Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ATRIBUŢIILE din 4 mai 2022 Comisiei de soluţionare a contestaţiilor procesului-verbal de cercetare a cazului de boală profesională
EMITENT: Ministerul Sănătăţii PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 487 din 17 mai 2022
──────────
Conţinute de ORDINUL nr. 1.286 din 4 mai 2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 487 din 17 mai 2022.
──────────
CAP. I
Atribuţiile Comisiei de soluţionare a contestaţiilor procesului-verbal de cercetare a cazului de boală profesională
ART. 1
Comisia de soluţionare a contestaţiilor procesului-verbal de cercetare a cazului de boală profesională (Comisia) are următoarele atribuţii:
a) analizează fiecare contestaţie în parte, urmărind aplicarea corectă a prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, cu modificările şi completările ulterioare, privind cercetarea cazului de boală profesională;
b) soluţionează, întocmeşte şi eliberează decizia privind contestaţia procesului-verbal de cercetare a cazului de boală profesională, cu concluzia „admis/respins“.
CAP. II
Activitatea Comisiei
ART. 2
Comisia se poate întruni în şedinţe cu prezenţă fizică sau prin utilizarea mijloacelor la distanţă videoconferinţă sau teleconferinţă.
ART. 3
În situaţia în care şedinţa va fi organizată prin utilizarea mijloacelor la distanţă, contestaţia, împreună cu dosarul de cercetare pentru declararea bolilor profesionale, va fi transmisă prin poştă electronică membrilor Comisiei.
ART. 4
Pregătirea şedinţei este asigurată de secretarul Comisiei, care ţine evidenţa contestaţiilor înregistrate în ordine cronologică într-un registru cu această destinaţie.
ART. 5
Preşedintele Comisiei fixează termenul şedinţei, în maximum 30 de zile calendaristice de la data depunerii contestaţiei.
ART. 6
(1) Procesul-verbal al fiecărei şedinţe cuprinde indicarea cauzei, data, ora şi locul şedinţei, numele membrilor Comisiei, indicarea documentelor prezentate în şedinţă, precum şi rezoluţiile pronunţate în timpul şedinţei.
(2) Procesul-verbal se întocmeşte în 2 exemplare: un exemplar se ataşează la dosarul de cercetare, iar un exemplar rămâne în arhiva instituţiei.
(3) Procesul-verbal se semnează de către toţi participanţii, indiferent de forma de desfăşurare a şedinţei, cu prezenţă fizică sau organizată prin videoconferinţă sau teleconferinţă. În cazul în care şedinţa se desfăşoară prin videoconferinţă sau teleconferinţă, procesul-verbal se semnează prin semnătură electronică sau e-mail de confirmare, după caz.
ART. 7
(1) Comisia soluţionează contestaţia procesului-verbal de cercetare a cazului de boală profesională, cu concluzia „admis/respins“, cu majoritate simplă de voturi.
(2) Deciziile sunt consemnate în registrul Comisiei care cuprinde: numărul şi data rezoluţiei, numărul contestaţiei, concluzia „admis/respins“.
ART. 8
Decizia prin care se soluţionează contestaţia se întocmeşte în 3 exemplare semnate de toţi membrii prezenţi ai Comisiei şi se păstrează după cum urmează: un exemplar se transmite contestatarului prin poştă cu confirmare de primire, un exemplar se ataşează la dosarul de cercetare, un exemplar rămâne în arhiva instituţiei.
ART. 9
Deciziile sunt trimise în format electronic către Institutul Naţional de Sănătate Publică - Centrul Naţional de Monitorizare a Riscurilor din Mediul Comunitar (CNMRMC) - Secţia sănătate ocupaţională şi informare toxicologică.
CAP. III
Procedura de depunere a contestaţiilor
ART. 10
Angajatorul sau reprezentantul acestuia ori, după caz, persoana fizică autorizată în cazul profesiilor liberale sau lucrătorul ori asigurătorul poate contesta procesul-verbal de cercetare a cazului de boală profesională în termenul prevăzut de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, de la data de la care a luat cunoştinţă, pe orice cale, de conţinutul actului.
ART. 11
(1) Contestaţia se face în scris către direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti de pe raza administrativ-teritorială în care s-a realizat cercetarea cazului de boală profesională.
(2) Contestatarul depune contestaţia la registratura direcţiei de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti care a emis actul contestat sau prin poştă, cu confirmare de primire.
(3) Contestaţia se redactează în limba română şi cuprinde următoarele elemente:
a) datele de identificare ale contestatarului: numele şi prenumele, CNP, domiciliul, adresa de corespondenţă, telefon, e-mail sau, după caz, unitatea economică, sediul, CUI, reprezentantul legal;
b) obiectul contestaţiei;
c) motivele care stau la baza contestaţiei (în fapt şi în drept);
d) data şi semnătura.
(4) Contestaţia va fi însoţită de documente ce susţin motivele ce stau la baza contestaţiei (copii conforme cu originalul).
CAP. IV
Incompatibilităţi
ART. 12
Este considerat incompatibil cu calitatea de membru în Comisie:
a) medicul în specialitatea medicina muncii din direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti care a emis documentul contestat;
b) medicul în specialitatea medicina muncii din clinica/secţia de medicina muncii sau cabinetul de medicina muncii din structura spitalelor care a semnalat diagnosticul prezumtiv de boală profesională;
c) medicul în specialitatea medicina muncii care asigură asistenţa de medicina muncii la unitatea respectivă;
d) orice medic în specialitatea medicina muncii aflat în relaţie de incompatibilitate prin rudele sau afinii până la gradul IV inclusiv ai celor implicaţi.
CAP. V
Confidenţialitatea informaţiilor
ART. 13
Întreaga procedură de analiză a contestaţiilor este confidenţială.
ART. 14
Membrii Comisiei respectă prevederile legislative referitoare la confidenţialitatea datelor privind diagnosticul pacienţilor, conflictul de interese şi prevederile Regulamentului (UE) nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor).
ART. 15
Încălcarea confidenţialităţii de către membrii Comisiei atrage sancţiuni profesionale şi administrative, conform dispoziţiilor legale.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: