Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CERINTE din 7 septembrie 2006  de pregatire si certificare in conformitate cu prevederile Conventiei STCW, astfel cum este prevazut in art. 4    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CERINTE din 7 septembrie 2006 de pregatire si certificare in conformitate cu prevederile Conventiei STCW, astfel cum este prevazut in art. 4

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 917 din 10 noiembrie 2006

CAP. I
Dispoziţii generale

1. Regulile din prezenta anexã sunt completate prin dispoziţiile obligatorii cuprinse în Partea A a Codului STCW, cu excepţia prevederilor capitolelor VII şi VIII, Secţiunea VIII/2.
Orice referire la o prevedere dintr-o regulã din prezenta anexã constituie în egalã mãsurã o referire la secţiunea corespunzãtoare din Partea A a Codului STCW.
1a. ANR se va asigura cã navigatorii posedã cunoştinţe adecvate de limbã englezã, aşa cum este prevãzut în Secţiunile A-II/1, A-III/1, A-IV/2 şi A-II/4 ale Codului STCW, astfel încât sã le permitã sã-şi exercite sarcinile specifice la bordul unei nave.
2. Partea A a Codului STCW cuprinde standardele de competenţã pe care candidaţii trebuie sã le îndeplineascã în vederea obţinerii şi reconfirmãrii certificatelor de competentã. Aptitudinile specificate în standardele de competenţã sunt repartizate pe 7 atribuţii:
1. Navigaţie;
2. Manipularea şi stivuirea mãrfurilor;
3. Controlul operãrii navei şi grija faţã de persoanele de la bord;
4. Mecanicã navalã;
5. Electromecanicã, electronicã şi automatizãri;
6. Întreţinere şi reparaţii;
7. Radiocomunicaţii;
şi pe 3 nivele de responsabilitate:
1. Nivel managerial;
2. Nivel operaţional;
3. Nivel de execuţie.
Atribuţiile şi nivelele de responsabilitate sunt indicate prin subtitluri în tabelele de standarde de competenţã din cap. II, III şi IV din Partea A a Codului STCW.

CAP. II
Comandantul şi personalul navigant din compartimentul punte

Regula II/1
Cerinţe obligatorii pentru certificarea ofiţerilor cu responsabilitatea cartului de navigaţie pe nave maritime cu tonajul brut de 500 sau mai mare

Ofiţer punte
1. Fiecare ofiţer care are responsabilitatea cartului de navigaţie pe nave maritime cu tonajul brut de 500 sau mai mare trebuie sã deţinã un certificat corespunzãtor.
2. Fiecare candidat pentru obţinerea brevetului de ofiţer punte pe nave maritime cu tonajul brut de 500 sau mai mare trebuie sã îndeplineascã unnãtoarele cerinţe:
2.1. are vârsta minimã de 18 ani;
2.2.1. are un stagiu de îmbarcare aprobat la bordul navelor maritime de minimum 12 luni în care se include pregãtirea la bord, conform cerinţelor Secţiunii A-II/1 a Codului STCW, program care se confirmã printr-un jurnal aprobat de practicã; sau
2.2.2. are un stagiu de îmbarcare aprobat la bordul navelor maritime de minimum 36 luni, dintre care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani;
2.3. a îndeplinit, pe timpul stagiului de îmbarcare la bord, atribuţii de cart pe comanda de navigaţie sub supravegherea comandantului sau a unui ofiţer calificat, pe o perioadã de minimum 6 luni;
2.4. respectã cerinţele aplicabile ale regulilor din cap. IV, dupã caz, pentru îndeplinirea atribuţiilor de radiocomunicaţii în confonnitate cu Regulamentul de radiocomunicaţii;
2.5. a absolvit o formã de pregãtire aprobatã pentru atingerea nivelului minim de cunoştinţe, a gradului de înţelegere şi a deprinderilor practice necesare dobândirii competenţelor prevãzute în coloana 2 a tabelelor corespunzãtoare din Secţiunea A-II/1 a Codului STCW şi îndeplineşte standardele de competenţã specificate în Secţiunea A-II/1 a Codului STCW.

Regula II/2
Cerinţe obligatorii pentru certificarea comandanţilor şi ofiţerilor punte secunzi pe nave maritime cu tonajul brut de 500 sau mai mare

Ofiţer punte secund pe nave maritime cu tonajul brut de 3000 sau mai mare
1. Fiecare persoanã care îndeplineşte funcţia de ofiţer punte secund pe nave maritime cu tonajul brut de 3000 sau mai mare trebuie sã deţinã un certificat corespunzãtor.
2. Fiecare candidat pentru obţinerea brevetului de ofiţer punte secund pe nave maritime cu tonajul brut de 3000 sau mai mare trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele cerinţe:
2.1. deţine brevetul de ofiţer punte pe nave cu tonajul brut de 500 sau mai mare şi are un stagiu de îmbarcare aprobat pe aceastã funcţie de minimum 24 luni dintre care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani;
2.2.1. a absolvit cu diplomã o formã de pregãtire aprobatã, printr-o instituţie de învãţãmânt universitar, specializarea navigaţie maritimã de lungã duratã şi a urmat un curs aprobat de promovare de la nivel operaţional la nivel managerial organizat de CERONAV; sau
2.2.2. a absolvit o formã de pregãtire aprobatã, organizatã de CERONAV, pentru atingerea nivelului minim de cunoştinţe, a gradului de înţelegere şi a deprinderilor practice necesare dobândirii competenţelor prevãzute în coloana 2 a tabelelor corespunzãtoare din secţiunea A-II/2 a Codului STCW;
2.3. îndeplineşte standardele de competenţã specificate în Secţiunea A-II/2 a Codului STCW.

Comandant pe nave maritime cu tonajul brut de 3000 sau mai mare
3. Fiecare persoanã care îndeplineşte funcţia de comandant pe nave maritime cu tonajul brut de 3000 sau mai mare trebuie sã deţinã un certificat corespunzãtor.
4. Fiecare candidat pentru obţinerea brevetului de comandant pe nave maritime cu tonajul brut de 3000 sau mai mare trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele cerinţe:
4.1. deţine brevetul de ofiţer punte secund pe nave cu tonajul brut de 3000 sau mai mare;
4.2. are un stagiu de îmbarcare pe funcţia de ofiţer punte secund pe nave cu tonajul brut de 3000 sau mai mare de minimum 24 luni, dintre care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani;
4.3. îndeplineşte standardele de competenţã specificate în Secţiunea A-II/2 a Codului STCW.

Ofiţer punte secund pe nave maritime cu tonajul brut cuprins între 500 şi 3000
5. Fiecare persoanã care îndeplineşte funcţia de ofiţer punte secund pe nave maritime cu tonajul brut cuprins între 500 şi 3000 trebuie sã deţinã un certificat corespunzãtor.
6. Fiecare candidat pentru obţinerea brevetului de ofiţer punte secund pe nave maritime cu tonajul brut cuprins între 500 şi 3000 trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele cerinţe:
6.1. deţine brevetul de ofiţer punte pe nave cu tonajul brut de 500 sau mai mare;
6.2. are un stagiu de îmbarcare aprobat pe funcţia de ofiţer punte pe nave cu tonajul brut de 500 sau mai mare, de minimum 24 luni, dintre care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani;
6.3.1. a absolvit cu diplomã o formã de pregãtire aprobatã printr-o instituţie de învãţãmânt universitar, specializarea navigaţie maritimã de lungã duratã şi a urmat un curs aprobat de promovare de la nivel operaţional la nivel managerial organizat de CERONAV; sau
6.3.2. a absolvit o formã de pregãtire aprobatã, organizatã de CERONAV, pentru atingerea nivelului minim de cunoştinţe, a gradului de înţelegere şi a deprinderilor practice necesare dobândirii competenţelor prevãzute în coloana 2 a tabelelor corespunzãtoare din secţiunea A-II/2 a Codului STCW;
6.4. îndeplineşte standardele de competenţã specificate în Secţiunea A-II/2 a Codului STCW.

Comandant pe nave maritime cu tonajul brut cuprins între 500 şi 3000
7. Fiecare persoanã care îndeplineşte funcţia de comandant pe nave maritime cu tonajul brut cuprins între 500 şi 3000 trebuie sã deţinã un certificat corespunzãtor.
8. Fiecare candidat pentru obţinerea brevetului de comandant pe nave maritime cu tonajul brut cuprins între 500 şi 3000 trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele cerinţe:
8.1. deţine brevetul de ofiţer punte secund pe nave cu tonajul brut cuprins între 500 şi 3000;
8.2. are un stagiu de îmbarcare pe funcţia de ofiţer punte secund pe nave cu tonajul brut cuprins între 500 şi 3000 de minimum 24 luni, dintre care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani;
8.3. îndeplineşte standardele de competenţa specificate în Secţiunea A-II/2 a Codului STCW.

Regula II/3
Cerinţe obligatorii pentru certificarea ofiţerilor cu responsabilitatea cartului de navigaţie şi a comandanţilor pe nave maritime cu tonajul brut mai mic de 500

Nave care nu sunt angajate în voiaje costiere
1. Fiecare persoanã care îndeplineşte funcţia de ofiţer cu responsabilitatea cartului de navigaţie pe nave maritime cu tonajul brut mai mic de 500, neangajate în voiaje costiere, trebuie sã deţinã un certificat corespunzãtor de ofiţer punte pe nave maritime cu tonajul brut de 500 sau mai mare.
2. Fiecare persoanã care îndeplineşte funcţia de comandant pe nave maritime cu tonajul brut mai mic de 500, neangajate în voiaje costiere, trebuie sã deţinã un certificat corespunzãtor de comandant pe nave maritime cu tonajul brut de 500 sau mai mare.

Nave angajate în voiaje costiere
Ofiţer punte pe nave angajate în voiaje costiere
3. Fiecare persoanã care îndeplineşte funcţia de ofiţer cu responsabilitatea cartului de navigaţie pe nave maritime cu tonajul brut mai mic de 500, angajatã în voiaje costiere, trebuie sã deţinã un certificat corespunzãtor.
4. Fiecare candidat pentru obţinerea brevetului de ofiţer punte pe nave maritime cu un tonaj brut mai mic de 500, angajate în voiaje costiere, trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele cerinţe:
4.1. are vârsta minimã de 18 ani;
4.2.1. are un stagiu de îmbarcare aprobat pe nave maritime, pe o funcţie în compartimentul punte, de minimum 6 luni în care se include pregãtirea la bord, conform cerinţelor Secţiunii A-II/3 a Codului STCW, program care se confirmã printr-un jurnal aprobat de practicã; sau
4.2.2. are un stagiu de îmbarcare aprobat pe nave maritime de minimum 36 luni, dintre care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani;
4.3. respectã cerinţele aplicabile ale regulilor din cap. IV, dupã caz, pentru îndeplinirea atribuţiilor de radiocomunicaţii în conformitate cu Regulamentul de radiocomunicaţii.
4.4. a absolvit o formã de pregãtire aprobatã, pentru atingerea nivelului minim de cunoştinţe, a gradului de înţelegere şi a deprinderilor practice necesare dobândirii competenţelor prevãzute în coloana 2 a tabelelor corespunzãtoare din Secţiunea A-II/3 a Codului STCW şi îndeplineşte standardele de competenţã specificate în Secţiunea A-II/3 a Codului STCW.

Comandant pe nave angajate în voiaje costiere
5. Fiecare persoanã care îndeplineşte funcţia de comandant pe nave maritime cu tonajul bmt mai mic de 500, angajatã în voiaje costiere, trebuie sã deţinã un certificat corespunzãtor.
6. Fiecare candidat pentru obţinerea brevetului de comandant pe o navã maritimã cu tonajul brut mai mic de 500, angajatã în voiaje costiere, trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele cerinţe:
6.1. are vârsta minimã de 20 de ani;
6.2. are un stagiu de îmbarcare pe funcţia de ofiţer cu responsabilitatea cartului de navigaţie pe nave maritime de minimum 24 luni, dintre care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani;
6.3. a absolvit un curs aprobat de promovare de la nivel operaţional la nivel managerial organizat de CERONAV şi îndeplineşte standardele de competenţã specificate în Secţiunea A-II/3 a Codului STCW.

Regula II/4
Cerinţe obligatorii pentru certificarea personalului nebrevetat care face parte din echipa de cart de navigaţie

Timonier
1. Personalul nebrevetat care face parte din echipa de cart de navigaţie pe nave maritime cu tonajul brut de 500 sau mai mare, exceptând categoria celor care participã la un program de pregãtire sau ale cãror îndatoriri pe timpul cartului nu presupun calificare, trebuie sã deţinã un certificat corespunzãtor pentru a îndeplini astfel de atribuţii.
2. Fiecare candidat pentru obţinerea certificatului de capacitate de timonier maritim trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele cerinţe:
2.1. are vârsta minimã de 16 ani;
2.2. are un stagiu de îmbarcare aprobat pe o funcţie în compartimentul punte care include activitãţi de pregãtire de minimum 12 luni pe nave maritime;
2.3. a absolvit un curs aprobat, organizat de CERONAV, pentru atingerea nivelului minim de cunoştinţe, a gradului de înţelegere şi a deprinderilor practice necesare dobândirii competenţelor prevãzute în coloana 2 a tabelelor corespunzãtoare din Secţiunea A-II/4 a Codului STCW;
2.4. îndeplineşte standardele de competenţã specificate în Secţiunea A-II/4 a Codului STCW.
3. Stagiul de îmbarcare, pregãtirea şi experienţa cerute de subparagraful 2.2. trebuie sã fie asociat cu atribuţii de cart de navigaţie sub directa supraveghere a comandantului, a unui ofiţer cu responsabilitatea cartului de navigaţie sau a unei persoane calificate corespunzãtor.

