Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CONTRACT DE FINANTARE din 28 noiembrie 2006  intre Romania si Banca Europeana de Investitii*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CONTRACT DE FINANTARE din 28 noiembrie 2006 intre Romania si Banca Europeana de Investitii*)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 19 martie 2007
CONTRACT DE FINANŢARE din 28 noiembrie 2006
între România şi Banca Europeanã de Investiţii*)
EMITENT: ACT INTERNAŢIONAL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 19 martie 2007


_________
*) Traducere.


FI N° (RO)
Serapis N° 2004-0228

PROIECTUL
privind infrastructura municipala în domeniul alimentarii cu apa, etapa a III-a

Luxemburg, 24 octombrie 2006

Bucureşti, 28 noiembrie 2006

Acest contract este încheiat între România, reprezentatã de Ministerul Finanţelor Publice, având sediul în str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, RO-70060 Bucureşti, România, reprezentat de domnul Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu, ministrul finanţelor publice, denumita în continuare Împrumutatul, ca prima parte, şi Banca Europeanã de Investiţii, având sediul în bd. Konrad Adenauer 100, L-2950 Luxemburg, Marele Ducat al Luxemburgului, reprezentatã de domnul Cormac Murphy, director, şi de domnul Fulceri Bruni Roccia, director adjunct, denumita în continuare Banca, ca a doua parte.
Având în vedere ca:
(1) La data de 1 februarie 1993, Comunitatile Europene şi Împrumutatul au încheiat Acordul european instituind o asociere între Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de o parte, şi România, pe de alta parte, denumit în cele ce urmeazã Acordul european.
(2) În cadrul Acordului european, Consiliul guvernatorilor Bãncii a autorizat continuarea acordãrii de împrumuturi pentru proiecte de investiţii în România.
(3) La 4/5 iunie 1997 a fost semnat de cãtre Împrumutat şi Banca un acord-cadru, denumit în continuare Acord-cadru, referitor la cooperarea financiarã menţionatã şi este aplicabil acestui contract, denumit în cele ce urmeazã Contractul.
(4) Împrumutatul a propus sa întreprindã un proiect, denumit în continuare Proiectul, care sa fie derulat prin anumite autoritãţi locale şi companii municipale pentru utilitãţi, denumite în cele ce urmeazã beneficiari finali, imbunatatind calitatea şi eficienta furnizarii apei şi a serviciilor de canalizare în Baia Mare, Bistrita, Drobeta-Turnu Severin, Pitesti şi Ramnicu Valcea, fiecare denumit în cele ce urmeazã subproiect, şi descrise în detaliu în descrierea tehnica din anexa A la prezentul contract, denumita în cele ce urmeazã descriere tehnica, şi identificate ca mãsuri descrise în memorandumurile de finanţare ISPA nr. 2004/RO/16/P/PE/004 (în vigoare de la data de 8 decembrie 2004), nr. 2003/RO/16/P/PE/025 (în vigoare de la data de 9 noiembrie 2004), nr. 2004/RO/16/P/PE/008 (în vigoare de la data de 6 decembrie 2004), nr. 2003/RO/16/P/PE/026 (în vigoare de la data de 15 decembrie 2003) şi nr. 2004/RO/16/P/PE/002 (în vigoare de la data de 6 decembrie 2004), respectiv (fiecare denumit în cele ce urmeazã memorandum de finanţare şi împreunã denumite memorandumuri de finanţare), încheiate între România şi Comunitatea Europeanã în cadrul ISPA, pentru cofinantarea Proiectului.
(5) Împrumutatul a stabilit Oficiul de Plati şi Contractare PHARE (denumit în continuare OPCP) din cadrul Ministerului Finanţelor Publice sa fie unitate de monitorizare a Proiectului pentru procedurile de monitorizare, raportare şi efectuare a tragerilor legate de credit; OPCP a instituit proceduri de monitorizare, raportare şi efectuare a tragerilor, în condiţii satisfãcãtoare pentru Banca.
(6) Costul total al Proiectului, asa cum este acesta estimat în memorandumul de finanţare relevant, este de 181.172.000 euro (o suta optzeci şi unu milioane o suta şaptezeci şi doua mii euro).
(7) Împrumutatul a declarat ca intenţioneazã sa finanteze Proiectul dupã cum urmeazã:



- euro -
───────────────────────────────────────────────────────────
Grant ISPA 130.977.800
Împrumutul Bãncii 41.501.200
Contribuţia directa a Împrumutatului 4.160.000
Contribuţia beneficiarilor finali 4.533.000
───────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 181.172.000
───────────────────────────────────────────────────────────



(8) Pentru realizarea planului financiar descris în paragraful (6), Împrumutatul a solicitat de la Banca un împrumut în valoare de 41.501.200 euro.
(9) În baza art. 3 din Acordul-cadru, Împrumutatul a fost de acord ca dobanda şi toate celelalte plati datorate Bãncii şi care apar ca urmare a activitãţilor prevãzute în Acordul-cadru, precum şi activele şi veniturile Bãncii aferente acestor activitãţi sa fie scutite de impozite.
(10) În baza art. 4 din Acordul-cadru, Împrumutatul a fost de acord ca, pe intreaga perioada de existenta a oricãrei operaţiuni financiare încheiate conform Acordului-cadru, sa asigure:
(i) ca Banca poate schimba în orice valuta integral convertibilã, la cursul de schimb în vigoare, sumele în moneda nationala a Împrumutatului primite de Banca cu titlul de plati apãrute în legatura cu împrumuturi şi garanţii sau orice alte activitãţi şi ca Banca poate transfera liber, imediat şi efectiv sumele astfel schimbate; sau, dacã Banca va opta astfel,
(ii) ca poate dispune liber de aceste sume pe teritoriul Împrumutatului.
(11) Ca rãspuns la solicitarea Împrumutatului, satisfacuta ca finanţarea Proiectului se încadreazã în domeniul acoperit de funcţiile sale şi bazându-se, între altele, pe declaraţiile şi faptele citate în acest preambul, Banca este de acord sa punã la dispoziţia Împrumutatului un credit de 41.501.200 euro, în conformitate cu prezentul contract.
(12) Statutul Bãncii prevede ca Banca sa se asigure ca fondurile sale sunt folosite cat se poate de raţional în interesul Comunitãţii Europene şi, prin urmare, termenii şi condiţiile operaţiunilor sale de împrumut vor fi în concordanta cu politica Comunitãţii Europene.
(13) Semnarea acestui contract în numele Împrumutatului este autorizata oficial în termenii stabiliţi în Documentul atasat I.
(14) Referirile din prezentul contract la articole, preambul, anexe şi documente ataşate reprezintã referiri la articole şi preambul, anexele şi documentele ataşate la acest contract, iar urmãtorii termeni au respectivele înţelesuri atribuite acestora în preambul şi în articole, asa cum se arata mai jos:



Termeni definiţi în cuprinsul contractului Articol sau preambul
────────────────────────────────────────── ────────────────────
Data limita de acceptare 4.02C
Subproiect afectat 4.03A(c)
OPCP Preambul (5)
Contract Preambul (3)
Credit 1.01
Tribunal 11.02
Curtea Auditorilor 6.07
Aviz de tragere 1.02C
Solicitare de tragere 1.02B
Rata BEI de redistribuire 4.02B
Mediu 6.05
Acord european Preambul (1)
Instrument de datorie externa 7.01
Beneficiari finali Preambul (4)
Memorandumuri de finanţare Preambul (4)
Rata fixa 3.01
Acord-cadru Preambul (3)
Eveniment de rambursare anticipata
cu despãgubire 4.03C
Împrumut 2.01
Zi lucrãtoare în Luxemburg 1.02C
Schimbare materialã adversa 10.01
Data scadentei 4.01B
Transa notificatã 1.05B
Data plãţii 5.01
Suma rambursarii anticipate 4.02A
Data rambursarii anticipate 4.02A
Notificare de rambursare anticipata 4.02A
Proiect Preambul (4)
R1 1.05B
R2 1.05B
Zi lucrãtoare relevanta 5.01
Rata interbancara relevanta 1.05B
Data de disponibilizare planificata 1.02C
Descriere tehnica Preambul (4)
Subproiect Preambul (4)
Împrumut la termen 4.03A(2)
Transa 1.02A

Termeni definiţi în anexe Anexa
───────────────────────── ─────
EURIBOR Anexa C
LIBOR Anexa C
Zi lucrãtoare în Londra Anexa C
Zi lucrãtoare în New York Anexa C
Bãnci de referinta Anexa C
Perioada reprezentativa Anexa C
Data de restabilire Anexa C

Drept care s-a convenit prin prezentul contract dupã cum urmeazã:



