Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
DECIZIE nr. 1.255 din 7 octombrie 2010 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor anexelor nr. 1 si 3 la Ordonanta Guvernului nr. 6/2007 privind unele masuri de reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici pana la intrarea in vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare si alte drepturi ale functionarilor publici, precum si cresterile salariale care se acorda functionarilor publici in anul 2007
EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 759 din 15 noiembrie 2010
Augustin Zegrean - preşedinte
Aspazia Cojocaru - judecãtor
Acsinte Gaspar - judecãtor
Petre Lãzãroiu - judecãtor
Mircea Ştefan Minea - judecãtor
Ion Predescu - judecãtor
Puskas Valentin Zoltan - judecãtor
Tudorel Toader - judecãtor
Benke Karoly - magistrat-asistent
Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Carmen-Cãtãlina Gliga.
Pe rol se aflã soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor anexelor nr. 1-6 la <>Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 privind unele mãsuri de reglementare a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarilor publici pânã la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare şi alte drepturi ale funcţionarilor publici, precum şi creşterile salariale care se acordã funcţionarilor publici în anul 2007, excepţie ridicatã din oficiu de Curtea de Apel Constanţa Secţia comercialã, maritimã şi fluvialã, contencios administrativ şi fiscal în Dosarul acesteia nr. 2.725/122/2007.
La apelul nominal se constatã lipsa pãrţilor, faţã de care procedura de citare a fost legal îndeplinitã.
Reprezentantul Ministerului Public solicitã respingerea excepţiei de neconstituţionalitate.
CURTEA,
având în vedere actele şi lucrãrile dosarului, constatã urmãtoarele:
Prin Încheierea din 25 februarie 2010, pronunţatã în Dosarul nr. 2.725/122/2007, Curtea de Apel Constanţa - Secţia comercialã, maritimã şi fluvialã, contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor anexelor nr. 1-6 la <>Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 privind unele mãsuri de reglementare a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarilor publici pânã la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare şi alte drepturi ale funcţionarilor publici, precum şi creşterile salariale care se acordã funcţionarilor publici în anul 2007, excepţie ridicatã din oficiu într-o cauzã având ca obiect acordarea unor drepturi salariale.
În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate se susţine cã dispoziţiile legale criticate sunt neconstituţionale, întrucât realizeazã, la nivelul salarizãrii unor categorii de funcţionari publici, o diferenţiere pe criteriul categoriei socioprofesionale, fãrã nicio justificare obiectivã şi rezonabilã.
Potrivit prevederilor <>art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicatã preşedinţilor celor douã Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate ridicate.
Avocatul Poporului considerã cã excepţia de neconstituţionalitate este inadmisibilã, dispoziţiile legale criticate nemaifiind în vigoare.
Preşedinţii celor douã Camere ale Parlamentului şi Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecãtorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi <>Legea nr. 47/1992, reţine urmãtoarele:
Curtea Constituţionalã a fost legal sesizatã şi este competentã, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, precum şi ale art. 1 alin. (2), ale <>art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, sã soluţioneze prezenta excepţie.
Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate, astfel cum a fost formulat, îl constituie dispoziţiile anexelor nr. 1-6 la <>Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 privind unele mãsuri de reglementare a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarilor publici pânã la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare şi alte drepturi ale funcţionarilor publici, precum şi creşterile salariale care se acordã funcţionarilor publici în anul 2007, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 66 din 29 ianuarie 2007. În realitate, astfel cum rezultã din considerentele încheierii de sesizare, critica de neconstituţionalitate vizeazã numai anexele nr. 1 şi 3 la <>Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007, astfel încât, potrivit jurisprudenţei sale, Curtea urmeazã sã se pronunţe numai cu privire la constituţionalitatea acestora.
Cele douã anexe vizeazã salarizarea personalului din Aparatul Administraţiei Prezidenţiale, Parlamentului, Guvernului, Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Consiliului Legislativ, Consiliului Concurenţei, Curţii de Conturi, Consiliului Naţional pentru Studierea Arhivelor Securitãţii şi Consiliului Naţional al Audiovizualului, respectiv salarizarea personalului din aparatul propriu al prefecturilor, al instituţiilor subordonate autoritãţilor sau instituţiilor publice centrale, al serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor sau altor organe ale administraţiei publice centrale de specialitate din unitãţile administrativ-teritoriale, al inspectoratelor teritoriale de muncã, al caselor de asigurãri de sãnãtate judeţene şi a municipiului Bucureşti, al Casei de Asigurãri de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, al Casei de Asigurãri de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, al caselor judeţene de pensii şi a municipiului Bucureşti, al agenţiilor judeţene pentru ocuparea forţei de muncã şi a municipiului Bucureşti, precum şi din aparatul propriu al consiliilor judeţene.
Se susţine cã dispoziţiile legale criticate încalcã prevederile constituţionale ale art. 16 alin. (1) privind egalitatea în drepturi şi art. 53 privind restrângerea exerciţiului unor drepturi sau al unor libertãţi.
Examinând excepţia de neconstituţionalitate ridicatã, Curtea constatã cã, începând cu data de 1 ianuarie 2010, a intrat în vigoare <>Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 762 din 9 noiembrie 2009. Potrivit prevederilor art. 48 alin. (1) pct. 13 din aceastã lege, dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 6/2007 urmeazã sã îşi înceteze efectele la data intrãrii în vigoare a <>Legii-cadru nr. 330/2009.
În acest condiţii, excepţia de neconstituţionalitate ridicatã nu mai priveşte un text în vigoare, astfel încât, în temeiul <>art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, urmeazã sã fie respinsã ca inadmisibilã - ad similis, a se vedea <>Decizia Curţii Constituţionale nr. 122 din 9 februarie 2010, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 154 din 10 martie 2010.
Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al <>art. 29 din Legea nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge ca inadmisibilã excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor anexelor nr. 1 şi 3 la <>Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 privind unele mãsuri de reglementare a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarilor publici pânã la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare şi alte drepturi ale funcţionarilor publici, precum şi creşterile salariale care se acordã funcţionarilor publici în anul 2007, excepţie ridicatã din oficiu de Curtea de Apel Constanţa - Secţia comercialã, maritimã şi fluvialã, contencios administrativ şi fiscal în Dosarul acesteia nr. 2.725/122/2007.
Definitivã şi general obligatorie.
Pronunţatã în şedinţa publicã din data de 7 octombrie 2010.
PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
AUGUSTIN ZEGREAN
Magistrat-asistent,
Benke Karoly
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: