Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere dispoziţiile <>art. 8 lit. n) din Legea gazelor nr. 351/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în temeiul prevederilor <>art. 10 alin. (4) şi (5) din Legea nr. 351/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, preşedintele Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale emite prezenta decizie. ART. 1 (1) Se aproba Standardul de performanta pentru serviciul de transport al gazelor naturale, prevãzut în anexa nr. 1*) care face parte integrantã din prezenta decizie. (2) Se aproba Standardul de performanta pentru serviciul de distribuţie a gazelor naturale, prevãzut în anexa nr. 2*) care face parte integrantã din prezenta decizie.___________ *) Anexele nr. 1 şi 2 se publica ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 27 bis în afarã abonamentului, care se poate achizitiona de la Centrul pentru relaţii cu publicul al Regiei Autonome "Monitorul Oficial", Bucureşti, sos. Panduri nr. 1. ART. 2 Compartimentele de resort din cadrul Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale, operatorul de transport şi operatorii sistemelor de distribuţie vor duce la îndeplinire prevederile prezentei decizii. ART. 3 Prezenta decizie se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I. Preşedintele Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale, Ştefan Cosmeanu Bucureşti, 13 decembrie 2006. Nr. 1.361. ANEXA 1 STANDARD DE PERFORMANTA pentru serviciul de transport al gazelor naturale CAP. I. DISPOZIŢII GENERALE SECŢIUNEA 1 Scop ART. 1 Prezentul standard de performanta reglementeazã criteriile de calitate comercialã, definite prin indicatorii de performanta, pentru asigurarea serviciului de transport al gazelor naturale şi a serviciilor auxiliare (denumit în continuare serviciul), realizat de cãtre operatorul sistemului de transport (OST). ART. 2 Acest act normativ este emis în conformitate cu prevederile art. 8 lit. n) şi ale <>art. 73 lit. c) din Legea gazelor nr. 351/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. SECŢIUNEA 2 Domeniu de aplicare ART. 3 (1) Prezentul standard de performanta defineste obligaţiile care revin OST în relaţiile sale cu utilizatorii SNT şi solicitantii de acces la SNT, precum şi cu Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale (ANRGN). (2) Standardul de performanta stabileşte nivelurile indicatorilor de performanta pentru urmãtoarele activitãţi: (a) racordarea la SNT a solicitanţilor, incluzând soluţionarea cererilor acestora, realizarea unor noi instalaţii de racordare/modificarea unor instalaţii de racordare existente şi reamenajarea terenurilor afectate de lucrãrile de realizare a acestora; (b) asigurarea siguranţei şi a continuitãţii serviciului, în conformitate cu prevederile contractuale şi dispoziţiile legale aplicabile în domeniu; (c) soluţionarea reclamatiilor şi sesizarilor solicitanţilor/utilizatorilor SNT cu privire la serviciul realizat de cãtre OST, altele decât cele menţionate la lit. (a) şi (b); (d) rezolvarea reclamatiilor utilizatorilor SNT referitoare la mãsurarea gazelor naturale; prin utilizator SNT se înţelege persoana juridicã beneficiara al unui contract de transport al gazelor naturale; (e) informarea utilizatorilor SNT în conformitate cu cerinţele prezentului act normativ şi ale altor reglementãri aplicabile referitoare la serviciu; (f) soluţionarea reclamatiilor solicitanţilor şi utilizatorilor SNT la adresa OST, legate de îndeplinirea obligaţiilor de cãtre acesta, conform standardului de performanta; (g) verificarea periodicã a SNT cu aparate pentru detectarea pierderilor de gaze. ART. 4 Prevederile prezentului act normativ nu se aplica în caz de forta majorã. CAP. II INDICATORI DE PERFORMANTA SECŢIUNEA 1 Calitatea serviciului IP1- Rezolvarea solicitãrilor de acces în vederea racordarii la SNT ART. 5 (1) OST are obligaţia de a rãspunde oricãrei cereri scrise de acces în vederea racordarii la SNT depuse de un solicitant, în termenul prevãzut de Regulamentul de acces la sistemul de transport al gazelor naturale. Solicitantii de acces la SNT în vederea racordarii trebuie sa îndeplineascã cerinţele legale în vigoare. (2) Cererile de acces la SNT în vederea racordarii, primite de cãtre OST dupã terminarea programului de lucru, se considera primite în urmãtoarea zi lucrãtoare. (3) OST are obligaţia de a realiza activitatea prevãzutã la alin. (1) în procentul prevãzut în Anexa nr. 1. IP2 - Realizarea instalaţiei de racordare la SNT pentru solicitantii de acces ART. 6 (1) În situaţia în care un solicitant a încheiat cu OST un contract de racordare pentru realizarea unei noi instalaţii de racordare sau pentru modificarea uneia existente, OST are urmãtoarele obligaţii: (a) sa contacteze solicitantul, în termen de 15 zile de la data semnãrii contractului de racordare, pentru a conveni data pentru începerea lucrãrilor. (b) sa finalizeze lucrãrile la data convenitã cu solicitantul şi cu respectarea termenului maxim prevãzut în Regulamentul de acces la sistemul de transport al gazelor naturale. (2) OST are obligaţia de a realiza activitatea prevãzutã la alin. (1) în procentul prevãzut în Anexa nr. 1. IP3-Reamenajarea terenurilor afectate de execuţia unor lucrãri la obiectivele aferente SNT ART. 7 (1) În situaţia în care, urmare a execuţiei unor lucrãri la obiectivele aferente SNT, sunt afectate terenuri proprietate a terţilor, OST are obligaţia de a reamenaja aceste terenuri şi de a despãgubi proprietarii acestora, în cazul în care prin reamenajare terenul nu poate fi adus la starea iniţialã. (2) OST are obligaţia sa stabileascã de comun acord cu proprietarul terenului afectat termenul de reamenajare a terenului. Acest termen este de maximum 90 de zile, dupã caz, de la data punerii în funcţiune a obiectivelor amplasate pe terenurile afectate sau de la data intervenţiei în cazul în care aceasta nu a impus scoaterea din funcţiune a obiectivelor. (3) OST nu are obligaţia de a respecta prevederile alin. (1) şi (2) în situaţia în care intervenţiile la obiective sunt impuse de necesitatea remedierii unor defecte cauzate de acţiunea proprietarilor terenurilor afectate. IP4-Informarea cu privire la reluarea prestãrii serviciului ART. 8 (1) În situaţia în care prestarea serviciului a fost întreruptã neplanificat datoritã unor situaţii de urgenta, iar OST estimeaza ca întreruperea va dura mai mult de 24 de ore, acesta are urmãtoarele obligaţii: (a) sa notifice, în scris, fiecare utilizator SNT afectat de întrerupere, în tenmen de 24 ore din momentul în care OST ia act de întrerupere, în