Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CRITERIILE ŞI METODOLOGIA din 24 noiembrie 2011  privind selecţia personalului în vederea participării la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 CRITERIILE ŞI METODOLOGIA din 24 noiembrie 2011 privind selecţia personalului în vederea participării la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român

EMITENT: Ministerul Apărării Naţionale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 300 din 10 aprilie 2023
──────────
    Aprobate prin ORDINUL M.101 din 24 noiembrie 2011 (*republicat*), publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 300 din 10 aprilie 2023.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezentele criterii şi metodologie privind selecţia personalului în vederea participării la misiunile şi operaţiile prevăzute la art. 2 alin. (1) şi art. 7 alin. (3) din Legea nr. 121/2011 privind participarea forţelor armate la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român, cu modificările şi completările ulterioare, reglementează modul de planificare, organizare şi desfăşurare a activităţilor specifice în vederea încadrării funcţiilor prevăzute în statele de organizare.

    ART. 2
    Personalul încadrat sau care urmează să încadreze funcţii în structurile planificate să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român parcurge etapele specifice selecţiei.

    ART. 3
    (1) Planificarea misiunilor şi operaţiilor în afara teritoriului statului român se face, potrivit legii, în fiecare an pentru anul următor de către Direcţia planificare strategică din Statul Major al Apărării, pe baza orientărilor Departamentului pentru politica de apărare, planificare şi relaţii internaţionale, în vederea respectării angajamentelor asumate de România, după consultarea statelor majore ale categoriilor de forţe ale armatei şi comandamentelor de armă.
    (2) Planificarea structurilor militare ce urmează să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român se face de către statele majore ale categoriilor de forţe ale armatei şi comandamentele de armă.
    (3) Durata participării personalului la misiune sau operaţie se stabileşte de către Direcţia planificare strategică din Statul Major al Apărării, pe baza orientărilor Departamentului pentru politica de apărare, planificare şi relaţii internaţionale, în vederea respectării angajamentelor asumate de România, după consultarea statelor majore ale categoriilor de forţe ale armatei şi comandamentelor de armă.

    ART. 4
    (1) Activitatea de încadrare a structurilor ce urmează să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român se face pe baza ordinelor de operaţionalizare ale şefilor statelor majore ale categoriilor de forţe ale armatei, respectiv ale comandanţilor comandamentelor de armă.
    (2) Selecţia personalului pentru încadrarea funcţiilor prevăzute în statul de organizare pentru misiune se realizează la nivelul structurilor ce urmează să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român.

    ART. 5
    Personalul propus de statele majore ale categoriilor de forţe ale armatei/comandamentele de armă pentru încadrarea structurilor care nu sunt parte organică a unor structuri militare constituite la pace şi planificate să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român parcurge etapele specifice selecţiei.

    ART. 6
    (1) Misiunile ce urmează să se execute în cadrul unor structuri aflate sub mandat ONU sau OSCE, sub conducerea NATO sau UE ori în cadrul unor coaliţii, precum şi cele îndeplinite la solicitarea organizaţiilor internaţionale cu vocaţie în domeniul securităţii sau a unor parteneri strategici de către personalul Ministerului Apărării Naţionale în funcţii de observatori militari/monitori, consilieri militari, personal de stat major şi de specialitate, desfăşurate în condiţiile prevăzute de art. 2 din Legea nr. 121/2011, cu modificările şi completările ulterioare, se denumesc în continuare misiuni individuale.
    (2) Încadrarea funcţiilor pentru misiunile individuale se realizează prin detaşarea personalului pentru o perioadă cu durata, de regulă, de până la un an.
    (3) La solicitarea motivată a conducătorilor structurilor internaţionale în care îşi desfăşoară activitatea personalul participant la misiuni individuale, şeful Statului Major al Apărării poate propune, iar ministrul apărării naţionale poate aproba prelungirea duratei prevăzute la alin. (2) cu cel mult un an.
    (4) În cadrul misiunilor individuale funcţiile prevăzute cu gradul de colonel/similar sau general/similar sunt considerate funcţii de vizibilitate.

    CAP. II
    Criteriile privind selecţia personalului în vederea participării la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român
    SECŢIUNEA 1
    Criteriile privind selecţia personalului încadrat sau care urmează să încadreze structuri planificate să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român
    ART. 7
    Criteriile privind selecţia personalului încadrat sau care urmează să încadreze structurile planificate să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român, în situaţiile prevăzute de lege, reprezintă condiţiile minime pe care trebuie să le îndeplinească personalul, indiferent de categoria de forţe sau de comandamentul de armă din care face parte.

    ART. 8
    Funcţiile neîncadrate din cadrul structurii planificate să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român se asigură cu personal propus de către eşalonul superior să participe la selecţie, care parcurge etapele prevăzute la art. 17.

    ART. 9
    (1) Pentru a participa la selecţie personalul trebuie să îndeplinească următoarele criterii:
    a) se încadrează în specificaţiile de personal cuprinse în statul de organizare pentru misiune;
    b) corespunde din punct de vedere fizic, psihic şi medical;
    c) deţine competenţele lingvistice stabilite pentru misiune sau operaţie;
    d) la momentul iniţierii selecţiei nu are probleme personale/ familiale care să necesite prezenţa/revenirea temporară sau definitivă în ţară, înainte de terminarea perioadei misiunii ori operaţiei;
    e) împotriva sa nu a fost dispusă măsura interzicerii intrării pe teritoriul statului în care se execută misiunea sau măsura interzicerii părăsirii teritoriului României;
    f) nu a participat la misiuni sau operaţii în afara teritoriului statului român în ultimele 12 luni.

    (2) Personalul care urmează să încadreze funcţii-unicat se exceptează de la prevederile alin. (1) lit. f), cu aprobarea şefilor/comandanţilor categoriilor de forţe ale armatei/ comandamentelor de armă.
    (3) Dacă până la încheierea perioadei pentru depunerea candidaturilor nu există candidaţi pentru încadrarea unor structuri/funcţii, şefii/comandanţii categoriilor de forţe ale armatei/comandamentelor de armă/similar pot să aprobe înscrierea la selecţie a personalului care a participat la misiuni sau operaţii în afara teritoriului statului român în ultimele 12 luni şi care a beneficiat de perioada de concediu de odihnă şi de refacere legală, cu informarea structurilor din subordine.
    (4) În situaţia în care pentru structurile participante la misiuni în afara teritoriului statului român se constituie rezerve de înlocuire rapidă, şefii/comandanţii categoriilor de forţe ale armatei/comandamentelor de armă/similar pot să aprobe înscrierea la selecţie a personalului care a participat la misiuni sau operaţii în afara teritoriului statului român în ultimele 12 luni şi care a beneficiat de perioada de concediu de odihnă şi de refacere legală, cu informarea structurilor din subordine.
    (5) Rezultatele selecţiei se comunică în scris candidaţilor, prin grija secretarului comisiei de selecţie.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Criteriile privind selecţia personalului care urmează să încadreze funcţii în vederea executării unor misiuni individuale
    ART. 10
    Selecţia personalului în vederea participării la misiuni individuale în afara teritoriului statului român se desfăşoară pe baza criteriilor obligatorii şi a celor de ierarhizare.

    ART. 11
    (1) Criteriile obligatorii, prevăzute în anexa nr. 1, se aplică prin raportare la datele cuprinse în documentele de evidenţă a personalului şi la rezultatele obţinute la testele susţinute de candidaţi.
    (2) Candidaţii care nu îndeplinesc în totalitate criteriile obligatorii sunt respinşi şi nu sunt ierarhizaţi.
    (3) După aplicarea criteriilor obligatorii, candidaţii declaraţi „ADMIS“ se ierarhizează pe baza punctajului obţinut, conform criteriilor prevăzute în:
    a) anexa nr. 2 - pentru încadrarea funcţiilor de ofiţeri;
    b) anexa nr. 3 - pentru încadrarea funcţiilor de subofiţeri şi maiştri militari.


    ART. 12
    Pentru funcţiile de vizibilitate se organizează şi se desfăşoară şi proba de interviu de evaluare, considerată eliminatorie.

    CAP. III
    Metodologia organizării şi desfăşurării selecţiei personalului care urmează să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român
    SECŢIUNEA 1
    Metodologia organizării şi desfăşurării selecţiei personalului încadrat sau care urmează să încadreze structuri planificate să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român
    ART. 13
    (1) Selecţia personalului încadrat sau care urmează să încadreze structuri planificate să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român se realizează de către o comisie de selecţie, numită la nivelul eşalonului imediat superior structurii planificate, înscrisă prin ordin de zi pe unitate, compusă din preşedinte, secretar şi un număr de membri stabilit în funcţie de necesitate/specialitatea militară.
    (2) În situaţia prevăzută la art. 5, încadrarea cu personal se realizează de către o comisie de selecţie, nominalizată prin ordinul de operaţionalizare al şefului statului major al categoriei de forţe ale armatei/comandantului comandamentului de armă, înscrisă în ordinul de zi pe unitate al structurii care organizează selecţia.
    (3) Din comisiile prevăzute la alin. (1) şi (2) face parte şi un reprezentant al Statului Major al Apărării.
    (4) Personalul participant la selecţie poate depune contestaţii scrise la secretariatul comisiei de selecţie, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la luarea la cunoştinţă despre rezultatul selecţiei.
    (5) Contestaţiile depuse în urma desfăşurării selecţiei se soluţionează, în termen de 24 de ore de la depunerea acestora, de către o comisie de soluţionare a contestaţiilor, organizată de eşalonul care numeşte comisia de selecţie şi nominalizată prin ordinul de zi pe unitate.
    (6) Membrii comisiei de selecţie nu pot face parte din comisia de soluţionare a contestaţiilor.

    ART. 14
    (1) Structurile militare nominalizate prin ordinul de operaţionalizare să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român, precum şi cele prevăzute la art. 5 elaborează un plan de măsuri pentru planificarea, organizarea şi desfăşurarea selecţiei personalului în vederea participării la misiuni, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4.
    (2) Planul de măsuri prevăzut la alin. (1) se aprobă de către şeful/comandantul eşalonului superior, până la nivelul statului major al categoriei de forţe ale armatei/comandamentului de armă.

    ART. 15
    (1) Personalul care încadrează funcţiile prevăzute în statul de organizare pentru misiuni, denumit în continuare personal de bază, se selecţionează din cadrul structurii militare care urmează să participe la misiune sau operaţie în afara teritoriului statului român.
    (2) Personalul care urmează să încadreze funcţii în statele de organizare ale structurilor prevăzute la art. 5, precum şi rezerva de personal, denumită în continuare rezervă de înlocuire, sunt selecţionate din cadrul structurilor nominalizate de şeful statului major al categoriei de forţe ale armatei/comandantul comandamentului de armă.
    (3) Rezerva de înlocuire prevăzută la alin. (2) este destinată înlocuirii personalului de bază în caz de deces sau când acesta se regăseşte în una dintre următoarele situaţii:
    a) nu primeşte avizul structurii de specialitate în vederea participării la misiune sau operaţie;
    b) nu poate participa la pregătire, la misiune sau operaţie din motive medicale, psihice ori fizice;
    c) este retras din teatrul de operaţii înainte de finalizarea misiunii sau operaţiei, din motive imputabile acestuia;
    d) este repatriat ca urmare a înaintării raportului scris, pe timpul îndeplinirii misiunii sau operaţiei, datorită încadrării în una dintre situaţiile prevăzute la art. 8 alin. 3 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare.

    (4) Asigurarea personalului pentru funcţiile disponibile şi rezerva de înlocuire se realizează din unităţile brigăzii/similare căreia i se subordonează structura militară care organizează selecţia.
    (5) În situaţia în care la nivelul structurii planificate să participe la misiune sau operaţie/brigăzii/similare nu este identificat personalul care să corespundă specificaţiilor din statul de organizare referitoare la specialitate/calificare, comandantul acesteia înaintează raport pentru asigurare din cadrul aceleiaşi divizii/similare.
    (6) În situaţia în care la nivelul diviziei/similare nu este identificat personalul care să corespundă specificaţiilor din statul de organizare referitoare la specialitate/calificare, comandantul acesteia înaintează raport pentru asigurare către şeful statului major al categoriei de forţe ale armatei/comandantul comandamentului de armă.
    (7) Solicitarea pentru încadrarea funcţiilor pentru care nu s-a identificat personal la nivelul categoriei de forţe ale armatei/comandamentului de armă se înaintează celorlalte categorii de forţe ale armatei/comandamente de armă, prin şefii/comandanţii acestora.
    (8) Personalul desemnat din alte unităţi militare pentru a participa la selecţie se prezintă la unitatea care a solicitat încadrarea funcţiilor disponibile şi participă la activităţile specifice selecţiei.

    ART. 16
    (1) Rezerva de înlocuire este stabilită prin ordinul de operaţionalizare la nivelul fiecărei categorii de forţe ale armatei/fiecărui comandament de armă.
    (2) Personalului care încadrează rezerva de înlocuire i se asigură paşaport de serviciu, echipament şi materiale necesare acţiunii în teatrul de operaţii, care se păstrează la unitatea unde a executat selecţia şi pregătirea pentru misiune.
    (3) Personalul care încadrează rezerva de înlocuire poate participa la selecţiile pentru ocuparea unor posturi permanente, pentru misiuni individuale sau pentru ocuparea unor posturi în cadrul altor structuri planificate să execute misiuni ori operaţii în afara teritoriului statului român numai dacă încadrarea acestuia se realizează după data de finalizare a misiunii sau operaţiei pentru care a fost nominalizat să fie rezervă.
    (4) Militarii care încadrează rezerva de personal, pentru situaţiile prevăzute la art. 5, în caz de neparticipare la misiunea sau operaţia pentru care au fost selecţionaţi ca rezervă, pot constitui principala bază de selecţie pentru următoarele misiuni şi operaţii coordonate de structura/categoria de forţe ale armatei/comandamentul de armă, în funcţie de cerinţele posturilor ce urmează a fi încadrate, cu respectarea condiţiei prevăzute la alin. (3).
    (5) Personalul care face parte din rezerva de înlocuire parcurge etapele specifice selecţiei şi participă la programul de pregătire al structurii ce urmează să îndeplinească misiunea sau operaţia în afara teritoriului statului român.

    ART. 17
    Procesul de selecţie a personalului încadrat sau care urmează să încadreze funcţii în structuri planificate să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român cuprinde următoarele etape:
    a) iniţierea selecţiei;
    b) desfăşurarea selecţiei propriu-zise;
    c) finalizarea selecţiei şi înaintarea rapoartelor privind încadrarea statului de organizare pentru misiune.


    ART. 18
    (1) Iniţierea selecţiei se realizează cu cel puţin 60 de zile înainte de începerea desfăşurării propriu-zise a acesteia şi cuprinde:
    a) analiza statului de organizare pentru misiuni şi formularea propunerilor pentru încadrarea personalului;
    b) întocmirea planului de măsuri prevăzut la art. 14 alin. (1) şi înaintarea acestuia la eşalonul superior pentru aprobare;
    c) trimiterea planului de măsuri, în extras, unităţilor sanitare, laboratoarelor psihologice şi psihotehnice, în vederea înştiinţării acestora cu privire la desfăşurarea vizitei medicale şi a evaluării psihologice/psihotehnice;
    d) înaintarea rapoartelor către eşalonul superior pentru stabilirea structurilor care asigură încadrarea funcţiilor rămase disponibile şi rezerva de înlocuire;
    e) primirea documentelor necesare participării la selecţie a personalului propus de structurile desemnate, în cel mult 10 zile de la formularea cererii de încadrare a funcţiilor disponibile şi de asigurare a rezervei de personal.

    (2) Structurile nominalizate să execute selecţia, în situaţia prevăzută la art. 5, execută activităţile precizate la alin. (1), la care se adaugă următoarele:
    a) informarea unităţilor din subordine, stabilite să desemneze personal pentru încadrarea posturilor, cu privire la funcţiile repartizate pentru a fi încadrate;
    b) trimiterea planului de măsuri, în extras, unităţilor din subordine, stabilite să desemneze personal pentru încadrarea posturilor;
    c) primirea documentelor prevăzute la alin. (1) lit. e) şi a rapoartelor personale ale celor care solicită participarea la selecţie.


    ART. 19
    (1) Documentele prevăzute la art. 18 alin. (1) lit. e) se trimit structurilor care organizează selecţia în vederea analizării acestora de către comisia de selecţie prevăzută la art. 13 alin. (1).
    (2) Documentele necesare selecţiei, specifice cadrelor militare, cuprind memoriile originale, fişele cu principalele date, fotocopii ale documentelor care atestă specializarea/calificarea, o adeverinţă din care să reiasă nivelul de acces la informaţii clasificate naţionale, certificatul de competenţă lingvistică, când este cazul, şi o fişă cu date din paşaportul de serviciu, dacă acesta există.
    (3) Documentele necesare selecţiei specifice soldaţilor şi gradaţilor voluntari cuprind memoriile originale, fişele de evidenţă tip A+B, fotocopii ale documentelor care atestă specializarea/calificarea, o adeverinţă din care să reiasă nivelul de acces la informaţii clasificate naţionale, certificatul de competenţă lingvistică, atunci când este cazul, şi date din paşaportul de serviciu, dacă acesta există.

    ART. 20
    (1) Etapa desfăşurării selecţiei propriu-zise cuprinde:
    a) evaluarea psihologică/psihotehnică şi vizita medicală;
    b) evaluarea personalului la educaţie fizică militară;
    c) evaluarea personalului asupra nivelului de competenţă lingvistică;
    d) evaluarea personalului la pregătire militară generală şi de specialitate;
    e) desfăşurarea interviului - numai dacă este cazul;
    f) avizarea personalului de către Direcţia contrainformaţii şi securitate militară, pentru participarea la misiune sau operaţie, care se finalizează cu cel puţin 10 zile înainte de începerea perioadei de pregătire;
    g) finalizarea încadrării structurii cu personal;
    h) înaintarea rapoartelor privind continuarea/definitivarea încadrării statelor de organizare şi trecerea la executarea pregătirii în vederea participării la misiune sau operaţie.

    (2) Evaluarea personalului asupra nivelului de competenţă lingvistică se execută numai pentru funcţiile prevăzute cu această cerinţă.

    ART. 21
    Evaluarea la educaţie fizică militară, pregătire militară generală şi de specialitate se execută conform actelor normative specifice aplicabile şi criteriilor elaborate de către categoriile de forţe ale armatei/comandamentele de armă/alte structuri specializate.

    ART. 22
    (1) Interviul se organizează de către structurile care solicită încadrarea şi se desfăşoară după parcurgerea etapelor prevăzute la art. 18 alin. (1) lit. a)-d), pentru funcţiile-unicat prevăzute în statele de organizare ale structurilor stabilite să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român, altele decât misiunile individuale.
    (2) Tematica şi bibliografia în vederea susţinerii interviului se aduc la cunoştinţa personalului cu cel puţin 15 zile înainte de data desfăşurării acestuia.
    (3) Stabilirea modalităţii de desfăşurare a interviului intră în responsabilitatea structurilor care organizează selecţia, iar rezultatul se aduce la cunoştinţa participanţilor în termen de 24 de ore de la susţinerea acestuia.
    (4) Împotriva rezultatului obţinut la proba interviului nu se poate formula contestaţie.

    ART. 23
    Finalizarea încadrării structurii presupune asigurarea personalului pentru fiecare funcţie prevăzută în statul de organizare pentru misiune, precum şi constituirea rezervei de înlocuire şi se realizează cu cel puţin 30 de zile înainte de începerea perioadei de pregătire.

    ART. 24
    După finalizarea selecţiei, structurile care urmează să participe la misiuni sau operaţii în afara teritoriului statului român înaintează la eşalonul superior rapoarte cu date privind asigurarea funcţiilor cu militari din structura proprie şi propuneri pentru înlăturarea eventualelor deficienţe constatate în asigurarea cu personal.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Metodologia organizării şi desfăşurării selecţiei personalului care urmează să încadreze funcţii în vederea executării unor misiuni individuale
    ART. 25
    (1) Personalul din structurile Ministerului Apărării Naţionale poate fi trimis în misiuni individuale în afara teritoriului statului român, cu aprobarea ministrului apărării naţionale, numai după ce a fost declarat „ADMIS“ la concursul organizat în acest sens.
    (2) Pentru participarea la concursul de selecţie, personalul îşi exprimă opţiunea pentru încadrarea unei singure funcţii prin raport personal adresat comandantului/şefului unităţii militare din care face parte, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 5.
    (3) Personalul din Ministerul Apărării Naţionale poate participa, de regulă, la două misiuni individuale în funcţii de observatori militari/monitori sau consilieri pe diferite domenii în cadrul misiunilor individuale conduse de ONU, OSCE, UE.
    (4) Scopul desfăşurării concursului este de a ierarhiza candidaţii care au îndeplinit criteriile obligatorii.
    (5) Concursul se organizează, de regulă, cu 6 luni înainte de data planificată pentru plecarea în misiune individuală în afara teritoriului statului român.
    (6) În situaţia în care niciunul dintre candidaţii propuşi pentru ocuparea unei/unor funcţii nu îndeplineşte criteriile obligatorii, Direcţia personal şi mobilizare va iniţia un nou proces de selecţie pentru ocuparea acesteia/acestora, cu excepţia situaţiei prevăzute la art. 26 lit. c).
    (7) În situaţii deosebite, Direcţia personal şi mobilizare poate selecţiona personal în vederea participării la misiuni individuale în afara teritoriului statului român din baza de date existentă, prin nominalizarea candidaţilor care au participat la o selecţie, organizată cu cel mult 6 luni înainte de apariţia situaţiei deosebite, care îndeplinesc criteriile obligatorii, dar nu au fost nominalizaţi să participe la misiunea pentru care au candidat, şi îşi exprimă acordul în acest sens, la solicitarea structurii care organizează selecţia, prin raport personal aprobat de comandantul unităţii şi înaintat pe cale ierarhică.

    ART. 26
    Sunt considerate situaţii deosebite, în sensul prevederilor art. 25 alin. (4):
    a) repatrierea personalului detaşat, înainte de terminarea misiunii;
    b) perioada dintre momentul lansării ofertei de către structurile/organizaţiile internaţionale şi cel pentru ocuparea postului este mai mică de trei luni;
    c) în urma concursului de selecţie, nu au fost candidaţi declaraţi „ADMIS“, iar perioada rămasă până la data planificată pentru plecarea în misiune este mai mică de trei luni;
    d) personalul selecţionat pentru misiune nu mai poate participa la aceasta din motive justificate.


    ART. 27
    (1) Pentru organizarea concursului prevăzut la art. 25 alin. (1), Statul Major al Apărării, prin Direcţia personal şi mobilizare, elaborează un plan de măsuri, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6, şi realizează o bază de selecţie, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7, cu respectarea criteriilor formulate de organismele internaţionale.
    (2) Structurile care nominalizează candidaţi pentru participarea la concursul de selecţie sunt responsabile de respectarea criteriilor precizate la declanşarea procesului de selecţie, precum şi de actualizarea datelor înscrise în fişele de evidenţă ale candidaţilor din cadrul sistemului informatic pentru gestionarea personalului activ - RESMIL. Comandanţii structurilor care nominalizează candidaţi au competenţa, în urma verificării îndeplinirii criteriilor obligatorii, să respingă solicitarea militarului subordonat. În situaţia în care mai mulţi candidaţi îndeplinesc criteriile obligatorii, structurile nominalizează numărul de candidaţi solicitat de structura care organizează selecţia, în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute prin aplicarea criteriilor prevăzute în anexa nr. 2 sau 3, după caz.
    (3) Structura de personal a unităţii de provenienţă are obligaţia să aducă la cunoştinţa persoanei în cauză, în scris, motivele care au dus la respingerea cererii. Cadrul militar poate contesta hotărârea comandantului în termen de cel mult o zi lucrătoare de la luarea la cunoştinţă, competenţa de soluţionare revenindu-i comandantului eşalonului superior, a cărui hotărâre este definitivă.
    (4) Stabilirea ierarhiei finale a candidaţilor declaraţi „ADMIS“ în procesul de selecţie se realizează pe baza tabelului prevăzut în anexa nr. 8, în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute în urma evaluării datelor înscrise în fişa de evidenţă din sistemul informatic pentru gestionarea personalului activ - RESMIL, potrivit criteriilor prevăzute în anexa nr. 2 sau anexa nr. 3, după caz, luându-se în considerare numai experienţa şi funcţiile îndeplinite care au conexiune cu postul pentru care candidează.
    (5) Criteriile de ierarhizare a candidaţilor selecţionaţi pentru misiuni individuale în comandamente constituite pentru conducerea operaţiilor sunt prevăzute în anexele nr. 2 şi nr. 3.
    (6) Şeful Statului Major al Apărării aprobă participarea la misiune a personalului pe baza ierarhiei finale a candidaţilor, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 8.
    (7) Pentru personalul propriu, Direcţia generală de informaţii a apărării transmite fişa cu principalele date tip RESMIL, utilizând reţeaua INTRAMAN.
    (8) Dacă în perioada de la data declarării candidatului admis în urma concursului de selecţie şi până la data planificată pentru plecarea la misiune a personalului nominalizat intervine o situaţie de incompatibilitate, acesta fiind urmărit, cercetat penal sau administrativ, comandantul unităţii în care este încadrat militarul este obligat să informeze şeful Direcţiei personal şi mobilizare despre situaţia apărută.
    (9) În situaţia prevăzută la alin. (8), Direcţia personal şi mobilizare întreprinde demersurile necesare pentru înlocuirea personalului în cauză.

    ART. 28
    (1) Comisia de evaluare a candidaţilor pentru funcţiile de vizibilitate este desemnată de către locţiitorul şefului Statului Major al Apărării şi se compune din 5 membri, cu grad cel puţin egal cu cel al candidaţilor, dintre care unul este reprezentantul structurii de specialitate pentru funcţia specifică domeniului de activitate.
    (2) Pentru rezolvarea aspectelor tehnice de organizare a interviului de evaluare se nominalizează, din cadrul Direcţiei personal şi mobilizare, un secretar al comisiei de evaluare a candidaţilor pentru funcţiile de vizibilitate.
    (3) Componenţa comisiei de evaluare şi nominalizarea secretarului acesteia se consemnează în ordinul de zi pe unitate.
    (4) Tematica şi bibliografia, corespunzătoare domeniilor de activitate ale funcţiilor pentru ocuparea cărora se organizează interviu, se stabilesc de către structurile de specialitate din compunerea Statului Major al Apărării şi se comunică Direcţiei personal şi mobilizare.
    (5) În situaţia în care în compunerea Statului Major al Apărării nu există structură de specialitate, tematica şi bibliografia se stabilesc de către structurile de specialitate din cadrul Ministerului Apărării Naţionale şi se transmit Direcţiei personal şi mobilizare, la solicitarea acestei structuri.

    ART. 29
    (1) Concursul de selecţie pentru ocuparea funcţiilor de vizibilitate cuprinde următoarele etape:
    a) ierarhizarea candidaţilor declaraţi „ADMIS“ în procesul de selecţie pe baza evaluării datelor înscrise în fişa de evidenţă din sistemul informatic pentru gestionarea personalului activ - RESMIL;
    b) desfăşurarea interviului de evaluare a candidaţilor;
    c) stabilirea ierarhiei finale;
    d) desemnarea de către ministrul apărării naţionale a ocupantului postului scos la concurs, în baza propunerii comisiei de selecţie.

    (2) Concursul de selecţie pentru ocuparea funcţiilor, altele decât cele prevăzute la alin. (1), cuprinde următoarele etape:
    a) evaluarea competenţei profesionale şi verificarea cerinţelor de personal, studiul documentelor de evidenţă - se execută de către structura care propune candidaţii pentru a participa la concurs;
    b) evaluarea nivelului de pregătire fizică, conform Regulamentului educaţiei fizice militare, aprobat prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.149/2012, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) evaluarea psihologică şi a stării de sănătate;
    d) evaluarea nivelului de cunoaştere a limbii engleze;
    e) evaluarea competenţelor de conducere a autoturismelor de teren;
    f) ierarhizarea candidaţilor declaraţi admişi în procesul de selecţie prevăzut la lit. a)-e) - se execută de către Direcţia personal şi mobilizare;
    g) contestarea de către candidaţi a aplicării criteriilor de ierarhizare, în 24 de ore de la data luării la cunoştinţă, prin întocmirea unui raport personal, transmis ierarhic şefului Direcţiei personal şi mobilizare, care nominalizează o comisie pentru soluţionarea contestaţiei, ce comunică contestatarului modalitatea de rezolvare a acesteia în maximum 10 zile lucrătoare de la data înregistrării sale la Direcţia personal şi mobilizare;
    h) stabilirea ierarhiei finale - se execută de către Direcţia personal şi mobilizare;
    i) aprobarea ierarhiei finale a personalului de către şeful Statului Major al Apărării;
    j) aprobarea ministrului apărării naţionale a personalului ce urmează a fi trimis la misiuni individuale.

    (3) Candidaţii pot contesta rezultatele etapelor concursului de selecţie prevăzute la art. 29 alin. (2) lit. a) şi b), în scris, în termen de 24 de ore de la luarea la cunoştinţă pe bază de semnătură, prin raport adresat şefului structurii care organizează selecţia.
    (4) Comisia constituită pentru soluţionarea contestaţiilor este compusă din:
    a) locţiitorul pentru resurse al şefului Statului Major al Apărării - preşedinte;
    b) câte un reprezentant al Direcţiei personal şi mobilizare, al structurii de specialitate din domeniul de activitate al funcţiilor pentru ocuparea cărora se organizează concursul - membri.