ART. 1
Credit şi tragere
1.01. Suma creditului
Prin prezentul contract Banca stabileşte în favoarea Împrumutatului, iar Împrumutatul accepta un credit, denumit în continuare credit, în suma echivalenta cu 41.501.200 euro (patruzeci şi unu milioane cinci sute unu mii doua sute euro).
1.02. Proceduri de tragere
1.02A. Transe
Banca va disponibiliza creditul pana la 31 decembrie 2011, în limita a 13 transe. Suma fiecãrei transe, dacã nu este soldul netras al creditului, va fi de minimum 3.000.000 euro sau echivalentul acestei sume. O transa solicitatã de cãtre Împrumutat în conformitate cu art. 1.02B este denumita în cele ce urmeazã transa.
1.02B. Cererea de tragere
Periodic, pana la 31 august 2011, Împrumutatul poate prezenta Bãncii o solicitare scrisã (cerere de tragere), în forma prevãzutã în anexa E, pentru disponibilizarea unei transe. În cererea de tragere se vor preciza:
a) suma şi valuta de disponibilizare a transei;
b) data preferata pentru efectuarea tragerii, care va fi o zi de lucru relevanta, dupã cum este definitã în art. 5.01, care cade cu maximum 15 zile calendaristice dupã data cererii de tragere, intelegandu-se ca Banca poate disponibiliza transa în termen de pana la 4 luni calendaristice de la data cererii de tragere; şi
c) rata fixa a dobânzii, dacã ea exista, asa cum a fost indicatã anterior de cãtre Banca, fãrã angajamentul ca aceasta sa fie aplicabilã transei pe durata acesteia.
Fiind supusã prevederii celui de-al doilea paragraf al art. 1.02C, fiecare cerere de tragere este irevocabilã.
1.02C. Avizul de tragere
Între 10 şi 15 zile înainte de data tragerii unei transe, Banca va furniza Împrumutatului, dacã cererea de tragere este în conformitate cu art. 1.02B, o notificare, denumita în continuare aviz de tragere, care va preciza:
a) suma şi valuta tragerii;
b) data la care este planificata tragerea transei, denumita în continuare data de disponibilizare planificata, tragerea fiind oricum supusã condiţiilor din art. 1.04; şi
c) rata fixa a dobânzii aplicabilã transei în conformitate cu art. 3.01.
În cazul în care unul sau mai multe elemente specificate în avizul de tragere nu sunt conforme cu elementele corespunzãtoare din cererea de tragere, dacã este cazul, Împrumutatul poate revoca cererea de tragere printr-o notificare adresatã Bãncii, într-un interval de 3 zile lucrãtoare în Luxemburg de la primirea avizului de tragere, şi, drept urmare, cererea de tragere şi avizul de tragere vor rãmâne fãrã efect.
În înţelesul prezentului contract, în general zi lucrãtoare în Luxemburg înseamnã o zi în care bãncile comerciale sunt deschise pentru afaceri în Luxemburg.
1.02D. Contul de disponibilizare
Disponibilizarea va fi efectuatã în acel cont bancar pe care Împrumutatul îl va notifica în scris Bãncii cu cel puţin 15 zile înainte de data de disponibilizare planificata.
1.03. Moneda tragerii
Sub rezerva disponibilitãţilor, Banca va disponibiliza fiecare transa în moneda pentru care Împrumutatul şi-a exprimat preferinta. Moneda fiecãrei trageri va fi euro sau orice alta moneda care este tranzactionata pe scara larga pe principalele pieţe valutare.
Pentru calcularea sumelor care urmeazã a fi trase într-o alta moneda decât euro şi pentru determinarea sumei echivalente în euro, Banca va aplica cursul de schimb publicat de Banca Centrala Europeanã din Frankfurt la o astfel de data situata cu 15 zile înainte de data efectuãrii tragerii, dupã cum va decide Banca.
1.04. Condiţii de tragere
1.04A. Prima transa
Disponibilizarea primei transe este condiţionatã de primirea de cãtre Banca, la data sau înainte de data care cade cu cinci (5) zile lucrãtoare în Luxemburg înainte de data de disponibilizare planificata, a urmãtoarelor documente sau dovezi în forma şi conţinut satisfãcãtoare pentru aceasta:
a) o opinie juridicã, în limba engleza, privind semnarea corespunzãtoare a prezentului contract de cãtre Împrumutat şi privind documentaţia relevanta; o astfel de opinie va trebui sa fie acceptabilã pentru Banca sub toate aspectele;
b) o împuternicire, în limba engleza, autorizandu-l pe domnul Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu, ministrul finanţelor publice, sa semneze prezentul contract în numele Împrumutatului;
c) dovada, în limba engleza, a autorizãrii persoanei sau persoanelor care semneazã cererile de tragere în numele Împrumutatului şi specimenul de semnatura autentic al unei sau unor asemenea persoane; şi
d) dovada ca toate aprobãrile privind controlul schimbului valutar, specificate de Banca sau indicate în opinia juridicã data conform lit. a) de mai sus ca fiind necesare, au fost obţinute pentru a permite Împrumutatului sa primeascã trageri asa cum se prevede în contract, sa ramburseze împrumutul şi sa plãteascã dobânzile şi toate celelalte sume datorate în conformitate cu prezentul contract.
1.04B. Toate tranşele
Disponibilizarea fiecãrei transe conform art. 1.02, inclusiv a primei transe, este condiţionatã de primirea de cãtre Banca, cu cinci (5) zile lucrãtoare în Luxemburg înainte de data de disponibilizare planificata, în forma şi conţinut satisfãcãtoare pentru Banca, a:
a) dovezii ca acordurile de împrumut subsidiar au fost încheiate între Împrumutat şi beneficiarii finali relevanti, în legatura cu subproiectul/subproiectele care sa fie finanţate din sumele transei relevante, specificand obligaţiile unor astfel de beneficiari finali, asa cum este descris în memorandumul financiar ISPA/memorandumurile financiare ISPA;
b) unui certificat din partea Ministerului Finanţelor Publice al Împrumutatului, în forma prevãzutã în anexa D;
c) dovezii ca în orice moment exista fonduri disponibile suficiente, în conformitate cu art. 6.01;
d) copiilor autentificate ale contractului sau contractelor care au fost finanţate din toate celelalte transe trase anterior, contract sau contracte care sa fi fost încheiate în termeni satisfacatori pentru Banca; şi
e) unei declaraţii din partea Împrumutatului privind efectuarea cheltuielilor pentru articolele care urmau sa fie finanţate de cãtre Banca în conformitate cu descrierea tehnica (net de taxe şi impozite plãtibile în România) pentru o suma egala cu toate celelalte transe trase, mai puţin, cu excepţia ultimei trageri, o suma echivalenta cu 1.000.000 euro (un milion euro).
1.05. Amânarea tragerii
1.05A. Motive pentru amânare Banca, la solicitarea Împrumutatului, va amana disponibilizarea oricãrei transe, în totalitate sau parţial, pana la o data precizatã de Împrumutat ca fiind o data care sa nu depãşeascã 6 luni de la data de disponibilizare planificata. Într-un astfel de caz, Împrumutatul va plati un comision de amânare, determinat în conformitate cu art. 1.05B. Orice solicitare de amânare va fi valabilã pentru o transa, numai dacã aceasta este solicitatã cu cel puţin cinci (5) zile lucrãtoare în Luxemburg înainte de data de disponibilizare planificata.
Dacã oricare dintre condiţiile la care se face referire în art. 1.04 nu este îndeplinitã pana la data specificatã şi pana la data de disponibilizare planificata, tragerea va fi amânatã pentru o data agreatã între Banca şi Împrumutat, care cade la cel puţin cinci (5) zile lucrãtoare în Luxemburg dupã îndeplinirea tuturor condiţiilor de disponibilizare.
1.05B. Comisionul de amânare
Dacã disponibilizarea oricãrei transe notificate, asa cum este definitã mai jos în acest articol 1.05B, este amânatã fie la solicitarea Împrumutatului, fie din cauza neîndeplinirii condiţiilor de tragere, Împrumutatul va plati, la cererea Bãncii, un comision pentru suma pentru care este amânatã disponibilizarea. Acest comision va fi aplicat de la data de disponibilizare planificata pana la data actuala de disponibilizare sau, dupã caz, pana la data anulãrii transei, la o rata egala cu R1 minus R2, unde:
R1 înseamnã rata dobânzii care s-ar fi aplicat ocazional în conformitate cu art. 3.01 şi cu avizul de tragere relevant, dacã transa ar fi fost trasa la data de disponibilizare planificata; şi
R2 înseamnã rata interbancara relevanta, mai puţin 0,125% (12,5 puncte de baza), cu condiţia ca, în scopul determinãrii ratei interbancare relevante în legatura cu acest art. 1.05, perioadele relevante prevãzute în anexa C sa fie perioade succesive de câte o luna, începând cu data de disponibilizare planificata.
Pentru scopurile prezentului contract, în general rata interbancara relevanta înseamnã:
(i) EURIBOR, asa cum este definit în anexa C, în cazul unei transe denominate în euro;
(ii) LIBOR, asa cum este definit în anexa C, în cazul unei transe denominate în GBP sau USD;
şi
(iii) rata de piata şi definitia sa aleasã de Banca şi comunicatã separat Împrumutatului, în cazul unei transe denominate în orice alta moneda.
În plus, comisionul:
a) dacã amânarea depãşeşte ca durata o luna va începe sa se acumuleze la sfârşitul fiecãrei luni;
b) va fi calculat utilizând numãrul de zile convenit aplicabil lui R1;
c) acolo unde R2 este mai mare decât R1 va fi stabilit la zero; şi
d) va fi plãtibil în conformitate cu art. 1.07.
În prezentul contract transa notificatã înseamnã o transa pentru care Banca a emis un aviz de tragere.
1.05C. Anularea tragerii amânate cu 6 luni
Banca poate, prin notificarea Împrumutatului, sa anuleze o tragere care a fost amânatã în baza prezentului articol 1.05 cu mai mult de 6 luni în total. Suma anulatã va rãmâne disponibilã pentru tragere conform art. 1.02.
1.06. Anularea şi suspendarea
1.06A. Dreptul Împrumutatului de a anula
Împrumutatul poate anula în orice moment, notificând Banca, integral sau parţial şi cu efect imediat, partea netrasa din credit. Cu toate acestea, notificarea nu va avea efect asupra unei transe notificate a carei data de disponibilizare planificata cade în timpul celor cinci (5) zile lucrãtoare în Luxemburg care urmeazã datei notificãrii.
1.06B. Dreptul Bãncii de a suspenda şi anula
Banca poate, prin notificarea Împrumutatului, sa suspende şi/sau sa anuleze, integral sau parţial, în orice moment şi cu efect imediat, partea netrasa din credit:
a) dupã un eveniment menţionat la art. 10.01; şi
b) în cazuri excepţionale care afecteazã negativ accesul Bãncii la piata de capital, cu excepţia transei notificate.
În plus, în mãsura în care Banca poate anula creditul în conformitate cu art. 4.03A, Banca poate, de asemenea, sa-l şi suspende. Orice suspendare va continua pana când Banca înceteazã suspendarea sau anuleazã suma suspendatã.
1.06C. Despãgubire pentru suspendarea şi anularea unei transe
a) Suspendarea
Dacã Banca suspenda o transa notificatã, fie datoritã unui eveniment de rambursare anticipata compensatorie (dupã cum este definit la art. 4.03C), fie datoritã unui eveniment menţionat la art. 10.01, dar nu altfel, Împrumutatul va despãgubi Banca conform art. 1.05B.
b) Anularea
Dacã Împrumutatul anuleazã o transa notificatã, acesta va despãgubi Banca conform art. 4.02B. Dacã Împrumutatul anuleazã orice parte a creditului, alta decât o transa notificatã, nu se plãteşte niciun comision.
Dacã Banca anuleazã o transa notificatã ca urmare a unui eveniment de rambursare anticipata compensatorie sau anuleazã o tragere conform art. 1.05C, Împrumutatul va despãgubi Banca conform art. 4.02B. Dacã Banca anuleazã o transa notificatã datoritã unui eveniment menţionat la art. 10.01, Împrumutatul va despãgubi Banca conform art. 10.03. Cu excepţia acestor cazuri, nu se plãteşte niciun comision ca urmare a anulãrii de cãtre Banca.
Se va calcula un comision în baza faptului ca suma anulatã este consideratã a fi fost trasa şi rambursata la data de disponibilizare planificata sau, în mãsura în care disponibilizarea transei este în acel moment amânatã ori suspendatã, la data avizului de anulare.
