Euro
Grant ISPA 36.670.500
Împrumutul Bãncii 12.223.500
Contribuţia Împrumutatului 909.000
(prin beneficiarii finali ai fazei A) ──────────────
TOTAL: 49.803.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Termeni definiţi în cuprinsul Articol sau preambul
contractului
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Data limitã de acceptare 4.02C
Subproiect afectat 4.03A
OPCP Preambul (12)
Contract Preambul (11)
Credit 1.01
Tribunal 11.02
Curtea auditorilor 6.07
Aviz de tragere 1.02C
Solicitare de tragere 1.02B
Rata BEI de redistribuire 4.02B
Mediu 6.05
Acord european Preambul (1)
Instrument de datorie externã 7.01
Beneficiari finali Preambul (4)
Memorandum de finanţare Preambul (5)
Ratã fixã 3.01
Acord-cadru Preambul (3)
Eveniment de rambursare anticipatã
cu despãgubire 4.03C
Împrumut 2.01
Zi lucrãtoare în Luxemburg 1.02C
Schimbare materialã adversã 10.01
Data scadenţei 4.01B
Tranşa notificatã 1.05B
Data plãţii 5.01
Faza A Preambul (5)
Suma rambursãrii anticipate 4.02A
Data rambursãrii anticipate 4.02A
Notificare de rambursare anticipatã 4.02A
Proiect Preambul (4)
R1 1.05B
R2 1.05B
Zi lucrãtoare relevantã 5.01
Rata interbancarã relevantã 1.05B
Data de disponibilizare planificatã 1.02C
Descriere tehnicã Preambul (4)
Subproiect Preambul (5)
Împrumut la termen 4.03A
Tranşã 1.02A
Termeni definiţi în anexe Anexa
EURIBOR Anexa C
LIBOR Anexa C
Zi lucrãtoare în Londra Anexa C
Zi lucrãtoare în New York Anexa C
Bãnci de referinţã Anexa C
Perioadã reprezentativã Anexa C
Data de restabilire Anexa C
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- pentru Bancã: în atenţia: Departamentului risc credit
bd. Konrad Adenauer 100
L-2950 Luxemburg;
- pentru Împrumutat: 1. Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5
RO-70060 Bucureşti
România, şi
2. Misiunea României pe lângã
Comunitãţile Europene
Str. Montoyer 12
B-1000 Bruxelles.
Anexa A (A1 şi A2) Descrierea tehnicã şi obligaţiile
privind informarea
Anexa B Graficul de rambursare
Anexa C Definiţia EURIBOR şi LIBOR
Anexa D Formular de certificat de la
Împrumutat [art. 1.04B lit. b)]
Anexa E Formular de cerere de tragere
(art. 1.02B).
Urmãtorul document ataşat este anexat la prezentul contract:
Document ataşat I Împuternicirea de semnãturã în
numele Împrumutatului
────────
la contract
───────────
ROMÂNIA - PROIECTUL DE INFRASTRUCTURĂ MUNICIPALĂ ÎN DOMENIUL PROTECŢIEI MEDIULUI
DESCRIERE TEHNICĂ
Scop, localizare
Proiectul are în vedere, prioritar, schemele de îmbunãtãţire în sectorul de apã (alimentare cu apã şi infrastructurã pentru ape uzate) în municipiul Galaţi şi judeţul Caraş-Severin şi în sectorul de management al deşeurilor în municipiul Galaţi şi judeţul Dâmboviţa. Obiectivul Proiectului îl constituie îmbunãtãţirea calitãţii şi a eficienţei acelor servicii, precum şi sprijinirea eforturilor ţãrii de a îndeplini directivele UE. Execuţia se va realiza în strânsã cooperare cu programul naţional ISPA şi toate subproiectele vor fi cofinanţate prin ISPA.
Descriere
Un sumar al lucrãrilor specifice incluse în fiecare subproiect este indicat în tabelul de mai jos. De asemenea, aceste lucrãri sunt însoţite în fiecare caz de mãsuri de asistenţã tehnicã, aşa cum prevede respectivul memorandum de finanţare cu CE.
