Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
CERINTE MINIME din 26 iulie 2006 privind comunicarea verbala
1. Caracteristici intrinseci 1.1. Comunicarea verbalã se stabileşte între un vorbitor sau un emiţãtor şi unul ori mai mulţi auditori, sub forma unui limbaj format din texte scurte, grupuri de cuvinte şi/sau cuvinte izolate, eventual codificate. 1.2. Mesajele verbale trebuie sã fie cât mai scurte, simple şi clare. 1.3. Calitãţile de comunicare ale vorbitorului şi facultãţile auditive ale auditorilor trebuie sã asigure o comunicare verbalã sigurã. 1.4. Comunicarea verbalã poate fi directã, utilizând vocea umanã, sau indirectã, prin voce umanã ori artificialã, difuzatã prin oricare mijloc corespunzãtor. 2. Reguli specifice de utilizare 2.1. Persoanele implicate trebuie sã cunoascã bine limbajul utilizat, pentru a putea pronunţa şi înţelege corect mesajul verbal şi pentru a adopta, în consecinţã, comportamentul corespunzãtor în domeniul securitãţii şi/sau al sãnãtãţii. 2.2. Dacã comunicarea verbalã este utilizatã în locul sau complementar unui gest-semnal, trebuie folosite cuvinte-cod, ca de exemplu: a) start - pentru a indica începerea comenzii; b) stop - pentru a întrerupe sau a termina o mişcare; c) opreşte - pentru a opri operaţiunea; d) ridicã - pentru a ridica o greutate; e) coboarã - pentru a coborî o greutate; f) înainte ┐ g) înapoi │ sensul mişcãrilor respective trebuie h) dreapta > coordonate, când este cazul, cu gesturile i) stânga │ de semnalizare corespunzãtoare; ┘ j) pericol - pentru a solicita oprirea de urgenţã; k) repede - pentru a accelera o mişcare, din motive de securitate.
-----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email