Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ANEXĂ din 21 iunie 2024  pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului muncii şi solidarităţii sociale şi al ministrului familiei, tineretului şi egalităţii de şanse nr. 2.155/20.917/2022 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ANEXĂ din 21 iunie 2024 pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului muncii şi solidarităţii sociale şi al ministrului familiei, tineretului şi egalităţii de şanse nr. 2.155/20.917/2022 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii

EMITENT: Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 626 bis din 2 iulie 2024
──────────
    Conţinută de ORDINUL nr. 1.768/25.098/2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 626 din 2 iulie 2024.
──────────
        Norme metodologice
        de aplicare a Programului social de interes naţional
        de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure,
        pentru creşterea natalităţii
    CAP. I
    DISPOZIŢII GENERALE
    ART. 1
        Prezentele Norme metodologice au ca scop stabilirea principiilor, a cadrului general şi a procedurii privind acordarea unui sprijin financiar, prin intermediul Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, denumit în continuare Programul. Sprijinul financiar se acordă cuplurilor infertile, căsătorite sau necăsătorite sau femeilor singure infertile, din România, în vederea asigurării medicamentelor şi a efectuării procedurilor medicale de specialitate recomandate, ca element principal de susţinere a creşterii natalităţii în România.

    ART. 2
        În înţelesul prezentelor Norme metodologice, termenii şi expresiile de mai jos au următoarea semnificaţie:
    a) Organizator - Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse, denumit în continuare "MFTES";
    b) Solicitant - cuplul infertil, căsătorit/necăsătorit, sau femeia singură infertilă, care depun/e cererea de înscriere în Program şi care îşi menţin/e această calitate până la momentul în care sunt/este declarate/declarată eligibile/eligibilă de către comisia/comisiile de evaluare;
    c) Beneficiar - cuplul infertil, căsătorit/necăsătorit sau femeia singură infertilă, diagnosticaţi/diagnosticată cu o afecţiune incompatibilă cu reproducerea pe cale naturală de către un medic cu specialitate în obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, care dobândesc această calitate din momentul în care sunt declaraţi eligibili de către comisia/comisiile de evaluare;
    d) Cerere de înscriere - formular predefinit care se completează de către solicitant/ solicitanţi -în cazul cuplului infertil, fiind obligatoriu pentru înregistrarea în Program, şi care trebuie semnat, fie prin semnătură olografă, fie prin semnătură electronică calificată, în conformitate cu prevederile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Regulamentului UE nr. 910/2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă, şi încărcat în Platforma digitală, prevăzut în Anexa 1;
    e) Declaraţie pe propria răspundere - formular predefinit prin care solicitantul/solicitanţii declară, cunoscând prevederile art. 326 din Codul Penal, referitoare la falsul în declaraţii, pe propria răspundere, că nu a/au mai beneficiat sau că nu beneficiază de un sprijin financiar aferent unui alt program cu acelaşi scop, finanţat din fonduri publice, derulat în anul în curs, la nivel local sau central, de către alte autorităţi/instituţii publice, şi care trebuie semnat, fie prin semnătură olografă, fie prin semnătură electronică calificată, în conformitate cu prevederile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Regulamentului UE nr. 910/2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă, şi încărcat în Platforma digitală, prevăzut la Anexa 1a;
    f) Copie conformă cu originalul - copie pe care se scrie menţiunea "conform cu originalul" şi care se semnează de către solicitant/solicitanţi, fie prin semnătură olografă, fie prin semnătură electronică calificată, nefiind necesară legalizarea notarială a acesteia;
    g) Plan de tratament - plan personalizat care cuprinde tratamentul medicamentos şi procedurile medicale specifice, prescris de către medicul cu specialitatea în obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere;
    h) Sprijin financiar - o formă de sprijin cu destinaţie specială, respectiv de susţinere a creşterii natalităţii în România, ce se constituie în venit neimpozabil, în înţelesul art. 62 din Legea 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, acordat sub formă de vouchere digitale, un voucher medicamente şi un voucher proceduri medicale;
    g) Cerere de plată - document în baza căruia se realizează deschiderea de credite bugetare şi acordarea sprijinului financiar;
    h) Contract de acordare a sprijinului financiar - contract încheiat între MFTES şi beneficiarul sprijinului financiar acordat în cadrul Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, sub formă de vouchere digitale, prevăzut în Anexa 2;
    i) Contract de prestări servicii - contract încheiat între MFTES şi un operator economic, încheiat în temeiul Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    j) Contract unităţi partenere - contract încheiat între operatorul economic şi farmaciile/unităţile sanitare care aplică la Program;
    k) Unităţi partenere - farmaciile, precum şi unităţile sanitare publice sau private, acreditate de către Agenţia Naţională de Transplant, conform prevederilor legale, pentru transplant de celule reproductive şi bancă celule reproductive, care aplică la program.
    l) Platformă digitală - platformă indicată pe site-ul MFTES, organizată în mediul online prin tehnologie software în condiţii de securitate şi cu respectarea prevederilor Legii nr. 190/2018 privind măsurile de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare, care are scopul de a eficientiza gestionarea fluxului de documente prevăzute în prezentele Norme metodologice şi de a asigura implementarea operativă a Programului;
    m) Acord individual privind prelucrarea datelor cu caracter personal - formular predefinit prin care solicitantul este de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal, în conformitate cu prevederile Legii nr.190/2018 privind măsurile de punere în aplicare a Regulamentului (UE) nr. 679/2016 al Parlamentului European şi al Consiliului privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date, şi care trebuie semnat, fie prin semnătură olografa, fie prin semnătură electronică calificată, în conformitate cu prevederile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Regulamentului UE nr. 910/2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă, şi încărcat în Platforma digitală, prevăzut la Anexa 1c.


