Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ANEXA nr. 86 din 5 ianuarie 2000  VEHICULE SI ECHIPAMENTE PENTRU CAILE FERATE SAU SIMILARE SI PARTI ALE ACESTORA; APARATE MECANICE (INCLUSIV ELECTROMECANICE) DE SEMNALIZARE DE TRAFIC    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANEXA nr. 86 din 5 ianuarie 2000 VEHICULE SI ECHIPAMENTE PENTRU CAILE FERATE SAU SIMILARE SI PARTI ALE ACESTORA; APARATE MECANICE (INCLUSIV ELECTROMECANICE) DE SEMNALIZARE DE TRAFIC

EMITENT: DIRECTIA GENERALA A VAMILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 12 bis din 14 ianuarie 2000

VEHICULE SI ECHIPAMENTE PENTRU CAILE FERATE SAU SIMILARE SI PARTI ALE ACESTORA; APARATE MECANICE (INCLUSIV ELECTROMECANICE) DE SEMNALIZARE DE TRAFIC

Note de Capitol
1. - Capitolul nu cuprinde:
a) traversele de lemn sau de beton pentru caile ferate sau similare si elementele de beton ale cailor de ghidaj pentru aerotrenuri (pozitiile nr. 44.06 sau 68.10).
b) elementele de cale ferata din fonta, fier sau otel de la pozitia 73.02.
c) aparatele electrice de semnalizare, de securitate, de control sau de comanda de la pozitia nr. 85.30.
2. - La pozitia nr. 86.07 se clasifica in special:
a) osii, roti, osii montate (trenuri de rulare), bandaje de roti, cercuri de roti, centre si alte parti de roti;
b) sasiurile, boghiurile si boghiurile Bissel;
c) cutiile cu osii (cutiile cu vaselina sau ulei), dispozitive de franare de orice fel;
d) tampoane pentru material rulant, carlige cu surub si alte sisteme de remorcare, burdufuri flexibile de circulatie intre vagoane;
e) articole de caroserie.
3. - Sub rezerva dispozitiilor de la Nota 1 de mai sus, pozitia nr. 86.08 cuprinde printre altele:
a) sinele asamblate, placile turnate si puntile turnante, gabarite de incarcare, tampoanele de cap de linie.
b) discurile si placile mobile si semafoarele, aparatele de comanda pentru trecerile de nivel, aparatele de schimbare a acelor pe sol, posturile de manevra la distanta si alte aparate mecanice (inclusiv electromecanice) de semnalizare, de siguranta, de control sau de comanda, chiar daca cuprind dispozitive accesorii pentru iluminat electric, pentru caile ferate sau similare, caile rutiere sau fluviale, aeriene sau parcari, instalatiile portuare sau aerodromuri.

