Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
CRITERII SI STANDARDE din 13 iulie 2005 de acreditare a formatorilor
I. Absolvirea programului de formare de formatori organizat de Centrul Naţional de Formare şi Cercetare în Adicţii II. Demonstrarea de aptitudini de formare tehnice, intelectuale, de comunicare şi de relaţionare în cadrul organizãrii/susţinerii unei sesiuni de formare A. Aptitudini de formare tehnice*): _________ *) Pentru reacreditare sunt valabile prevederile lit. A-C.
1. îndeplinirea standardelor de performanţã în domeniul pentru care solicitã acreditarea; 2. interpretarea datelor în vederea identificãrii şi analizei necesitãţilor educaţionale în domeniul pentru care solicitã acreditarea; 3. formularea obiectivelor educaţionale în domeniul pentru care solicitã acreditarea; 4. selectarea şi utilizarea adecvatã a tehnologiei de formare (metodele şi tehnicile de formare), a mijloacelor audiovizuale şi a materialelor auxiliare, corespunzãtor obiectivelor formãrii; 5. proiectarea şi planificarea sesiunilor de formare, utilizarea adecvatã a timpului în susţinerea activitãţilor de formare; 6. aplicarea metodelor de evaluare/autoevaluare, corespunzãtor obiectivelor formulate, şi alcãtuirea diferitelor tipuri de formulare de evaluare, corespunzãtor procesului formãrii, programului şi formatorilor; 7. redactarea raportului de activitãţi având urmãtoarele componente: narativã, evaluativã şi financiarã. B. Aptitudini de formare intelectuale: 1. analizã şi sintezã, conceptualizare şi concretizare a modelelor dezirabile de performanţã; 2. selectarea şi adaptarea conţinutului formãrii la nivelul de înţelegere a participanţilor; 3. procesarea activitãţilor formãrii şi sumarizarea. C. Aptitudini de comunicare şi de relaţionare: 1. aplicarea principiilor educaţiei adultului; 2. aplicarea eficientã a principiilor comunicãrii verbale şi nonverbale în procesul de formare, abilitãţi de motivare, de reflectare, de feed-back; 3. iniţierea şi menţinerea dinamicii de grup în vederea formãrii echipei/grupului, aplicarea principiilor de rezolvare a problemelor, inclusiv de management al conflictului, negociere; 4. empatie, flexibilitate, receptivitate şi respect pentru participanţi; 5. dorinţa şi capacitatea de autoformare continuã.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email