Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CONDIŢII din 30 iunie 2023  privind înfiinţarea, desfiinţarea şi reorganizarea secţiilor clinice/compartimentelor clinice din spitale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 CONDIŢII din 30 iunie 2023 privind înfiinţarea, desfiinţarea şi reorganizarea secţiilor clinice/compartimentelor clinice din spitale

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 631 din 11 iulie 2023
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 2.218/5.019/2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 631 din 11 iulie 2023.
──────────
    CAP. I
    Condiţiile privind înfiinţarea secţiilor clinice/compartimentelor clinice din spitale
    ART. 1
    (1) În înţelesul prezentei anexe, prin spital se înţelege unitatea sanitară cu paturi astfel cum este definită în titlul VII - Spitalele din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Termenul „spital“ va fi folosit atât pentru spitale publice, cât şi pentru spitale private.

    ART. 2
    Înfiinţarea secţiilor clinice/compartimentelor clinice în cadrul unui spital se realizează, potrivit prezentei anexe, cu respectarea structurii organizatorice aprobate/avizate conform legii.

    ART. 3
    Secţia clinică/compartimentul clinic se înfiinţează la propunerea conducerii instituţiei de învăţământ medical superior, din centrul universitar acreditat, care se află în relaţii contractuale de colaborare cu spitalul în care se înfiinţează, cu avizul ministrului educaţiei, prin ordin al ministrului sănătăţii.

    ART. 4
    Secţiile clinice/Compartimentele clinice din spitale se înfiinţează cu îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiţii:
    a) în statul de funcţii al secţiei/compartimentului propuse/propus a se înfiinţa sunt prevăzute posturi vacante şi normate de medici, care pot fi ocupate de cadrele didactice universitare ce vor desfăşura activitate integrată prin cumul de funcţii, potrivit normelor legale în vigoare, în situaţia în care la nivelul secţiei/compartimentului nu există cadru didactic universitar;
    b) specialitatea secţiei/compartimentului:
    (i) corespunde denumirii sau se regăseşte în denumirea disciplinei didactice a cadrului didactic universitar care desfăşoară activitate integrată în respectiva/ respectivul secţie clinică/compartiment clinic, după caz;
    (ii) corespunde denumirii disciplinei didactice la care este afiliată baza clinică pentru secţia clinică/compartimentul clinic care face obiectul înfiinţării;

    c) secţia are o capacitate de minimum 25 de paturi. Pentru specialitatea anestezie terapie intensivă secţia are o capacitate de minimum 15 paturi;
    d) compartimentul are o capacitate de minimum 5 paturi;
    e) secţia/compartimentul are prevăzut în statul de funcţii aprobat cel puţin numărul minim de posturi necesare, stabilit conform normativelor de personal în vigoare, pe tipuri de activităţi medicale;
    f) spitalul în care se înfiinţează secţia clinică/compartimentul clinic are un contract de colaborare, încheiat în condiţiile legii, cu instituţia de învăţământ medical superior acreditată care propune înfiinţarea secţiei clinice/compartimentului clinic;
    g) spitalul în care se înfiinţează secţia clinică/compartimentul clinic este autorizat şi acreditat, potrivit dispoziţiilor legale incidente în vigoare, pentru a desfăşura activităţi de învăţământ medical superior şi postuniversitar medical pentru obţinerea unei specialităţi;
    h) propunerea de înfiinţare a secţiei clinice/compartimentului clinic are acordul conducerii spitalului şi al ordonatorului principal de credite, în cazul spitalelor aflate în subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţele sanitare proprii.


    ART. 5
    Activitatea de învăţământ medical superior desfăşurată în secţia clinică/compartimentul clinic este susţinută de o singură instituţie de învăţământ medical superior sau, după caz, de o singură facultate cu profil medico-farmaceutic uman.

    ART. 6
    În vederea înfiinţării secţiei clinice/compartimentului clinic, instituţia de învăţământ medical superior transmite Ministerului Sănătăţii următoarele documente:
    a) propunerea de înfiinţare a secţiei clinice/compartimentului clinic;
    b) nominalizarea cadrului didactic universitar/cadrelor didactice universitare, după caz, cu contract individual de muncă încheiat cu instituţia de învăţământ medical superior, cu precizarea disciplinei didactice unde îşi desfăşoară activitatea didactică, care va/vor desfăşura activitate prin integrare clinică prin cumul de funcţii, potrivit normelor legale în vigoare;
    c) aprobarea senatului universitar al instituţiei de învăţământ medical superior;
    d) aprobarea consiliului de administraţie al instituţiei de învăţământ medical superior;
    e) avizul Ministerului Educaţiei;
    f) contractul de colaborare încheiat, în condiţiile legii, cu spitalul în care se va înfiinţa secţia clinică/compartimentul clinic;
    g) acordul scris al conducerii spitalului sau al ordonatorului principal de credite, după caz, cu privire la înfiinţarea secţiei clinice/compartimentului clinic;
    h) lista nominală cu posturile ocupate şi posturile vacante din secţiile/compartimentele propuse a se înfiinţa, cu precizarea funcţiei, gradului profesional, a specialităţii şi a normei de muncă, potrivit prevederilor legale în vigoare;
    i) structura organizatorică a spitalului aprobată, în condiţiile legii, în copie.