c) Anularea dupã expirarea creditului
În orice moment dupã termenul limita pentru prezentarea de cãtre Împrumutat a unei cereri de tragere conform art. 1.02B, Banca poate, prin notificarea Împrumutatului şi fãrã nicio obligaţie pentru niciuna dintre pãrţi, sa anuleze orice parte a creditului, alta decât o transa notificatã.
1.07. Sume datorate conform art. 1
Sumele datorate conform art. 1.05 şi 1.06 vor fi plãtibile în moneda transei în cauza. Acestea vor fi plãtibile în termen de 7 zile de la primirea de cãtre Împrumutat a cererii Bãncii sau pe durata oricãrei perioade mai mari, specificatã în avizul de solicitare al Bãncii.
ART. 2
Împrumutul
2.01. Suma împrumutului
Împrumutul acordat în cadrul acestui credit, denumit în continuare împrumutul, va cuprinde totalul sumelor disponibilizate de Banca în moneda disponibilizarii, asa cum este notificat de Banca cu ocazia disponibilizarii fiecãrei transe.
2.02. Moneda rambursarii
Fiecare rambursare a unei transe conform art. 4 sau, dupã caz, conform art. 10 va fi efectuatã în moneda transei respective.
2.03. Moneda dobânzii şi a altor costuri
Dobanda şi alte costuri plãtibile de cãtre Împrumutat conform art. 3, 4 şi, acolo unde este aplicabil, conform art. 10 vor fi calculate şi plãtibile, în ceea ce priveşte fiecare transa, în moneda transei.
Orice plata conform art. 9.02 va fi facuta în moneda specificatã de Banca, avându-se în vedere moneda în care s-au efectuat cheltuielile ce urmeazã sa fie rambursate prin acea plata.
2.04. Confirmarea de cãtre Banca
Dupã disponibilizarea unei transe, Banca va transmite Împrumutatului o situaţie rezumativa cuprinzând data tragerii, moneda şi suma, termenii de rambursare şi rata dobânzii respectivei transe şi pentru acea transa. O astfel de confirmare va include un grafic de rambursare.
ART. 3
Dobanda
3.01. Rata dobânzii
Împrumutatul va plati dobanda la soldul nerambursat al fiecãrei transe, semianual, la datele de plata relevante, conform celor menţionate în avizul de tragere, începând cu prima astfel de data de plata care urmeazã datei de disponibilizare a transei.
Dobanda se va calcula în baza art. 5.02 la rata fixa. În prezentul contract, rata fixa înseamnã o rata a dobânzii anuala determinata de Banca în concordanta cu principiile aplicabile periodic, stabilite de cãtre organismele de conducere ale Bãncii, pentru împrumuturile efectuate la o rata fixa a dobânzii, denominata în moneda transei şi fiind purtãtoare de termeni echivalenti pentru rambursarea capitalului şi plata dobânzii.
3.02. Dobanda la sumele cu scadenta depãşitã
Fãrã a contraveni prevederilor art. 10 şi prin excepţie de la art. 3.01, dobanda se va acumula pentru orice suma restanta platibila în condiţiile prezentului contract, de la data scadentei pana la data plãţii, la o rata anuala egala cu rata interbancara relevanta plus 2% (200 puncte de baza) şi va fi platibila în conformitate cu solicitarea Bãncii. În scopul determinãrii ratei interbancare relevante în legatura cu acest articol 3.02, perioadele relevante în înţelesul anexei C vor fi perioade succesive de o luna, începând cu data scadentei.
Totuşi, dobanda pentru o transa va fi calculatã la rata anuala, care este suma ratei definite în art. 3.01 plus 0,25% (25 puncte de baza), dacã acea rata anuala depãşeşte, pentru orice perioada relevanta data, rata menţionatã în paragraful precedent.
Dacã suma restanta este într-o moneda, alta decât moneda transei relevante, se va aplica urmãtoarea rata per annum, şi anume rata interbancara relevanta, care este în mod general perceputã de cãtre Banca pentru tranzacţii în acea moneda plus 2% (200 puncte de baza), calculatã în conformitate cu practica pieţei pentru o astfel de rata.
ART. 4
Rambursarea
4.01. Rambursarea normalã
4.01A. Graficul de rambursare
Împrumutatul va rambursa fiecare transa a împrumutului în 38 rate egale ale sumei împrumutate; prima rata a fiecãrei transe va fi datoratã pe 15 noiembrie 2012 şi ultima rata a fiecãrei transe va fi datoratã pe 15 mai 2031, în conformitate cu graficul de rambursare prezentat în anexa B.
4.01B. Definirea datei scadente
Ultima data de rambursare a împrumutului, specificatã conform art. 4.01, este denumita în continuare data scadentei.
4.02. Rambursare anticipata voluntara
4.02A. Opţiunea rambursarii anticipate
Cu condiţia: (i) plãţii de cãtre Împrumutat a despãgubirii, dacã exista, datoratã Bãncii în conformitate cu art. 4.02B şi (ii) art. 4.04, Împrumutatul poate rambursa anticipat, integral sau parţial, orice transa, împreunã cu dobanda acumulatã pentru aceasta, în baza unei comunicãri scrise transmise cu o luna înainte, denumita în continuare notificare de rambursare anticipata, specificand suma care urmeazã a fi rambursata anticipat (suma rambursata anticipat) şi data la care Împrumutatul propune sa efectueze rambursarea anticipata (data rambursarii anticipate), care va fi o data de plata pentru acea transa.
4.02B. Despãgubire pentru rambursare anticipata
Referitor la fiecare suma rambursata anticipat a unei transe, Împrumutatul va plati Bãncii la data rambursarii anticipate o despãgubire egala cu valoarea actuala (la data rambursarii anticipate) a ceea ce depãşeşte, dacã este cazul:
a) dobanda care s-ar fi acumulat ulterior pentru suma rambursata anticipat, pe perioada dintre data rambursarii anticipate şi data scadentei, dacã aceasta nu ar fi fost plãtitã anticipat; fata de
b) dobanda care astfel s-ar fi acumulat pentru acea perioada, dacã aceasta ar fi fost calculatã la rata BEI de redistribuire (asa cum este definitã mai jos), mai puţin 15 puncte de baza.
Valoarea actuala menţionatã va fi calculatã la o rata a scontului egala cu rata BEI de redistribuire, aplicatã la fiecare data de plata relevanta.
În prezentul contract, rata BEI de redistribuire înseamnã rata fixa aplicatã cu o luna înainte de data rambursarii anticipate şi având aceiaşi termeni pentru plata dobânzii şi acelaşi profil de rambursare la data scadentei ca şi suma rambursata anticipat.
4.02C. Mecanismul rambursarii anticipate
Banca va notifica Împrumutatului, nu mai târziu de 15 zile înainte de data rambursarii anticipate, suma rambursata anticipat, dobanda datoratã pentru aceasta şi despãgubirea platibila conform art. 4.02B sau, dupã caz, ca nu se datoreazã nicio despãgubire.
Nu mai târziu de data limita de acceptare (asa cum este definitã mai jos), Împrumutatul va notifica Banca fie:
a) ca el confirma notificarea de rambursare anticipata la termenele menţionate de Banca; sau
b) ca el retrage notificarea de rambursare anticipata.
Dacã Împrumutatul da confirmarea de la lit. a), acesta va efectua rambursarea anticipata. Dacã Împrumutatul retrage notificarea de rambursare anticipata sau nu o confirma în timp util, acesta poate sa nu efectueze rambursarea anticipata. Cu excepţia celor menţionate anterior, notificarea de rambursare anticipata va fi obligatorie şi irevocabilã.
Împrumutatul va însoţi rambursarea anticipata de plata dobânzii acumulate şi a despãgubirii, dacã este cazul, datorate pentru suma rambursarii anticipate.
În scopul acestui articol 4.02C, data limita de acceptare pentru o notificare este:
(i) ora 16:00 la Luxemburg în ziua de transmitere, dacã notificarea este transmisã pana în ora 12:00 într-o zi lucrãtoare în Luxemburg; sau
(ii) ora 11:00 a zilei imediat urmãtoare care este o zi lucrãtoare în Luxemburg, dacã notificarea este transmisã dupã ora 12:00, ora din Luxemburg, într-o astfel de zi sau dacã este transmisã într-o zi care nu este zi lucrãtoare în Luxemburg.
4.03. Rambursare anticipata obligatorie
4.03A. Motive pentru rambursare anticipata
a) Reducerea costului Proiectului
Dacã costul total al Proiectului va trebui sa fie redus de la cifra prevãzutã în preambul (6) la un nivel la care suma creditului depãşeşte 50% dintr-un astfel de cost, Banca, prin notificarea Împrumutatului, poate, în aceeaşi proporţie ca şi reducerea, sa anuleze respectiva parte a creditului sau sa ceara rambursarea anticipata a respectivei pãrţi a împrumutului.
b) Principiul pari passu fata de alt împrumut la termen
Dacã Împrumutatul ramburseazã anticipat, în mod voluntar, integral sau parţial, orice alt împrumut sau oricare alta datorie financiarã sau credit, care i-a fost acordat iniţial pentru o durata mai mare de 5 ani, denumit în continuare împrumut la termen, altfel decât din sumele unui nou împrumut având o durata cel puţin egala cu durata neexpirata a împrumutului rambursat anticipat, Banca, prin notificarea Împrumutatului, poate sa anuleze creditul sau sa ceara rambursarea anticipata a împrumutului într-o proporţie egala cu cea reprezentatã de suma rambursata din împrumutul la termen în suma totalã nerambursata a tuturor împrumuturilor la termen.
Banca va transmite notificarea sa cãtre Împrumutat în termen de 30 de zile de la primirea notificãrii conform art. 8.02.
c) Încãlcarea anumitor acorduri
Dacã Banca isi da seama ca Împrumutatul incalca angajamentele asumate conform art. 6.05 în ceea ce priveşte un subproiect, denumit în cele ce urmeazã subproiect afectat, aceasta poate notifica Împrumutatul în mod corespunzãtor. Dacã într-o perioada de 30 de zile urmãtoare acelei notificãri Împrumutatul nu întreprinde mãsuri sa remedieze încãlcarea respectiva într-o maniera acceptabilã pentru Banca, Banca, printr-o alta notificare, poate anula creditul sau poate solicita ca, în urmãtoarea perioada de 30 de zile, Împrumutatul sa ramburseze anticipat o parte din împrumut corespunzãtoare proportiei din valoarea declarata a subproiectului afectat în valoarea agregata declarata a Proiectului, împreunã cu dobanda acumulatã pentru suma rambursata anticipat, precum şi o despãgubire calculatã în conformitate cu prevederile art. 4.02B, dacã este cazul.
4.03B. Mecanismul rambursarii anticipate
Orice suma solicitatã de cãtre Banca conform art. 4.03A împreunã cu orice dobanda acumulatã şi orice despãgubire datoratã conform art. 4.03C vor fi plãtite la data indicatã de Banca, data care va cãdea nu mai devreme de 30 de zile de la data notificãrii solicitãrii Bãncii.
4.03C. Despãgubire pentru rambursare anticipata
În cazul rambursarii anticipate, datoratã unui eveniment menţionat la art. 4.03A lit. c), fiecare astfel de eveniment fiind denumit eveniment de rambursare anticipata cu despãgubire, despãgubirea, dacã exista, va fi determinata în concordanta cu art. 4.02B.
Dacã, în plus, conform oricãrei prevederi a art. 4.03B, Împrumutatul ramburseazã anticipat o transa la o data, alta decât o data de plata relevanta, Împrumutatul va despãgubi Banca cu o astfel de suma, dupã cum Banca va certifica ca este necesarã pentru compensarea sa, pentru primirea de fonduri altfel decât la o data de plata relevanta.
4.04. Aplicarea rambursarii anticipate parţiale
Dacã Împrumutatul ramburseazã anticipat parţial o transa, suma rambursarii anticipate va fi aplicatã pro rata sau, la opţiunea sa, în ordinea inversa a scadentelor la fiecare rata restanta.
Dacã Banca solicita o rambursare anticipata parţialã a împrumutului, Împrumutatul, respectând solicitarea, poate, prin notificarea Bãncii, transmisã în termen de 5 zile lucrãtoare în Luxemburg de la primirea cererii Bãncii, sa aleagã tranşele care se ramburseazã anticipat şi sa isi exercite opţiunea pentru sumele care vor fi rambursate anticipat.
ART. 5
Plati
5.01. Definirea datei plãţii
În prezentul contract:
- data plãţii înseamnã fiecare 15 mai şi 15 noiembrie ale fiecãrui an, cu excepţia cazului în care o astfel de data nu este o zi lucrãtoare relevanta, aceasta înseamnã urmãtoarea zi lucrãtoare relevanta, fãrã ajustarea la niciun calcul al dobânzii; şi