Faza A a Proiectului/Subproiectele de management al deşeurilor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Beneficiar final Management al deşeurilor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Municipiul Galaţi (i) închiderea şi stabilizarea gropii existente la
Tirighina; (ii) construirea unei noi gropi adiacente
locului existent la Tirighina, incluzând pregãtirea
primei din cele patru celule ale gropii (cu o capacitate
de circa 920.000 mc); (iii) construirea unui centru de
sortare şi a unei uzine de compost cu o capacitate de
circa 16.000 t/an de deşeuri organice; (iv) construirea a
douã puncte de colectare a deşeurilor menajere şi a
materialelor uscate reciclabile; (v) furnizarea de
vehicule şi benere de colectare selectivã a deşeurilor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Judeţul Dâmboviţa (i) construirea unei noi gropi la Aninoasa, incluzând
infrastructura locului şi o celulã iniţialã cu o suprafaţã
de 2 ha; (ii) construirea unei noi gropi la Titu,
incluzând infrastructura locului şi o celulã iniţialã cu o
suprafaţã de 1 ha; (iii) închiderea şi reabilitarea a 6
gropi necontrolate şi a 77 de locuri ilegale de depozitare
a gunoiului; (iv) construirea a circa 3.400 de puncte de
precolectare a deşeurilor urbane;
(v) furnizarea de vehicule şi benere de colectare
selectivã a deşeurilor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────
la contract
───────────
ROMÂNIA - PROIECTUL DE INFRASTRUCTURĂ MUNICIPALĂ ÎN DOMENIUL PROTECŢIEI MEDIULUI/A
CERINŢE PRIVIND INFORMAŢIILE LEGATE DE PROIECT
Informaţii privind Proiectul care trebuie transmise Bãncii şi metoda de transmitere
1. Transmiterea informaţiilor: desemnarea persoanei responsabile
Informaţiile, aşa cum sunt listate în cele ce urmeazã, care trebuie sã fie transmise Bãncii, sunt în responsabilitatea Unitãţii Centrale de Plãţi şi Contractãri (OPCP).
2. Informaţii despre implementarea Proiectului
Prezentarea de rapoarte semianuale, la timp şi în conformitate cu cerinţele CE în ceea ce priveşte comitetele de monitorizare ISPA pentru proiectele de mediu din România. Aceste rapoarte ar trebui sã includã, printre alte aspecte, informaţii despre progresul fizic pe durata perioadei de raportare; dificultãţi existente şi aşteptate în implementarea Proiectului şi paşii fãcuţi sau planificaţi pentru a rezolva dificultãţile; schimbãrile aşteptate în ceea ce priveşte data terminãrii Proiectului; probleme care ar putea afecta costul Proiectului şi costurile estimate revizuite în comparaţie cu cele iniţiale, atunci când este cazul; respectarea reglementãrilor şi standardelor de mediu şi stadiul obţinerii tuturor permiselor de mediu necesare; şi tarifele medii pentru servicii şi nivelul recuperãrii costurilor prin venituri din tarife.
3. Informaţii privind finalizarea lucrãrilor şi primul an de funcţionare
Prezentarea unui raport de finalizare a Proiectului, nu mai târziu de 6 luni de la terminarea lucrãrilor, care sã indice, printre alţi factori relevanţi, urmãtoarele: (i) costurile finale ale Proiectului; (ii) costurile anuale de funcţionare şi întreţinere a noilor facilitãţi; (iii) indicatori de performanţã actualizaţi; (iv) nivelul de conformare cu directivele UE relevante; (v) detalii ale mãsurilor luate pentru asigurarea funcţionãrii corespunzãtoare şi a întreţinerii noilor facilitãţi; şi (vi) evaluarea situaţiei financiare a companiilor care opereazã aceste facilitãţi şi, în special, capacitatea acestora de a genera venituri suficiente pentru acoperirea tuturor costurilor de funcţionare şi a obligaţiilor privind serviciul datoriei.