CAP. III
Compartimentul maşini

Regula III/1
Cerinţe obligatorii pentru certificarea ofiţerilor care au responsabilitatea serviciului de cart într-un compartiment de maşini supravegheat sau ofiţerilor desemnaţi sã efectueze serviciul într-un compartiment de maşini nesupravegheat periodic

Ofiţer mecanic
1. Fiecare persoanã care îndeplineşte funcţia de ofiţer cu responsabilitatea serviciului de cart într-un compaitiment de maşini supravegheat sau care este desemnatã sã efectueze serviciul într-un compartiment de maşini nesupravegheat periodic pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 750 kW sau mai mare, trebuie sã deţinã un certificat corespunzãtor.
2. Fiecare candidat pentru obţinerea brevetului de ofiţer mecanic trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele cerinţe:
2.1. are vârsta minimã de 18 ani;
2.2. are un stagiu de îmbarcare aprobat pe nave maritime de minimum 6 luni în care se include pregãtirea la bord, confonn cerinţelor Secţiunii A-III/1 a Codului STCW, program care se confirmã printr-un jurnal aprobat de practicã;
2.3. a absolvit cu diplomã o formã de pregãtire aprobatã de minimum 30 de luni printr-o instituţie de învãţãmânt universitar, specializarea electromecanicã şi îndeplineşte standardele de competenţã specificate în Secţiunea A-III/1 a Codului STCW.

Regula III/2
Cerinţe obligatorii pentru certificarea şefilor mecanici şi a ofiţerilor mecanici secunzi pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 3000 kW sau mai mare

Ofiţer mecanic secund pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 3000 kW sau mai mare
1. Fiecare persoanã care îndeplineşte funcţia de ofiţer mecanic secund pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 3000 kW sau mai mare trebuie sã deţinã un certificat corespunzãtor.
2. Fiecare candidat pentru obţinerea brevetului de ofiţer mecanic secund pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 3000 kW sau mai mare, trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele cerinţe:
2.1. deţine brevetul de ofiţer mecanic pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 750 kW sau mai mare şi are un stagiu de îmbarcare aprobat pe aceastã funcţie de minimum 24 luni, dintre care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani;
2.2. a absolvit cu diplomã o formã de pregãtire aprobatã printr-o instituţie de învãţãmânt universitar, specializarea electromecanicã de lungã duratã şi a urmat un curs aprobat de promovare de la nivel operaţional la nivel managerial organizat de CERONAV;
2.3. îndeplineşte standardele de competenţã specificate în Secţiunea A-III/2 a Codului STCW.

Şef mecanic pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 3000 kW sau mai mare
3. Fiecare persoanã care îndeplineşte funcţia de şef mecanic pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 3000 kW sau mai mare trebuie sã deţinã un certificat corespunzãtor.
4. Fiecare candidat pentru obţinerea brevetului de şef mecanic pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 3000 kW sau mai mare, trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele cerinţe:
4.1. deţine brevetul de ofiţer mecanic secund pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 3000 kW sau mai mare;
4.2. are un stagiu de îmbarcare pe funcţia de ofiţer mecanic secund pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 3000 kW sau mai mare de minimum 24 luni, dintre care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani;
4.3. îndeplineşte standardele de competenţã specificate în Secţiunea A-III/2 a Codului STCW.

Regula III/3
Cerinţe obligatorii pentru certificarea şefilor mecanici şi a ofiţerilor mecanici secunzi pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie cuprinsã între 750 kW şi 3000 kW

Ofiţer mecanic secund pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie cuprinsã între 750 kW şi 3000 kW
1. Fiecare persoanã care îndeplineşte funcţia de ofiţer mecanic secund pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie cuprinsã între 750 kW şi 3000 kW trebuie sã deţinã un certificat corespunzãtor.
2. Fiecare candidat pentru obţinerea brevetului de ofiţer mecanic secund pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie cuprinsã între 750 kW şi 3000 kW trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele cerinţe:
2.1. deţine brevetul de ofiţer mecanic pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 750 kW sau mai mare;
2.2. are un stagiu de îmbarcare pe funcţia de ofiţer mecanic pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 750 kW sau mai mare, de minimum 24 luni dintre care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani;
2.3. a urmat un curs aprobat de promovare de la nivel operaţional la nivel managerial organizat de CERONAV;
2.4. îndeplineşte standardele de competenta specificate în Secţiunea A-III/S a Codului STCW.

