OFERTANTUL Inregistrat la sediul autoritatii contractante
.................. nr. ........../..........
(denumirea/numele)
FORMULAR DE OFERTA
Catre .......................................................
(denumirea autoritatii contractante si adresa completa)
Domnilor,
1. Examinand documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei,
subsemnatii, reprezentanti ai ofertantului ...(denumirea/numele ofertantului)
..., ne oferim ca, in conformitate cu prevederile si cerintele cuprinse in
documentatia mentionata mai sus, sa prestam ...(denumirea serviciului)....
pentru suma de/la un tarif de/la un tarif mediu de (se elimina optiunile
neaplicabile) ..(suma in litere si cifre)... lei, reprezentand ....(suma in
litere si cifre).... euro, la care se adauga taxa pe valoarea adaugata in
valoare de ...(suma in litere si cifre)... lei.
2. Ne angajam ca, in cazul in care oferta noastra este stabilita
castigatoare, sa prestam produsele in graficul de timp anexat.
3. Ne angajam sa mentinem aceasta oferta valabila pentru o durata de ....
(durata in litere si cifre)... zile, respectiv pana la data de ...(ziua/luna/
anul)....., si ea va ramane obligatorie pentru noi si poate fi acceptata oricand
inainte de expirarea perioadei de valabilitate.
4. Pana la incheierea si semnarea contractului de achizitie publica aceasta
oferta, impreuna cu comunicarea transmisa de dumneavoastra, prin care oferta
noastra este stabilita castigatoare, vor constitui un contract angajant
intre noi.
5. Alaturi de oferta de baza:
[] depunem oferta alternativa, ale carei detalii sunt prezentate intr-un
formular de oferta separat, marcat in mod clar "alternativa";
[] nu depunem oferta alternativa.
(se bifeaza optiunea corespunzatoare)
6. Am inteles si consimtim ca, in cazul in care oferta noastra este stabilita
ca fiind castigatoare, sa constituim garantia de buna executie in conformitate
cu prevederile din documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei.
7. Intelegem ca nu sunteti obligati sa acceptati oferta cu cel mai scazut
pret sau orice alta oferta pe care o puteti primi.
Data ....../...../........
......................., in calitate de ...................., legal
(semnatura)
autorizat sa semnez oferta pentru si in numele ............................
(denumirea/numele ofertantului)
CONTRACT DE PRESTARE DE SERVICII
nr. .......... din ................
1. Parti contractante
Intre
autoritatea contractanta ..............., adresa sediului ..............,
telefon/fax ..........., numar de inmatriculare ......... cod fiscal .......,
cont trezorerie ..................., reprezentata prin ....(denumirea
conducatorului)... functia ....................., in calitate de achizitor,
si
prestatorul .....(denumirea)......, adresa sediului ...................,
telefon/fax ................, numarul de inmatriculare ..............., cod
fiscal ................, cont (trezorerie, banca) .............., reprezentat
prin ....(denumirea conducatorului)..., functia ........................, in
calitate de prestator,
a intervenit prezentul contract.
2. Obiectul si pretul contractului
2.1. - Prestatorul se obliga sa presteze ....(denumirea serviciilor)....
in perioada/perioadele convenite si in conformitate cu obligatiile asumate prin
prezentul contract.
2.2. - Achizitorul se obliga sa plateasca prestatorului pretul convenit
pentru indeplinirea contractului de servicii .....(denumirea)...... .
2.3. - Pretul convenit pentru indeplinirea contractului, platibil
prestatorului de catre achizitor, conform graficului de plati, este de
................... mii lei, din care T.V.A. .................. mii lei.
3. Durata contractului
3.1. - Prestatorul se obliga sa presteze ....(denumirea serviciilor).....,
astfel cum este prevazut in graficul de prestare pentru indeplinirea sarcinilor,
in decurs de ...(zile/luni calendaristice).. de la data intrarii in vigoare a
contractului.
4. Definitii
4.1. - In prezentul contract urmatorii termeni vor fi interpretati astfel:
a) contract - actul juridic care reprezinta acordul de vointa al celor doua
parti incheiat intre o autoritate contractanta, in calitate de achizitor, si un
prestator de servicii, in calitate de prestator;
b) achizitor si prestator - partile contractante, astfel cum sunt acestea
denumite in prezentul contract;
c) pretul contractului - pretul platibil prestatorului de catre achizitor,
in baza contractului, pentru indeplinirea integrala si corespunzatoare a tuturor
obligatiilor asumate prin contract;
d) servicii - activitati a caror prestare face obiectul contractului;
e) produse - echipamentele, masinile, utilajele, piesele de schimb si orice
alte bunuri cuprinse in anexa/anexele la prezentul contract si pe care
prestatorul are obligatia de a le furniza aferent serviciilor prestate conform
contractului;
f) standarde - standardele, reglementarile tehnice sau altele asemenea
prevazute in Caietul de sarcini si in propunerea tehnica;
g) forta majora - un eveniment mai presus de controlul partilor, care nu
se datoreaza greselii sau vinii acestora, care nu putea fi prevazut in momentul
incheierii contractului si care face imposibila executarea si, respectiv,
indeplinirea contractului; sunt considerate asemenea evenimente: razboaie,
revolutii, incendii, inundatii sau orice alte catastrofe naturale, restrictii
aparute ca urmare a unei carantine, embargo, enumerarea nefiind exhaustiva ci
enuntiativa. Nu este considerat forta majora un eveniment asemenea celor de mai
sus, care, fara a crea o imposibilitate de executare, face extrem de
costisitoare executarea obligatiilor uneia din parti;
h) zi - zi calendaristica; an - 365 de zile.
5. Aplicabilitate
5.1. - Contractul de servicii intra in vigoare dupa constituirea garantiei
bancare de buna executie, astfel cum s-a convenit la pct. 10, la data de
......................................................................... .
(se precizeaza data la care intra in vigoare contractul)
6. Documentele contractului
6.1. - Documentele prezentului contract sunt:
a) graficul de prestare;
b) acte aditionale, daca exista;
c) propunerea tehnica si propunerea financiara;
d) Caietul de sarcini;
e) alte anexe la contract.
7. Standarde
7.1. - Serviciile prestate in baza contractului vor respecta standardele
prezentate de catre prestator in propunerea sa tehnica.
8. Caracterul confidential al contractului
8.1. - ( ) O parte contractanta nu are dreptul, fara acordul scris al
celeilalte parti:
a) de a face cunoscut contractul sau orice prevedere a acestuia unei terte
parti, in afara acelor persoane implicate in indeplinirea contractului;
b) de a utiliza informatiile si documentele obtinute sau la care are acces
in perioada de derulare a contractului, in alt scop decat acela de a-si
indeplini obligatiile contractuale.
(2) Dezvaluirea oricarei informatii fata de persoanele implicate in
indeplinirea contractului se va face confidential si se va extinde numai asupra
acelor informatii necesare in vederea indeplinirii contractului.
8.2. - O parte contractanta va fi exonerata de raspunderea pentru
dezvaluirea de informatii referitoare la contract daca:
a) informatia era cunoscuta partii contractante inainte ca ea sa fi fost
primita de la cealalta parte contractanta; sau
b) informatia a fost dezvaluita dupa ce a fost obtinut acordul scris al
celeilalte parti contractante pentru asemenea dezvaluire; sau
c) partea contractanta a fost obligata in mod legal sa dezvaluie informatia.
9. Drepturi de proprietate intelectuala
9.1. - Prestatorul are obligatia de a despagubi achizitorul impotriva
oricaror:
a) reclamatii si actiuni in justitie, ce rezulta din incalcarea unor
drepturi de proprietate intelectuala (brevete, nume, marci inregistrate etc.),
legate de echipamentele, materialele, instalatiile sau utilajele folosite pentru
sau in legatura cu prestarea serviciilor; si
b) daune-interese, costuri, taxe si cheltuieli de orice natura, aferente, cu
exceptia situatiei in care o astfel de incalcare rezulta din respectarea
Caietului de sarcini intocmit de catre achizitor.
