ANEXA A
DESCRIEREA TEHNICA
România - Proiectul de reabilitare a drumurilor, etapa a IV-a
Scopul Proiectului este de a reabilita şi moderniza mai multe sectoare din reţeaua romana de drumuri europene.
Sunt vizate urmãtoarele tronsoane de drumuri:
- tronsonul 1: Cluj-Napoca-Dej-Bistrita-Suceava (E 576 - 310,5 km);
- tronsonul 2: Petrosani-Simeria (E 79 - 74,5 km);
- tronsonul 3: Lugoj-Caransebes-Drobeta-Turnu Severin-Craiova (E 70 - 254 km).
Lungimea totalã de drum reabilitat şi modernizat efectiv pe tronsonul 1 menţionat mai sus va fi stabilitã numai dupã ce proiectul detaliat al tuturor secţiunilor din Proiect va fi încheiat.
Se asteapta ca o lungime de cel puţin 240 km pe tronsonul 1, între oraşele Cluj-Napoca şi Campulung Moldovenesc, sa fie inclusã în Proiect.
Proiectul cuprinde detalii de execuţie, studii de impact asupra mediului şi documentele de licitaţie (pentru toate tronsoanele de drum avute în vedere), precum şi achiziţionarea de terenuri, construcţii, supervizare de lucrãri şi dare în exploatare (numai pentru sectoarele de drum care vor fi reabilitate şi modernizate). Creditul va fi folosit în scopul finanţãrii cheltuielilor aferente tronsoanelor 1 şi 2.
Reabilitarea şi modernizarea vor cuprinde ranforsarea partii carosabile existente sau realizarea de noi structuri de drum. În majoritatea cazurilor partea carosabilã va fi largita cu un acostament carosabil suplimentar de 0,75 m pana la 2,50 m, pe ambele pãrţi, în funcţie de situaţia traficului. Pentru teren deluros, acolo unde este cazul, vor fi adãugate benzi de urcare.
Proiectul include, de asemenea, reabilitarea infrastructurii de drenare (conducte tubulare şi casetate, santuri) şi a podurilor. Proiectul cuprinde şi alte lucrãri necesare pentru modernizare, precum lucrãri de consolidare, ziduri de sprijin, santuri, lucrãri de terasare, reabilitarea drumurilor de acces pe o lungime de pana la 25 m de la intersectii, indicatoare şi marcarea drumurilor.
Viteza proiectata va fi de 80-90 km/h în teren plat şi de 50-60 km/h în teren deluros, în funcţie de topografie şi aliniamente.
Data estimatã de terminare a lucrãrilor este luna octombrie 2004.
Secţiunile transversale tip ale sectoarelor de drum de pe tronsoanele avute în vedere sunt urmãtoarele:
───────┬──────────────┬──────────────┬───────────┬─────────┬───┬──────┬────────┐
│ Ranforsarea │Consolidarea │ Banda │Lãrgirea │Nu-│Lati- │Lãţimea │
│ benzilor │ acosta- │suplimen- │acosta- │mar│mea │totalã a│
│ existente │ mentelor │ţara de │mentelor │de │secti-│ plat- │
│ │ │urcare sau │ pana la │ben│unii │ formei │
│ │ │ranforsarea│ lãţimea │zi │pavate│ │
│ │ │ celei │ partii │ │ │ │
│ │ │ existente │ carosa- │ │ │ │
│ │ │ │ bile │ │ │ │
───────┼──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────┼───┼──────┼────────┤
Tipul 1│ 2 x 3,50 m │ 2 x 0,75 m │ - │ - │ 2 𗈜,5 m ,00 m │
│ │(+2 x 0,75m)*)│ │ │ │ │ │
───────┼──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────┼───┼──────┼────────┤
Tipul 2│ 2 x 3,50 m │ 2 x 0,75 m │ 3,50 m │ - │ 3 │ 12 m │ 13,50 m│
│ │(+2 x 0,75m)*)│(2,50 m)**)│ │ │(11 m)│(12,50m)│
───────┼──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────┼───┼──────┼────────┤
Tipul 3│ 2 x 3,50 m │ 0 │ - 𗈖 x 2,50m𗈖+2│ 12 m ,00 m │
│ │(+2 x 0,50m)*)│ │ │ │ │ │
───────┼──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────┼───┼──────┼────────┤
Tipul 4│ 2 x 7,00 m │ 2 x 0,75 m │ - │ │ 4 ,9m ,40 m │
───────┼──────────────┼──────────────┼───────────┼─────────┼───┼──────┼────────┤
Tipul 5𗈖x(3,50 - 10)m│ 0 │ - │ │ 4 │ │ 7,00 - │
(zone │ │ │ │ │ │ │ 20,00 m│
munici-│ │ │ │ │ │ │ + │
pale) │ │ │ │ │ │ │eventual│
│ │ │ │ │ │ │ banda │
│ │ │ │ │ │ │ de │
│ │ │ │ │ │ │separare│
───────┴──────────────┴──────────────┴───────────┴─────────┴───┴──────┴────────┘
--------------
*) Pe stratul de balast se vor pune dale de beton sau de pãmânt vegetal inierbat.