    (5) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are în componenţa sa ofiţeri cu grad cel puţin egal cu cel al persoanei care a depus contestaţia sau personal civil.
    (6) Nu pot face parte din comisia de soluţionare a contestaţiilor persoanele care au făcut parte din comisia de evaluare, care se află în raporturi ierarhice de subordonare faţă de candidaţi sau care au relaţii cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidaţi.
    (7) Pentru rezolvarea aspectelor tehnice este desemnat secretar al comisiei de soluţionare a contestaţiilor un ofiţer din cadrul structurii proprii sau al structurilor subordonate acesteia.

    ART. 30
    (1) Pentru funcţiile de vizibilitate, punctajul de la interviul de evaluare - obţinut prin însumarea notelor acordate de membrii comisiei, pe o scară de la 1 la 10 - se înmulţeşte cu coeficientul de 0,6 şi se însumează cu punctajul rezultat în urma evaluării datelor din sistemul informatic pentru gestionarea personalului activ - RESMIL - înmulţit la rândul său cu coeficientul de 0,4. Ierarhia finală a candidaţilor se realizează pe baza mediei ponderate a celor 2 termeni.
    (2) Media ponderată minimă, prevăzută la alin. (1), trebuie să fie cel puţin 12 ca un candidat să poată fi declarat „ADMIS“.

    CAP. IV
    Responsabilităţile structurilor pentru organizarea şi desfăşurarea selecţiei
    SECŢIUNEA 1
    Responsabilităţile structurilor pentru organizarea şi desfăşurarea selecţiei personalului încadrat sau care urmează să încadreze structuri planificate să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român
    ART. 31
    Statele majore ale categoriilor de forţe ale armatei/ Comandamentele de armă au următoarele responsabilităţi:
    a) elaborează şi aprobă criterii specifice privind selecţia personalului ce urmează să participe la misiuni sau operaţii în afara teritoriului statului român;
    b) dispun măsuri privind asigurarea personalului potrivit specificaţiilor misiunii sau operaţiei respective;
    c) solicită sprijinul celorlalte categorii de forţe ale armatei/ comandamentelor de armă pentru completarea funcţiilor rămase neîncadrate şi a rezervei de înlocuire în situaţia în care la nivelul acestora nu a fost identificat personal care să corespundă cerinţelor funcţiei;
    d) monitorizează modul de desfăşurare a selecţiei de către structurile din subordine.


    ART. 32
    Structurile de tip divizie/similare şi brigadă/ similare, respectiv bazele logistice din subordinea statelor majore ale categoriilor de forţe ale armatei/comandamentelor de armă au următoarele responsabilităţi:
    a) dispun măsuri privind asigurarea personalului în funcţie de specificaţiile misiunii sau operaţiei respective;
    b) lunar, emit şi înaintează rapoarte la eşalonul superior cu privire la stadiul desfăşurării selecţiei de către structurile din subordine ce urmează să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român;
    c) centralizează datele referitoare la rezultatele vizitei medicale şi ale evaluării psihologice şi le înaintează la eşalonul superior;
    d) primesc rapoarte de la structurile subordonate cu privire la stadiul desfăşurării selecţiei;
    e) monitorizează modul de desfăşurare a selecţiei de către structurile din subordine.


    ART. 33
    Structurile care organizează selecţia au următoarele responsabilităţi:
    a) planifică şi organizează activităţile specifice;
    b) înaintează rapoarte la eşalonul superior cu privire la asigurarea personalului pentru funcţiile rămase disponibile şi încadrarea rezervei de înlocuire;
    c) centralizează datele referitoare la rezultatele vizitei medicale şi ale evaluării psihologice/psihotehnice şi le înaintează la eşalonul superior;
    d) trimit documentele cu rezultatele selecţiei structurilor care asigură încadrarea funcţiilor rămase disponibile şi a rezervei de înlocuire pentru personalul propriu;
    e) menţin permanent legătura cu spitalele militare şi comisiile de evaluare psihologică/psihotehnică şi centralizează datele primite de la acestea;
    f) trimit, în extras, structurilor care asigură personalul pentru încadrarea funcţiilor rămase disponibile şi a rezervei de înlocuire planul de măsuri prevăzut la art. 14 alin. (1);
    g) transmit eşaloanelor superioare, până la nivelul statelor majore ale categoriilor de forţe ale armatei, în termen de 5 zile lucrătoare de la finalizarea selecţiei, documentele necesare pentru detaşarea personalului care încadrează rezerva de înlocuire, precum şi pentru cel care nu face parte din structura proprie şi încadrează funcţii de bază;
    h) înaintează lunar rapoarte cu privire la stadiul desfăşurării selecţiei.


    SECŢIUNEA a 2-a
    Responsabilităţile structurilor pentru organizarea şi desfăşurarea selecţiei personalului care urmează să încadreze funcţii în vederea executării unor misiuni individuale
    ART. 34
    Departamentul pentru politica de apărare, planificare şi relaţii internaţionale analizează solicitările structurilor/organizaţiilor internaţionale prevăzute la art. 6 alin. (1) şi oportunitatea participării cu personal din Ministerul Apărării Naţionale la misiuni individuale în afara teritoriului statului român şi, după caz, aprobă sau înaintează spre aprobare documentaţia necesară pentru luarea deciziei.

    ART. 35
    Statul Major al Apărării are responsabilităţi privind gestionarea, selecţia, organizarea, desfăşurarea concursului şi instruirea personalului Ministerului Apărării Naţionale, cu excepţia personalului Direcţiei generale de informaţii a apărării, în vederea trimiterii la misiuni individuale în afara teritoriului statului român.

    ART. 36
    Direcţia generală de informaţii a apărării are responsabilităţi privind planificarea, selecţia, instruirea, gestiunea şi evaluarea personalului din structurile subordonate pentru participarea la misiuni individuale în afara teritoriului statului român, conform reglementărilor proprii.

    ART. 37
    La solicitarea Direcţiei generale de informaţii a apărării, celelalte structuri din cadrul Ministerului Apărării Naţionale asigură personal pentru a parcurge procesul de selecţie în vederea participării la misiuni sau operaţii în afara teritoriului statului român specifice acestei structuri.

    ART. 38
    Direcţia personal şi mobilizare are următoarele atribuţii:
    a) elaborează planul de măsuri prevăzut la art. 27 alin. (1);
    b) realizează baza de selecţie prevăzută la art. 27 alin. (1);
    c) transmite structurilor din baza de selecţie întocmită în acest scop solicitarea comunicării de candidaţi în vederea desfăşurării concursului de selecţie;
    d) evaluează datele înscrise în fişa de evidenţă din sistemul informatic pentru gestionarea personalului activ - RESMIL ale candidaţilor admişi după aplicarea criteriilor obligatorii, pe baza punctajelor prevăzute în anexele nr. 2 şi 3, după caz;
    e) centralizează datele şi întocmeşte tabelul cu ierarhizarea candidaţilor;
    f) prevede, pentru candidaţii femei, un procent de până la 50% din totalul funcţiilor de observatori militari/monitori şi consilieri militari conduse de ONU, OSCE sau UE, scoase la concurs;
    g) pregăteşte documentaţia necesară pentru susţinerea interviului de evaluare de către candidaţii pentru funcţiile de vizibilitate şi transmite preşedintelui comisiei datele necesare convocării acesteia;
    h) comunică rezultatele finale ale concursului de selecţie structurilor din care provin candidaţii;
    i) întocmeşte raportul adresat ministrului apărării naţionale pentru desemnarea ocupantului/ocupanţilor postului/posturilor de vizibilitate scos/scoase la concurs; raportul cu candidaţii care au susţinut interviul de evaluare va fi semnat şi de preşedintele comisiei;
    j) iniţiază demersurile necesare emiterii ordinului/ordinelor de detaşare a personalului aprobat să participe la misiune.


    ART. 39
    Pentru evaluarea candidaţilor în vederea selecţiei se abilitează următoarele structuri cu atribuţii specifice, astfel:
    a) Centrul de investigaţii sociocomportamentale/Direcţia generală management resurse umane şi Secţia psihologie a Direcţiei generale de informaţii a apărării, pentru examinarea psihologică;
    b) Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu „Academician Ştefan Milcu“ Bucureşti, pentru examinarea medicală;
    c) Serviciul poliţie militară din subordinea Statului Major al Apărării, pentru verificarea cunoştinţelor şi deprinderilor privind circulaţia pe drumurile publice şi conducerea autovehiculelor;
    d) Centrul de Limbi Străine al Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I“, pentru administrarea testelor de plasament/ ALCPT şi Direcţia generală management resurse umane, prin Centrul naţional militar de testare limbi străine pentru stabilirea profilului lingvistic standardizat/STANAG 6001, pentru funcţiile de vizibilitate;
    e) Direcţia informare şi relaţii publice pentru selecţia, testarea şi avizarea personalului de informare şi relaţii publice.


    CAP. V
    Dispoziţii finale
    ART. 40
    (1) Funcţiile prevăzute în statul de organizare pentru misiune se încadrează numai cu personal care îndeplineşte cerinţele specificate în statele de organizare pentru misiune.
    (2) Nu participă la selecţie în vederea încadrării/ocupării unor funcţii prevăzute în statele de organizare pentru misiune:
    a) personalul care pe timpul îndeplinirii misiunii urmează să împlinească vârsta standard de pensionare prevăzută de lege;
    b) personalul suspendat din funcţie sau pus la dispoziţie, în condiţiile dispoziţiilor art. 89 alin. 2 şi 5 din Legea nr. 80/1995, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) personalul care a fost repatriat pe timpul executării unor misiuni în afara teritoriului statului român, ca urmare a săvârşirii unor abateri disciplinare;
    d) personalul care, pe timpul încadrării unor posturi permanente sau al participării la cursuri în străinătate, a obţinut calificative sub nivelul „Bun“.