CONSIDERATII GENERALE
Capitolul grupeaza vehiculele si material pentru caile ferate sau similare de orice fel (cai ferate, tramvaie, cai stramte (de exemplu, caile Decauville) caile ferate cu sina unica etc.), aparatele mecanice (inclusiv electromecanice) de semnalizare, de siguranta, de control sau de comanda pentru toate caile de comunicatie sau aeriene sau parcari, ca si cadrele si continuturile special concepute si echipate pentru unul sau mai multe moduri de transport.
Prin cai ferate sau similare in sensul acestui Capitol, se inteleg nu numai caile ferate clasice care utilizeaza sinele de otel, dar de asemenea alte sisteme constituite, de exemplu din sine cu sustinere magnetica sau din structuri de beton.
Diferitele articole de la acest Capitol sunt clasificate in felul urmator:
A) Subpozitiile de la nr. 86.01 pana la nr. 86.03, vehiculele de toate felurile atrag cu ele miscarea, cum ar fi locomotivele, locotractoarele, automotoarele si automobilele pe sine. Pozitia nr. 86.02 cuprinde, intre altele, urmatoarele: locomotivele cu doua moduri de propulsie sunt clasificate in functie de modul de propulsie cel mai normal utilizat.
B) Subpozitia nr. 86.04, vehiculele pentru intretinerea sau serviciul cailor ferate, chiar autopropulsate.
C) Subpozitiile nr. 86.05 si 86.06, diferite tipuri de vehicule remorcate (vagoane de calatori si furgoane cu bagaje, vagoane, vagonete etc.).
D) Sub pozitia nr. 86.07 si 86.08, partile de vehicule pentru caile ferate, ca si materialul fix de cai ferate si aparatele mecanice (inclusiv electromecanice) de semnalizare, de siguranta, de control sau de comanda pentru toate caile de comunicatie.
Subpozitia nr. 86.09 cadrele si recipientele special concepute si echipate pentru unul sau mai multe moduri de transport.
Sunt, de asemenea, cuprinse in acest Capitol vehiculele pe perna de aer concepute pentru a se deplasa deasupra unei cai de ghidare (aerotrenuri), partile acestor vehicule, ca si materialul fix si aparatele mecanice (inclusiv electromecanice), de semnalizare, de siguranta, de control sau de comanda, pentru caile de ghidare ale aerotrenurilor (vezi Nota 5 de la Sectiunea XVII).
Vehiculele incomplete sau neterminate se clasifica cu vehicule complete sau terminate din moment ce prezinta caracteristicile esentiale. Se considera in mod special unele ca:
1) Locomotivele sau automotoarele lipsite de organele lor motoare, de instrumentele lor de masura, de siguranta sau de lucru.
2) De vagoane de calatori, lipsite de locuri sau de banchete.
3) Sasiuri de vagoane prevazute numai cu organele lor de suspensie si de rulare.
Din contra, simple sasiuri de automotoare, de vagoane, de vagonete, de berline sau de tendere, nemontate pe sasiu, sunt clasificate ca parti ale vehiculelor pentru caile ferate sau similare (pozitia nr. 86.07).
Capitolul nu cuprinde:
a) Modelele reduse de vehicule pentru caile ferate concepute pentru demonstratie (pozitia nr. 90.23).
b) Piesele de artilerie grea care ruleaza pe caile ferate (pozitia nr. 93.01).
c) Articolele care au caracterul de jucarii (pozitia nr. 95.03).
d) Materialul pe sina special conceput pentru manejuri sau alte atractii pentru balciuri, si care nu constituie, de fapt, veritabil material de cale ferata (pozitia nr. 95.08).

86.01 - LOCOMOTIVE SI LOCOTRACTOARE, CU SURSA EXTERIOARA DE ELECTRICITATE SAU CU ACUMULATOARE ELECTRICE.
8601.10 - Cu sursa exterioara de electricitate
8601.20 - Cu acumulatoare electrice
Pozitia cuprinde locomotivele si locotractoarele electrice de toate tipurile in care energia de tractiune este fie furnizata printr-o puternica baterie de acumulatoare dispusa pe vehiculele in sine, fie captata prin masinile motoare pe liniile de prize de curent constituite dintr-o sina dispusa de-a lungul caii sau printr-o linie aeriana numita catenara intinsa deasupra caii.

86.02 - ALTE LOCOMOTIVE SI LOCOTRACTOARE; TENDERE.
8602.10 - Locomotive diesel-electrice
8602.90 - Altele

A. - LOCOMOTIVELE
Grupa cuprinde locomotivele si locotractoarele altele decat cele care sunt alimentate printr-o sursa exterioara de electricitate sau prin acumulatori electrici (pozitia nr. 86.01), indiferent ca exista o sursa de energie care le actioneaza (vapori, motor diesel, turbina de gaz, motor cu explozie, motor pneumatic etc.).
Printre locomotive se pot cita:
1) Locomotivele diesel.
a) Locomotivele diesel-electrice, in care motorul diesel antreneaza o generatoare care produce electricitate care, la randul sau, alimenteaza motoarele de tractiune care actioneaza rotile.
Locomotivele diesel-hidraulice, in care energia motorului diesel este transmisa la roti cu ajutorul unui dispozitiv hidraulic.
c) Locomotivele diesel-mecanice, in care energia motorului diesel antreneaza rotile datorita unui ambreiaj sau cuplu hidraulic si unei cutii de viteze.
2) Locomotivele cu abur de toate tipurile, inclusiv locomotivele cu turbina care actioneaza motoarele electrice, locomotivele-tendere si locomotive fara focar, adica prevazute nu cu cazan ci cu un rezervor de abur alimentat la pornire de o instalatie industriala.

Se clasifica aici locotractoarele care sunt motoare de putere moderata fara bujii nici roti purtatoare si care nu au in general decat doua osii motoare. Sunt folosite indeosebi in garile pentru manevrarea vagoanelor si de catre unele institutii industriale racordate la calea ferata.