**) 2,50 m în teren deluros cu panta transversala accentuata combinata cu riscul alunecarilor de teren.
Detaliile referitoare la sectoarele de drum de pe tronsoanele avute în vedere sunt:
──┬───────────┬─────────────────────────────────┬─────┬────────────────────────┐
│ │ │Lun- │ Secţiunea transversala │
│ Drumul │ Secţiunea │ gi- ├─────┬────┬────┬───┬────┤
│ │ │mea │ Tip │ Tip│Tip │Tip│Tip │
│ │ │(km) │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │
│ │ │ │(km) │(km)│(km)│(km│(km)│
──┼─────┬─────┼─────────────────────────────────┼─────┼─────┼────┼────┼───┼────┤
1a│DN 6 │E 70 │Lugoj-Caransebes │ 39,0│ 37,5│ │ 𗈕,5│ │
1b│DN 6 │E 70 │Caransebes-Drobeta-Turnu Severin ,0,5│ 1,0│ 𗈕,5│ 6,0│
1c│DN 6 │E 70 │Drobeta-Turnu Severin-Craiova ,0│ 90,5│ 5,0│ │ │ 6,5│
│ │ │.................................│.....│.....│....│....│...│....│
│ │ │Subtotal 1 (EC-ISPA) ,0,5│ 6,0│ 𗈗,0,5│
──┼─────┼─────┼─────────────────────────────────┼─────┼─────┼────┼────┼───┼────┤
2a│DN 1C│E 576│Cluj-Napoca-Dej │ 53,5│ │ ,0│ ,5│
2b│DN 17│E 576│Dej-granita Nasaud/Suceava ,0│ 93,0,0│ │ │ 9,0│
2c│DN 17│E 576│Granita Nasaud/Suceava-Suceava*) ,0,0,0│ │ │ 4,0│
2d│DN 66│E 79 │Petrosani-Simeria │ 74,5│ 64,5│ 8,0│ │ │ 2,0│
│ │ │.................................│.....│.....│....│....│...│....│
│ │ │Subtotal 2 (EIB) ,0,5,0,0│ 0 ,5│
──┴─────┴─────┴─────────────────────────────────┼─────┼─────┼────┼────┼───┼────┤
TOTAL GENERAL: ,0,0,0,0𗈗,0,0│
────────────────────────────────────────────────┴─────┴─────┴────┴────┴───┴────┘
-------------
*) Inclusiv reabilitarea a 4 km în cadrul zonei urbane a oraşului Suceava.
Lungimile secţiunilor transversale tip prezentate în tabelul de mai sus sunt doar orientative. Configuraţia finala a secţiunii transversale a fiecãrui sector de drum care urmeazã sa fie reabilitat şi modernizat va fi stabilitã prin acordul dintre Banca şi AND, o data ce proiectele detaliate ale tuturor secţiunilor Proiectului vor fi definitivate.
ANEXA B
GRAFIC DE RAMBURSARE
România - Proiectul de reabilitare a drumurilor, etapa a IV-a
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Data scadenta a Sume de rambursat exprimate
ratei de rambursat ca procent din împrumut
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. 10 aprilie 2006 3,33 %
2. 10 octombrie 2006 3,33 %
3. 10 aprilie 2007 3,33 %
4. 10 octombrie 2007 3,33 %
5. 10 aprilie 2008 3,33 %
6. 10 octombrie 2008 3,33 %
7. 10 aprilie 2009 3,33 %
8. 10 octombrie 2009 3,33 %
9. 10 aprilie 2010 3,33 %
10. 10 octombrie 2010 3,33 %
11. 10 aprilie 2011 3,33 %
12. 10 octombrie 2011 3,33 %
13. 10 aprilie 2012 3,33 %
14. 10 octombrie 2012 3,33 %
15. 10 aprilie 2013 3,33 %
16. 10 octombrie 2013 3,33 %
17. 10 aprilie 2014 3,33 %
18. 10 octombrie 2014 3,33 %
19. 10 aprilie 2015 3,33 %
20. 10 octombrie 2015 3,33 %
21. 10 aprilie 2016 3,33 %
22. 10 octombrie 2016 3,33 %
23. 10 aprilie 2017 3,33 %
24. 10 octombrie 2017 3,33 %
25. 10 aprilie 2018 3,33 %
26. 10 octombrie 2018 3,33 %
27. 10 aprilie 2019 3,33 %
28. 10 octombrie 2019 3,33 %
29. 10 aprilie 2020 3,33 %
30. 10 octombrie 2020 3,43 %
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
--------------