Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ANEXE din 17 octombrie 2023  privind organizarea şi funcţionarea la Banca Naţională a României a Centralei Incidentelor de Plăţi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ANEXE din 17 octombrie 2023 privind organizarea şi funcţionarea la Banca Naţională a României a Centralei Incidentelor de Plăţi

EMITENT: Banca Naţională a României
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 991 bis din 1 noiembrie 2023
──────────
    Conţinute de REGULAMENTUL nr. 7 din 17 octombrie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 991 din 1 noiembrie 2023.
──────────
    ANEXA 1

                                 CERERE DE ACCES LA CIP
    1. PERSOANA DECLARANTĂ

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Denumire │
│............................................................................ │
│Cod .................................... │
│Adresa │
│.................................................................................│
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    2. PERSOANE ACREDITATE

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nume ..................................................... Prenume │
│.......................................................... │
│Funcţia ................................................... Telefon │
│............................................................. │
│E - mail │
│..............................................................................│
│Drepturi: depline [ ]de consultare [ ] │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    3. UTILIZATOR GENERIC [ ]

┌────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nume ..................................................... │
│Prenume │
│......................................................... │
│Telefon │
│............................................................│
│E - mail │
│............................................................│
└────────────────────────────────────────────────────────────┘


    4. CEREREA DE ACCES LA CIP se transmite la BNR

┌──────────────────────────────────────┐
│în format electronic* [ ] letric** [ ]│
└──────────────────────────────────────┘

        *) Se transmite direcţiei din cadrul BNR care coordonează activitatea CIP, cu semnătura electronică calificată a conducătorului persoanei declarante (fără semnătura olografă).
        **) Se transmite cu scrisoare oficială direcţiei din cadrul BNR care coordonează activitatea CIP, cu semnătura olografă a conducătorului persoanei declarante.

                            Conducerea persoanei declarante
                                     Nume, prenume
                                  MODUL DE COMPLETARE
        Zona 1 - PERSOANA DECLARANTĂ
        Rubrica "Denumire"
        Se completează cu denumirea completă a persoanei declarante care solicită accesul la CIP.

        Rubrica "Cod"
        Se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante care solicită accesul la CIP.

        Rubrica "Adresa"
        Se completează cu adresa persoanei declarante.


        Zona 2 - PERSOANE ACREDITATE
        Rubricile "Nume" şi "Prenume"
        Se completează cu numele şi prenumele persoanei acreditate.

        Rubrica "Funcţia"
        Se completează cu funcţia deţinută de persoana acreditată în cadrul persoanei declarante.

        Rubricile "Telefon şi E-mail"
        Se completează cu numărul de telefon şi adresa de e-mail, de serviciu, ale persoanei acreditate.

        Rubrica "Drepturi"
        Se completează prin marcarea câmpului:
    a) "depline" - pentru persoanele acreditate care au dreptul să transmită şi să recepţioneze informaţii privind incidentele de plăţi;
    b) "de consultare" - pentru persoanele care au numai drepturi de consultare a bazei de date a CIP.



        Zona 3 - UTILIZATOR GENERIC
        Se completează în cazul în care persoana declarantă solicită crearea unui utilizator generic pentru consultarea bazei de date a CIP.
        Rubricile "Nume" şi "Prenume"
        Se completează cu numele şi prenumele persoanei care va gestiona parola acestui utilizator.

        Rubricile "Telefon şi E-mail"
        Se completează cu numărul de telefon şi adresa de e-mail, de serviciu, ale persoanei care va gestiona parola acestui utilizator.


        Zona 4 - Se selectează modalitatea prin care CEREREA DE ACCES LA CIP se transmite la BNR.
        Rubrica "Conducerea persoanei declarante"
        Se completează cu semnătura electronică calificată a conducătorului persoanei declarante, în cazul în care Cererea de acces la CIP se transmite, în format electronic, direcţiei din cadrul BNR care coordonează activitatea CIP.
        Se completează cu numele, prenumele şi semnătura olografă a unei persoane din conducerea persoanei declarante, în cazul în care Cererea de acces la CIP se transmite cu scrisoare oficială direcţiei din cadrul BNR care coordonează activitatea CIP.



    ANEXA 2

                Fluxul informaţional al Centralei Incidentelor de Plăţi
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 3

    [F3A]
                 FORMULAR DE RAPORTARE A REFUZURILOR BANCARE CU CECURI
        Cod persoana declarantă ..............

┌────┬──────┬────────┬───────────┬───────────────────────────────────────────────────┬────────┬────────────┬──────────┬─────┐
│ │ │ │ │Informaţii despre cec │ │ │ │Motiv│
│ │ │Data │Cod instit.├───────┬─────────┬─────┬───┬────────┬─────┬────────┤Denumire│Cod │Denumire │(e) │
│Nr. │Nr. │emiterii│credit a │Tip cec│Tip cec │ │ │Data │Suma │Suma │obligat │identificare│beneficiar│refuz│
│crt.│cerere│cererii │obligatului│la │la │Serie│Nr.│emiterii│de │refuzată│la plată│obligat la │/ ultimul │la │
│ │ │ │la plată │origine│momentul │cec │cec│cecului │plată│(lei) │ │plată │giratar │plată│
│ │ │ │ │ │refuzului│ │ │ │(lei)│ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────────┼───────────┼───────┼─────────┼─────┼───┼────────┼─────┼────────┼────────┼────────────┼──────────┼─────┤
│(0) │(1) │(2) │(3) │(4) │(5) │(6) │(7)│(8) │(9) │(10) │(11) │(12) │(13) │(14) │
├────┼──────┼────────┼───────────┼───────┼─────────┼─────┼───┼────────┼─────┼────────┼────────┼────────────┼──────────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────┴────────┴───────────┴───────┴─────────┴─────┴───┴────────┴─────┴────────┴────────┴────────────┴──────────┴─────┘

                                   MOD DE COMPLETARE
                                     Formularul F3A
        Rubrica "Cod persoană declarantă" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante care transmite la CIP "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu cecuri".
        Rubrica 0 - "Nr. crt." se completează cu numărul de ordine al liniei din formular.
        Rubrica 1 - "Nr. cerere" se completează cu numărul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.
        Rubrica 2 - "Data emiterii cererii" se completează cu data la care se emite formularul.
        Rubrica 3 - "Cod instituţie de credit a obligatului la plată" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României instituţiei de credit trase.
        Rubrica 4 - "Informaţii despre cec - tip cec la origine" se completează cu tipul cecului la momentul tipăririi acestuia.
        Rubrica 5 - "Informaţii despre cec - tip cec la momentul refuzului" se completează tipul cecului la momentul declarării acestuia ca refuz bancar.
        Rubrica 6 - "Informaţii despre cec - serie cec" se completează cu seria cecului.
        Rubrica 7 - "Informaţii despre cec - nr. cec" se completează cu numărul cecului.
        Rubrica 8 - "Informaţii despre cec - data emiterii cecului" se completează cu data înscrisă pe cec la rubrica "la data".
        Rubrica 9 - "Informaţii despre cec - suma de plată" se completează cu suma de plată, exprimată în cifre.
        Rubrica 10 - "Informaţii despre cec - suma refuzată" se completează cu suma refuzată, exprimată în cifre.
        Rubrica 11 - "Denumire obligat la plată" se completează cu numele sau denumirea completă a obligatului la plată - trăgătorul.
        Rubrica 12 - "Cod identificare obligat la plată" se completează astfel:
    a) în cazul persoanelor juridice/altor entităţi rezidente, cu codul unic de înregistrare/codul de identificare fiscală
    b) în cazul persoanelor fizice rezidente, cu codul numeric personal
    c) în cazul persoanelor juridice/altor entităţi nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent
    d) în cazul persoanelor fizice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent.

        Rubrica 13 - "Denumire beneficiar/ultimul giratar" se completează cu numele sau denumirea completă a beneficiarului/ultimului giratar al cecului care este refuzat la plată.
        Rubrica 14 - "Motiv(e) de refuz" se completează unul sau mai multe dintre codurile de motive de refuz la plată al cecului respectiv. Completarea codului motivului de refuz la plată:
        ● "cec refuzat la plată din lipsă totală de disponibil, în cazul prezentării la plată înainte de expirarea termenului de prezentare" sau
        ● "cec refuzat la plată din lipsă parţială de disponibil, în cazul prezentării la plată înainte de expirarea termenului de prezentare" sau
        ● "cec refuzat la plată din lipsă totală sau parţială de disponibil, în cazul prezentării la plată după expirarea termenului de prezentare"
    se face în funcţie de data prezentării la plată a cecului.

    [F3B]
                      FORMULAR DE RAPORTARE A REFUZURILOR BANCARE
                                       CU CAMBII
        Cod persoana declarantă ..............

