───┬──────────────┬───────────────────────┬────────────────────────┬────────────────────────
Nr.│Criterii de │Definirea criteriului │ Definirea criteriului │ Definirea criteriului
crt│performanta │pentru functionarii │ pentru functionarii │ pentru functionarii
│ │publici din clasa I │ publici din clasa II │ publici din clasa III
│ │ │ │
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────
1 │Adaptabilitate│Capacitatea de a │Capacitatea de a │Capacitatea de a
│ │indeplini activitatile │indeplini activitatile │indeplini activitatile
│ │pe care le presupune │pe care le presupune │pe care le presupune
│ │realizarea atributiilor│realizarea atributiilor │realizarea atributiilor
│ │corespunzatoare fun- │corespunzatoare fun- │corespunzatoare fun-
│ │ctiei publice, a atri- │ctiei publice, a atri- │ctiei publice, a atri-
│ │butiilor delegate, │butiilor delegate, │butiilor delegate,
│ │precum si a activita- │capacitatea de a │capacitatea de a
│ │tilor sau lucrarilor │desfasura activitati │desfasura activitati
│ │cu caracter neplani- │intr-un context │intr-un context
│ │ficat. │reglementat. │reglementat.
│ │ │ │
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────────
2 │Asumarea res- │Capacitatea de a │Capacitatea de a │Capacitatea de a
│ponsabilita- │accepta erorile sau, │accepta erorile sau, │accepta erorile sau,
│tilor │dupa caz, deficientile │dupa caz, deficientile │dupa caz, deficientile
│ │propriei activitati, │propriei activitati, │propriei activitati,
│ │de a rspunde pentru │de a rspunde pentru │de a rspunde pentru
│ │acestea; capacitatea │acestea; capacitatea │acestea; capacitatea
│ │de a invata din greseli│de a invata din greseli │de a invata din greseli
│ │si de a nu le mai │si de a nu le mai │si de a nu le mai
│ │repeta. │repeta. │repeta.
│ │ │ │
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────
3 │Capacitatea de│Capacitatea de a │Capacitatea de a │Capacitatea de a
│a rezolva │depasi obstacolele sau │depasi obstacolele sau │depasi obstacolele sau
│problemele │dificultatile inter- │dificultatile inter- │dificultatile inter-
│ │venite in activitatea │venite in activitatea │venite in activitatea
│ │curenta, prin identi- │curenta, prin identi- │curenta, prin solici-
│ │ficarea solutiilor │ficarea solutiilor │tarea solutiilor
│ │adecvate de rezolvare │adecvate de rezolvare │adegvate de rezolvare.
│ │si asumarea riscului. │si asumarea riscului. │
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────
4 │Capacitatea de│Capacitatea de a pune │Capacitatea de a pune │Capacitatea de a pune
│implementare │eficient in practica │eficient in practica │eficient in practica
│ │solutiile proprii si │solutiile proprii si │solutiile proprii si
│ │pe cele dispuse pentru │pe cele dispuse pentru │pe cele dispuse pentru
│ │desfasurarea activi- │desfasurarea activi- │desfasurarea activi-
│ │tatilor in mod cores- │tatilor in mod cores- │tatilor in mod cores-
│ │punzator, in scopul │punzator, in scopul │punzator, in scopul
│ │realizarii obiecti- │realizarii obiecti- │realizarii obiecti-
│ │velor. │velor. │velor.
