Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 Pãrţile contractante Prezentul contract de servicii publice pentru perioada 2010-2011 se încheie între Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, în numele statului, şi Societatea Comercialã FEROTRANS - TFI - S.R.L., denumitã în continuare FEROTRANS -TFI, în calitate de operator de transport feroviar, în concordanţã cu prevederile <>art. 38 şi 39 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe cãile ferate române şi reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Române, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. ART. 2 Obiectul şi durata contractului de servicii publice (1) Prezentul contract de servicii publice stabileşte obligaţiile reciproce ale FEROTRANS - TFI şi ale Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii în vederea realizãrii serviciului public social de transport feroviar de cãlãtori de cãtre FEROTRANS - TFI. (2) Prezentul contract de servicii publice se încheie pentru perioada 2010-2011. (3) Pentru secţiile neinteroperabile, prevederile alin. (2) se aplicã cu condiţia valabilitãţii contractului de închiriere încheiat cu Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A., în conformitate cu prevederile legale în vigoare. CAP. II Obligaţii specifice ale pãrţilor pe perioada 2010-2011 ART. 3 Obligaţii specifice ale FEROTRANS - TFI pe perioada 2010-2011 (1) Pe durata de valabilitate a prezentului contract de servicii publice, FEROTRANS - TFI se obligã sã pregãteascã şi sã punã în circulaţie numãrul şi categoriile de trenuri necesare pentru asigurarea caracterului de serviciu public social pentru transportul feroviar public de cãlãtori. (2) Numãrul minim şi categoriile de trenuri care vor circula pe secţiile de circulaţie, care reprezintã pachetul minim social, se pot modifica prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii, pentru adaptarea la condiţiile concrete de piaţã sau la eventualele modificãri intervenite la starea tehnicã a infrastructurii şi cu reglarea corespunzãtoare a compensaţiei acordate. (3) Pe durata de valabilitate a prezentului contract de servicii publice, FEROTRANS - TFI se obligã sã punã la dispoziţia publicului cãlãtor capacitãţile de transport, în funcţie de evoluţia şi de cerinţele pieţei. (4) Oferta de servicii se structureazã pe urmãtoarele categorii de trenuri: - personale. (5) FEROTRANS - TFI va asigura publicului cãlãtor urmãtoarele tipuri de servicii: a) transportul de cãlãtori în trafic intern cu trenuri prevãzute în planul de mers al trenurilor, cu trenuri suplimentare sau cu trenuri special comandate; b) capacitãţi de transport diferenţiate pe criterii de confort şi de servicii: vagoane clasa a II-a, compartimentate şi necompartimentate; c) posibilitatea închirierii de vagoane de cãlãtori de diverse tipuri şi categorii; d) vânzarea legitimaţiilor de cãlãtorie cu anticipaţie de pânã la 30 de zile în trafic intern; e) informarea cãlãtorilor, în principalele staţii şi trenuri, prin birourile proprii de informaţii, mass-media, web-site şi prin personalul de tren, referitor la condiţiile de cãlãtorie, tarife, oferte comerciale, alte informaţii utile; f) informarea cãlãtorilor în toate cazurile de întârziere, atât în staţii, cât şi în trenuri, de îndatã ce astfel de informaţii sunt disponibile. (6) Facilitãţile acordate de FEROTRANS - TFI, potrivit reglementãrilor în vigoare, pentru serviciile prestate anumitor categorii de persoane sunt prevãzute în anexa nr. 1. (7) FEROTRANS - TFI va asigura pe toatã durata contractului de servicii publice condiţiile minime obligatorii privind viteza comercialã, confortul şi serviciile la bord, în funcţie de categoria trenului, în condiţii normale de circulaţie. Condiţiile minime de confort în trafic intern valabile pentru perioada 2010-2011 sunt prevãzute