┌────┬──────┬────────┬───────────┬───────────────────────────────────────────────┬────────┬────────────┬────────┬────────────┬──────────┬─────┐
│ │ │ │ │Informaţii despre cambie │ │ │ │ │ │Motiv│
│ │ │Data │Cod instit.├──────┬──────┬────────┬─────────┬─────┬────────┤Denumire│Cod │ │Cod │Denumire │(e) │
│Nr. │Nr. │emiterii│credit a │ │ │Data │ │Suma │Suma │obligat │identificare│Denumire│identificare│beneficiar│refuz│
│crt.│cerere│cererii │obligatului│Serie │Nr. │emiterii│Data │de │refuzată│la plată│obligat la │trăgător│trăgător │/ ultimul │la │
│ │ │ │la plată │cambie│cambie│cambiei │scadenţei│plată│(lei) │ │plată │ │ │giratar │plată│
│ │ │ │ │ │ │ │ │(lei)│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────────┼───────────┼──────┼──────┼────────┼─────────┼─────┼────────┼────────┼────────────┼────────┼────────────┼──────────┼─────┤
│(0) │(1) │(2) │(3) │(4) │(5) │(6) │(7) │(8) │(9) │(10) │(11) │(12) │(13) │(14) │(15) │
├────┼──────┼────────┼───────────┼──────┼──────┼────────┼─────────┼─────┼────────┼────────┼────────────┼────────┼────────────┼──────────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────┴────────┴───────────┴──────┴──────┴────────┴─────────┴─────┴────────┴────────┴────────────┴────────┴────────────┴──────────┴─────┘

                                   MOD DE COMPLETARE
                                     Formularul F3B
        Rubrica "Cod persoană declarantă" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante care transmite la CIP "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu cambii".
        Rubrica 0 - "Nr. crt." se completează cu numărul de ordine al liniei din formular.
        Rubrica 1 - "Nr. cerere" se completează cu numărul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.
        Rubrica 2 - "Data emiterii cererii" se completează cu data la care se emite formularul.
        Rubrica 3 - "Cod instituţie de credit a obligatului la plată" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României instituţiei de credit a trasului acceptant.
        Rubrica 4 - "Informaţii despre cambie - serie cambie" se completează cu seria cambiei.
        Rubrica 5 - "Informaţii despre cambie - nr. cambie" se completează cu numărul cambiei.
        Rubrica 6 - "Informaţii despre cambie - data emiterii" se completează cu data la care a fost emisă cambia.
        Rubrica 7 - "Informaţii despre cambie - data scadenţei" se completează cu data la care cambia este scadentă.
        Rubrica 8 - "Informaţii despre cambie - suma de plată" se completează cu suma de plată, exprimată în cifre.
        Rubrica 9 - "Informaţii despre cambie - suma refuzată" se completează cu suma refuzată, exprimată în cifre.
        Rubrica 10 - "Denumire obligat la plată" se completează cu numele sau denumirea completă a obligatului la plată - trasul acceptant.
        Rubrica 11 - "Cod identificare obligat la plată" se completează astfel:
    a) în cazul persoanelor juridice/altor entităţi rezidente, cu codul unic de înregistrare/codul de identificare fiscală
    b) în cazul persoanelor fizice rezidente, cu codul numeric personal
    c) în cazul persoanelor juridice/altor entităţi nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent
    d) în cazul persoanelor fizice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent.

        Rubrica 12 - "Denumire trăgător" se completează cu numele sau denumirea completă a trăgătorului.
        Rubrica 13 - "Cod identificare trăgător" se completează astfel:
    a) în cazul persoanelor juridice/altor entităţi rezidente, cu codul unic de înregistrare/codul de identificare fiscală
    b) în cazul persoanelor fizice rezidente, cu codul numeric personal
    c) în cazul persoanelor juridice/altor entităţi nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent
    d) în cazul persoanelor fizice nerezidente, cu codul ţării, de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent.

        Rubrica 14 - "Denumire beneficiar/ultimul giratar" se completează cu numele sau denumirea completă a beneficiarului/ultimului giratar al cambiei care este refuzată la plată.
        Rubrica 15 - "Motiv(e) de refuz" se completează unul sau mai multe dintre codurile de motive de refuz la plată a cambiei respective. Completarea codului motivului de refuz la plată:
        ● "cambie cu scadenţa la vedere, refuzată la plată din lipsă totală de disponibil, în cazul prezentării la plată în termen" sau
        ● "cambie cu scadenţă la vedere, refuzată la plată din lipsă parţială de disponibil, în cazul prezentării la plată în termen" sau
        ● "cambie cu scadenţă la un anume timp de la vedere, la un anume timp de la data emiterii sau la o dată fixă, refuzată la plată din lipsă totală de disponibil, în cazul prezentării la plată la termen" sau
        ● "cambie cu scadenţă la un anume timp de la vedere, la un anume timp de la data emiterii sau la o dată fixă, refuzată la plată din lipsă parţială de disponibil, în cazul prezentării la plată la termen" sau
        ● "cambie refuzată la plată din lipsă totală sau parţială de disponibil, în cazul prezentării la plată după expirarea termenului de prezentare"
    se face în funcţie de data prezentării la plată a cambiei.

    [F3C]
                      FORMULAR DE RAPORTARE A REFUZURILOR BANCARE
                                   CU BILETE LA ORDIN
        Cod persoana declarantă ..............

┌────┬──────┬────────┬───────────┬──────────────────────────────────────────────┬────────┬────────────┬──────────┬─────┐
│ │ │ │ │Informaţii despre bilet la ordin │ │ │ │Motiv│
│ │ │Data │Cod instit.├─────┬─────┬─────────┬─────────┬─────┬────────┤Denumire│Cod │Denumire │(e) │
│Nr. │Nr. │emiterii│credit a │Serie│Nr. │Data │ │Suma │Suma │obligat │identificare│beneficiar│refuz│
│crt.│cerere│cererii │obligatului│bilet│bilet│emiterii │Data │de │refuzată│la plată│obligat la │/ ultimul │la │
│ │ │ │la plată │la │la │biletului│scadenţei│plată│(lei) │ │plată │giratar │plată│
│ │ │ │ │ordin│ordin│la ordin │ │(lei)│ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────────┼───────────┼─────┼─────┼─────────┼─────────┼─────┼────────┼────────┼────────────┼──────────┼─────┤
│(0) │(1) │(2) │(3) │(4) │(5) │(6) │(7) │(8) │(9) │(10) │(11) │(12) │(13) │
├────┼──────┼────────┼───────────┼─────┼─────┼─────────┼─────────┼─────┼────────┼────────┼────────────┼──────────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────┴────────┴───────────┴─────┴─────┴─────────┴─────────┴─────┴────────┴────────┴────────────┴──────────┴─────┘

                                   MOD DE COMPLETARE
                                     Formularul F3C
        Rubrica "Cod persoană declarantă" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante care transmite la CIP "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu bilete la ordin".
        Rubrica 0 - "Nr. crt." se completează cu numărul de ordine al liniei din formular.
        Rubrica 1 - "Nr. cerere" se completează cu numărul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.
        Rubrica 2 - "Data emiterii cererii" se completează cu data la care se emite formularul.
        Rubrica 3 - "Cod instituţie de credit a obligatului la plată" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României instituţiei de credit a subscriitorului.
        Rubrica 4 - "Informaţii despre bilet la ordin - serie bilet la ordin" se completează cu seria biletului la ordin.
        Rubrica 5 - "Informaţii despre bilet la ordin - nr. bilet la ordin" se completează cu numărul biletului la ordin.
        Rubrica 6 - "Informaţii despre bilet la ordin - data emiterii" se completează cu data la care a fost emis biletul la ordin.
        Rubrica 7 - "Informaţii despre bilet la ordin - data scadenţei" se completează cu data la care biletul la ordin este scadent.
        Rubrica 8 - "Informaţii despre bilet la ordin - suma de plată" se completează cu suma de plată, exprimată în cifre.
        Rubrica 9 - "Informaţii despre bilet la ordin - suma refuzată" se completează cu suma refuzată, exprimată în cifre.
        Rubrica 10 - "Denumire obligat la plată" se completează cu numele sau denumirea completă a obligatului la plată - subscriitorul.
        Rubrica 11 - "Cod identificare obligat la plată" se completează astfel:
    a) în cazul persoanelor juridice/altor entităţi rezidente, cu codul unic de înregistrare/codul de identificare fiscală
    b) în cazul persoanelor fizice rezidente, cu codul numeric personal
    c) în cazul persoanelor juridice/altor entităţi nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent
    d) în cazul persoanelor fizice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent.

        Rubrica 12 - "Denumire beneficiar/ultimul giratar" se completează cu numele sau denumirea completă a beneficiarului/ultimului giratar al biletului la ordin care este refuzat la plată.
        Rubrica 13 - "Motiv(e) de refuz" se completează unul sau mai multe dintre codurile de motive de refuz la plată al biletului la ordin respectiv. Completarea codului motivului de refuz la plată:
        ● "bilet la ordin cu scadenţă la vedere, refuzat la plată din lipsă totală de disponibil, în cazul prezentării la plată în termen" sau
        ● "bilet la ordin cu scadenţă la vedere, refuzat la plată din lipsă parţială de disponibil, în cazul prezentării la plată în termen" sau
        ● "bilet la ordin cu scadenţă la un anume timp de la vedere, la un anume timp de la data emiterii sau la o dată fixă, refuzat la plată din lipsă totală de disponibil, în cazul prezentării la plată la termen" sau
        ● "bilet la ordin cu scadenţă la un anume timp de la vedere, la un anume timp de la data emiterii sau la o dată fixă, refuzat la plată din lipsă parţială de disponibil, în cazul prezentării la plată la termen" sau
        ● "bilet la ordin refuzat la plată din lipsă totală sau parţială de disponibil, în cazul prezentării la plată după expirarea termenului de prezentare"
    se face în funcţie de data prezentării la plată a biletului la ordin.

