Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 1.097 din 7 septembrie 2021  privind aprobarea, la cerere, a retragerii autorizaţiei de funcţionare a companiei de brokeraj  ZOOM INSURANCE REINSURANCE BROKER - S.R.L., precum şi radierea acesteia din secţiunea I şi trecerea în secţiunea II din Registrul intermediarilor principali    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 DECIZIE nr. 1.097 din 7 septembrie 2021 privind aprobarea, la cerere, a retragerii autorizaţiei de funcţionare a companiei de brokeraj ZOOM INSURANCE REINSURANCE BROKER - S.R.L., precum şi radierea acesteia din secţiunea I şi trecerea în secţiunea II din Registrul intermediarilor principali

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 901 din 20 septembrie 2021
    Autoritatea de Supraveghere Financiară, cu sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 15, sectorul 5, cod de înregistrare fiscală 31588130, cu respectarea prevederilor art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 2 alin. (1) lit. b), art. 3 alin. (1) lit. a), art. 6 alin. (1) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    în baza prevederilor art. 4 alin. (2) şi (38) din Legea nr. 236/2018 privind distribuţia de asigurări, cu completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 61 alin. (1) şi alin. (2) lit. d) din Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 19/2018*) privind distribuţia de asigurări, cu modificările ulterioare,
    *) Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 19/2018 a fost abrogată prin Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 22/2021.

    ca urmare a hotărârii Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară, adoptată în şedinţa din data de 18.08.2021, în cadrul căreia a fost analizată Nota nr. 6.256 din 2.08.2021 privind aprobarea, la cerere, a retragerii autorizaţiei de funcţionare a companiei de brokeraj ZOOM INSURANCE REINSURANCE BROKER - S.R.L., precum şi radierea acesteia din secţiunea I şi trecerea în secţiunea II din Registrului intermediarilor principali, denumită în continuare „compania de brokeraj“, cu sediul social în municipiul Bucureşti, str. Episcop Radu nr. 15A, parter, sectorul 2, cod unic de înregistrare 32223973 din 9.09.2013, înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu nr. J40/11234 din 9.09.2013, înscrisă în Registrul brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare cu numărul RBK-759 din 20.12.2013, reprezentată de doamna Vasilica Osman, în calitate de administrator,
    a constatat următoarele:
    Prin Adresa înregistrată la Autoritatea de Supraveghere Financiară (A.S.F.) cu nr. RG 15.704 din 28.05.2020, compania de brokeraj a transmis Hotărârea AGA FN din 25.05.2020, prin care cei doi asociaţi (doamna Cristina Ignat şi doamna Vasilica Osman) au decis:
    "Suspendarea, la cerere, a activităţii Societăţii, începând cu data de 1 iulie 2020, pentru o perioadă de maximum 3 ani, până la data de 1 iulie 2023, dată până la care activitatea societăţii ar putea fi reluată, în baza legislaţiei şi normelor în vigoare."

    În adresa menţionată mai sus, compania de brokeraj a precizat faptul că „Hotărârea a fost luată ţinându-se cont de condiţiile actuale şi de resursele de care dispune societatea la această dată“.
    Direcţia de specialitate, în vederea aprobării cererii de suspendare a activităţii, a solicitat companiei de brokeraj, prin Adresa SA-DSCICSG nr. 3.537 din 18.09.2020, transmiterea în regim de urgenţă a documentelor care atestă îndeplinirea prevederilor art. 37 alin. (3) lit. b) din Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 19/2018 privind distribuţia de asigurări, cu modificările ulterioare.
    Adresa menţionată mai sus a fost transmisă companiei de brokeraj, în format electronic (scanată) în data de 21.09.2020, dar, având în vedere că aceasta nu a transmis niciun răspuns/niciun document, a fost retransmisă şi în data de 13.10.2020.
    În data de 5.11.2020, prin Adresa înregistrată la A.S.F. cu nr. RG 32.510, compania de brokeraj a transmis o nouă Hotărâre AGA FN din 28.10.2020 prin care cei doi asociaţi au decis „Încetarea activităţii şi retragerea, la cerere, a autorizaţiei de funcţionare a Societăţii începând cu data de 1 decembrie 2020“. În cuprinsul adresei mai sus menţionate se precizează faptul că: „Hotărârea a fost luată ţinându-se cont de condiţiile actuale şi de resursele de care dispune societatea la această dată.“
    Ca urmare a acestei noi hotărâri, transmisă de compania de brokeraj, S.S.C.I.C.A.D., în vederea aprobării, cererii de retragere a autorizaţiei de funcţionare, a solicitat companiei de brokeraj, prin Adresa SA-DSCICSG nr. 4.493 din 6.11.2020, transmiterea în regim de urgenţă a documentelor care atestă îndeplinirea prevederilor art. 37 alin. (3) lit. b) din Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 19/2018 privind distribuţia de asigurări, cu modificările ulterioare.
    Toate documentele au fost transmise, în copie şi certificate „Conform cu originalul“ de către reprezentantul legal al companiei de brokeraj, respectiv doamna Vasilica Osman în calitate de administrator al acesteia.
    În urma verificării documentelor transmise de compania de brokeraj s-a constatat îndeplinirea de către aceasta a cerinţelor legale, în vederea aprobării cererii de retragere a autorizaţiei de funcţionare ca broker de asigurare, respectiv:
    • compania de brokeraj, prin reprezentantul legal, a procedat la notificarea tuturor clienţilor (persoane fizice şi juridice) prin adrese transmise, în format electronic, prin e-mail, în luna septembrie 2020 şi în luna decembrie 2020, prin care aceştia au fost înştiinţaţi cu privire la intenţia acesteia de încetare a activităţii ca broker de asigurare. Totodată, aceştia au fost informaţi şi cu privire la faptul că pentru administrarea contractelor de asigurare aflate în derulare să se adreseze direct societăţii de asigurare emitente (atât pentru plata ratelor ulterioare, cât şi pentru reînnoirea acestora);
    • asigurătorii cu care compania de brokeraj a avut încheiate contracte de intermediere/broker/mandat au fost notificaţi, prin adrese transmise, în format electronic, prin e-mail, în lunile septembrie şi noiembrie 2020, cu privire la decizia acesteia de încetare a activităţii ca broker de asigurare, fiind solicitate informaţii cu privire la situaţia decontărilor, a litigiilor;
    • referitor la contractele de reasigurare, compania de brokeraj, prin doamna Vasilica Osman în calitate de administrator al acesteia, a notificat:
    - în luna decembrie 2020, Societatea City Insurance - S.A., fiind solicitată clarificarea sumei de 84.823,75 euro rezultate din calculele privind compensarea deconturilor de reasigurare pentru contractele City Insurance Crop QS 2018-2019 şi Credit&Surety QS 2014-2015 în relaţie cu reasigurătorul Swiss Re. Prin aceeaşi adresă a fost menţionat şi faptul că, începând cu trimestrul 3/2020, pentru contractele de tip QS (cotă-parte), deconturile se vor transmite direct către reasigurători;
    – în lunile martie şi mai 2021, Societatea Asito Kapital - S.A., prin nota de informare privind reasigurarea, fiind menţionat faptul că, începând cu trimestrul 4/2020, pentru contractele de tip QS (cotă-parte), deconturile se vor transmite direct către reasigurători;
    – reasigurătorii Hannover Re şi Everest Re cu privire la preluarea administrării directe a contractelor proporţionale, potrivit menţiunilor făcute de administratorul companiei de brokeraj prin Adresa nr. 16 din 15.06.2021 (RG 18.594 din 16.06.2021), precum şi confirmările acestora din care rezultă că aceasta nu figurează cu sold la momentul verificării;