în anexa nr. 2. În situaţiile în care restricţiile de vitezã impuse de Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R" - S.A., denumitã în continuare C.F.R. - S.A., sau posibilitãţile de încadrare în grafic vor conduce la scãderea vitezelor comerciale pe anumite sectoare din parcursul trenurilor, categoria trenurilor va fi stabilitã în funcţie de calitatea confortului şi a serviciilor oferite la bord. (8) Strategia de dezvoltare şi modernizare a FEROTRANS - TFI va fi în concordanţã cu legislaţia europeanã în domeniul transportului feroviar de cãlãtori şi va asigura condiţiile necesare pentru îndeplinirea obligaţiilor de stat membru al Uniunii Europene. (9) FEROTRANS - TFI se obligã ca prin politica de marketing pe care o va promova sã asigure satisfacerea cerinţei pieţei de transport feroviar public de cãlãtori. (10) FEROTRANS - TFI se obligã sã promoveze o politicã tarifarã corelatã cu legislaţia în vigoare privind regimul tarifelor pentru serviciile publice cu caracter social, precum şi cu evoluţia pieţei de transport. (11) FEROTRANS - TFI se obligã sã acţioneze permanent pentru utilizarea eficientã a resurselor materiale şi umane, asigurând astfel un control permanent al costurilor reale de transport. (12) Pentru utilizarea infrastructurii feroviare publice, FEROTRANS - TFI va plãti pe bazã de contract C.F.R. - S.A. tarifele de utilizare a infrastructurii, care se stabilesc conform prevederilor legale. (13) Prestarea serviciilor ce fac obiectul prezentului contract nu poate fi întreruptã şi nici suspendatã de FEROTRANS - TFI din niciun motiv, excepţie fãcând cazurile de forţã majorã prevãzute de lege. În oricare dintre situaţii, activitatea trebuie reluatã în cel mai scurt timp cu putinţã. (14) Principalele proiecte de investiţii necesare a se promova pentru transportul feroviar public de cãlãtori în perioada 2010-2011 sunt prevãzute în anexa nr. 3. ART. 4 Obligaţiile specifice ale Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (1) Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va aloca lunar sumele compensatorii pentru FEROTRANS - TFI, ca diferenţã între tarifele stabilite cu avizul autoritãţilor publice competente şi costurile reale de transport, la care se adaugã o cotã de profit cuprinsã între 3% şi 5% din costul respectiv, prevãzute prin bugetul de venituri şi cheltuieli, şi cu încadrarea în sumele aprobate pentru aceastã destinaţie prin legea bugetului de stat, urmând ca pânã la data de 31 ianuarie a anului urmãtor societatea sã prezinte Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii dovada efectuãrii pachetului minim social ce îi revenea, confirmatã de C.F.R. - S.A. (2) Pentru facilitãţile de cãlãtorie acordate, potrivit legii, anumitor categorii de persoane, FEROTRANS - TFI va primi sume compensatorii conform documentelor justificative prezentate de aceasta, în limita sumelor alocate în bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii cu aceastã destinaţie. ART. 5 Parametrii de performanţã ai FEROTRANS - TFI pe perioada 2010-2011 Indicatorii de cantitate şi calitate ai activitãţii de transport feroviar de cãlãtori privind funcţionarea FEROTRANS - TFI pentru anul 2010 şi estimaţi pentru perioada 2010-2011 sunt prevãzuţi în anexa nr. 4. ART. 6 Lista trenurilor de cãlãtori incluse în pachetul minim social (1) Numãrul trenurilor de cãlãtori, pe fiecare categorie, care vor fi operate pe reţeaua feroviarã de cãtre FEROTRANS - TFI este inclus în pachetul minim social aprobat prin contractul de activitate al Companiei Naţionale de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. conform legii şi este prevãzut în anexa nr. 5. (2) În scopul adaptãrii la cerinţele concrete de piaţã ale serviciului public social de transport feroviar de cãlãtori, FEROTRANS - TFI poate face modificãri în lista