                         CERERE DE ÎNSCRIERE A REFUZULUI BANCAR
                                     PRIVIND CECUL
    Nr. .........[][][][][][][][]
    (data emiterii cererii)
    [3A]

┌──────────────────────────────────────┐
│Loc rezervat luării în evidenţă la CIP│
│Nr. CIP ......................... │
└──────────────────────────────────────┘


┌─────────────────────────────────────────────────┐
│1. PERS. DECLARANTĂ │
│.................................................│
│Cod ................................... │
└─────────────────────────────────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│2. INSTITUŢIA DE CREDIT TRASĂ .......................... Cod │
│................................ │
├─────────────────────────────┬──────────────┬─────────────────────────────────────────┤
│Tip cec la origine: │[ ] Cec simplu│[ ] Cec barat │
├─────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Tip cec la momentul refuzului│[ ] cec simplu│[ ] cec barat │
│ │[ ] cec barat │ │
├─────────────────────────────┴──────────────┴┬───────────────────────────────────────┬┤
│CEC Seria .......... Nr. │Suma de plată (lei) ││
│.......................... │ ││
├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼┤
│Data emiterii [][][][][][][][] │Suma refuzată (lei) ││
├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┴┤
│TRĂGĂTOR │BENEFICIAR/ │
│.............................................│Ultimul GIRATAR │
│CUI/CIF/CNP/Cod nerezident │........................................│
│....................... │ │
├─────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────┤
│3. MOTIVUL REFUZULUI LA PLATĂ: │
├─────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┤
│[ ] cec refuzat la plată pentru că a fost │ │
│emis fără autorizarea trasului *) │[ ] la data emiterii cecului semnătura │
│[ ]cec refuzat la plată din lipsă totală de │nu corespunde cu specimenul │
│disponibil, în cazul prezentării la plată │[ ] interzicerea plăţii de către │
│înainte de expirarea termenului de prezentare│trăgător, în cazul prezentării la plată │
│*) │după expirarea termenului de prezentare │
│[ ]cec refuzat la plată din lipsă parţială de│[ ] cec refuzat la plată din lipsă │
│disponibil, în cazul prezentării la plată │totală sau parţială de disponibil, în │
│înainte de expirarea termenului de prezentare│cazul prezentării la plată după │
│*) │expirarea termenului de prezentare │
│[ ] cec refuzat la plată pentru că a fost │[ ] insolvenţa trăgătorului │
│emis cu dată falsă *) │[ ] poprire sau alte măsuri de │
│[ ] cec refuzat la plată pentru că a fost │indisponibilizare, conform legii │
│emis de un trăgător aflat în interdicţie │[ ] cecul aparţine unui tiraj de │
│bancară *) │instrumente neautorizat de BNR │
│[ ] falimentul trăgătorului │ │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────┤
│4. (Zona 1) INTERDICŢIA BANCARĂ DE A EMITE │(Zona 2) │
│CECURI │Interdicţie bancară suspendată în data │
│Trăgătorul este declarat de instituţia │de ........ │
│noastră de credit în interdicţie bancară │Interdicţie bancară reluată în data de │
│în perioada [][][][][][][][] – [][][][][][][]│............ │
│[] │ │
├─────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────┤
│5. Înregistrarea incidentului de plată minor cu cec a fost suspendată în data │
│de ........ │
│Înregistrarea incidentului de plată minor cu cec a fost reactivată în data de │
│........... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

        *) Se completează şi paragraful 4. Aceste incidente de plăţi majore cu cecuri determină înscrierea automată a obligatului la plată în Fişierul Naţional al Persoanelor cu Risc.
                                   MOD DE COMPLETARE
    (3A)
        La rubrica "Nr." şi "data emiterii cererii" se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu cecuri" (F3A).
        Paragraful "Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.
        În paragrafele "1." - "3." se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu cecuri" (F3A).
        Pentru completarea motivelor de refuz la plată "insolvenţa trăgătorului", respectiv "falimentul trăgătorului" se vor avea în vedere prevederile legale.
        Paragraful "4." (Zona 1) se completează numai dacă unul din motivele refuzului la plată este: "cec refuzat la plată pentru că a fost emis fără autorizarea trasului", "cec refuzat la plată din lipsă totală de disponibil, în cazul prezentării la plată înainte de expirarea termenului de prezentare", "cec refuzat la plată din lipsă parţială de disponibil, în cazul prezentării la plată înainte de expirarea termenului de prezentare", "cec refuzat la plată pentru că a fost emis cu dată falsă" sau "cec refuzat la plată pentru că a fost emis de un trăgător aflat în interdicţie bancară", caz în care se va completa şi perioada de interdicţie bancară de un an, începând cu data înregistrării la CIP a incidentului de plată major.
        Paragraful "4." (Zona 2) se completează în situaţia în care interdicţia bancară a fost suspendată sau reluată în baza unor hotărâri judecătoreşti executorii.
        Paragraful "5" se completează numai pentru incidentele minore cu cec, în situaţia în care înregistrarea incidentului de plată a fost suspendată sau reactivată în baza unei hotărâri judecătoreşti executorii.
                         CERERE DE ÎNSCRIERE A REFUZULUI BANCAR
                                     PRIVIND CAMBIA
    Nr. .........[][][][][][][][]
    (data emiterii cererii)
    [3B]

┌──────────────────────────────────────┐
│Loc rezervat luării în evidenţă la CIP│
│Nr. CIP ......................... │
└──────────────────────────────────────┘


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│2. Cambia seria .......... nr. ......... emisă la data [][][][][][][][] cu data │
│scadenţei [][][][][][][][] │
├───────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────┤
│Suma de plată (lei) │ │
├───────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│Suma refuzată (lei) │ │
├───────────────────────────────────────────────────┴┬────────────────────────────────────────────┤
│ │TRĂGĂTOR │
│TRAS ACCEPTANT .................................. │............................................│
│CUI/CIF/CNP/Cod nerezident ........................ │CUI/CIF/CNP/Cod nerezident │
│Cu cont deschis la ........................... │................... │
│Cod ├────────────────────────────────────────────┤
│....................................................│BENEFICIAR/ │
│ │Ultimul GIRATAR │
│ │.................................. │
├────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────┤
│3. MOTIVUL REFUZULUI LA PLATĂ: │
├────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────┤
│[ ] cambie cu scadenţa la vedere refuzată la plată │ │
│din lipsă totală de disponibil, în cazul prezentării│ │
│la plată în termen *) │[ ] cambie refuzată la plată pentru că a │
│[ ] cambie cu scadenţă la vedere refuzată la plată │fost emisă cu dată falsă │
│din lipsă parţială de disponibil, în cazul │[ ] falimentul plătitorului │
│prezentării la plată în termen *) │[ ] la data emiterii cambiei semnătura nu │
│[ ] cambie cu scadenţă la un anume timp de la │corespunde cu specimenul │
│vedere, la un anume timp de la data emiterii sau la │[ ] cambie refuzată la plată din lipsă │
│o dată fixă refuzată la plată din lipsă totală de │totală sau parţială de disponibil, în cazul │
│disponibil, în cazul prezentării la plată la termen │prezentării la plată după expirarea │
│*) │termenului de prezentare │
│[ ] cambie cu scadenţă la un anume timp de la │[ ] insolvenţa plătitorului │
│vedere, la un anume timp de la data emiterii sau la │[ ] poprire sau alte măsuri de │
│o dată fixă refuzată la plată din lipsă parţială de │indisponibilizare, conform legii │
│disponibil, în cazul prezentării la plată la termen │ │
│*) │ │
├────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────┤
│4. Înregistrarea incidentului de plată a fost suspendată în data de ......... │
│Înregistrarea incidentului de plată a fost reactivată în data de ............. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

        *) Aceste incidente de plăţi majore cu cambii determină înscrierea automată a obligatului la plată în Fişierul Naţional al Persoanelor cu Risc.
                                   MOD DE COMPLETARE
    (3B)
        La rubrica "Nr." şi "data emiterii cererii" se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu cambii" (F3B).
        Paragraful "Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.
        În paragrafele "1." - "3." se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu cambii" (F3B).
        Pentru completarea motivelor de refuz la plată "insolvenţa plătitorului", respectiv "falimentul plătitorului" se vor avea în vedere prevederile legale.
        Paragraful "4." se completează numai dacă înregistrarea incidentului de plată a fost suspendată sau reactivată în baza unei hotărâri judecătoreşti executorii.
                         CERERE DE ÎNSCRIERE A REFUZULUI BANCAR
                                PRIVIND BILETUL LA ORDIN
    Nr. .........[][][][][][][][]
    (data emiterii cererii)
    [3C]

┌──────────────────────────────────────┐
│Loc rezervat luării în evidenţă la CIP│
│Nr. CIP ......................... │
└──────────────────────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────┐
│1. PERS. DECLARANTĂ │
│................................. Cod │
│................... │
└──────────────────────────────────────┘


┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│2. Bilet la ordin seria ....... nr. ............. emis la data [][][][][][][][] │
│cu data scadenţei [][][][][][][][] │
├───────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────┤
│Suma de plată (lei) │ │
├───────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│Suma refuzată (lei) │ │
├───────────────────────────────────────────────┴┬──────────────────────────────────────┤
│SUBSCRIITOR │ │
│................................................│ │
│CUI/CIF/CNP/Cod nerezident │BENEFICIAR/ │
│......................... │Ultimul GIRATAR │
│Cu cont deschis la │......................................│
│............................................ │ │
│Cod │ │
│............................................. │ │
├────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│3. MOTIVUL REFUZULUI LA PLATĂ: │
├────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│[ ] bilet la ordin cu scadenţă la vedere refuzat│ │
│la plată din lipsă totală de disponibil, în │[ ] bilet la ordin refuzat la plată │
│cazul prezentării la plată în termen *) │pentru că a fost emis cu dată falsă │
│[ ] bilet la ordin cu scadenţă la vedere refuzat│[ ] falimentul plătitorului │
│la plată din lipsă parţială de disponibil, în │[ ] la data emiterii biletului la │
│cazul prezentării la plată în termen *) │ordin semnătura nu corespunde cu │
│[ ] bilet la ordin cu scadenţă la un anume timp │specimenul │
│de la vedere, la un anume timp de la data │[ ] bilet la ordin refuzat la plată │
│emiterii sau la o dată fixă refuzat la plată din│din lipsă totală sau parţială de │
│lipsă totală de disponibil, în cazul prezentării│disponibil, în cazul prezentării la │
│la plată la termen *) │plată după expirarea termenului de │
│[ ] bilet la ordin cu scadenţă la un anume timp │prezentare │
│de la vedere, la un anume timp de la data │[ ] insolvenţa plătitorului │
│emiterii sau la o dată fixă refuzat la plată din│[ ] poprire sau alte măsuri de │
│lipsă parţială de disponibil, în cazul │indisponibilizare, conform legii │
│prezentării la plată la termen *) │ │
├────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│4. Înregistrarea incidentului de plată a fost suspendată în data de .... │
│Înregistrarea incidentului de plată a fost reactivată în data de ...... │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

        *) Aceste incidente de plăţi majore cu bilete la ordin determină înscrierea automată a obligatului la plată în Fişierul Naţional al Persoanelor cu Risc.
                                   MOD DE COMPLETARE
    (3C)
        La rubrica "Nr." şi "data emiterii cererii" se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu bilete la ordin" (F3C).
        Paragraful "Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.
        În paragrafele "1." - "3." se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu bilete la ordin" (F3C).
        Pentru completarea motivelor de refuz la plată "insolvenţa plătitorului", respectiv "falimentul plătitorului" se vor avea în vedere prevederile legale.
        Paragraful "4." se completează numai dacă înregistrarea incidentului de plată a fost suspendată sau reactivată în baza unei hotărâri judecătoreşti executorii.

    ANEXA 4

        Sigla persoanei declarante
                                        SOMAŢIE
    Nr. ............ [][][][][][][][]
    (data emiterii)
        De la ...(unitate instituţie de credit).... cod ......
        Către ...(titular de cont)...
    În data de [][][][][][][][] aţi emis un cec ....(tip cec la origine)...., ...(tip cec la momentul refuzului)..., seria ........., nr. ......., pentru suma de ....(în litere)... lei [ ] în beneficiul lui ....(numele sau denumirea beneficiarului)..... prezentat la plată de ...(numele/denumirea ultimului posesor).... refuzat pe motiv (e) ............
    În consecinţă, în perioada de [][][][][][][][] - [][][][][][][][] vă aflaţi în INTERDICŢIE BANCARĂ
        În această perioadă vă este interzis să emiteţi cecuri şi aveţi obligaţia să restituiţi fără întârziere tuturor instituţiilor de credit formularele de cecuri, ridicate de la acestea.

    ANEXA 5

    [F5]
                 FORMULAR DE SUSPENDARE/RELUARE A INTERDICŢIEI BANCARE,
           SUSPENDARE/REACTIVARE A ÎNREGISTRĂRII PRIVIND INCIDENTELE DE PLĂŢI
        Cod persoana declarantă ..............

┌────┬──────┬────────┬───┬───────┬──────────┐
│Nr. │Nr. │Data │Nr.│Tip │ │
│crt.│cerere│emiterii│CIP│acţiune│Comentariu│
│ │ │cererii │ │ │ │
├────┼──────┼────────┼───┼───────┼──────────┤
│(0) │(1) │(2) │(3)│(4) │(5) │
├────┼──────┼────────┼───┼───────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────────┼───┼───────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────┴──────┴────────┴───┴───────┴──────────┘

                                   MOD DE COMPLETARE
                                     Formularul F5
        Rubrica "Cod persoană declarantă" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante care transmite la CIP "Formularul de suspendare/reluare a interdicţiei bancare, suspendare/reactivare a înregistrării privind incidentele de plăţi".
        Rubrica 0 - "Nr. crt." se completează cu numărul de ordine al liniei din formular.
        Rubrica 1 - "Nr. cerere" se completează cu numărul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.
        Rubrica 2 - "Data emiterii cererii" se completează cu data la care se emite formularul.
        Rubrica 3 - "Nr. CIP" se completează cu:
    - Nr. CIP alocat de aplicaţia informatică a Centralei Incidentelor de Plăţi la înscrierea refuzului cu cec, a cărei interdicţie bancară se doreşte a se suspenda sau relua;
    – Nr. CIP alocat de aplicaţia informatică a Centralei Incidentelor de Plăţi la înscrierea refuzului cu cec/cambie/bilet la ordin a cărui înregistrare se doreşte a se suspenda sau reactiva.

        Rubrica 4 - "Tip acţiune" se completează cu unul din codurile prevăzute pentru suspendarea sau reluarea interdicţiei bancare, suspendarea sau reactivarea înregistrării privind incidentul de plată.
        Rubrica 5 - "Comentariu" se completează cu detalii referitoare la hotărârea judecătorească executorie în baza căreia s-a efectuat operaţiunea de suspendare sau reluare a interdicţiei bancare, respectiv suspendarea sau reactivarea înregistrării privind incidentul de plată.
                             CERERE DE SUSPENDARE/RELUARE A
                                  INTERDICŢIEI BANCARE
    Nr. .........[][][][][][][][]
    (data emiterii cererii)

┌──────────────────────────────────────┐
│Loc rezervat luării în evidenţă la CIP│
│Nr. CIP ......................... │
└──────────────────────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────┐
│1. PERS. DECLARANTĂ │
│............................. Cod │
│................... │
└──────────────────────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│2. Solicităm : │
│[ ] Suspendarea interdicţiei bancare ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti │
│executorii; │
│[ ] Reluarea interdicţiei bancare ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti │
│executorii. │
│Hotărâre judecătorească executorie comunicată persoanei declarante şi anume: │
│......................................................................................................................................│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────────┐
│3. INSTITUŢIA DE CREDIT TRASĂ ............│
│..........................................│
│Cod ..................... │
├────────────────────────┬─────────────────┤
│Tip cec la origine: │[ ] Cec simplu [ │
│ │] Cec barat │
├────────────────────────┼─────────────────┤
│Tip cec la momentul │[ ] cec simplu [ │
│refuzului: │] cec barat │
│ │[ ] cec barat │
├────────────────────────┴┬───────────────┬┤
│ │Suma de plată ││
│Cec seria .......... nr. │(lei) ││
│................... ├───────────────┼┤
│ │Suma refuzată ││
│ │(lei) ││
└─────────────────────────┴───────────────┴┘


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│4.Pentru titularul de cont │
│......................................................................│
│se suspendă interdicţia bancară cu cec înregistrată la CIP prin │
│Cererea noastră de înscriere a refuzului bancar în FNC │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Nr. ......................... [][][][][][][][] (data emiterii cererii)│
│şi Nr. CIP ........................ [][][][][][][][] (data emiterii) │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Trăgătorul a fost declarat în interdicţie bancară în perioada: [][][] │
│[][][][][] – [][][][][][][][] │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│5. Pentru titularul de cont │
│.........................................................................│
│se reia interdicţia bancară înregistrată la CIP prin Cererea noastră de │
│înscriere a refuzului bancar în FNC │
│Nr. ............ [][][][][][][][] (data emiterii cererii) şi Nr. CIP │
│................ [][][][][][][][] (data emiterii) │
│Trăgătorul este declarat în interdicţie bancară în următoarele perioade: │
│[][][][][][][][] – [][][][][][][][]; [][][][][][][][] – [][][][][][][][] │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

                                   MOD DE COMPLETARE
                                          (5)
        La rubrica "Nr. ....." şi "data emiterii cererii" se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de suspendare/reluare a interdicţiei bancare, suspendare/reactivare a înregistrării privind incidentele de plăţi" (F5).
        Paragraful "Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.
        În paragraful "1." şi paragraful "2." se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de suspendare/reluare a interdicţiei bancare, suspendare/reactivare a înregistrării privind incidentele de plăţi" (F5).
        În paragraful "3." se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu cecuri" (F3A).
        Paragraful "4." se completează dacă persoana declarantă solicită suspendarea unei interdicţii bancare. Modalitatea de determinare a perioadei de interdicţie bancară va fi următoarea: prima zi de interdicţie bancară va fi ziua înregistrării la CIP a refuzului, iar ultima zi de interdicţie bancară va fi ziua anterioară înregistrării la CIP a suspendării interdicţiei bancare.
        Paragraful "5." se completează dacă persoana declarantă solicită reluarea unei interdicţii bancare. Modalitatea de determinare a perioadelor de interdicţie bancară va fi următoarea: primul interval de interdicţie bancară va fi alcătuit din intervalul de timp scurs de la introducerea la CIP a incidentului de plată până în ziua anterioară înregistrării la CIP a suspendării interdicţiei bancare, iar al doilea interval de interdicţie bancară va fi alcătuit din intervalul de timp scurs de la momentul înregistrării la CIP a reluării interdicţiei bancare până la împlinirea unui an de interdicţie bancară.
                CERERE DE SUSPENDARE/REACTIVARE A ÎNREGISTRĂRII PRIVIND
                               INCIDENTUL DE PLATĂ CU CEC
    Nr. .........[][][][][][][][]
     (data emiterii cererii)
    [5A]

┌──────────────────────────────────────┐
│Loc rezervat luării în evidenţă la CIP│
│Nr. CIP ......................... │
└──────────────────────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────┐
│1. PERS. DECLARANTĂ │
│..................................... │
│Cod ................... │
└──────────────────────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────────────────────────────┐
│2. Solicităm : │
│[1] Suspendarea înregistrării privind incidentul de plată │
│minor cu cec, ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti │
│executorii; │
│[1] Reactivarea înregistrării privind incidentul de plată │
│minor cu cec, ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti │
│executorii. │
│Hotărâre judecătorească executorie comunicată persoanei │
│declarante şi anume: │
│..............................................................│
└──────────────────────────────────────────────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────────┐
│3. INSTITUŢIA DE CREDIT TRASĂ ............│
│..........................................│
│Cod ..................... │
├────────────────────────┬─────────────────┤
│Tip cec la origine: │[ ] Cec simplu [ │
│ │] Cec barat │
├────────────────────────┼─────────────────┤
│Tip cec la momentul │[ ] cec simplu [ │
│refuzului: │] cec barat │
│ │[ ] cec barat │
├────────────────────────┴┬───────────────┬┤
│ │Suma de plată ││
│Cec seria .......... nr. │(lei) ││
│........................ ├───────────────┼┤
│ │Suma refuzată ││
│ │(lei) ││
└─────────────────────────┴───────────────┴┘