legatura cu data preconizata de reluare a prestãrii serviciului; (b) sa notifice, în scris, fiecare utilizator SNT afectat de întrerupere, la intervale de cel puţin 24 de ore de la notificarea anterioarã, asupra evoluţiei situaţiei, inclusiv asupra oricãrei modificãri a datei preconizate pentru reluarea prestãrii serviciului. (2) Prin "situaţiile de urgenta" prevãzute la alin. (1), se înţeleg urmãtoarele cazuri în care nu se poate asigura serviciul de transport datoritã: (a) apariţiei unor restrictii tehnice parţiale sau totale ale infrastructurii SNT; (b) disfunctionalitati legate de livrarea gazelor naturale în SNT ca urmare a condiţiilor meteorologice nefavorabile sau a nefunctionarii unor surse de livrare a gazelor naturale în SNT. (3) OST are obligaţia de a îndeplini cerinţele precizate la alin. (1) lit. (a) şi (b) în procentul prevãzut în Anexa nr. 1. Procentul indica raportul dintre numãrul de utilizatori SNT notificati corespunzãtor, în legatura cu reluarea prestãrii serviciului, şi numãrul de utilizatori SNT afectaţi de întrerupere. IP5-Notificarea intreruperilor planificate în prestarea serviciului şi reluarea acestuia ART. 9 (1) În situaţia în care prestarea serviciului a fost întreruptã planificat, OST are obligaţia sa notifice în scris utilizatorii SNT afectaţi de întrerupere, în legatura cu perioada de întrerupere şi cu privire la data previzionata a reluarii prestãrii serviciului, cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înainte de data de întrerupere a acestuia. (2) OST are obligaţia de a planifica în perioada 1 mai - 30 septembrie a fiecãrui an, lucrãrile la infrastractura SNT care pot conduce la întreruperea prestãrii serviciului. (3) În situaţia prevãzutã la alin. (1), OST are obligaţia sa reia prestarea serviciului cãtre utilizatorii SNT în intervalul de timp specificat în notificarea scrisã prevãzutã la alin. (1). (4) OST are obligaţia de a îndeplini cerinţele precizate la alin. (1) în procentul prevãzut în Anexa nr. 1. Procentul indica raportul dintre numãrul de utilizatori SNT notificati corespunzãtor, şi numãrul de utilizatori SNT afectaţi de întrerupere. IP 6 - Rezolvarea reclamatiilor utilizatorilor SNT referitoare la mãsurarea gazelor naturale ART. 10 (1) În situaţia în care OST este notificat în scris de cãtre un utilizator SNT care preia gazele naturale printr-un SRMP, în legatura cu funcţionarea defectuoasã a unui sistem de mãsurare amplasat în acel SRMP, acesta are urmãtoarele obligaţii: a) sa se deplaseze la SRMP-ul în care este amplasat sistemul de mãsurare, în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la primirea notificãrii scrise în vederea stabilirii, dupã caz: 1. a cauzelor care au determinat funcţionarea defectuoasã a sistemului de mãsurare, în cazul în care defectiunea a fost remediata cu prilejul acestei deplasãri 2. a datei la care se va face verificarea metrologica a sistemului de mãsurare; termenul maxim pentru realizarea acestei verificãri este de: - 15 zile lucrãtoare, pentru sistemele de mãsurare care pentru verificarea metrologica, trebuie demontate şi transportate la un laborator. - 5 zile lucrãtoare, pentru sistemele de mãsurare care se verifica la locul de funcţionare. b) sa comunice reclamantului acţiunile precizate la lit. a), datele de desfãşurare ale acestora precum şi invitaţia pentru a participa la aceste acţiuni (2) În situaţia în care în urma verificãrii metrologice a sistemului de mãsurare, se constata ca reclamaţia utilizatorului a fost justificatã, OST are obligaţia sa suporte cheltuielile aferente verificãrii metrologice şi sa recalculeze conform rezultatului verificãrii, volumul de gaze naturale predate în intervalul de timp cuprins între data semnãrii ultimului proces verbal de predare preluare a cantitãţilor de gaze naturale şi data reclamaţiei. Nu se iau în considerare reclamaţii cu privire la volumele de gaze naturale, pentru care pãrţile au semnat un proces verbal de predare-primire. (3) În situaţia în care în urma verificãrii metrologice a sistemului de mãsurare, se constata ca reclamaţia utilizatorului a fost nejustificatã, acesta are obligaţia sa suporte cheltuielile aferente verificãrii metrologice. IP 7- Rezolvarea sesizarilor referitoare la integritatea şi funcţionarea SNT în condiţii de siguranta ART. 11 (1) Pentru rezolvarea sesizarilor referitoare la integritatea şi funcţionarea SNT în condiţii de siguranta OST are obligaţia de a întocmi un set de proceduri de lucru care sa cuprindã cel puţin urmãtoarele elemente: a) acţiunile care trebuiesc întreprinse, în funcţie de natura sesizãrii, astfel încât sa se asigure menţinerea prestãrii serviciului la parametrii maximi posibili ţinând cont de situaţia data; b) termenul maxim de intervenţie; c) desemnarea compartimentelor responsabile de rezolvarea situaţiei. (2) În situaţia în care OST este sesizat în legatura cu apariţia unor defectiuni sau cu privire la acţiunile unor terţi de natura a pune în pericol integritatea SNT şi funcţionarea acestuia în condiţii de siguranta, persoanele din cadrul compartimentelor desemnate conform alin. (1) lit. c) au obligaţia de a se deplasa la fata locului în cel mai scurt timp posibil, dar nu mai mult de 6 ore de la momentul preluãrii sesizãrii. (3) OST are obligaţia de a îndeplini cerinta precizatã la alin. (1) în termen de cel mult 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului act normativ, iar cerinţele precizate la alin. (2) în procentul prevãzut în Anexa nr. 1. Procentul reprezintã raportul dintre numãrul de sesizãri la care deplasarea s-a realizat într-un termen mai mic de 6 ore şi numãrul total de sesizãri. IP 8- Obligaţiile OST de informare a solicitanţilor/utilizatorilor, decurgând din alte reglementãri ART. 12 (1) OST are obligaţia de a respecta cerinţele referitoare la punerea la dispoziţie cãtre solicitanti/utilizatori a informaţiilor necesare acestora, în conformitate cu prevederile altor acte normative privind serviciul. (2) OST are obligaţia de a îndeplini cerinta precizatã în alin. (1) cel puţin în procentul prevãzut în Anexa nr. 1. Procentul va indica raportul dintre numãrul de solicitanti/utilizatori SNT informati efectiv şi numãrul de solicitanti/utilizatori SNT care au solicitat informaţii. IP 9-Informaţii privind indicatorii de performanta ART. 13 (1) Pana cel târziu la data de 1 martie a fiecãrui an, OST are obligaţia de a întocmi o situaţie privind indicatorii de performanta prevãzuţi în prezentul act normativ. (2) OST, pentru îndeplinirea prevederilor de la alin. (1) are urmãtoarele obligaţii: (a) sa transmitã