ANEXA B
GRAFIC DE RAMBURSARE
ROMANIA - PROIECTUL DE RECONSTRUCTIE
PENTRU ELIMINAREA EFECTELOR INUNDATIILOR
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Data scadentei ratei Sume de rambursat exprimate
de rambursat ca procent din imprumut
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. 15 ianuarie 2007 2,63%
2. 15 iulie 2007 2,63%
3. 15 ianuarie 2008 2,63%
4. 15 iulie 2008 2,63%
5. 15 ianuarie 2009 2,63%
6. 15 iulie 2009 2,63%
7. 15 ianuarie 2010 2,63%
8. 15 iulie 2010 2,63%
9. 15 ianuarie 2011 2,63%
10. 15 iulie 2011 2,63%
11. 15 ianuarie 2012 2,63%
12. 15 iulie 2012 2,63%
13. 15 ianuarie 2013 2,63%
14. 15 iulie 2013 2,63%
15. 15 ianuarie 2014 2,63%
16. 15 iulie 2014 2,63%
17. 15 ianuarie 2015 2,63%
18. 15 iulie 2015 2,63%
19. 15 ianuarie 2016 2,63%
20. 15 iulie 2016 2,63%
21. 15 ianuarie 2017 2,63%
22. 15 iulie 2017 2,63%
23. 15 ianuarie 2018 2,63%
24. 15 iulie 2018 2,63%
25. 15 ianuarie 2019 2,63%
26. 15 iulie 2019 2,63%
27. 15 ianuarie 2020 2,63%
28. 15 iulie 2020 2,63%
29. 15 ianuarie 2021 2,63%
30. 15 iulie 2021 2,63%
31. 15 ianuarie 2022 2,63%
32. 15 iulie 2022 2,63%
33. 15 ianuarie 2023 2,63%
34. 15 iulie 2023 2,63%
35. 15 ianuarie 2024 2,63%
36. 15 iulie 2024 2,63%
37. 15 ianuarie 2025 2,63%
38. 15 iulie 2025 2,69%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
ANEXA C
PREVEDERI PRACTICE PENTRU REALIZAREA PROIECTULUI
ROMANIA - PROIECTUL DE RECONSTRUCTIE
PENTRU ELIMINAREA EFECTELOR INUNDATIILOR
Scopul acestei anexe este de a preciza criteriile de eligibilitate, procedurile de aprobare a schemelor, precum si alte prevederi referitoare la utilizarea creditului si de a explica in termeni practici principalele prevederi din contract referitoare la implementarea Proiectului. Aceste prevederi sunt menite sa faciliteze implementarea, cu definirea aranjamentelor, instructiunilor si procedurilor privind:
1. managementul Proiectului;
2. achizitionarea de lucrari, bunuri si servicii;
3. alocarea imprumutului pe scheme eligibile;
4. tragerea imprumutului;
5. raportari privind implementarea Proiectului si finalizarea lucrarilor.
Toti termenii folositi in prezenta anexa si nedefiniti altfel vor avea acelasi inteles ca in contract. In caz de discrepante intre continutul acestei anexe si cel al contractului prevederile contractului vor prevala.
Finantarea Bancii pentru Proiect se regaseste in forma unui imprumut-cadru, care sa fie utilizat pentru finantarea partiala a schemelor eligibile, asa cum este definit in sectiunea 3 de mai jos, pentru care a fost prezentata Bancii si aprobata de aceasta o cerere de alocare.
1. Aranjamentele referitoare la managementul Proiectului [subparagraful 1.04 A. d) din Contractul de finantare]
1.1. Fara a aduce vreo atingere responsabilitatii globale a Romaniei decurgand din termenii si conditiile Contractului de finantare, Imprumutatul va atribui coordonarea tuturor activitatilor Proiectului unui numar de 2 coordonatori de Proiect, si anume Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului (Directia generala management si resurse) si Ministerul Transporturilor (Directia generala relatii financiare externe).
Cei 2 coordonatori de Proiect vor fi responsabili in mod deosebit pentru:
(i) colectarea si centralizarea informatiilor si documentatiei referitoare la implementarea Proiectului, incluzand in mod special informatiile si documentatiile solicitate pentru a sustine cererile de alocare si cererile de tragere si pentru a raporta cu privire la stadiul Proiectului;
(ii) pregatirea intr-un format corespunzator a cererilor de alocare (conform sectiunii 3) si a cererilor de tragere (conform sectiunii 4), precum si a raportarilor asupra stadiului si finalizarii Proiectului (conform sectiunii 5); si
(iii) transmiterea catre Banca a informatiilor si documentatiei mentionate mai sus, validate si certificate corespunzator, precum si a oricaror alte informatii si documentatii ce pot fi solicitate periodic de Banca.
1.2. Imprumutatul, prin intermediul coordonatorilor de Proiect, va atribui responsabilitatea pentru implementarea fizica a Proiectului unui numar de agentii de implementare, care vor fi beneficiarii finali ai imprumutului si care vor fi in mod deosebit responsabili pentru:
(i) realizarea achizitiei de lucrari, bunuri si servicii pentru scheme eligibile;
(ii) supervizarea indeaproape a lucrarilor in cadrul schemelor eligibile;
(iii) contabilizarea analitica a cheltuielilor suportate si a platilor efectuate de agentiile de implementare in cadrul schemelor eligibile; si
(iv) pregatirea informatiilor si a documentatiei in sustinerea cererilor de alocare si a cererilor de tragere si in conformitate cu cerintele de raportare a implementarii Proiectului, pentru a fi transmise coordonatorilor de Proiect pentru procesare, formatare, validare si certificare inainte de a fi transmise Bancii.