┌──────────────────────────────────────────────────────┐
│4.Pentru titularul de cont │
│......................................................│
│se suspendă înregistrarea privind incidentul de plată │
│minor cu cec înregistrat la CIP prin Cererea noastră │
│de înscriere a refuzului bancar în FNC Nr. │
│................ [][][][][][][][] (data emiterii │
│cererii) şi Nr. CIP ............ [][][][][][][][] │
│(data emiterii) │
└──────────────────────────────────────────────────────┘


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│5. Pentru titularul de cont │
│.........................................................................│
│se reactivează înregistrarea privind incidentul de plată minor cu cec │
│înregistrat la CIP prin Cererea noastră de înscriere │
│a refuzului bancar în FNC Nr. ............ [][][][][][][][] (data │
│emiterii cererii) şi Nr. CIP ................ [][][][][][][][] (data │
│emiterii) │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

                                   MOD DE COMPLETARE
    (5A)
        La rubrica "Nr. ...." şi "data emiterii cererii" se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de suspendare/reluare a interdicţiei bancare, suspendare/reactivare a înregistrării/privind incidentul de plată" (F5).
        Paragraful "Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.
        În paragraful "1." şi paragraful "2." se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de suspendare/reluare a interdicţiei bancare, suspendare/reactivare a înregistrării incidentului de plată". (F5).
        În paragraful "3." se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu cecuri" (F3A).
        Paragraful "4." se completează dacă persoana declarantă solicită suspendarea înregistrării unui incident de plată minor cu cec.
        Paragraful "5." se completează dacă persoana declarantă solicită reactivarea înregistrării unui incident de plată minor cu cec.
                CERERE DE SUSPENDARE/REACTIVARE A ÎNREGISTRĂRII PRIVIND
                             INCIDENTUL DE PLATĂ CU CAMBIE
    Nr. .........[][][][][][][][]
    (data emiterii cererii)
    (5B)

┌──────────────────────────────────────┐
│Loc rezervat luării în evidenţă la CIP│
│Nr. CIP ......................... │
└──────────────────────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────┐
│1. PERS. DECLARANTĂ │
│.................................... │
│Cod ................... │
└──────────────────────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│2. Solicităm : │
│[ ] Suspendarea înregistrării privind incidentul de plată cu cambie, ca urmare │
│a unei hotărâri judecătoreşti executorii; │
│[ ] Reactivarea înregistrării privind incidentului de plată cu cambie, ca │
│urmare a unei hotărâri judecătoreşti executorii. │
│Hotărâre judecătorească executorie comunicată persoanei declarante şi anume: │
│..........................................................................................................................................│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────────┐
│3. INSTITUŢIA DE CREDIT ............ │
│..........................................│
│Cod ..................... │
│Cambie seria .......... nr............... │
│emisă la data [][][][][][][][] cu data │
│scadenţei [][][][][][][][] │
├─────────────────────────────────────────┬┤
│Suma de plată (lei) ││
├─────────────────────────────────────────┼┤
│Suma refuzată (lei) ││
└─────────────────────────────────────────┴┘


┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│4.Pentru titularul de cont (Tras │
│acceptant)......................................................................│
│se suspendă înregistrarea privind incidentul de plată cu cambie înregistrat la │
│CIP prin Cererea noastră de înscriere a refuzului bancar în FNCB Nr. │
│................ [][][][][][][][] (data emiterii cererii) şi Nr. CIP │
│............ [][][][][][][][] (data emiterii) │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│5. Pentru titularul de cont │
│.........................................................................│
│se reactivează înregistrarea privind incidentul de plată cu cambie │
│înregistrat la CIP prin Cererea noastră de înscriere a refuzului bancar │
│în FNCB Nr. ............ [][][][][][][][] (data emiterii cererii) şi Nr. │
│CIP ................ [][][][][][][][] (data emiterii) │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

        MOD DE COMPLETARE
    (5A)
        La rubrica "Nr..." şi "data emiterii cererii" se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de suspendare/reluare a interdicţiei bancare, suspendare/reactivare a înregistrării privind a incidentul de plată" (F5).
        Paragraful " Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.
        În paragraful "1."şi paragraful "2." se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de suspendare/reluare a interdicţiei bancare, suspendare/reactivare a înregistrării incidentului de plată" (F5).
        În paragraful "3." se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu cambii" (F3B).
        Paragraful "4." se completează dacă persoana declarantă solicită suspendarea înregistrării privind un incident de plată cu cambie.
        Paragraful "5." se completează dacă persoana declarantă solicită reactivarea înregistrării unui incident de plată cu cambie.
    CERERE DE SUSPENDARE/REACTIVARE A ÎNREGISTRĂRII
    PRIVIND INCIDENTUL DE PLATĂ CU BILET LA ORDIN
        Nr. .... [][][][][][][][]
        (data emiterii cererii)
        [5C]

┌───────────────────────────────────────────────────┐
│Loc rezervat luării în evidenţă la CIP │
│Nr. CIP │
│...................................................│
└───────────────────────────────────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│1. PERS. DECLARANTĂ │
│..........................................................................│
│Cod ....................... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│2. Solicităm : │
│[] Suspendarea înregistrării privind incidentul de plată cu bilet la ordin, ca │
│urmare a unei hotărâri judecătoreşti executorii; │
│[ ] Reactivarea înregistrării privind incidentului de plată cu bilet la ordin, │
│ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti executorii. │
│Hotărâre judecătorească executorie comunicată persoanei declarante şi anume: │
│..............................................................................................................................│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│3. INSTITUŢIA DE CREDIT │
│.................................................................│
│Cod ............................ │
│Bilet la ordin seria ......... nr. ............ emis la data [][]│
│[][][][][][] cu data scadenţei [][][][][][][][] │
│Suma de plată (lei) [ ] │
│Suma refuzată (lei) [ ] │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────┘


┌─────────────────────────────────────────┐
│4. Pentru titularul de cont │
│.......................................se│
│suspendă înregistrarea privind incidentul│
│de plată cu bilet la ordin înregistrat la│
│CIP prin Cererea noastră de înscriere a │
│refuzului bancar în FNBO Nr. │
│..................................[][][] │
│[][][][][] (data emiterii cererii) şi Nr.│
│CIP ...........................[][][][][]│
│[][][] (data emiterii) │
└─────────────────────────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────┐
│5. Pentru titularul de cont │
│....................................se│
│reactivează înregistrarea privind │
│incidentul de plată cu bilet la ordin │
│înregistrat la CIP prin Cererea │
│noastră de înscriere a refuzului │
│bancar în FNBO Nr. │
│...............................[][][] │
│[][][][][] (data emiterii cererii) şi │
│Nr. CIP ..................... [][][][]│
│[][][][] (data emiterii) │
└──────────────────────────────────────┘

        MOD DE COMPLETARE
    (5A)
        La rubrica "Nr... " şi "data emiterii cererii" se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de suspendare/reluare a interdicţiei bancare, suspendare/reactivare a înregistrării privind incidentul de plată" (F5).
        Paragraful " Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.
        În paragraful "1."şi paragraful "2." se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de suspendare/reluare a interdicţiei bancare, suspendare/reactivare a înregistrării privind a incidentul de plată" (F5).
        În paragraful "3." se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu bilete la ordin" (F3C).
        Paragraful "4." se completează dacă persoana declarantă solicită suspendarea înregistrării privind un incident de plată cu bilet la ordin.
        Paragraful "5." se completează dacă persoana declarantă solicită reactivarea înregistrării unui incident de plată cu bilet la ordin.

    ANEXA 6

        [F6]
        FORMULAR DE ANULARE A ÎNREGISTRĂRILOR DIN BAZA DE DATE A CIP
        Cod persoana declarantă ......................

┌────┬──────┬────────┬───┬────────┬──────────┐
│Nr. │Nr. │Data │Nr.│Motivul │ │
│crt.│cerere│emiterii│CIP│anulării│Comentariu│
│ │ │cererii │ │ │ │
├────┼──────┼────────┼───┼────────┼──────────┤
│(0) │(1) │(2) │(3)│(4) │(5) │
├────┼──────┼────────┼───┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────────┼───┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────┴──────┴────────┴───┴────────┴──────────┘

        MOD DE COMPLETARE
        Formularul F6
        Rubrica "Cod persoană declarantă" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante care transmite la CIP "Formularul de anulare a înregistrărilor din baza de date a Centralei Incidentelor de Plăţi".
        Rubrica 0 - "Nr. crt." se completează cu numărul de ordine al liniei din formular.
        Rubrica 1 - "Nr. cerere" se completează cu numărul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.
        Rubrica 2 - "Data emiterii cererii" se completează cu data la care se emite formularul.
        Rubrica 3 - "Nr. CIP" se completează cu Nr. CIP alocat de aplicaţia informatică a Centralei Incidentelor de Plăţi la înscrierea refuzului bancar cu cec, cambie sau bilet la ordin, care se doreşte a se anula.
        Rubrica 4 - "Motivul anulării" se completează cu unul din codurile prevăzute pentru eroarea persoanei declarante, pentru hotărârea judecătorească executorie, respectiv pentru "mesaj de alertă".
        Rubrica 5 - "Comentariu" se completează doar în cazul anulării ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti executorii, cu detalii referitoare la aceasta.
        CERERE DE ANULARE A INCIDENTULUI DE PLATA PRIVIND CECUL
        Nr. ......... [][][][][][][][]
        (data emiterii cererii)
        [6A]

┌───────────────────────────────────────────────────┐
│Loc rezervat luării în evidenţă la CIP │
│Nr. CIP │
│...................................................│
└───────────────────────────────────────────────────┘