B. - TENDERE
Tenderele sunt vehicule atasate locomotivelor cu abur, care transporta apa si combustibilul necesare pentru functionarea cazanului. Ele se compun in esenta dintr-un sasiu montat pe doua sau mai multe osii, pe care sunt amplasate un rezervor inchis de tabla pentru apa si un buncar de combustibil.

Pozitia exclude tractoarele automotoare construite pentru a putea sa circule in acelasi timp pe sina si pe drum (pozitia nr. 87.01).

86.03 - AUTOMOTOARE SI DREZINE CU MOTOR, ALTELE DECAT CELE DE LA POZITIA NR. 86.04.
8603.10 - Cu sursa exterioara de electricitate
8603.90 - Altele
Automotoarele si drezinele cu motor se deosebesc de locomotive prin faptul ca ele au caracter dublu de masina purtatoare si motoare, deci independent de sistemul lor motor, ele sunt echipate pentru a primi calatori sau eventual marfuri. Aceste vehicule sunt concepute pentru a putea sa circule singure sau cuplate cu alte masini de acelasi tip sau cuplate la una sau mai multe remorci.
Caracteristica acestor vehicule este de a poseda fie doua posturi de conducere (unul la fiecare extremitate) fie unul singur, suprainaltat (in chiosc) si situat, dupa caz, in mijlocul sau la extremitatea vehiculului.
Printre diferitele tipuri de automotoare se pot mentiona:
A) Automotoarele electrice in care curentul de alimentare, care provine de la o sursa exterioara fixa, este captat, de exemplu, fie printr-un pantograf sau printr-un troleu in cazul unei linii aeriene, fie prin patine montate pe boghiuri in cazul unei a treia linii conducatoare.
Vagoanele motrice de tramvai utilizeaza doua sine conducatoare dispuse intr-un jgheab si priza de curent se efectueaza cu ajutorul unui dispozitiv special denumit plug.
B) Drezinele cu motor care sunt masini autonome care se deplaseaza prin mijloace proprii, fiind echipate cu un motor diesel sau cu un motor cu explozie etc. Unele dintre drezinele cu motor sunt echipate cu roti prevazute cu bandaje sau anvelope si unele pot sa aiba un dispozitiv cu cremaliera.
C) Drezinele cu motor si tramvaiele care functioneaza cu baterii de acumulatori.
Se clasifica aici vehiculele feroviare actionate prin electrogir. Acest sistem, bazat pe acumularea de energie cinetica intr-un volant care se roteste la viteza mare care, cu ajutorul unui generator electric, este restituita apoi sub forma curentului electric al unui motor de tractiune, ofera posibilitati de folosire destul de limitate. Se poate cu toate acestea utiliza electrogirul pentru a echipa automobilele pe sine usoare sau tramvaiele.
Din contra, se clasifica la pozitia nr. 87.02 autocarele transformabile in automobile pe sine prin inlocuirea simpla a rotilor si blocarea directiei, motorul ramanand acelasi.