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────
5 │Capacitatea de│Angajament in reali- │Angajament in reali- │Angajament in reali-
│autoperfectio-│zarea obiectivelor; │zarea obiectivelor; │zarea obiectivelor;
│nare si de │dorinta permanenta de │dorinta permanenta de │dorinta permanenta de
│valorificare a│perfectionare profe- │perfectionare profe- │perfectionare profe-
│experientei │sionala, de imbunata- │sionala, de imbunata- │sionala, de imbunata-
│dobandite │tire a activitatii │tire a activitatii │tire a activitatii
│ │curente; aptitudinea │curente; aptitudinea │curente; aptitudinea
│ │de a pune in practica │de a pune in practica │de a pune in practica
│ │cunostintele si de- │cunostintele si de- │cunostintele si de-
│ │prinderile dobandite │prinderile dobandite │prinderile dobandite
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────
6 │Capacitatea de│Capacitatea de a │Capacitatea de a │
│analiza si │interpreta un volum │interpreta un volum │
│sinteza │mare de informatii, │mare de informatii, │
│ │de a identifica si de │de a identifica si de │
│ │a valorifica │a valorifica │
│ │constantele si elemen- │constantele si elemen- │
│ │tele noi, de a selecta │tele noi, de a selecta │
│ │aspectele esentiale │aspectele esentiale │
│ │pentru domeniul │pentru domeniul │
│ │analizat. │analizat. │
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────
7 │Creativitate │Atitudine activa in │Atitudine activa in │Atitudine activa in
│si spirit de │solutionarea proble- │solutionarea proble- │solutionarea proble-
│initiativa │melor si realizarea │melor si realizarea │melor si realizarea
│ │obiectivelor prin │obiectivelor prin │obiectivelor prin
│ │crearea unor moduri │crearea unor moduri │crearea unor moduri
│ │alternative de rezol- │alternative de rezol- │alternative de rezol-
│ │vare a problemelor │vare a problemelor │vare a problemelor
│ │curente, atitudine │curente, atitudine │curente, atitudine
│ │pozitiva fata de │pozitiva fata de │pozitiva fata de
│ │idei noi; iventivitate │idei noi; iventivitate │idei noi; spirit
│ │in gasirea unor cai de │in gasirea unor cai de │iventiv.
│ │optimizare a activi- │optimizare a activi- │
│ │tatii desfasurate. │tatii desfasurate. │
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────
8 │Capacitatea de│Capacitatea de a │Capacitatea de a │Capacitatea de a
│planificare si│previziona cerintele, │previziona cerintele, │organiza timpul
│de a actiona │oportunitatile si │oportunitatile si │propriu pentru
│strategic │posibilele riscuri si │posibilele riscuri si │indeplinirea eficienta
│ │consecintele acestora; │consecintele acestora; │a atributiilor de
│ │capacitatea de a │capacitatea de a │serviciu.
│ │anticipa solutii si de │anticipa solutii si de │
│ │a organiza timpul │a organiza timpul │
│ │propriu sau, dupa caz, │propriu pentru │
│ │al celorlalti, pentru │indeplinirea eficienta │
│ │indeplinirea eficienta │a atributiilor de │
│ │a atributiilor de │serviciu. │
│ │serviciu. │ │
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────
9 │Capacitatea de│Aptitudinea de a │Aptitudinea de a │Aptitudinea de a
│a comunica │transmite si recepta cu│transmite si recepta cu │transmite si recepta cu
│ │usurinta informatiile, │usurinta informatiile, │usurinta informatiile,
│ │in scris si verbal. │in scris si verbal. │in scris si verbal.
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────
10│Capacitatea de│Capacitatea de a │ │
│a lucra │desfasura activitati │ │
│independent │pentru indeplinirea │ │
│ │atributiilor de │ │
│ │serviciu fara a │ │
│ │solicita coordonare, │ │
│ │cu exceptia cazurilor │ │
│ │in care activitatile │ │
│ │implica luarea unor │ │
│ │decizii care depasesc │ │
│ │limitele de competenta │ │
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────
11│Capacitatea de│Capacitatea de a se │Capacitatea de a se │Capacitatea de a se
│a lucra in │integra intr-o echipa, │integra intr-o echipa, │integra intr-o echipa,
│echipa │de a-si aduce contri- │de a-si aduce contri- │de a-si aduce contri-
│ │butia prin participare │butia prin participare │butia prin participare
│ │efectiva, de a tran- │efectiva, de a tran- │efectiva, de a tran-
│ │smite si de a influenta│smite si de a influenta │smite si de a influenta
│ │idei, pentru realizarea│idei, pentru realizarea │idei, pentru realizarea
│ │obiectivelor acesteia. │obiectivelor acesteia. │obiectivelor acesteia.
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────
12│Competenta in │Capacitatea de a se │Capacitatea de a se │Capacitatea de a se
│redactare │exprima in scris, │exprima in scris, │exprima in scris,
│ │fluient, clar si concis│fluient, clar si concis │fluient, clar si concis
│ │de a utiliza corect │de a utiliza corect │de a utiliza corect
│ │vocabularul si de a │vocabularul si de a │vocabularul si de a
│ │folosi limbajul │folosi limbajul │folosi limbajul
│ │corespunzator exi- │corespunzator exi- │corespunzator exi-
│ │gentelor care trebuie │gentelor care trebuie │gentelor care trebuie
│ │sa caracterizeze │sa caracterizeze │sa caracterizeze
│ │documentele elaborat. │documentele elaborat. │documentele elaborate.
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────
13│Capacitatea de│Capacitatea de a │ │
│consiliere │oferi sprijin informa- │ │
│ │tional, cu argumentare │ │
│ │solida, justificata │ │
│ │corespunzator si pre- │ │
│ │zentata in mod adecvat │ │
│ │atunci cand este │ │
│ │solicitat. │ │
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────
14│Capacitatea │Capacitatea de a oferi │Capacitatea de a oferi │
│de indrumare │informatia adecvata │informatia adecvata │
│ │desfasurarii unei │desfasurarii unei │
│ │anumite activitati si │anumite activitati si │
│ │de a oferi sprijin in │de a oferi sprijin in │
│ │valorificarea acesteia │valorificarea acesteia │
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────
15│Abilitati in │Aptitudinea de a │Aptitudinea de a │Aptitudinea de a
│utilizarea │utiliza calculatoarele,│utiliza calculatoarele, │utiliza calculatoarele,
│calculatoare- │folosind tehnici │folosind tehnici │folosind tehnici
│lor si a │standard de procesare; │standard de procesare; │standard de procesare;
│altor echi- │capacitatea de a │capacitatea de a │capacitatea de a
│pamente in- │utiliza sisteme speci- │utiliza sisteme speci- │utiliza sisteme speci-
│formatice │fice postului, abili- │fice postului, abili- │fice postului, abili-
│ │tatea de a utiliza │tatea de a utiliza │tatea de a utiliza
│ │alte tipuri de echi- │alte tipuri de echi- │alte tipuri de echi-
│ │pament de birou; │pament de birou; │pament de birou;
│ │copiatoare, faxuri, │copiatoare, faxuri, │copiatoare, faxuri,
│ │proiectoare. │proiectoare. │proiectoare.
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────
16│Respectul │Cunoasterea si apli- │Cunoasterea si apli- │Cunoasterea si apli-
│fata de lege │carea consecventa a │carea consecventa a │carea consecventa a
│si loialita- │regulamentelor speci- │regulamentelor speci- │regulamentelor speci-
│tea fata de │fice activitatii │fice activitatii │fice activitatii
│interesele │curente, precum si │curente, precum si │curente, precum si
│institutiei │sustinerea institutiei │sustinerea institutiei │sustinerea institutiei
│ │si a obiectivelor ei │si a obiectivelor ei │si a obiectivelor ei
│ │prin promovarea poli- │prin promovarea poli- │
│ │ticilor, strategiilor │ticilor, strategiilor │
│ │si a unei imagini │si a unei imagini │
│ │favorabile. │favorabile. │
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────
17│Conduita in │Respectarea normelor │Respectarea normelor │Respectarea normelor
│timpul │de disciplina si a │de disciplina si a │de disciplina si a
│serviciului │normelor etice in │normelor etice in │normelor etice in
│ │indeplinirea atri- │indeplinirea atri- │indeplinirea atri-
│ │butiilor si realizarea │butiilor si realizarea │butiilor si realizarea
│ │obiectivelor, in │obiectivelor, in │obiectivelor, in
│ │relatiile cu │relatiile cu │relatiile cu
│ │functionarii publici, │functionarii publici, │functionarii publici,
│ │cu cetatenii, precum si│cu cetatenii, precum si │cu cetatenii, precum si
│ │cu ceilalti beneficiari│cu ceilalti beneficiari │cu ceilalti beneficiari
│ │ai serviciilor pres- │ai serviciilor pres- │ai serviciilor pres-
│ │tate de functionarii │tate de functionarii │tate de functionarii
│ │publici. │publici. │publici.