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│1. PERS. DECLARANTĂ │
│................................................................│
│Cod ................................... │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘


┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│2. MOTIVUL ANULĂRII INCIDENTULUI DE PLATĂ înregistrat la CIP prin Cererea de │
│înscriere a refuzului bancar în FNC Nr. │
│.................................................................. din [][][][] │
│[][][][] (data emiterii cererii) şi Nr. CIP ......................... din [][] │
│[][][][][][] (data emiterii) │
│[] eroarea persoanei declarante; │
│[] hotărâre judecătorească executorie comunicată persoanei declarante, şi │
│anume: ........................ │
│...........................................................................................................................................................│
│[] “mesaj de alertă“ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│3. INSTITUŢIA DE CREDIT TRASĂ │
│.................................................... Cod │
│............................ │
├───────────────────────┬─────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Tip cec la │[] Cec simplu │[] Cec barat │
│origine: │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Tip cec la │[] cec simplu │[] cec barat │
│momentul ├─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│refuzului: │[] cec barat │ │
├───────────────────────┴─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cec seria ................ nr │Suma de plată (lei) [ ] │
│...................................... │Suma refuzată (lei) [ ] │
│Data emiterii [][][][][][][][] │ │
├─────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│TRĂGĂTOR │BENEFICIAR/ │
│.....................................................│Ultimul GIRATAR │
│CUI/CIF/CNP/Cod nerezident ..........................│..............................................................│
└─────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────┘


┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│4. Din această zi [][][][][][][][] titularul de cont │
│...................................................................│
│nu mai face obiectul INTERDICŢIEI BANCARE înregistrate la CIP prin │
│Cererea noastră de înscriere a refuzului bancar în FNC Nr. │
│............. [][][][][][][][] (data emiterii cererii) şi Nr. CIP │
│.......... din [][][][][][][][] (data emiterii) │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    MOD DE COMPLETARE
    (6A)
        La rubrica "Nr..." şi "data emiterii cererii" se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de anulare a înregistrărilor din baza de date a CIP" (F6).
        Paragraful "Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.
        În paragraful "1."şi paragraful "2." se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de anulare a înregistrărilor din baza de date a CIP" (F6).
        În paragraful "3." se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu cecuri" (F3A).
        Paragraful "4." se completează numai dacă persoana declarantă solicită anularea unui incident de plată major cu cec.
        CERERE DE ANULARE A INCIDENTULUI DE PLATA PRIVIND CAMBIA
        Nr. .............. [][][][][][][][]
        (data emiterii cererii)
        [6B]

┌───────────────────────────────────────────────────┐
│Loc rezervat luării în evidenţă la CIP │
│Nr. CIP │
│...................................................│
└───────────────────────────────────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
│1. PERS. DECLARANTĂ │
│..........................................................│
│Cod ................................. │
└──────────────────────────────────────────────────────────┘


┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│2. MOTIVUL ANULĂRII INCIDENTULUI DE PLATĂ înregistrat la CIP prin Cererea de │
│înscriere a refuzului bancar în FNCB nr. ........ din [][][][][][][][](data │
│emiterii cererii) şi Nr. CIP ........ din [][][][][][][][] (data emiterii) │
│[] eroarea persoanei declarante; │
│[] hotărâre judecătorească executorie comunicată persoanei declarante, şi │
│anume: ........................ │
│...........................................................................................................................................................│
│[] “mesaj de alertă“ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│3. Cambia seria ......... nr. ................. emisă 1a data [][][][][][][][] │
│cu. data, scadenţei [][][][][][][][] │
│Suma de plată (lei) [ ] │
│Suma refuzată (lei) [ ] │
├───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │TRĂGĂTOR │
│TRAS ACCEPTANT ........................... │..........................................................│
│CUI/CIF/CNP/Cod nerezident ............. │CUI/CIF/CNP/Cod nerezident ...............................│
│Cu cont deschis la ................................ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cod │BENEFICIAR/ │
│.......................................................│Ultimul GIRATAR │
│ │................................................. │
└───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────┘

        MOD DE COMPLETARE
    (6B)
        La rubrica "Nr..." şi "data emiterii cererii" se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de anulare a înregistrărilor din baza de date a CIP" (F6).
        Paragraful "Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.
        În paragraful "1." şi paragraful "2." se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de anulare a înregistrărilor din baza de date a CIP" (F6).
        În paragraful "3." se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu cambii" (F3B).
        CERERE DE ANULARE A INCIDENTULUI DE PLATĂ PRIVIND BILETUL LA ORDIN
        Nr. ...............[][][][][][][][]
        (data emiterii cererii)
        [6C]

┌───────────────────────────────────────────────────┐
│Loc rezervat luării în evidenţă la CIP │
│Nr. CIP │
│...................................................│
└───────────────────────────────────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
│1. PERS. DECLARANTĂ │
│..........................................................│
│Cod ................................. │
└──────────────────────────────────────────────────────────┘


┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│2. MOTIVUL ANULĂRII INCIDENTULUI DE PLATĂ înregistrat la CIP prin Cererea de │
│înscriere a refuzului bancar în FNCB nr. ........ din [][][][][][][][](data │
│emiterii cererii) şi Nr. CIP ........ din [][][][][][][][](data emiterii) │
│[] eroarea persoanei declarante; │
│[] hotărâre judecătorească executorie comunicată persoanei declarante, şi │
│anume: ........................ │
│...........................................................................................................................................................│
│[] “mesaj de alertă“ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│3. Cambia seria ......... nr. ................. emisă 1a data [][][][][][][][] │
│cu. data, scadenţei [][][][][][][][] │
│Suma de plată (lei) [ ] │
│Suma refuzată (lei) [ ] │
├───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │TRĂGĂTOR │
│TRAS ACCEPTANT ........................... │..........................................................│
│CUI/CIF/CNP/Cod nerezident ............. │CUI/CIF/CNP/Cod nerezident ...............................│
│Cu cont deschis la ................................ ├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cod │BENEFICIAR/ │
│.......................................................│Ultimul GIRATAR │
│ │................................................. │
└───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────┘

    MOD DE COMPLETARE
    (6C)
        La rubrica "Nr..." şi "data emiterii cererii" se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de anulare a înregistrărilor din baza de date a CIP" (F6).
        Paragraful " Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.
        În paragraful "1."şi paragraful "2." se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de anulare a înregistrărilor din baza de date a CIP" (F6).
        În paragraful "3." se vor prelua informaţiile raportate de persoana declarantă prin "Formularul de raportare a refuzurilor bancare cu bilete la ordin" (F3C).

    ANEXA 7

        BNR - CIP
        [F7]
        NOTIFICAREA CIP PRIVIND INTERDICŢIA BANCARĂ/INCIDENTELE DE PLĂŢI
        Denumirea centralei instituţiei de credit ..............
        Codul centralei instituţiei de credit ..................

┌────┬──────────┬───────────┬──────────┬───────────┬───────────┬────────┬────────────┬─────────────────────┬───────────┬───────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │ │Informaţii despre cec│ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │/cambie/bilet la │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ordin │ │ │
│ │ │ │ │Denumirea │Codul │ │Cod ├──────┬──────┬───────┤Data │Data │
│Nr. │Nr. │Data │Tip │instituţiei│instituţiei│Denumire│identificare│Serie │Nr. │ │început de │sfârşit de │
│crt.│notificare│emiterii │operaţiune│de credit a│de credit a│obligat │obligat la │cec/ │cec/ │ │interdicţie│interdicţie│
│ │ │notificării│ │obligatului│obligatului│la plată│plată │cambie│cambie│Tip cec│bancară │bancară │
│ │ │ │ │la plată │la plată │ │ │/ │/ │la │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │bilet │bilet │origine│ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │la │la │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ordin │ordin │ │ │ │
├────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────────┼──────┼──────┼───────┼───────────┼───────────┤
│(0) │(1) │(2) │(3) │(4) │(5) │(6) │(7) │(8) │(9) │(10) │(11) │(12) │
└────┴──────────┴───────────┴──────────┴───────────┴───────────┴────────┴────────────┴──────┴──────┴───────┴───────────┴───────────┘

        MOD DE COMPLETARE
        Formularul F7
        Rubrica "Denumirea centralei instituţiei de credit" se completează cu denumirea instituţiei de credit care primeşte de la CIP "Notificarea CIP privind interdicţia bancară/incidentele de plăţi" (F7).
        Rubrica "Codul centralei instituţiei de credit" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României instituţiei de credit care primeşte de la CIP "Notificarea CIP privind interdicţia bancară/incidentele de plăţi".
        Rubrica 0 - "Nr. crt." se completează cu numărul de ordine al liniei din formular.
        Rubrica 1 - "Nr. notificare" se completează de către CIP cu numărul de înregistrare din evidenţele CIP.
        Rubrica 2 - "Data emiterii notificării" se completează de către CIP cu data la care a fost emis formularul F7.
        Rubrica 3 - "Tip operaţiune" se completează cu "I - Inserare" pentru cazul în care este transmisă notificarea privind inserarea unui incident de plată şi cu "A - Anulare" pentru cazul în care este transmisă notificarea privind anularea unui incident de plată.
        Dacă tipul operaţiunii este "I - Inserare", pentru un incident de plată major cu cec se vor completa rubricile 11 şi 12. Dacă tipul operaţiunii este "A - Anulare", pentru un incident de plată major cu cec nu se vor completa rubricile 11 şi 12.
        Instituţia de credit care primeşte această notificare are obligaţia distribuirii acestei informaţii în propriul sistem intrabancar.