    ART. 41
    Structurile militare care urmează să participe la misiuni sau operaţii în afara teritoriului statului român, specifice Direcţiei generale de informaţii a apărării, organizează selecţia conform reglementărilor proprii.

    ART. 42
    Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezentele criterii şi metodologie.

    ANEXA 1

    la criterii şi metodologie
    CRITERII OBLIGATORII
    privind selecţionarea candidaţilor pentru misiuni individuale

┌────┬────────────┬───────────────┬────────────┬────────────┐
│Nr. │ │ │Modul de │Structura │
│crt.│Criterii │Condiţii │verificare │care │
│ │ │ │ │verifică │
├────┼────────────┼───────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Competenţa │Pregătirea │ │ │
│ │profesională│militară │ │ │
│ │în funcţie │generală │ │ │
│1. │de │ │ │ │
│ │specificul/ ├───────────────┤ │ │
│ │cerinţele │Pregătirea de │ │ │
│ │postului │specialitate │ │ │
│ │ │ │Evaluarea │ │
├────┼────────────┼───────────────┤competenţei │ │
│ │ │Abilităţi de │profesionale│ │
│ │ │lucru în mediul│şi │ │
│ │ │internaţional │verificarea │Structura │
│ │ ├───────────────┤cerinţelor │care propune│
│ │ │Capacitatea de │de personal,│candidaţii │
│2. │Cerinţele de│a redacta │studiul │ │
│ │stat major │documente în │documentelor│ │
│ │ │limba engleză │de evidenţă │ │
│ │ │Cunoştinţe de │ │ │
│ │ │bază privind │ │ │
│ │ │operarea PC, MS│ │ │
│ │ │OFFICE │ │ │
├────┼────────────┼───────────────┤ │ │
│ │ │În funcţie de │ │ │
│3. │Gradul │fişa/cerinţele │ │ │
│ │ │postului │ │ │
├────┼────────────┼───────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │Până la │ │ │
│ │ │întoarcerea din│ │ │
│ │ │misiune să nu │ │ │
│ │ │depăşească │ │ │
│ │ │vârsta standard│ │ │
│ │ │de pensionare/ │ │ │
│ │ │limita de │ │ │
│ │ │vârstă în grad │ │ │
│ │ │pentru generali│ │ │
│4. │Vârsta │conform │ │ │
│ │ │legislaţiei în │ │ │
│ │ │vigoare. │ │ │
│ │ ├───────────────┤ │ │
│ │ │25-55 de ani │ │ │
│ │ │pentru │ │ │
│ │ │observatorii │ │ │
│ │ │militari - │ │ │
│ │ │cerinţă │ │ │
│ │ │solicitată de │ │ │
│ │ │ONU │ │ │
├────┼────────────┼───────────────┤ │ │
│ │ │Să fie apreciat│ │ │
│ │ │în ultimii trei│ │ │
│ │ │ani de │ │ │
│ │ │activitate cu │ │ │
│ │ │cel puţin două │ │ │
│ │ │calificative de│ │ │
│ │ │„Foarte bun“. │ │ │
│ │ ├───────────────┤ │ │
│ │ │În momentul │ │ │
│ │ │desfăşurării │ │ │
│ │ │testului de │ │ │
│ │ │evaluare a │ │ │
│ │ │nivelului de │ │ │
│ │ │cunoaştere a │ │ │
│ │ │limbii engleze │ │ │
│ │ │din cadrul │ │ │
│ │ │concursului de │ │ │
│ │ │selecţie să │ │ │
│ │ │aibă cel puţin │ │ │
│ │ │12 luni de la │ │ │
│ │ │întoarcerea din│ │ │
│ │ │ultima misiune │ │ │
│ │ │(temporară sau │ │ │
│ │ │post │ │ │
│ │ │permanent). │ │ │
│ │ │Pentru │ │ │
│ │ │posturile cu │ │ │
│ │ │caracter │ │ │
│ │ │specific, în │ │ │
│ │ │care baza de │ │ │
│ │ │selecţie este │ │ │
│ │ │insuficientă, │ │ │
│ │ │în momentul │ │ │
│ │ │desfăşurării │ │ │
│ │ │testului de │ │ │
│ │ │evaluare a │ │ │
│ │ │nivelului de │ │ │
│ │ │cunoaştere a │ │ │
│ │ │limbii engleze │ │ │
│ │ │din cadrul │ │ │
│ │ │concursului de │ │ │
│ │ │selecţie să │ │ │
│ │ │aibă cel puţin │ │ │
│ │ │6 luni de la │ │ │
│ │ │data │ │ │
│ │ │întoarcerii din│ │ │
│ │ │ultima misiune │Evaluarea │ │
│ │ │(temporară sau │competenţei │ │
│ │ │post │profesionale│ │
│ │ │permanent). │şi │ │
│ │ ├───────────────┤verificarea │Structura │
│ │ │Să nu aibă │cerinţelor │care propune│
│ │ │probleme │de personal,│candidaţii │
│ │ │personale sau │studiul │ │
│ │ │familiale │documentelor│ │
│ │ │deosebite care │de evidenţă │ │
│ │ │să îl împiedice│ │ │
│ │ │să plece în │ │ │
│ │ │misiune. │ │ │
│ │ ├───────────────┤ │ │
│ │ │Să nu fie │ │ │
│5. │Cerinţele de│urmărit, │ │ │
│ │personal │cercetat penal │ │ │
│ │ │sau │ │ │
│ │ │administrativ │ │ │
│ │ │ori judecat │ │ │
│ │ │pentru │ │ │
│ │ │săvârşirea │ │ │
│ │ │vreunei │ │ │
│ │ │infracţiuni sau│ │ │
│ │ │violare a │ │ │
│ │ │drepturilor │ │ │
│ │ │omului sau a │ │ │
│ │ │dreptului │ │ │
│ │ │internaţional │ │ │
│ │ │umanitar. │ │ │
│ │ ├───────────────┤ │ │
│ │ │Să nu aibă │ │ │
│ │ │candidaturi │ │ │
│ │ │depuse pentru │ │ │
│ │ │încadrarea │ │ │
│ │ │altor funcţii │ │ │
│ │ │militare │ │ │
│ │ │(posturi │ │ │
│ │ │permanente) sau│ │ │
│ │ │civile în │ │ │
│ │ │structuri │ │ │
│ │ │internaţionale,│ │ │
│ │ │cursuri în ţară│ │ │
│ │ │sau │ │ │
│ │ │străinătate. │ │ │
│ │ ├───────────────┤ │ │
│ │ │Să nu fi fost │ │ │
│ │ │repatriat, din │ │ │
│ │ │motive │ │ │
│ │ │imputabile, │ │ │
│ │ │sancţionat sau │ │ │
│ │ │anchetat pe │ │ │
│ │ │timpul unei │ │ │
│ │ │misiuni │ │ │
│ │ │internaţionale/│ │ │
│ │ │după │ │ │
│ │ │întoarcerea de │ │ │
│ │ │la o misiune/ │ │ │
│ │ │operaţie │ │ │
│ │ │executată în │ │ │
│ │ │afara │ │ │
│ │ │teritoriului │ │ │
│ │ │statului român.│ │ │
│ │ ├───────────────┤ │ │
│ │ │Să nu fi fost │ │ │
│ │ │declarat │ │ │
│ │ │„RESPINS“ de │ │ │
│ │ │două ori la │ │ │
│ │ │probele din │ │ │
│ │ │cadrul │ │ │
│ │ │concursurilor │ │ │
│ │ │de selecţie │ │ │
│ │ │organizate în │ │ │
│ │ │ultimul an, │ │ │
│ │ │raportat la │ │ │
│ │ │momentul │ │ │
│ │ │începerii │ │ │
│ │ │selecţiei. │ │ │
├────┼────────────┼───────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │Verificarea │ │
│ │ │ │se │Structura │
│ │ │ │realizează │stabilită de│
│ │ │ │conform art.│art. 114 │
│ │ │ │114 alin. │alin. (1) │
│ │ │ │(1) din │din │
│ │ │Condiţiile │Regulamentul│Regulamentul│
│ │ │impuse, conform│educaţiei │educaţiei │
│ │ │legislaţiei, │fizice │fizice │
│ │Evaluarea │pentru │militare, │militare, │
│ │nivelului de│efectuarea │aprobat prin│aprobat prin│
│6. │pregătire │testului de │Ordinul │Ordinul │
│ │fizică │evaluare a │ministrului │ministrului │
│ │ │nivelului de │apărării │apărării │
│ │ │pregătire │naţionale │naţionale │
│ │ │fizică │nr. M.149/ │nr. M.149/ │
│ │ │ │2012, cu │2012, cu │
│ │ │ │modificările│modificările│
│ │ │ │şi │şi │
│ │ │ │completările│completările│
│ │ │ │ulterioare -│ulterioare │
│ │ │ │admis/ │ │
│ │ │ │respins │ │
├────┼────────────┼───────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │Apt psihologic │ │ │
│ │ ├───────────────┤ │ │
│ │ │Apt medical │ │ │
│ │ │conform │ │ │
│ │ │cerinţelor │ │ │
│ │ │fişei medicale │ │Centrul │
│ │ │tip MApN. │ │Medical de │
│ │ │Examen medical │Vizită │Diagnostic │
│7. │Starea │la plecare/ │medicală - │şi Tratament│
│ │sănătăţii │înapoiere în/ │admis/ │Ambulatoriu │
│ │ │din misiune şi │respins │„Academician│
│ │ │fişă medicală │ │Ştefan │
│ │ │standard ONU - │ │Milcu“ │
│ │ │Medical Exam │ │ │
│ │ │Form MS-2 - │ │ │
│ │ │pentru │ │ │
│ │ │misiunile de │ │ │
│ │ │acest tip │ │ │
├────┼────────────┼───────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │Pentru ofiţeri │ │ │
│ │ │şi personal │ │ │
│ │ │civil - cel │ │ │
│ │ │puţin 90 de │ │ │
│ │ │puncte la │ │ │
│ │ │testul de │ │ │
│ │ │plasament sau │ │ │
│ │ │STANAG 6001 │ │ │
│ │ │minimum nivel │ │ │
│ │ │2.2.2.2, │ │ │
│ │ │valabil │ │Centrul │
│ │ │Pentru maiştri │ │naţional │
│ │ │militari, │Rezultatul │militar de │
│ │ │subofiţeri şi │obţinut la │testare │
│ │Cunoaşterea │soldaţi gradaţi│testul de │limbi │
│8. │limbii │profesionişti -│plasament/ │străine/ │
│ │engleze │cel puţin 80 de│certificat │Direcţia │
│ │ │puncte la │STANAG 6001 │generală │
│ │ │testul de │valabil │management │
│ │ │plasament sau │ │resurse │
│ │ │STANAG 6001 │ │umane │
│ │ │minimum nivel │ │ │
│ │ │2.2.2.2, │ │ │
│ │ │valabil │ │ │
│ │ ├───────────────┤ │ │
│ │ │Pentru │ │ │
│ │ │funcţiile de │ │ │
│ │ │vizibilitate, │ │ │
│ │ │STANAG 6001 │ │ │
│ │ │minimum nivel │ │ │
│ │ │2.2.2.2 │ │ │
├────┼────────────┼───────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │Pentru ofiţeri │ │ │
│ │ │şi personal │ │ │
│ │ │civil - cel │ │ │
│ │ │puţin 60 de │ │ │
│ │ │puncte la │ │ │
│ │ │testul de │ │ │
│ │ │plasament sau │ │ │
│ │ │STANAG 6001 │ │ │
│ │ │minimum nivel │ │ │
│ │ │1.1.1.1, │ │ │
│ │ │valabil │ │Centrul │
│ │ │Pentru maiştri │ │naţional │
│ │ │militari, │Rezultatul │militar de │
│ │ │subofiţeri şi │obţinut la │testare │
│ │Cunoaşterea │soldaţi gradaţi│testul de │limbi │
│9. │limbii │profesionişti -│plasament/ │străine/ │
│ │franceze │cel puţin 50 de│certificat │Direcţia │
│ │ │puncte la │STANAG 6001 │generală │
│ │ │testul de │valabil │management │
│ │ │plasament sau │ │resurse │
│ │ │STANAG 6001 │ │umane │
│ │ │minimum nivel │ │ │
│ │ │1.1.1.1, │ │ │
│ │ │valabil │ │ │
│ │ ├───────────────┤ │ │
│ │ │Pentru │ │ │
│ │ │funcţiile de │ │ │
│ │ │vizibilitate, │ │ │
│ │ │STANAG 6001 │ │ │
│ │ │minimum nivel │ │ │
│ │ │2.2.2.2 │ │ │
├────┼────────────┼───────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │Posesor al │ │ │
│ │ │permisului de │ │ │
│ │ │conducere │ │ │
│ │ │categoria B sau│ │ │
│ │ │conform fişei │ │ │
│ │ │postului │ │ │
│ │ ├───────────────┤ │ │
│ │ │Cel puţin 2 ani│ │Serviciul │
│ │ │experienţă de │Probă │poliţie │
│ │Conducere │conducător auto│practică - │militară al │
│10. │autoturisme ├───────────────┤admis/ │Statului │
│ │de teren │Abilităţi în │respins │Major al │
│ │ │conducerea │ │Apărării │
│ │ │vehiculelor 4x4│ │ │
│ │ ├───────────────┤ │ │
│ │ │Cunoştinţe │ │ │
│ │ │privind │ │ │
│ │ │executarea │ │ │
│ │ │întreţinerii │ │ │
│ │ │zilnice a │ │ │
│ │ │autoturismelor │ │ │
└────┴────────────┴───────────────┴────────────┴────────────┘


