Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ANEXĂ nr. III din 2 noiembrie 1994  la Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, modificată prin Protocolul încheiat la Londra la 17 februarie 1978, adoptată de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin - MEPC.58(33) la Londra la 30 decembrie 1992, astfel cum a fost amendată prin Rezoluţia nr. 2 a Conferinţei părţilor la Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, astfel cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta, adoptată la Londra la 2 noiembrie 1994*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ANEXĂ nr. III din 2 noiembrie 1994 la Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, modificată prin Protocolul încheiat la Londra la 17 februarie 1978, adoptată de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin - MEPC.58(33) la Londra la 30 decembrie 1992, astfel cum a fost amendată prin Rezoluţia nr. 2 a Conferinţei părţilor la Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, astfel cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta, adoptată la Londra la 2 noiembrie 1994*)

EMITENT: Act Internaţional
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 517 din 30 august 2001
──────────
    Acceptată prin ORDONANŢA nr. 38 din 16 august 2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 517 din 30 august 2001.
──────────
    *) Traducere.
    REGULI
    pentru prevenirea poluării cu substanţe dăunătoare transportate
    pe mare sub formă ambalată

    REGULA 1
    Aplicare
    (1) Dacă nu se prevede în mod expres altfel, regulile prezentei anexe se aplică tuturor navelor care transportă substanţe dăunătoare sub formă ambalată.

    (1.1) În sensul prezentei anexe, substanţe dăunătoare sunt acele substanţe identificate ca poluanţi marini în Codul maritim internaţional de mărfuri periculoase (Codul IMDG).

    (1.2) În apendicele la prezenta anexă sunt prevăzute cerinţele pentru identificarea substanţelor dăunătoare transportate sub formă ambalată.

    (1.3) În sensul prezentei anexe, expresia formă ambalată defineşte tipurile de ambalaj specificate în Codul IMDG pentru substanţe dăunătoare.

    (2) Transportul de substanţe dăunătoare este interzis, cu excepţia cazului în care se efectuează în conformitate cu prevederile prezentei anexe.
    (3) Pentru a completa prevederile prezentei anexe guvernul fiecărei părţi la convenţie va elabora sau va dispune să se elaboreze cerinţe detaliate privind ambalarea, marcarea, etichetarea, documentele, stivuirea, limitele cantităţilor şi excepţiile, pentru prevenirea sau reducerea la minimum a poluării mediului marin cu substanţe dăunătoare.
    (4) În sensul prezentei anexe, ambalajele goale care au fost folosite anterior la transportul substanţelor dăunătoare vor fi tratate şi ele ca substanţe dăunătoare, dacă nu s-au luat măsuri de prevedere adecvate pentru a se asigura că nu conţin reziduuri periculoase pentru mediul marin.
    (5) Cerinţele prezentei anexe nu se aplică proviziilor şi echipamentului de la bordul navei.

    REGULA 2
    Ambalare
    Ambalajele vor fi adecvate pentru a se reduce la minimum riscurile pentru mediul marin, ţinându-se seama de conţinutul lor specific.

    REGULA 3
    Marcare şi etichetare
    (1) Ambalajele conţinând o substanţă dăunătoare vor avea un marcaj permanent cu denumirea tehnică corectă (nu se admit numai denumirile comerciale) şi în plus vor avea un marcaj sau o etichetă rezistentă care să indice că substanţa este dăunătoare. Această identificare va fi completată, dacă este posibil, cu alte mijloace, de exemplu, prin indicarea numărului de referinţă conform clasificării Naţiunilor Unite.
    (2) Procedeul de marcare a denumirii tehnice corecte şi de aplicare a etichetelor pe ambalajele care conţin o substanţă dăunătoare va fi astfel încât aceste informaţii să poată fi identificate încă pe ambalajele care au rezistat unei scufundări în apa mării timp de 3 luni. La examinarea procedurilor de marcare şi etichetare corespunzătoare se va ţine seama de rezistenţa materialelor folosite şi de suprafaţa ambalajului.
    (3) Ambalajele care conţin cantităţi mici de substanţe dăunătoare pot fi scutite de aplicarea cerinţelor de marcare.

    REGULA 4
    Documente
    (1) În toate documentele care se referă la transportul pe mare al substanţelor dăunătoare, în care se menţionează aceste substanţe, se va folosi denumirea tehnică corectă a fiecărei substanţe (nu se admit numai denumirile comerciale) şi se va completa cu următoarele cuvinte: "POLUANT MARIN".
    (2) Documentele de expediţie furnizate de expeditor vor include sau vor fi însoţite de un certificat ori de o declaraţie semnată care să ateste că marfa prezentată pentru transport este corespunzător ambalată şi marcată, etichetată sau etichetată cu placardă, după caz, şi în condiţie adecvată de transport pentru a reduce la minimum riscurile faţă de mediul marin.
    (3) Orice navă care transportă substanţe dăunătoare va avea o listă sau un document special în care se menţionează substanţele dăunătoare de la bord şi depozitarea acestora. În locul acestei liste sau al documentului special se poate folosi un plan de încărcare detaliat (cargoplan), indicând depozitarea substanţelor dăunătoare de la bord. Copii de pe aceste documente vor fi păstrate, de asemenea, pe uscat de către armatorul navei sau de reprezentantul său până la descărcarea substanţelor dăunătoare. Înainte de plecare o copie de pe unul dintre aceste documente va fi pusă la dispoziţie persoanei sau organizaţiei numite de autorităţile statului portului.
    (4) În cazul în care nava are o listă sau un document special ori un plan de încărcare detaliat, în conformitate cu prevederile Convenţiei internaţionale din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, astfel cum a fost amendată, documentele cerute de această regulă pot fi combinate cu documentele referitoare la mărfurile periculoase. Dacă documentele sunt combinate, trebuie să se facă o distincţie clară între mărfurile periculoase şi substanţele dăunătoare la care se referă prezenta anexă.

    REGULA 5
    Arimare
    Substanţele dăunătoare trebuie arimate şi asigurate corespunzător, astfel încât să reducă la minimum riscurile pentru mediul marin, fără a dăuna siguranţei navei şi persoanelor de la bord.

    REGULA 6
    Limitări cantitative
    Pentru motive întemeiate de ordin ştiinţific şi tehnic poate fi necesară interzicerea transportului anumitor substanţe dăunătoare sau limitarea cantitativă a unor astfel de substanţe ce pot fi transportate de aceeaşi navă. La fixarea acestor limite se va ţine seama de dimensiunile, construcţia şi echipamentul navei, precum şi de ambalajul şi proprietăţile intrinseci ale substanţelor.

    REGULA 7
    Excepţii
    (1) Aruncarea în mare a substanţelor dăunătoare transportate în ambalaje va fi interzisă, cu excepţia cazului în care aceasta este necesară pentru siguranţa navei sau salvarea vieţii omeneşti pe mare.
    (2) Sub rezerva prevederilor prezentei convenţii, se vor lua măsuri corespunzătoare bazate pe proprietăţi fizice, chimice şi biologice ale substanţelor dăunătoare, pentru a se reglementa aruncarea în mare a apei de spălare a scurgerilor, cu condiţia ca astfel de măsuri să nu compromită siguranţa navei şi a persoanelor de la bord.

    REGULA 8
    Controlul statului portului asupra cerinţelor operaţionale
    (1) O navă care se găseşte într-un port al unei alte părţi este subiect al unei inspecţii efectuate de către inspectori corespunzător autorizaţi de acea parte în ceea ce priveşte cerinţele operaţionale prevăzute în prezenta anexă, atunci când există motive întemeiate de a se considera că comandantul sau echipajul nu este familiarizat cu procedurile esenţiale aplicate la bord privind prevenirea poluării cu substanţe dăunătoare.
    (2) În condiţiile prevederilor paragrafului (1) al acestei reguli partea va lua măsurile necesare pentru a se asigura că nava nu va naviga până când situaţia existentă nu se va remedia în conformitate cu cerinţele acestei anexe.
    (3) Procedurile referitoare la controlul statului portului, prevăzute la art. 5 din prezenta convenţie, se vor aplica în cazul acestei reguli.
    (4) Nici o prevedere a prezentei reguli nu trebuie să fie interpretată ca limitând drepturile şi obligaţiile unei părţi care efectuează controlul asupra cerinţelor operaţionale prevăzute în mod expres în prezenta convenţie.
    Apendice

    la anexa nr. III
    CERINŢE
    pentru identificarea substanţelor dăunătoare sub formă ambalată
    În sensul prezentei anexe, substanţele identificate potrivit oricăruia dintre criteriile următoare sunt substanţe dăunătoare:
    - bioacumulate într-o măsura considerabilă şi cunoscute ca prezentând un pericol pentru viaţa acvatică sau sănătatea omului [gradul de risc "+" în coloana A*)]; sau
    *) Se face referire la lista alfabetică a evaluării riscurilor, întocmită de grupul mixt de experţi IMO/FAO/UNESCO/WMO/WHO/IAEA/UN/UNEP, însărcinat cu studierea aspectelor ştiinţifice ale poluării marine (GESAMP), care este difuzată anual de Organizaţie prin circularele BCH tuturor statelor membre IMO.

    – bioacumulate care prezintă un risc pentru organismele acvatice sau sănătatea omului, cu o perioadă scurtă de persistenţă de ordinul a cel mult o săptămână [gradul de risc "Z" în coloana A*)]; sau
    – susceptibile de a altera hrana de origine marină [gradul de risc "T" în coloana A*)]; sau
    – foarte toxice pentru viaţa acvatică, definite printr-un LC(50)/96 ore**) mai mic de 1 ppm [gradul de risc "4" în coloana B*)].
    **) Concentraţia unei substanţe care, într-o perioadă de timp determinată (în general 96 de ore), produce moartea a 50% din organismele supuse încercărilor. LC_50 este adesea specificat în mg/l [părţi per milion (ppm)].


──────────
**) Concentraţia unei substanţe care, într-o perioadă de timp determinata (în general 96 de ore), produce moartea a 50% din organismele supuse încercărilor. LC(50) este adesea specificat în mg/l [părţi per milion (ppm)].
    ---------
──────────


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016