    ART. 3
        Principiile care stau la baza acordării sprijinului financiar sunt:
    a) Transparenţa - punerea la dispoziţia tuturor celor interesaţi a informaţiilor referitoare la aplicarea procedurii pentru acordarea sprijinului financiar;
    b) Excluderea dublei participări - acelaşi cuplu sau persoană, care solicită sprijinul financiar, nu poate beneficia în acelaşi an, de mai multe programe care au acelaşi scop, finanţate din fonduri publice, derulate la nivel local sau central, de către alte autorităţi/instituţii publice.


    CAP. II
    CONDIŢII GENERALE DE ACORDARE A SPRIJINULUI FINANCIAR
    ART. 4
    (1) Condiţiile de eligibilitate pentru acordarea sprijinul financiar sunt:
    a) cel puţin unul dintre cei doi beneficiari, membri ai cuplului infertil, căsătoriţi sau necăsătoriţi/ femeia singură infertilă, să fie cetăţean român şi să aibă domiciliul în România.
    b) cei doi membri ai cuplului infertil, căsătoriţi sau necăsătoriţi, ori femeia singură infertilă să aibă calitatea de asiguraţi/asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România la data înscrierii în Program;
    c) prin cererea prevăzută în Anexa 1 la prezentele Norme metodologice, solicitanţii/solicitantul se angajează ca procedurile medicale de specialitate recomandate să se desfăşoare într-o unitate sanitară, publică sau privată, de pe teritoriul României, parteneră a Programului, acreditată să desfăşoare acest tip de activităţi;
    d) vârsta femeii solicitante să fie cuprinsă între 20 şi 45 de ani, vârstă care se ia în calcul la data depunerii cererii de înscriere în Program.

    (2) Condiţiile prevăzute la alin. (1) trebuie întrunite cumulativ.

    ART. 5
    (1) Cuantumul sprijinului financiar este de maximum 15.000 lei/beneficiar pentru decontarea cheltuielilor necesare asigurării medicamentelor specifice şi efectuării procedurilor medicale de specialitate recomandate de medicul cu specialitatea în obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere.
    (2) Sprijinul financiar prevăzut la alin. (1) şi acordat conform art. 62 din Legea 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, nu constituie venit în sensul actului normativ anterior menţionat, nu este impozabil şi nu se ia în calcul la stabilirea drepturilor prevăzute de Legea nr. 226/2021 privind măsurile de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, cu modificările ulterioare şi Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) În cadrul Programului, un beneficiar poate aplica şi poate obţine sprijinul financiar cu destinaţie specială pentru maximum trei proceduri distincte în cursul unui an calendaristic, pe toată perioada desfăşurării acestuia.
    (4) Sprijinul financiar se acordă sub forma a două vouchere digitale: un voucher medicamente şi un voucher proceduri medicale.
    (5) Perioada de valabilitate a voucherelor este de 12 luni de la data emiterii acestora, cu respectarea prevederilor art. 11 alin. (1) şi (3) din prezentele Norme metodologice.
    (6) Voucherul medicamente este în valoare de 5.000 lei şi este utilizat pentru achiziţionarea tratamentului medicamentos necesar şi recomandat de medicul cu specialitate în obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere.
    (7) Voucherul proceduri medicale este în valoare de 10.000 lei şi este utilizat pentru procedurile medicale specifice recomandat de medicul cu specialitate în obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere.
    (8) Voucherul medicamente şi voucherul proceduri medicale conţin următoarele date:
    a) numele, prenumele şi CNP-ul beneficiarei;
    b) valoarea voucherului;
    c) perioada de valabilitate, cu precizarea datei de început şi a celei de sfârşit a acestuia;
    d) seria voucherului.

    (9) Cele două vouchere digitale se acordă simultan în contul din Platforma digitală, celor care au dobândit calitatea de beneficiar, iar decontarea lor se realizează în conformitate cu prevederile art. 27 şi art. 28 din prezentele Norme metodologice.

    CAP. III
    PROCEDURA DE ACORDARE A SPRIJINULUI FINANCIAR
    ART. 6
        Se acordă sprijin financiar pentru un număr de maximum 10.000 de beneficiari ai Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, în vederea asigurării medicamentelor şi a efectuării procedurilor medicale de specialitate recomandate, pe teritoriul României, declaraţi eligibili până la sfârşitul anului 2024.