86.04 - VEHICULE PENTRU INTRETINERE SAU PENTRU SERVICII DE CALE FERATA SAU SIMILARE, CHIAR AUTOPROPULSATE (DE EXEMPLU VAGOANE-ATELIER, VAGOANE-MACARA, VAGOANE ECHIPATE PENTRU COMPLETAREA BALASTULUI, MASINI DE ALINIAT SINELE PENTRU CAI FERATE, VAGOANE DE PROBA SI DREZINE).
Vehiculele de la aceasta pozitie, chiar autopropulsate sunt special concepute atat pentru instalarea, intretinerea sau deservirea cailor ferate cat si pentru a permite realizarea diferitelor activitati la marginea cailor ferate.
Se clasifica aici in principal:
1) Vagoanele-ateliere echipate cu scule, masini-unelte, generatoare electrice, aparate de spalare (cricuri, palane, vinciuri etc.), dispozitive de sudare, lanturi, cabluri etc.
2) Vagoanele-macarale de toate tipurile, vagoanele-macarale pentru ridicare, vagoanele macarale pentru punerea sau depunerea sinelor, vagoanelor-macara pentru deservirea cheiurilor de incarcare ale cailor ferate.
3) Vagoane cu troliu.
4) Vagoanele prevazute cu masini pentru epurarea si tasarea balastului (masinile de extras balast, masini de cernut si masini de completat balastul etc.).
5) Vagoanele-betoniere pentru fabricarea betonului destinat sa fie turnat de-a lungul cailor, de exemplu in fundatiile de piloni care folosesc ca suport la liniile electrice.
6) Vagoanele de etalonare pentru controlul basculelor de cale ferata.
7) Vagoanele cu trepied pentru instalarea si intretinerea liniilor electrice.
8) Vagoanele de stropire pentru distrugerea buruienilor, de-a lungul cailor ferate.
9) Vehiculele autopropulsate pentru intretinerea cailor (masinile de aliniat pentru caile ferate in mod special) echipate cu unul sau mai multe motoare care asigura nu numai functionarea masinilor de lucru cu care sunt prevazute (dispozitiv pentru alinierea sinelor, strangerea balastului etc.) si propulsarea ansamblului in timpul lucrului, dar de asemenea, in afara acestuia, o deplasare rapida si complet autonoma a vehiculului pe cale.
10) Masinile de incercare echipate cu dispozitive sau instrumente care sa permita fie sa controleze mersul trenului, functionarea franelor, incarcarea remorcata prin locomotiva, rezistenta puntilor etc. fie sa se stabileasca defectele sinelor etc. ca si motoarele de control ale cailor care inregistreaza prin rulare neregularitatile geometrice ale caii.
11) Drezinele cu motor, inclusiv veloraiuri care sunt utilizate de catre personalul cailor ferate pentru intretinerea si supravegherea caii. Aceste masini sunt in general prevazute cu motoare cu explozie care permit o deplasare rapida complet autonoma, atat pentru transportul personalului cat si pentru materialele care trebuie sa fie repartizate si stranse de-a lungul caii.
12) Drezinele si velocipede de cale ferata, fara motor, care sunt folosite de catre personalul cailor ferate pentru inspectia caii.

Atunci cand masinile sau motoarele de lucru ca si instrumentele de masura sunt montate, nu pe veritabile sasiuri de vagoane, ci pe simple carucioare sau platforme care nu constituie material rulant de cale ferata, ansamblul este exclus de la aceasta pozitie si este clasificat la alte pozitii mai specifice (de exemplu pozitiile nr. 84.25, 84.26, 84.28. 84.29, 84.30).

86.05 - VAGOANE DE CALATORI, VAGOANE DE BAGAJE, VAGOANE POSTALE SI ALTE VAGOANE SPECIALE, PENTRU CAI FERATE SAU SIMILARE, NEAUTOPROPULSATE (CU EXCEPTIA VAGOANELOR DE LA POZITIA NR. 86.04).
Pozitia cuprinde un ansamblu de vagoane pentru caile ferate sau similare, lipsite de organe motoare si din care cea mai mare parte prezinta caracteristica de a intra in compozitia trenurilor de calatori; ea cuprinde, de asemenea, remorcile de tramvaie si vagoanele de funiculare.
Sunt incluse aici in principal:
1) Vagoanele de calatori de toate tipurile, inclusiv vagoanele de dormit, vagoanele restaurant, vagoanele-cupeu, vagoanele speciale pentru divertisment prevazute cu sali de jocuri, sali de dans, etc.
2) Vagoanele de funiculare.
3) Remorcile pentru tramvaie.
4) Vagoanele pentru transportul muncitorilor in galeriile de mine.
5) Vagoanele locuinta pentru personalul de la calea ferata.
6) Furgoanele de bagaje si vagoanele furgoane (vagoanele mixte).
7) Vagoanele postale.
8) Vagoanele sanitare (vagoanele ambulante, de infirmerie etc.) ca si vagoanele radiologice.
9) Vagoanele celula pentru transportul prizonierilor.
10) Vagoanele blindate.
11) Vagoanele special echipate cu aparate de radiotelegrafie si de telegrafie.
12) Vagoanele prevazute cu aparate, masinile si modelele pentru invatarea personalului de la caile ferate.
13) Vagoanele de expozitie.