10. Garantia de buna executie a contractului
10.1. - (1 Pre statorul are obligatia de a constitui garantia de buna
executie a contractului in perioada convenita in contract.
(2) Achizitorul are obligatia de a elibera garantia pentru participare si de
a emite ordinul de incepere a contractului numai dupa ce prestatorul a facut
dovada constituirii garantiei de buna executie.
10.2. - Cuantumul garantiei de buna executie a contractului reprezinta un
procent din pretul contractului.
(se precizeaza cuantumul garantiei de buna executie a contractului, modul de
constituire, perioada pentru care se constituie si modul de restituire)
10.3. - Achizitorul are dreptul de a emite pretentii asupra garantiei de
buna executie, in limita prejudiciului creat, daca prestatorul nu isi
indeplineste obligatiile asumate prin prezentul contract. Anterior emiterii unei
pretentii asupra garantiei de buna executie achizitorul are obligatia de a
notifica acest lucru prestatorului, precizand totodata obligatiile care nu au
fost respectate.
11. Responsabilitatile prestatorului
11.1. - (1 Pre statorul are obligatia de a presta serviciile prevazute in
contract cu profesionalismul si promptitudinea cuvenite angajamentului asumat si
in conformitate cu propunerea sa tehnica.
(2) Prestatorul are obligatia de a supraveghea prestarea serviciilor, de a
asigura resursele umane, materiale, instalatiile, echipamentele sau altele
asemenea, fie de natura provizorie, fie definitive cerute de si pentru contract,
in masura in care necesitatea asigurarii acestora este prevazuta in contract sau
se poate deduce in mod rezonabil din contract.
11.2. - Prestatorul este pe deplin responsabil pentru prestarea serviciilor
in conformitate cu graficul de prestare convenit.
Totodata este raspunzator atat de siguranta tuturor operatiunilor si
metodelor de prestare utilizate, cat si de calificarea personalului folosit pe
toata durata contractului.
(se precizeaza anexa ce contine graficul de prestare)
12. Responsabilitatile achizitorului
12.1. - Achizitorul are obligatia de a pune la dispozitie prestatorului
orice facilitati si/sau informatii pe care acesta le-a cerut in propunerea
tehnica si pe care le considera necesare pentru indeplinirea contractului.
13. Receptie si verificari
13.1. - Achizitorul are dreptul de a verifica modul de prestare a
serviciilor pentru a stabili conformitatea lor cu prevederile din propunerea
tehnica si din Caietul de sarcini.
13.2. - Verificarile vor fi efectuate in conformitate cu prevederile din
prezentul contract. Achizitorul are obligatia de a notifica in scris
prestatorului identitatea reprezentantilor sai imputerniciti pentru acest scop.
(se precizeaza anexa care contine modul de verificare si receptie a
serviciilor)
14. Incepere, finalizare, intarzieri, sistare
14.1. - (1 Pre statorul are obligatia de a incepe prestarea serviciilor in
timpul cel mai scurt posibil de la primirea ordinului de incepere a
contractului.
(se precizeaza data maxima de emitere a ordinului de incepere a
contractului)
(2) In cazul in care prestatorul sufera intarzieri si/sau suporta costuri
suplimentare, datorate in exclusivitate achizitorului, partile vor stabili de
comun acord:
a) prelungirea perioadei de prestare a serviciului; si
b) totalul cheltuielilor aferente, daca este cazul, care se vor adauga la
pretul contractului.
14.2. - (1 Ser viciile prestate in baza contractului sau, daca este cazul,
orice faza a acestora prevazuta sa fie terminata intr-o perioada stabilita in
graficul de prestare trebuie finalizata in termenul convenit de parti, termen
care se calculeaza de la data inceperii prestarii serviciilor.
(2) In cazul in care:
a) orice motive de intarziere ce nu se datoreaza prestatorului; sau
b) alte circumstante neobisnuite, susceptibile de a surveni altfel decat
prin incalcarea contractului de catre prestator indreptatesc prestatorul sa
solicite prelungirea perioadei de prestare a serviciilor sau a oricarei faze a
acestora, partile vor revizui, de comun acord, perioada de prestare si vor semna
un act aditional.