    ART. 7
        Acordarea sprijinului financiar se realizează în ordinea cronologică a depunerii dosarelor complete şi declarate eligibile, în limita fondurilor aprobate anual în bugetul MFTES.

    ART. 8
    (1) Procedura de înscriere în program este următoarea:
    1. Pentru înscrierea în program, solicitantul accesează Platforma digitală indicată pe site-ul MFTES, îşi crează un cont şi se autentifică pe Platformă.
    2. După autentificare, solicitantul completează şi semnează Cererea de înscriere prevăzută în Anexa 1 la prezentele Norme metodologice şi celelalte documente solicitate, le încarcă în Platforma digitală, selectează clinica la care doreşte să efectueze procedurile medicale, din lista cu unităţile sanitare partenere, se angajează ca procedurile medicale de specialitate recomandate să se desfăşoare într-o unitate sanitară, publică sau privată, de pe teritoriul României, parteneră a Programului, acreditată să desfăşoare acest tip de activităţi, ulterior primind număr de înregistrare.
    3. Solicitantul poate vizualiza în cadrul contului creat, statusul dosarului.

    (2) Dosarul de înscriere cuprinde cererea de înscriere, însoţită de următoarele documente justificative şi se încarcă în Platforma digitală, astfel:
    a) Declaraţie pe propria răspundere - formular predefinit prin care solicitantul/solicitanţii declară, cunoscând prevederile art. 326 din Codul Penal, referitoare la falsul în declaraţii,- pe propria răspundere, că nu a/au mai beneficiat sau că nu beneficiază de un sprijin financiar aferent unui alt program cu acelaşi scop, finanţat din fonduri publice, derulat în anul în curs, la nivel local sau central, de către alte autorităţi/instituţii publice, şi care trebuie semnat, fie prin semnătură olografă, fie prin semnătură electronică calificată, în conformitate cu prevederile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Regulamentului UE nr. 910/2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă - Anexa 1a;
    b) Document din care să rezulte diagnosticul de infertilitate, cu indicaţia medicală pentru realizarea procedurii de fertilizare in vitro, eliberat de un medic cu specialitate în obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, emis cu maximum 60 de zile anterior depunerii documentului în Platforma digitală - Anexa 1b;
    c) Acord individual privind prelucrarea datelor cu caracter personal - formular predefinit prin care solicitantul este de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal, în conformitate cu prevederile Legii nr.190/2018 privind măsurile de punere în aplicare a Regulamentului (UE) nr. 679/2016 al Parlamentului European şi al Consiliului privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date, şi care trebuie semnat, fie prin semnătură olografă, fie prin semnătură electronică calificată, în conformitate cu prevederile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Regulamentului UE nr. 910/2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă, - Anexa 1c la prezentele Norme metodologice;
    d) Copii ale actelor de identitate ale solicitanţilor, certificate "Conform cu originalul" de către solicitant/ solicitanţi şi semnătura acestuia/acestora;
    e) Adeverinţe din care să rezulte calitatea de asigurat/asiguraţi în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România, la data înscrierii în Program, aflată în termenul de valabilitate care reiese din cuprinsul acesteia.


    ART. 9
    (1) Analiza dosarelor, declararea eligibilităţii şi aprobarea acordării sprijinului financiar se realizează de către MFTES, conform prevederilor art. 29 din prezentele Norme metodologice.
    (2) În cazul în care solicitantul are dosarul incomplet sau incorect completat, comisia de evaluare îl notifică în Platforma digitală asupra acestui aspect, o singură dată.
    (3) În urma notificării prevăzută la alin. (2), solicitantul are obligaţia de a trimite documentele completatoare şi/sau documentele corect completate în maximum 10 zile calendaristice de la notificarea acestuia de către comisia de evaluare. Documentele completatoare solicitate, trebuie să fie în perioada de valabilitate la momentul depunerii cererii.
    (4) În situaţia în care solicitantul nu depune documentele completatoare şi/sau documentele corect completate în termenul prevăzut la alin. (3), acesta este declarat respins.
    (5) În situaţia în care este necesară completarea dosarului cu adeverinţa din care să rezulte calitatea de asigurat în sistemul naţional de asigurări sociale de sănătate din România a solicitantului/solicitanţilor, aceasta trebuie să ateste faptul că solicitantul/solicitanţii avea/aveau calitatea de asigurat/asiguraţi la momentul înscrierii în Program şi nu la momentul solicitării efectuării completării.
    (6) MFTES analizează eligibilitatea dosarelor în termen de maximum 60 de zile calendaristice de la data depunerii documentaţiei complete în cadrul Platformei digitale.

    ART. 10
    (1) În situaţia în care dosarul întruneşte criteriile de eligibilitate impuse prin prezentele Norme metodologice, comisia/comisiile de evaluare prevăzută/prevăzute la art. 29, comunică prin intermediul Platformei digitale rezultatul analizei dosarului.
    (2) După aprobarea Raportului de evaluare, Contractul de acordare a sprijinului financiar prevăzut în Anexa 2, este generat în contul beneficiarului, trebuie semnat olograf şi încărcat în Platforma digitală în termen de maximum 5 zile calendaristice de la primirea acestuia, în caz contrar beneficiarul este declarat respins.

    ART. 11
    (1) Beneficiarul are obligaţia de a iniţia procedura de fertilizare in vitro, într-un termen de maximum 6 luni de la data de început a termenului de valabilitate inscripţionat pe voucher.
    (2) Beneficiarul are obligaţia de a notifica MFTES cu privire la imposibilitatea începerii procedurilor medicale, respectiv achiziţia de medicamente şi intervenţii medicale specifice şi de a solicita prelungirea demarării procedurilor, înainte de împlinirea termenului prevăzut la alin. (1).
    (3) Termenul prevăzut la alin. (1) poate fi prelungit cu maximum 3 luni, numai în cazurile temeinic justificate, prin documente medicale eliberate de medicul cu specialitatea în obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, numai cu aprobarea prealabilă a MFTES.
    (4) Beneficiarul are obligaţia utilizării voucherului medicamente şi a voucherului proceduri medicale exclusiv la farmaciile şi unităţile sanitare, partenere în Program, fiind interzisă schimbarea unităţii sanitare partenere, după data la care dosarul a fost declarat eligibil, respectiv până cel mai târziu la semnarea Contractului de acordare a sprijinului financiar.
    (5) Până la semnarea Contractului de acordare a sprijinului financiar, respectiv până cel târziu la îndeplinirea termenului prevăzut la art. 10 alin. (2), beneficiarul poate schimba opţiunea cu privire la unitatea sanitară, numai cu obligaţia notificării MFTES şi a transmiterii unui nou document din care să rezulte diagnosticul de infertilitate, cu indicaţia medicală pentru realizarea procedurii de fertilizare in vitro, eliberat de un medic cu specialitate în obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere unde va efectua procedura de fertilizare in vitro.
    (6) După momentul semnării Contractului de acordare a sprijinului financiar, cu notificarea prealabilă a MFTES, beneficiarul poate schimba unitatea sanitară pentru care a optat, doar în următoarele cazuri:
    a) în situaţia în care unitatea sanitară nu îşi poate duce la îndeplinire obligaţiile asumate faţă de beneficiar, cu condiţia neutilizării voucherului proceduri medicale;
    b) în situaţia în care unitatea sanitară este supusă unei proceduri de fuziune sau divizare, Contractul unităţi partenere încheiat cu unitatea sanitară iniţială este transferat în patrimoniul societăţii absorbante sau existente, ori, după caz, unei societăţi nou create care face parte din Lista cu unităţile sanitare, publice şi private partenere.

    (7) În cazul farmaciilor, beneficiarul nu poate schimba pe parcurs farmacia la care s-a adresat iniţial, în vederea eliberării tratamentului medicamentos.

    ART. 12
    (1) Organizatorul afişează pe site-ul www.mfamilie.gov.ro, în secţiunea dedicată Programului, Lista farmaciilor partenere şi Lista cu unităţile sanitare, publice şi private partenere.
    (2) Cuplul infertil, căsătorit/necăsătorit sau femeia singură infertilă care solicită sprijinul acordat prin intermediul Programului, pot efectua tratamentele doar la unităţile sanitare publice şi/sau private acreditate de către Agenţia Naţională de Transplant, pentru transplant de celule reproductive şi bancă celule reproductive, partenere în program. Tratamentul medicamentos se poate achiziţiona doar de la farmaciile partenere în Program.
    (3) Documentul din care rezultă diagnosticul de infertilitate, cu indicaţia medicală pentru realizarea procedurii de fertilizare in vitro, necesar înregistrării dosarului, este eliberat de la o unitate sanitară parteneră în program, pentru care solicitantul a optat la momentul înscrierii în Program - Anexa 1b.

    ART. 13
    (1) După declararea eligibilităţii şi încheierea contractului cu beneficiarul, voucherul medicamente şi voucherul proceduri medicale sunt generate în format digital şi sunt încărcate în contul beneficiarului din Platforma digitală, de către operatorul economic.
    (2) În situaţia în care costul tratamentului prescris şi/sau a procedurilor medicale prescrise de către medicul cu specialitatea în obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, depăşeşte valoarea voucherelor, beneficiarul suportă diferenţa de cost.
    (3) În situaţia în care costul tratamentului prescris şi/sau a procedurilor medicale prescrise de către medicul cu specialitatea în obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, este mai mic decât valoarea voucherelor, beneficiarului nu i se restituie diferenţa neutilizată.
    (4) În situaţia în care farmaciile partenere percep de la beneficiari taxe pentru servicii care nu intră în sfera medicală sau au o conduită juridică ce aduce atingere gravă imaginii Programului, acestea sunt eliminate din Lista farmaciilor partenere.

    ART. 14
        Procedurile medicale decontate conform indicaţiei medicului cu specialitatea în obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, sunt următoarele:
    1. prelevarea ovocitelor proprii prin puncţie foliculară, efectuată sub anestezie locală sau sedare, după caz;
    2. procesarea spermei;
    3. inseminarea ovocitelor (proprii sau donate în condiţiile legii) pentru fertilizare spontană;
    4. cultivarea embrionilor 72 de ore sau 120 ore în funcţie de procedura agreată de clinică;
    5. transferul embrionar;
    6. monitorizarea evoluţiei cazului, care constă în:
    a) efectuarea testului seric Beta HCG după 2 săptămâni de la transferul embrionar;
    b) consult ginecologic şi ecografic, la 6 săptămâni de la realizarea activităţii prevăzute la punctul 3, dacă testul Beta HCG este negativ;
    c) monitorizarea ecografică a sarcinii la 6 săptămâni de la realizarea activităţii prevăzute la punctul 3, dacă testul Beta HCG este pozitiv;
    d) Tratamentul medicamentos conform recomandării medicului cu specialitatea în obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, este următorul:
    i) Medicamente de stimulare: folitropina alfa, folitropina beta, folitropina delta, alfa-corifollitropina, menotropin, lutropina alfa şi combinaţii ale acestora, care se constituie ca şi Denumire Comuna Internaţională de sine stătătoare, conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii;
    ii) Medicamente de inhibiţie: triptorelinum, cetrorelix, ganirelix;
    iii) Medicamente de declanşare: gonadotrofina corionică umană, gonadotropina corionică alfa, triptorelinum;
    iv) Medicamente de susţinere: progesteron micronizat natural, progesteron formă injectabilă, preparate care conţin estrogen - estradiol - oral sau transdermic.




    ART. 15
    (1) Pentru situaţiile în care parcurgerea etapelor din cadrul Programului se materializează cu o sarcină finalizată cu succes, beneficiarul are obligaţia să transmită MFTES, o copie a certificatului de naştere al copilului, în termen de 30 zile de la naşterea acestuia, informaţie preluată în scop statistic, cu respectarea reglementărilor privind protecţia datelor cu caracter personal.
    (2) Unităţile sanitare partenere ale Programului au obligaţia de a furniza, la solicitarea MFTES, date statistice referitoare la: numărul total de naşteri, numărul total de copii născuţi, sarcini în evoluţie peste 6 săptămâni, sarcini biochimice, proceduri medicale în curs, precum şi orice alte informaţii statistice necesare.
    (3) Unităţile sanitare partenere programului au obligaţia de a transmite până la data de 5 a lunii în curs, pentru luna precedentă, un centralizator cu beneficiarele care au finalizat procedurile medicale, dar care nu s-au materializat prin obţinerea unei sarcini.

    CAP. IV
    IMPLEMENTAREA PROGRAMULUI
    ART. 16
    (1) În vederea implementării Programului, în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, MFTES iniţiază achiziţia unor servicii integrate care să asigure, prin intermediul unei Platforme digitale, managementul documentelor depuse de solicitanţi, beneficiari, farmacii şi unităţi sanitare partenere în cadrul Programului, respectiv, înregistrarea dosarelor, facilitarea verificării eligibilităţii solicitanţilor, generare rapoarte, generare contracte, generare vouchere digitale, facilitare analiză documente justificative necesare decontării serviciilor prestate de unităţile sanitare şi farmaciile partenere, raportare date statistice, centralizarea tuturor situaţiilor şi documentelor justificative primite de la farmacii şi unităţile sanitare partenere în vederea decontării sprijinului financiar acordat de MFTES, fără a se limita la aceste operaţiuni, cu posibilitatea adăugării de noi funcţionalităţi.
    (2) Farmaciile şi unităţile sanitare partenere îşi crează cont în cadrul Platformei digitale, prin intermediul căreia transmit toate documentele justificative, operaţiune coordonată şi gestionată de operatorul economic.

    ART. 17
    (1) Operatorul economic are obligaţia să verifice şi să accepte în Lista farmaciilor partenere în Program doar farmaciile care depun următoarele documente:
    1. Autorizaţia de funcţionare, în condiţiile legii;
    2. Dovada comercializării în ultimul an fiscal a următoarelor medicamente:
    a) Medicamente de stimulare: folitropina alfa, folitropina beta, folitropina delta, alfa-corifollitropina, menotropin, lutropina alfa şi combinaţii ale acestora, care se constituie ca şi Denumire Comună Internaţională de sine stătătoare, conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii;
    b) Medicamente de inhibiţie: triptorelinum, cetrorelix, ganirelix;
    c) Medicamente de declanşare: gonadotrofina corionică umană, gonadotropina corionică alfa, triptorelinum;
    d) Medicamente de susţinere: progesteron micronizat natural, progesteron formă injectabilă, preparate care conţin estrogen - estradiol - oral sau transdermic.


    (2) Operatorul economic are obligaţia de a face dovada verificării comercializării, de către farmaciile partenere în program, a medicamentelor prevăzute la art. 17, în concordanţă cu Catalogul public naţional al preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman eliberate cu prescripţie medicală, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 368/2017 pentru aprobarea Normelor privind modul de calcul şi procedura de aprobare a preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Operatorul economic are obligaţia de a face dovada verificării preţurilor medicamentelor prevăzute la art. 17, respectiv să nu depăşească limitele impuse prin CaNaMed - Catalogul naţional al preţurilor medicamentelor de uz uman eliberate cu prescripţie medicală, catalog adoptat prin ordin al ministrului sănătăţii, cu excepţia actualizărilor de preţuri survenite ulterior înscrierii în Lista farmaciilor partenere.

    ART. 18
    (1) După analiza documentelor prevăzute la art. 17, operatorul economic notifică farmaciile care devin partenere, întocmeşte Lista farmaciilor partenere în Program şi o transmite MFTES.
    (2) Lista farmaciilor partenere în Program se afişează în Platforma digitală, pe site-ul MFTES, pe site-ul operatorul economic, precum şi pe site-urile farmaciilor, cu obligaţia operatorului economic de a actualiza lista, după caz.

    ART. 19
     În termen de maximum 10 zile calendaristice de la comanda de vouchere transmisă de MFTES, operatorul economic are obligaţia de a genera, în format digital, voucherul medicamente cu elementele de identificare prevăzute la art.5 alin. (8) din prezentele Norme metodologice.

    ART. 20
    (1) Operatorul economic are obligaţia să verifice şi să accepte în Lista cu unităţile sanitare, publice şi private partenere, doar unităţile sanitare care depun următoarele documente:
    a) Acreditarea valabilă pentru activitatea de bancă de celule reproductive (procesare, conservare, stocare şi distribuţie) şi transplant celule reproductive emisă în condiţiile legii, de către Agenţia Naţională de Transplant;
    b) Declaraţie pe proprie răspundere din care să reiasă îndeplinirea obligaţiilor prevăzute la art. 21 la prezentele Norme metodologice;
    c) Dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical, atât pentru unitatea sanitară, cât şi pentru personalul medico-sanitar angajat, valabilă la data includerii în Program, pe toată durată derulării acestuia;
    d) Dovada plăţii la zi a contribuţiei la Fondul pentru Asigurări Sociale de Sănătate şi a contribuţiei pentru concedii şi indemnizaţii, efectuată conform prevederilor legale;
    e) Documente doveditoare din care să reiasă faptul că personalul medico-sanitar îşi exercită profesia în cadrul unităţii sanitare partenere.

    (2) Pe toată durata derulării programului, personalul medico-sanitar din cadrul unităţii sanitare trebuie să deţină documente care certifică exercitarea profesiei, conform reglementărilor legale în vigoare, după cum urmează:
    a) Certificatul de membru valabil, eliberat de Colegiul Medicilor din România;
    b) Certificat de competenţă sau atestat de studii complementare în domeniul tratamentului infertilităţii cuplului şi reproducerii umane asistate medical, pentru medicii cu specialitatea obstetrică-ginecologie;
    c) Certificat de competenţă în domeniul embriologiei umane, emis de o autoritate europeană -pentru embriologi, acreditată internaţional;
    d) Autorizaţia de liberă practică pentru personalul mediu sanitar;
    e) Certificatul de membru al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România pentru personalul mediu sanitar.

    (3) După analiza documentelor, operatorul economic notifică unităţile sanitare care devin partenere, întocmeşte Lista unităţilor sanitare partenere în Program şi o transmite MFTES.
    (4) Lista unităţilor sanitare partenere în Program se afişează pe site-ul MFTES, pe site-ul operatorului economic, precum şi pe site-urile unităţilor sanitare partenere, cu obligaţia operatorului economic de a actualiza lista, după caz.
    (5) Unităţile sanitare incluse în lista unităţilor partenere au obligaţia afişării la sediul în care se realizează procedurile medicale prevăzute la art. 14, precum şi pe site-ul propriu, a următoarelor informaţii:
    a) lista personalului medical implicat în efectuarea procedurii în cadrul Programului;
    b) listele de preţuri/tarifele legale pentru fiecare procedură în parte.


    ART. 21
        Preţurile procedurilor medicale sunt calculate ca fiind cel mult media aritmetică a preţurilor ultimelor 6 luni, preţuri practicate de către unităţile sanitare selectate, anterior includerii în prezentul Program, rămânând neschimbate pe parcursul derulării Programului.

    ART. 22
     În termen de 10 zile calendaristice de la comanda de vouchere transmisă de MFTES, operatorul economic are obligaţia de a genera, în format digital, voucherul proceduri medicale cu elementele de identificare prevăzute la art.5 alin. (8) din prezentele Norme metodologice.

    ART. 23
        Contravaloarea altor servicii medicale, altele decât cele prevăzute la art. 14, efectuate la recomandarea specialiştilor în scopul evaluării suplimentare, îmbunătăţirii ratei de succes sau prevenirii unor complicaţii, se suportă de către beneficiari, la tarifele stabilite de unitatea sanitară parteneră şi afişate la loc vizibil.

    ART. 24
    (1) Lista serviciilor medicale care nu fac obiectul decontării din fondurile alocate Programului, cuprinde, fără a se limita la acestea, următoarele:
    a) investigaţii paraclinice preliminare (stabilite de fiecare unitate sanitară, conform propriului protocol, dacă sunt depistate afecţiuni ce pot afecta evoluţia tratamentului sau sarcinii);
    b) diagnostic genetic al embrionilor;
    c) crioconservarea ovocitelor, spermei sau embrionilor;
    d) recoltarea chirurgicală a spermatozoizilor;
    e) anestezia generală intravenoasă la prelevarea ovocitelor;
    f) procedura ICSI (Intracelular sperm injection);
    g) prelevarea ovocitelor donate.

    (2) Serviciile medicale prevăzute la alin. (1), recomandate de medicul cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, sunt suportate din bugetul propriu al beneficiarului solicitant.
    (3) Unităţile sanitare partenere vor informa beneficiarii despre costul serviciilor medicale care nu fac obiectul decontării din fondurile alocate programului, astfel încât, la iniţierea procedurilor medicale, să existe o previziune a cuantumului total al acestora, cu precizarea clară a diferenţei de cost suportată din bugetul propriu al fiecărui beneficiar.

    ART. 25
        În situaţia în care costul pentru intervenţia medicală specifică, respectiv: puncţia ovariană (inclusiv anestezia) şi/sau embriotransferul este mai mare decât valoarea voucherului proceduri medicale, beneficiarul suportă diferenţa de cost.

    ART. 26
        În situaţia în care unităţile sanitare partenere percep de la beneficiari taxe pentru servicii care nu intră în sfera medicală sau au o conduită juridică ce aduce atingere gravă imaginii programului, vor pierde statutul de parteneri ai Programului.

    ART. 27
        Pentru Etapa 1, referitoare la cheltuielile tratamentului medicamentos pentru stimulare ovariană, pentru care se acordă un voucher în valoare de 5.000 lei, denumit voucher medicamente, etapele decontării sunt următoarele:

    (1) Beneficiarul se adresează medicului cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, care, în baza unei consultaţii de specialitate, recomandă tratamentul medicamentos, în baza prescripţiei medicale.

    (2) Beneficiarul se adresează uneia dintre farmaciile partenere în program, prezentând: voucherul medicamente generat în format digital, carte de identitate, formularul de prescripţie medicală eliberat de medicul cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere.

    (3) Beneficiarul nu poate schimba farmacia la care s-a adresat iniţial în vederea eliberării tratamentului medicamentos.

    (4) Farmacia eliberează numai medicaţia prescrisă de medicul cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere.

    (5) Beneficiarul are obligaţia de a semna olograf în rubrica special dedicată din formularul de prescripţie medicală.

    (6) Farmacia transmite operatorului economic până la data de 5 ale lunii în curs pentru luna precedentă, formularul de decont al tratamentului medicamentos eliberat, o copie a facturii, a formularului de prescripţie medicală semnat de beneficiară şi o copie a cărţii de identitate a acesteia.

    (7) În cazul în care farmaciile partenere nu transmit documentele menţionate la alin. (6) în maximum 5 zile calendaristice de la data de expirare a valabilităţii voucherelor, acestea vor pierde dreptul la decontarea voucherelor medicamente.

    (8) Până la data de 10 a lunii în curs pentru luna precedentă, operatorul economic transmite către MFTES un centralizator semnat, cuprinzând beneficiarii pentru fiecare farmacie, însoţit de toate documentele justificative încărcate de către farmacii în Platforma digitală, factura emisă de acesta, în e-factura, împreună cu decontul detaliat aferent fiecărui beneficiar.

    (9) În situaţia în care voucherul medicamente nu a fost decontat integral în cursul exerciţiului financiar bugetar al anului în care a fost emis, sumele rămase neutilizate se pot folosi până la data expirării voucherului, în limita creditelor de angajament şi a creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie.

    (10) MFTES verifică realitatea, regularitatea şi legalitatea documentelor privind decontul pentru fiecare beneficiar, acordă "bun de plată" şi viza CFPP pe baza procesului-verbal de recepţie cantitativă şi calitativă întocmit de către comisia prevăzută la art. 32.

    (11) MFTES, prin direcţia de specialitate, întocmeşte cererea de plată, care stă la baza acordării sprijinului financiar, aprobată de reprezentantul legal al MFTES/ordonatorul de credite, în vederea solicitării sumelor de decontat.


    ART. 28
        Pentru Etapa a 2-a, referitoare la cuantumul cheltuielilor pentru intervenţia medicală specifică pentru care se acordă un voucher în valoare de 10.000 lei, denumit voucher proceduri medicale, etapele decontării sunt următoarele:

    (1) Beneficiarul se adresează unităţii sanitare partenere pentru care a optat, prezentând voucherul proceduri medicale în format digital şi cartea de identitate.