- zi lucrãtoare relevanta înseamnã:
a) pentru euro, o zi în care opereazã sistemul de plata transfer expres al tranzacţiei brute în timp real automat transeuropean (TARGET); şi
b) pentru orice alta moneda, o zi în care bãncile funcţioneazã în mod normal în principalul centru financiar de origine al monedei respective.
5.02. Convenţia de calcul al numãrului de zile
Orice suma datoratã sub forma de dobanda, despãgubire sau comision de cãtre Împrumutat în cadrul prezentului contract şi calculatã pentru o fracţiune din an va fi calculatã pe baza unui an de 360 de zile şi a unei luni de 30 de zile.
5.03. Data şi locul efectuãrii plãţii
Toate sumele, altele decât dobanda, despãgubirea şi suma împrumutului, sunt plãtibile în termen de 7 zile de la primirea de cãtre Împrumutat a solicitãrii fãcute de cãtre Banca.
Fiecare suma platibila de cãtre Împrumutat în cadrul prezentului contract va fi plãtitã în contul notificat de cãtre Banca Împrumutatului. Banca va indica contul cu cel puţin 15 zile înainte de data scadentei pentru prima plata pe care o va face Împrumutatul şi va notifica orice schimbare a contului cu cel puţin 15 zile înainte de data primei plati pentru care se aplica schimbarea. Aceasta perioada de notificare nu se aplica în cazul plãţilor efectuate în temeiul art. 10.
O suma datoratã de Împrumutat va fi consideratã plãtitã atunci când aceasta este primitã de Banca.
ART. 6
Angajamentele Împrumutatului
6.01. Utilizarea împrumutului şi a altor fonduri disponibile
Împrumutatul va utiliza sumele împrumutului exclusiv pentru execuţia Proiectului.
Împrumutatul se va asigura ca are la dispoziţie celelalte fonduri precizate în preambul (7) şi ca aceste fonduri sunt cheltuite, în mãsura cerutã, pentru finanţarea Proiectului.
6.02. Finalizarea Proiectului
Împrumutatul va determina beneficiarii finali sa realizeze subproiectele în conformitate cu descrierea tehnica şi sa le termine pana la datele specificate în aceasta, asa cum poate fi modificatã periodic cu aprobarea Bãncii.
6.03. Costul majorat al Proiectului
Dacã costul Proiectului depãşeşte suma estimatã stabilitã în preambul (6), Împrumutatul va obţine finanţare pentru a acoperi creşterea costului fãrã a apela la Banca, astfel încât sa permitã terminarea Proiectului în concordanta cu descrierea tehnica.
Planurile pentru finanţarea costului suplimentar vor fi comunicate Bãncii fãrã întârziere.
6.04. Procedura de achiziţie
Împrumutatul va determina beneficiarii finali sa achizitioneze bunuri, sa procure servicii şi sa comande lucrãri pentru subproiecte, pana acum corespunzãtoare şi satisfãcãtoare pentru Banca, prin licitaţii internaţionale deschise naţionalilor statelor membre ale Uniunii Europene şi ai României, Bulgariei, Croatiei, Turciei, Serbiei, Bosniei-Hertegovina, Muntenegrului, Macedoniei şi Albaniei.
6.05. Angajamente de continuare a Proiectului
Atât timp cat împrumutul este nerambursat, Împrumutatul va determina beneficiarii finali:
a) întreţinere - sa întreţinã, repare, renoveze şi modernizeze toate proprietãţile care fac parte din subproiecte, în mãsura necesarã pentru a le metine în stare buna de funcţionare;
b) activele Proiectului - cu excepţia cazului în care Banca şi-a dat consimţãmântul prealabil în scris, sa retina titlul şi posesiunea tuturor sau, în mod substanţial, asupra tuturor activelor incluse în subproiecte ori, în mod corespunzãtor, sa înlocuiascã şi sa modernizeze astfel de active şi sa menţinã subproiectele în continua exploatare, în mod substanţial, în conformitate cu scopul lor iniţial; cu condiţia ca Banca poate sa nu-şi dea consimţãmântul numai în cazul în care acţiunea propusã ar prejudicia interesele Bãncii în calitate de creditor al Împrumutatului sau ar face subproiectele relevante neeligibile pentru finanţarea de cãtre Banca, în conformitate cu statutul Bãncii ori în conformitate cu art. 267 din Tratatul de la Roma;
c) asigurare - sa asigure toate lucrãrile şi proprietãţile care fac parte din subproiecte, în conformitate cu practica obişnuitã pentru lucrãri similare în România (inclusiv asigurare personalã);
d) drepturi şi licenţe/permise - sa menţinã în vigoare toate drepturile de acces sau de folosinta şi toate licentele/permisele necesare pentru execuţia şi funcţionarea subproiectelor;
e) mediul înconjurãtor şi legislaţia UE:
(i) sa implementeze şi sa exploateze subproiectele, în conformitate cu acele legi ale Uniunii Europene, în mãsura în care acestea au fost implementate în legislaţia romana sau specificate de cãtre Banca anterior datei semnãrii prezentului contract, cu excepţia oricãror derogãri convenite între România şi Uniunea Europeanã, precum şi cu tratatele internaţionale aplicabile, al cãror obiectiv principal îl reprezintã conservarea, protejarea sau îmbunãtãţirea mediului înconjurãtor, scop pentru care mediu înconjurãtor înseamnã, în mãsura în care acestea afecteazã calitatea vieţii, urmãtoarele: ) fauna şi flora; bb) solul, apa, aerul, climatul şi peisajul; şi cc) patrimoniul cultural şi mediul înconjurãtor creat; şi include condiţiile de lucru ale subproiectelor şi efectele sociale ale subproiectelor;
şi
(ii) sa implementeze şi sa exploateze, în general, subproiectele în conformitate cu principiile legislaţiei Uniunii Europene aplicabile Împrumutatului şi/sau beneficiarilor finali şi subproiectelor, în mãsura în care principiile legislaţiei Uniunii Europene sunt implementate în legislaţia sau practica din România; şi
f) monitorizare - sa menţinã politicile şi procedurile pentru a facilita monitorizarea şi evaluarea subproiectelor.
6.06. Angajament de integritate
Împrumutatul da asigurãri şi afirma ca nu s-a angajat şi ca, dupã cunostinta sa, nicio persoana nu a comis niciunul dintre actele urmãtoare şi ca nu va comite şi nicio persoana nu va comite, cu consimţãmântul sau sau înştiinţarea sa prealabilã, o astfel de acţiune, adicã:
a) oferirea, darea, primirea sau solicitarea oricãrui avantaj necuvenit pentru a influenta acţiunile unei persoane care deţine un birou sau o funcţie publica ori un director sau un angajat al unei autoritãţi publice ori întreprindere publica sau un director ori o persoana oficialã a unei organizaţii internaţionale publice în legatura cu orice proces de achiziţie sau în executarea oricãrui contract în legatura cu acele elemente ale Proiectului descrise în descrierea tehnica; ori
b) orice acţiune care influenţeazã sau are ca scop influentarea, în mod necorespunzãtor, a procesului de achiziţie ori de implementare a Proiectului în detrimentul Împrumutatului, inclusiv înţelegerile frauduloase între ofertanţi.
Împrumutatul se angajeazã sa informeze Banca dacã va fi în cunostinta de orice fapt sau informaţie care sa sugereze comiterea oricãrei astfel de acţiuni.
6.07. Vizite
Împrumutatul înţelege ca Banca poate fi obligatã sa divulge Curţii Auditorilor a Comunitãţilor Europene, denumita în continuare Curtea Auditorilor, acele documente referitoare la Împrumutat şi la Proiect care sunt necesare pentru îndeplinirea sarcinii Curţii Auditorilor, în conformitate cu legislaţia Uniunii Europene.
Împrumutatul va permite şi va determina beneficiarii finali sa permitã persoanelor desemnate de Banca, care pot fi însoţite de reprezentanţi ai Curţii Auditorilor, sa viziteze amplasamentele, instalaţiile şi lucrãrile legate de Proiect şi sa efectueze acele verificãri pe care aceştia le doresc. În acest scop, Împrumutatul va furniza şi va determina beneficiarii finali sa furnizeze sau sa se asigure ca este furnizatã intreaga asistenta necesarã. Cu ocazia unei astfel de vizite, reprezentanţii Curţii Auditorilor pot solicita Împrumutatului şi/sau beneficiarilor finali sa prezinte documentele care cad sub incidenta paragrafului precedent al acestui articol 6.07.
6.08. Alocarea fondurilor pentru funcţionarea curenta
Împrumutatul se angajeazã sa fie alocate Proiectului, în mod continuu, suficiente resurse bugetare şi/sau altfel de resurse financiare, inclusiv resurse cu care contribuie beneficiarii finali, pentru a completa planul de finanţare al Proiectului, care nu este acoperit prin Împrumut, şi sa permitã terminarea la timp şi în conformitate cu descrierea tehnica.
6.09. Acorduri de subimprumut
Împrumutatul va asigura ca acordurile de subimprumut care vor fi încheiate între Împrumutat şi beneficiarii finali specifica obligaţiile beneficiarilor finali, într-o maniera satisfãcãtoare pentru Banca, dupã cum sunt descrise în memorandumurile de finanţare ISPA.
ART. 7
Garanţii
7.01. Pari passu
Atât timp cat orice parte din împrumut este nerambursata, Împrumutatul va asigura ca creditul se aliniaza şi se va alinia, cel puţin pari passu, ca drept de a plati, cu toate celelalte obligaţii prezente şi viitoare negarantate în cadrul oricãrui instrument de datorie externa a Împrumutatului.
În particular, dacã Banca face o solicitare în condiţiile menţionate la art. 10.01 sau dacã un eveniment sau un potenţial eveniment de neîndeplinire a unei obligaţii negarantate şi nesubordonate din cadrul unui instrument de datorie externa al Împrumutatului sau al vreuneia dintre agenţiile sau organismele sale a apãrut şi se continua, Împrumutatul nu va efectua sau nu va autoriza nicio plata referitoare la orice alt instrument de datorie externa (fie programata, în mod regulat, fie altfel) fãrã a plati simultan sau fãrã a depune într-un cont desemnat pentru plata la urmãtoarea data de plata o suma egala care reprezintã aceeaşi proporţie din datoria nerambursata asumatã prin prezentul contract cu proporţia pe care o reprezintã plata efectuatã pentru respectivul instrument de datorie externa în totalul datoriei nerambursate asumate prin acel instrument. În acest scop orice plata a unui instrument de datorie externa care este efectuatã din sumele emisiunii unui alt instrument, la care au subscris în majoritate aceleaşi persoane cu acelea care deţin creanţe în cadrul instrumentului de datorie externa, nu va fi luatã în considerare.
În prezentul contract instrument de datorie externa înseamnã: (i) un instrument, inclusiv orice confirmare scrisã de încasare a unei sume sau orice extras de cont, care evidenţiazã sau constituie o obligaţie de a rambursa un împrumut, depozit, avans sau o extindere similarã de credit, incluzând, fãrã limitare, orice prelungire de credit printr-un acord de refinantare sau rescadentare; (ii) o obligaţie evidenţiatã prin obligaţiuni, titluri de creanta sau dovezi scrise similare de indatorare; şi (iii) o garanţie a unei obligaţii apãrute printr-un instrument de datorie externa al unui alt subiect; cu condiţia ca, în fiecare caz, o astfel de obligaţie sa fie guvernata de un sistem legislativ, altul decât legislaţia Împrumutatului.
7.02. Garanţie
Dacã Împrumutatul acorda unei pãrţi terţe orice garanţie pentru onorarea oricãrui instrument de datorie externa sau orice preferinta ori prioritate în legatura cu acesta, atunci Împrumutatul, dacã Banca solicita, va furniza Bãncii garanţie echivalenta pentru îndeplinirea obligaţiilor sale asumate prin prezentul contract sau va acorda Bãncii preferinta ori prioritate echivalenta.
Împrumutatul confirma ca, în prezent, nu exista nicio astfel de garanţie, preferinta sau prioritate.
ART. 8
Informaţii şi vizite
8.01. Informaţii privind Proiectul
Împrumutatul, prin OPCP, va asigura sau va face ca beneficiarii finali sa asigure, într-o forma şi substanta satisfãcãtoare pentru Banca:
a) sa transmitã Bãncii, în limba engleza: (i) informaţiile în conţinutul şi forma şi la datele specificate în anexa A.2 sau dupã cum sunt convenite periodic de pãrţile prezentului contract; şi (ii) orice astfel de informaţii sau documente viitoare referitoare la finanţarea, achiziţia, implementarea, funcţionarea şi impactul Proiectului asupra mediului, pe care Banca le poate solicita în mod rezonabil;
b) dacã se solicita, sa furnizeze sau sa procure pentru Banca, prompt, toate documentele şi informaţiile necesare, în limba engleza, pentru a permite Bãncii sa urmãreascã progresul fizic şi financiar al Proiectului;
c) sa supunã Bãncii pentru aprobare, fãrã întârziere, orice schimbãri materiale în preţul, proiectul, planurile, programarea sau programul de cheltuieli pentru subproiecte, în legatura cu publicitatea efectuatã de Banca anterior semnãrii prezentului contract; şi
d) sa informeze prompt Banca despre:
(i) orice litigiu care este initiat sau care prezintã o ameninţare în ceea ce priveşte mediul înconjurãtor ori alte aspecte care afecteazã oricare dintre subproiecte; şi
(ii) orice fapt sau eveniment cunoscut de cãtre Împrumutat, care poate prejudicia ori afecta în mod substanţial condiţiile de executare sau funcţionarea oricãruia dintre subproiecte.
8.02. Informaţii privind Împrumutatul
Împrumutatul va informa imediat Banca despre:
a) orice eveniment care îl obliga sa ramburseze anticipat orice datorie financiarã;
b) orice decizie luatã de acesta pentru orice motiv care îl obliga şi/sau orice solicitare cãtre acesta de a efectua o rambursare anticipata pentru un împrumut la termen, asa cum se arata în art. 4.03A lit. b);
c) orice intenţie din partea sa de a crea vreo prioritate privind dobânzile hârtiilor de valoare ori preferinţe asupra oricãruia dintre activele sale în favoarea unei pãrţi terţe pentru realizarea oricãrui instrument de datorie externa sau a oricãrei plati pentru un instrument de datorie externa în urma unui eveniment ori potenţial eveniment de neîndeplinire a obligaţiilor Împrumutatului;
d) orice eveniment sau potenţial eveniment de neîndeplinire a obligaţiilor sale în cadrul oricãrui instrument de datorie externa şi, în general, asupra oricãrui fapt sau eveniment care ar putea impiedica îndeplinirea oricãrei obligaţii a Împrumutatului asumatã în cadrul prezentului contract ori care ar putea prejudicia sau afecta, în mod substanţial, condiţiile de execuţie ori de funcţionare ale Proiectului.
8.03. Informaţii privind beneficiarii finali
Împrumutatul va informa imediat Banca atât despre orice modificare a documentelor de baza ale beneficiarilor finali, cat şi despre orice schimbare a statutului lor legal sau a mandatului acestora.
8.04. Verificare şi informaţii
În plus, Împrumutatul:
a) va întreprinde acele acţiuni pe care Banca le va solicita în mod rezonabil pentru a verifica şi/sau finaliza orice act posibil sau suspect a fi de natura descrisã în art. 6.06;
b) va informa Banca despre mãsurile luate pentru recuperarea daunelor de la persoanele responsabile pentru orice pierdere rezultatã din oricare astfel de act;
şi
c) va facilita orice verificare pe care Banca o poate face cu privire la oricare asemenea act.
ART. 9
Speze şi cheltuieli
9.01. Impozite, taxe şi comisioane
Împrumutatul va plati toate impozitele, taxele, comisioanele şi alte impuneri de orice natura, inclusiv taxele de timbru şi taxele de înregistrare, aferente executãrii sau implementarii prezentului contract sau a oricãrui document legat de acesta şi aferent acordãrii oricãrei garanţii pentru împrumut.
Împrumutatul va plati integral capitalul, dobanda, despãgubirea şi alte sume datorate în baza prezentului contract, în suma bruta, fãrã deducerea vreunei impuneri naţionale sau locale de orice fel, cu condiţia ca, dacã Împrumutatul este obligat sa facã orice astfel de deducere, sa majoreze suma de plata cãtre Banca astfel încât, dupã deducere, suma neta primitã de Banca sa fie echivalenta cu suma datoratã.
9.02. Alte speze
Împrumutatul va suporta toate costurile şi cheltuielile, incluzandu-le pe cele profesionale, bancare ori de schimb valutar, ocazionate de pregãtirea şi implementarea prezentului contract sau a oricãrui document legat de acesta, inclusiv a oricãrui amendament la acesta, şi în crearea, administrarea şi realizarea oricãrei garanţii pentru împrumut.
ART. 10
Rambursare anticipata ca urmare a unui caz de neîndeplinire a obligaţiilor
10.01. Dreptul de a solicita rambursarea
Împrumutatul va rambursa împrumutul sau orice parte a acestuia, împreunã cu dobanda aferentã acumulatã, pe baza solicitãrii în scris fãcute în acest sens de Banca, în conformitate cu prevederile care urmeazã.
10.01A. Solicitare imediata
Banca poate face imediat o astfel de solicitare dacã:
a) Împrumutatul nu ramburseazã la data scadentei orice parte a împrumutului, nu plãteşte dobanda aferentã acestuia sau nu efectueazã orice alta plata cãtre Banca, dupã cum se prevede prin prezentul contract;
b) vreo informaţie sau document remisã/remis Bãncii de cãtre sau în numele Împrumutatului sau al oricãrui beneficiar final în legatura cu negocierea prezentului contract sau pe perioada în care acesta este în vigoare se dovedeşte a fi fost incorectã/incorect în orice detaliu de natura materialã;
c) ca urmare a neîndeplinirii oricãrei obligaţii în legatura cu acest împrumut, Împrumutatului sau oricãruia dintre beneficiarii finali i se cere sa ramburseze anticipat orice împrumut care i s-a acordat iniţial pe termen mai mare de 5 ani;
d) survine vreo schimbare materialã adversa în legatura cu Împrumutatul, unde schimbare materialã adversa înseamnã, în legatura cu Împrumutatul, orice eveniment sau schimbare de condiţii, în comparatie cu situaţia de la începutul contractului, afectand Împrumutatul în asa fel încât, în opinia rezonabila a Bãncii, este posibil sa pericliteze Împrumutatul sa isi îndeplineascã obligaţiile ce îi revin în cadrul prezentului contract sau care afecteazã material oricare dintre garanţiile acordate de Împrumutat;
e) vreo obligaţie asumatã de Împrumutat şi la care se face referire în preambul (9) şi (10) înceteazã a fi îndeplinitã cu privire la orice împrumut acordat oricãrui împrumutat din România din resursele Bãncii sau ale Uniunii Europene;
f) Împrumutatul nu isi îndeplineşte oricare dintre obligaţiile cu privire la orice alt împrumut acordat de Banca din resursele Bãncii sau ale Uniunii Europene;
g) Împrumutatul ori un beneficiar final nu isi îndeplineşte oricare obligaţie în ceea ce priveşte memorandumurile de finanţare ISPA; sau dacã
h) (i) vreun creditor ipotecar intra în posesia oricãrei pãrţi din activele unui beneficiar final ori un primitor, lichidator sau administrator este numit cu privire la orice parte din activele unui beneficiar final; sau dacã
(ii) asupra proprietãţii unui beneficiar final se impune ori se aplica orice procedura de insolvabilitate, executare silitã, sechestru sau orice alta procedura.
10.01B. Solicitare efectuatã dupã notificarea de remediere
De asemenea, Banca poate face o astfel de solicitare într-o problema care nu a fost remediata în decursul unei perioade rezonabile de timp, menţionatã într-o notificare transmisã de Banca Împrumutatului, dacã:
a) Împrumutatul nu îndeplineşte oricare obligaţie ce rezulta din prezentul contract, alta decât obligaţiile menţionate la art. 10.01A; sau dacã
b) vreun fapt precizat în preambul modifica material şi nu este remediat material şi dacã modificarea fie prejudiciazã interesele Bãncii în calitate de creditor al Împrumutatului, fie afecteazã în mod negativ implementarea sau funcţionarea Proiectului.
10.02. Alte drepturi legale
Art. 10.01 nu va limita niciun alt drept legal al Bãncii de a solicita rambursarea anticipata a împrumutului.
10.03. Despãgubiri
În cazul solicitãrii conform art. 10.01, Împrumutatul va plati Bãncii o suma calculatã în conformitate cu art. 4.02B la oricare suma care a devenit scadenta şi platibila. Aceasta suma se va calcula de la data scadentei plãţii specificate în solicitarea în scris a Bãncii şi se va calcula pe baza faptului ca rambursarea anticipata este efectuatã la acea data specificatã.
Sumele datorate de Împrumutat conform acestui articol 10.03 vor fi plãtibile la data rambursarii anticipate specificatã în solicitarea Bãncii.
10.04. Nerenuntare
Neîndeplinirea sau întârzierea din partea Bãncii cu privire la exercitarea oricãruia dintre drepturile sale conform acestui articol 10 nu se constituie ca o renunţare la acel drept.
10.05. Utilizarea sumelor primite
Sumele primite de Banca ca urmare a unei solicitãri conform art. 10 vor fi utilizate în primul rând pentru plata cheltuielilor, dobânzii şi despãgubirilor şi în al doilea rând pentru reducerea ratelor nerambursate în ordinea inversa a scadentelor. Banca poate utiliza sumele primite între transe, la propria sa alegere.
ART. 11
Legea aplicabilã şi instanta competenta
11.01. Legea aplicabilã
Prezentul contract este reglementat de legislaţia din Marele Ducat al Luxemburgului.
Locul executãrii prezentului contract este sediul central al Bãncii.
11.02. Instanta competenta
Pãrţile se supun jurisdicţiei Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene (Curtea).
Pãrţile prezentului contract renunţa prin prezenta clauza la orice imunitate sau drept de a obiecta fata de jurisdicţia Curţii.
O hotãrâre a Curţii, emisã conform acestui articol 11.02, va fi definitiva şi obligatorie pentru pãrţi, fãrã nicio restrictie sau rezerva.
11.03. Dovada sumelor datorate
În orice acţiune juridicã ce decurge din prezentul contract, certificarea de cãtre Banca cu privire la oricare suma datoratã Bãncii în cadrul prezentului contract va constitui dovada prima facie a unei astfel de sume.
ART. 12
Dispoziţii finale
12.01. Notificãri cãtre pãrţi
Notificãrile şi alte comunicãri emise în cadrul prezentului contract vor fi transmise la adresele menţionate la pct. 1 de mai jos, cu excepţia notificãrilor cãtre Împrumutat în legatura cu un litigiu initiat sau iminent, care vor fi transmise la adresa menţionatã la pct. 2 de mai jos, unde Împrumutatul isi alege domiciliul:
- pentru Banca:
În atenţia Departamentului risc credit,
bd. Konrad Adenauer 100,
L-2950 Luxemburg;
- pentru Împrumutat:
1. str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, RO-70060, Bucureşti, România; şi
2. Misiunea României pe lângã Comunitatile Europene, str. Montoyer nr. 12,
B-1000, Bruxelles.
Fiecare parte poate, prin notificarea celeilalte pãrţi, sa isi schimbe adresa/adresele de mai sus, cu condiţia ca adresa de la punctul 2 sa poatã fi schimbatã doar cu o alta adresa din Uniunea Europeanã.
Cu excepţia cazului în care Împrumutatul stipuleazã altfel în scris cãtre Banca, Împrumutatul îl însãrcineazã pe directorul OPCP sa fie responsabil pentru relaţiile cu Banca în scopurile art. 6.06 şi 8.03.
12.02. Forma notificãrii
Notificãrile şi alte comunicãri, pentru care sunt prevãzute în prezentul contract perioade fixe sau care fixeazã ele însele perioade fixe obligatorii pentru destinatar, vor fi transmise prin inmanare personalã, scrisoare recomandatã, fax sau alte mijloace de expediere care fac posibila dovada primirii de cãtre destinatar. Data înregistrãrii sau, dupã caz, data declarata a primirii documentului transmis va fi concludenta pentru determinarea unei perioade.
Notificãrile emise de Împrumutat conform oricãrei prevederi a prezentului contract vor fi transmise Bãncii, dacã Banca le-a solicitat, împreunã cu dovada satisfãcãtoare privind autoritatea persoanei sau a persoanelor autorizate sa semneze astfel de notificãri în numele Împrumutatului şi cu specimenul autentificat de semnatura al persoanei sau persoanelor respective.
12.03. Preambul, anexe şi documente ataşate
Preambulul şi urmãtoarele anexe fac parte integrantã din prezentul contract:


- anexa A (A1 şi A2) - Descrierea tehnica şi obligaţiile
privind informarea;
- anexa B - Graficul de rambursare;
- anexa C - Definiţiile EURIBOR şi LIBOR;
- anexa D - Formular de certificat de la
Împrumutat [articolul 1.04B
lit. b)];
- anexa E - Formular de cerere de tragere
(art. 1.02B); şi
urmãtorul document atasat este anexat la prezentul contract:
- document atasat I - Împuternicirea de semnatura
în numele Împrumutatului.



Drept mãrturie, pãrţile au convenit ca prezentul contract sa fie semnat în 3 exemplare originale în limba engleza şi, respectiv, au convenit ca doamna Otilia Frolu, director general adjunct, şi domnul Fulceri Bruni Roccia, director adjunct, sa initializeze fiecare pagina a prezentului contract în numele lor.

Luxemburg, 24 octombrie 2006

Bucureşti, 28 noiembrie 2006

Semnat pentru şi în numele României,


Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe


Semnat pentru şi în numele Bãncii
Europene de Investiţii,

Director,
Vladescu Cormac Murphy

Director adjunct,
Fulceri Bruni Roccia

ANEXA A1

ROMÂNIA - PROIECTUL PRIVIND INFRASTRUCTURA MUNICIPALA ÎN DOMENIUL ALIMENTARII CU APA, ETAPA a III-a

Descriere tehnica

1. Obiective
Obiectivul subproiectelor este de a îmbunãtãţi infrastructura pentru furnizarea apei şi tratarea apelor uzate pentru oraşele Baia Mare, Bistrita, Drobeta-Turnu Severin, Pitesti şi Ramnicu Valcea. Toate subproiectele vor fi cofinantate prin ISPA.
2. Componentele Proiectului
Un sumar al lucrãrilor specifice incluse în fiecare subproiect este indicat în tabelul de mai jos. De asemenea, aceste lucrãri sunt însoţite în fiecare caz de mãsuri de asistenta tehnica, asa cum prevede memorandumul de finanţare corespunzãtor.


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Beneficiar Schemele de furnizare Schemele pentru ape
final a apei uzate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Baia Mare Modernizarea şi reabilitarea Înlocuirea a circa 9 km de
uzinei de tratare a apei canalizare defecta şi reconstructia
a 7 scurgeri de ploaie pentru a
furniza un screening imbunatatit şi
calitate estetica
Înlocuirea a circa 22 km de
conducte principale de
distribuire a apei care sunt
în stare proasta Construcţia a 5 km de canal colector
pentru a îmbunãtãţi capacitatea
hidraulica, a reduce incidenta
Construcţia a circa 1,5 km inundatiilor şi a permite închiderea
de extinderi ale reţelei a 7 preaplinuri de ploaie
de apa, care sa deserveasca
circa 480 persoane în Valea
Borcutului
Noi staţii de pompare şi un total
de circa 10 km de extensii
colectoare şi de canalizare
care sa deserveasca circa 3.110
persoane

Modernizarea şi reabilitarea uzinei
de tratare a apei
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Bistrita Modernizarea şi reabilitarea Construcţia a circa 60 km de
uzinei de tratare a apei conducte de canalizare în zone din
Bistrita Bargaului Bistrita nedeservite în prezent;
4 noi staţii de curent pentru
canalizare, una cu generator propriu
Recuperarea apelor uzate şi
tratarea apelor reziduale la
uzina de tratare a apei
Bistrita, deja modernizata Construirea a circa 28 km de canal
(MUDP2) colector pentru conectarea cu
colectorul existent Unirea-
Înlocuirea a circa 10 km de Bistrita şi a circa 56 km de noi
conducte principale defecte canalizari în Valea Bargaului,
în zone cu mari pierderi care nu este deservita încã;
de apa din Bistrita 3 noi staţii de pompare pentru
canalizare pentru zonele joase,
fiecare cu generator propriu
Construcţia a circa 28 km
de extensii principale în
zone din Bistrita care nu
au încã apa curenta

Construcţia a circa 74 km
de conducte principale în
zone din Valea Bargaului
care nu au încã apa curenta;
construcţia a 3 noi
rezervoare de serviciu
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Drobeta- Reabilitarea uzinei de tratare Construirea a circa 11 km de noi
Turnu a apei Drobeta canale colectoare şi canalizari,
Severin o noua statie de pompare şi
scurgeri de ploaie

Modernizarea rezervoarelor Construirea a circa 10 km de
de serviciu (un volum total extinderi de canalizare care nu
combinat de 25.000 mc) sunt deservite în prezent în
Drobeta Vest; lucrãrile includ o
statie de pompare pentru canalizare

Mãsuri de reducere a
scurgerilor
Construirea primei faze a noii
Instalarea a circa 5.100 uzine de tratare a apei
apometre primare

Sistem de alertare timpurie
pentru evenimente de poluare
a Dunãrii în amonte de
Drobeta
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Pitesti Reabilitarea uzinei de tratare Reabilitarea şi extinderea reţelei
a apei, cu eliminarea de colectare a canalizarii, cu
poluantilor biologici şi creşterea populaţiei deservite la
chimici în apa potabilã circa 27.000 persoane
furnizatã

Reabilitarea bazinelor de Construcţia unui bazin de retenţie
apa şi a facilitãţilor de pentru apa de ploaie
pompare

Reabilitarea şi extinderea Reducerea infiltrarilor în sistemul
reţelei de distribuţie şi de canalizare
terminarea dotãrii cu
apometre
Reabilitarea uzinei de tratare a
apelor uzate, cu efecte asupra
efluentului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Ramnicu Îmbunãtãţirea reţelei de Îmbunãtãţirea canalizarii pentru
Valcea distribuţie a apei a reduce incidenta inundatiilor şi
pentru a extinde serviciile

Modernizarea rezervorului de Reabilitarea şi curatarea reţelei
serviciu Cetatuia(2x5.000 mc) combinate de canalizare existente
şi instalarea facilitãţilor şi construcţia a 3 noi bazine de
de reclorinare la acesta şi retenţie (1.700-4.600 mc) pentru
la celelalte doua rezervoare a reduce varfurile de revarsari
existente în timpul furtunilor

O noua statie de pompare pentru
creşterea capacitãţii colectorului
Ostroveni

Furnizarea echipamentelor de
funcţionare şi întreţinere pentru
îmbunãtãţirea eficientei în
funcţionare

Construirea unei noi uzine de
tratare a apei pe amplasamentul
existent

Furnizarea de ingrosare pentru
reziduuri şi extragerea apei din
acestea, apoi pomparea
reziduurilor ingrosate din care
s-a scos apa cãtre uzina de compost
rezidual adiacenta, finanţatã
prin ISPA
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTA:
Investiţiile au natura de programe, astfel încât marimile şi caracteristicile componentelor pot fi modificate pentru atingerea aceloraşi obiective, cu condiţia obţinerii aprobãrii prealabile a Bãncii.
3. Calendar
Subproiectele individuale vor fi implementate în perioada 2005-2011, în conformitate cu memorandumurile de finanţare corespunzãtoare.

