Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
__________ *) Continuta de <>Ordinul nr. 216 din 7 februarie 2007 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 182 din 16 martie 2007. Comitetul pentru Protecţia Mediului Marin, amintind articolul 38(a) al Convenţiei privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale, referitor la funcţiile Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin (Comitetul), conferite acestuia prin convenţiile internaţionale pentru prevenirea şi controlul poluãrii marine, luând notã de articolul 16 al Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluãrii de cãtre nave (denumitã în continuare Convenţia din 1973), articolul VI al Protocolului din 1978 referitor la Convenţia internaţionalã din 1973 pentru prevenirea poluãrii de cãtre nave (denumit în continuare Protocolul din 1978) şi articolul 4 al Protocolului din 1997 (denumit în continuare Protocolul din 1997) cu privire la amendarea Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluãrii de cãtre nave, aşa cum a fost modificatã prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta, care specificã împreunã procedura de amendare a Protocolului din 1997 şi conferã organismului competent al Organizaţiei funcţia de examinare şi adoptare a amendamentelor la Convenţia din 1973, aşa cum a fost modificatã prin protocoalele din 1978 şi 1997, luând notã de asemenea de faptul cã, prin Protocolul din 1997, Anexa VI, intitulatã "Reguli privind prevenirea poluãrii atmosferei de cãtre nave" se adaugã la Convenţia din 1973 (denumitã în continuare Anexa VI), luând notã în plus cã regula 2(5) din Anexa VI specificã procedura de amendare a Codului tehnic NO(x), analizând amendamentele propuse la Anexa VI şi Codul tehnic NO(x), 1. adoptã, în conformitate cu articolul 16(2)(d) al Convenţiei din 1973, amendamentele la Anexa VI şi Codul tehnic NO(x), al cãror text este prezentat în anexa la prezenta rezoluţie; 2. stabileşte, în conformitate cu articolul 16(2)(f)(iii) al Convenţiei din 1973, cã amendamentele se considerã ca fiind acceptate la 22 mai 2006, cu excepţia cazului în care înainte de aceastã datã cel puţin o treime din pãrţi sau pãrţile ale cãror flote comerciale reprezintã în total nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat Organizaţiei obiecţiunile lor la aceste amendamente; 3. invitã pãrţile sã noteze cã, în conformitate cu articolul 16(2)(g)(ii) al Convenţiei din 1973, amendamentele menţionate vor intra în vigoare la 22 noiembrie 2006, dupã acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus; 4. solicitã secretarului general, în conformitate cu articolul 16(2)(e) al Convenţiei din 1973, sã transmitã tututor pãrţilor la Convenţia din 1973, aşa cum a fost modificatã prin protocoalele din 1978 şi 1997, copii certificate ale prezentei rezoluţii şi textul amendamentelor conţinut în anexã; 5. solicitã în plus secretarului general sã transmitã tuturor membrilor Organizaţiei care nu sunt pãrţi la Convenţia din 1973 copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale anexei sale; şi 6. invitã pãrţile sã aibã în vedere aplicarea, cât mai curând posibil, a amendamentelor mai sus menţionate la Anexa VI la MARPOL în legãturã cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC) la navele autorizate sã arboreze pavilionul lor, înaintea datei la care este prevãzutã intrarea în vigoare a amendamentelor, şi invitã alte pãrţi sã accepte certificatele emise conform HSSC pentru Anexa VI la MARPOL. ANEXĂ la Rezoluţia MEPC 132(53) AMENDAMENTE LA ANEXA VI LA MARPOL ŞI LA CODUL TEHNIC NO(x) A. Amendamente la Anexa VI la MARPOL Regula 2 1. Urmãtorul nou paragraf 14 se adaugã dupã paragraful 13 existent: "(14) Data de aniversare înseamnã ziua şi luna din fiecare an care vor corespunde datei de expirare a Certificatului internaţional de prevenire a poluãrii atmosferei." Regula 5 2. Titlul existent se înlocuieşte dupã cum urmeazã: "Inspecţii" 3. Regula 5 existentã se înlocuieşte cu urmãtoarea: "(1) Toate navele cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 400 şi toate instalaţiile de foraj şi alte platforme fixe sau plutitoare trebuie sã fie supuse inspecţiilor menţionate mai jos: (a) unei inspecţii iniţiale înaintea punerii navei în funcţiune sau înainte ca certificatul cerut de regula 6 a prezentei anexe sã-i fie emis pentru prima datã. Aceastã inspecţie se va efectua astfel încât sã se asigure cã echipamentul, sistemele, instalaţiile, amenajãrile şi materialele îndeplinesc în totalitate prevederile aplicabile ale prezentei anexe; (b) unei inspecţii de reînnoire la intervalele specificate de cãtre Administraţie, dar nedepãşind cinci ani, cu excepţia cazului în care se aplicã regula 9(2), 9(5), 9(6) sau 9(7) a prezentei anexe. Inspecţiile de reînnoire trebuie sã fie astfel încât sã se asigure cã echipamentul, sistemele, instalaţiile, amenajãrile şi materialele îndeplinesc în totalitate prevederile aplicabile ale prezentei anexe; (c) unei inspecţii intermediare în decurs de trei luni înainte sau dupã a doua datã de aniversare ori în decurs de trei luni înainte sau dupã a treia datã de aniversare corespunzãtoare datei din certificat, care va lua locul uneia dintre inspecţiile anuale specificate în paragraful (1)(d) din prezenta regulã. Inspecţia intermediarã trebuie sã fie efectuatã astfel încât sã se asigure cã echipamentul şi amenajãrile îndeplinesc în totalitate prevederile prezentei anexe şi sunt în stare bunã de funcţionare. Aceste inspecţii intermediare trebuie sã fie confirmate în certificatul emis în baza regulii 6 sau 7 a prezentei anexe; (d) unei inspecţii anuale în decurs de trei luni înainte sau dupã fiecare datã de aniversare corespunzãtoare datei din certificat, care include o inspecţie generalã a echipamentelor, sistemelor, instalaţiilor, amenajãrilor şi materialelor menţionate la paragraful (1)(a) din prezenta regulã, în scopul verificãrii cã acestea au fost întreţinute în conformitate cu paragraful (4) din prezenta regulã şi cã ele se menţin într-o stare corespunzãtoare pentru serviciul cãruia nava îi este destinatã. Aceste inspecţii anuale trebuie sã fie confirmate în certificatul emis conform regulii 6 sau 7 a prezentei anexe; şi (e) unei inspecţii suplimentare, generalã sau parţialã, în funcţie de circumstanţe, efectuatã dupã o reparaţie care rezultã din investigaţiile prevãzute la paragraful (4) din prezenta regulã sau ori de câte ori se efectueazã orice fel de reparaţii sau reînnoiri importante. Inspecţia se va efectua astfel încât sã se asigure cã reparaţiile necesare sau reînnoirile au fost efectiv efectuate, cã materialele şi execuţia acestor reparaţii sau reînnoiri sunt corespunzãtoare din toate punctele de vedere şi cã nava corespunde sub toate aspectele cerinţelor prezentei anexe. (2) În ceea ce priveşte navele cu un tonaj brut mai mic de 400, Administraţia poate stabili mãsurile corespunzãtoare pentru a se asigura cã prevederile aplicabile ale prezentei anexe sunt respectate. (3) (a) Inspecţiile la nave, în legãturã cu aplicarea prevederilor prezentei anexe, trebuie sã fie efectuate de cãtre funcţionarii Administraţiei. Cu toate acestea, Administraţia poate încredinţa efectuarea inspecţiilor fie inspectorilor numiţi în acest scop, fie organizaţiilor recunoscute de cãtre ea. Aceste organizaţii trebuie sã corespundã liniilor directoare adoptate de cãtre Organizaţie 1)._____________ 1) Se face referire la Liniile directoare privind autorizarea organizaţiilor ce acţioneazã în numele Administraţiei, adoptate de cãtre Organizaţie prin Rezoluţia A.739(18), şi la Specificaţiile privind funcţiile de inspectare şi certificare a organizaţiilor recunoscute ce acţioneazã în numele Administraţiei, adoptate de cãtre Organizaţie prin Rezoluţia A.789(19). (b) Inspecţia la motoare şi echipamente, efectuatã în vederea asigurãrii conformitãţii cu prevederile regulii 13 a prezentei anexe, trebuie sã se facã în conformitate cu Codul tehnic NO(x). (c) Dacã un inspector numit sau o organizaţie recunoscutã stabileşte cã starea echipamentelor nu corespunde în mod substanţial cu caracteristicile din certificat, inspectorul sau organizaţia trebuie sã se asigure cã a fost luatã mãsura corectivã şi trebuie sã informeze Administraţia în timp util. Dacã aceste mãsuri corective nu sunt luate, certificatul va trebui sã fie retras de cãtre Administraţie. Dacã nava se aflã într-un port al altei pãrţi, autoritãţile respective ale statului portului trebuie sã fie, de asemenea, informate imediat. Atunci când un funcţionar al Administraţiei, un inspector numit sau o organizaţie recunoscutã a informat autoritãţile respective ale statului portului, guvernul statului portului respectiv trebuie sã acorde funcţionarului, inspectorului sau organizaţiei respective orice asistenţã necesarã pentru îndeplinirea obligaţiilor sale, în virtutea prezentei reguli. (d) În fiecare caz, Administraţia interesatã trebuie sã garanteze pe deplin efectuarea completã şi eficientã a inspecţiei şi trebuie sã se angajeze în luarea mãsurilor necesare pentru îndeplinirea acestei obligaţii. (4) (a) Echipamentul trebuie sã fie menţinut într-o stare corespunzãtoare prevederilor prezentei anexe şi nu trebuie sã fie fãcutã nicio modificare la echipamentul, sistemele, instalaţiile, amenajãrile sau materialele care au fãcut obiectul inspecţiei, fãrã aprobarea expresã a Administraţiei. Se permite înlocuirea directã a acestui echipament şi a instalaţiilor sale cu un echipament şi instalaţii care sunt conforme cu prevederile prezentei anexe. (b) Ori de câte ori survine un accident la o navã sau se constatã un defect care afecteazã în mod substanţial eficacitatea sau integritatea echipamentului ei prevãzut în prezenta anexã, comandantul sau proprietarul navei trebuie sã raporteze, cât mai curând posibil, Administraţiei, unui inspector numit sau unei organizaţii recunoscute care are sarcina de a emite certificatul respectiv." Regula 6 4. Titlul existent se înlocuieşte cu urmãtorul: "Emiterea sau confirmarea certificatului" 5. Regula 6 existentã se înlocuieşte cu urmãtoarea: "(1) Un certificat internaţional de prevenire a poluãrii atmosferei trebuie sã fie emis dupã o inspecţie iniţialã sau de reînnoire efectuatã conform prevederilor regulii 5 din prezenta anexã: (a) oricãrei nave cu tonajul brut mai mare sau egal cu 400, angajatã în voiaje spre porturi sau terminale din larg aflate sub jurisdicţia altor pãrţi; şi (b) instalaţiilor de foraj şi platformelor angajate în voiaje în apele aflate sub suveranitatea sau jurisdicţia altor pãrţi la Protocolul din 1997. (2) Navelor construite înainte de data intrãrii în vigoare a Protocolului din 1997 trebuie sã li se emitã un certificat internaţional de prevenire a poluãrii atmosferei în conformitate cu paragraful (1) al prezentei reguli, nu mai târziu de prima andocare planificatã dupã intrarea în vigoare a Protocolului din 1997, dar în niciun caz mai târziu de 3 ani dupã intrarea în vigoare a Protocolului din 1997. (3) Un astfel de certificat trebuie emis fie de Administraţie, fie de orice persoanã sau organizaţie autorizatã în acest scop de cãtre ea. În toate cazurile, Administraţia îşi asumã întreaga responsabilitate pentru certificat." Regula 7 6. Titlul existent se înlocuieşte cu urmãtorul: "Emiterea sau confirmarea unui certificat de cãtre alt guvern" 7. Regula 7 existentã se înlocuieşte cu urmãtoarea: "(1) Guvernul unei pãrţi la Protocolul din 1997 poate, la cererea Administraţiei, sã determine inspectarea unei nave şi, dacã apreciazã cã prevederile acestei anexe sunt respectate, sã emitã navei sau sã autorizeze emiterea unui certificat internaţional de prevenire a poluãrii atmosferei şi, dupã caz, sã confirme sau sã autorizeze confirmarea acestui certificat al navei conform prezentei anexe. (2) O copie a certificatului şi o copie a raportului de inspecţie trebuie transmise cât mai curând posibil Administraţiei solicitante. (3) Un certificat emis în acest mod trebuie sã conţinã o menţiune în sensul cã a fost emis la cererea Administraţiei şi el are aceeaşi valoare şi este recunoscut în aceleaşi condiţii ca un certificat emis conform regulii 6 a prezentei anexe. (4) Niciun certificat internaţional de prevenire a poluãrii atmosferei nu trebuie sã fie emis unei nave care este autorizatã sã arboreze pavilionul unui stat care nu este parte la Protocolul din 1997." Regula 8 8. Regula 8 existentã se înlocuieşte cu urmãtoarea: "Certificatul internaţional de prevenire a poluãrii atmosferei trebuie sã fie redactat în forma corespunzãtoare modelului prezentat în apendicele I al prezentei anexe şi sã fie scris cel puţin în limbile englezã, francezã sau spaniolã. Dacã se utilizeazã şi limba oficialã a ţãrii care îl emite, aceasta va prevala în cazul unui litigiu sau al unui dezacord." Regula 9 9. Regula 9 existentã se înlocuieşte cu urmãtoarea: "(1) Un certificat internaţional de prevenire a poluãrii atmosferei trebuie sã fie emis pentru o perioadã specificatã de cãtre Administraţie, care nu va depãşi cinci ani. (2) (a) În pofida cerinţelor paragrafului (1) din prezenta regulã, dacã inspecţia de reînnoire se efectueazã în decurs de trei luni înainte de data de expirare a certificatului existent, noul certificat va fi valabil începând cu data efectuãrii inspecţiei de reînnoire pânã la o datã care nu depãşeşte cinci ani de la data expirãrii certificatului existent. (b) Dacã inspecţia de reînnoire este finalizatã dupã data de expirare a certificatului existent, noul certificat va fi valabil de la data efectuãrii inspecţiei de reînnoire pânã la o datã care nu depãşeşte cinci ani de la data expirãrii certificatului existent. (c) Dacã inspecţia de reînnoire este finalizatã la mai mult de trei luni înainte de data de expirare a certificatului existent, noul certificat va fi valabil de la data efectuãrii inspecţiei de reînnoire pânã la o datã care nu depãşeşte cinci ani de la data efectuãrii inspecţiei de reînnoire. (3) Dacã un certificat este emis pe o perioadã mai micã de cinci ani, Administraţia poate extinde valabilitatea certificatului dupã data de expirare, cu perioada maximã specificatã în paragraful (1) din prezenta regulã, cu condiţia ca inspecţiile, menţionate în regulile 5(1)(c) şi 5(1)(d) din prezenta anexã, aplicabile atunci când un certificat se emite pe o perioadã de cinci ani, sã se efectueze dupã caz. (4) Dacã s-a efectuat o inspecţie de reînnoire şi un certificat nou nu s-a putut emite sau lãsa la bordul navei înaintea datei de expirare a certificatului existent, persoana sau organizaţia autorizatã de cãtre Administraţie poate confirma certificatul existent şi acest certificat trebuie sã fie acceptat ca valabil pe o perioadã ulterioarã care nu va depãşi cinci luni de la data expirãrii. (5) Dacã o navã, în momentul în care un certificat expirã, nu se aflã într-un port în care sã fie inspectatã, Administraţia poate prelungi perioada de valabilitate a certificatului, dar aceastã prelungire trebuie sã fie acordatã numai în scopul permiterii navei sã-şi continue voiajul spre portul în care va fi inspectatã şi numai în cazurile în care aceastã mãsurã pare oportunã şi rezonabilã. Niciun certificat nu va fi prelungit pe o perioadã mai mare de trei luni, iar o navã cãreia i se acordã o prelungire nu trebuie ca, în baza acestei prelungiri, sã fie îndreptãţitã în momentul în care soseşte în portul în care va fi inspectatã sã pãrãseascã acel port fãrã a avea un nou certificat. Dacã inspecţia de reînnoire se efectueazã, noul certificat trebuie sã fie valabil pânã la o datã care nu depãşeşte cinci ani de la data expirãrii certificatului existent înainte ca prelungirea sã fi fost acordatã. (6) Un certificat emis unei nave angajate în voiaje scurte, care nu a fost prelungit conform prevederilor mai sus menţionate din prezenta regulã, poate fi prelungit de cãtre Administraţie pe o perioadã de graţie de pânã la o lunã de la data expirãrii indicatã în certificat. Dacã inspecţia de reînnoire este efectuatã, noul certificat trebuie sã fie valabil pânã la o datã care nu depãşeşte cinci ani de la data expirãrii certificatului existent înainte ca prelungirea sã fi fost acordatã. (7) În cazuri speciale, stabilite de cãtre Administraţie, valabilitatea certificatului nou poate sã nu înceapã la data expirãrii certificatului existent, aşa cum se prevede la paragrafele 2(b), 5 sau 6 din prezenta regulã. În aceste cazuri speciale, noul certificat trebuie sã fie valabil pânã la o datã care nu depãşeşte cinci ani de la data efectuãrii inspecţiei de reînnoire. (8) Dacã o inspecţie anualã sau intermediarã se efectueazã înaintea perioadei specificate în regula 5 din prezenta anexã, atunci: (a) data de aniversare indicatã în certificat trebuie sã fie modificatã odatã cu confirmarea la o datã care nu trebuie sã depãşeascã trei luni faţã de data la care s-a efectuat inspecţia; (b) urmãtoarea inspecţie anualã sau intermediarã prevãzutã conform regulii 5 din prezenta anexã trebuie sã fie efectuatã la intervalele prevãzute de aceastã regulã utilizând noua datã de aniversare; (c) data de expirare poate rãmâne neschimbatã cu condiţia ca una sau mai multe inspecţii anuale sau intermediare, dupã caz, sã fie efectuate astfel încât intervalele maxime dintre inspecţii prevãzute de regula 5 din prezenta anexã sã nu fie depãşite. (9) Un certificat emis conform regulii 6 sau 7 din prezenta anexã va înceta sã fie valabil în oricare dintre urmãtoarele cazuri: (a) dacã inspecţiile relevante nu sunt efectuate în perioadele prevãzute conform regulii 5(1) din prezenta anexã; (b) dacã certificatul nu este confirmat aşa cum se prevede în regula 5(1)(c) sau 5(1)(d) din prezenta anexã; (c) la transferul navei sub pavilionul altui stat. Un certificat nou se va emite numai atunci când guvernul emitent al noului certificat este complet edificat asupra faptului cã nava corespunde cerinţelor din regula 5(4) din prezenta anexã. În cazul unui transfer efectuat între pãrţi, dacã solicitarea s-a fãcut în decurs de trei luni dupã ce a avut loc transferul, guvernul pãrţii al cãrui pavilion nava a fost autorizatã anterior sã-l arboreze trebuie, cât de curând posibil, sã transmitã Administraţiei copii ale certificatului existent la navã înaintea efectuãrii transferului şi, dacã este posibil, copii ale rapoartelor de inspecţie relevante." Regula 14 10. Urmãtoarele cuvinte se adaugã la regula 14(3)(a) înaintea cuvântului "şi": ",zona Mãrii Nordului, aşa cum a fost definitã în regula 5(1)(f) din Anexa V;". Apendice I - Model de Certificat IAPP 11. Apendicele I existent "Model de Certificat IAPP" se înlocuieşte cu urmãtorul:
"CERTIFICAT INTERNAŢIONAL DE PREVENIRE A POLUĂRII ATMOSFEREI
Emis în conformitate cu prevederile Protocolului din 1997 privind amendarea
Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluãrii de cãtre nave,
aşa cum a fost modificatã prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta şi aşa
cum a fost modificatã prin Rezoluţia MEPC.132(53) (denumitã în continuare
Convenţie), sub autoritatea Guvernului:
..............................................................................
(denumirea oficialã completã a ţãrii)
de cãtre .....................................................................