prevãzutã la alin. (1), cu respectarea instrucţiunilor feroviare referitoare la introducerea sau scoaterea unui tren în/din circulaţie şi fãrã a depãşi volumul total de tren-km din listã. ART. 7 Lista programelor prioritare Principalele programe prioritare de dezvoltare, modernizare şi investiţii ale C.F.R. Cãlãtori pentru perioada de valabilitate a prezentului contract sunt prevãzute în anexa nr. 6. ART. 8 Principalele elemente de cheltuieli necesare pentru asigurarea pachetului minim social Principalele elemente de cheltuieli utilizate pentru determinarea costurilor transportului public feroviar de cãlãtori sunt: cheltuieli cu utilizarea infrastructurii feroviare, cheltuieli cu combustibilul şi lubrifianţii, cheltuieli cu energia electricã, cheltuieli cu reparaţiile, cheltuieli cu personalul, cheltuieli cu amortizarea, alte cheltuieli de exploatare, asigurarea cãlãtorilor. Acestea se dimensioneazã de FEROTRANS - TFI, corelat cu programul de transport, şi se aprobã prin bugetul de venituri şi cheltuieli al societãţii, potrivit prevederilor legale. ART. 9 Costul prestaţiilor (1) Costurile de transport minime estimate pentru realizarea serviciilor publice în perioada 2010-2011 sunt cele prevãzute în anexa nr. 7. (2) FEROTRANS - TFI va stabili costurile suplimentare ca urmare a efectuãrii lucrãrilor de reabilitare a infrastructurii, precum şi efectul asupra traficului, prin scãderea veniturilor, prezentând distinct aceastã estimare pentru compensare în cadrul metodologiei prevãzute la art. 11. ART. 10 Stabilirea nivelului de venituri prognozat pentru pachetul minim social şi politica tarifarã (1) FEROTRANS - TFI poate, dupã caz, sã stabileascã, în condiţiile legii, şi sã adapteze la condiţiile pieţei tarifele pentru transportul feroviar public de cãlãtori şi alte prestaţii şi servicii din domeniul sãu de activitate, în scop comercial, în vederea menţinerii, sporirii sau creãrii unui anumit trafic în transportul de cãlãtori. (2) Veniturile estimate pentru perioada 2010-2011 au fost stabilite plecându-se de la nivelul indicatorului "cãlãtori-km" prognozat pentru aceastã perioadã la art. 5. Veniturile estimate sunt prevãzute în anexa nr. 8. ART. 11 Nivelul compensaţiei de la bugetul de stat ca platã a serviciilor publice pentru acoperirea diferenţei dintre nivelul costurilor şi cel al veniturilor realizate din tarifele aprobate (1) Metodologia de calcul şi nivelul sumelor lunare necesare pentru acoperirea serviciului public social, ca diferenţã între tarifele stabilite cu avizul autoritãţilor publice competente şi costurile reale de transport, la care se adaugã cota de profit cuprinsã între 3% şi 5%, se stabilesc în conformitate cu normele privind fundamentarea, acordarea şi justificarea sumelor primite de la bugetul de stat pentru unele activitãţi desfãşurate de unii operatori economici, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi cu <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.408/2004 privind metodologia de acordare de la bugetul de stat şi/sau de la bugetele locale a diferenţei dintre tarife şi costuri în transportul feroviar public de cãlãtori, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (2) Valoarea compensaţiei unitare anuale necesarã a se asigura de la bugetul de stat ca diferenţã între veniturile obţinute prin aplicarea tarifelor stabilite cu avizul autoritãţilor publice competente şi costurile reale de transport se cuantificã la 26,93 lei/tren-km pentru anul 2010. Nivelul contribuţiei de la bugetul de stat ca platã a serviciilor publice pentru acoperirea diferenţei dintre nivelul costurilor şi cel al veniturilor realizate din tarifele aprobate este prevãzut în anexa nr. 9. (3) În cazuri bine justificate Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va revizui compensaţia FEROTRANS - TFI în vederea asigurãrii pachetului minim social stabilit prin prezentul contract. ART. 12 Obiective cu efect cuantificat în nivelul veniturilor şi cheltuielilor În vederea realizãrii programului de transport public feroviar în condiţiile definite prin prezentul contract şi a asigurãrii echilibrului economico-financiar al societãţii, administraţia FEROTRANS - TFI va analiza permanent, va adopta şi va aproba, în condiţii concrete raportate la evoluţia preţurilor şi tarifelor, obiective cu efect cuantificat în nivelul veniturilor şi cheltuielilor. ART. 13 Programul de modernizare şi achiziţii de material rulant (1) Programul de modernizare şi achiziţii de material rulant prevãzut în anexa nr. 10 se asigurã din fonduri proprii şi din finanţãri externe şi se aprobã de cãtre administraţie, corelat cu normele tehnice date de constructori şi cu reglementãrile specifice emise de Autoritatea Feroviarã Românã. (2) Valoarea fondurilor necesare pentru perioada 2010-2011 pentru programul anual de modernizare şi achiziţii de material rulant este prevãzutã în anexa nr. 10. ART. 14 Regulile privind modificãrile la contract (1) Modificãrile la prezentul contract de servicii publice se fac cu acordul ambelor pãrţi, în condiţiile legii, în scopul asigurãrii permanente a îmbunãtãţirii standardului de calitate a serviciilor publice cel puţin pânã la nivelul impus de legislaţia comunitarã. (2) Modificãrile la prezentul contract de servicii publice se vor face ori de câte ori este nevoie, dar cel puţin o datã pe an, în sensul prevãzut la alin. (1). (3) Pentru evenimente de forţã majorã ce se vor manifesta pe durata de valabilitate a prezentului contract, derularea acestuia se va face cu respectarea prevederilor legale în vigoare, în fiecare situaţie. ART. 15 Rãspunderea contractualã (1) Pãrţile se obligã sã execute prezentul contract întocmai şi cu bunã-credinţã. (2) În cazul apariţiei unor situaţii neprevãzute în derularea contractului, pãrţile se vor întâlni pentru analizã şi soluţionare pe cale amiabilã. (3) În cazul conflictelor de muncã, greva este permisã cu condiţia ca organizatorii şi conducãtorii grevei sã asigure serviciile esenţiale, dar nu mai puţin de o treime din activitatea normalã, cu satisfacerea necesitãţilor minime de viaţã ale comunitãţilor locale. (4) Pãrţile se obligã sã repare prejudiciul cauzat ca urmare a neexecutãrii/executãrii necorespunzãtoare sau cu întârziere a obligaţiilor contractului, care au fost fãcute exclusiv din vina acestora. ART. 16 Forţa majorã (1) Forţa majorã, conform prezentului contract, reprezintã orice eveniment sau cauzã, imprevizibil(ã) şi de neînlãturat, produs(ã) fãrã vina pãrţilor contractante, ce nu a putut fi anticipat(ã) la încheierea contractului şi care exonereazã oricare dintre pãrţi de îndeplinirea totalã sau parţialã a obligaţiilor ce decurg din prezentul contract. (2) Partea care invocã forţa majorã va notifica imediat în scris celeilalte pãrţi producerea sau terminarea evenimentului de forţã majorã. Autoritatea competentã va confirma orice eveniment de forţã majorã, menţionând circumstanţele producerii acestuia. ART. 17 Încetarea contractului Prezentul contract de servicii publice înceteazã: a) la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat; b) prin acordul de voinţã al pãrţilor semnatare, potrivit legislaţiei în vigoare. ART. 18 Litigii (1) Litigiile izvorâte din încheierea, executarea, modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract se rezolvã pe cale amiabilã. (2) În cazul în care divergenţele nu se soluţioneazã pe cale amiabilã, litigiile vor fi rezolvate de instanţele judecãtoreşti competente. ART. 19 Dispoziţii finale Anexele nr. 1-10 fac parte integrantã din prezentul contract de servicii publice. Pentru Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Ministru, .................................... Pentru Societatea Comercialã FEROTRANS - TFI - S.R.L. Director general, .................... ANEXA 1 la Contractul de servicii publice pentru perioada 2010-2011 al FEROTRANS - TFI - S.R.L. LISTA facilitãţilor de cãlãtorie aprobate prin acte normative