86.06 - VAGOANE PENTRU TRANSPORTUL MARFURILOR PE CALE FERATA SAU CAI SIMILARE.
8606.10 - Vagoanele cisterne si similare
8606.20 - Vagoanele izoterme, refrigerante sau frigorifice, altele decat cele de la subpozitia nr. 8606.10
8606.30 - Vagoanele de descarcare automata, altele decat cele de la subpozitiile nr. 8606.10 sau 8606.20
- Altele:
8606.91 - - Acoperite si inchise
8606.92 - - Deschise, cu lateralele nerabatabile cu o inaltime peste 60 cm (tomberoane)
8606.99 - - Altele
Pozitia cuprinde, pe de o parte, diferitele tipuri de vagoane destinate transportului de marfuri pe o retea de cale ferata (calea cu ecartament oarecare) si, pe de alta parte, vagonetele si platformele pentru transportul pe sine al marfurilor in mine, santiere, uzine, antrepozite etc. Aceste din urma vehicule se deosebesc in general de vagoanele propriu-zise prin absenta resorturilor de suspensie.
Independent de vagoanele descoperite (vagoanele plate, vagoanele platforme si vagoanele tomberoane) si vagoanele acoperite, obisnuite, se clasifica la aceasta pozitie vagoanele specializate urmatoarele:
1) Vagoanele-cisterne si similare (de exemplu, vagoanele-rezervoare, vagoanele-butoaie).
2) Vagoanele izoterme, refrigeratoare sau frigorifice.
3) Vagoanele de descarcare automata (vagoanele basculante, vagoanele cu palnii etc.).
4) Vagoanele cu platforma supralasate de transport de material greu.
5) Vagoanele pentru transportul lemnelor in coaja.
6) Vagoanele pentru transportul produselor chimice care comporta recipiente de gresie.
7) Vagoanele pentru vite.
8) Vagoanele cu doua etaje, de exemplu pentru transportul vehiculelor automobile.
9) Vagoanele special echipate pentru transportul pasarilor sau a pestilor vii.
10) Vagoanele-camioane pentru transportul altor vagoane.
11) Vagoanele de orice fel pentru caile Decauville.
12) Berlinele de toate tipurile utilizate special in mine.
13) Vagonetele, de tipul carucioare, pentru transportul pe sine, grindei etc.
14) Vagoanele prevazute cu ghidaj pentru transportul remorcilor sina-drum.
15) Vagoanele si vagonetele special concepute pentru transportul produselor de radio-activitate puternica.
Pozitia exclude remorcile sina-drum care constituie in principal vehiculele rutiere si in mod special concepute pentru a fi transportate pe vagoane speciale prevazute cu sine de ghidare (pozitia nr. 87.16).

86.07 - PARTILE DE VEHICULE PENTRU CAI FERATE SAU SIMILARE.
- Boghiuri, boghiuri Bissel, osii si roti, si partile lor:
8607.11 - - Boghiuri si boghiuri Bissel de tractiune
8607.12 - - Alte boghiuri si boghiuri Bissel
8607.19. Altele, inclusiv parti
- Frane si partile lor:
8607.21 - - Frane cu aer comprimat si partile lor
8607.29 - - Altele
8607.30 - Carlige si alte sisteme de cuplare, tampoane de socuri, si partile lor
- Altele:
8607.91 - - De locomotive sau locotractoare
8607.99 - - Altele
Pozitia cuprinde ansamblul partilor de vehicule pentru caile ferate sau similare, sub rezerva, ca satisfac urmatoarele doua conditii:
1●) Sa fie recunoscute ca fiind in exclusivitate sau in principal destinate pentru vehiculele de aceasta categorie.
2●) Sa nu fie excluse prin Notele de la Sectiunea XVII.
Dintre aceste parti de vehicule pentru caile ferate sau similare, sunt mentionate:
1) Boghiuri, carucioare cu doua sau mai multe osii si boghiuri Bissel care constau dintr-un sasiu montat pe o singura osie.
2) Osiile drepte sau cotite care pot sa se prezinte montate (tren de roti) sau nemontate.
3) Rotile si partile lor (corpuri de roti, bandaje, frete, centre etc.).
4) Cutii de osii numite de asemenea cutii de ulei sau cutii cu unsoare si partile lor, de exemplu, corpurile de cutii.
5) Dispozitivele de franare de toate genurile, care includ:
a) Franele de mana, comenzile direct de catre fiecare dintre vehicule (franele cu maneta si franele cu surub).
b) Franele continui, comandate pentru toate vehiculele de la tren de o manevra unica; se deosebesc printre ele franele cu aer comprimat si franele cu vid.
Partile de la aceste dispozitive de franare, cum ar fi sabotii cilindrii, manetele de frane de mana, etc.
6) Tampoanele de socuri.
7) Carligele, barele de tractiune si alte sisteme de prindere cu surub sau cu lanturi; unele dispozitive de prindere pot sa fie automate.
8) Sasiurile si partile lor constitutive: lonjeroane sau brancarde, traverse, longrine, placi de protectie etc., sasiuri monobloc realizate dintr-o singura piesa.
9) Suflante de intercirculatie, inclusiv puntile de trecere.
10) Cutii de automotoare, de vagoane, de vagonete sau de tendere, nemontate pe sasiu, ca si partile de caroserii, ca, de exemplu, usile si portierele, peretii despartitori, peretii montati pe balamale pentru vagoanele plate, scarite cu un singur fuscel, scarile, rezervoarele de apa ale tenderelor.
11) Tuburile echipate cu capetele lor de cuplare pentru incalzire sau franare.
12) Dispozitive antisoc hidraulice destinat sa fie montate pe boghiuri.
Se clasifica la Sectiunea XV profilele, tablele si alte elemente constitutive ale cutiilor, tuburilor si tevilor etc. de metale comune, atunci cand prelucrarea la care este supusa nu are ca efect sa fie transformate in mod manifest in parti recunoscute ale vehiculelor pentru cai ferate sau similare.