    ANEXA 2

    la criterii şi metodologie
    CRITERII DE IERARHIZARE
    pentru încadrarea funcţiilor de ofiţeri

┌────┬─────────────┬──────────────┬───────┐
│Nr. │Criteriul │Nivel │Punctaj│
│crt.│ │ │ │
├────┼─────────────┼──────────────┼───────┤
│ │ │Comandant de │1 │
│ │ │pluton/similar│ │
│ │ ├──────────────┼───────┤
│ │ │Locţiitor al │ │
│ │ │comandantului │1 │
│ │ │de companie/ │ │
│ │ │similar │ │
│ │ ├──────────────┼───────┤
│ │ │Comandant de │ │
│ │ │companie/ │2 │
│ │ │similar │ │
│ │ ├──────────────┼───────┤
│ │ │Comandant │ │
│ │Funcţii │batalion, │3 │
│ │îndeplinite │regiment/ │ │
│ │prin numire │similar │ │
│ │sau ├──────────────┼───────┤
│ │împuternicire│Funcţie de │ │
│ │(minimum 12 │execuţie │ │
│1. │luni │comandament │1 │
│ │consecutive) │structuri de │ │
│ │- se │nivel 1 şi 2 │ │
│ │punctează o ├──────────────┼───────┤
│ │singură │Funcţie de │ │
│ │funcţie din │conducere │ │
│ │fiecare │comandament │2 │
│ │categorie │structuri de │ │
│ │ │nivel 1 şi 2 │ │
│ │ ├──────────────┼───────┤
│ │ │Funcţie de │ │
│ │ │execuţie │ │
│ │ │comandament │2 │
│ │ │structuri de │ │
│ │ │nivel 3 şi 4 │ │
│ │ ├──────────────┼───────┤
│ │ │Funcţie de │ │
│ │ │conducere │ │
│ │ │comandament │3 │
│ │ │structuri de │ │
│ │ │nivel 3 şi 4 │ │
├────┼─────────────┼──────────────┼───────┤
│ │ │Studii │ │
│ │ │universitare │ │
│ │ │cu diplomă de │ │
│ │ │licenţă, │2 │
│ │ │absolvite în │ │
│ │ │instituţii │ │
│ │ │militare de │ │
│ │ │învăţământ │ │
│ │ ├──────────────┼───────┤
│ │ │Master de │ │
│ │ │conducere │ │
│ │ │interarme │ │
│ │ │absolvit la │ │
│ │ │Universitatea │2 │
│ │ │Naţională de │ │
│2. │Studii/ │Apărare sau în│ │
│ │Cursuri │străinătate şi│ │
│ │ │echivalat ca │ │
│ │ │atare │ │
│ │ ├──────────────┼───────┤
│ │ │Curs avansat/ │1 │
│ │ │similar │ │
│ │ ├──────────────┼───────┤
│ │ │Curs de stat │1 │
│ │ │major/similar │ │
│ │ ├──────────────┼───────┤
│ │ │Curs de │ │
│ │ │conducere a │ │
│ │ │operaţiilor │2 │
│ │ │multinaţionale│ │
│ │ │întrunite - │ │
│ │ │JOINT │ │
├────┼─────────────┴──────────────┼───────┤
│ │Participarea la misiuni/ │ │
│ │operaţii în afara │ │
│ │teritoriului statului român │ │
│ │(pentru o perioadă de │ │
│3. │minimum 120 de zile │1 │
│ │consecutive) sau încadrarea │ │
│ │unui post permanent în │ │
│ │străinătate (se punctează o │ │
│ │singură dată) │ │
├────┼────────────────────────────┼───────┤
│4. │Decoraţii naţionale (ordine,│2 │
│ │cruci şi medalii) │ │
├────┼─────────────┬──────────────┼───────┤
│ │Participarea │ │ │
│ │la misiuni/ │ │ │
│ │operaţii în │3 misiuni │–2 │
│ │afara │ │ │
│ │teritoriului │ │ │
│5. │statului ├──────────────┼───────┤
│ │român (pentru│ │ │
│ │o perioadă de│ │ │
│ │minimum 120 │4 sau mai │–3 │
│ │de zile │multe misiuni │ │
│ │consecutive) │ │ │
│ │ │ │ │
└────┴─────────────┴──────────────┴───────┘

    NOTE:
    1. Pentru ofiţerii specialişti, cum ar fi justiţie militară sau medicină, cursurile absolvite în domeniul de specialitate cu durata mai mare de o lună se punctează o singură dată cu 2 puncte, indiferent de numărul cursurilor absolvite.
    2. Pentru ofiţerii proveniţi din maiştri militari/subofiţeri se punctează funcţiile/cursurile îndeplinite/absolvite ca ofiţeri.
    3. (1) În situaţia în care mai mulţi candidaţi obţin acelaşi punctaj, se stabilesc următoarele criterii de departajare:
    a) competenţa lingvistică - are prioritate candidatul cu cel mai ridicat nivel al cunoştinţelor, conform certificatului de competenţă lingvistică valabil, minimum nivel 2.2.2.2, acordat în conformitate cu STANAG 6001, iar în situaţia în care niciunul dintre candidaţi nu deţine acest certificat, ierarhizarea se face în baza punctajului obţinut la testul de plasament;
    b) experienţa profesională, dobândită în ţară sau străinătate, prin îndeplinirea atribuţiilor fişei postului din teatrul de operaţii unde urmează să desfăşoare activitatea, cu câte 1 punct pentru fiecare an de experienţă;
    c) participarea la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român, aşa cum sunt definite în Legea nr. 121/2011, cu modificările şi completările ulterioare, prioritate având candidatul cu cele mai puţine participări.

    (2) Dacă după aplicarea criteriului de la alin. (1) lit. a) se menţine egalitatea, se aplică criteriul de la alin. (1) lit. b). În situaţia în care nu se realizează departajarea candidaţilor după aplicarea criteriului de la alin. (1) lit. b), se aplică criteriul de la alin. (1) lit. c).