        Rubrica 4 - "Denumirea instituţiei de credit a obligatului la plată" se completează cu denumirea instituţiei de credit a obligatului la plată.
        Rubrica 5 - "Cod instituţie de credit a obligatului la plată" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României instituţiei de credit a obligatului la plată.
        Rubrica 6 - "Denumire obligat la plată" se completează cu numele sau denumirea completă a obligatului la plată.
        Rubrica 7 - "Cod identificare obligat la plată" se completează astfel:
    a) în cazul persoanelor juridice/altor entităţi rezidente, cu codul unic de înregistrare/codul de identificare fiscală
    b) în cazul persoanelor fizice rezidente, cu codul numeric personal
    c) în cazul persoanelor juridice/altor entităţi nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent
    d) în cazul persoanelor fizice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent.

        Rubrica 8 - "Informaţii despre cec/cambie/bilet la ordin - serie cec/cambie/bilet la ordin" se completează cu seria cecului/cambiei/biletului la ordin pentru care se transmite notificarea.
        Rubrica 9 - "Informaţii despre cec/cambie/bilet la ordin - nr. cec/cambie/bilet la ordin" se completează cu numărul cecului/cambiei/biletului la ordin pentru care se transmite notificarea.
        Rubrica 10 - "Informaţii despre cec - tip cec la origine" se completează cu tipul cecului la momentul tipăririi acestuia pentru care se transmite notificarea privind interdicţia bancară.
        Rubrica 11 - "Data de început de interdicţie bancară" se completează cu data de la care începe interdicţia bancară în cazul raportării unui incident de plată major cu cec.
        Rubrica 12 - "Data de sfârşit de interdicţie bancară" se completează cu data de la care se încheie interdicţia bancară în cazul raportării unui incident de plată major cu cec.

    ANEXA 8

        BNR - CIP
        [F8]
        NOTIFICAREA CIP PRIVIND
    SUSPENDAREA/RELUAREA INTERDICŢIEI BANCARE, SUSPENDAREA/REACTIVAREA
    ÎNREGISTRĂRII PRIVIND INCIDENTELE DE PLĂŢI
        Denumirea centralei instituţiei de credit ..........
        Codul centralei instituţiei de credit ..............

┌────┬──────────┬───────────┬───────┬───────────┬───────────┬────────┬────────────┬─────────────────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │ │Informaţii despre cec│ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │/cambie/bilet la │ │ │ │ │
│ │ │ │ │Denumirea │Codul │ │ │ordin │ │ │ │ │
│ │ │Data │ │instituţiei│instituţiei│Denumire│Cod ├──────┬──────┬───────┤Data │Data │Data │Data │
│Nr. │Nr. │emiterii │Tip │de credit a│de credit a│obligat │identificare│Serie │Nr. │ │început de │sfârşit de │început de │sfârşit de │
│crt.│notificare│notificării│acţiune│obligatului│obligatului│la plată│obligat la │cec/ │cec/ │Tip cec│interdicţie│interdicţie│interdicţie│interdicţie│
│ │ │ │ │la plată │la plată │ │plată │cambie│cambie│la │bancară │bancară │bancară │bancară │
│ │ │ │ │ │ │ │ │/bilet│/bilet│origine│ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │la │la │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ordin │ordin │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────────┼────────┼────────────┼──────┼──────┼───────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│(0) │(1) │(2) │(3) │(4) │(5) │(6) │(7) │(8) │(9) │(10) │(11) │(12) │(13) │(14) │
└────┴──────────┴───────────┴───────┴───────────┴───────────┴────────┴────────────┴──────┴──────┴───────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┘

        MOD DE COMPLETARE
        Formularul F8
        Rubrica "Denumirea centralei instituţiei de credit" se completează cu denumirea instituţiei de credit care primeşte de la CIP "Notificarea CIP privind suspendarea/reluarea interdicţiei bancare, suspendarea/reactivarea înregistrării privind incidentele de plăţi" (F8).
        Rubrica "Codul centralei instituţiei de credit" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României instituţiei de credit care primeşte de la CIP "Notificarea CIP privind suspendarea/reluarea interdicţiei bancare, suspendarea/reactivarea înregistrării privind incidentele de plăţi".
        Rubrica 0 - "Nr. crt." se completează cu numărul de ordine al liniei din formular.
        Rubrica 1 - "Nr. notificare" se completează de către CIP cu numărul de înregistrare din evidenţele CIP.
        Rubrica 2 - "Data emiterii notificării" se completează de către CIP cu data la care a fost emis formularul F8.
        Rubrica 3 - "Tip acţiune" se completează cu "S - Suspendare" pentru cazul în care este transmisă notificarea privind suspendarea interdicţiei bancare pentru un incident de plată major cu cec sau suspendarea înregistrării incidentelor de plăţi minore cu cecuri şi a incidentelor de plăţi cu cambii sau bilete la ordin şi cu "R - Reluare" pentru cazul în care este transmisă notificarea privind reluarea interdicţiei bancare pentru un cec a cărui perioadă de interdicţie bancară a fost suspendată anterior sau reactivarea înregistrării incidentelor de plăţi minore cu cecuri şi a incidentelor de plăţi cu cambii sau bilete la ordin.
        Dacă tipul acţiunii este "S - Suspendare", în cazul suspendării interdicţiei bancare, se vor completa rubricile 11 şi 12.
        Dacă tipul acţiunii este "R - Reluare", în cazul reluării interdicţiei bancare se vor completa rubricile 11-14.
        Instituţia de credit care primeşte această notificare are obligaţia distribuirii acestei informaţii în propriul sistem intrabancar.

        Rubrica 4 - "Denumirea instituţiei de credit a obligatului la plată" se completează cu denumirea instituţiei de credit a obligatului la plată.
        Rubrica 5 - "Cod instituţie de credit a obligatului la plată" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României instituţiei de credit a obligatului la plată.
        Rubrica 6 - "Denumire obligat la plată" se completează cu numele sau denumirea completă a obligatului la plată.
        Rubrica 7 - "Cod identificare obligat la plată" se completează astfel:
    a) în cazul persoanelor juridice/altor entităţi rezidente, cu codul unic de înregistrare/codul de identificare fiscală
    b) în cazul persoanelor fizice rezidente, cu codul numeric personal
    c) în cazul persoanelor juridice/altor entităţi nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent
    d) în cazul persoanelor fizice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent.

        Rubrica 8 - "Informaţii despre cec/cambie/bilet la ordin - serie cec/cambie/bilet la ordin" se completează cu seria cecului/cambiei/biletului la ordin pentru care se transmite notificarea.
        Rubrica 9 - "Informaţii despre cec/cambie/bilet la ordin - nr. cec/cambie/bilet la ordin" se completează cu numărul cecului/cambiei/biletului la ordin pentru care se transmite notificarea. Rubrica 10 - "Informaţii despre cec - tip cec la origine" se completează cu tipul cecului la momentul tipăririi acestuia pentru care se transmite notificarea privind interdicţia bancară.
        Rubrica 11 - "Data de început de interdicţie bancară" se completează cu data de la care începe interdicţia bancară în cazul raportării unui incident de plată major cu cec.
        Rubrica 12 - "Data de sfârşit de interdicţie bancară" se completează cu data de la care se încheie interdicţia bancară în cazul suspendării interdicţiei bancare pentru un incident de plată major cu cec
        Rubrica 13 - "Data de început de interdicţie bancară" se completează cu data de la care începe interdicţia bancară în cazul reluării interdicţiei bancare pentru un cec a cărui perioadă de interdicţie bancară a fost suspendată anterior.
        Rubrica 14 - "Data de sfârşit de interdicţie bancară" se completează cu data de la care se încheie interdicţia bancară în cazul reluării interdicţiei bancare pentru un cec a cărui perioadă de interdicţie bancară a fost suspendată anterior.

    ANEXA 9

        [F9]
        FORMULAR DE CONSULTARE
        Cod instituţie de credit ..............

┌────┬──────────┬──────┬────────┬─────────┬────────────┬──────┬──────┬──────────┬──────────┐
│ │ │ │ │ │ │Serie │Nr. │ │ │
│ │ │ │Data │ │Cod │cec/ │cec/ │Data de │Data de │
│Nr. │Tip │Număr │emiterii│Tip │identificare│cambie│cambie│început │sfârşit │
│crt.│consultare│cerere│cererii │întrebare│titular de │/bilet│/bilet│consultare│consultare│
│ │ │ │ │ │cont │la │la │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ordin │ordin │ │ │
├────┼──────────┼──────┼────────┼─────────┼────────────┼──────┼──────┼──────────┼──────────┤
│(0) │(1) │(2) │(3) │(4) │(5) │(6) │(7) │(8) │(9) │
├────┼──────────┼──────┼────────┼─────────┼────────────┼──────┼──────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──────┼────────┼─────────┼────────────┼──────┼──────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴──────┴────────┴─────────┴────────────┴──────┴──────┴──────────┴──────────┘

        MOD DE COMPLETARE
        Formularul F9
        Rubrica " Rubrica "Cod instituţie de credit" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante care transmite formularul de consultare a informaţiilor existente în baza de date a CIP.
        Rubrica 0 - "Nr. crt." se completează cu numărul de ordine al liniei din formular.
        Rubrica 1 - "Tip consultare" se completează cu una din valorile care indică faptul că o anumită consultare are loc în numele instituţiei de credit sau în numele solicitantului.
        Rubrica 2 - "Nr. cerere" se completează cu numărul de înregistrare din evidenţele instituţiei de credit.
        Rubrica 3 - "Data emiterii cererii" se completează cu data la care se emite formularul.
        Rubrica 4 - "Tip întrebare" se completează cu una din valorile care indică tipul de întrebare solicitat (FNIP, FNPR, Istoric sintetic), dacă se doreşte consultare pentru un titular de cont. Rubrica 5 - "Cod identificare titular de cont" se completează astfel:
    a) în cazul persoanelor juridice/altor entităţi rezidente, cu codul unic de înregistrare/codul de identificare fiscală
    b) în cazul persoanelor fizice rezidente, cu codul numeric personal
    c) în cazul persoanelor juridice/altor entităţi nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent
    d) în cazul persoanelor fizice nerezidente, cu codul ţării, urmat de informaţia solicitată de instituţia de credit la deschiderea contului curent