86.08 - MATERIAL FIX DE CAI FERATE SAU SIMILARE; APARATE MECANICE (INCLUSIV ELECTROMECANICE) DE SEMNALIZARE, DE SIGURANTA, DE CONTROL SAU DE COMANDA PENTRU CAILE FERATE SAU SIMILARE, RUTIERE SAU FLUVIALE, AERIENE SAU PARCARI, INSTALATII PORTUARE SAU AERODROMURI; PARTILE LOR.

A. - MATERIAL FIX DE CAI FERATE SAU SIMILARE
Grupa cuprinde in principal:
1) Caile de rulare asamblate adica cele ale caror sine au fost fixate pe traverse sau pe suporturi asemanatoare. Aceste asamblaje se prezinta in general sub forma incrucisarilor, traverselor, acelor, sectiunilor curbate sau drepte etc.
Placile si puntile turnate (rotative), chiar actionate electric, constituite dintr-o platforma circulara, mobila in jurul unei axe, si a caror plan superior, echipat cu sine, este la nivelul cailor ferate pe care le deservesc. In puntile rotative in mod special, sarcina este repartizata pe trei puncte; pivotul central si cele doua role asezate la fiecare extremitate a puntii.
Aceste aparate permit schimbarea caii sau a directiei materialului rulant. Unele dintre ele in mod special pentru caile stramte (de exemplu, caile Decauville) - sunt manevrate cu mana si poarta numele de dispozitive de schimbare a directiei.
Pozitia nu cuprinde transbordoare de locomotive sau de vagoane care nu fac decat sa transfere un vehicul de la o cale la alta. Aceste transbordoare, ca si alte aparate de manevrare a materialului rulant (de exemplu basculatoare sau culbutoare de vagoane sau de dispozitive de impingere a vagoanelor) sunt clasificate la pozitia nr. 84.28.
3) Tampoanele de cap de linie, dispozitivele de oprire hidraulice sau cu resorturi, asezate la extremitatea cailor pentru a amortiza socul materialului rulant care nu a putut sa fie oprit inainte de terminarea caii. Ele sunt concepute pentru a fi adapostite intr-un bloc de zidarie (in mod special, gara terminus) sau pentru a fi fixate pe o sarpanta robusta (in mod special gare de triaj).
4) Gabaritele, constructiile metalice in forma de arc care permit sa se asigure ca trenurile care trec prin ele nu depasesc cotele maxime de inaltime sau de latime permise prin itinerarul de realizat.
Pozitia nu cuprinde, cu toate acestea, traversele de lemn (pozitia nr. 44.06), traversele de beton (pozitia nr. 68.10) si traversele, sinele sau orice alte elemente de constructie ale cailor de fier sau de otel, reluate la pozitia nr. 73.02 (vezi Nota explicativa de la aceasta pozitie).
Pilonii si porticurile care folosesc de suport pentru cablurile electrice nu sunt considerate ca material fix pentru caile ferate si se clasifica dupa regimul materialului constitutiv (in functie de caz, pozitiile nr. 68.10, 73.08 etc.).