Şef mecanic pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie cuprinsã între 750 kW şi 3000 kW
3. Fiecare persoanã care îndeplineşte funcţia de şef mecanic pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie cuprinsã între 750 kW şi 3000 kW trebuie sã deţinã un certificat corespunzãtor.
4. Fiecare candidat pentru obţinerea brevetului de şef mecanic pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie cuprinsã între 750 kW şi 3000 kW trebuie sã îndeplineascã unnãtoarele cerinţe:
4.1. deţine brevetul de ofiţer mecanic secund pe nave cu un motor principal cu o putere de propulsie cuprinsã între 750 kW şi 3000 kW;
4.2. are un stagiu de îmbarcare pe funcţia de ofiţer mecanic secund pe nave cu un motor principal cu o putere de propulsie cuprinsã între 750 kW şi 3000 kW, de minimum 24 luni dintre care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani;
4.3. îndeplineşte standardele de competenţã specificate în Secţiunea A-III/3 a Codului STCW.

Regula III/4
Cerinţe obligatorii pentru certificarea personalului nebrevetat care face parte din echipa de cart într-un compartiment de maşini supravegheat sau într-un compartiment de maşini nesupravegheat periodic

Motorist
1. Personalul nebrevetat care face parte din echipa de cart într-un compartiment de maşini supravegheat sau într-un compartiment de maşini nesupravegheat periodic pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 750 KW sau mai mare, cu excepţia personalului nebrevetat aflat în proces de pregãtire sau ale cãror îndatoriri în timpul cartului nu presupun calificare, trebuie sã deţinã un certificat corespunzãtor pentru a îndeplini astfel de atribuţii.
2. Fiecare candidat pentru obţinerea certificatului de capacitate de motorist trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele cerinţe:
2.1. are vârsta minimã de 16 ani;
2.2.1. are un stagiu de îmbarcare aprobat pe o funcţie în compartimentul maşini care include activitãţi de pregãtire de minimum 12 luni la bordul navelor maritime; sau
2.2.2. a absolvit un curs aprobat, organizat de CERONAV, pentru atingerea nivelului minim de cunoştinţe, a gradului de înţelegere şi a deprinderilor practice necesare dobândirii competenţelor prevãzute în coloana 2 a tabelelor corespunzãtoare din Secţiunea A-III/4 a Codului STCW care include un stagiu de îmbarcare de minimum 2 luni la bordul navelor, stagiu atestat printr-un jurnal aprobat de practicã;
2.3. îndeplineşte standardele de competenta specificate în Secţiunea A-IlI/4 a Codului STCW.
3. Stagiul de îmbarcare, pregãtirea şi experienţa cerute de subparagraful 2.2.1. trebuie sã fie asociat cu atribuţii de cart în compartimentul maşini sub directa supraveghere a şefului mecanic, a unui ofiţer cu responsabilitatea cartului în compartimentul maşini sau a unei persoane calificate corespunzãtor.

CAP. IV
Personalul radio şi operatorii de radiocomunicaţii

Notã explicativã
1. Prevederile obligatorii privitoare la veghea radio sunt cuprinse în Regulamentul de radiocomunicaţii şi în Convenţia SOLAS în versiunea sa actualizatã.
2. Prevederile pentru întreţinerea aparaturii de radiocomunicaţii sunt cuprinse în Convenţia SOLAS în versiunea sa actualizatã şi în liniile directoare adoptate de Organizaţia Maritimã Internaţionalã.

Regula IV/1
Domeniul de aplicare

Prevederile prezentului capitol se aplicã personalului navigant care face obiectul prezentului ordin şi care îndeplineşte funcţia de operator de radiocomunicaţii în sistemul mondial de primejdie şi siguranţã maritimã (GMDSS).

Regula IV/2
Cerinţe obligatorii pentru certificarea operatorilor de radiocomunicaţii GMDSS

1. Fiecare persoanã care îndeplineşte funcţia de operator de radiocomunicaţii sau care executã sarcini de radiocomunicaţii, trebuie sã deţinã un certificat corespunzãtor de operator GMDSS emis în conformitate cu prevederile Regulamentului de radiocomunicaţii. Atestatul de recunoaştere a unui certificat corespunzãtor de operator GMDSS emis de un alt stat va fi emis de ANR în conformitate cu cerinţele prezentului ordin.
2. Fiecare candidat pentru obţinerea atestatului pentru certificatul de operator GMDSS trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele cerinţe:
2.1. are vârsta minimã de 18 ani;
2.2. a absolvit un curs aprobat, organizat de CERONAV, pentru atingerea nivelului minim de cunoştinţe, a gradului de înţelegere şi a deprinderilor practice necesare dobândirii competenţelor prevãzute în coloana 2 a tabelelor corespunzãtoare din Secţiunea A-IV/2 a Codului STCW;
2.3. deţine un certificat de operator GMDSS valabil emis de IGCTI.