Avand in vedere natura lucrarilor care trebuie realizate in cadrul Proiectului, Imprumutatul si Banca au agreat deocamdata ca cel putin urmatoarele agentii de implementare vor participa la Proiect:
Reconstructia si consolidarea infractructurii in transporturi Ministerul Transporturilor:
- Administratia Nationala a Drumurilor;
- Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A.;
- Regia Autonoma "Administratia Fluviala a Dunarii de Jos";
- Administratia Porturilor Maritime Dunarene - S.A.
Lucrari pentru prevenirea inundatiilor si infrastructura municipala - Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului:
- Compania Nationala "Apele Romane" - S.A.;
- Regia Nationala a Padurilor.
Orice schema eligibila va fi in responsabilitatea unei singure agentii de implementare dintre cele indicate mai sus ori a unei alte agentii de implementare ce va fi identificata si asupra careia vor cadea de acord Imprumutatul si Banca. In acest sens se asteapta ca Ministerul Transporturilor sa coordoneze toate activitatile Proiectului realizate de cele 4 agentii de implementare subordonate autoritatii respectivului minister, iar Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului sa coordoneze toate activitatile Proiectului realizate de toate celelalte agentii de implementare ramase.
2. Proceduri de achizitie (paragraful 6.04 din Contractul de finantare)
2.1. Trebuie evidentiata importanta atribuita de Banca aplicarii atente a regulilor de achizitie adecvate, satisfacatoare pentru Banca, asa cum a fost stabilit in paragraful 6.04 din Contractul de finantare.
In general, licitatia ar trebui sa aiba ca rezultat achizitionarea de catre Imprumutat, prin intermediul coordonatorului de Proiect relevant, sau de oricare dintre agentiile de implementare (dupa cum este cazul) de lucrari, bunuri si servicii pentru scheme eligibile finantate din sumele imprumutului, fiind deschisa in termeni egali participantilor din toate tarile. Exceptiile de la acest principiu general sunt precizate in tabelul de mai jos.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Lucrari urgente Lucrari care urmeaza
deja contractate sa fie contractate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
indiferent < 1 mil. EUR > 1 mil. EUR > 5 mil. EUR
de cost < 5 mil. EUR
Tipul de nu este nu este nationala internationala
publicatie cazul cazul (Jurnalul Oficial
al CE - OJEC)
Tipul de asa cum a - cererea de licitatii LCI (fie
achizitie fost selec- oferta pe plan competitive deschisa, fie ca
tat de agen- national internationale urmare a
tia de im- - negociere - LCI precalificarii
plementare, directa
inclusiv
negocierea
directa
Documente de nu este limba nati- limba nati- engleza (pentru
licitatie cazul onala accep- onala accep- documentele
tata tata principale)
Aprobarea - procedura: - procedura: - procedura: - procedura:
Bancii nu este nu este cazul nu este cazul OJEC
cazul
- documente - documente de - documente - documente de
de licita- licitatie: de licitatie: licitatie: nu
tie: nu nu este cazul nu este cazul este cazul
este cazul
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cele de mai sus reprezinta precizarile minimale privind regulile si procedurile de achizitie ce urmeaza sa fie utilizate. Orice abatere de la asemenea reguli si proceduri (incluzand posibilitatea de a aplica regulile si procedurile de achizitie romanesti) va trebui sa fie justificata pe baza conditiilor speciale referitoare la natura schemei (cum ar fi: costul, programul de realizare sau alti factori specifici) si acceptata de Banca.
2.2. Pentru lucrari si contracte de furnizare referitoare la lucrari incepute in cursul inundatiei si imediat dupa aceasta (ca, de exemplu, contracte atribuite in 1999-2000 in conditii de urgenta) Banca este gata sa accepte negocieri directe sau cereri de oferta adresate contractorilor locali sau internationali, indiferent de costul unor astfel de scheme.
2.3. Pentru lucrari si contracte de furnizare referitoare la lucrari avand o valoare estimata situata sub echivalentul a 1 milion EUR, Banca este gata sa accepte o procedura simplificata care implica cereri de oferta limitate transmise contractorilor locali sau internationali ori o negociere directa, in conformitate cu regulile si procedurile romanesti de achizitie.
Pentru astfel de contracte Bancii ii va fi suficienta o informare rezumativa a posteriori (cu ocazia raportarii asupra implementarii Proiectului, in conformitate cu tabelele de raportare privind stadiul la care se face referire in sectiunea 5 de mai jos) referitoare la procedura de licitatie urmata si la rezultatele obtinute, dar isi rezerva totusi dreptul de a solicita detalii suplimentare in cazul in care le considera necesare pentru a verifica in continuare ca achizitia se realizeaza in bune conditii.
2.4. Pentru lucrari si contracte de furnizare avand o valoare estimata situata peste echivalentul a 1 milion EUR si sub 5 milioane EUR ar trebui aplicata licitatia competitiva internationala, dar va fi suficienta publicarea anuntului de licitatie numai in presa nationala.
Pentru astfel de contracte Bancii ii va fi suficienta o informare rezumativa a posteriori (cu ocazia raportarii privind implementarea Proiectului, in conformitate cu tabelele de raportare privind stadiul la care se face referire in sectiunea 5 de mai jos) referitoare la procedura de licitatie urmata si la rezultatele obtinute, dar isi rezerva totusi dreptul de a solicita detalii suplimentare in cazul in care le considera necesare pentru a verifica in continuare ca achizitia se realizeaza in bune conditii.
2.5. Pentru lucrari si contracte de furnizare avand o valoare estimata situata peste echivalentul a 5 milioane EUR anuntul de licitatie va trebui publicat in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene. Aceasta publicare va fi aranjata de Banca, careia ii va fi inaintat anuntul in timp util pentru aprobare si publicare in Jurnalul Oficial (fara nici un cost pentru cel ce face anuntul). Orice exceptie de la aceasta cerinta trebuie sa fie pe deplin justificata si autorizata oficial de Banca.
O data evaluate ofertele, Imprumutatul va furniza Bancii un raport succint de evaluare a ofertelor, specificand procedura de atribuire adoptata, numele ofertantului/ofertantilor carora se intentioneaza sa se atribuie contractul/contractele, motivele tehnice si financiare pentru alegerea facuta. Banca poate lua initiativa de a solicita informatii suplimentare, incluzand, de asemenea, documentele de licitatie, daca acest lucru este considerat necesar. In cazul in care Banca nu face nici o astfel de solicitare intr-un interval de doua saptamani de la data prezentarii raportului de evaluare a ofertelor, consimtamantul acesteia se va considera ca acordat in mod tacit.
O copie de pe forma de contract, care va fi utilizata fara deosebire de toate agentiile de implementare, pentru toate contractele de lucrari si de furnizare din aceasta categorie, va fi transmisa Bancii inaintea prezentarii de catre Imprumutat a primei cereri de tragere pentru un contract din aceasta categorie.
3. Eligibilitatea si procedura de alocare (paragrafele 1.02 si 1.05 din Contractul de finantare)
3.1. Imprumutul va fi alocat schemelor eligibile referitoare la lucrarile de reconstructie si/sau consolidare si furnizarile referitoare la:
(i) drumurile si podurile publice;
(ii) investitiile pentru regularizarea inundatiilor si protectie, ca de exemplu: rezervoare de retentie, canale de scurgere, consolidarea sau constructia de maluri si diguri etc.; si
(iii) infrastructuri municipale, ca de exemplu: transport public, apa, apa reziduala si facilitati.
In general, schemele eligibile trebuie sa fie:
(i) justificate din punct de vedere economic, tehnic si financiar si nedaunatoare mediului;
(ii) simple din punct de vedere tehnic si implementabile intr-o perioada care sa nu depaseasca 4 ani; si
(iii) identificabile individual in ceea ce priveste conceptul si obiectivul, in mod deosebit in sensul impactului lor asupra mediului.
3.2. Fara a aduce vreo atingere responsabilitatii globale a Romaniei decurgand din termenii si conditiile Contractului de finantare, alocarea imprumutului se va efectua pe baza cererilor de alocare oficiale transmise de Imprumutat prin intermediul coordonatorilor de Proiect. La momentul prezentarii unei prime cereri de alocare Imprumutatul va pune la dispozitie Bancii o lista cuprinzand reprezentantii sai autorizati pentru semnarea unor asemenea cereri, impreuna cu specimenele de semnatura ale acestora.
Pentru a reduce numarul cererilor de alocare care vor fi prezentate pe parcursul derularii Proiectului fiecare cerere ar trebui sa contina cat mai multe scheme eligibile cu putinta. Ideal, Imprumutatul ar trebui sa prezinte o data o cerere de alocare per agentie de implementare (de exemplu: Cererea de alocare nr. 1: Drumuri; Cererea de alocare nr. 2: Cai ferate; Cererea de alocare nr. 3: Navigatia pe Dunare; Cererea de alocare nr. 4: Porturile dunarene; Cererea de alocare nr. 5: Ape; Cererea de alocare nr. 6: Paduri; si Cererea de alocare nr. 7: Infrastructura municipala).
3.3. Datele solicitate in sprijinul cererilor de alocare individuale sunt rezumate in Documentul atasat nr. 1. Un model de cerere de alocare intr-o "forma simplificata" care sa fie utilizata pentru a prezenta scheme mici sau o suma de scheme mici, cu un cost total estimat al activelor fixe sub nivelul echivalentului de 1 milion EUR, este prezentat in Documentul atasat nr. 2. Un model de cerere in "forma integrala" utilizat pentru scheme cu un cost total estimat al activelor fixe care depaseste 1 milion EUR este prezentat in Documentul atasat nr. 3.
In momentul examinarii unei cereri de alocare care include o schema specifica de o marime semnificativa Banca poate solicita Imprumutatului sa clarifice sau sa suplimenteze informatiile relevante primite prin intermediul coordonatorului de Proiect relevant. Imprumutatului i se poate solicita, de asemenea, sa prezinte Bancii prin intermediul coordonatorului de Proiect relevant rapoarte de evaluare pentru schemele individuale mai mari, pentru a permite Bancii sa conduca, cand este cazul, o evaluare independenta a aspectelor tehnice, economice, financiare si de mediu ale schemelor.