┌───┬─────────────────┬────────────────────────┬───────────────┬───────────────┬───────────┐
│Nr.│ Beneficiarul │ Facilitatea │ Actul │Cine distribuie│Cine supor-│
│crt│ facilitãţii │ │ normativ │ legitimaţiile │tã cheltu- │
│ │ │ │ │ │ielile │
│ │ │ │ │ │pentru fa- │
│ │ │ │ │ │cilitate │
├───┼─────────────────┼────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├───┼─────────────────┼────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────┤
│ 1.│Eroii-martiri şi │12 cãlãtorii gratuite │Legea │Secretariatul │Bugetul MTI│
│ │luptãtorii care │anual, clasa I, tren │nr. 341/2004, │de Stat pentru │Cap. 60.01 │
│ │au contribuit la │de orice rang, cu │cu modificã- │Problemele │ │
│ │victoria Revolu- │însoţitor sau membri │rile şi comp- │Revoluţiona- │ │
│ │ţiei române din │de familie fãrã titular │letãrile ulte- │rilor din │ │
│ │decembrie 1989 │ │rioare │Decembrie 1989 │ │
├───┼─────────────────┼────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────┤
│ 2.│Persoanele perse-│12 cãlãtorii gratuite, │Decretul-lege │MMFPS, prin │Bugetul de │
│ │cutate din motive│anual, clasa I, tren de │nr. 118/1990, │Casa Naţionalã │stat, │
│ │politice │orice rang, pe baza cu- │republicat, │de Pensii │prin MMFPS │
│ │ │ponului cu reducere │ │(Poşta Românã) │ │
│ │ │pentru transport, cu mai│ │ │ │
│ │ │mulţi însoţitori sau │ │ │ │
│ │ │membri de familie │ │ │ │
├───┼─────────────────┼────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────┤
│ │ │ │Ordonanţa │ │ │
│ │ │ │Guvernului │ │ │
│ │ │ │nr. 105/1999, │ │ │
│ │ │ │aprobatã cu │ │ │
│ │ │ │modificãri şi │ │ │
│ │ │ │compl. prin │ │ │
│ 3.│Persoanele perse-│6 cãlãtorii dus-întors, │Legea │MMFPS, prin │Bugetul de │
│ │cutate din motive│gratuite, anual, clasa │nr. 189/2000, │Casa Naţionalã │stat, prin │
│ │etnice │I, tren de orice rang, │cu modificãrile│de Pensii │MMFPS │
│ │ │pe baza cuponului cu │şi completãrile│(Poşta Românã) │ │
│ │ │reducere pentru trans- │ulterioare │ │ │
│ │ │port, cu un singur │ │ │ │
│ │ │însoţitor sau un membru │ │ │ │
│ │ │de familie │ │ │ │
├───┼─────────────────┼────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────┤
│ 4.│Veteranii de rãz-│12 cãlãtorii gratuite, │Legea │Asociaţiile │Bugetul MTI│
│ │boi şi urmaşii │dus-întors, sau 24 de │nr. 44/1994, │veteranilor de │Cap. 60.01 │
│ │acestora │cãlãtorii simple, în │republicatã, cu│rãzboi legal │ │
│ │ │cursul unui an calenda- │modificãrile şi│constituite │ │
│ │ │ristic, clasa I ori │completãrile │ │ │
│ │ │a II-a, tren de orice │ulterioare │ │ │
│ │ │rang, cu mai mulţi înso-│ │ │ │
│ │ │ţitori sau fãrã titular │ │ │ │
│ │ │soţul/soţia ori altã │ │ │ │
│ │ │persoanã care reprezin- │ │ │ │
│ │ │tã interesele titularu- │ │ │ │
│ │ │lui, cu procurã autenti-│ │ │ │
│ │ │ficatã │ │ │ │
├───┼─────────────────┼────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────┤
│ 5.│Secretariatul de │12 cãlãtorii dus-întors │Legea │Secretariatul │Bugetul de │
│ │Stat pentru Pers-│sau 6 cãlãtorii dus- │nr. 448/2006, │de Stat pentru │stat, │
│ │oanele cu Handi- │întors (în funcţie de │republicatã, cu│Persoanele cu │prin consi-│
│ │cap │gradul de handicap) pe │modificãrile │Handicap, prin │liile │
│ │ │an calendaristic, clasa │ulterioare │asociaţiile │judeţene │
│ │ │a II-a, tren accelerat, │ │judeţene │ │
│ │ │cu un singur însoţitor │ │ │ │
│ │ │şi asistentul personal │ │ │ │
│ │ │care poate circula │ │ │ │
│ │ │singur │ │ │ │
├───┼─────────────────┼────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────┤
│ 6.│Elevi şi studenţi│50% reducere, tarif tren│ │C.F.R. Cãlãtori│Bugetul MTI│