aceasta situaţie cãtre ANRGN; (b) sa publice aceasta situaţie pe pagina de internet a societãţii; (3) În cel mult 30 de zile de la intrarea în vigoare a Standardului de performanta pentru serviciul de transport, precum şi a modificãrilor şi completãrilor ulterioare, OST are obligaţia sa publice pe pagina de internet a societãţii actul normativ însoţit de clarificãri pentru utilizatori în legatura cu drepturile acestora conferite prin standard. IP10 -Tel Verde pentru solicitanti/utilizatori SNT ART. 14 (1) OST are obligaţia de a pune la dispoziţia solicitanţilor/utilizatorilor, un numãr de telefon de urgenta netaxabil, accesibil 24 de ore din 24, pentru preluarea problemelor acestora. (2) OST are obligaţia sa raporteze cãtre ANRGN anual urmãtoarele informaţii: numãrul total de apeluri primite la numãrul de urgenta, numãrul de apeluri aferente categoriilor de probleme semnalate şi, dupã caz, modul de soluţionare a problemelor semnalate de apelant. SECŢIUNEA 2 Siguranta prestãrii serviciului IP 11-Indicatori de siguranta ART. 15 (1) Indicatorii de siguranta stabiliţi pentru activitatea OST sunt: (a) procentul anual de reţea supusã controlului cu aparate pentru detectarea pierderilor de gaze, calculat pe baza formulei:
L(RA)
RCA = ───── x 100
L(RC)
L(RC) este lungimea de reţea supusã controlului în anul de referinta, exprimatã în kilometri; aceasta se calculeazã prin însumarea lungimilor de reţea verificate periodic conform normelor tehnice în vigoare. L(RA) este lungimea de reţea activa la data de 31 decembrie a anului anterior anului de referinta, exprimatã în kilometri. (b) numãrul anual de defecte care genereazã pierderi de gaze localizate pe un kilometru de reţea verificata (NAP), calculat pe baza formulei: NP este numãrul total de defecte care genereazã pierderi de gaze localizate pe parcursul anului de referinta, în urma controalelor planificate, cu excepţia defectelor cauzate de acţiuni ale terţilor. Remedierea defectelor se realizeazã în conformitate cu prevederile normelor tehnice în vigoare. (c) numãrul anual de defecte care genereazã pierderi de gaze identificate ca urmare a sesizarilor unor terţi pe un kilometru de reţea activa [NAP(T)], se calculeazã pe baza formulei:
NP(T)
NAP(T) = ─────
L(RA)
NP(T) este numãrul total de defecte care genereazã pierderi de gaze în reţea, localizate pe parcursul anului de referinta, semnalate de terţi, cu excepţia defectelor cauzate conductelor prin deteriorãri produse de terţi; (d) numãrul anual de defecte care genereazã pierderi de gaze cauzate de acţiunea unor terţi pe un kilometru de reţea activa [NAD(T)], se calculeazã pe baza formulei:
ND(T)
NAD(T) = ─────
L(RA)
ND(T) este numãrul total de defecte care genereazã pierderi de gaze în reţea, cauzate de acţiunea unor terţi pe parcursul anului de referinta; (2) Pentru realizarea serviciului, OST are obligaţia de a-şi desfasura activitatea astfel încât indicatorii de siguranta calculati conform lit. (a), (b) şi (c) sa se situeze sub valorile precizate în Anexa nr. 1. CAP. III RECLAMAŢII ART. 16 (1) Solicitantii/utilizatorii SNT au dreptul sa adreseze OST reclamaţii în legatura cu nerespectarea, de cãtre acesta a obligaţiilor care îi revin conform prevederilor standardului de performanta. (2) Reclamaţia poate fi depusa în termen de maximum 30 de zile de la data la care solicitantul/utilizatorul considera ca OST nu şi-a îndeplinit sarcinile care îi revin conform standardului de performanta. (3) În formularea reclamaţiei, solicitantii/utilizatorii SNT nu au obligaţia de a indica articolele din actele normative în care sunt precizate obligaţiile OST, care solicitantii/utilizatorii considera ca nu au fost îndeplinite. ART. 17 Pentru rezolvarea reclamatiilor, OST are urmãtoarele obligaţii: a) sa menţinã un registru cu regim special în care sunt înregistrate aceste reclamaţii. b) sa verifice, inclusiv prin constatarea la fata locului, aspectele semnalate în reclamaţie, şi sa contacteze reclamantul, dacã este necesar pentru obţinerea unor informaţii suplimentare; c) sa comunice, în termen de cel mult 15 zile lucrãtoare de la data primirii reclamaţiei, un rãspuns reclamantului, prin care, dupã caz: 1. sa admitã ca reclamaţia a fost justificatã şi sa ia mãsuri în regim de urgenta pentru îndeplinirea obligaţiilor; 2. sa respingã reclamaţia, justificând precis cauzele respingerii. ART. 18 (1) Solicitantul/utilizatorul SNT are dreptul de a adresa ANRGN reclamaţii în legatura cu nerespectarea, de cãtre OST a obligaţiilor care revin acestuia conform prevederilor standardului de performanta. (2) Reclamaţia poate fi depusa în termen de maximum 60 de zile de la data la care solicitantul/utilizatorul considera ca OST nu şi-a îndeplinit sarcinile care îi revin conform standardului de performanta. (3) Pentru analiza situaţiei precizate la alin. (1) ANRGN are urmãtoarele obligaţii: a) sa verifice, inclusiv prin constatarea la fata locului, aspectele semnalate în reclamaţie, şi sa contacteze reclamantul şi/sau OST, dacã este necesar pentru obţinerea unor informaţii suplimentare; b) sa comunice reclamantului şi OST, în termen de cel mult 30 zile de la data înregistrãrii reclamaţiei, un rãspuns prin care, dupã caz: 1. sa admitã ca reclamaţia a fost justificatã şi sa impunã OST un termen de realizare a obligaţiilor care îi revin; 2. sa respingã reclamaţia, justificând precis cauzele respingerii. CAP. IV DISPOZIŢII FINALE ART. 19 Pentru preluarea sesizarilor şi reclamatiilor solicitanţilor/utilizatorilor SNT, OST are obligaţia de a asigura funcţionarea cel puţin a unui centru de relaţii cu clienţii şi a unui serviciu telefonic permanent. ART. 20 (1) OST are obligaţia de a raporta anual cãtre ANRGN nivelul de realizare a indicatorilor de performanta conform Anexei nr. 2. (2) Anexa nr. 2 se completeazã de cãtre OST şi se transmite la ANRGN, în scris şi în format electronic, la termenele precizate. ART. 21 ANRGN are obligaţia sa publice pe pagina proprie de internet datele transmise de cãtre OST în termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii informaţiilor. ART. 22 Toate cererile, sesizãrile, reclamaţiile, notificãrile, rapoartele şi orice alte comunicãri prevãzute în prezentul act normativ se transmit la sediul destinatarului în scris şi se vor considera primite de destinatar: (a) la data predãrii, dacã sunt transmise personal sau prin curier, la adresa corespunzãtoare sub semnatura de primire; (b) la data primirii de cãtre destinatar sau a refuzului de primire din partea acestuia, dacã sunt expediate prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire; (c) la