Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ANEXE din 5 iulie 2023  pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, aprobate prin Ordinul ministrului muncii şi solidarităţii sociale şi al ministrului familiei, tineretului şi egalităţii de şanse nr. 2.155/20.917/2022     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ANEXE din 5 iulie 2023 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, aprobate prin Ordinul ministrului muncii şi solidarităţii sociale şi al ministrului familiei, tineretului şi egalităţii de şanse nr. 2.155/20.917/2022

EMITENT: Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 669 bis din 20 iulie 2023
──────────
    Conţinute de ORDINUL nr. 1.601/20.565/2023, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 669 din 20 iulie 2023.
──────────
    ANEXA 1

        Cerere de înscriere
        în Programul social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii
        Subsemnatul(a), ..........................., cetăţean român, identificat(ă) cu C.I./B.I. seria .... nr. ......., eliberată de ..........................., la data de ................., C.N.P ......................, domiciliat(ă) în ........................./cu reşedinţa ............................., telefon .................., email .............................,
        Subsemnatul(a), ..........................., cetăţean român, identificat(ă) cu C.I./B.I. seria ..... nr. ......, eliberată de ........................, la data de ................., C.N.P ...................., domiciliat(ă) în ....................../cu reşedinţa .........................., telefon .............., email ........................,
        solicit/solicităm includerea în Programul social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii.
        Menţionez/menţionăm că îndeplinesc/îndeplinim cumulativ următoarele condiţii:
        [] Sunt/suntem domiciliaţi în România;
        [] Sunt/suntem cetăţean/cetăţeni român/români;
        [] Am vârsta cuprinsă între 20 - 45 ani;
        [] Nu am mai beneficiat/ nu beneficiez, în cursul acestui an, de alt program cu acelaşi scop, finanţat din fonduri publice, la nivel local sau central;
        [] Deţin un document din care să rezulte diagnosticul de infertilitate/o afecţiune incompatibilă cu reproducerea pe cale naturală, precum şi indicaţia medicală pentru realizarea procedurii de FIV eliberat de un medic specialist în obstetrică-ginecologie cu supraspecializare FIV şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare pentru care optez;
        [] Sunt/suntem asigurată/asiguraţi în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România.

        Anexez prezentei actele doveditoare celor declarate anterior:
        [] Copie/copii conformă/conforme cu originalul a cărţii/cărţilor de identitate (C.I.);
        [] Declaraţie/Declaraţii pe propria răspundere că nu am beneficiat sau nu beneficiez de un sprijin financiar aferent unui alt program cu acelaşi scop, finanţat din fonduri publice, derulat în anul în curs la nivel local sau central;
        [] Document din care să rezulte diagnosticul de infertilitate/o afecţiune incompatibilă cu reproducerea pe cale naturală, precum şi indicaţia medicală pentru realizarea procedurii de FIV eliberat de un medic specialist în obstetrică-ginecologie cu supraspecializare FIV şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare pentru care optez;
        [] Adeverinţă/Adeverinţe eliberată/eliberate de Casa de Asigurări de Sănătate sau orice alt document oficial care să ateste calitatea de asigurat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate;
        [] Acord/Acorduri individual/individuale privind prelucrarea datelor cu caracter personal .

        Menţionez că am aplicat/nu am aplicat, în anul în curs, la "Programul social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a femeilor singure infertile, pentru creşterea natalităţii", derulat de Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse.
        Menţionez că optez pentru clinica ...........................

┌───────────────────────────────┬──────┐
│Semnătură/Semnături │Data │
└───────────────────────────────┴──────┘


    ANEXA 2

    CONTRACT
    de acordare a sprijinului financiar sub forma voucherelor aferente Programului social
    de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii
        Nr. ........./........./.................
        Având în vedere:
    - Hotărârea Guvernului nr. 1103/ 2022 pentru aprobarea Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii;
        Scopul Programului - sprijinirea financiară a cuplurilor şi a persoanelor singure din România, în vederea efectuării procedurilor medicale de specialitate recomandate, ca element principal de susţinere a creşterii natalităţii în România;

    – Normele metodologice privind acordarea unui sprijin financiar prin intermediul Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, aprobate prin Ordinul ministrului familiei tineretului şi egalităţii de şanse şi al ministrului muncii şi solidarităţii sociale nr. ............... denumite în continuare Norme metodologice;
    – Raportul Comisiei de Evaluare din cadrul MFTES, numită prin Ordinul nr. ............ din data ........ de prin care s-a constatat îndeplinirea criteriilor de eligibilitate pentru acordarea unui sprijin financiar prin intermediul Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, aprobat de către ordonatorul de credite,

    ART. 1
        Părţile contractului:
        MINISTERUL FAMILIEI, TINERETULUI ŞI EGALITĂŢII DE ŞANSE, în calitate de autoritate finanţatoare, cu sediul în str. Montreal nr. 10, sector 1, Bucureşti, tel. 0721.024.804, e-mail natalitate@mfamilie.gov.ro, cod fiscal nr. 45340622, cont nr. ....................... deschis la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, reprezentat legal prin .................., denumit în continuare MFTES
        Şi
        Doamna ........................, cetăţean român, domiciliată în ................, str. ................. nr. .....,
        Identificată prin C.I. seria ..... nr. ...... eliberat de ....................., la data ............. CNP .............................,
        Şi
        Domnul ...................., cetăţean român, domiciliat în .................., str. .................. nr. ....., identificată prin C.I. seria ... nr. .......... eliberat de ................... la data ......................, CNP ..............................,
        în calitate de persoană eligibilă / cuplu eligibil în cadrul Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, (denumit în continuare "Beneficiar"/"Beneficiari")

    ART. 2
    Obiectul Contractului
    2.1. Obiectul contractului constă în acordarea şi accesarea sprijinului financiar sub forma a 2 (două) vouchere pe suport hârtie, unul în valoare de 5.000 lei, aferent tratamentului medicamentos, cel deal doilea, în valoare de 10.000 lei, aferent procedurilor medicale specifice, în limita creditelor de angajament şi creditelor bugetare, aprobate cu această destinaţie, care vor fi utilizate de beneficiar pentru decontarea următoarelor proceduri/tratamente medicale:
    A. Voucher pentru decontarea medicamentelor - pentru tratamentul de stimulare, inhibiţie, declanşare, de susţinere, în sumă de 5.000 lei, denumit "Voucher medicamente";
        Tratamentul medicamentos care poate fi achiziţionat cu Voucherul medicamente:
    1. Medicamente de stimulare: folitropina alfa, folitropina beta, folitropina delta, alfa- corifollitropina, menotropin, lutropina alfa şi combinaţii ale acestora, care se constituie ca şi Denumire Comuna Internaţională de sine stătătoare, conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii;
    2. Medicamente de inhibiţie: triptorelinum, cetrorelix, ganirelix;
    3. Medicamente de declanşare: gonadotrofina corionică umană, gonadotropina corionică alfa, triptorelinum;
    4. Medicamente de susţinere: progesteron micronizat natural, progesteron formă injectabilă, preparate care conţin estrogen (estradiol) oral sau transdermic;


    B. Voucher pentru decontarea de proceduri medicale specifice - pentru intervenţia medicală specifică - în sumă de 10.000 lei, având consimţământul beneficiarului în baza cererii de înscriere, denumit "Voucher proceduri medicale", proceduri care vor include următoarele:
    1. prelevarea ovocitelor proprii prin puncţie foliculară, efectuată sub anestezie locală sau sedare, după caz;
    2. procesarea spermei;
    3. inseminarea ovocitelor (proprii sau donate în condiţiile legii) pentru fertilizare spontană;
    4. cultivarea embrionilor 72 de ore sau 120 ore în funcţie de procedura agreată de clinică;
    5. transferul embrionar;
    6. monitorizarea evoluţiei cazului, care constă în:
    6.1. efectuarea testului seric Beta HCG după 2 săptămâni de la transferul embrionar;
    6.2. consult ginecologic şi ecografic, la 6 săptămâni de la realizarea activităţii prevăzute la punctul 3., dacă testul Beta HCG este negativ;
    6.3. monitorizarea ecografică a sarcinii la 6 săptămâni de la realizarea activităţii prevăzute la punctul 3., dacă testul Beta HCG este pozitiv;



    2.2. Voucherele menţionate la alin. 2.1. vor cuprinde datele de identificare ale beneficiarei/partenerei din cadrul cuplului, numărul de contract şi elemente de securizare specifice.

    ART. 3
    Scopul contractului
    3.1. Scopul contractului este accesarea de către persoana eligibilă, în calitate de beneficiar, a sprijinului financiar acordat prin Programul social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii în vederea efectuării procedurilor medicale de specialitate şi medicamentoase recomandate de medicul specialist în obstetrică-ginecologie cu supraspecializare FIV şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere.

    ART. 4
    Durata contractului
    4.1. Prezentul contract intră în vigoare de la data semnării acestuia de către ordonatorul de credite şi înregistrarea acestuia la MFTES şi încetează la data expirării valabilităţii voucherelor (valabilitatea voucherelor este de 12 luni de la data emiterii acestora).

    ART. 5
    Obligaţiile părţilor
    5.1. Obligaţiile MFTES
    5.1.1. obligaţia acordării voucherelor ce fac obiectul acestui contract care vor fi transmise prin corespondenţă beneficiarului, de către operatorul economic cu care MFTES are contract încheiat în acest scop.
    5.1.2. obligaţia publicării pe site-ul www.mfamilie.gov.ro, în secţiunea dedicată Programului a listei cu unităţile sanitare, publice şi private şi cu farmaciile partenere în program.
    5.1.3. obligaţia înregistrării într-un registru de evidenţă al M.F.T.E.S. a contractului şi a documentaţiei aferente acestuia;
    5.1.4. obligaţia transmiterii unui exemplar al prezentului contract înregistrat la MFTES către beneficiar prin e-mail sau corespondenţă cu confirmare de primire;
    5.1.5. obligaţia de a asigura sumele de bani sub formă de sprijin financiar aferent celor 2 (două) vouchere la dispoziţia beneficiarului, în limita creditelor de angajament şi creditelor bugetare, aprobate cu această destinaţie.

    5.2. Obligaţiile beneficiarului
    5.2.1. obligaţia semnării confirmării de primire la momentul intrării în posesie a voucherelelor primite prin corespondenţă.
    5.2.2. obligaţia utilizării voucherelor exclusiv la farmaciile şi unităţile sanitare partenere Programului, fiind interzisă schimbarea unităţii sanitare/farmaciei partenere;
    5.2.2.^1 obligaţia de a respecta opţiunea iniţială, de la momentul înscrierii în program, referitoare la unitatea sanitară unde se vor efectua procedurile medicale, respectiv clinica ................, cu menţiunea că se va completa de fiecare cuplu infertil/femeie singură infertilă;
    5.2.3. obligaţia de a iniţia procedura de fertilizare in vitro într-un termen de maximum 6 luni de la data includerii în Program. Acest termen poate fi prelungit numai cu aprobarea prealabilă a M.F.T.E.S. şi numai în cazurile justificate temeinic prin documente medicale eliberate de medicul specialist în obstetrică-ginecologie cu supraspecializare FIV şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere;
    5.2.4. obligaţia achitării cheltuielilor aferente tratamentelor/serviciilor medicale, care depăşesc valoarea totală a celor 2 (două) vouchere şi/sau sunt aferente tratamentelor care nu fac obiectul decontării conform art 26 alin. (1) din Normele metodologice;
    5.2.5. obligaţia de a respecta a indicaţiile medicului, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, cu privire la planul de tratament aferent programului;
    5.2.6. obligaţia restituirii către M.F.T.E.S, în termenele şi condiţiile stabilite de art. 35 din Normele metodologice, a voucherului/voucherelor şi a contravalorii emiterii şi livrării acestora în situaţia retragerii din motive medicale, precum şi a dobânzilor şi penalităţilor de întârziere în conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
    5.2.7. obligaţia restituirii către MFTES, în termenele şi condiţiile stabilite de art. 35 din Normele metodologice, a voucherului/voucherelor precum şi a tuturor costurilor aferente emiterii şi livrării acestora, inclusiv sumele decontate în cadrul Programului, precum a contravalorii emiterii şi livrării acestora în conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, în situaţia retragerii din motive personale.
    5.2.8. obligaţia restituirii către MFTES, în termenele şi condiţiile stabilite de art. 36 din Normele metodologice, a voucherelor nefolosite şi de a achita integral contravaloarea emiterii şi transmiterii acestora, precum şi a dobânzii şi penalităţilor de întârziere, în conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul în care beneficiarul nu iniţiază planul de tratament în termen de şase luni de la primirea voucherului (voucher medicamente şi voucher proceduri medicale) cu excepţia situaţiei în care beneficiarul dovedeşte că, din motive justificate, probate cu documente medicale, emise de medicul specialist în obstetrică-ginecologie cu supraspecializare FIV şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, nu poate iniţia planul de tratament decât după acest termen;
    5.2.9. obligaţia de înştiinţare a M.F.T.E.S, în scris, prin poştă sau prin e-mail, cu privire la existenţa sarcinii în evoluţie la 6 (şase) săptămâni.
    5.2.10. obligaţia de a pune la dispoziţia M.F.T.E.S. în termen de maximum 30 (treizeci) de zile de la naştere, a copiei certificatului de naştere a nou-născutului/ei date prelucrate în conformitate cu prevederile Legii 190/2018 privind măsurile de punere în aplicare a Regulamentului (UE) nr. 679/2016 al Parlamentului European şi al Consiliului privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date.
    5.2.11. obligaţia utilizării voucherelor emise, conform perioadei de valabilitate a acestora.