│ │români şi elevii │personal, clasa a II-a, │ Legea │MECTS distribu-│Cap. 60.01 │
│ │şi studenţii ro- │abonamente lunare cu nu-│nr. 84/1995, │ie cupoanele cu│ │
│ │mâni din afara │mãr nelimitat de cãlãto-│republicatã, │50% reducere │ │
│ │graniţelor ţãrii,│rii pentru elevii/ │cu modificãrile│pentru studenţi│ │
│ │bursieri ai sta- │studenţii cu cupoane - │şi completãrile│la trenurile │ │
│ │tului român │50% reducere, tarif │ulterioare, │accelerat │ │
│ │ │tren accelerat şi rapid,│Hotãrârea │ │ │
│ │ │clasa a II-a │Guvernului │ │ │
│ │ │ │nr. 309/1996, │ │ │
│ │ │ │completatã prin│ │ │
│ │ │ │Hotãrârea │ │ │
│ │ │ │Guvernului │ │ │
│ │ │ │nr. 1.367/2003 │ │ │
│ │ │ │şi Hotãrârea │ │ │
│ │ │ │Guvernului │ │ │
│ │ │ │nr. 1.468/2005 │ │ │
├───┼─────────────────┼────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────┤
│ 7.│Pensionarii din │6 cãlãtorii simple cu │- Legea │MMSSF, prin │Bugetul MTI│
│ │sistemul public │50% reducere, tarif tren│nr. 147/2000, │oficiile de │Cap. 60.01 │
│ │de pensii │rapid, clasa a II-a, pe │modificatã prin│pensii, distri-│ │
│ │ │baza cuponului cu redu- │Legea │buie cupoanele │ │
│ │ │cere pentru transport, │nr. 30/2004 │ │ │
│ │ │cu soţul sau soţia, │- Ordonanţa de │ │ │
│ │ │respectiv pot circula │Urgenţã a Gu- │ │ │
│ │ │fãrã titular │vernului │ │ │
│ │ │ │nr. 71/2004 │ │ │
│ │ │ │aprobatã prin │ │ │
│ │ │ │ Legea │ │ │
│ │ │ │nr. 564/2004, │ │ │
│ │ │ │cu modif. │ │ │
│ │ │ │ulterioare │ │ │
├───┼─────────────────┼────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────┤
│ 8.│Locuitorii Munţi-│50% reducere la tariful │Legea │Se elibereazã │Bugetul MTI│
│ │lor Apuseni, │legitimaţiilor de │nr. 33/1996, cu│bilete bianco │Cap. 60.01 │
│ │titulari ai │cãlãtorie clasa a II-a, │modificãrile şi│în baza │ │
│ │"Carnetului de │la toate categoriile de │completãrile │"Legitimaţiei │ │
│ │Moţ" │trenuri de cãlãtori │ulterioare │ de Moţ" │ │
├───┼─────────────────┼────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────┤
│ 9.│Senatori şi depu-│100% reducere, clasa I, │Legea │Parlamentul │ │
│ │taţi │tren de orice rang │nr. 4/1990, cu │ │ │
│ │ │ │modificãrile │ │ │
│ │ │ │ulterioare │ │ │
├───┼─────────────────┼────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────┤
│10.│Academicieni │100% reducere, clasa I, │Legea │Academia Românã│ │
│ │ │tren de orice rang │nr. 752/2001, │ │ │
│ │ │ │republicatã │ │ │
└───┴─────────────────┴────────────────────────┴───────────────┴───────────────┴───────────┘
ANEXA 2 la Contractul de servicii publice pentru perioada 2010-2011 al FEROTRANS - TFI - S.R.L. CONDIŢII MINIME DE CONFORT pe categorii de trenuri în trafic intern
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Elemente de confort Personal
cl. I cl. II
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Media vitezelor comerciale (km/h) 35
Vagoane-restaurant sau bar în compunere
Servicii în vagoane clasa:
- servire, la cerere, cu produse alimentare;
- anunţarea opririlor;
- ajutor acordat cãlãtorilor la
urcarea/coborârea în/din vagon;
- difuzarea presei cotidiene;
- pliante şi broşuri cu mersul trenului.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Dotãri ale vagoanelor: **) *)
- fotolii tapiţate cu stofã
- huse tetiere
- mocheta în compartiment
- perdele în compartimente*1)
- iluminat fluorescent *) *)
- iluminat incandescent (de siguranţã) **) **)
- iluminat lizierã
- ventilaţie
- climatizare (aer condiţionat)
- sonorizare în compartimente
Cabinã de toaletã dotatã cu urmãtoarele
materiale consumabile:
- hârtie igienicã şi sãpun **) **)
- şerveţele *) *)
- odorizante în cabina WC **) **)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
*) Caracter facultativ.
**) Caracter obligatoriu.
*1) Cu excepţia vehiculelor care nu permit din punct de vedere constructiv.