data generarii raportului afirmativ de primire a documentelor, în cazul expedierii prin fax sau posta electronica. ART. 23 OST are obligaţia de a-şi organiza activitatea, astfel încât în situaţia unor întreruperi planificate sau neplanificate, reluarea serviciului sa se realizeze cat mai urgent posibil. ART. 24 ANRGN are dreptul de a aplica amenzi conform art. 109 punctul 15 şi <>art. 110 alin. 2 lit. (d) din Legea gazelor nr. 351/2004 cu modificãrile şi completãrile ulterioare în cazul în care constata nerespectarea de cãtre OST a prevederilor standardului de performanta. ART. 25 Anexele nr. 1-2 fac parte integrantã din prezentul act normativ. ART. 26 (1) Prevederile art. 5, 6, şi 7 se aplica pentru procedurile de acces demarate dupã data intrãrii în vigoare a prezentului act normativ. (2) Prezentul Standard de performanta intra în vigoare la data de 1 ianuarie 2007. ANEXA 1 -------(la Standardul de performanta pentru serviciul de transport)------------------------------------------------------------
Obiective aplicabile pentru anumiti indicatori de performanta
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
│ Indicatorul de performanta (nr. articolului) │ Obiectiv│
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│IP1 - Rezolvarea solicitãrilor de acces în vederea racordarii la │ 98% │
│SNT (art. 5) │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│IP2 - Realizarea instalaţiei de racordare la SNT a solicitanţilor │ 98% │
│de acces (art. 6 lit. (a) şi (b)) │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│IP4 - Informarea cu privire la reluarea prestãrii serviciului │ 95% │
│(art. 8(1) lit (a) şi (b)) │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│IP5 - Notificarea intreruperilor planificate în prestarea │ 98% │
│serviciului şi reluarea acestuia (art. 9(1)) │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│IP6 - Rezolvarea reclamatiilor utilizatorilor SNT referitoare la │ 100% │
│mãsurarea gazelor naturale (art. 10(1) lit. (a) şi (b)) │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│IP7 - Rezolvarea sesizarilor referitoare la integritatea şi │ 95% │
│funcţionarea SNT în condiţii de siguranta (art. 11 alin. (2)) │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│IP8 - Obligaţiile OST de informare a │ 95% │
│solicitanţilor/utilizatorilor, decurgând din alte reglementãri ale │ │
│ANRGN(art. 12) │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│IP 11 -Indicatori de siguranta (art. 15 (1) lit. (a)) │ (*) │
│ ├─────────┤
│(art. 15 (1) lit. (b)) │ (*) │
│ ├─────────┤
│(art. 15 (1) lit. (c)) │ (*) │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘
(*) Valorile indicatorilor de siguranta - IP11 - se vor stabili în termen
de un an de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului act normativ.
ANEXA 2 -------(la Standardul de performanta pentru serviciul de transport)------------------------------------------------------------
Modele de raportare
┌─────────────────────────────────────────────────────────────┬────────┬───────┐
│Indicatorul de performanta (nr. articolului) │Obiectiv│ Reali-│
│ │ │ zat │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────┤
│IP1 - Rezolvarea solicitãrilor de acces în vederea racordarii│ 98% │ │
│la SNT (art. 5) │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────┤
│IP2 - Realizarea instalaţiei de racordare la SNT a │ 98% │ │
│solicitanţilor de acces (art. 6 lit. (a) şi (b)) │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────┤
│IP4 - Informarea cu privire la reluarea prestãrii serviciului│ 95% │ │
│(art. 8 (1) lit. (a) şi (b)) │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────┤
│IP5 - Notificarea intreruperilor planificate în prestarea │ 100% │ │
│serviciului şi reluarea acestuia (art. 9. (1)) │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────┤
│IP6 - Rezolvarea reclamatiilor utilizatorilor SNT │ 98% │ │
│referitoare la mãsurarea gazelor naturale (art. 10 (1) │ │ │
│lit. (a) şi (b) │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────┤
│IP7 - Rezolvarea sesizarilor referitoare la integritatea şi │ 95% │ │
│funcţionarea SNT în condiţii de siguranta (art. 11 alin. (2))│ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────┤
│IP8 - Obligaţiile OST de informare a │ 95% │ │
│solicitanţilor/utilizatorilor, decurgând din alte reglementãri │ │
│ale ANRGN (art. 12) │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────┤
│IP11 - Indicatori de siguranta (art. 15 (1) lit. (a)) │ (*) │ │
│ ├────────┼───────┤
│(art. 15 (1) lit (b)) │ (*) │ │
│ ├────────┼───────┤
│(art. 15 (1) lit (c)) │ (*) │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┴───────┘
(*) Valorile indicatorilor de siguranta - IP11 - se vor stabili în termen
de un an de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului act normativ.
Director General,
..................
L.S.
Data:............
ANEXA 2 STANDARD DE PERFORMANTA pentru serviciul de distribuţie a gazelor naturale CAP. I DISPOZIŢII GENERALE SECŢIUNEA 1 Scop ART. 1 Prezentul standard de performanta reglementeazã criteriile de calitatea comercialã definite prin indicatorii de performanta pentru asigurarea serviciului de distribuţie a gazelor naturale şi a serviciilor conexe (denumit în continuare serviciul), realizat de cãtre operatorii sistemelor de distribuţie (OSD). ART. 2 Acest act normativ este emis în conformitate cu prevederile art. 8 lit. n) şi ale <>art. 73 lit. c) din Legea gazelor nr. 351/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. SECŢIUNEA 2 Domeniu de aplicare ART. 3 (1) Prezentul standard de performanta defineste obligaţiile care revin OSD, în relaţiile cu consumatori ale cãror instalaţii de utilizare gaze naturale sunt conectate la sisteme de distribuţie, denumiţi în continuare consumatori, precum şi cu Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale (ANRGN). (2) Standardul de performanta stabileşte nivelurile indicatorilor de performanta pentru urmãtoarele activitãţi: (a) racordarea la SD a solicitanţilor, incluzând soluţionarea cererilor acestora, realizarea instalaţiilor de racordare şi reamenajarea terenurilor afectate de lucrãrile de realizare a acestora; (b) rezolvarea reclamatiilor consumatorilor referitoare la mãsurarea gazelor naturale; (c) asigurarea siguranţei şi a continuitãţii în alimentarea cu gaze naturale, în conformitate cu prevederile contractuale şi dispoziţiile legale aplicabile în domeniu; (d) soluţionarea reclamatiilor şi solicitãrilor consumatorilor cu privire la serviciul realizat de cãtre OSD, altele decât cele menţionate la lit. (a) şi (b); (e) informarea consumatorilor În conformitate cu cerinţele prezentului act normativ şi ale altor reglementãri aplicabile; (f) soluţionarea de cãtre OSD a reclamatiilor consumatorilor, legate de îndeplinirea obligaţiilor acestuia conform standardului de performanta. ART. 4 Cu titlu de excepţie generalã, prevederile prezentului Act Normativ nu se aplica în caz de forta majorã. SECŢIUNEA 3 Definiţii şi abrevieri ART. 5 În sensul prezentului standard de performanta urmãtorii termeni se definesc dupã cum urmeazã: (a) Indicatori de performanta garantaţi - indicatori care stabilesc nivelurile minime de performanta pentru prestarea serviciului de cãtre OSD; în cazul în care OSD nu respecta aceşti indicatori are obligaţia de a plati consumatorului afectat penalitãţi, în cuantumul şi condiţiile prevãzute în prezentul standard de performanta; (b) Indicatori medii de performanta - indicatori care stabilesc nivelurile medii de performanta în prestarea serviciului; (c) IPG - Indicatori de performanta garantaţi; (d) IMP - Indicatori medii de performanta; CAP. II CALITATEA SERVICIULUI SECŢIUNEA 1 Indicatori de performanta garantaţi IPG1-Rezolvarea solicitãrilor de acces în vederea racordarii la SD ART. 6 (1) OSD are obligaţia de a rãspunde oricãrei cereri scrise de acces în vederea racordarii la SD depusa de un solicitant, în termenul prevãzut de Regulamentul de acces la sistemele de distribuţie a gazelor naturale. Solicitantii de acces la SD în vederea racordarii trebuie sa îndeplineascã cerinţele legale în vigoare. (2) Cererile de acces la SD în vederea racordarii, primite de cãtre OSD dupã ora 15.00, se considera primite în urmãtoarea zi lucrãtoare. (3) În cazul în care OSD nu comunica în scris solicitantului, în termenul prevãzut de Regulamentul privind accesul la sistemele de distribuţie a gazelor naturale, acordul sau refuzul de acces în vederea racordarii OSD are urmãtoarele obligaţii: (a) sa plãteascã solicitantului penalitãţile precizate în anexa nr. 1; (b) dupã caz, pentru continuarea întârzierii, penalitãţile prevãzute în anexa nr. pentru fiecare zi lucrãtoare suplimentarã, inclusiv pentru ziua în care isi îndeplineşte obligaţia legalã. IPG2 Realizarea instalaţiei de racordare la SD a solicitanţilor de acces ART. 7 (1) În situaţia în care un solicitant a încheiat cu OSD un contract de racordare pentru realizarea unei noi instalaţii de racordare sau pentru modificarea uneia existente, OSD are urmãtoarele obligaţii: (a) sa contacteze solicitantul, în termen de 15 zile de la data semnãrii contractului de racordare, pentru a conveni data pentru începerea lucrãrilor. (b) sa finalizeze lucrãrile la data convenitã cu solicitantul şi cu respectarea termenului prevãzut în contractul de racordare. (2) În cazul în care OSD nu realizeazã instalatia de racordare, în termenul prevãzut în contractul de racordare, are urmãtoarele obligaţii: (a) sa plãteascã solicitantului penalitãţile precizate în anexa nr. 1; (b) pentru continuarea întârzierii, penalitãţile prevãzute în anexa nr. 1 pentru fiecare zi lucrãtoare suplimentarã, inclusiv pentru ziua în care isi îndeplineşte obligaţia legalã. (3) Valoarea maxima a penalitatilor pe care OSD are obligaţia sa le plãteascã consumatorului conform alin. (2) nu poate depãşi 30% din valoarea instalaţiei de racordare, (4) Prevederile alin. (2) nu se aplica în situaţia în care, OSD dovedeşte cu documente justificative ca: - pentru respectarea termenului prevãzut în contractul de racordare a programat şi a întreprins corespunzãtor toate acţiunile necesare în vederea încadrãrii în acest termen; - neîndeplinirea obligaţiilor sale se datoreazã neemiterii la termenul legal a unor avize/aprobãri/autorizaţii de cãtre terţi. IPG3- Reamenajarea terenurilor afectate de execuţia unor lucrãri la obiectivele aferente SD ART. 8 (1) În situaţia în care, urmare a execuţiei unor lucrãri la obiectivele aferente SD, sunt afectate terenuri proprietate a terţilor, OSD are obligaţia de a reamenaja aceste terenuri şi de a despãgubi proprietarii acestora, în cazul în care prin reamenajare terenul nu poate fi adus la starea iniţialã. (2) OSD are obligaţia sa stabileascã de comun acord cu proprietarul terenului afectat termenul de reamenajare a terenului. Acest termen este de maximum 45 de zile, dupã caz, de la data punerii în funcţiune a obiectivelor amplasate pe terenurile afectate sau de la data intervenţiei în cazul în care aceasta nu a impus scoaterea din funcţiune a obiectivelor. (3) OSD nu are obligaţia de a respecta prevederile alin. (1) şi (2) în situaţia în care intervenţiile la obiective sunt impuse de necesitatea remedierii unor defecte cauzate de acţiunea proprietarilor terenurilor afectate. (4) În situaţia în care nu a realizat reamenajarea terenurilor, 1 în intervalul de timp prevãzut la alin. (1) OSD are urmãtoarele obligaţii: (a) de a plati consumatorului/solicitantului penalitãţile prevãzute în Anexa nr. 1; (b) dupã caz, pentru continuarea întârzierii, penalitãţile prevãzute în Anexa nr. 1 pentru fiecare perioada consecutiva de 5 zile lucrãtoare. IPG4 - Obligaţia de informare privind data reluarii prestãrii serviciului ART. 9 (1) În situaţia în care prestarea serviciului a fost întreruptã neplanificat datoritã unor situaţii de urgenta, iar OSD estimeaza ca întreruperea va dura mai mult de 24 de ore, acesta are urmãtoarele obligaţii: (a) în cazul în care este afectat un numãr mai mic sau egal cu 100 de consumatori, OSD trebuie sa notifice în scris fiecare consumator în legatura cu data preconizata de reluare a prestãrii serviciului, în termen de 12 ore din momentul în care OSD ia cunostinta de întrerupere; obligaţia de notificare în scris se considera îndeplinitã dacã OSD afişeazã la limita de proprietate a fiecãrui consumator o înştiinţare care sa cuprindã anunţul în legatura cu întreruperea serviciului şi data preconizata de reluare a acestuia; (b) în cazul în care este afectat un numãr mai mare de 100 de consumatori, OSD trebuie sa informeze consumatorii, prin anunţuri publice, în legatura cu întreruperea serviciului şi cu data preconizata de reluare a acestuia, în termen de 12 ore din momentul în care OSD ia cunostinta de întrerupere; aceasta obligaţie se considera îndeplinitã dacã OSD realizeazã informarea prin mijloace de comunicare cum ar fi posturi locale de radio şi TV sau alte mijloace echivalente, de cel puţin de 3 ori la intervale de 3 ore. (c) în situaţia în care nu este posibila reluarea serviciului la data şi ora comunicatã iniţial, la expirarea fiecãrei perioade consecutive de 24 de ore de la notificarea iniţialã, sa informeze asupra evoluţiei situaţiei, inclusiv asupra oricãrei modificãri a datei preconizate pentru reluarea prestãrii Serviciului. (2) Prin situaţiile de urgenta prevãzute la alin. (1), se înţeleg urmãtoarele situaţii: (a) apariţia unor restrictii tehnice parţiale sau totale ale infrastructurii SD; (b) disfunctionalitati legate de livrarea gazelor naturale în SD ca urmare a condiţiilor meteorologice nefavorabile. (3) În cazul în care OSD nu respecta prevederile precizate la alin. (1) lit. a), b) şi c) acesta are obligaţia de a plati penalitãţile prevãzute în Anexa nr. 1. IPG5- Reluarea prestãrii serviciului în urma unei întreruperi neplanificate ART. 10 (1) OSD are obligaţia sa reia prestarea serviciului conform informãrii consumatorului realizate conform art. 9 alin. (1) lit. a) şi b). În situaţia în care OSD nu îndeplineşte aceasta cerinta, are obligaţia sa plãteascã consumatorului penalitãţile prevãzute în Anexa nr. 1. (2) Prevederile alin. (1) nu se aplica dacã nu este posibila reluarea serviciului ca urmare a faptului ca alte autoritãţi ale statului nu au finalizat investigarea cauzelor care au generat întreruperea. IPG6 - Notificarea intreruperilor planificate ART. 11 (1) În situaţia în care prestarea serviciului urmeazã sa fie întreruptã conform unui program planificat, OSD are obligaţia sa notifice în scris în acest sens, utilizatorii SD afectaţi de întrerupere, cu cel puţin 2 zile lucrãtoare înainte de data întreruperii serviciului. Notificarea trebuie sa cuprindã informaţii în legatura cu data şi ora la care se reia prestarea serviciului. (2) În situaţia în care OSD nu îndeplineşte prevederea de la alin. (1), acesta are obligaţia de a plati consumatorului penalitatea prevãzutã în anexa nr. 1. (3) OSD are obligaţia de a planifica în perioada 1 martie - 15 octombrie a fiecãrui an, lucrãrile la obiectivele SD care pot conduce la întreruperea prestãrii serviciului. IPG7 - Reluarea prestãrii Serviciului în urma unei întreruperi planificate ART. 12 (1) OSD are obligaţia sa reia prestarea serviciului la termenul specificat în notificarea transmisã consumatorului conform art. 11 alin. (1). În situaţia în care OSD nu îndeplineşte aceasta cerinta, are obligaţia sa plãteascã consumatorului penalitãţile prevãzute în anexa nr. 1. (2) Prevederile alin. (1) nu se aplica în situaţia în care OSD prezintã documente justificative din care sa rezulte ca nu a fost posibila respectarea obligaţiei datoritã unor restrictii impuse de desfãşurarea unor lucrãri în zona realizate de terţi. IPG8 - Realizarea obligaţiei de plata a penalitatilor datorate în conformitate cu standardul de performanta ART. 13 (1) În cazul în care OSD are obligaţia sa plãteascã penalitãţi consumatorului/solicitantului conform prevederilor standardului de performanta şi nu efectueazã plata acestora în termen de 15 zile lucrãtoare începând cu data de la care datoreazã penalitãţile, OSD are obligaţia sa plãteascã cu titlu suplimentar consumatorului/solicitantului penalitãţile prevãzute în anexa nr. 1. (2) În cazul în care între OSD şi consumator/solicitant exista un litigiu în legatura cu neîndeplinirea obligaţiilor din standardul de performanta care impun plata cãtre acesta a unor penalitãţi, iar acest litigiu a fãcut obiectul unei reclamaţii adresatã ANRGN, sau al unei solutionari de cãtre o instanta judecãtoreascã, prevederile alin. (1) se aplica, dupã caz, în funcţie de rezolvarea litigiului. SECŢIUNEA 2 Indicatori generali de performanta Calitatea comercialã a Serviciului IGP1- Rezolvarea solicitãrilor de acces în vederea racordarii la SD ART. 14 (1) OSD are obligaţia de a rãspunde oricãrei cereri scrise de acces în vederea racordarii la SD depusa de un solicitant, în termenul prevãzut de Regulamentul de acces la sistemele de distribuţie a gazelor naturale. (2) Cererile de acces la SD în vederea racordarii, primite de cãtre OSD dupã terminarea programului de lucru, se considera primite în urmãtoarea zi lucrãtoare. (3) OSD are obligaţia de a rãspunde cererilor de acces în vederea racordarii în procentul prevãzut în anexa nr. 2. Procentul va indica raportul dintre numãrul de solicitanti cãrora le-a fost transmis un rãspuns în termenul precizat la alin. (1) şi numãrul de cereri de acces înregistrate de OSD. IGP2 - Notificarea consumatorului în legatura cu întreruperile planificate şi neplanificate ale serviciului ART. 15 (1) În situaţia unei întreruperi planificate a serviciului, OSD are obligaţia de a transmite consumatorului o notificare scrisã care trebuie sa cuprindã informaţii în legatura cu data şi ora la care se reia prestarea serviciului, în conformitate cu art. 11 alin. (1). (2) OSD are obligaţia de a transmite informaţiile prevãzute la art. 9 alin. (1), consumatorilor cãtre care prestarea serviciului a fost intrerapta ca urmare a unei situaţii de urgenta sau a altei cauze neplanificate, în situaţia în care OSD apreciazã ca întreruperea va dura mai mult de 24 de ore. (3) OSD are obligaţia de a îndeplini prevederile alin. (1) şi (2) cel puţin în procentul prevãzut în anexa nr. 2. Procentul va indica raportul dintre numãrul de consumatori notificati corespunzãtor în legatura cu întreruperea serviciului, şi numãrul de consumatori afectaţi de întrerupere. IGP3 - Obligaţiile OSD de informare a solicitanţilor/consumatorilor, decurgând din alte reglementãri ale ANRGN ART. 16 (1) OSD are obligaţia de a respecta cerinţele referitoare la punerea la dispoziţie cãtre solicitanti/consumatori a informaţiilor necesare acestora, în conformitate cu prevederile altor acte normative. (2) OSD are obligaţia de a îndeplini cerinta precizatã în alin. (1) cel puţin în procentul prevãzut în Anexa nr. 2. Procentul va indica raportul dintre numãrul de solicitanti/utilizatori SD informati efectiv şi numãrul de solicitanti/utilizatori SD care au solicitat informaţii. IGP4 - Informaţii privind standardele de performanta ART. 17 (1) Pana cel târziu la data de 1 martie a fiecãrui an, OSD are obligaţia de a întocmi o situaţie privind indicatorii de performanta prevãzuţi în prezentul act normativ. (2) OSD, pentru îndeplinirea prevederilor de la alin. (1) are urmãtoarele obligaţii: (a) sa transmitã aceasta situaţie cãtre ANRGN; (b) sa publice aceasta situaţie pe pagina de internet a societãţii; (3) În cel mult 30 de zile de la intrarea în vigoare a Standardului de performanta pentru serviciul de distribuţie, precum şi a modificãrilor şi completãrilor ulterioare, OSD are obligaţia sa publice pe pagina de internet a societãţii actul normativ însoţit de clarificãri pentru utilizatori în legatura cu drepturile acestora conferite prin standard. IGP5 - Tel Verde pentru consumatori ART. 18 (1) OSD are obligaţia de a pune la dispoziţia consumatorilor, un numãr de telefon de urgenta netaxabil, accesibil 24 de ore din 24, pentru preluarea problemelor acestora. (2) OSD are obligaţia sa raporteze cãtre ANRGN anual urmãtoarele informaţii: numãrul total de apeluri primite la numãrul de urgenta, numãrul de apeluri aferente categoriilor de probleme semnalate şi, dupã caz, modul de soluţionare a problemelor semnalate de apelant. Siguranta Serviciului IGP6 Indicatori de siguranta ART. 19 (1) Indicatorii de siguranta stabiliţi pentru activitatea OSD sunt: (a) procentul anual de reţea supusã controlului cu aparate pentru detectarea pierderilor de gaze, calculat pe baza formulei:
L(RA)
RCA = ───── x 100
L(RC)
L(RC) este lungimea de reţea supusã controlului în anul de referinta, exprimatã în kilometri; aceasta se calculeazã prin însumarea lungimilor de reţea verificate periodic conform normelor tehnice în vigoare. L(RA) este lungimea de reţea activa la data de 31 decembrie a anului anterior anului de referinta, exprimatã în kilometri. (b) numãrul anual de defecte care genereazã pierderi de gaze localizate pe un kilometru de reţea verificata (NAP), calculat pe baza formulei: NP este numãrul total de defecte care genereazã pierderi de gaze localizate pe parcursul anului de referinta, în urma verificãrii planificate pentru depistarea pierderilor din reţea, cu excepţia pierderilor cauzate de acţiuni ale terţilor. Remedierea defectelor se realizeazã în conformitate cu prevederile normelor tehnice în vigoare. (c) numãrul anual de defecte care genereazã pierderi de gaze identificate ca urmare a sesizarilor unor terţi pe un kilometru de reţea [NAP(T)], se calculeazã pe baza formulei:
NP(T)
NAP(T) = ─────
L(RA)
NP(T) este numãrul total de defecte care genereazã pierderi de gaze în reţea, localizate pe parcursul anului de referinta, semnalate de terţi, cu excepţia pierderilor cauzate conductelor prin deteriorãri produse de terţi; (d) numãrul anual de defecte care genereazã pierderi de gaze cauzate de acţiunea unor terţi pe un kilometru de reţea [NAD(T)], se calculeazã pe baza formulei:
ND(T)
NAD(T) = ─────
L(RA)
ND(T) este numãrul total de defecte care genereazã pierderi de gaze în reţea, cauzate de acţiunea unor terţi pe parcursul anului de referinta; (2) Pentru realizarea serviciului, OSD are obligaţia de a-şi desfasura activitatea astfel încât indicatorii de siguranta calculati conform lit. (a), (b) şi (c) sa se situeze sub valorile precizate în anexa nr. 2. CAP. III RECLAMAŢII ART. 20 (1) Solicitantii/consumatorii au dreptul sa adreseze OSD reclamaţii în legatura cu nerespectarea, de cãtre acesta a obligaţiilor care îi revin conform prevederilor standardului de performanta. (2) Reclamaţia poate fi depusa în termen de maximum 30 de zile de la data la care solicitantul/consumatorul considera ca OSD nu şi-a îndeplinit sarcinile care îi revin conform standardului de performanta. (3) În formularea reclamaţiei, solicitantii/consumatorii nu au obligaţia de a indica articolele din actele normative în care sunt precizate obligaţiile OSD, care solicitantii/ consumatorii considera ca nu au fost îndeplinite. ART. 21 Pentru rezolvarea reclamatiilor, OSD are urmãtoarele obligaţii: a) sa menţinã un registru cu regim special în care sunt înregistrate aceste reclamaţii. b) sa verifice, inclusiv prin constatarea la fata locului, aspectele semnalate în reclamaţie, şi sa contacteze reclamantul, dacã este necesar pentru obţinerea unor informaţii suplimentare; c) sa comunice, în termen de cel mult 15 zile lucrãtoare de la data primirii reclamaţiei, un rãspuns reclamantului, prin care, dupã caz: 1. sa admitã ca reclamaţia a fost justificatã şi sa ia mãsuri în regim de urgenta pentru îndeplinirea obligaţiilor; 2. sa respingã reclamaţia, justificând precis cauzele respingerii. ART. 22 (1) Solicitantul/consumatorul are dreptul de a adresa ANRGN reclamaţii în legatura cu nerespectarea, de cãtre OSD a obligaţiilor care revin acestuia conform prevederilor standardului de performanta. (2) Reclamaţia poate fi depusa în termen de maximum 60 de zile de la data la care solicitantul/consumatoral considera ca OSD nu şi-a îndeplinit sarcinile care îi revin conform standardului de performanta. (3) Pentru analiza situaţiei precizate la alin. (1) ANRGN are urmãtoarele obligaţii: a) sa verifice, inclusiv prin constatarea la fata locului, aspectele semnalate în reclamaţie, şi sa contacteze reclamantul şi/sau OSD, dacã este necesar pentru obţinerea unor informaţii suplimentare; b) sa comunice reclamantului şi OSD, în termen de cel mult 30 zile de la data înregistrãrii reclamaţiei, un rãspuns prin care, dupã caz: 1. sa admitã ca reclamaţia a fost justificatã şi sa impunã OSD un termen de realizare a obligaţiilor care îi revin; 2. sa respingã reclamaţia, justificând precis cauzele respingerii. CAP. IV DISPOZIŢII FINALE ART. 23 Pentru preluarea sesizarilor şi reclamatiilor solicitanţilor/consumatorilor, OSD are obligaţia de a asigura funcţionarea cel puţin a unui centru de relaţii cu clienţii şi a unui serviciu telefonic permanent. ART. 24 (1) OSD are obligaţia de a raporta anual cãtre ANRGN nivelul de realizare a indicatorilor de performanta conform anexei nr. 3. (2) Anexa nr. 3 se completeazã de cãtre OSD şi se depune la ANRGN, în scris şi în format electronic, la termenele precizate. ART. 25 ANRGN are obligaţia sa publice pe pagina proprie de internet datele transmise de cãtre OSD în termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii informaţiilor. ART. 26 Toate cererile, sesizãrile, reclamaţiile, notificãrile, rapoartele şi orice alte comunicãri prevãzute în prezentul act normativ se transmit la sediul destinatarului în scris şi se vor considera primite de destinatar: (a) la data predãrii, dacã sunt transmise personal sau prin curier, la adresa corespunzãtoare sub semnatura de primire; (b) la data primirii de cãtre destinatar sau a refuzului de primire din partea acestuia, dacã sunt expediate prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire; (c) la data generarii raportului afirmativ de primire a documentelor, în cazul expedierii prin fax sau posta electronica. ART. 27 OSD are obligaţia de a-şi organiza activitatea, astfel încât în situaţia unor întreruperi planificate sau neplanificate, reluarea serviciului sa se realizeze cat mai urgent posibil ART. 28 Suplimentar fata de penalitãţile pe care OSD are obligaţia sa le plãteascã solicitanţilor/consumatorilor în caz de nerespectare a prevederilor prezentului act normativ, ANRGN are dreptul de a aplica amenzi conform art. 109 punctul 15 şi <>art. 110 alin. 2 lit. (d) din Legea gazelor nr. 351/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. ART. 29 Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul standard de performanta. ART. 30 (1) Prevederile art. 6, 7 şi 8 se aplica pentru procedurile de acces demarate dupã data intrãrii în vigoare a prezentului act normativ. (2) Prezentul act normativ intra în vigoare la data de 1 ianuarie 2007, cu excepţia prevederilor Capitolului II, Secţiunea I Indicatori de performanta garantaţi, care intra în vigoare la data de 1 ianuarie 2008. ANEXA 1 -------(la Standardul de performanta pentru serviciul----------------------------------------------de distribuţie a gazelor naturale)-----------------------------------