    ART. 6
    Răspunderea contractuală
    6.1. În cazul neexecutării sau executării necorespunzătoare a obligaţiilor contractuale prevăzute la art. 5, partea în culpă datorează celeilalte părţi daune interese până la acoperirea integrală a prejudiciului cauzat.

    ART. 7
    Încetarea contractului
    7.1. Prezentul contract încetează de plin drept, fără intervenţia instanţelor judecătoreşti:
    - la data limită de expirare a voucherului;
    – în cazul retragerii din program în conformitate cu prevederile art. 35 şi ale art. 36 din Normele metodologice;
    – în cazul prevăzut la art. 37 din Normele metodologice, când nu iniţiază planul de tratament în termen de şase luni de la primirea voucherelor, cu excepţia situaţiei în care beneficiarul dovedeşte că, din motive justificate, probate cu documente medicale, emise de medicul specialist în obstetrică- ginecologie cu supraspecializare FIV şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, nu poate iniţia planul de tratament decât după acest termen;
    – prin reziliere, în cazul neexecutării sau executării necorespunzătoare a obligaţiilor contractuale.


    ART. 8
    Comunicări
    8.1. Orice comunicare între părţi, referitoare la îndeplinirea contractului, trebuie să fie transmisă prin curier, telefon, fax sau e-mail, cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării.

    ART. 9
    Legea aplicabilă contractului
    9.1. Contractul va fi interpretat conform legislaţiei din România.

    ART. 10
    Soluţionarea litigiilor
    10.1. Părţile vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea contractului.
    10.2. În cazul nesoluţionării litigiului pe cale amiabilă, părţile se pot adresa instanţelor judecătoreşti competente de pe teritoriul României.

    ART. 11
    Forţă majoră
    11.1. Forţa majoră exonerează de răspundere părţile în cazul neexecutării parţiale sau totale a obligaţiilor asumate prin prezentul contract, în conformitate cu prevederile art. 1351 din Codul Civil.
    11.2. Forţa majoră trebuie constatată de o autoritate competentă.

    ART. 12
    Clauze finale
    12.1. Prin semnarea prezentului contract, beneficiarul îşi exprimă consimţământul cu privire la utilizarea şi prelucrarea datelor sale şi/sau a nou-născutului/ei cu caracter personal, de către M.F.T.E.S, în cadrul Programului şi confirmă că a fost informat despre drepturile pe care subiecţii datelor cu caracter personal le deţin, dreptul la informare, dreptul la acces la date, dreptul de intervenţie asupra datelor, dreptul de opoziţie, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale, dreptul de acces la justiţie, reglementate de Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor). Confirmă, de asemenea, că i s-a adus la cunoştinţă despre faptul că refuzul său de a furniza datele cu caracter personal necesare şi solicitate de către M.F.T.E.S. determină imposibilitatea stabilirii raporturilor juridice specifice Proiectului şi nu este imputabil M.F.T.E.S. şi/sau operatorului economic emitent al voucherelor şi/sau farmaciilor/unităţilor sanitare partenere pentru implementarea Programului. Dacă datele cu caracter personal furnizate de beneficiar sunt incorecte sau vor suferi modificări (schimbare domiciliu, statut civil, etc.), acesta din urmă se obligă, prin semnarea prezentului contract, să informeze, în scris, M.F.T.E.S, în timp util.
    12.2. Beneficiarul confirmă, prin semnarea prezentului contract, că a citit conţinutul acestuia, precum şi a Normelor metodologice privind acordarea unui sprijin financiar prin intermediul "Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii", că a înţeles conţinutul acestora şi obligaţiile asumate prin prezentul contract.
    12.3. Modificarea prezentului contract se face numai prin act adiţional încheiat între părţile contractante.
    12.4. Prezentul contract reprezintă voinţa părţilor şi înlătură orice altă înţelegere verbală dintre acestea, anterioară sau ulterioară încheierii lui.

        Prezentul contract a fost încheiat astăzi ................, în două exemplare originale, de valoare juridică egală, câte unul pentru fiecare parte.

┌──────────────────────────┬───────────┐
│AUTORITATEA FINANŢATOARE │BENEFICIAR/│
│Ministerul Familiei, │BENEFICIARI│
│Tineretului şi Egalităţii │Nume │
│de Şanse │Prenume │
│ │Semnătura │
└──────────────────────────┴───────────┘


    ANEXA 3

    CONTRACT DE PRESTĂRI SERVICII
        NR. ........ DIN DATA DE ...........
        În temeiul:
    - Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    – H.G. nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    – H.G. nr. 1103/2022 pentru aprobarea Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii;
    – Ordinul ministrului familiei tineretului şi egalităţii de şanse şi ministrului muncii şi solidarităţii sociale nr. ........ pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea unui sprijin financiar prin intermediul "Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii", denumite în continuare Norme metodologice,
    – s-a încheiat prezentul Contract de prestări servicii denumit în continuare "Contractul",

        între următoarele Părţi contractante:
    1. Părţile contractante
        MINISTERUL FAMILIEI, TINERETULUI ŞI EGALITĂŢII DE ŞANSE, (denumit în continuare MFTES) cu sediul în Bucureşti, Str. Montreal nr. 10, sector 1, Bucureşti, telefon 0721.024.804, cod unic de înregistrare 45340622, cont pentru prestări servicii ..................... şi cont pentru alimentare vouchere .............., ambele deschise la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, e-mail relatiipublice@mfamilie.gov.ro, reprezentat prin ............... - ministrul familiei, tineretului şi egalităţii de şanse, în calitate de Achizitor, pe de o parte,
        şi
        ....................., cu sediul în ..................... şi punct de lucru (dacă este cazul) în ....................., telefon ............, fax .............., e-mail .................., înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sub nr. ............, cod fiscal .............., cont pentru prestări servicii ....................., deschis la Trezoreria şi cont pentru alimentare vouchere ..................... deschis la Trezoreria ....................., reprezentată legal prin .....................(numele şi prenumele) - .....................(funcţia), în calitate de Prestator, pe de altă parte.

    2. Termeni şi definiţii
    2.1. În prezentul contract următorii termeni vor fi interpretaţi astfel:
    a) contract - contractul cu titlu oneros, asimilat, potrivit legii, actului administrativ, încheiat în scris între unul sau mai mulţi operatori economici şi autoritatea contractantă/achizitor, precum şi toate anexele acestuia;
    b) achizitor şi prestator - părţile contractante, aşa cum sunt acestea numite în prezentul contract;
    c) MFTES - Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse;
    d) preţul contractului - preţul plătibil prestatorului de către achizitor, în baza contractului, pentru îndeplinirea integrală şi corespunzătoare a tuturor obligaţiilor asumate prin contract;
    e) servicii - activităţile care fac obiectul prezentului contract, pe care prestatorul se obligă, prin contract, să le presteze pentru achizitor;
    f) partener - reprezintă farmacia, respectiv unitatea sanitară publică sau privată, selectată de către prestator conform criteriilor stabilite de către MFTES din Normele metodologice de aplicare a H.G. nr. 1103/2022;
    g) beneficiar - cuplurile şi femeile infertile, cărora li s-a diagnosticat o afecţiune incompatibilă cu reproducerea pe cale naturală, de către un medic specialist în obstetrică-ginecologie cu supraspecializare FIV şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere;
    h) unităţi partenere - farmaciile şi unităţile sanitare acreditate de către Agenţia Naţională de Transplant, pentru transplant de celule reproductive şi bancă celule reproductive, care aplică la Program;
    i) contract unităţi partenere - contract încheiat între prestator şi farmaciile/unităţile sanitare care aplică la program;
    j) Program - Programul social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii;
    k) forţa majoră - situaţie care exonerează de răspundere părţile în cazul neexecutării parţiale sau totale a obligaţiilor asumate prin prezentul contract, în conformitate cu prevederile art. 1351 din Codul Civil;
    l) zile - zile calendaristice, cu excepţia cazurilor în care se prevede expres că sunt zile lucrătoare; an - 365 de zile.


    3. Interpretări
    3.1. Prezentul contract intră în vigoare la data semnării lui de către ambele părţi, este valabil până la îndeplinirea integrală şi corespunzătoare a obligaţiilor de către acestea şi operează valabil între părţi potrivit legii, ofertei şi documentelor achiziţiei, de la data intrării sale în vigoare şi până la epuizarea convenţională sau legală a oricărui efect pe care îl produce.
    3.2. În prezentul contract, cu excepţia unei prevederi contrare, cuvintele la forma singular vor include forma de plural şi vice-versa, acolo unde acest lucru este permis de context.

    4. Obiectul contractului
    4.1. Obiectul contractului îl constituie prestarea de către prestator a următoarelor activităţi:
    a) selecţia farmaciilor şi unităţilor sanitare partenere şi contractarea acestora în vederea eliberării tratamentului medicamentos şi efectuarea procedurilor medicale, cuplurilor cărora li s-a diagnosticat o afecţiune incompatibilă cu reproducerea pe cale naturală, de către un medic specialist în obstetrică-ginecologie cu supraspecializare FIV şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere;
    b) emiterea şi distribuirea voucherelor pentru un număr de 12.500 beneficiari: 2.500 beneficiari pentru anul 2022 şi 10.000 beneficiari pentru anul 2023, conform prevederilor H.G. nr. 1103/2022;
    c) centralizarea tuturor situaţiilor şi documentelor justificative primite de la farmacii şi unităţile sanitare partenere în vederea decontării sprijinului financiar acordat de MFTES conform prevederilor Ordinului ministrului familiei tineretului şi egalităţii de şanse şi ministrului muncii şi solidarităţii sociale nr. ......../..............11.2022 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea unui sprijin financiar prin intermediul Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, precum şi a obligaţiilor asumate prin prezentul contract.


    5. Preţul contractului
    5.1. Preţul convenit pentru îndeplinirea contractului, plătibil prestatorului de către achizitor, este de ..... lei, fără TVA, la care se adaugă TVA 19% în valoare de ........ lei, total ........ lei, inclusiv TVA.
    5.2. Preţul contractului este ferm în lei, nu se ajustează şi se achită corespunzător din conturile de trezorerie menţionate în contract.

    6. Durata contractului
    6.1. Durata prezentului contract este la data semnării lui de către ordonatorul de credite şi este valabil pe perioada derulării Programului, în limita creditelor de angajament şi a creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie.

