorului.
(3) Pe parcursul desfãşurãrii activitãţii de control brigada de supraveghere şi control vamal care efectueazã verificarea la sediul importatorului va tine seama de urmãtoarele:
a) concluziile formulate în urma verificãrilor efectuate asupra documentelor prezentate de importator şi propunerile referitoare la modul de încheiere a operaţiunii cuprinse în raportul întocmit de biroul vamal;
b) raportul întocmit de brigada de supraveghere şi control vamal care a efectuat verificarea la locul de depozitare a mãrfurilor, în cazul în care acesta este situat în raza de competenta a altei direcţii regionale vamale.
(4) Dacã este cazul, brigada de supraveghere şi control vamal care efectueazã verificarea la sediul importatorului va informa Direcţia de supraveghere şi control vamal din cadrul Direcţiei Generale a Vamilor despre necesitatea de a se solicita documente şi informaţii administraţiei vamale din ţara de export, în baza acordurilor de cooperare în domeniul vamal. Nota de informare va fi însoţitã de intreaga documentaţie analizata şi de raportul privind rezultatele verificãrilor efectuate la sediul importatorului.
(5) Direcţia de supraveghere şi control vamal din cadrul Direcţiei Generale a Vamilor va transmite brigazilor de supraveghere şi control vamal din subordine norme interne referitoare la cazurile şi la condiţiile în care se solicita aceste date şi informaţii.
(6) Direcţia de supraveghere şi control vamal din cadrul Direcţiei Generale a Vamilor va comunica brigazii de supraveghere şi control vamal rezultatele verificãrilor efectuate de administraţia vamalã din ţara de export în termen de 5 zile de la data primirii acestora.
7. (1) Brigada de supraveghere şi control vamal care a efectuat verificarea la sediul importatorului va întocmi raportul care va cuprinde concluziile finale privind modul de determinare a valorii în vama a mãrfurilor care au fãcut obiectul verificãrilor.
(2) În situaţia prevãzutã la pct. 5 alin. (2) din prezenta metodologie, acest raport va fi transmis direcţiei regionale vamale în subordinea cãreia se afla biroul vamal prin care se deruleazã operaţiunea supusã verificãrii.
(3) Raportul va fi întocmit şi transmis direcţiei regionale vamale în termen de 20 de zile de la data primirii raportului întocmit de biroul vamal şi a documentaţiei, cu excepţia cazurilor în care este necesarã corespondenta internationala, atunci când termenul de rãspuns se prelungeşte în mod corespunzãtor.
8. (1) Decizia finala va fi luatã de direcţia regionala vamalã în subordinea cãreia se afla biroul vamal prin care se deruleazã operaţiunea supusã verificãrii, pe baza raportului întocmit de biroul vamal şi în concordanta cu raportul întocmit de brigada de supraveghere şi control vamal care a efectuat verificarea la sediul importatorului, respectiv la locul de depozitare a mãrfurilor.
(2) Decizia finala va fi comunicatã în scris importatorului în termen de 30 de zile de la data primirii oficiale la biroul vamal a documentaţiei complete prezentate de importator, cu excepţia cazurilor în care este necesarã corespondenta internationala, atunci când termenul de rãspuns se prelungeşte potrivit prevederilor <>art. 3 alin. (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 392/1999 .
9. Deciziile finale prin care se stabileşte ca documentele justificative prezentate de importator şi rezultatele controlului ulterior sunt în mãsura sa dovedeascã realitatea valorii de tranzacţie declarate se vor transmite Direcţiei Generale a Vamilor în termen de 5 zile de la data emiterii lor.
10. Operaţiunile de import al mãrfurilor, efectuate de acelaşi importator, provenind de la acelaşi exportator şi care se deruleazã în baza aceloraşi prevederi contractuale, pot fi efectuate fãrã aplicarea prevederilor prezentei metodologii, dacã în urma verificãrii operaţiunilor anterioare s-a constatat realitatea valorii de tranzacţie declarate. În aceste situaţii direcţia regionala vamalã în subordinea cãreia se afla biroul vamal va comunica acestuia acordul sau, în baza avizului brigazii de supraveghere şi control vamal care a efectuat verificarea la sediul importatorului, respectiv la locul de depozitare a mãrfurilor.