        Rubrica 6 - "Serie cec/cambie/bilet la ordin" se completează cu seria cecului, cambiei sau biletului la ordin, dacă se doreşte consultarea pentru un anumit instrument de plată.
        Rubrica 7 - "Nr. cec/cambie/bilet la ordin" se completează cu nr. cecului, cambiei sau biletului la ordin, dacă se doreşte consultarea pentru un anumit instrument de plată.
        Rubrica 8 - "Data de început consultare" se completează cu data calendaristică de la care se doreşte a se consulta baza de date a CIP, cu respectarea art.17 din prezentul regulament.
        Rubrica 9 - "Data de sfârşit consultare" se completează cu data calendaristică până la care se doreşte a se consulta baza de date a CIP, cu respectarea art.17 din prezentul regulament.
        CERERE DE CONSULTARE
        Nr. ......... [][][][][][][][]
        (data emiteri cererii)

┌───────────────────────────────────────────────────┐
│Loc rezervat luării în evidenţă la CIP │
│Nr. CIP │
│...................................................│
└───────────────────────────────────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
│Consultarea în numele solicitantului │
├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. SUBSEMNATUL │
│.................................................., adresa│
│..........................................................│
│posesor al CI seria .......... nr. .............., cod │
│numeric personal [] , emis de ...................... la │
│data de [][][][][][][][], reprezentant al │
│....................................., cod unic de │
│înregistrare/cod de identificare fiscală /cod persoană │
│juridică nerezidentă [] │
├──────────────────────────────────────────────────────────┤
│Vă rog să-mi furnizaţi următoarele informaţii: │
│• Cecul/cambia/biletul la ordin cu seria ......... şi │
│numărul ..................... face obiectul unui incident │
│de plată? │
│• Care este istoricul incidentelor de plată înregistrate │
│pe numele titularului de cont cu cod unic de înregistrare/│
│cod de identificare fiscală/cod numeric personal/cod │
│persoană juridică nerezidentă/cod persoană fizică │
│nerezidentă .............. în perioada [][][][][][][][]-[]│
│[][][][][][][] │
│[] Fişierul naţional de incidente de plăţi (Fişierul │
│naţional de cecuri, Fişierul naţional de cambii, Fişierul │
│naţional de bilete la ordin) │
│[] Fişierul naţional al persoanelor cu risc │
│[] Istoricul incidentelor de plată în forma sintetică │
└──────────────────────────────────────────────────────────┘

        MOD DE COMPLETARE
        Cererea de consultare se utilizează doar pentru consultarea în numele solicitantului.
        La rubrica "Nr..."şi "data emiterii cererii" se înscriu umărul de înregistrare şi data emiterii cererii din evidenţele persoanei declarante.
        Paragraful "Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.
        Paragraful "1." se completează cu datele personale ale persoanei fizice care solicită informaţii din Fişierul naţional de incidente de plăţi (FNIP) sau Fişierul naţional al persoanelor cu risc (FNPR) în nume propriu sau în numele unei persoane juridice/alte entităţi rezidente sau nerezidente.
        În paragraful "2." solicitantul stabileşte întrebarea/întrebările care vor fi adresate CIP, apoi va completa datele obligatorii pe baza cărora se va face consultarea.
        Răspunsul CIP, în funcţie de întrebarea conţinută de cererea de consultare, cuprinde următoarele informaţii:
        ● pentru consultarea după instrumentul de plată: "cecul/cambia/biletul la ordin cu seria ... nr. .... face obiectul unui incident de plată?": data înregistrării la CIP, descrierea motivelor de refuz la plată;
        ● pentru consultarea titularului de cont în "FNIP": data înregistrării la CIP, denumire titular de cont, seria şi numărul instrumentului de plată, descrierea motivelor de refuz la plată, perioada interdicţiei bancare (pentru fiecare incident de plată major cu cec), dacă este incident de plată major, perioada totală de interdicţie bancară (în cazul cecului) şi denumirea unităţii bancare a obligatului la plată care a declarat la CIP incidentul de plată;
        ● pentru consultarea titularului de cont în "FNPR": data înregistrării la CIP, denumire titular de cont, seria şi numărul instrumentului de plată, descrierea motivelor de refuz la plată, perioada de interdicţie bancară (pentru fiecare incident de plată major cu cec), perioada totală de interdicţie bancară (în cazul cecului) şi denumirea unităţii bancare a obligatului la plată care a declarat la CIP incidentul de plată;
        ● pentru consultarea "Istoricul refuzurilor la plată pe titular de cont, în formă sintetică": nr. total de refuzuri, suma de plată şi suma refuzată totală, defalcate după tipul instrumentului şi după tipul motivului de refuz (major/minor).


    ANEXA 10

        [F10]
    FORMULARUL LISTA ERORILOR PRIVIND RAPORTAREA
    INFORMAŢIEI REFERITOARE LA INCIDENTELE DE PLĂŢI
        Cod persoana declarantă ...........

┌────────┬────────┬───────┬────────────┐
│Număr │Tip │Cod │Descrierea │
│curent │formular│eroare │erorii │
├────────┼────────┼───────┼────────────┤
│(0) │(1) │(2) │(3) │
├────────┼────────┼───────┼────────────┤
│ │ │ │ │
├────────┼────────┼───────┼────────────┤
│ │ │ │ │
└────────┴────────┴───────┴────────────┘

        MOD DE COMPLETARE
        Formularul F10
        Rubrica "Cod persoană declarantă" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante căreia i se transmite lista erorilor privind raportarea informaţiei referitoare la incidentele de plăţi.
        Rubrica 0 - "Număr curent" se completează cu numărul liniei în care se semnalează eroarea, corespunzător numărului curent din formularul transmis de persoana declarantă.
        Rubrica 1 - "Tip formular" se completează cu numărul de formular (F3A, F3B, F3C, F5, F6, F9).
        Rubrica 2 - "Cod eroare" se completează cu un cod stabilit de Centrala Incidentelor de Plăţi.
        Rubrica 3 - "Descrierea erorii" se completează descrierea erorii constatate.

    ANEXA 11

        [F11]
        FORMULARUL DE RECTIFICARE A INFORMAŢIILOR ÎNREGISTRATE ÎN BAZA DE DATE A CIP
        Cod persoana declarantă ..................

┌──────────┬───┬─────────┬─────────────┐
│Număr │Nr.│Câmp │Valoare │
│curent │CIP│eronat │corectă │
├──────────┼───┼─────────┼─────────────┤
│(0) │(1)│(2) │(3) │
├──────────┼───┼─────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────┼───┼─────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────┴───┴─────────┴─────────────┘

        MOD DE COMPLETARE
        Formularul F11
        Rubrica "Cod persoană declarantă" se completează cu codul bancar atribuit de Banca Naţională a României persoanei declarante care transmite "Formularul de rectificare a informaţiilor înregistrate în baza de date a Centralei Incidentelor de Plăţi."
        Rubrica 0 - "Număr curent" se completează cu numărul de ordine al liniei din formular.
        Rubrica 1 - "Nr. CIP" se completează cu Nr. CIP alocat de aplicaţia informatică a Centralei Incidentelor de Plăţi la înscrierea refuzului bancar cu cec, cambie sau bilet la ordin ce se doreşte a se rectifica.
        Rubrica 2 - "Câmp eronat" se va completa denumirea câmpului din formularele de raportare a refuzurilor bancare cu cecuri, cambii sau bilete la ordin ce se doreşte a se rectifica.
        Rubrica 3 - "Valoare corectă" se va completa valoarea corectă asociată câmpului.

    ANEXA 12


        LISTA INFORMAŢIILOR ÎNREGISTRATE ÎN BAZA DE DATE A CIP CE POT FI RECTIFICATE
        Pentru Cererea de înscriere a refuzului bancar în FNC/FNCB/FNBO:
    1. Nr. şi/sau data emiterii cererii din evidenţele persoanei declarante
    2. Codul bancar al instituţiei de credit a obligatului la plată
    3. Tip cec la origine şi/sau la momentul refuzului (nu pentru cecurile cu interdicţie bancară suspendată sau reluată)
    4. Seria şi/sau numărul cecului/cambiei/biletului la ordin (nu pentru cecurile cu interdicţie bancară suspendată sau reluată şi nici pentru cecurile/cambiile/biletele la ordin a căror înregistrare a fost suspendată sau reactivată)
    5. Data emiterii cecului/cambiei/biletului la ordin (fără schimbarea tipului incidentului de plată major/minor)
    6. Suma de plată/refuzată
        ● fără modificarea motivului corespunzător
        ● cu modificarea motivului, însă fără a schimba tipul acestuia (major/minor)

    7. Denumire trăgător (pentru incident de plată minor) şi/sau denumire beneficiar/ultimul giratar, în cazul cecului
    8. Denumire tras/trăgător/subscriitor/beneficiar/ultimul giratar, în cazul cambiei sau biletului la ordin
    9. Adăugarea de alte motive (fără schimbarea tipului incidentului de plată major/minor)
    10. Radiere motive (fără schimbarea tipului incidentului de plată major/minor)
    11. Înlocuire motive (fără schimbarea tipului incidentului de plată major/minor)
    12. Codul unic de înregistrare/codul de identificare fiscală/codul numeric personal/cod nerezident pentru tras/trăgător/subscriitor în cazul cambiei/biletului
    13. Codul unic de înregistrare/codul de identificare fiscală/codul numeric personal/cod nerezident pentru trăgător pentru un incident de plată minor în cazul cecului
    14. Data scadenţei cambiei/biletului la ordin, fără modificarea tipului motivului (major/minor).


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016