B. - APARATELE MECANICE (INCLUSIV ELECTROMECANICE) DE SEMNALIZARE, DE SECURITATE, DE CONTROL SAU DE COMANDA PENTRU CAILE FERATE SAU SIMILARE, RUTIERE SAU FLUVIALE, AERIENE SAU PARCARI, INSTALATIILE PORTUARE SAU AERODROMURI
Grupa cuprinde in esenta aparatele in general comandate la distanta al caror semnal sau ace sunt actionate de la punctul de comanda cu ajutorul manetelor, manivelelor triunghiurilor, lanturilor, cablurilor etc, sau cu ajutorul dispozitivelor hidropneumatice sau motoarelor electrice. Aparatele de comanda electropneumatica, utilizate in mod special la caile ferate, sunt clasificate, de asemenea, la aceasta pozitie. Aceste aparate permit de fapt sa actioneze semnalele sau acele cu ajutorul unui motor pneumatic, o supapa electromagnetica comandata de la tabelul electric de la cabina de control care regleaza admisia si iesirea aerului la cilindrul motorului. Semnalul si dispozitivul sau de comanda pneumatica sunt considerate ca aparate mecanice clasificate la aceasta pozitie, in timp ce tabelul electric de comanda se clasifica la Capitolul 85.
Trebuie sa se observe ca numai aparatele de semnalizare care pot sa prezinte mai multe aspecte diferite - din care fiecare traduce o instructie data vehiculului - sunt clasificate aici. Sunt deci excluse de la aceasta pozitie semnalele pentru toate caile de comunicare (semnale feroviare, rutiere etc.) lipsite de orice mecanism si care nu constituie decat panouri simple de semnalizare, ca de exemplu cele care indica vitezele maxime, directiile care trebuie urmate, indicatoarele de panta etc. Aceste semnale sunt clasificate dupa materia constitutiva (de exemplu, pozitiile nr. 44.21 sau 83.10).
Sub rezerva ca sunt actionate mecanic sau electromecanic grupa cuprinde aparatele si dispozitivele urmatoare:
1) Echipamentul de cabine de semnalizare care constituie o aparatura de manevra completa, montata pe un batiu, si care cuprinde o serie de manete de comanda, cu scripeti, triunghiuri, cabluri etc. Dispozitivele de inchidere sunt foarte adesea prevazute pentru a evita erorile in comanda semnalelor sau acelor.
2) Semafoarele, placile si discurile rotative, pilonii sau porticurile complete de semnalizare.
3) Manetele de comanda fixate la semnale si utilizate pentru a corecta doua semnale interdependente.
4) Dispozitivele mecanice cu maneta, cu manivela, cu pedala dispuse langa cale pentru a actiona acele, semnalele etc.
5) Indicatoarele de ace actionate prin miscarea acelor ele insele, miscarile lor fiind transmise la cabina de semnalizare pentru a preveni personalul de executie ca acul este in pozitia dorita.
6) Aparatele de securitate al acelor, dispozitivele fixe de cale si care asigura automat prin trecerea trenului, inchiderea acelor in asa fel incat sa nu poata sa fie manevrate de la cabina de semnalizare in timpul trecerii convoiului.
7) Dispozitivele de incetinit vagoanele utilizate in mod special in garile de triaj. Constau in general din sine-frane cu comanda hidraulica sau pneumatica, montate de o parte si de alta a sinelor si care actioneaza pe rotile de material rulant in felul unei frane.
8) Dispozitivele de schimbare a caii si dispozitivele de oprire. Aceste aparate pot sa fie in acelasi timp indepartate de cale pentru a permite trecerea unui vagon, cand plasate pe sina pentru a actiona ca un dispozitiv de oprire sau mai curand pentru a face sa iasa vagonul de pe sine.
9) Sistemele de oprire a trenurilor in general constituite dintr-un dispozitiv in forma de T asezat de-a lungul caii ferate si actionate cu aer comprimat. Acest dispozitiv, legat la un semnal, se redreseaza atunci cand acesta este pe pozitia pericol si loveste in felul acesta la trecerea unui convoi de maneta de comanda a franelor.
10) Aparatele automate pentru timp de ceata. Aceste dispozitive, cu comanda pneumatica in general, aseaza automat pe cale, petardele de semnalizare de fiecare data cand un semnal indica pericol.
11) Aparatele de comanda pentru manevrarea barierelor de treceri de nivel care contin cel mai adesea manivelele si transmisiile actionate cu mana, sau intr-un sistem de manete manevrate de la cabina de ace ca in cazul semnalelor sau acelor.
Barierele de treceri la nivel urmeaza, din contra, regimul materiei constitutive (pozitia nr. 73.08 daca sunt de fier sau de otel sau pozitia nr. 44.21 daca sunt de lemn), in timp ce semnalele mecanice sau electromecanice indicand daca bariera este deschisa sau inchisa se clasifica la aceasta pozitie.
12) Stalpii de semnalizare actionati manual sau electromecanic pentru reglarea circulatiei rutiere sau maritime.