ANEXA B
───────
la contract
───────────
ROMÂNIA - PROIECTUL DE INFRASTRUCTURĂ MUNICIPALĂ ÎN DOMENIUL PROTECŢIEI MEDIULUI - FAZA A
GRAFIC DE RAMBURSARE
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Sumele care trebuie plãtite,
exprimate ca procent din suma
crt. Scadenţa ratei de rambursare împrumutului
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. 15 noiembrie 2012 1/38
2. 15 mai 2013 1/38
3. 15 noiembrie 2013 1/38
4. 15 mai 2014 1/38
5. 15 noiembrie 2014 1/38
6. 15 mai 2015 1/38
7. 15 noiembrie 2015 1/38
8. 15 mai 2016 1/38
9. 15 noiembrie 2016 1/38
10. 15 mai 2017 1/38
11. 15 noiembrie 2017 1/38
12. 15 mai 2018 1/38
13. 15 noiembrie 2018 1/38
14. 15 mai 2019 1/38
15. 15 noiembrie 2019 1/38
16. 15 mai 2020 1/38
17. 15 noiembrie 2020 1/38
18. 15 mai 2021 1/38
19. 15 noiembrie 2021 1/38
20. 15 mai 2022 1/38
21. 15 noiembrie 2022 1/38
22. 15 mai 2023 1/38
23. 15 noiembrie 2023 1/38
24. 15 mai 2024 1/38
25. 15 noiembrie 2024 1/38
26. 15 mai 2025 1/38
27. 15 noiembrie 2025 1/38
28. 15 mai 2026 1/38
29. 15 noiembrie 2026 1/38
30. 15 mai 2027 1/38
31. 15 noiembrie 2027 1/38
32. 15 mai 2028 1/38
33. 15 noiembrie 2028 1/38
34. 15 mai 2029 1/38
35. 15 noiembrie 2029 1/38
36. 15 mai 2030 1/38
37. 15 noiembrie 2030 1/38
38. 15 mai 2031 1/38
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────
la contract
───────────
ROMÂNIA - PROIECTUL DE INFRASTRUCTURĂ MUNICIPALĂ ÎN DOMENIUL PROTECŢIEI MEDIULUI
DEFINIŢIILE EURIBOR ŞI LIBOR
1. EURIBOR înseamnã:
a) în ceea ce priveşte orice perioadã relevantã sau orice altã perioadã de timp de o lunã sau mai mare de o lunã, rata dobânzii pentru depozitele în EUR pentru un termen fiind numãrul de luni întregi cel mai apropiat, corespunzãtor duratei perioadei de timp; şi
b) în ceea ce priveşte o perioadã relevantã mai micã de o lunã, rata dobânzii pentru depozitele în EUR pentru o perioadã de o lunã,
(perioada pentru care rata este luatã în considerare denumitã perioadã reprezentativã), aşa cum este anunţatã la ora 11,00 a.m., ora Bruxelles, sau la orice altã orã ulterioarã, acceptabilã pentru Bancã, în ziua (data de stabilire) care cade cu douã zile relevante de tranzacţionare pe pieţele financiare înainte de prima zi a perioadei relevante, pe pagina Reuters EURIBOR 01 ori pe paginile sale urmãtoare sau prin orice alte mijloace de publicare alese de Bancã pentru acest scop.
Dacã nu este publicatã o asemenea ratã, Banca va solicita principalelor birouri din zona euro din 4 bãnci mari din zona euro, alese de Bancã, ratele la care depozitele în EUR, cu valoare similarã, sunt oferite de fiecare dintre ele la aproximativ ora 11,00 a.m., ora Bruxelles, la data de restabilire, cãtre primele 50 de bãnci de pe piaţa interbancarã din zona euro pentru o perioadã egalã cu perioada reprezentativã. Dacã sunt obţinute cel puţin douã rate, rata pentru data de stabilire va fi media aritmeticã a acestor rate.
Dacã sunt furnizate mai puţin de douã rate, rata pentru data de stabilire va fi media aritmeticã a ratelor cotate de cãtre principalele bãnci din zona euro, alese de Bancã, la aproximativ ora 11,00 a.m., ora Bruxelles, în ziua care cade cu douã zile lucrãtoare reprezentative dupã data de stabilire, pentru creditele în EUR, cu o valoare similarã, bãncilor europene pentru o perioadã egalã cu perioada reprezentativã.
2. LIBOR înseamnã, pentru USD:
a) în ceea ce priveşte orice perioadã relevantã, de o lunã sau mai mult, rata dobânzii pentru depozitele pe o perioadã care este numãrul tuturor lunilor întregi care corespund cel mai strâns cu durata perioadei; şi
b) în ceea ce priveşte o perioadã relevantã mai micã de o lunã, rata dobânzii pentru depozitele în USD pentru o perioadã de o lunã,
(perioada pentru care rata este luatã în considerare, denumitã în continuare perioadã reprezentativã), dupã cum este stabilit de Asociaţia bancherilor britanici, şi fãcute publice de furnizorii de ştiri financiare la ora 11,00, ora Londrei, sau la un moment ulterior acceptabil pentru Bancã în ziua (data de stabilire) care cade cu douã zile lucrãtoare în Londra înainte de prima zi a perioadei relevante.