ANEXA 3 la Contractul de servicii publice pentru perioada 2010-2011 al FEROTRANS - TFI - S.R.L. Principalele proiecte de investiţii necesar a fi promovate pentru transportul feroviar public de cãlãtori în perioada 2010-2011
┌──────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────┐
│ │ din care: │
│ Nominalizarea pe obiective de investiţii ├─────────┬─────────┤
│ │ Aferent│ Aferent │
│ │ anului │ anului │
│ │ 2010 │ 2011 │
│ ├─────────┼─────────┤
│ │-mii lei-│-mii lei-│
├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│ TOTAL │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│ din care: │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│ Rame electrice şi automotoare pentru scurt parcurs │ 1.350 │ 2.150 │
└──────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┴─────────┘
ANEXA 4 la Contractul de servicii publice pentru perioada 2010-2011 al FEROTRANS - TFI - S.R.L. Principalii indicatori cantitativi şi calitativi ai activitãţii de transport feroviar de cãlãtori
┌─────────────────┬───────────────────┬────────────────────┐
│Indicatorul │ Anul 2010 │ Anul 2011 │
├─────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│Tren km (mii) │ 315,2002 │ 514,285 │
├─────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│Cãlãtori km (mii)│ 5.736,67 │ 9.824,75 │
└─────────────────┴──────────-────────┴────────────────────┘
ANEXA 5 la Contractul de servicii publice pentru perioada 2010-2011 al FEROTRANS - TFI - S.R.L. Lista completã a trenurilor de cãlãtori ce reprezintã pachetul minim social pe anul 2010, care face obiectul contractelor de servicii publice
Trenuri cu circulaţie regulatã
┌────┬────────────────────────────┬────────┬─────────────┬──────────┬────────┬─────┬─────────────────┬─────────────────┐
│Nr. │ │Distanţa│ │ Regim de │Nr. zile│ Nr. │ Tren km/zi │ Tren km/an │
│crt.│ Ruta de circulaţie │ (km.) │ Rang tren │circulaţie│circula-│tren/│(col. 2 x col. 6)│(col. 5 x col. 7)│
│ │ │ │ │ │ ţie/an │ zi │ │ │
├────┼────────────────────────────┼────────┼─────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4*) │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │
├────┼────────────────────────────┼────────┼─────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────────────────┼─────────────────┤
│400 │ Campulung Moldovenesc - │ 15,60 │ personal │ Z* │ 275 │ 8│ 124,80│ 34.320,00│
│ │ Vama │ ├─────────────┴──────────┴────────┼─────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ Total │ 8│ 124,80│ 34.320,00│
├────┼────────────────────────────┼────────┼─────────────┬──────────┬────────┼─────┼─────────────────┼─────────────────┤
│401 │ Iaşi - Barlad │ 119,80 │ personal │ Z* │ 245 │ 2│ 239,60│ 58.702,00│
│ │ │ ├─────────────┴──────────┴────────┼─────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ Total │ 2│ 239,60│ 58.702,00│
├────┼────────────────────────────┼────────┼─────────────┬──────────┬────────┼─────┼─────────────────┼─────────────────┤
│402 │ Suceava - Dorneşti │ 32,50 │ personal │ Z* │ 301 │ 6│ 195,00│ 58.695,00│
│ │ │ ├─────────────┴──────────┴────────┼─────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ Total │ 6│ 195,00│ 58.695,00│
├────┼────────────────────────────┼────────┼─────────────┬──────────┬────────┼─────┼─────────────────┼─────────────────┤
│403 │ Vatra Dornei - │ 115,40 │ personal │ Z* │ 275 │ 2│ 230,80│ 63.470,00│
│ │ Suceava │ ├─────────────┴──────────┴────────┼─────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ Total │ 2│ 230,80│ 63.470,00│
├────┴────────────────────────────┴────────┴─────────────────────────────────┴─────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ TOTAL tren - km Secţii interoperabile │ 790,20│ 215.187,00│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────┴─────────────────┘
Secţii neinteroperabile (închiriate)
┌────┬────────────────────────────┬────────┬─────────────┬──────────┬────────┬─────┬─────────────────┬─────────────────┐
│Nr. │ │Distanţa│ │ Regim de │Nr. zile│ Nr. │ Tren km/zi │ Tren km/an │
│crt.│ Ruta de circulaţie │ (km.) │ Rang tren │circulaţie│circula-│tren/│(col. 2 x col. 6)│(col. 5 x col. 7)│
│ │ │ │ │ │ ţie/an │ zi │ │ │
├────┼────────────────────────────┼────────┼─────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4*) │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │
├────┼────────────────────────────┼────────┼─────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ 76 │ Suceava - Gura Humorului │ 45,30 │ personal │ Z* │ 301 │ 4│ 181,20│ 54.541,20│
│ │ │ ├─────────────┴──────────┴────────┼─────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ Total │ 4│ 181,20│ 54.541,20│
├────┼────────────────────────────┼────────┼─────────────┬──────────┬────────┼─────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ 77 │ Suceava - Cacica H.M. │ 32,00 │ personal │ Z* │ 301 │ 3│ 96,00│ 28.896,00│