ANEXA 1
-------
la metodologie
--------------
LISTA EXEMPLIFICATIVA
cuprinzând documentele justificative suplimentare

- actul constitutiv al titularului operaţiunii;
- certificatul de înmatriculare a societãţii comerciale la registrul comerţului;
- certificatul de înregistrare fiscalã;
- contractul comercial încheiat cu vânzãtorul produselor respective, precum şi corespondenta comercialã purtata cu acesta în vederea încheierii şi derulãrii contractului;
- factura comercialã emisã de vânzãtorul mãrfurilor şi/sau alte documente privind plata mãrfurilor şi a cheltuielilor pe parcurs extern, aferente acestora;
- documentul de transport al mãrfurilor;
- contractul de asigurare a mãrfii şi polita de asigurare, atunci când este cazul;
- documentele bancare privind efectuarea plãţilor externe pentru importul de mãrfuri cãtre vânzãtorul acestora, conform dispoziţiilor contractuale;
- extrasul contului în valuta din care s-a efectuat plata;
- documentele privind obţinerea valutei prin schimb valutar pe piata valutarã;
- ofertele de preţ ale producãtorului mãrfii;
- datele privind evidenta contabila a importatorului (bilanţuri contabile, balante de verificare, acte privind recepţia mãrfurilor, notele contabile privind înregistrarea mãrfurilor, documente de plata şi altele);
- actele de vânzare cãtre beneficiari interni;
- orice alte documente şi informaţii solicitate de biroul vamal, în mãsura sa dovedeascã realitatea valorii în vama declarate;
- orice alte documente şi informaţii prezentate din proprie initiativa de importator (de exemplu: declaraţia vamalã de export sau copia de pe aceasta, certificatã de autoritatea vamalã din ţara de export cu care România a încheiat acorduri de cooperare în domeniul vamal; alte date şi informaţii transmise de producãtorul sau de exportatorul mãrfurilor ce urmeazã a fi evaluate, cum ar fi: calculatia de preţ al produsului, existenta unor subvenţii la export).

ANEXA 2
--------
la metodologie
---------------

MODEL
de formular utilizat de biroul vamal în situaţia prevãzutã la pct. 3 din Metodologia de control al valorii în vama a mãrfurilor importate

Va informãm ca valoarea în vama declarata de dumneavoastrã la importul mãrfurilor înscrise în evidentele noastre*1) ...... nu poate fi acceptatã fãrã efectuarea unor verificãri suplimentare, din urmãtoarele considerente*2) :
..........................
..........................
..........................
Pentru efectuarea verificãrilor care se impun în acest caz este necesar sa prezentaţi, în termen de 30 de zile de la ridicarea mãrfurilor din vama, urmãtoarele documente*3) :
..........................
..........................
..........................
Pentru verificarea realitãţii valorii în vama declarate de dumneavoastrã puteti prezenta, din proprie initiativa, orice alte documente de natura sa conducã la determinarea valorii în vama.
Va comunicãm, de asemenea, ca, în scopul verificãrii modului de respectare a reglementãrilor vamale, se va analiza necesitatea efectuãrii investigatiilor la sediul societãţii dumneavoastrã, urmând sa puneti la dispoziţie echipei de control toate datele şi informaţiile pe care le detineti referitoare la bunurile supuse vamuirii.

------------
*1) Se vor indica datele necesare pentru identificarea operaţiunii.
*2) Se vor preciza motivele pentru care valoarea în vama declarata nu poate fi acceptatã fãrã o verificare suplimentarã.
*3) Se vor preciza documentele prevãzute în anexa nr. 1 la Metodologia de control al valorii în vama a mãrfurilor importate. Aceste documente vor fi stabilite dupã controlul declaraţiei vamale de import şi al documentelor insotitoare, în funcţie de natura tranzacţiei (de exemplu: modalitatea de plata externa, condiţia de livrare).


------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016