ANEXA A2

ROMÂNIA - PROIECTUL PRIVIND INFRASTRUCTURA MUNICIPALA ÎN DOMENIUL ALIMENTARII CU APA, ETAPA a III-a

Cerinţe privind informaţiile legate de Proiect

INFORMAŢII PRIVIND PROIECTUL CARE TREBUIE TRANSMISE BÃNCII ŞI METODA DE TRANSMITERE

1. Transmiterea informaţiilor: desemnarea persoanei responsabile
Informaţiile, asa cum sunt prezentate în cele ce urmeazã, care trebuie sa fie transmise Bãncii sunt în responsabilitatea Unitãţii Centrale de Plati şi Contractari (OPCP)
2. Informaţii despre implementarea Proiectului
Prezentarea de rapoarte semianuale, la timp şi în conformitate cu cerinţele Comunitãţii Europene în ceea ce priveşte comitetele de monitorizare ISPA pentru proiectele de mediu din România. Aceste rapoarte ar trebui sa includã, printre alte aspecte, informaţii despre progresul fizic pe durata perioadei de raportare, dificultãţi existente şi asteptate în implementarea Proiectului şi pasii fãcuţi sau planificati pentru a rezolva dificultãţile, schimbãrile asteptate în ceea ce priveşte data terminãrii Proiectului, probleme care ar putea afecta costul Proiectului şi costurile estimate revizuite în comparatie cu cele iniţiale, atunci când este cazul, respectarea reglementãrilor şi standardelor de mediu şi stadiul obţinerii tuturor permiselor de mediu necesare, precum şi tarifele medii pentru servicii şi nivelul recuperãrii costurilor prin venituri din tarife.
Anual şi coincizand cu primul raport semianual din an, urmãtorii indicatori de performanta vor fi calculati real pentru anul precedent şi transmisi Bãncii:


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sector şi coduri Parametri Unitate Tip Referinta
de mãsura
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Apa IWA
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Indicatori
de servicii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Acoperirea ca populaţie % QS03
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Continuitatea furnizarii % QS10
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Populaţia care are restrictii
la serviciile de apa % QS13
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Consumul casnic L/c/d N.A.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Consumul, altul decât casnic mc/conexiune/luna N.A.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Clienţi cu apometre % Ph11
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
taxe medii pentru apa pentru
consum direct Euro/mc Fi21
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Indicatori
fizici de
eficienta
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Apa fãrã venituri, dupã volum % Fi36
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Pierderi de apa mc/con/an Op22
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Indexul de scurgeri prin
infrastructura (-) Op25
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Ape uzate IWA
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Indicatori
de servicii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Populaţie rezidenţã conectata
la sistemul de canalizare % wQS01
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Populaţie rezidenţã servita de % wQS02
cãtre uzina de tratare a apei
uzate (UTAU)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Apa uzata tratata în UTAU % wQS05
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- tratament preliminar % wQS06
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- tratament primar % wQS07
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- tratament secundar % wQS08
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- tratament tertiar % wQS09
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
taxe medii pentru apa pentru
consum direct Euro/mc Similar
cu Fi21
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Indicatori
fizici de
eficienta
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Intrare/Infiltratii/Efiltratii % wOp30
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Blocaje ale canalizarii Nr./100 km wOp34
canalizare/an
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Inundari la suprafata Nr./100 km wOp39
canalizare/an
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Apa
şi apa uzata IWA
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Eficienta
personal -
companie
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Angajaţi pe abonat Nr./1.000 de abonati Pe01
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Indicatori
financiari -
companie
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Recuperarea costurilor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Venit anual pe unitate Euro/mc Fi15
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Costuri totale pe unitate Euro/mc Fi01
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Rata de acoperire a costului total % Fi23
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Rata de acoperire a costurilor
de funcţionare % Fi24
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Profitabilitate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Rentabilitatea mijloacelor fixe % Fi34
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Rentabilitatea capitalului % Fi35
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Lichiditatea
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Rata de colectare % N.A.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Rata de acoperire a serviciului
datoriei (-) Fi31
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Structura financiarã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Rata curenta (-) Fi33
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Rata de indatorare a capitalului (-) Fi32
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



3. Informaţii privind finalizarea lucrãrilor şi primul an de funcţionare

Prezentarea unui raport de finalizare a Proiectului, nu mai târziu de 6 luni de la terminarea lucrãrilor, care sa indice printre alţi factori relevanti urmãtoarele: (i) costurile finale ale Proiectului; (ii) costurile anuale de funcţionare şi întreţinere a noilor facilitãţi; (iii) indicatorii de performanta actualizati (ca în tabelul din secţiunea anterioarã); (iv) nivelul de conformare cu directivele Uniunii Europene relevante (de exemplu: Directiva 98/83/CE privind apa potabilã şi Directiva 91/271/CEE privind tratarea apelor urbane uzate, amendata prin Directiva 98/15/CE ); (v) detalii ale mãsurilor luate pentru asigurarea functionarii corespunzãtoare şi a întreţinerii noilor facilitãţi; şi (vi) evaluarea situaţiei financiare a companiilor care opereazã aceste facilitãţi şi, în special, capacitatea acestora de a genera venituri suficiente pentru acoperirea tuturor costurilor de funcţionare şi a obligaţiilor privind serviciul datoriei.


ANEXA B

ROMÂNIA - PROIECTUL PRIVIND INFRASTRUCTURA MUNICIPALA ÎN DOMENIUL ALIMENTARII CU APA, ETAPA a III-a

Grafic de rambursare


─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Scadenta ratei Sumele care trebuie plãtite,
de rambursare exprimate ca procent din suma
împrumutului
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. 15 noiembrie 2012 1/38
2. 15 mai 2013 1/38
3. 15 noiembrie 2013 1/38
4. 15 mai 2014 1/38
5. 15 noiembrie 2014 1/38
6. 15 mai 2015 1/38
7. 15 noiembrie 2015 1/38
8. 15 mai 2016 1/38
9. 15 noiembrie 2016 1/38
10. 15 mai 2017 1/38
11. 15 noiembrie 2017 1/38
12. 15 mai 2018 1/38
13. 15 noiembrie 2018 1/38
14. 15 mai 2019 1/38
15. 15 noiembrie 2019 1/38
16. 15 mai 2020 1/38
17. 15 noiembrie 2020 1/38
18. 15 mai 2021 1/38
19. 15 noiembrie 2021 1/38
20. 15 mai 2022 1/38
21. 15 noiembrie 2022 1/38
22. 15 mai 2023 1/38
23. 15 noiembrie 2023 1/38
24. 15 mai 2024 1/38
25. 15 noiembrie 2024 1/38
26. 15 mai 2025 1/38
27. 15 noiembrie 2025 1/38
28. 15 mai 2026 1/38
29. 15 noiembrie 2026 1/38
30. 15 mai 2027 1/38
31. 15 noiembrie 2027 1/38
32. 15 mai 2028 1/38
33. 15 noiembrie 2028 1/38
34. 15 mai 2029 1/38
35. 15 noiembrie 2029 1/38
36. 15 mai 2030 1/38
37. 15 noiembrie 2030 1/38
38. 15 mai 2031 1/38
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA C