│ │ │ ├─────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ personal │ U │ 43 │ 2│ 64,00│ 2.752,00│
│ │ │ ├─────────────┼──────────┼────────┼─────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ personal │ E │ 216 │ 2│ 64,00│ 13.824,00│
│ │ │ ├─────────────┴──────────┴────────┼─────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ Total │ 7│ 224,00│ 45.472,00│
├────┴────────────────────────────┴────────┴─────────────────────────────────┴─────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ TOTAL tren - km Secţii neinteroperabile (închiriate) │ 405,20│ 100.013,20│
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ TOTAL GENERAL SERVICIU PUBLIC SOCIAL │ 1.195,40│ 315.200,20│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────┴─────────────────┘
Legendã * = regim de circulaţie (coloana 4 din tabele) A Nu circulã sâmbãtã, duminicã, de sãrbãtori legale. B Nu circulã de sãrbãtori legale. D Nu circulã sâmbãtã sau duminicã. E Nu circulã sâmbãtã, duminicã. F Circulã sâmbãtã, duminicã. G Nu circulã sâmbãtã sau duminicã şi de sãrbãtori legale. J Circulã vineri, sâmbãtã, duminicã. R Circulã o datã pe sãptãmânã, în perioada 18.06.2010-4.09.2010. S Circulã vineri, duminicã. U Circulã o datã pe sãptãmânã. Z Circulã zilnic. Z* Circulã zilnic, începând cu o anumitã datã. ANEXA 6 la Contractul de servicii publice pentru perioada 2010-2011 al FEROTRANS - TFI - S.R.L. Lista programelor prioritare
┌─────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ │
│crt. │ Denumirea programului prioritar │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.│Program de dotare cu rame electrice şi automotoare │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.│Program de achiziţie şi modernizare a locomotivelor pentru transportul │
│ │de cãlãtori │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3.│Program de achiziţie şi modernizare a vagoanelor de cãlãtori │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4.│Program de implementare a sistemului electronic de vânzare şi rezervare│
│ │a legitimaţiilor de cãlãtorie în trafic intern şi internaţional, │
│ │urmãrind achiziţii soft şi echipamente, dezvoltarea şi mentenanţa │
│ │acestora, precum şi perfecţionarea profesionalã a personalului │
│ │ comercial │
└─────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
ANEXA 7 la Contractul de servicii publice pentru perioada 2010-2011 al FEROTRANS - TFI - S.R.L. Costul prestaţiilor
┌──────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Costurile de transport │
│ ├──────────────────────┬─────────────────────────┤
│ │ Anul 2010 │ Anul 2011 │
├──────────────────────┼──────────────────────┼─────────────────────────┤
│Suma (mii lei) │ 9.177 │ 14.974 │
└──────────────────────┴──────────────────────┴─────────────────────────┘
ANEXA 8 la Contractul de servicii publice pentru perioada 2010-2011 al FEROTRANS - TFI - S.R.L. Stabilirea nivelului de venituri prognozat pentru pachetul minim social şi politica tarifarã
┌───────────────────┬──────────────────────┬──────────────────────┐
│Indicatorul │ Anul 2010 │ Anul 2011 │
├───────────────────┼──────────────────────┼──────────────────────┤
│Venituri (mii. lei)│ 687,14 │ 1.279,7 │
└───────────────────┴──────────────────────┴──────────────────────┘
ANEXA 9 la Contractul de servicii publice pentru perioada 2010-2011 al FEROTRANS - TFI - S.R.L. Nivelul compensaţiei de la bugetul de stat ca platã a serviciilor publice pentru acoperirea diferenţei dintre nivelul costurilor şi cel al veniturilor realizate din tarifele aprobate
┌──────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────┐
│ │ Evoluţia valorii necesare pe anii │
│ │ (mii lei) │
│ ├───────────────────┬───────────────────┤
│ │ 2010 │ 2011 │
├──────────────────────────────────────┼───────────────────┼───────────────────┤
│Compensaţie anualã necesarã, din care:│ 8.489,80 │ 13.694,30 │
├──────────────────────────────────────┼───────────────────┼───────────────────┤
│- asigurat de la bugetul de stat prin │ │ │
│Legea bugetului de stat pe anul 2010 │ 4.430,66 │ │
│nr. 11/2010 │ │ │
└──────────────────────────────────────┴───────────────────┴───────────────────┘
ANEXA 10 la Contractul de servicii publice pentru perioada 2010-2011 al FEROTRANS - TFI - S.R.L. Programul de modernizare şi achiziţii de material rulant
┌───────────────────┬────────────────────────────────────────────┐
│ │ Valoarea proiectelor │
│ ├────────────────────┬───────────────────────┤
│ │ Anul 2010 │ Anul 2011 │
├───────────────────┼────────────────────┼───────────────────────┤
│Suma totalã │ │ │
│ (mii lei) │ 1.236 │ 1.450 │
└───────────────────┴────────────────────┴───────────────────────┘
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.