    CAP. II
    Condiţiile privind desfiinţarea secţiilor clinice/ compartimentelor clinice din spitale
    ART. 7
    În înţelesul prezentei anexe, desfiinţarea unei/unui secţii clinice/compartiment clinic aprobate/aprobat în structura unui spital se realizează la propunerea motivată a conducerii spitalului sau a ordonatorului principal de credite, după caz, prin ordin al ministrului sănătăţii, cu notificarea prealabilă a senatului universitar din cadrul instituţiei de învăţământ medical superior şi a Ministerului Educaţiei, potrivit prevederilor legale incidente în vigoare.

    ART. 8
    (1) Secţiile clinice/Compartimentele clinice din spital se desfiinţează:
    a) când secţia clinică/compartimentul clinic nu mai respectă cel puţin una dintre condiţiile prevăzute la art. 4;
    b) din considerente economico-financiare şi de management, temeinic justificate.

    (2) Conducerea spitalului are obligaţia de a solicita desfiinţarea secţiei clinice/compartimentului clinic aflate/aflat în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1).

    ART. 9
    În vederea desfiinţării secţiei clinice/ compartimentului clinic, spitalul transmite Ministerului Sănătăţii următoarele documente:
    a) propunerea motivată de desfiinţare a secţiei clinice/compartimentului clinic sau solicitarea de desfiinţare potrivit art. 8 alin. (2), după caz;
    b) notificarea prealabilă a senatului universitar al instituţiei de învăţământ medical superior;
    c) notificarea prealabilă a Ministerului Educaţiei.


    CAP. III
    Condiţiile privind reorganizarea secţiilor clinice/compartimentelor clinice din spitale
    ART. 10
    În înţelesul prezentei anexe, reorganizarea unei/unui secţii clinice/compartiment clinic, înfiinţată/înfiinţat în structura unui spital, se realizează, la propunerea motivată a conducerii spitalului sau a ordonatorului principal de credite, după caz, prin ordin al ministrului sănătăţii, cu notificarea prealabilă a senatului universitar din cadrul instituţiei de învăţământ medical superior şi a Ministerului Educaţiei.

    ART. 11
    (1) În vederea reorganizării unei/unui secţii clinice/compartiment clinic, spitalele aflate în reţeaua sanitară proprie a Ministerului Sănătăţii transmit acestuia următoarele documente:
    a) propunerea motivată de reorganizare a secţiei clinice/compartimentului clinic;
    b) structura organizatorică a spitalului, aprobată, în condiţiile legii, în copie;
    c) notificare şi referat de evaluare, emise de direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti, prin care se certifică conformitatea spaţiilor şi a circuitelor funcţionale cu normele de igienă şi sănătate publică şi cu prevederile legale incidente în vigoare;
    d) notificarea prealabilă a senatului universitar al instituţiei de învăţământ medical superior;
    e) notificarea prealabilă a Ministerului Educaţiei.

    (2) În vederea reorganizării unei/unui secţii clinice/compartiment clinic, spitalele din reţeaua sanitară proprie a altor ministere şi instituţii publice transmit Ministerului Sănătăţii următoarele documente:
    a) propunerea motivată de reorganizare a secţiei clinice/compartimentului clinic, formulată de conducerea spitalului, prin structura de specialitate a ordonatorului principal de credite, potrivit prevederilor legale în vigoare;
    b) document emis de structura de specialitate a ministerului sau instituţiei publice, prin care se certifică conformitatea spaţiilor şi a circuitelor funcţionale cu normele de igienă şi sănătate publică şi cu prevederile legale incidente în vigoare;
    c) notificarea prealabilă a senatului universitar al instituţiei de învăţământ medical superior;
    d) notificarea prealabilă a Ministerului Educaţiei;
    e) structura organizatorică a spitalului aprobată în condiţiile legii.

    (3) În vederea reorganizării unei/unui secţii clinice/compartiment clinic, spitalele din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale transmit Ministerului Sănătăţii următoarele documente:
    a) propunerea motivată de reorganizare a secţiei clinice/ compartimentului clinic formulată de conducerea spitalului;
    b) structura organizatorică a spitalului, aprobată, în condiţiile legii, în copie;
    c) acordul ordonatorului principal de credite, potrivit prevederilor legale în vigoare;
    d) notificare şi referat de evaluare, emise de direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti, prin care se certifică conformitatea spaţiilor şi a circuitelor funcţionale cu normele de igienă şi sănătate publică şi cu prevederile legale incidente în vigoare;
    e) notificarea prealabilă a senatului universitar al instituţiei de învăţământ medical superior;
    f) notificarea prealabilă a Ministerului Educaţiei.

    (4) În vederea reorganizării unei/unui secţii clinice/compartiment clinic, conducerea spitalului privat transmite Ministerului Sănătăţii următoarele documente:
    a) propunerea motivată de reorganizare a secţiei clinice/ compartimentului clinic, formulată de conducerea spitalului;
    b) structura organizatorică a spitalului, avizată de Ministerul Sănătăţii, în condiţiile legii, în copie;
    c) notificare şi referat de evaluare, emise de direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti, prin care se certifică conformitatea spaţiilor şi a circuitelor funcţionale cu normele de igienă şi sănătate publică şi cu prevederile legale incidente în vigoare;
    d) notificarea prealabilă a senatului universitar al instituţiei de învăţământ medical superior;
    e) notificarea prealabilă a Ministerului Educaţiei.



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016