Dacã aceastã ratã nu este fãcutã publicã de oricare dintre furnizorii de ştiri financiare, acceptabilã pentru Bancã, atunci Banca va cere birourilor principale din Londra din 4 mari bãnci de pe piaţa interbancarã londonezã, selectate de Bancã, sã coteze rata care este oferitã pentru depozitele în USD, într-o sumã comparabilã, de cãtre fiecare dintre acestea, la ora 11,00, ora Londrei, la data de stabilire, pentru bãncile mai mici de pe piaţa interbancarã din Londra, pentru o perioadã egalã cu perioada reprezentativã. Dacã sunt transmise cel puţin douã astfel de cotaţii, rata în cauzã va fi media aritmeticã a cotaţiilor transmise.
Dacã în urma solicitãrii sunt transmise mai puţin de douã cotaţii, atunci Banca va solicita birourilor principale din New York a 4 bãnci principale de pe piaţa interbancarã din New York, selectate de Bancã, sã coteze rata care este oferitã pentru depozitele în USD, într-o sumã comparabilã, de cãtre fiecare dintre aceste bãnci, la ora 11,00, ora New York, în ziua care cade cu douã zile lucrãtoare la New York dupã data de stabilire, pentru bãncile mai mici de pe piaţa europeanã, pentru o perioadã egalã cu perioada reprezentativã. Dacã sunt transmise cel puţin douã astfel de cotaţii, rata va fi media aritmeticã a cotaţiilor transmise.
3. LIBOR înseamnã, pentru lire sterline:
a) în ceea ce priveşte orice perioadã relevantã sau oricare altã perioadã, de o lunã sau mai mult, rata dobânzii pentru depozitele pe o perioadã care reprezintã numãrul tuturor lunilor întregi care corespund cel mai strâns cu durata perioadei; şi
b) în ceea ce priveşte o perioadã relevantã mai micã de o lunã, rata dobânzii pentru depozitele în lire sterline pentru o perioadã de o lunã,
(perioada pentru care rata este luatã în considerare, denumitã în continuare perioadã reprezentativã), dupã cum este stabilitã de Asociaţia bancherilor britanici şi fãcutã public de furnizorii de ştiri financiare la ora 11,00, ora Londrei, sau la un alt moment acceptabil pentru Bancã în ziua (data de stabilire) de la care începe perioada relevantã ori, dacã aceasta nu este o zi lucrãtoare la Londra, în ziua imediat urmãtoare care este o zi lucrãtoare.
Dacã aceastã ratã nu este fãcutã publicã de oricare dintre furnizorii de ştiri financiare, acceptabil pentru Bancã, atunci Banca va cere birourilor principale de la Londra din 4 bãnci principale de pe piaţa interbancarã de la Londra, selectate de Bancã (bãncile de referinţã), sã coteze rata care este oferitã pentru depozitele în lire sterline într-o sumã comparabilã, de fiecare dintre acestea, la ora 11,00, ora Londrei, la data de stabilire, pentru bãncile mai mici de pe piaţa interbancarã din Londra, pentru o perioadã egalã cu perioada reprezentativã. Dacã sunt transmise cel puţin douã astfel de cotaţii, rata va fi media aritmeticã a cotaţiilor transmise.
Dacã în urma solicitãrii sunt transmise mai puţin de douã cotaţii, rata va fi media aritmeticã a ratelor cotate la ora 11,00, ora Londrei, la data de stabilire, de bãncile principale de la Londra (selectate de Bancã) pentru împrumuturile în lire sterline, în sume comparabile cu principalele bãnci europene pentru o perioadã egalã cu perioada reprezentativã.
4. În înţelesul definiţiilor de mai sus:
a) zi lucrãtoare la Londra înseamnã o zi în care bãncile sunt deschise pentru funcţionare normalã în Londra, iar zi lucrãtoare la New York înseamnã o zi în care bãncile sunt deschise pentru funcţionare normalã în New York;
b) toate procentele care rezultã din orice calcule la care s-a fãcut referire în aceastã anexã vor fi rotunjite, dacã este cazul, la cea mai apropiatã sutã de mii a unui punct procentual, cu jumãtãţile aproximate în plus;
c) Banca va informa Împrumutatul fãrã întârziere despre cotaţiile primite de Bancã;
d) dacã oricare dintre prevederile de mai sus devine neconformã cu prevederile adoptate sub egida EURIBOR FBE şi EURIBOR ACI în ceea ce priveşte EURIBOR sau de Asociaţia bancherilor britanici în ceea ce priveşte LIBOR, Banca poate notifica Împrumutatului amendarea prevederii în cauzã, pentru a o adapta la celelalte prevederi.