CAP. V
Cerinţe speciale de pregãtire pentru personalul navigant îmbarcat pe nave cu caracteristici speciale

Regula V/1
Cerinţe obligatorii pentru pregãtirea comandanţilor, ofiţerilor şi personalului nebrevetat îmbarcat la bordul navelor pentru transportul produselor petroliere, chimice sau gazelor lichefiate

1. Ofiţerii şi personalul nebrevetat desemnat cu atribuţii şi responsabilitãţi specifice referitoare la marfã şi echipamente de marfã pe nave pentru transport produse petroliere, chimice sau gaze lichefiate trebuie sã fi urmat cursuri aprobate de:
1.1. prevenirea şi lupta contra incendiilor, pe lângã pregãtirea cerutã prin regula VI/1;
1.2. familiarizare nave pentru transport produse petroliere, chimice sau gaze lichefiate care acoperã cel puţin programa analiticã prevãzutã în Secţiunea A-V/1 a Codului STCW.
2. Comandanţii, şefii mecanici, ofiţerii punte secunzi sau ofiţerii mecanici secunzi, precum şi orice altã persoanã cu responsabilitãţi directe pentiu încãrcare, descãrcare, transferul sau manipularea mãrfii trebuie, în plus faţã de cerinţa de la pct. 1, sã îndeplineascã urmãtoarele cerinţe:
2.1. are un stagiu de îmbarcare aprobat de minimum 3 luni în scopul acumulãrii unei experienţe corespunzãtoare atribuţiilor pe navele pentru transport produse petroliere, chimice sau gaze lichefiate pe care îşi desfãşoarã activitatea;
2.2. a absolvit un program aprobat de pregãtire de specializare care sã acopere cel puţin cerinţele prevãzute în Secţiunea A-V/1 a Codului STCW care sunt corespunzãtoare atribuţiilor pe nave pentru transport produse petroliere, chimice sau gaze lichefiate pe care îşi desfãşoarã activitatea.
3. Dovada pregãtirii cerutã prin prezenta regulã se face în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (3) din prezentul ordin.
4. In conformitate cu prevederile art. 5 alin. (2) lit. b) şi art. 6 alin. (3) din prezentul ordin, ANR va emite certificate corespunzãtoare personalului navigant care îndeplineşte prevederile de la pct. 1 sau 2, dupã caz.
5. Personalul navigant deţinãtor al unui certificat obţinut în conformitate cu prevederile de la pct. 2 poate solicita prelungirea valabilitãţii cerificatului obţinut în conformitate cu prevederile de la pct. 1 în baza unei adeverinţe valabile de absolvire a cursului prevãzut la pct. 2.2.

Regula V/2
Cerinţe obligatorii pentru pregãtirea comandanţilor, ofiţerilor, personalului nebrevetat şi a altor categorii de personal îmbarcat la bordul navelor de pasageri de tip Ro-Ro