Penalitãţi aplicabile în cazul nerespectãrii indicatorilor
de performanta garantaţi
┌────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┬───────────┐
│Indicatorul de performanta (nr. │ Perioada de timp │ Valoarea │
│ articolului) │ specificatã │penalitãţii│
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼───────────┤
│IPG1 - Rezolvarea solicitãrilor de │Nerespectarea │ 30 RON │
│acces în vederea racordarii la SD │termenului prevãzut în │ │
│(art. 6) │Regulamentul de acces │ │
│ │la sistemele de │ │
│ │distribuţie a gazelor │ │
│ │naturale │ │
│ ├─────────────────────────┼───────────┤
│ │fiecare zi lucrãtoare │ 5 RON │
│ │suplimentarã │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼───────────┤
│IPG2 - Realizarea instalaţiei de │Nerespectarea │ 50 RON │
│racordare la SD a solicitanţilor de │termenului precizat în │ │
│acces (art. 7 alin. 1 lit. (b)) │contractul de racordare │ │
│ ├─────────────────────────┼───────────┤
│ │fiecare zi lucrãtoare │ 10 RON │
│ │ suplimentarã │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼───────────┤
│IPG3 - Reamenajarea terenurilor │45 zile │ 150 RON │
│afectate de execuţia unor lucrãri la ├─────────────────────────┼───────────┤
│obiectivele aferente SD (art. 8 │fiecare perioada │ 50 RON │
│alin. (4)) │consecutiva de 5 zile │ │
│ │lucrãtoare │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼───────────┤
│IPG4 - Obligaţia de informare │12 ore │ 20 RON │
│privind data şi ora reluarii prestãrii │ │ │
│serviciului (art. alin. (1) lit. (a) şi │ │ │
│(b)) │ │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼───────────┤
│IPG4 - Obligaţia de informare │Fiecare perioada │ 20 RON │
│privind data şi ora reluarii prestãrii │consecutiva de 24 de │ │
│serviciului (art. 9 alin. (1) lit. (c)) │ore │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼───────────┤
│IPG5 - Reluarea prestãrii │conform informãrii │ 20 RON │
│serviciului în urma unei întreruperi │iniţiale transmisã │ │
│neplanificate (art. 10 alin. (1)) │consumatorului │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼───────────┤
│IPG6 - Notificarea intreruperilor │ 2 zile lucrãtoare │ 50 RON │
│planificate (art. 11 alin. (1)) │ │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼───────────┤
│IPG7 - Reluarea prestãrii │specificat în notificarea│ 500 RON │
│serviciului în urma unei întreruperi │scrisã în conformitate │ │
│planificate (art. 12 alin. (1)) │cu art. 11 alin. (1) │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼───────────┤
│IPG8 - Realizarea obligaţiei de │15 zile lucrãtoare │ 150 RON │
│plata a penalitatilor datorate în │ │ │
│conformitate cu standardul de │ │ │
│performanta (art. 13 alin. (1)) │ │ │
└────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┴───────────┘
ANEXA 2 -------(la Standardul de performanta pentru serviciul----------------------------------------------de distribuţie a gazelor naturale)----------------------------------
Obiective aplicabile pentru indicatorii generali de performanta
┌────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┐
│ Indicatorul de performanta (nr. articolului) │ Obiectiv │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│IGP1 - Rezolvarea solicitãrilor de acces în vederea │ 98% │
│ racordarii la SD │ │
│ (art. 14) │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ IGP2 - Notificarea consumatorului în legatura cu │ 95% │
│ întreruperile planificate şi neplanificate ale serviciului │ │
│ (art. 15 alin. (1) şi (2)) │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ IGP3 - Obligaţiile OSD de informare a │ 95% │
│ solicitanţilor/consumatorilor decurgând din legatura cu │ │
│ alte reglementãri ANRGN (art. 16 alin. (1)) │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│IGP4 - Informaţii privind standardele de performanta │ 100% │
│(art. 17) │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│IGP6 - Indicatori de siguranta (art. 19 alin. (1) lit. (a)) │Maximum 8,3% │
│ ├─────────────┤
│(art. 19 alin. (1) lit. (b)) │ 0,8 │
│ ├─────────────┤
│(art. 19 alin. (1) lit. (c)) │ 0,1 │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┘
ANEXA 3 -------(la Standardul de performanta pentru serviciul----------------------------------------------de distribuţie a gazelor naturale)----------------------------------
Modele de raportare
┌─────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┬──────┐
│Indicatorul de performanta (nr. articolului) │Obiectiv │Reali-│
│ │ │ zat │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────┤
│IMP1 - Rezolvarea solicitãrilor de acces în │ 98% │ │
│vederea racordarii la SD (art. 14) │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────┤
│IMP2 - Notificarea consumatorului în legatura │ 95% │ │
│cu întreruperile planificate şi neplanificate ale │ │ │
│serviciului (art. 15 alin. (1) şi (2)) │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────┤
│IMP3 - Obligaţiile OSD de informare a │ 95% │ │
│solicitanţilor/consumatorilor decurgând din │ │ │
│legatura cu alte reglementãri ANRGN (art. 16 │ │ │
│alin. (1)) │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────┤
│IMP4 - Informaţii privind standardele de │ 100% │ │
│performanta (art. 17) │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────┤
│IMP6 - Indicatori de siguranta (art. 19 alin. (1) lit. (a)) │Maximum │ │
│ │ 8,3% │ │
│ ├─────────┼──────┤
│(art. 19 alin. (1) lit (b)) │ 0,8 │ │
│ ├─────────┼──────┤
│(art. 19 alin. (1) lit (c)) │ 0,1 │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┴──────┘
Director General,
..............
L.S.
Data:............
---------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.