(titlul oficial complet al persoanei competente sau organizaţiei
autorizate în conformitate cu prevederile Convenţiei)
Caracteristicile navei 1):
Numele navei ..............................................................
Numãrul sau literele distinctive ..........................................
Portul de înmatriculare ...................................................
Tonajul brut ..............................................................
Numãrul IMO 2) ............................................................
Tipul de navã: navã-cisternã
navã de alt tip decât nava-cisternã
SE CERTIFICĂ PRIN PREZENTUL:
1. cã nava a fost inspectatã conform regulii 5 din Anexa VI la Convenţie; şi
2. cã în urma acestei inspecţii s-a constatat cã echipamentul, sistemele,
instalaţiile, amenajãrile şi materialele îndeplinesc în totalitate
prevederile aplicabile din Anexa VI la Convenţie.
Data finalizãrii inspecţiei în baza cãreia a fost emis acest certificat:
..........zz/ll/an
Prezentul certificat este valabil pânã la ...........3) , sub rezerva
inspecţiilor prevãzute la regula 5 din Anexa VI la Convenţie.
Emis la ...................................................................
(locul emiterii certificatului)
.............. ......................................................
(data emiterii) (semnãtura persoanei oficiale legal autorizatã
sã emitã certificatul)
(sigiliul sau ştampila, dupã caz, a autoritãţii)
_____________ 1) Ca variantã, caracteristicile navei se pot trece orizontal, în cãsuţe. 2) În conformitate cu Schema cu numerele IMO de identificare a navelor, adoptatã de cãtre Organizaţie prin Rezoluţia A.600(15). 3) Se indicã data de expirare stabilitã de cãtre Administraţie în conformitate cu regula 9(1) din Anexa VI la Convenţie. Ziua şi luna acestei date corespund datei de aniversare, aşa cum s-a definit în regula 2(14) din Anexa VI la Convenţie, în afarã de cazul în care aceastã datã a fost modificatã în conformitate cu regula 9(8) din Anexa VI la Convenţie.
CONFIRMAREA INSPECŢIILOR ANUALE ŞI INTERMEDIARE
SE CERTIFICĂ PRIN PREZENTUL cã, în urma inspecţiei prevãzute de regula 5
din Anexa VI la Convenţie, s-a constatat cã nava îndeplineşte prevederile
relevante ale Convenţiei:
Inspecţia anualã: Semnat: .....................................
(semnãtura persoanei oficiale legal autorizatã)
Locul: ......................................
Data: .......................................
(sigiliul sau ştampila, dupã caz, a autoritãţii)
Inspecţia anualã/intermediarã*): Semnat: .............................
(semnãtura persoanei oficiale
legal autorizatã)
Locul: ..............................
Data: ...............................
(sigiliul sau ştampila, dupã caz, a autoritãţii)
Inspecţia anualã/intermediarã*): Semnat: .............................
(semnãtura persoanei oficiale
legal autorizatã)
Locul: ..............................
Data: ...............................
(sigiliul sau ştampila, dupã caz, a autoritãţii)
Inspecţia anualã: Semnat: .............................
(semnãtura persoanei oficiale
legal autorizatã)
Locul: ..............................
Data: ...............................
(sigiliul sau ştampila, dupã caz, a autoritãţii)
_____________ *) Se eliminã, dupã caz.
INSPECŢIA ANUALĂ/INTERMEDIARĂ ÎN CONFORMITATE CU REGULA 9(8)(C)
SE CERTIFICĂ PRIN PREZENTUL cã, în urma inspecţiei anuale/intermediare*)
efectuate în conformitate cu regula 9(8)(c) din Anexa VI la Convenţie, s-a
constatat cã nava îndeplineşte prevederile relevante ale Convenţiei:
Semnat: .................................
(semnãtura persoanei oficiale
legal autorizatã)
Locul: ..................................
Data: ...................................
(sigiliul sau ştampila, dupã caz, a autoritãţii)
_____________ *) Se eliminã dupã caz.
CONFIRMAREA PENTRU PRELUNGIREA CERTIFICATULUI DACĂ ACESTA ESTE VALABIL
PE O PERIOADĂ MAI MICĂ DE 5 ANI, ÎN CAZUL APLICĂRII REGULII 9(3)
Nava corespunde prevederilor relevante din Convenţie şi prezentul
certificat trebuie, conform regulii 9(3) din Anexa VI la Convenţie, sã fie
acceptat ca valabil pânã la ....................
Semnat: ..............................
(semnãtura persoanei oficiale
legal autorizatã)
Locul: ...............................
Data: ................................
(sigiliul sau ştampila, dupã caz, a autoritãţii)
CONFIRMAREA ÎN CAZUL FINALIZĂRII INSPECŢIEI DE REÎNNOIRE
ŞI AL APLICĂRII REGULII 9(4)
Nava corespunde prevederilor relevante din Convenţie şi prezentul
certificat trebuie, conform regulii 9(4) din Anexa VI la Convenţie, sã fie
acceptat ca valabil pânã la ....................
Semnat: .................................
(semnãtura persoanei oficiale
legal autorizatã)
Locul: ..................................
Data: ...................................
(sigiliul sau ştampila, dupã caz, a autoritãţii)
CONFIRMAREA PENTRU PRELUNGIREA VALABILITĂŢII CERTIFICATULUI
PÂNĂ LA SOSIREA NAVEI ÎN PORTUL DE EFECTUARE A INSPECŢIEI SAU PRELUNGIREA
PE O PERIOADĂ DE GRAŢIE ÎN CAZUL APLICĂRII REGULII 9(5) SAU 9(6)
Acest certificat trebuie, în conformitate cu regula 9(5) sau 9(6)*) din
Anexa VI la Convenţie, sã fie acceptat ca valabil pânã la ...................
Semnat: ................................
(semnãtura persoanei oficiale
legal autorizatã)
Locul: .................................
Data: ..................................
(sigiliul sau ştampila, dupã caz, a autoritãţii)
_____________ *) Se eliminã dupã caz.
CONFIRMAREA PENTRU DEVANSAREA DATEI DE ANIVERSARE
ÎN CAZUL APLICĂRII REGULII 9(8)
Conform regulii 9(8) din Anexa VI la Convenţie, noua datã de aniversare
este .......................
Semnat: ............................
(semnãtura persoanei oficiale
legal autorizatã)
Locul: .............................
Data: ..............................
(sigiliul sau ştampila, dupã caz, a autoritãţii)
Conform regulii 9(8) din Anexa VI la Convenţie, noua datã de aniversare
este ................
Semnat: ..............................
(semnãtura persoanei oficiale
legal autorizatã)
Locul: ...............................
Data: ................................
(sigiliul sau ştampila, dupã caz, a autoritãţii)
Supliment la Certificatul internaţional de prevenire a poluãrii atmosferei (IAPP) FIŞA CONSTRUCfiIEI ŞI ECHIPAMENTULUI 12. Paragraful 2 de la note se înlocuieşte cu urmãtorul: "2. Fişa trebuie sã fie întocmitã cel puţin în limbile englezã, francezã sau spaniolã. Dacã se utilizeazã şi limba oficialã a ţãrii care o emite, aceasta va prevala în cazul unui litigiu sau al unei divergenţe." B. Amendament la Codul tehnic NO(x) 1. Urmãtoarele cuvinte se adaugã la sfârşitul paragrafului 5.2.1: "Dacã, din motive tehnice, nu se poate respecta aceastã cerinţã, f a trebuie sã se situeze între 0,93 şi 1,07." APENDICE 1 Model de Certificat internaţional de prevenire a poluãrii atmosferei de cãtre motoare (EIAPP) Supliment la Certificatul internaţional de prevenire a poluãrii atmosferei de cãtre motoare (EIAPP) FIŞA CONSTRUCŢIEI, DOSARUL TEHNIC ŞI MIJLOACELE DE VERIFICARE 2. Paragraful 2 de la note se înlocuieşte cu urmãtoarele: "2. Fişa trebuie sã fie întocmitã cel puţin în limbile englezã, francezã sau spaniolã. Dacã se utilizeazã şi limba oficialã a ţãrii care o emite, aceasta va prevala în cazul unui litigiu sau al unei divergenţe." -------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.