1. Prezenta regulã se aplicã comandanţilor, ofiţerilor, personalului nebrevetat şi altor categorii de personal care efectueazã serviciul la bordul navelor de pasageri de tip Ro-Ro, angajate în voiaje maritime naţionale sau internaţionale.
2. Înainte de a îi fi încredinţale atribuţii specifice la bordul navelor de pasageri de tip Ro-Ro, personalul navigant trebuie sã fi absolvit un program de pregãtire conform cerinţelor prevãzute la pct. 4-8 din prezenta regulã, în conformitate cu funcţia, atribuţiile şi responsabilitãţile lor.
3. Personalul navigant care trebuie sã fie pregãtit în conformitate cu cerinţele prevãzute la pct. 4, 7 şi 8 din prezenta regulã, trebuie sã facã dovada finalizãrii în ultimii 5 ani a programului de pregãtire pentru atingerea standardului de competenţã.
4. Comandanţii, ofiţerii şi orice altã persoanã desemnatã prin rolurile de echipaj sã asiste pasagerii în situaţii de urgenţã la bordul navelor de pasageri de tip Ro-Ro trebuie sã fi urmat o pregãtire în managementul colectivitãţilor umane, aşa cum este prevãzut în Secţiunea A-V/2, paragraful 1 din Codul STCW.
5. Comandanţii, ofiţerii şi orice altã persoanã cu atribuţii şi responsabilitãţi specifice la bordul navelor de pasageri de tip Ro-Ro trebuie sã fi urmat o pregãtire de familiarizare, aşa cum este prevãzut în Secţiunea A-V/2, paragraful 2 din Codul STCW.
6. Personalul care deserveşte direct pasagerii în spaţiile destinate pasagerilor de la bordul navelor de pasageri de tip Ro-Ro trebuie sã fi urmat forma de pregãtire de siguranţã în conformitate cu prevederile Secţiunii A-V/2, paragraful 3 din Codul STCW.
7. Comandanţii, ofiţerii şi orice altã persoanã cu responsabilitãţi directe pentru îmbarcarea şi debarcarea pasagerilor, încãrcarea, descãrcarea sau asigurarea mãrfurilor ori etanşarea deschiderilor din corpul navei la bordul navelor de pasageri de tip Ro-Ro, trebuie sã fi urmat un program de pregãtire aprobat privind siguranţa pasagerilor, siguranţa mãrfurilor şi vitalitatea navei, aşa cum este prevãzut în Secţiunea A-V/2, paragraful 4 din Codul STCW.
8. Comandanţii, ofiţerii şi orice altã persoanã cu responsabilitatea siguranţei pasagerilor în situaţii de urgenţã la bordul navelor de pasageri de tip Ro-Ro trebuie sã fi urmat un program de pregãtire aprobat pentru managementul situaţiilor de crizã şi comportament uman, aşa cum este prevãzut în Secţiunea A-V/2, paragraful 5 din Codul STCW.
9. Dovada pregãtirii se face în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (3) din prezentul ordin.

Regula V/3
Cerinţe obligatorii pentru pregãtirea comandanţilor, ofiţerilor, personalului nebrevetat şi a altor categorii de personal îmbarcat la bordul navelor de pasageri, altele decât navele de pasageri de tip Ro-Ro

1. Prezenta regulã se aplicã comandanţilor, ofiţerilor, personalului nebrevetat şi altor categorii de personal care executã serviciul la bordul navelor de pasageri, altele decât navele de pasageri de tip Ro-Ro angajate în voiaje maritime naţionale sau internaţionale.
2. Înainte de ai fi încredinţate atribuţii la bordul navelor de pasageri, navigatorii trebuie sã fi absolvit un program de pregãtire conform cerinţelor de la pct. 4-8 din prezenta regulã, în concordanţã cu funcţia, atribuţiile şi responsabilitãţile lor.
3. Personalul navigant care trebuie sã fie pregãtit în conformitate cu pct. 4, 7 şi 8 din prezenta regulã, trebuie sã facã dovada finalizãrii în ultimii 5 ani a programului de pregãtire pentru atingerea standardului de competenţã.
4. Personalul desemnat prin rolurile de echipaj sã asiste pasagerii în situaţii de urgenţã la bordul navelor de pasageri trebuie sã fi absolvit un program de pregãtire în managementul colectivitãţilor umane, aşa cum este prevãzut în Secţiunea A-V/3 paragraful 1 din Codul STCW.
5. Comandanţii, ofiţerii şi orice altã persoanã desemnatã cu atribuţii şi responsabilitãţi specifice la bordul navelor de pasageri trebuie sã fi absolvit un program de pregãtire de familiarizare, aşa cum este prevãzut în Secţiunea A-V/3, paragraful 2 din Codul STCW.
6. Personalul care asigurã servicii directe pasagerilor la bordul navelor de pasageri, în spaţiile destinate pasagerilor, trebuie sã fi absolvit un program de pregãtire de siguranţã, aşa cum este prevãzut în Secţiunea A-V/3, paragraful 3 din Codul STCW.
7. Comandanţii, ofiţerii şi orice altã persoanã desemnatã cu responsabilitãţi directe privind îmbarcarea şi debarcarea pasagerilor trebuie sã fi absolvit un program de pregãtire aprobat în siguranţa pasagerilor, aşa cum este prevãzut în Secţiunea A-V/3 paragraful 4 din Codul STCW.
8. Comandanţii, ofiţerii şi orice altã persoanã ce are responsabilitãţi privind siguranţa pasagerilor în situaţii de urgenţã la bordul navelor de pasageri, trebuie sã fi absolvit un program de pregãtire în managementul situaţiilor de crizã şi comportament uman, aşa cum este prevãzut în Secţiunea A-V/3 paragraful 5 din Codul STCW.
9. Dovada pregãtirii se face în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (3) din prezentul ordin.