14.3. - Daca pe parcursul indeplinirii contractului prestatorul nu respecta
graficul de prestare, acesta are obligatia de a notifica acest lucru, in timp
util, achizitorului. Modificarea datei/perioadelor de prestare asumate in
graficul de prestare se face cu acordul partilor, prin act aditional.
14.4. - Cu exceptia prevederilor clauzei 22 si in afara cazului in care
achizitorul este de acord cu o prelungire conform clauzei 14.3, o intarziere in
indeplinirea contractului da dreptul achizitorului de a solicita penalitati
prestatorului potrivit prevederilor clauzei 19.
15. Modalitati de plata
15.1. - Achizitorul are obligatia de a efectua plata catre prestator in
termenul convenit de la emiterea facturii de catre prestator. Platile in valuta
se vor efectua prin respectarea prevederilor legale.
(se precizeaza termenul de plata de la emiterea facturii si, dupa caz,
graficul de plata)
15.2. - Daca achizitorul nu onoreaza facturile in termen de 14 zile de la
expirarea perioadei prevazute la clauza 15.1 si fara a prejudicia dreptul
prestatorului de a apela la prevederile clauzei 19.1, acesta din urma are
dreptul de a sista prestarea serviciilor sau de a diminua ritmul prestarii si
de a beneficia de reactualizarea sumei de plata la nivelul corespunzator zilei
de efectuare a platii. Imediat ce achizitorul onoreaza factura, prestatorul va
relua prestarea serviciilor in cel mai scurt timp posibil.
15.3. - Achizitorul are dreptul de a acorda avans prestatorului, daca acesta
solicita, numai contra unei scrisori de returnare a avansului si numai in limita
valorica prevazuta de lege.
(se precizeaza cuantumul avansului)
16. Actualizarea pretului contractului
16.1. - Pentru serviciile prestate platile datorate de achizitor
prestatorului sunt cele declarate in propunerea financiara, anexa la contract.
16.2. - Pretul contractului se actualizeaza utilizandu-se formula de
actualizare convenita.
(se precizeaza formula de actualizare)
17. Amendamente
17.1. - Partile contractante au dreptul, pe durata indeplinirii
contractului, de a conveni modificarea clauzelor contractului prin act aditional
numai in cazul aparitiei unor circumstante care lezeaza interesele comerciale
legitime ale acestora si care nu au putut fi prevazute la data incheierii
contractului.
18. Subcontractanti
18.1. - Prestatorul are obligatia de a incheia contracte cu subcontractantii
desemnati, in aceleasi conditii in care el a semnat contractul cu achizitorul.
18.2. - (1 Pre statorul are obligatia de a prezenta la incheierea
contractului toate contractele incheiate cu subcontractantii desemnati.
(2) Lista cuprinzand subcontractantii, cu datele de recunoastere ale
acestora, precum si contractele incheiate cu acestia se constituie in anexe la
contract.
18.3. - (1 Pre statorul este pe deplin raspunzator fata de achizitor de
modul in care indeplineste contractul.
(2) Subcontractantul este pe deplin raspunzator fata de prestator de modul
in care isi indeplineste partea sa din contract.
(3) Prestatorul are dreptul de a pretinde daune-interese subcontractantilor
daca acestia nu isi indeplinesc partea lor din contract.
18.4. - Prestatorul poate schimba oricare subcontractant numai daca acesta
nu si-a indeplinit partea sa din contract. Schimbarea subcontractantului nu va
schimba pretul contractului si va fi notificata achizitorului.
19. Penalitati, daune-interese
19.1. - In cazul in care, din vina sa exclusiva, prestatorul nu reuseste sa
isi indeplineasca obligatiile asumate prin contract, achizitorul are dreptul de
a deduce din pretul contractului, ca penalitati, o suma echivalenta cu o cota
procentuala din pretul contractului.