    7. Documentele contractului
    7.1. Documentele prezentului contract sunt:
    a) Caietul de sarcini, inclusiv specificaţiile tehnice;
    b) Oferta tehnică şi oferta financiară.
    c) Acte adiţionale, dacă este cazul;
    d) Alte anexe la contract, dacă este cazul.

    7.2. În cazul în care, pe parcursul îndeplinirii prezentului contract, se constată că anumite elemente ale ofertei tehnice sunt inferioare sau nu corespund cerinţelor prevăzute în caietul de sarcini, prevalează prevederile caietului de sarcini.

    8. Garanţia de bună execuţie a contractului
    8.1. (1) Prestatorul are obligaţia de a constitui garanţia de bună execuţie a contractului în scopul asigurării achizitorului de îndeplinirea cantitativă, calitativă şi în perioada convenită a contractului.
    (2) Garanţia de bună execuţie se constituie în termen de 5 zile lucrătoare de la data semnării contractului de către ordonatorul de credite.

    8.2. (1) Cuantumul garanţiei de bună execuţie a contractului se stabileşte la 5% din valoarea acestuia, fără TVA, respectiv lei.
    (2) Garanţia de bună execuţie trebuie să fie irevocabilă, necondiţionată, şi se va constitui prin:
    a) virament bancar, în cont R077TREZ7005005XXX014880 deschis la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti; sau
    b) instrumente de garantare emise în condiţiile legii, astfel:
    i. scrisori de garanţie emise de instituţii de credit bancare din România sau din alt stat; sau
    ii. scrisori de garanţie emise de instituţii financiare nebancare din România sau din alt stat; sau
    iii. asigurări de garanţii emise fie de societăţi de asigurare care deţin autorizaţii de funcţionare emise în România sau într-un alt stat membru al Uniunii Europene şi/sau care sunt înscrise în registrele publicate pe site-ul Autorităţii de Supraveghere Financiară, după caz, fie de societăţi de asigurare din state terţe prin sucursale autorizate în România de către Autoritatea de Supraveghere Financiară.



    8.3. (1) Achizitorul are dreptul de a emite pretenţii asupra garanţiei de bună execuţie, oricând pe parcursul îndeplinirii prezentului contract, în limita prejudiciului creat, în cazul în care prestatorul nu îşi îndeplineşte din culpa sa obligaţiile asumate prin prezentul contract.
    (2) Anterior emiterii unei pretenţii asupra garanţiei de bună execuţie, achizitorul are obligaţia de a notifica pretenţia atât prestatorului, cât şi emitentului instrumentului de garantare, precizând obligaţiile care nu au fost îndeplinite, precum şi modul de calcul al prejudiciului.
    (3) În situaţia executării garanţiei de bună execuţie, parţial sau total, prestatorul are obligaţia de a reîntregi garanţia în cauză raportat la restul rămas de executat.

    8.4. Achizitorul are obligaţia de a elibera/restitui garanţia de bună execuţie în cel mult 14 zile de la data îndeplinirii de către prestator a obligaţiilor asumate prin prezentul contract, dacă nu a ridicat până la acea dată pretenţii asupra ei.

    9. Obligaţiile prestatorului
    9.1. Prestatorul are obligaţia de a se asigura că unităţile sanitare publice sau private acreditate de către Agenţia Naţională de Transplant, pentru transplant de celule reproductive şi bancă celule reproductive, precum şi farmaciile partenere în Program îndeplinesc criteriile solicitate prevăzute de art. 20 şi art. 23 din Normele metodologice privind acordarea unui sprijin financiar prin intermediul "Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii".
    9.2. Prestatorul are obligaţia să încheie contracte cu farmaciile şi unităţile sanitare participante la Program şi care îndeplinesc criteriile menţionate mai sus.
    9.3. (1) Prestatorul are obligaţia să emită voucherul medicamente, în termen de 10 zile de la data primirii comenzii emise de achizitor, cu elemente de securizare specifice, precum şi să le livreze către beneficiar prin corespondenţă cu confirmare de primire, numai după ce a verificat că farmaciile au depus următoarele documente:
    1. Autorizaţia de funcţionare, în condiţiile legii;
    2. Dovada comercializării în ultimul an fiscal a următoarelor medicamente:
    e) Medicamente de stimulare: folitropina alfa, folitropina beta, folitropina delta, alfa-corifollitropina, menotropin, lutropina alfa şi combinaţii ale acestora, care se constituie ca şi Denumire Comună Internaţională de sine stătătoare, conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii;
    f) Medicamente de inhibiţie: triptorelinum, cetrorelix, ganirelix;
    g) Medicamente de declanşare: gonadotrofina corionica umană, gonadotropina corionica alfa, triptorelinum.
    h) Medicamente de susţinere: progesteron micronizat natural, progesteron formă injectabilă, preparate care conţin estrogen (estradiol) oral sau transdermic.


    (2) Prestatorul are obligaţia să verifice că farmaciile partenere comercializează medicamentele prevăzute la art. 20 din Normele metodologice în concordanţă cu înscrierile din Catalogul public naţional al preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman eliberate cu prescripţie medicală, aprobat de Ministerul Sănătăţii prin Ordinul nr. 368/2017 pentru aprobarea Normelor privind modul de calcul şi procedura de aprobare a preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Preţurile medicamentelor vor fi calculate ca fiind cel mult media aritmetică a preţurilor practicate de către farmacii în ultimele 6 luni, anterior participării la Program.
    (4) Prestatorul are obligaţia de a notifica în scris farmaciile privind includerea în cadrul Programului.
    (5) Prestatorul are obligaţia de a transmite MFTES lista farmaciilor partenere în Program.
    (6) Lista farmaciilor partenere în Program se afişează pe site-ul prestatorului, precum şi pe site-urile farmaciilor, putând fi actualizată ori de câte ori o nouă farmacie devine parteneră a Programului.

    9.4. (1) Prestatorul are obligaţia să emită voucherul proceduri medicale, în termen de 10 zile de la data primirii comenzii emise de achizitor, cu elemente de securizare specifice, precum şi să le livreze către beneficiar prin corespondenţă cu confirmare de primire, numai după ce a verificat că unităţile sanitare publice sau private acreditate de Agenţia Naţională de Transplant pentru transplant de celule reproductive şi bancă de celule reproductive, au depus următoarele documente:
    () Acreditarea valabilă pentru activitatea de bancă de celule reproductive (procesare, conservare, stocare şi distribuţie) şi transplant celule reproductive emisă în condiţiile legii;
    () Dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical, atât pentru unitatea sanitară, cât şi pentru personalul medico-sanitar angajat, valabilă la data includerii în Program, cu obligaţia de a o reînnoi pe toată perioada derulării Programului;
    () Dovada plăţii la zi a contribuţiei la Fondul pentru Asigurări Sociale de Sănătate şi a contribuţiei pentru concedii şi indemnizaţii, efectuată conform prevederilor legale;
    () Documente doveditoare prin care personalul medico-sanitar îşi exercită profesia în cadrul unităţii sanitare;

    (2) Pe durata derulării programului, personalul medic-sanitar din cadrul unităţii sanitare trebuie să deţină documente, care certifică exercitarea profesiei, conform reglementărilor legale în vigoare, după cum urmează:
    a) Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România;
    b) Certificat de competenţă sau atestat de studii complementare în domeniul tratamentului infertilităţii cuplului şi reproducerii umane asistate medical pentru medicii de specialitate obstetrică-ginecologie;
    c) Certificat de competenţă în domeniul embriologiei umane emis de o autoritate europeană - pentru embriologi, acreditată internaţional;
    d) Autorizaţia de liberă practică pentru personalul mediu sanitar;
    e) Certificatul de membru al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România pentru personalul mediu sanitar.

    (3) Prestatorul are obligaţia să notifice în scris unităţile sanitare privind includerea în cadrul Programului.
    (4) Lista unităţilor sanitare partenere în Program se afişează pe site-ul prestatorului, precum şi pe site-urile unităţilor sanitare, putând fi actualizată ori de câte o nouă unitate sanitară devine parteneră a Programului.
    (5) Unităţile sanitare incluse în lista unităţilor partenere au obligaţia afişării la sediul în care se realizează procedurile de fertilizare in vitro şi embriotransfer, precum şi pe pagina web proprie, a următoarelor informaţii:
    a) Lista personalului medical implicat în efectuarea procedurii în cadrul Programului;
    b) Listele de preţuri/tarifele legale pentru fiecare procedură în parte.

    (6) Preţurile procedurilor medicale vor fi calculate ca fiind cel mult media aritmetică a preţurilor ultimelor 6 luni, preţuri practicate de către unităţile sanitare selectate, anterior afilierii în prezentul Program.
    (7) Prestatorul are obligaţia de a solicita unităţilor sanitare partenere programului, până la data de 5 ale lunii în curs pentru luna precedentă, un centralizator cu beneficiarele care au finalizat procedurile medicale, dar care nu s-au materializat cu o sarcină, pe care îl va transmite Ministerului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse până la data de 10 ale lunii în curs.
    (8) Prestatorul are obligaţia, la solicitarea achizitorului, de a înceta parteneriatul cu farmaciile şi unităţile sanitare în situaţia în care aceştia percep de la beneficiari taxe pentru servicii care nu intră în sfera medicală sau au o conduită juridică ce aduce atingere gravă imaginii Programului.

    9.5. Decontarea cheltuielilor
    9.5.1. Pentru decontarea cheltuielilor tratamentului medicamentos pentru stimulare ovariană, pentru care se acordă un voucher pe suport de hârtie în valoare de 5.000 lei, denumit voucher medicamente, fluxul este următorul:

    (1) Farmacia transmite prestatorului până la data de 5 a lunii în curs pentru luna precedentă, formularul de decont al tratamentului medicamentos eliberat, o copie a facturii, o copie a formularului de prescripţie medicală semnat de beneficiară şi o copie a cărţii de identitate a acesteia;

    (2) În cazul în care farmaciile partenere nu transmit documentele menţionate la alin. (1) în maxim 5 zile calendaristice de la data de expirare a valabilităţii voucherelor, aceştia vor pierde dreptul la decontarea voucherelor medicamente;

    (3) Până la data de 10 a lunii în curs pentru luna precedentă, prestatorul transmite către MFTES un centralizator asumat cu beneficiari/farmacie, însoţit de toate documentele justificative, factura emisă de acesta în e-factură împreună cu decontul/beneficiar detaliat;

    (4) În situaţia în care voucherul medicamente nu a fost decontat integral în cursul exerciţiului financiar bugetar al anului în care a fost emis voucherul, sumele rămase necheltuite se pot folosi până la data de expirare a acestuia în limita creditelor de angajament şi a creditelor bugetare, aprobate cu această destinaţie.

    (5) MFTES verifică realitatea, regularitatea şi legalitatea documentelor privind decontul pentru fiecare beneficiar, acordă "bun de plată" şi viza CFPP pe baza procesului verbal de recepţie cantitativă şi calitativă întocmit de direcţia de specialitate a MFTES.

    (6) MFTES întocmeşte cererea de plată în vederea solicitării sumelor aprobate de ordonatorul de credite, care stă la baza acordării sprijinului financiar.

    9.5.2. Pentru decontarea cheltuielilor pentru intervenţia medicală specifică pentru care se acordă un voucher pe suport de hârtie în valoare de 10.000 lei, denumit voucher proceduri medicale, fluxul este următorul:

    (1) Unitatea sanitară parteneră în Program cu care prestatorul are contract, înaintează lunar până la data de 5 a lunii în curs pentru luna precedentă, centralizatorul asumat cu beneficiari/unitate sanitară, însoţit de toate documentele justificative, precum şi factura cu decontul/beneficiar detaliat;

    (2) Până la data de 10 a lunii în curs pentru luna precedentă, prestatorul transmite către MFTES un centralizator asumat al documentelor justificative, potrivit modelului prevăzut în Anexa nr. 4 la Normele metodologice şi factura emisă de acesta în e-factură;

    (3) În situaţia în care în Etapa 2 voucherul proceduri medicale nu a fost decontat integral în cursul exerciţiului financiar bugetar al anului în care a fost emis voucherul, sumele rămase necheltuite se pot folosi până la data de expirare a acestuia în limita creditelor de angajament şi a creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie;

    (4) În cazul în care unităţile partenere nu transmit documentele menţionate la alin. (1) în maxim 5 zile calendaristice de la data de expirare a valabilităţii voucherelor, aceştia vor pierde dreptul la decontarea voucherelor proceduri medicale.

    (5) MFTES verifică realitatea, regularitatea şi legalitatea documentelor privind decontul pentru fiecare beneficiar, acordă "bun de plată" şi viza CFPP pe baza procesului verbal de recepţie cantitativă şi calitativă întocmit de direcţia de specialitate a MFTES.

    (6) MFTES întocmeşte cererea de plată în vederea solicitării sumelor aprobate de ordonatorul de credite, care stă la baza acordării sprijinului financiar.


    9.6. Prestatorul se obligă să despăgubească achizitorul împotriva oricăror daune-interese pentru nerespectarea obligaţiilor contractuale şi a prevederilor caietului de sarcini.
    9.7. În situaţia în care, în termen de şase luni de la înscrierea în Program, beneficiarul nu a utilizat voucherele, prestatorul se obligă să înştiinţeze în scris achizitorul cu privire acest fapt.

    10. Obligaţiile achizitorului
    10.1. Achizitorul se obligă să achiziţioneze, respectiv să cumpere serviciile prestate şi să plătească preţul convenit în prezentul contract, în baza procesului-verbal de recepţie calitativă şi cantitativă a serviciilor.
    10.2. Achizitorul se obligă să recepţioneze serviciile în baza procesului-verbal de recepţie cantitativă şi calitativă, în termenele convenite.
    10.3. Achizitorul se obligă:
    a) să transmită comenzile de vouchere însoţite de centralizatorul solicitanţilor eligibili, aprobat de ordonatorul de credite, cu furnizarea tuturor informaţiilor necesare pentru emiterea voucherelor: datele privind MFTES cu elemente de securizare, tipul de voucher (voucher medicamente, respectiv voucher proceduri medicale), valoarea nominală unitară a acestora (5.000 lei pentru voucherele medicamente, 10.000 lei pentru voucherele proceduri medicale), numărul de vouchere pentru fiecare categorie;
    b) să achite contravaloarea serviciilor aferente acestor comenzi, în termen de 30 de zile de la primirea facturilor de la prestator, în conformitate cu prezentul contract şi în limita creditelor de angajament şi a creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie;
    c) să verifice realitatea, regularitatea şi legalitatea documentelor privind decontul pentru fiecare beneficiar în parte, să acorde "bun de plată" şi viza CFPP după efectuarea recepţiei voucherelor/serviciilor prestate de către prestator, în baza procesului verbal de recepţie cantitativă şi calitativă întocmit de direcţia de specialitate a MFTES;
    d) să aducă la cunoştinţa prestatorului furtul voucherelor, deteriorarea, pierderea, distrugerea acestora, în termen de 24 de ore de la data constatării;
    e) să publice pe pagina web www.mfamilie.gov.ro scopurile în care pot fi utilizate voucherele şi interdicţiile în utilizarea acestora, lista cu partenerii la care pot fi utilizate voucherele, criteriile pentru selecţia farmaciilor şi a unităţilor sanitare publice şi private, precum şi Normele metodologice.


    11. Recepţie, inspecţii şi teste
    11.1. Achizitorul, prin personalul desemnat în baza ordinului emis de ordonatorul de credite, are dreptul de a verifica prestarea serviciilor pentru a controla conformitatea lor cu specificaţiile din propunerea tehnică şi caietul de sarcini.

    12. Modalităţi de plată
        12.1.

    (1) Prestatorul va emite factura electronică prin sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura, conform prevederilor Legii nr. 139/2022 pentru aprobarea O.U.G. nr. 120/2021.

    (2) Achizitorul va efectua plata către prestator după semnarea procesului-verbal de recepţie cantitativă şi calitativă a produselor livrate, conform prevederilor art. 52 alin. (5) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de 30 zile de la data la care factura electronică este disponibilă acestuia pentru descărcare din sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura, în limita creditelor de angajament şi bugetare alocate cu această destinaţie.


    13. Amendamente
    13.1. Părţile au dreptul, pe durata îndeplinirii prezentului contract, de a conveni modificarea clauzelor contractuale, prin act adiţional, în condiţiile legii, numai în cazul apariţiei unor circumstanţe care lezează interesele comerciale legitime ale acestora şi care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului.

    14. Sancţiuni pentru neîndeplinirea culpabilă a obligaţiilor
    14.1. În cazul în care prestatorul, din vina sa exclusivă, nu îşi împlineşte la termen obligaţiile asumate prin prezentul contract, sau le îndeplineşte necorespunzător, atunci achizitorul are dreptul de a percepe dobânda legală penalizatoare prevăzută la art. 3 alin. (2^1) din O.G. nr. 13/2011 privind dobânda legală remuneratorie şi penalizatoare pentru obligaţii băneşti, precum şi pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale în domeniul bancar, cu modificările şi completările ulterioare. Dobânda se aplică la valoarea serviciilor neprestate sau prestate necorespunzător pentru fiecare zi de întârziere, dar nu mai mult de valoarea contractului.
    14.2. În cazul în care achizitorul, din vina sa exclusivă, nu îşi onorează obligaţia de plată a facturii în termenul prevăzut la art. 12.1. alin. (2) din prezentul contract, prestatorul are dreptul de a solicita plata dobânzii legale penalizatoare aplicată la valoarea plăţii neefectuate, în conformitate cu prevederile art. 8 din Legea nr. 72/2013 privind măsurile pentru combaterea întârzierii în executarea obligaţiilor de plată a unor sume de bani rezultând din contracte încheiate între profesionişti şi între aceştia şi autorităţi contractante, dar nu mai mult decât valoarea contractului.