CAP. VI
Atribuţii în situaţii de urgenţã, securitate, protecţia muncii, asistenţã medicalã şi supravieţuire pe mare

Regala VI/1
Cerinţe obligatorii pentru familiarizarea şi pregãtirea de bazã pentru personalul navigant

1. Navigatorii trebuie sã fie familiarizaţi şi sã urmeze o formã de pregãtire de siguranţã de bazã în conformitate cu prevederile din Secţiunea A-VI/1 a Codului STCW şi sã dovedeascã nivelul de competenţã corespunzãtor specificat în aceasta.
2. Dovada pregãtirii se face în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (3) din prezentul ordin.

Regula VI/2
Cerinţe obligatorii pentru emiterea certificatului de specializare pentru utilizarea mijloacelor de supravieţuire şi a bãrcilor de salvare altele decât bãrcile rapide de salvare şi a certificatului de specializare pentru utilizarea bãrcilor rapide de salvare

1. Fiecare candidat pentru obţinerea certificatului de specializare pentru utilizarea mijloacelor de supravieţuire şi a bãrcilor de salvare altele decât bãrcile rapide de salvare, trebuie sã îndeplineascã unnãtoarele cerinţe:
1.1. are vârsta de 18 ani;
1.2. a urmat un curs aprobat de pregãtire "Competenţa în utilizarea mijloacelor de supravieţuire şi a bãrcilor de salvare altele decât bãrcile rapide de salvare";
1.3. are un stagiu de îmbarcare aprobat de cel puţin 6 luni;
1.4. îndeplineşte standardul de competenţã pentru certificarea de specializare în utilizarea mijloacelor de supravieţuire şi a bãrcilor de salvare altele decât bãrcile rapide de salvare prevãzut în Secţiunea A-VI/2, paragrafele 1-4 din Codului STCW.
2. Fiecare candidat pentru obţinerea certificatului de specializare pentru utilizarea bãrcilor rapide de salvare trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele cerinţe:
2.1. deţine un certificat de specializare pentru utilizarea mijloacelor de supravieţuire şi a bãrcilor de salvare altele decât bãrcile rapide de salvare;
2.2. a urmat un curs aprobat de pregãtire "Competenţa în utilizarea bãrcilor rapide de salvare";
2.3. îndeplineşte standardul de competenţã pentru certificarea de specializare în utilizarea bãrcilor rapide de salvare prevãzut în secţiunea A-VI/2, paragrafele 5-8 din Codului STCW.
3. Dovada pregãtirii cerutã prin prezenta regulã se face în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (3) din prezentul ordin.

Regula VI/3
Cerinţe obligatorii privind pregãtirea pentru prevenirea şi stingerea incendiilor - nivel avansat
1. Comandanţii, ofiţerii şi personalul nebrevetat desemnat sã conducã operaţiunile de stingere a incendiilor trebuie sã fi urmat programul de pregãtire "Prevenirea şi stingerea incendiilor - nivel avansat", cu un accent deosebit pe organizare, tactici şi comandã în conformitate cu prevederile Secţiunii A-VI/3 a Codului STCW şi sã îndeplineascã standardele de competenţã specificate în aceasta.
2. Dovada pregãtirii se face în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (3) din prezentul ordin.

Regula VI/4
Cerinţe obligatorii privind pregãtirea pentru primul ajutor medical şi asistenţã medicalã
1. Ofiţerii precum şi personalul navigant desemnat sã asigure acordarea primului ajutor medical la bordul navelor maritime trebuie sã fi urmat cursul de pregãtire privind "Primul ajutor medical" şi sã îndeplineascã standardul de competenţã în conformitate cu prevederile Secţiunii A-VI/4, paragrafele 1-3 din Codul STCW.
2. Comandantul, ofiţerul punte secund şi personalul navigant desemnat sã asigure asistenţa medicalã la bordul navelor maritime trebuie sã fi urmat cursul de pregãtire "Asistenţa medicalã" în conformitate cu prevederile Secţiunii A-VI/4 paragrafele 4-6 din Codul STCW.
3. Dovada pregãtirii se face în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (3) din prezentul ordin.
4. Persoanele care deţin certificatul de "Asistenţã medicalã" nu mai sunt obligate sã urmeze cursul de pregãtire privind "Primul ajutor medical".

Regula VI/5
Cerinţe obligatorii privind pregãtirea ofiţerilor responsabili cu securitatea navei

1. Comandantul şi ofiţerul însãrcinat cu securitatea navei trebuie sã aibã cunoştinţe şi sã fie pregãtit în conformitate cu prevederile 13.2 din Pãrţile A şi B ale Codului ISPS.
2. Comandantul şi ofiţerul însãrcinat cu securitatea navei trebuie sã fi urmat un curs de pregãtire "Ofiţer cu securitatea navei".
3. Dovada pregãtirii se face în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (3) din prezentul ordin.



----


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016