Cota procentuala este de 0,1% pentru fiecare zi de intarziere, pana la
indeplinirea efectiva a obligatiilor cu exceptia prevederilor clauzei 14.3 in
cazul in care prestatorul ii notifica pe achizitor.
19.2. - In cazul in care achizitorul nu onoreaza facturile in termen de 28
de zile de la expirarea perioadei prevazute la clauza 15.1, acesta are obligatia
de a plati, ca penalitati, o suma echivalenta cu o cota procentuala din plata
neefectuata.
Cota procentuala este de 0,1% pentru fiecare zi de intarziere, pana la
indeplinirea efectiva a obligatiilor.
20. Rezilierea contractului
20.1. - Nerespectarea obligatiilor asumate prin prezentul contract de catre
una dintre parti da dreptul partii lezate de a cere rezilierea contractului de
servicii si de a pretinde plata de daune-interese.
20.2. - Achizitorul isi rezerva dreptul de a denunta unilateral contractul
de servicii, in cel mult 30 de zile de la aparitia unor circumstante care nu au
putut fi prevazute la data incheierii contractului si care conduc la modificarea
clauzelor contractuale in asa masura incat indeplinirea contractului respectiv
ar fi contrara interesului public.
20.3. - In cazul prevazut la clauza 20.2 prestatorul are dreptul de a
pretinde numai plata corespunzatoare pentru partea din contract indeplinita pana
la data denuntarii unilaterale a contractului.
21. Cesiunea
21.1. - Prestatorul are obligatia de a nu transfera total sau partial
obligatiile sale asumate prin contract, fara sa obtina in prealabil acordul
scris al achizitorului.
21.2. - Cesiunea nu va exonera prestatorul de nici o responsabilitate
privind garantia sau orice alte obligatii asumate prin contract.
22. Forta majora
22.1. - Forta majora este constatata de o autoritate competenta.
22.2. - Forta majora exonereaza partile contractante de indeplinirea
obligatiilor asumate prin prezentul contract, pe toata perioada in care aceasta
actioneaza.
22.3. - Indeplinirea contractului va fi suspendata in perioada de actiune a
fortei majore, dar fara a prejudicia drepturile ce li se cuveneau partilor pana
la aparitia acesteia.
22.4. - Partea contractanta care invoca forta majora are obligatia de a
notifica celeilalte parti, imediat si in mod complet, producerea acesteia si de
a lua orice masuri care ii stau la dispozitie in vederea limitarii
consecintelor.
22.5. - Daca forta majora actioneaza sau se estimeaza ca va actiona o
perioada mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul sa notifice
celeilalte parti incetarea de plin drept a prezentului contract, fara ca vreuna
dintre parti sa poata pretinde celeilalte daune-interese.
23. Solutionarea litigiilor
23.1. - Achizitorul si prestatorul vor face toate eforturile pentru a
rezolva pe cale amiabila, prin tratative directe, orice neintelegere sau disputa
care se poate ivi intre ei in cadrul sau in legatura cu indeplinirea
contractului.
23.2. - Daca dupa 15 zile de la inceperea acestor tratative neoficiale
achizitorul si prestatorul nu reusesc sa rezolve in mod amiabil o divergenta
contractuala, fiecare poate solicita ca disputa sa se solutioneze fie prin
arbitraj la Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului
Bucuresti, fie de catre instantele judecatoresti din Romania.
24. Limba care guverneaza contractul
24.1. - Limba care guverneaza contractul este limba romana.
25. Comunicari
25.1. - (1 Ori ce comunicare intre parti, referitoare la indeplinirea
prezentului contract, trebuie sa fie transmisa in scris.
(2) Orice document scris trebuie inregistrat atat in momentul transmiterii,
cat si in momentul primirii.
25.2. - Comunicarile intre parti se pot face si prin telefon, telegrama,
telex, fax sau e-mail, cu conditia confirmarii in scris a primirii comunicarii.
26. Legea aplicabila contractului
26.1. - Contractul va fi interpretat conform legilor din Romania.
Achizitor, Prestator,
......................... ...........................
(semnatura autorizata) (semnatura autorizata)