ROMÂNIA - PROIECTUL PRIVIND INFRASTRUCTURA MUNICIPALA ÎN DOMENIUL ALIMENTARII CU APA, ETAPA a III-a

Definiţiile EURIBOR şi LIBOR

1. EURIBOR înseamnã:
(i) în ceea ce priveşte orice perioada relevanta sau orice alta perioada de timp de o luna sau mai mare de o luna, rata dobânzii pentru depozitele în euro pentru un termen fiind numãrul de luni întregi cel mai apropiat, corespunzãtor duratei perioadei de timp; şi
(ii) în ceea ce priveşte o perioada relevanta mai mica de o luna, rata dobânzii pentru depozitele în euro pentru o perioada de o luna,
perioada pentru care rata este luatã în considerare, denumita perioada reprezentativa, asa cum este anunţatã la ora 11:00 a.m., ora Bruxelles-ului, sau la orice alta ora ulterioara, acceptabilã pentru Banca, în ziua (data de stabilire) care cade cu doua zile relevante de tranzactionare pe pieţele financiare înainte de prima zi a perioadei relevante, pe pagina Reuters EURIBOR 01 ori pe paginile sale urmãtoare sau prin orice alte mijloace de publicare alese de Banca pentru acest scop.
Dacã nu este publicatã o asemenea rata, Banca va solicita principalelor birouri din zona euro a 4 bãnci mari din zona euro, alese de Banca, ratele la care depozitele în euro, cu valoare similarã, sunt oferite de fiecare dintre ele la aproximativ ora 11:00 a.m., ora Bruxelles-ului, la data de restabilire, cãtre primele 50 de bãnci de pe piata interbancara din zona euro, pentru o perioada egala cu perioada reprezentativa. Dacã sunt obţinute cel puţin doua rate, rata pentru data de stabilire va fi media aritmetica a acestor rate.
Dacã sunt furnizate mai puţin de doua rate, rata pentru data de stabilire va fi media aritmetica a ratelor cotate de cãtre principalele bãnci din zona euro, alese de Banca, la aproximativ ora 11:00 a.m., ora Bruxelles-ului, în ziua care cade cu doua zile lucrãtoare reprezentative dupã data de stabilire, pentru creditele în euro, cu o valoare similarã, bãncilor europene, pentru o perioada egala cu perioada reprezentativa.
2. LIBOR înseamnã, pentru dolari SUA:
(i) în ceea ce priveşte orice perioada relevanta, de o luna sau mai mult, rata dobânzii pentru depozitele pe o perioada care este numãrul tuturor lunilor întregi care corespund cel mai strâns cu durata perioadei; şi
(ii) în ceea ce priveşte o perioada relevanta mai mica de o luna, rata dobânzii pentru depozitele în dolari SUA, pentru o perioada de o luna,
perioada pentru care rata este luatã în considerare, denumita în continuare perioada reprezentativa, dupã cum este stabilit de Asociaţia Bancherilor Britanici, şi facuta publica de furnizorii de ştiri financiare la ora 11:00, ora Londrei, sau la un moment ulterior acceptabil pentru Banca în ziua (data de stabilire) care cade cu doua zile lucrãtoare în Londra înainte de prima zi a perioadei relevante.
Dacã aceasta rata nu este facuta publica de oricare dintre furnizorii de ştiri financiare, acceptabili pentru Banca, atunci Banca va cere birourilor principale din Londra a 4 mari bãnci de pe piata interbancara londoneza selectate de Banca sa coteze rata care este oferitã pentru depozitele în dolari SUA, într-o suma comparabila, de cãtre fiecare dintre acestea, la ora 11:00, ora Londrei, la data de stabilire, pentru bãncile mai mici de pe piata interbancara din Londra, pentru o perioada egala cu perioada reprezentativa. Dacã sunt transmise cel puţin doua astfel de cotatii, rata în cauza va fi media aritmetica a cotatiilor transmise.
Dacã în urma solicitãrii sunt transmise mai puţin de doua cotatii, atunci Banca va solicita birourilor principale din New York a 4 bãnci principale de pe piata interbancara din New York, selectate de banca, sa coteze rata care este oferitã pentru depozitele în dolari SUA, într-o suma comparabila, de cãtre fiecare dintre aceste bãnci, la ora 11:00, ora New York-ului, în ziua care cade cu doua zile lucrãtoare la New York dupã data de stabilire, pentru bãncile mai mici de pe piata europeanã, pentru o perioada egala cu perioada reprezentativa. Dacã sunt transmise cel puţin doua astfel de cotatii, rata va fi media aritmetica a cotatiilor transmise.
3. LIBOR înseamnã, pentru lire sterline:
(i) în ceea ce priveşte orice perioada relevanta sau oricare alta perioada, de o luna sau mai mult, rata dobânzii pentru depozitele pe o perioada care reprezintã numãrul tuturor lunilor întregi care corespund cel mai strâns cu durata perioadei; şi
(ii) în ceea ce priveşte o perioada relevanta mai mica de o luna, rata dobânzii pentru depozitele în lire sterline pentru o perioada de o luna,
perioada pentru care rata este luatã în considerare, denumita în continuare perioada reprezentativa, dupã cum este stabilitã de Asociaţia Bancherilor Britanici, şi facuta publica de furnizorii de ştiri financiare la ora 11:00, ora Londrei, sau la un alt moment acceptabil pentru Banca în ziua (data de stabilire) de la care începe perioada relevanta ori, dacã aceasta nu este o zi lucrãtoare la Londra, în ziua imediat urmãtoare care este o zi lucrãtoare.
Dacã aceasta rata nu este facuta publica de oricare dintre furnizorii de ştiri financiare, acceptabili pentru Banca, atunci banca va cere birourilor principale de la Londra din 4 bãnci principale de pe piata interbancara de la Londra selectate de Banca (bãncile de referinta) sa coteze rata care este oferitã pentru depozitele în lire sterline într-o suma comparabila de fiecare dintre acestea la ora 11:00, ora Londrei, la data de stabilire, pentru bãncile mai mici de pe piata interbancara din Londra, pentru o perioada egala cu perioada reprezentativa. Dacã sunt transmise cel puţin doua astfel de cotatii, rata va fi media aritmetica a cotatiilor transmise.
Dacã în urma solicitãrii sunt transmise mai puţin de doua cotatii, rata va fi media aritmetica a ratelor cotate la ora 11:00, ora Londrei, la data de stabilire, de bãncile principale de la Londra, selectate de banca, pentru împrumuturile în lire sterline, în sume comparabile cu principalele bãnci europene, pentru o perioada egala cu perioada reprezentativa.
4. În înţelesul definitiilor de mai sus:
(i) zi lucrãtoare la Londra înseamnã o zi în care bãncile sunt deschise pentru funcţionare normalã în Londra, iar zi lucrãtoare la New York înseamnã o zi în care bãncile sunt deschise pentru funcţionare normalã în New York;
(ii) toate procentele care rezulta din orice calcule la care s-a fãcut referire în prezenta anexa vor fi rotunjite, dacã este cazul, la cea mai apropiatã suta de mii a unui punct procentual, cu jumatatile aproximate în plus;
(iii) Banca va informa fãrã întârziere Împrumutatul despre cotatiile primite de Banca;
(iv) dacã oricare dintre prevederile de mai sus devine neconforma cu prevederile adoptate sub egida EURIBOR FBE şi EURIBOR ACI în ceea ce priveşte EURIBOR sau Asociaţia Bancherilor Britanici în ceea ce priveşte LIBOR, Banca poate notifica Împrumutatului amendarea prevederii în cauza, pentru a o adapta la celelalte prevederi.

ANEXA D

ROMÂNIA - PROIECTUL PRIVIND INFRASTRUCTURA MUNICIPALA ÎN DOMENIUL ALIMENTARII CU APA, ETAPA a III-a

Formular de certificat de la Împrumutat

Cãtre: Banca Europeanã de Investiţii
De la: Ministerul Finanţelor Publice,
Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5,
RO-70060, Bucureşti,
România

Data:

Stimati domni,

Subiect: Contractul de finanţare dintre România şi Banca Europeanã de Investiţii, datat ........, denumit în cele ce urmeazã Contract de finanţare, ref. nr. .......

Termenii definiţi în Contractul de finanţare au acelaşi înţeles atunci când sunt folosiţi în aceasta scrisoare.
Pentru scopurile art. 1.04 al Contractului de finanţare, va certificam cele ce urmeazã:
(i) nu a existat nicio modificare materialã în vreun aspect al Proiectului asupra cãruia Împrumutatul trebuie sa raporteze conform art. 8.01, cu excepţia celor comunicate anterior de Împrumutat;
(ii) exista suficiente fonduri disponibile pentru a asigura terminarea la timp şi implementarea Proiectului în conformitate cu anexa A1; şi
(iii) niciunul dintre evenimentele menţionate la art. 10.01 nu a intervenit.

Pentru şi în numele României,
al dumneavoastrã,
............................

ANEXA E

ROMÂNIA - PROIECTUL PRIVIND INFRASTRUCTURA MUNICIPALA ÎN DOMENIUL ALIMENTARII CU APA, ETAPA a III-a

Formular de cerere de tragere



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Cerere de tragere Transa nr.: Data: │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Va rugãm sa efectuati urmãtoarea disponibilizare:

Denumirea împrumutului: ┌─────────────────┐ ┌─────────────────────────────────┐
│România - │ │ Rezervat pentru BEI │
│Proiectul privind│ │ │
│infrastructura │ │ ┌────────────┐ │
│municipala în │ │Suma împrumutului:󧓱 501 200 │ │
│domeniul │ │ └────────────┘ │
│alimentarii │ │Disponibilizat ┌────────────┐ │
│cu apa, │ │pana la data: └────────────┘ │
│etapa a III-a │ │ │
└─────────────────┘ │Soldul pentru ┌────────────┐ │
│disponibilizare: └────────────┘ │
Data semnãrii: ┌────────────────┐ │ │
└────────────────┘ │ │
│Data limita de ┌────────────┐ │
Numãr de referinta: ┌────────────────┐ │disponibilizare 󧓧.12.2011 │ │
└────────────────┘ │ └────────────┘ │
│ │
Tragerea nr.: ┌────────────────┐ │Numãrul maxim de ┌────────────┐ │
└────────────────┘ │trageri: │ 13 │ │
│ └────────────┘ │
Data de disponibilizare ┌────────────────┐ │ │
propusã: └────────────────┘ │Suma minima a ┌────────────┐ │
│transei: 𗈗.000.000,00│ │
Total solicitare ┌────────────────┐ │ └────────────┘ │
(moneda contractului): └────────────────┘ │ │
│Total alocaţii ┌────────────┐ │
Va fi disponibilizat ┌────────────────┐ │pana la data: └────────────┘ │
dupã cum urmeazã: └────────────────┘ │ │
│ │
Moneda (art. 1.03) ┌────────────────┐ │Condiţii ┌────────────┐ │
└────────────────┘ │precedente: └────────────┘ │
│ │
Suma ┌────────────────┐ │ │
└────────────────┘ │ │
│ │
Rata de baza a dobânzii ┌────────────────┐ │ │
(art. 3.01) │ Fixa │ │ │
└────────────────┘ │ │
│ │
Frecventa dobânzii ┌────────────────┐ │ │
(art. 3.01) │ Semianuala │ │ │
└────────────────┘ │ │
│ │
Rambursare (art. 4.01) ┌────────────────┐ │ │
│Rate egale │ │ │
│de capital │ │ │
└────────────────┘ │ │
│ │
Frecventa rambursarii ┌────────────────┐ │ │
(art. 4.01) │ Semianuala │ │ │
└────────────────┘ │ │
│ │
Datele plãţii ┌────────────────┐ │ │
(art. 5.01) 󧓗 mai/ │ │ │
󧓗 noiembrie │ │ │
└────────────────┘ │ │
│ │
Prima data de ┌────────────────┐ │ │
rambursare 󧓗.11.2012 │ │ │
└────────────────┘ │ │
│ │
Ultima data de ┌────────────────┐ │ │
rambursare 󧓗 mai 2031 │ │ │
└────────────────┘ └─────────────────────────────────┘




Contul Împrumutatului care trebuie creditat:
Cont nr.:
Numele şi adresa Bãncii:
Rugãm a se transmite informaţiile necesare cãtre:
Numele şi semnatura/semnãturile autorizata/autorizate ale Împrumutatului:


DOCUMENT ATASAT I



┌──────────────┐
│STEMA ROMÂNIEI│
└──────────────┘
MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE AL ROMÂNIEI

Certifica prin prezenta ca Preşedintele României a acordat puteri depline Excelentei Sale, domnului Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu, ministrul finanţelor publice, pentru a semna

Contractul de finanţare
(Proiectul privind infrastructura municipala în
domeniul alimentarii cu apa, etapa a III-a)
dintre România şi Banca Europeanã de Investiţii


p. Ministrul afacerilor externe,
Adrian Cosmin Vierita,
secretar de stat

[sigiliu oficial]


Bucureşti, 20 noiembrie 2006.
Nr. 314.

____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016