ANEXA D
───────
la contract
───────────
ROMÂNIA - PROIECTUL DE INFRASTRUCTURĂ MUNICIPALĂ ÎN DOMENIUL PROTECŢIEI MEDIULUI - FAZA A
FORMULAR DE CERTIFICAT DE LA ÎMPRUMUTAT
Cãtre: Banca Europeanã de Investiţii
De la: Ministerul Finanţelor Publice
Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5
RO-70060 Bucureşti
România
[Data]
Stimaţi domni,
Subiect: Contractul de finanţare dintre România şi Banca Europeanã de Investiţii, datat ..................
(denumit în cele ce urmeazã Contract de finanţare) ref. nr. ..........
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
Termenii definiţi în Contractul de finanţare au acelaşi înţeles atunci când sunt folosiţi în aceastã scrisoare.
Pentru scopurile prevãzute în art. 1.04 din Contractul de finanţare, vã certificãm cele ce urmeazã:
(i) nu a existat nicio modificare materialã în vreun aspect al Proiectului asupra cãruia Împrumutatul trebuie sã raporteze conform art. 8.01, cu excepţia celor comunicate anterior de Împrumutat;
(ii) existã suficiente fonduri disponibile pentru a asigura terminarea la timp şi implementarea Proiectului în conformitate cu anexa A1; şi
(iii) niciunul dintre evenimentele menţionate la art. 10.01 nu a intervenit.
Al dumneavoastrã
Pentru şi în numele României,
.............................................
ANEXA E
───────
la contract
───────────
ROMÂNIA - PROIECTUL DE INFRASTRUCTURĂ MUNICIPALĂ ÎN DOMENIUL PROTECŢIEI MEDIULUI - FAZA A
FORMULAR DE CERERE DE TRAGERE
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Cerere de tragere Tranşa nr. Data: │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Vã rugãm sã efectuaţi urmãtoarea disponibilizare:
┌──────────────┐ ┌────────────────────────────────────┐
Denumire împrumut: │România - │ │ Rezervat pentru BEI │
│Proiectul de │ │ │
│infrastructurã│ │ ┌───────────┐ │
│municipalã în │ │ Suma împrumutului: │12.223.500 │ │
│domeniul │ │ └───────────┘ │
│protecţiei │ │ Disponibilizat ┌───────────┐ │
│mediului │ │ pânã la data: └───────────┘ │
└──────────────┘ │ │
│ Soldul pentru ┌────────────┐ │
Data semnãrii: ┌─────────┐ │ disponibilizare: └────────────┘ │
└─────────┘ │ │
┌─────────┐ │ ┌────────────┐ │
Numãr de referinţã: └─────────┘ │ Data limitã de │31 decembrie│ │
│ disponibilizare: │ 2011 │ │
┌─────────┐ │ └────────────┘ │
Tragerea nr.: └─────────┘ │ │
│ │
Datã de disponibilizare ┌─────────┐ │ Numãrul maxim de ┌────────────┐ │
propusã: └─────────┘ │ trageri: │4 │ │
│ └────────────┘ │
Total solicitare ┌─────────┐ │ ┌────────────┐ │
(moneda contractului): └─────────┘ │ Suma minimã a │3.000.000,00│ │
│ tranşei: └────────────┘ │
Va fi disponibilizat │ │
dupã cum urmeazã: │ │
┌─────────┐ │ Total alocaţii ┌────────────┐ │
Moneda (art. 1.03) └─────────┘ │ pânã la data: └────────────┘ │
┌─────────┐ │ │
Suma └─────────┘ │ Condiţii ┌────────────┐ │
┌─────────┐ │ precedente: └────────────┘ │
Rata de bazã a │Fixã │ │ │
dobânzii (art. 3.01) └─────────┘ │ │
│ │
┌──────────┐│ │
Frecvenţa dobânzii │Semianualã││ │
(art. 3.01) └──────────┘│ │
┌──────────┐│ │
Rambursare │Rate egale││ │
(art. 4.01) │de capital││ │
└──────────┘│ │
┌──────────┐│ │
Frecvenţa rambursãrii │Semianualã││ │
(art. 4.01) └──────────┘│ │
┌────────────┐│ │
Datele plãţii │15 mai/ ││ │
(art. 5.01) │15 noiembrie││ │
└────────────┘│ │
│ │
Prima datã de ┌────────────┐ │ │
rambursare │15 noiembrie│ │ │
│2012 │ │ │
└────────────┘ │ │
│ │
┌────────────┐ │ │
Ultima datã de │15 mai 203 │ │ │
rambursare └────────────┘ └────────────────────────────────────┘