    ANEXA 3

    la criterii şi metodologie
    CRITERII DE IERARHIZARE
    pentru încadrarea funcţiilor de subofiţeri/maiştri militari

┌────┬─────────────┬─────────────┬───────┐
│Nr. │Criteriul │Nivel │Punctaj│
│crt.│ │ │ │
├────┼─────────────┼─────────────┼───────┤
│ │ │Comandant de │1 │
│ │ │grupă/similar│ │
│ │ ├─────────────┼───────┤
│ │ │Locţiitor al │ │
│ │ │comandantului│1 │
│ │ │de pluton/ │ │
│ │ │similar │ │
│ │Funcţii ├─────────────┼───────┤
│ │îndeplinite │Comandant de │ │
│ │prin numire │pluton/ │2 │
│ │sau │similar │ │
│ │împuternicire├─────────────┼───────┤
│ │(minimum 12 │Subofiţer de │ │
│1. │luni │companie/de │2 │
│ │consecutive) │comandă │ │
│ │- se ├─────────────┼───────┤
│ │punctează o │Administrator│1 │
│ │singură │/Şef depozit │ │
│ │funcţie din ├─────────────┼───────┤
│ │fiecare │Subofiţer de │ │
│ │categorie │stat major │1 │
│ │ │structuri de │ │
│ │ │nivel 1 şi 2 │ │
│ │ ├─────────────┼───────┤
│ │ │Subofiţer de │ │
│ │ │stat major │2 │
│ │ │structuri de │ │
│ │ │nivel 3 şi 4 │ │
├────┼─────────────┼─────────────┼───────┤
│ │ │Studii │ │
│ │ │postliceale, │ │
│ │ │absolvite în │2 │
│ │ │instituţii │ │
│ │ │militare de │ │
│ │ │învăţământ │ │
│ │ ├─────────────┼───────┤
│ │ │Curs de │ │
│ │Studii/ │plutonier │ │
│2. │Cursuri │major/maistru│1 │
│ │ │militar clasa│ │
│ │ │a II-a │ │
│ │ ├─────────────┼───────┤
│ │ │Curs de │ │
│ │ │plutonier │ │
│ │ │adjutant/ │2 │
│ │ │maistru │ │
│ │ │militar clasa│ │
│ │ │I │ │
├────┼─────────────┴─────────────┼───────┤
│ │Participarea la misiuni/ │ │
│ │operaţii în afara │ │
│ │teritoriului statului român│ │
│ │(pentru o perioadă de │ │
│3. │minimum 120 de zile │1 │
│ │consecutive) sau încadrarea│ │
│ │unui post permanent în │ │
│ │străinătate (se punctează o│ │
│ │singură dată) │ │
├────┼───────────────────────────┼───────┤
│4. │Decoraţii naţionale │2 │
│ │(ordine, cruci şi medalii) │ │
├────┼─────────────┬─────────────┼───────┤
│ │Participarea │ │ │
│ │la misiuni/ │ │ │
│ │operaţii în │3 misiuni │–2 │
│ │afara │ │ │
│ │teritoriului │ │ │
│5. │statului ├─────────────┼───────┤
│ │român (pentru│ │ │
│ │o perioadă de│ │ │
│ │minimum 120 │4 sau mai │–3 │
│ │de zile │multe misiuni│ │
│ │consecutive) │ │ │
│ │ │ │ │
└────┴─────────────┴─────────────┴───────┘

    NOTE:
    1. Pentru specialişti, cum ar fi medicină, cursurile absolvite în domeniul de specialitate cu durata mai mare de o lună se punctează o singură dată cu 2 puncte, indiferent de numărul cursurilor absolvite.
    2. (1) În situaţia în care mai mulţi candidaţi obţin acelaşi punctaj, se stabilesc următoarele criterii de departajare:
    a) competenţa lingvistică - are prioritate candidatul cu cel mai ridicat nivel al cunoştinţelor, conform certificatului de competenţă lingvistică valabil, minimum nivel 2.2.2.2, acordat în conformitate cu STANAG 6001, iar în situaţia în care niciunul dintre candidaţi nu deţine acest certificat, ierarhizarea se face în baza punctajului obţinut la testul de plasament;
    b) experienţa profesională, dobândită în ţară sau străinătate prin îndeplinirea atribuţiilor fişei postului din teatrul de operaţii unde urmează să desfăşoare activitatea, cu câte 1 punct pentru fiecare an de experienţă;
    c) participarea la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român, aşa cum sunt definite în Legea nr. 121/2011, cu modificările şi completările ulterioare, prioritate având candidatul cu cele mai puţine participări.

    (2) Dacă după aplicarea criteriului de la alin. (1) lit. a) se menţine egalitatea, se aplică criteriul de la alin. (1) lit. b). În situaţia în care nu se realizează departajarea candidaţilor după aplicarea criteriului de la alin. (1) lit. b), se aplică criteriul de la alin. (1) lit. c).



    ANEXA 4

    la criterii şi metodologie
    - model -
    Aprob
    Comandantul .......................................
    (eşalonul superior)
    ................
    (gradul)
    .......................................
    (prenumele şi numele)
    PLANUL DE MĂSURI
    al ........................... (denumirea structurii) pentru planificarea,
    organizarea şi desfăşurarea selecţiei personalului în vederea participării
    la misiunea ............................................... (denumirea misiunii)
    I. Referinţe: se înscriu actele normative în baza cărora se execută selecţia personalului.
    II. Scopul: este menţionat modul prin care se realizează încadrarea cu personal, astfel încât să se atingă finalitatea dorită - încadrarea cu personal a statului de organizare pentru misiune şi trecerea la executarea pregătirii şi instruirii trupelor.
    III. Obiective: se menţionează date referitoare la selecţia personalului, astfel încât structurile ce urmează să participe la misiuni în afara teritoriului statului român să aibă încadrate funcţiile din statul de organizare, conform specificaţiilor acestuia referitoare la arme/specialităţi/specializare/competenţă lingvistică, precum şi încadrarea rezervei de personal.
    IV. Specificaţiile planificării, organizării şi desfăşurării selecţiei: se detaliază datele referitoare la activităţile ce urmează a se desfăşura de către structurile cu implicaţii în planificarea, organizarea şi desfăşurarea selecţiei, cum ar fi modul de executare a evaluării psihologice/psihotehnice, vizitei medicale, a specificaţiilor cuprinse în ordinul de operaţionalizare referitoare la evaluarea capacităţilor fizice etc.
    V. Restrângeri şi limitări: se detaliază posibilităţile de asigurare a specialităţilor din cadrul structurii, în vederea încadrării funcţiilor din statul de organizare pentru misiune, modalităţile de asigurare, precum şi alte date care ar putea conduce la unele greutăţi în ceea ce priveşte asigurarea personalului.
    VI. Detalii privind încadrarea statului de organizare: se înscriu date privind încadrarea statului de organizare şi a rezervei de înlocuire.
    VII. Structurile care asigură completarea cu personal a funcţiilor rămase disponibile şi încadrarea rezervei de înlocuire: sunt nominalizate structurile care asigură personalul pentru încadrarea funcţiilor disponibile şi a rezervei de înlocuire, pe arme şi specialităţi.
    VIII. Detalii privind desfăşurarea selecţiei: sunt menţionate date referitoare la perioada, locul şi felul în care se desfăşoară activităţile specifice selecţiei.
    IX. Rapoarte ce se înaintează la eşalonul superior referitoare la stadiul desfăşurării selecţiei: sunt specificate rapoartele care se înaintează eşalonului superior referitoare la stadiul desfăşurării selecţiei. Acestea se înaintează, de regulă, la finalizarea unei etape din cadrul selecţiei.
    X. Graficul cu activităţile ce se desfăşoară pentru planificarea, organizarea şi desfăşurarea selecţiei la nivelul ..................................
    (denumirea structurii)

┌────┬───────────┬─────────────────────────────────────────────────────┬──────────┐
│ │ │Încadrare în timp/zile │Observaţii│
│Nr. │ ├──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┼──────────┤
│crt.│Activităţi │H │H │H │H │H │H │H │H │H │H │H │H │H │H │H │H │H │H │ │
│ │ │+ │+ │+ │+ │+ │+ │+ │+ │+ │+ │+ │+ │+ │+ │+ │+ │+ │+ │ │
│ │ │5 │10│15│20│25│30│35│40│45│50│55│60│65│70│75│80│85│90│ │
├────┼───────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──────────┤
│ │Analiza │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │statului de│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│1. │organizare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │misiune │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──────────┤
│ │Încadrarea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│2. │de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │principiu/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │iniţială │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──────────┤
│ │Înaintarea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │rapoartelor│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│3. │cu │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │funcţiile │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │disponibile│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──────────┤
│ │Efectuarea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│4. │evaluării │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │psihologice│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──────────┤
│n │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──────────┘


    Comandantul ....................................,
                               (denumirea structurii)
    (gradul) ...............................................
                  (prenumele şi numele)
    • Caracterul planului de măsuri, după completare, este de secret de serviciu.
    • H - ziua/data emiterii ordinului de operaţionalizare de către şeful categoriei de forţe ale armatei/comandamentului de armă.

    ANEXA 5

    la criterii şi metodologie
    - Model -
    ROMÂNIA
    MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
    UNITATEA MILITARĂ 0......
    Grad, nume, prenume
    Nr. ............... din ....................
    ŞEFULUI (COMANDANTULUI) UNITĂŢII MILITARE ................................
    Raportez:
    Rog aprobaţi participarea la selecţia organizată în vederea încadrării, pe bază de voluntariat, a funcţiei de ........................... (ofiţer de stat major, observator militar, ofiţer de legătură sau denumirea din fişa postului) în teatrul de operaţii/la misiunea sub egida NATO/ONU/OSCE/UE din ....., în perioada ......
    Consimt să mă supun regulilor şi restricţiilor specifice misiunii desfăşurate sub egida NATO/ONU/OSCE/UE, indiferent de riscurile existente, şi accept condiţiile de retribuire specifice misiunii.
    Menţionez că în prezent nu sunt anchetat, cercetat sau judecat pentru săvârşirea vreunei infracţiuni, nu am cunoştinţă despre existenţa vreunei acuzaţii/plângeri la adresa mea referitoare la comiterea sau complicitate la comiterea unei infracţiuni, prin acţiune sau inacţiune, nu am probleme personale care să mă împiedice să particip la misiune, nu figurez în baza de date pentru o altă formă de pregătire şi nu am depus candidaturi pentru încadrarea altor funcţii militare sau civile în structuri internaţionale.
    Dacă voi fi selecţionat şi nominalizat să particip la misiune, dar nu mai pot participa din motive imputabile mie, mă oblig să suport consecinţele legale şi/sau disciplinare, precum şi costurile aferente procedurilor de selecţie şi deplasării în şi din misiune.
    Dacă voi fi repatriat înainte de terminarea misiunii, din cauze imputabile mie sau la cerere, mă oblig să suport consecinţele legale şi/sau disciplinare, precum şi costurile aferente procedurilor de selecţie şi ale deplasării în şi din misiune.
    Am luat cunoştinţă de prevederile Ordinului ministrului apărării naţionale nr. M.101/2011 pentru aprobarea Criteriilor şi metodologiei privind selecţia personalului în vederea participării la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român, cu modificările şi completările ulterioare.
    Menţionez că nu sunt suspendat din funcţie sau pus la dispoziţie în condiţiile prevăzute în Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare.
    Mă angajez să respect prevederile Legii nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    Data ........................
    Semnătura ...........................

