Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CIRCULARA Nr. 21.550 din 23 septembrie 1996  in legatura cu modul de aplicare a   Legii nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicata, in cazul persoanelor fizice nerezidente care desfasoara activitate in Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CIRCULARA Nr. 21.550 din 23 septembrie 1996 in legatura cu modul de aplicare a Legii nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicata, in cazul persoanelor fizice nerezidente care desfasoara activitate in Romania

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 321 din 3 decembrie 1996
Potrivit <>art. 1 din Legea nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicatã*), salariile în bani şi în natura primite din strãinãtate de cãtre persoanele care îşi desfãşoarã activitatea în România sînt impozabile în ţara noastrã, în conformitate cu prevederile acestei legi.
În ultima perioada, datoritã dezvoltãrii relaţiilor economice internaţionale ale tarii noastre cu alte state, se constata ca tot mai multe persoane fizice nerezidente presteazã diverse servicii la firme româneşti cu capital de stat, mixt sau privat, persoane care sînt retribuite de cãtre firmele strãine ai cãror salariaţi sînt.
Prin contractele încheiate între firmele strãine la care salariaţii respectivi îşi desfãşoarã activitatea în mod curent şi firmele din România unde aceasta activitate se desfãşoarã pe o perioada de timp limitatã, definitã prin contract, se prevede ca drepturile salariale sînt plãtite de cãtre firmele ai cãror angajaţi sînt, iar impozitul datorat pentru veniturile respective se va plati din proprie initiativa în statul în care se desfãşoarã activitatea, respectiv în România.
În contextul celor prezentate, rezulta ca firmele din România, la care persoanele în cauza presteazã un serviciu sau desfãşoarã o activitate salariata pentru o perioada determinata de timp, nu le revine în mod direct sarcina de a retine şi vãrsa la buget impozitul pentru veniturile realizate în cazul persoanelor respective; în schimb aceste persoane au obligaţia de a depune declaraţii privind veniturile realizate la organele fiscale de la sediul firmei la care se desfãşoarã activitatea în mod temporar.
Firmele la care, pe baza contractelor încheiate, se desfãşoarã asemenea activitãţi, rãspund însã de încasarea impozitelor şi taxelor datorate bugetului tarii noastre de cãtre persoanele fizice nerezidente şi au obligaţia sa informeze în acest sens organele fiscale teritoriale din subordinea Ministerului Finanţelor cu privire la prezenta acestora şi la activitatea desfasurata în cadrul firmei, în urma cãrora se obţin venituri de natura salariilor şi a altor drepturi salariale.
În vederea realizãrii drepturilor cuvenite bugetului de stat sau local, dupã caz, direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat, prin organele lor teritoriale din subordine, vor identifica aceste persoane şi vor stabili drepturile cuvenite bugetului de stat.
În acest scop se au în vedere prevederile din convenţiile de evitare a dublei impuneri, încheiate de Guvernul României cu guvernele altor state, în cazul în care sînt încheiate asemenea convenţii cu statele ai cãror rezidenţi sînt persoanele în cauza, coroborate cu prevederile legislaţiei interne a tarii noastre, respectiv <>Legea nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicatã.
La calcularea impozitului, în aceasta ipoteza, se vor avea în vedere dispoziţiile articolului intitulat "Profesii dependente" din convenţiile de evitare a dublei impuneri, respectiv principiul celor 183 de zile, potrivit cãruia impozitul pe salariile primite din strãinãtate pentru activitatea desfasurata în România de persoanele strãine se datoreazã din prima zi a sosirii acestora în ţara noastrã, cînd aceste persoane sînt prezente în România o perioada care depãşeşte 183 de zile în orice perioada de 12 luni, începînd sau sfîrşind în anul calendaristic vizat.
În situaţia în care aceste persoane sînt prezente în România o perioada mai mica de 183 de zile, impozitul pentru aceste salarii este datorat în ţara de rezidenţã a acestor persoane.
Pentru persoanele strãine care desfãşoarã activitate în România şi care sînt plãtite de firmele din strãinãtate, persoane care sînt rezidente ale unor state cu care România nu are încheiate convenţii de evitare a dublei impuneri, impozitul pe salarii se calculeazã, de asemenea, potrivit prevederilor <>Legii nr. 32/1991 , republicatã, cu menţiunea ca în aceste cazuri nu se aplica principiul celor 183 de zile, deci impunerea se face din prima zi.
Persoanele strãine care desfãşoarã activitate în ţara noastrã, de natura celei menţionate mai sus, care nu au declarat veniturile realizate la organele fiscale în raza cãrora îşi are sediul firma la care se desfãşoarã activitatea salariata, ori nu au achitat impozitele datorate statului roman se sancţioneazã pentru aceste fapte, potrivit legislaţiei din domeniu (<>Legea nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, Decretul nr. 153/1954, cu modificãrile ulterioare, privitor la impozitul pe veniturile populaţiei, <>Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare) şi <>Legii nr. 87/1994 pentru combaterea evaziunii fiscale.
În scopul încasãrii impozitului datorat statului roman de aceste persoane, organele fiscale teritoriale vor lua în evidenta persoanele nerezidente respective care desfãşoarã asemenea activitãţi pe teritoriul tarii noastre şi vor stabili obligaţiile cãtre bugetul de stat sau local, dupã caz, pe baza veniturilor declarate sau a celor rezultate din contracte.
Impozitul stabilit pe baza venitului înscris în declaraţia întocmitã de cãtre beneficiarul sumelor respective şi în conformitate cu legislaţia menţionatã se achitã de cãtre acesta la data şi în condiţiile prevãzute de legislaţia ce reglementeazã termenele de plata a impozitului în cauza.
De menţionat ca impozitul stabilit potrivit legislaţiei la care s-a fãcut referire mai sus se achitã în lei proveniţi din schimb valutar, la cursul valutar de referinta al Bãncii Naţionale a României, în vigoare la data plãţii.
Pentru aplicarea prevederilor convenţiilor de evitare a dublei impuneri, beneficiarii veniturilor, rezidenţi ai statelor contractante cu care România are încheiate convenţii de evitare a dublei impuneri, vor primi, pe baza de cerere, de la organele fiscale din România, un document din care va rezulta impozitul plãtit în ţara noastrã, care va fi dedus din impozitul datorat în statul de rezidenţã, evitindu-se în acest fel dubla impunere.
Documentul respectiv va cuprinde denumirea firmei la care beneficiarul venitului îşi desfãşoarã activitatea, venitul brut anual sau lunar realizat, venitul impozabil, precum şi impozitul achitat bugetului de stat sau local, dupã caz.
Pentru eliberarea documentului referitor la impozitul plãtit în România, persoanele care au realizat veniturile respective trebuie sa facã dovada organelor fiscale din ţara noastrã cu documentul eliberat de autoritãţile fiscale ale statului de rezidenţã din care sa rezulte ca sînt rezidenţi ai statului respectiv.
Direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi, respectiv, a municipiului Bucureşti, precum şi unitãţile subordonate acestora, prin organele de specialitate, vor stabili la timp şi în cuantumul legal impozitele şi taxele datorate de persoanele fizice nerezidente cu activitate în România şi vor lua mãsuri pentru încasarea sumelor datorate bugetului de stat sau local, dupã caz, în contextul prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare.
Adresa Ministerului Finanţelor nr. 86.446 din 30 august 1996 îşi înceteazã aplicabilitatea.
----------------
*) <>Legea nr. 32/1991 a fost republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 185 din 12 august 1996.

p. Ministru de stat, ministrul finanţelor,
Gheorghe Raicu,
secretar de stat

-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016