PARTI
Pozitia cuprinde partile care pot sa fie recunoscute ale materialului si aparatele clasificate mai sus si in mod special platformele de placi si punti rulante, bratele si discurile de semnale, manetele de comanda, cutiile de inchidere.

Pozitia exclude:
a) Lanturile si alte parti sau furnituri de utilizare generala, in sensul Notei 2 de la Sectiunea XV, de metale comune (Sectiunea XV) sau de materiale plastice (Capitolul 39): materialul de utilizare generala (de exemplu tringhiuri) si constructiile metalice, ca si partile acestor constructii care sunt clasificate la Sectiunea XV. Trebuie sa se noteze ca triunghiurile sau barele de ace care, trecand sub sine, leaga mecanismul de manevra a acelor asezate la marginea caii, la punctele de ace, sunt clasificate la pozitia nr. 73.02, ca si unele dintre celelalte elemente ale materialului fix de cale ferata din fier sau otel, care sunt clasificate la aceasta pozitie.
b) Lampile de semnale (pozitiile nr. 85.30 sau 94.05).
c) Sirenele, cornurile de ceata si alte dispozitive acustice de semnalizare, care urmeaza regimul lor propriu.
d) Aparatele de semnalizare instalate la bordul vehiculelor, navelor etc, si in mod special la dispozitivele de alarma pentru trenuri sau pentru nave, care urmeaza regimul lor propriu.

86.09 - CADRE SI CONTAINERE (INCLUSIV CONTAINERE-CISTERNA SI CONTAINERE-REZERVOARE) SPECIAL CONCEPUTE SI ECHIPATE PENTRU UNUL SAU MAI MULTE MODURI DE TRANSPORT.
Cadrele si containerele sunt ambalaje speciale concepute si echipate pentru a putea fi transportate pe unul sau pe mai multe tipuri de mijloace de transport (in mod special, pe cale ferata, rutier, pe apa sau pe cale aeriana). Sunt prevazute cu dispozitive (carlige, inele, suporturi, rulete etc.) pentru a facilita mentinerea si stivuirea la bordul vehiculului terestru, al vehiculului aerian sau al vaporului transportor. Sunt posibile pentru transportul usa la usa al marfurilor fara schimbarea ambalajului de la punctul de plecare pana la locuri de sosire. Sunt de constructie robusta pentru a putea sa permita o folosire repetata.
Tipul cel mai obisnuit, de lemn sau de metal, consta dintr-o cutie mare prevazuta cu usi sau mai bine cu panouri laterale demontabile.
Printre principalele tipuri de cadre si de recipiente, se pot cita:
1) Cadrele special adaptate pentru transportul mobilelor.
2) Cadrele izoterme pentru produsele alimentare sau marfurile perisabile.
3) Recipientele-cisterne si recipientele-rezervoare, in general de forma cilindrica, pentru transportul lichidelor sau gazelor; aceste ambalaje nu raman cu toate acestea clasificate aici decat daca sunt montate pe un suport care sa permita sa fie fixate pe un vehicul oarecare. Altfel, ele urmeaza regimul lor propriu dupa materia constitutiva.
4) Rezervoarele descoperite, destinate transportului de marfuri in vrac (carbon, minereu, pavaje, caramizi, tigle etc.). Pentru a le usura descarcarea, fondurile sau peretii laterali sunt adesea montati pe sarniere.
5) Cadrele si recipientele pentru transportul marfurilor deosebite, in mod special lucrarile de sticla, articolele de materiale ceramice, animalele vii.
Capacitatea cadrelor si a recipientelor variaza in general intre 4 si 145 cm^3, exista cu toate acestea mai mici, dar capacitatea lor nu este in mod normal mai mare de 1 m^3.
Pozitia exclude:
a) Cutiile de orice fel care, desi destinate transportului usa la usa a marfurilor, nu sunt in mod special concepute pentru a fi fixate sau amarate pe un vehicul terestru, un vehicul aerian sau un vapor. Aceste ansamble urmeaza regimul lor propriu in functie de materia constitutiva.
b) Remorcile sina-drum destinate in principal sa circule pe drum, dar concepute pentru a fi transportate pe vagoane speciale prevazute cu sine de ghidare (pozitia nr. 87.16).

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016