    ANEXA 6

    la criterii şi metodologie
    - Model -
    ROMÂNIA
    MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
    Statul Major al Apărării
    Direcţia personal şi mobilizare
    Data
    Nr. .................
    - Bucureşti -
    NECLASIFICAT
    Exemplarul nr. ....
    Aprob
    PLAN DE MĂSURI
    pentru organizarea selecţiei din perioada ....... în vederea încadrării funcţiei .....

┌────┬──────────────┬────┬─────┬───────┬──────────┐
│Nr. │Activitatea │Data│Locul│Cine │Observaţii│
│crt.│ │ │ │execută│ │
├────┼──────────────┼────┼─────┼───────┼──────────┤
│ │Elaborarea │ │ │ │ │
│1. │cerinţelor de │ │ │ │ │
│ │personal │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼────┼─────┼───────┼──────────┤
│ │Întocmirea │ │ │ │ │
│2. │bazei de │ │ │ │ │
│ │selecţie │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼────┼─────┼───────┼──────────┤
│ │Transmiterea │ │ │ │ │
│ │solicitărilor │ │ │ │ │
│ │de personal │ │ │ │ │
│ │către │ │ │ │ │
│3. │structurile │ │ │ │ │
│ │menţionate în │ │ │ │ │
│ │baza de │ │ │ │ │
│ │selecţie la │ │ │ │ │
│ │structurile │ │ │ │ │
│ │evaluatoare │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼────┼─────┼───────┼──────────┤
│ │Centralizarea │ │ │ │ │
│ │propunerilor │ │ │ │ │
│ │primite şi │ │ │ │ │
│ │pregătirea │ │ │ │ │
│ │documentaţiei │ │ │ │ │
│ │necesare │ │ │ │ │
│4. │desfăşurării │ │ │ │ │
│ │concursului de│ │ │ │ │
│ │selecţie: │ │ │ │ │
│ │tabele │ │ │ │ │
│ │nominale, fişe│ │ │ │ │
│ │medicale, │ │ │ │ │
│ │formulare de │ │ │ │ │
│ │lucru etc. │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼────┼─────┼───────┼──────────┤
│ │Întâlnire cu │ │ │ │ │
│ │candidaţii, │ │ │ │ │
│ │instructaj │ │ │ │ │
│ │privind │ │ │ │ │
│ │programul │ │ │ │ │
│ │selecţiei, │ │ │ │ │
│5. │preluarea │ │ │ │ │
│ │documentelor │ │ │ │ │
│ │solicitate şi │ │ │ │ │
│ │înmânarea │ │ │ │ │
│ │fişelor │ │ │ │ │
│ │medicale. │ │ │ │ │
│ │Examinarea │ │ │ │ │
│ │psihologică │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼────┼─────┼───────┼──────────┤
│ │Evaluarea │ │ │ │ │
│6. │cunoştinţelor │ │ │ │ │
│ │de limba │ │ │ │ │
│ │engleză │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼────┼─────┼───────┼──────────┤
│ │Examinarea │ │ │ │ │
│7. │deprinderilor │ │ │ │ │
│ │auto │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼────┼─────┼───────┼──────────┤
│8. │Examinarea │ │ │ │ │
│ │medicală │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼────┼─────┼───────┼──────────┤
│ │Verificarea │ │ │ │ │
│9. │îndeplinirii │ │ │ │ │
│ │cerinţelor de │ │ │ │ │
│ │personal │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼────┼─────┼───────┼──────────┤
│ │Centralizarea │ │ │ │ │
│10. │rezultatelor │ │ │ │ │
│ │examinărilor │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼────┼─────┼───────┼──────────┤
│ │Întocmirea │ │ │ │ │
│ │documentelor │ │ │ │ │
│ │şi prezentarea│ │ │ │ │
│ │rezultatelor │ │ │ │ │
│11. │candidaţilor, │ │ │ │ │
│ │în vederea │ │ │ │ │
│ │finalizării │ │ │ │ │
│ │concursului de│ │ │ │ │
│ │selecţie │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼────┼─────┼───────┼──────────┤
│ │Iniţierea │ │ │ │ │
│12. │raportului de │ │ │ │ │
│ │misiune │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼────┼─────┼───────┼──────────┤
│13. │Comunicarea │ │ │ │ │
│ │rezultatelor │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼────┼─────┼───────┼──────────┤
│ │Solicitarea │ │ │ │ │
│14. │certificatelor│ │ │ │ │
│ │de securitate │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼────┼─────┼───────┼──────────┤
│ │Înştiinţarea │ │ │ │ │
│ │Direcţiei │ │ │ │ │
│ │instruire şi │ │ │ │ │
│15. │doctrină │ │ │ │ │
│ │privind │ │ │ │ │
│ │perioada de │ │ │ │ │
│ │pregătire │ │ │ │ │
│ │centralizată │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼────┼─────┼───────┼──────────┤
│ │Emiterea │ │ │ │ │
│16. │ordinelor de │ │ │ │ │
│ │detaşare │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼────┼─────┼───────┼──────────┤
│ │Expedierea │ │ │ │ │
│17. │extraselor din│ │ │ │ │
│ │ordinul de │ │ │ │ │
│ │detaşare │ │ │ │ │
└────┴──────────────┴────┴─────┴───────┴──────────┘

    Şeful ....................,
    ................
    (gradul)
    ................................
    (prenumele şi numele)
    Întocmit
    ................
    (gradul)
    ...............................
    (prenumele şi numele)

    ANEXA 7

    la criterii şi metodologie
    - model -
    BAZA DE SELECŢIE
    pentru organizarea activităţii de selecţie din perioada .................

┌────┬────────┬──────┬───────────────────┬─────┐
│ │Cod │ │Solicitări │ │
│Nr. │denumire│Gradul├─────────┬─────────┤TOTAL│
│crt.│funcţie │ │Structura│Nr. de │ │
│ │ │ │ │candidaţi│ │
├────┴────────┴──────┴─────────┴─────────┴─────┤
│COMANDAMENTUL FORŢEI MULTINAŢIONALE │
├────┬───────────────┬─────────┬─────────┬─────┤
│ │ │SMFT │ │ │
│ │ ├─────────┼─────────┼─────┤
│1 │ │SMFA │ │ │
│ │ ├─────────┼─────────┼─────┤
│ │ │SMFN │ │ │
├────┴───────────────┴─────────┴─────────┴─────┤
│COMANDAMENTUL CORPULUI MULTINAŢIONAL │
├────┬───────────────┬─────────┬─────────┬─────┤
│ │ │ │ │ │
│2 │ ├─────────┼─────────┼─────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼────────┬──────┼─────────┼─────────┼─────┤
│.. │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼──────┼─────────┼─────────┼─────┤
│.. │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼──────┼─────────┼─────────┼─────┤
│.. │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼──────┼─────────┼─────────┼─────┤
│.. │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼──────┼─────────┼─────────┼─────┤
│.. │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼──────┼─────────┼─────────┼─────┤
│.. │ │ │ │ │ │
├────┴────────┴──────┴─────────┴─────────┴─────┤
│COMANDAMENTUL BRIGĂZII ÎNAINTATE VEST │
├────┬───────────────┬─────────┬─────────┬─────┤
│ │ │ │ │ │
│n │ ├─────────┼─────────┼─────┤
│ │ │ │ │ │
└────┴───────────────┴─────────┴─────────┴─────┘

    Şeful Direcţiei personal şi mobilizare,
    ...........
    (gradul)
    .......................
    (prenumele şi numele)
    Întocmit
    ...........
    (gradul)
    .......................
    (prenumele şi numele)

    ANEXA 8

    la criterii şi metodologie
    - Model -
    TABEL
    cu rezultatele obţinute de candidaţii participanţi la concursul
    de selecţie pentru ocuparea unor funcţii în cadrul ..............

┌────┬────────────────┬──────────────────────┬──────────────────────────┬────────────┬─────────┬──────────┐
│ │Postul │Personal propus │Rezultate criterii │Criterii de │ │ │
│ │ │ │eliminatorii │ierarhizare │ │ │
│Nr. ├───────┬────────┼────┬───────┬─────────┼───────┬────────┬─────────┤(anexa nr. │Număr de │ │
│crt.│ │ │ │ │ │ │Psiho │Evaluare │2, anexa nr.│misiuni │Observaţii│
│ │Grad │Cod/ │Grad│Nume, │U.M./ │Limba │Auto │pregătire│3 la │executate│ │
│ │funcţie│Denumire│ │prenume│Structură│engleză│Vizita │fizică │criterii şi │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │medicală│ │metodologie)│ │ │
├────┼───────┼────────┼────┼───────┼─────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼─────────┼──────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼────────┼────┼───────┼─────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼─────────┼──────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────┴────────┴────┴───────┴─────────┴───────┴────────┴─────────┴────────────┴─────────┴──────────┘


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016