    • potrivit evidenţelor din Registrul itermediarilor secundari (RIS) compania de brokeraj nu are înregistraţi colaboratori (asistenţi în brokeraj persoane juridice şi/sau persoane fizice) şi nici angajaţi proprii;
    • conform evidenţelor A.S.F., precum şi din balanţele de verificare analitice transmise de către compania de brokeraj rezultă că aceasta a constituit şi a virat corect taxa de funcţionare, pentru perioada 1.10.2018-30.06.2021. Pentru depunerea cu întârziere a taxei de funcţionare, serviciul de specialitate din cadrul A.S.F. a calculat majorări şi penalităţi de întârziere (achitate integral de către compania de brokeraj), astfel că la data de 30.06.2021 aceasta nu figurează cu debite către A.S.F., în contul taxei de funcţionare. Pentru comisionul aferent activităţii de reasigurare încasat de la reasigurătorul Swiss Re în valoare de 79.675,95 euro (echivalent 392.427,96 lei) compania de brokeraj a calculat şi virat prin Ordinul de plată nr. 53/1.07.2021 taxa de funcţionare datorată A.S.F. La data de 30.06.2021 compania de brokeraj nu figurează cu debite către A.S.F., în contul taxei de funcţionare datorate A.S.F.

    În urma verificării documentelor transmise de compania de brokeraj, precum şi din evidenţele A.S.F. s-a constatat îndeplinirea de către aceasta a cerinţelor legale prevăzute de art. 37 din Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 19/2018 privind distribuţia de asigurări, cu modificările ulterioare, în vederea aprobării cererii de încetare a activităţii companiei.
    Faţă de motivele de fapt şi de drept arătate, în scopul apărării drepturilor asiguraţilor şi al promovării stabilităţii activităţii de asigurare în România,
    Autoritatea de Supraveghere Financiară emite următoarea decizie:
    ART. 1
    Se aprobă, la cerere, retragerea autorizaţiei de funcţionare a companiei de brokeraj ZOOM INSURANCE REINSURANCE BROKER - S.R.L., cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Episcop Radu nr. 15A, parter, sectorul 2, cod unic de înregistrare 32223973 din 9.09.2013, înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu nr. J40/11234 din 9.09.2013, înscrisă în Registrul brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare cu numărul RBK-759 din 20.12.2013, reprezentată de doamna Vasilica Osman, în calitate de administrator, precum şi radierea acesteia din secţiunea I şi trecerea în secţiunea II din Registrul intermediarilor principali.

    ART. 2
    În termen de 15 zile calendaristice de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a deciziei de retragere a autorizaţiei de funcţionare, compania de brokeraj ZOOM INSURANCE REINSURANCE BROKER - S.R.L. are obligaţia de a elimina din denumire sintagma prevăzută la art. 19 alin. (1) lit. a) şi din obiectul de activitate activitatea de distribuţie şi alte activităţi permise avizate conform art. 19 alin. (3), după caz, potrivit prevederilor Normei Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 19/2018 privind distribuţia de asigurări, cu modificările ulterioare.

    ART. 3
    Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi produce efecte începând cu data publicării.



                    Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
                    Nicu Marcu

    Bucureşti, 7 septembrie 2021.
    Nr. 1.097.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016