    15. Încetarea Contractului. Rezilierea Contractului
    15.1. Prezentul contract încetează în următoarele situaţii:
    a) prin executarea de către ambele părţi a tuturor obligaţiilor ce le revin conform prezentului contract şi legislaţiei aplicabile;
    b) prin acordul de voinţă al părţilor consemnat în scris şi cu o notificare lege prealabilă, cu confirmare de primire, cu 10 zile înainte de data încetării;
    c) prin reziliere, în cazul în care una din părţi nu îşi execută sau execută necorespunzător obligaţiile contractuale.

    15.2. În situaţia rezilierii din cauza neexecutării ori executării parţiale de către prestator a obligaţiilor contractuale, acesta va datora achizitorului daune-interese cu titlu de clauză penală în cuantum egal cu valoarea obligaţiilor contractuale neîndeplinite.
    15.3. Prezentul contract se reziliază de drept, fără a mai fi necesară punerea în întârziere a prestatorului, fără încuviinţarea vreunei instanţe judecătoreşti şi/sau arbitrale şi fără a mai fi necesară îndeplinirea vreunei formalităţi prealabile, dacă:
    a. Prestatorul se află în procedură de faliment, dispusă de către instanţă, printr-o sentinţă irevocabilă;
    b. Prestatorul nu îşi îndeplineşte obligaţiile contractuale asumate, deşi a fost notificat de către achizitor;
    c. Prestatorul a fost condamnat pentru o infracţiune în legătură cu exercitarea profesiei printr-o hotărâre judecătorească definitivă ori se află în culpă profesională gravă, ce poate fi dovedită prin orice mijloc de probă justificat de către achizitor;
    d. Se constată apariţia oricărei alte incapacităţi legale care să împiedice executarea contractului.

    15.4. (1) Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţi, în mod culpabil, dă dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese cu titlu de clauză penală în cuantum egal cu valoarea obligaţiilor contractuale neexecutate.
    (2) Rezilierea se va notifica în scris părţii contractante cu cel puţin 10 zile anterior datei în care contractul se reziliază de drept. Rezilierea devine operaţională de la data confirmării de primire a acesteia.
    (3) Achizitorul va avea, până la data rezilierii, aceleaşi obligaţii de plată prevăzute în contract.

    15.5. Rezilierea prezentului contract nu va avea niciun efect asupra obligaţiilor deja scadente între părţile contractante.
    15.6. Achizitorul îşi rezervă dreptul de a denunţa unilateral contractul în cel mult 10 zile de la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii acestuia şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în aşa măsură încât îndeplinirea contractului ar fi contrară interesului public. În acest caz, prestatorul va pretinde numai plata corespunzătoare pentru serviciile prestate până la denunţarea unilaterală a contractului.
    15.7. Fără a aduce atingere dispoziţiilor dreptului comun privind încetarea contractului sau dreptului achizitorului de a solicita constatarea nulităţii absolute a acestuia în conformitate cu dispoziţiile dreptului comun, achizitorul are dreptul de a denunţa unilateral contractul în perioada de valabilitate a acestuia în una dintre următoarele situaţii:
    a) Prestatorul se afla, la momentul atribuirii contractului, în una dintre situaţiile care ar fi determinat excluderea sa din procedura de atribuire, conform legislaţiei în vigoare;
    b) Contractul nu ar fi trebuit să fie atribuit prestatorului având în vedere o încălcare gravă a obligaţiilor care rezultă din legislaţia europeană relevantă şi care a fost constatată printr-o decizie a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene;
    c) În cazul modificării contractului în alte condiţii decât cele prevăzute de prevederile legale în vigoare.


    16. Forţa majoră
    16.1. Forţa majoră exonerează de răspundere părţile în cazul neexecutării parţiale sau totale a obligaţiilor asumate prin prezentul contract, în conformitate cu prevederile art 1351 din Codul Civil.

    17. Soluţionarea litigiilor
    17.1. Achizitorul şi prestatorul vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea contractului.

    18. Cesiunea
    18.1. În prezentul contract nu este permisă cesiunea.

    19. Limba care guvernează Contractul
    19.1. Limba care guvernează Contractul este limba română.

    20. Comunicări
    20.1. În interesul prezentului contract, orice notificare/comunicare între părţi va fi considerată valabil îndeplinită dacă va fi transmisă celeilalte părţi în scris, cu confirmare de primire.
    20.3. Comunicările/notificările verbale nu vor fi luate în considerare de niciuna dintre părţi dacă nu sunt consemnate în scris.
    20.4. Adresele la care se transmit comunicările sunt:

┌──────────────────┬───────────────────┐
│Pentru Achizitor: │Pentru Prestator: │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Adresa: │Adresa: │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Telefon/Fax: │Telefon/Fax: │
├──────────────────┼───────────────────┤
│E-mail: │E-mail: │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Persoana de │Persoana de │
│contact: │contact: │
└──────────────────┴───────────────────┘



    21. Legea aplicabilă Contractului
        Contractul va fi interpretat conform legilor din România.

    22. Dispoziţii finale
    22.1. Prin semnarea prezentului contract, părţile confirmă fără echivoc că au luat la cunoştinţă de conţinutul tuturor clauzelor şi declară că le acceptă în mod expres.
    22.2. Părţile se obligă că toate datele cu caracter personal colectate şi utilizate reciproc în vederea executării prezentului contract vor fi prelucrate cu respectarea prevederilor Regulamentului UE nr. 679/2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi legislaţiei secundare aplicabile, exclusiv în scopul executării contractului, astfel încât prelucrarea să asigure protecţia drepturilor vizate, indiferent dacă acestea aparţin semnatarilor, persoanelor de contact, angajaţi sau colaboratori ai fiecăreia dintre părţi.

        Prezentul contract a fost încheiat azi, ........, în 3 (trei) exemplare originale de valoare juridică egală, din care 2 (două) exemplare pentru Achizitor şi 1 (unu) exemplar pentru Prestator.

┌───────────────────┬───────────────────┐
│Achizitor, │Prestator, │
└───────────────────┴───────────────────┘


                                            -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016