3.4. Coordonatorul de Proiect, in numele Imprumutatului, trebuie sa asigure si sa confirme in cadrul fiecarei cereri de alocare catre Banca faptul ca schemele incluse in cerere si care vor fi finantate din sumele imprumutului nu au beneficiat deja de alta finantare externa suprapusa, alta decat alocatiile de la bugetul de stat.
Suma alocata fiecarei agentii de implementare pentru scheme eligibile nu va depasi 70% din costul cumulat al activelor fixe ale tuturor schemelor eligibile respective. La calcularea costului total al activelor fixe al schemelor eligibile vor fi luate in considerare toate cheltuielile referitoare la lucrari si servicii legate direct de interventia relevanta de reconstructie si/sau consolidare. Dobanda aferenta perioadei de constructie poate fi, de asemenea, inclusa, dar costurile de functionare si intretinere sau simplele transferuri de capital nu sunt eligibile.
3.5. In conformitate cu paragraful 1.05 din Contractul de finantare, scheme eligibile pot fi retrase dintr-o alocare aprobata (daca se ia decizia ca acestea sa nu se mai realizeze) si altele noi pot fi propuse Bancii pentru includere in sfera Proiectului.
3.6. Ca urmare a evaluarii documentatiei relevante prezentate cuprinzand cererea de alocare, Banca va transmite Imprumutatului o scrisoare de alocare oficiala, al carei model este prezentat in Documentul atasat nr. 4.
4. Proceduri si conditii de tragere (paragrafele 1.02 si 1.04 din Contractul de finantare)
4.1. Banca va finanta numai acele scheme eligibile din sectoarele indicate in Descrierea tehnica si incluse intr-o cerere de alocare aprobata de Banca, cu conditia respectarii prevederilor relevante ale paragrafelor 1.02 si 1.04 din Contractul de finantare. Documentul atasat nr. 5 ofera o indrumare generala pentru procedura care va fi urmata pentru tragerea imprumutului.
Fiecare tragere trebuie solicitata cu cel putin 15 zile inainte de data previzionata a tragerii. Un model de scrisoare de cerere de tragere este prezentat in Documentul atasat nr. 6.
4.2. Prima tragere este conditionata de primirea anterioara de catre Banca a documentatiei solicitate in conformitate cu punctele subparagrafului 1.04.A din Contractul de finantare.
Specimenele de semnatura ale acelor reprezentanti oficiali desemnati sa semneze cererile de tragere in numele si pe seama Imprumutatului vor trebui prezentate Bancii anterior efectuarii primei trageri (si anterior oricarei trageri ulterioare in cazul in care acesti reprezentanti oficiali vor fi inlocuiti).
4.3. Fiecare tragere va fi conditionata de primirea si aprobarea in avans de catre Banca a unei cereri de alocare incluzand schemele la care se refera cererea de tragere.
4.4. A doua si fiecare cerere de tragere ulterioara efectuate de catre fiecare coordonator de Proiect trebuie sa fie insotita de o declaratie oficiala de cheltuieli a coordonatorului de Proiect respectiv in numele Imprumutatului, care sa indice faptul ca s-au efectuat cheltuieli pentru lucrari si livrari referitoare la schemele eligibile aprobate de Banca in suma totala egala cu toate tragerile anterioare din imprumut, referitoare la schemele coordonate de acelasi coordonator de Proiect, mai putin, exceptie facand eliberarea ultimei transe, o suma de 2 milioane EUR. Facturile si alte justificari de plata referitoare la acea cheltuiala nu trebuie trimise Bancii, dar trebuie puse la dispozitie Bancii la cererea acesteia.
Pentru toate tragerile care finanteaza cheltuieli in avans, in termen de 120 de zile de la tragere trebuie furnizata Bancii o declaratie de cheltuieli care sa confirme ca sumele au fost cheltuite corespunzator pentru Proiect.
Ultima cerere de tragere referitoare la scheme coordonate de un coordonator de Proiect trebuie sa fie insotita de o declaratie de cheltuieli care sa confirme ca toate sumele trase anterior, referitoare la scheme coordonate de acelasi coordonator de Proiect, au fost cheltuite pentru Proiect sau vor fi cheltuite pentru Proiect in decurs de 120 de zile.
4.5. Cheltuielile eligibile care vor fi platite din sumele imprumutului corespund celor efectuate in legatura cu schemele eligibile pentru care a fost aprobata de catre Banca o cerere de alocare. In acest sens se va lua nota de faptul ca Banca nu este pregatita sa finanteze plata taxelor vamale, taxelor de import, comisioanelor bancare sau a taxelor si altor impozite de orice alta natura.
4.6. Banca isi rezerva dreptul de a solicita in orice moment orice informatii suplimentare pe care le poate cere in sprijinul cererii de tragere si/sau pentru justificarea utilizarii fondurilor disponibilizate Imprumutatului.
5. Cerinte de raportare privind proiectul (art. 8 din Contractul de finantare)
5.1. Rezumatul raportului privind stadiul Proiectului pe care Imprumutatul trebuie sa il inainteze Bancii prin intermediul coordonatorilor de Proiect pana la data de 31 decembrie 2000 si dupa aceea trimestrial va include informatiile specificate mai jos, separat pentru fiecare agentie de implementare si pentru fiecare alocare aprobata de Banca.
5.2. Raportul trebuie sa fie prezentat sub forma unei serii de tabele conform celui prezentat in Documentul atasat nr. 7. Raportul se va referi la alocarile individuale si va oferi informatii cu privire la:
(i) stadiul fizic al schemelor eligibile; si
(ii) situatia financiara a schemelor eligibile.
Explicatii scrise suplimentare sau raportari in legatura cu implementarea schemelor eligibile trebuie prezentate numai daca apar anumite probleme sau dificultati care pot prejudicia implementarea Proiectului. Remarce si informatii suplimentare in legatura cu anumite aspecte particulare pot fi incluse ca note de subsol la tabele.
Tabelele de raportare a stadiului se bazeaza pe tabelele atasate cererii de alocare aprobate de Banca, in sensul ca intrarile privind schemele eligibile trebuie sa fie in aceeasi secventa (numar, cod, nume/descriere etc.). O versiune computerizata a unui model de tabel poate fi oferita de Banca, la cerere.
5.3. Stadiul fizic trebuie expus dupa cum urmeaza:
(i) continutul lucrarilor planificate, exprimat in cantitati (km, bucati etc.) versus continutul cumulativ al lucrarilor deja realizate pana la sfarsitul perioadei de raportare, exprimat in procente;
(ii) continutul lucrarilor executate in perioada analizata, exprimat in procente; si
(iii) continutul lucrarilor planificate sa fie finalizate in urmatoarea perioada de raportare, exprimat in procente.
5.4. Situatia financiara trebuie expusa dupa cum urmeaza:
(i) costul total al investitiei schemei, asa cum s-a convenit in alocare versus cheltuielile cumulative deja efectuate pana la sfarsitul perioadei exprimate in procente;
(ii) cheltuielile efectuate in cadrul perioadei analizate, exprimate in procente;
(iii) cheltuielile care urmeaza sa fie efectuate in urmatoarea perioada de raportare, exprimate in procente.
Impartirea intre contributia Bancii si finantarea interna/alta finantare nu este obligatorie, dar este utila in masura in care informatiile sunt disponibile.
5.5. De indata ce toate lucrarile planificate si agreate pentru fiecare coordonator de Proiect au fost integral finalizate si costurile pentru investitii corespunzatoare au fost platite in totalitate, Imprumutatul trebuie sa prezinte Bancii, prin intermediul coordonatorului de Proiect respectiv, un raport de finalizare a Proiectului, stabilind ca acesta, asa cum a fost definit initial sau modificat ulterior prin aprobarea de catre Banca a cererilor de alocare ulterioare, a fost finalizat in totalitate. Raportul trebuie realizat, de asemenea, in forma tabelara, la fel ca raportarile privind stadiul Proiectului, cu totalul lucrarilor/cheltuielilor planificate, neaparat egal cu totalul lucrarilor/cheltuielilor efectuate.
5.6. Trebuie avut in vedere faptul ca la momentul finalizarii intregului Proiect - care se considera ca va avea loc atunci cand totalul cheltuielilor angajate pentru finantarea tuturor schemelor eligibile pentru care a fost alocat imprumutul a fost integral platit - finantarea Bancii nu va reprezenta mai mult de 70% din aceste cheltuieli totale.
Documentul atasat nr. 1 - Date solicitate in functie de dimensiunea schemei pentru cererile de alocare
Documentul atasat nr. 2 - Exemplu de cerere de alocare pentru finantarea schemelor mici
Documentul atasat nr. 3 - Exemplu de cerere de alocare pentru scheme cu un cost al investitiei:
- mai mare de 1 milion EUR si mai mic de 5 milioane EUR (Informatie rezumativa)
- mai mare de 5 milioane EUR (Informatie detaliata)
Documentul atasat nr. 4 - Exemplu de scrisoare de alocare
Documentul atasat nr. 5 - Procedura de tragere
Documentul atasat nr. 6 - Exemplu de cerere de tragere
Documentul atasat nr. 7 - Tabel de raportare rezumativa a stadiului
DOCUMENTUL ATASAT Nr. 1
ROMANIA - PROIECTUL DE RECONSTRUCTIE
PENTRU ELIMINAREA EFECTELOR INUNDATIILOR
EXEMPLU
de solicitare de date pentru scheme/programe care urmeaza sa fie
incluse in cererile de alocare
Definitie: - Schemele reprezinta masuri individuale de reconstructie cu o investitie > 1 milion EUR
- Programele reprezinta un numar de masuri individuale de reconstructie cu un cost minor al investitiei si caracteristici similare, formand in total cel putin un pachet de investitii > 1 milion EUR
N.B.: Scheme sau programe cu un cost total al investitiei sub 1 milion EUR nu trebuie luate in considerare pentru finantare.
In functie de costul investitiei, urmatoarele date sunt solicitate pentru alocarea schemelor/programelor Proiectului:
┌─────────────────────────────────────────┐
│ Cost total al investitiei │
├─────────────────────────┬───────────────┤
│ scheme individuale │ programe │
├────────────┬────────────┼───────────────┤
│> 5 mil. EUR│< 5 mil. EUR│(nr. de scheme)│
│ │> 1 mil. EUR│ > 1 mil. EUR │
├────────────┴────────────┴───────────────┤
│ Date solicitate (x) │
┌────┬───────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
𗈕. │Informatii generale │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┬────────────┬───────────────┤
𗈕.1.│Denumirea schemei │ x │ x │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┼────────────┼───────────────┤
𗈕.2.│Denumirea programului (numar si│ │ │ x │
│ │lista scurta a schemelor) │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┼────────────┼───────────────┤
𗈕.3.│Localizarea schemelor sau │ │ │ │
│ │programelor │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │- zona si comunitatea │ x │ x │ x │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │- harta cu localizarea schemei │ x │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┼────────────┼───────────────┤
𗈕.4.│Numele initiatorului │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │- numele ministerului/agentiei/│ x │ x │ x │
│ │ companiei │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │- numele persoanei responsabile│ x │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┼────────────┼───────────────┤
𗈕.5.│Adresa initiatorului (detaliat │ x │ x │ x │
│ │+ nr. telefon etc) │ │ │ │
╞════╪═══════════════════════════════╪════════════╧════════════╧═══════════════╡
𗈖. │Scopul investitiei │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┬────────────┬───────────────┤
𗈖.1.│Scopul imediat/principal al │ x │ x │ │
│ │schemei │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┼────────────┼───────────────┤
𗈖.2.│Scopul imediat/principal al │ │ │ x │
│ │programului │ │ │ │
╞════╪═══════════════════════════════╪════════════╧════════════╧═══════════════╡
𗈗. │Caracteristici tehnice │ │
│ │principale │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┬────────────┬───────────────┤
𗈗.1.│- pentru scheme: scurta │ │ x │ │
│ │ descriere in absenta unui │ │ │ │
│ │ studiu de fezabilitate │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┼────────────┼───────────────┤
𗈗.2.│- pentru scheme: unde exista un│ x │ │ │
│ │ studiu, scurta prezentare a │ │ │ │
│ │ studiului │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┼────────────┼───────────────┤
𗈗.3.│- pentru programe: │ │ │ x │
│ │ sector/scurta descriere a │ │ │ │
│ │ caracteristicilor │ │ │ │
╞════╪═══════════════════════════════╪════════════╧════════════╧═══════════════╡
𗈘. │Justificare │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┬────────────┬───────────────┤
𗈘.1.│Avantajele si beneficiarii │ x │ x │ x │
│ │schemelor/programelor │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┼────────────┼───────────────┤
𗈘.2.│Cateva date semnificative │ x │ │ │
│ │despre cerere (trafic, fluxuri │ │ │ │
│ │etc.) │ │ │ │
╞════╪═══════════════════════════════╪════════════╧════════════╧═══════════════╡
𗈙. │Tip de achizitie (exceptand │ │
│ │cazuri de urgenta) │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┬────────────┬───────────────┤
𗈙.1.│- licenta oficiala │ x │ │ │
│ │ internationala cu publicare │ │ │ │
│ │ in OJEC │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┼────────────┼───────────────┤
𗈙.2.│- licitatie nationala │ │ x │ │
╞════╪═══════════════════════════════╪════════════╪════════════╪═══════════════╡
𗈚. │Perioada de implementare (data │ x │ x │ x │
│ │de incepere si de finalizare) │ │ │ │
╞════╪═══════════════════════════════╪════════════╪════════════╪═══════════════╡
𗈛. │Cheltuieli anuale │ x │ x │ x │
╞════╪═══════════════════════════════╪════════════╧════════════╧═══════════════╡
𗈜. │Cost total al investitiei │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┬────────────┬───────────────┤
│ │- totul inclus │ x │ x │ x │
╞════╪═══════════════════════════════╪════════════╪════════════╪═══════════════╡
𗈝. │Surse de finantare (de exemplu:│ x │ x │ x │
│ │buget, BEI, participarea │ │ │ │
│ │statului/privata │ │ │ │
└────┴───────────────────────────────┴────────────┴────────────┴───────────────┘
DOCUMENTUL ATASAT Nr. 2
ROMANIA - PROIECTUL DE RECONSTRUCTIE
PENTRU ELIMINAREA EFECTELOR INUNDATIILOR
Agentia de implementare
Cerere de alocare
pentru scheme cu costul investitiei sub 1 milion EUR
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Denumi- Scopul Tipul Investitie Surse Perioada
Codul rea/ Locali- schemei de finala sau fi- de im-
schemei Descri- zarea si achi- cost nan- plemen-
erea schemei justifi- zitie total ciare tare
carea (1) (PNL) (2) (3)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cost total:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
(1) Tipul achizitiei:
--------------------
- 6 = licitatie nationala
- 7 = cerere de oferta nationala
- 8 = negociere directa
- 9 = forta de munca proprie
(2) Surse financiare:
--------------------
B = resurse bugetare
P = PHARE
L = imprumuturi de la banci (a se specifica)
A = altele (a se specifica)
(3) Perioada de implementare:
----------------------------
- data de incepere si de finalizare in luna/anul
DOCUMENTUL ATASAT Nr. 3
ROMANIA - PROIECTUL DE RECONSTRUCTIE
PENTRU ELIMINAREA EFECTELOR INUNDATIILOR
Agentia de implementare
Cerere de alocare
Pentru scheme cu un cost al investitiei:
- mai mare de 1 milion EUR si mai mic de 5 milioane EUR
(informatii rezumative)
- mai mare de 5 milioane EUR (informatii detaliate)
1. Informatii generale
1.1. Denumirea schemei:
1.2. Localizarea schemei:
1.2.1. Zona (judetul):
1.2.2. Comunitatea (orasul, satul):
(harta atasata cu localizarea schemei)
1.3. Detalii ale responsabilului de serviciu:
1.3.1. Numele si adresa persoanei de contact:
Adresa:
1.3.2. Nr. telefon/fax al persoanei/persoanelor
responsabile cu implementarea schemei:
2. Scopul investitiei
---------------------
2.1. Scopul imediat/principal:
2.2. Scopuri secundare:
3. Caracteristici tehnice principale
------------------------------------
(Descrierea tehnica pentru schemele de reconstructie cu o
investitie > 5 milioane EUR trebuie sa se bazezepe o scurta
prezentare a unui studiu de fezabilitate, atasat.)
4. Justificarea schemei
-----------------------
4.1. Beneficiari/grup tinta ai schemei:
4.2. Impactul schemei asupra:
4.2.1. Impactul economic asupra zonei:
(efecte asupra zonei in caz de nerealizare
a masurilor de reconstructie)
4.2.2. Impactul asupra mediului:
(efecte in caz de nerealizare a masurilor
de reconstructie)
4.2.3. Date referitoare la angajarea fortei de munca:
- numar de posturi temporare create pe parcursul
implementarii (daca este cazul):
- numar de posturi permanente create
(daca este cazul):
5. Achizitii
------------
5.1. Tipul de achizitie:
(licitatie internationala = 1;
cerere de oferta internationala = 2;
negociere internationala = 3;
licitatie nationala = 6;
cerere de oferta nationala = 7;
negociere directa = 8)
5.2. Data prezentarii la Banca pentru publicarea in
Jurnalul Oficial al CE (nu se aplica schemelor
atribuite pana in iulie 2000)
6. Esalonare
------------
Incepere Finalizare
luna anul luna anul
Perioada de implementare a schemei: ... ... ... ...
7. Investitie totala
--------------------
7.1. Studii/engineering/servicii:
7.2. Teren:
7.3. Lucrari civile:
7.4. Echipament:
7.5. Contingente tehnice (%):
7.6. Contingente de pret (%):
7.7. Dobanda pe durata constructiei (%):
─────────────────────────────────────────
TOTAL: .............
(valuta/cost)
8. Cheltuieli anuale si surse de finantare
% 2000 2001 2002 2003 Total
Bugetul de stat
Bugetele locale
Imprumut BEI
Altele (a se specifica)
────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: ... ... ... ... ... ...
(valuta/cost)
DOCUMENTUL ATASAT Nr. 4
ROMANIA - PROIECTUL DE RECONSTRUCTIE
PENTRU ELIMINAREA EFECTELOR INUNDATIILOR
Ministerul Finantelor
str. Apolodor nr. 17, sectorul 1
RO-70 060, Bucuresti
Romania
In atentia: ......
Luxembourg, ...... PA/EE-C/2000/FSC Ref
Subiect: Romania - Proiectul de reconstructie
pentru eliminarea efectelor inundatiilor
(Imprumut BEI nr. ...)
Alocatie in cadrul contractului de finantare datat ......
intre BEI si Romania
Beneficiar final: (agentia de implementare)
Sector/Schema/Scheme:
Valoarea alocatiei: EUR
Alocatie nr.:
Stimate/Stimata ......
Referitor la cererea dumneavoastra de alocare datata ......, avem placerea
sa va informam ca am alocat pentru sectorul/schema/schemele rubricate o suma
echivalenta cu ...... EUR.
Tragerile aferente alocarii solicitate vor fi conditionate de indeplinirea
tuturor conditiilor la care se face referire in articolul 1.04.A din
Contractul de finantare.
Valoarea acestei alocari se va deduce din valoarea reziduala a imprumutului
BEI, iar soldul va fi pus la dispozitia dumneavoastra pentru alocari
ulterioare.
Aceasta scrisoare reprezinta o scrisoare de alocare in cadrul Contractului
de finantare si se supune prevederilor acestuia.
Cu stima,
Banca Europeana de Investitii
< > < >
DOCUMENTUL ATASAT Nr. 5
ROMANIA - PROIECTUL DE RECONSTRUCTIE
PENTRU ELIMINAREA EFECTELOR INUNDATIILOR
Proceduri de tragere
(in conformitate, de asemenea, cu paragraful 1.02
din Contractul de finantare)
Pasul 1
Inainte ca Imprumutatul sa introduca o cerere de tragere oficiala scrisa se recomanda intotdeauna contactarea telefonica a ofiterului de imprumut BEI (domnul Schiavo Campo) in scopul discutarii tragerii respective. La acel moment BEI poate furniza Imprumutatului indicatii privind rata dobanzii si rata de schimb pentru valuta avuta in vedere pentru tragere. In plus, Imprumutatul poate fi informat daca toate conditiile contractuale pentru tragerea in discutie sunt indeplinite sau ce conditie/conditii trebuie indeplinita/e inainte ca BEI sa poata proceda la tragerea solicitata.
Pasul 2
Dupa acordul neoficial obtinut in cadrul pasului 1 din procedura propusa trebuie transmisa la BEI o cerere de tragere oficiala in forma scrisa (ar fi utila transmiterea in avans a unei copii pe fax).
Pentru usurinta atasam un model al unei cereri de tragere care ar putea fi folosit. Cererea de tragere va fi transmisa de Imprumutat prin intermediul coordonatorului de Proiect relevant. Urmatoarele informatii trebuie incluse in cererea de tragere:
- suma totala care urmeaza sa fie trasa;
- valuta in care se va efectua tragerea;
- rata dobanzii indicate de BEI pe parcursul convorbirii telefonice din cadrul pasului 1, daca a avut loc;
- data preferata de tragere, daca este cazul;
- denumirea bancii si numarul contului pentru valuta respectiva; daca banca primitoare este o banca romaneasca, indicarea bancii corespondente pentru acea valuta.
Pasul 3
BEI va transmite Imprumutatului, intr-un interval de 15 pana la 10 zile inainte de data tragerii, un aviz de tragere prin telex/fax, confirmand:
- suma tragerii;
- valuta;
- rata dobanzii;
- data valutei tragerii.
Pasul 4
In general, cu doua zile inainte de data tragerii/valutei BEI va instiinta prin fax Imprumutatul si banca primitoare cu privire la tranzactiile legate de tragere.
DOCUMENTUL ATASAT Nr. 6
ROMANIA - PROIECTUL DE RECONSTRUCTIE
PENTRU ELIMINAREA EFECTELOR INUNDATIILOR
Catre: Banca Europeana de Investitii, Luxembourg
In atentia domnului Schiavo Campo
Nr. fax: 00352 - 4379 - 7488 sau 43.77.04
De la: Coordonatorul de Proiect relevant, in numele
Imprumutatului
Romania
Nr. fax: -
────────────────────────────────────────────────────────
Subiect: Romania - Proiectul de reconstructie pentru
eliminarea efectelor inundatiilor
Imprumut nr. ...
Contract de finantare semnat la ......
Cerere de tragere nr. ...
Ca urmare a discutiilor noastre recente referitoare la termenii financiari
ai tragerii fondurilor in cadrul Contractului de finantare sus-mentionat,
solicitam efectuarea unei trageri in urmatoarele conditii:
Suma: suma tragerii
Valuta: valuta in care va fi efectuata tragerea
Rata dobanzii: rata dobanzii pentru valuta solicitata, dupacum a fost
indicata de BEI pe parcursul convorbirii telefonice, daca a avut loc
Data propusa pentru tragere: data valutei preferate pentru tragere
(va sugeram sa indicati "cat mai curand posibil")
Instructiuni de tragere
Denumirea Bancii: denumirea completa a bancii la care Imprumutatul a
deschis contul special pentru toate tranzactiile legate de imprumutul BEI
in valuta solicitata
Cont nr.: numarul contului la banca sus-mentionata
Banca corespondenta: in cazul interventiei unei banci romanesti pentru
valuta respectiva, denumirea completa si adresa bancii corespondente a
bancii romanesti respective.
Certificam prin prezenta ca nu am solicitat anterior vreo tragere din
imprumutul mai sus mentionat pentru a acoperi cheltuieli legate de aceasta
cerere. Nu am obtinut si nu intentionam sa obtinem sume dintr-un alt
imprumut sau grant pentru acoperirea acestor cheltuieli. Bunurile si
serviciile acoperite prin aceasta cerere de tragere au fost sau sunt
achizitionate in conformitate cu prevederile Contractului de finantare.
Confirmam prin prezenta Bancii Europene de Investitii ca ne conformam
obligatiilor stabilite in Contractul de finantare si ca nu s-a petrecut
nici un eveniment care ar putea sa afecteze substantial si ireversibil
operatiunile si conditiile noastre financiare, precum si posibilitatile
noastre de a implementa Proiectul si de a realiza orice obligatie ce ne
revine in cadrul Contractului de finantare.
In mod deosebit, confirmam ca toate actiunile, declaratiile, dovezile
sau confirmarile relevante asumate in conformitate cu paragraful 1.04 din
Contractul de finantare sunt in continuare reale, valide, corecte si au
caracter obligatoriu.
Cu stima,
Bucuresti, (data)
(semnatura/semnaturile autorizate in numele Imprumutatului)
Anexa nr. I - Facturi si avize bancare pentru platile
acoperite prin tragerea respectiva
Anexa nr. II - Rezumat al platilor/contract
DOCUMENTUL ATASAT Nr. 7
Imprumut BEI nr. ...
ROMANIA - PROIECTUL DE RECONSTRUCTIE
PENTRU ELIMINAREA EFECTELOR INUNDATIILOR
Agentia de implementare
Alocatia nr. ...
Raportarea stadiului la data de ......
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Costul Surse Stadiul fizic Situatia financiara
total finan- ─────────────────────────────────────
Denumi- aferent ciare Peri- Lucrari Cheltuieli
Nr. rea/ Locali- inves- Con- oada finalizate efectuate
crt. Descri- zarea titiei tribu- de ────────── ─────────── Cheltuieli
erea schemei (mil. tie im- in pe- cu- in pe- cu- ramase
ROL) BEI M ple- rioada mu- rioada mu-
2000- PLN/% men- de ra- la- de ra- la-
200.. 1998- tare porta- tiv porta- tiv
2001 re (%) (%) re (%) (%)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Regiunea
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
SUBTOTAL
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Regiunea
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
SUBTOTAL
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Regiunea
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
10.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
11.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
12.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cost total
al alocarii
(milioane ROL)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────