───┴──────────────┴───────────────────────┴────────────────────────┴───────────────────────
───┬────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┐
Nr │Criterii de performanta │Definirea criteriului │
crt│ │ │
───┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
1.│Capacitatea de a organiza │Capacitatea de a identifica activitãţile care trebuie │
│ │desfãşurate de structura condusã, delimitarea lor în │
│ │atribuţii, stabilirea pe baza acestora a obiectivelor; │
│ │repartizarea echilibratã şi echitabilã a atribuţiilor şi a│
│ │obiectivelor în funcţie de nivelul, categoria, clasa şi │
│ │gradul funcţionarului public. │
───┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
2.│Capacitatea de a conduce │Abilitatea de a crea o viziune realistã, de a transpune în│
│ │practica şi de a o susţine; abilitatea de a planifica şi │
│ │administra activitatea unei echipe formate din personali- │
│ │tãţi diferite, cu nivel diferit al capacitãţii de a │
│ │colabora la îndeplinirea unei atribuţii; capacitatea de a │
│ │adapta stilul de conducere la situaţii diferite, precum şi│
│ │de a acţiona pentru gestionarea şi rezolvarea conflictelor│
───┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
3.│Capacitatea de │Armonizarea deciziilor şi acţiunilor personalului, precum │
│coordonare │şi a activitãţilor din cadrul unui compartiment, în │
│ │vederea realizãrii obiectivelor acestuia. │
───┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
4.│Capacitatea de control │Capacitatea de supraveghere a modului de transformare a │
│ │deciziilor în soluţii realiste, depistarea deficienţelor │
│ │şi luarea mãsurilor necesare pentru corectarea la timp a │
│ │acestora. │
───┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
5.│Capacitatea de a obţine │Capacitatea de a motiva şi de a încuraja dezvoltarea │
│cele mai bune rezultate │performanţelor personalului prin: cunoaşterea aspiraţiilor│
│ │colectivului, asigurarea unei perspective de dezvoltare │
│ │şi a unei atitudini de încredere; aptitudinea de a asculta│
│ │si de a lua în considerare diferite opinii, precum şi de a│
│ │oferi sprijin pentru obţinerea unor rezultate pozitive │
│ │pentru colectiv; recunoaşterea meritelor şi cultivarea │
│ │performanţelor. │
───┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
6.│Competenţa decizionalã │Capacitatea de a lua hotãrâri rapid, cu simţ de rãspundere│
│ │şi conform competenţei legale, cu privire la desfãşurarea │
│ │activitãţii structurii conduse. │
───┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
7.│Capacitatea de a delega │Capacitatea de a transfera atribuţii personalului din │
│ │subordine care corespunde din punct de vedere legal şi al │
│ │competenţelor proprii, în scopul realizãrii la timp şi în │
│ │mod corespunzãtor a obiectivelor structurii conduse. │
───┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
8.│Abilitãţi în gestionarea │Capacitatea de a planifica şi de a administra eficient │
│resurselor umane │activitatea personalului subordonat, asigurând sprijinul │
│ │şi motivarea corespunzãtoare. │
───┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
9.│Capacitatea de a dezvolta │Cunoaşterea aptitudinilor personalului din subordine, │
│abilitãţile personalului │inclusiv prin capacitatea de a crea, de a implementa şi │
│ │de a menţine politici de personal eficiente, în scopul │
│ │motivãrii acestuia. │
───┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
10.│Competenţa în gestionarea │Capacitatea de a utiliza eficient resursele materiale şi │
│resurselor locale │financiare alocate. │
───┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
11.│Abilitãţi în domeniul │Capacitatea de a identifica nevoile de instruire ale │
│instruirii │personalului din subordine şi de a forma propuneri privind│
│ │tematica şi formele concrete de realizare a instruirii. │
───┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
12.│Abilitãţi de mediere şi │Capacitatea de a organiza şi de a conduce o întâlnire, │
│negociere │precum şi de a o orienta cãtre o soluţie comun acceptatã, │
│ │ţinând seama de poziţiile diferite ale pãrţilor; │
│ │capacitatea de a planifica şi de a desfãşura interviuri. │
───┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
13.│Obiectivitate în apreciere │Corectitudine în luarea deciziilor; imparţialitate în │
│ │evaluarea personalului din subordine şi în modul de │
│ │acordare a recompenselor pentru rezultatele deosebite în │
│ │activitate. │
───┼────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────┤
14.│Criteriile de performanţã pentru funcţionarii publici de execuţie din clasa I, │
│prevãzute la pct. I.1, I.2, I.3, I,6, I.7, I.8, I.9, I.10, I.11, I.13, I.14, I.15, │
│I.16, I.17 se aplicã şi la evaluarea performanţelor funcţionarilor publici de conducere│
───┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