    (2) Unitatea sanitară parteneră în Program transmite operatorului economic, lunar, până la data de 5 a lunii în curs, pentru luna precedentă, formularul de decont detaliat pe fiecare beneficiar, copie a facturii şi a cărţii de identitate.

    (3) În cazul în care unităţile sanitare partenere nu transmit documentele menţionate la alin. (2) în maximum 5 zile calendaristice de la data de expirare a valabilităţii voucherelor digitale, aceştia pierd dreptul la decontarea voucherelor proceduri medicale.

    (4) Până la data de 10 a lunii în curs, pentru luna precedentă, operatorul economic transmite către MFTES un centralizator semnat, cuprinzând beneficiarii pentru fiecare unitate sanitară, însoţit de toate documente justificative încărcate de către unităţile sanitare în Platforma digitală, factura emisă de acesta, în e-factura, împreună cu decontul detaliat aferent fiecărui beneficiar.

    (5) În situaţia în care, voucherul proceduri medicale nu a fost decontat integral în cursul exerciţiului financiar bugetar al anului în care acesta a fost emis, sumele rămase neutilizate se pot folosi până la data expirării voucherului, în limita creditelor de angajament şi a creditelor bugetare, aprobate cu această destinaţie.

    (6) MFTES verifică realitatea, regularitatea şi legalitatea documentelor privind decontul/beneficiar, acordă "bun de plată" şi viza CFPP pe baza procesului-verbal de recepţie cantitativă şi calitativă întocmit de către comisia prevăzută la art. 32.

    (7) MFTES, prin direcţia de specialitate, întocmeşte cererea de plată, care stă la baza acordării sprijinului financiar, aprobată de reprezentantul legal al MFTES/ordonatorul de credite, în vederea solicitării sumelor de decontat.

    (8) Unitatea medicală facturează şi încasează doar procedurile medicale realizate conform prezentelor Norme metodologice.


    ART. 29
    (1) Pentru evaluarea eligibilităţii solicitărilor, prin ordin al ministrului familiei, tineretului şi egalităţii de şanse, se constituie o comisie/comisii de evaluare, care se întruneşte/întrunesc săptămânal/ori de câte ori este nevoie şi verifică documentele transmise de solicitanţi în Platforma digitală.
    (2) Pe baza analizei solicitărilor, comisia/comisiile prevăzută/prevăzute la alin. (1) întocmeşte/întocmesc un raport al dosarelor analizate - eligibile, neeligibile, incomplete, respinse, retrase, după caz, pe care îl supune aprobării reprezentantului legal al MFTES.
    (3) Rezultatul privind aprobarea sau respingerea dosarului, se comunică de către comisia de evaluare solicitantului, prin Platforma digitală.
    (4) Solicitanţii respinşi pot contesta rezultatul primit. Contestaţiile se depun online, în termen de 5 zile lucrătoare de la comunicarea rezultatului de respingere, în cadrul Platformei digitale.
    (5) În vederea soluţionării contestaţiilor, prin ordin al reprezentantului legal al MFTES, se constituie o comisie de soluţionare a acestora.
    (6) Termenul de soluţionare a contestaţiei este de maximum 10 zile lucrătoare de la înregistrarea acesteia în Platforma digitală.
    (7) Raportul comisiei de contestaţie se supune aprobării reprezentantului legal al MFTES şi este comunicat solicitantului, de către comisia/comisiile prevăzută/prevăzute la alin. (1), prin intermediul Platformei.

    ART. 30
    (1) După aprobarea dosarelor, MFTES transmite operatorului economic, săptămânal, un centralizator al solicitărilor acceptate, înregistrate în luna precedentă, în format digital.
    (2) În termen de maximum 10 zile de la transmiterea centralizatorului de către MFTES, operatorul economic are obligaţia de a genera voucherele în format digital, în contul fiecărui beneficiar.

    ART. 31
        La întocmirea deconturilor justificative se au în vedere următoarele:
    a) toate documentele justificative trebuie certificate "conform cu originalul" de către farmaciile şi unităţile sanitare partenere;
    b) documentele justificative, trebuie să fie lizibile şi să nu prezinte ştersături.


    ART. 32
    (1) Recepţia serviciilor se realizează de către comisia/comisiile de recepţie constituită/constituite în cadrul MFTES, în baza art. 52 alin. (5) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere următoarele: document justificativ, centralizator formular de decont, formular de reconciliere, după caz.
    (2) În cazul cheltuielilor pentru tratamentul medicamentos, documentele justificative în baza cărora se realizează recepţia sunt: formularul de decont către operatorul economic, o copie a facturii, o copie a formularului de prescripţie medicală semnat de beneficiară şi o copie a cărţii de identitate a acesteia.
    (3) În cazul cheltuielilor pentru intervenţia medicală specifică, documentele justificative în baza cărora se realizează recepţia sunt: factura însoţită de centralizatorul cu beneficiarii pentru fiecare unitate sanitară, semnat, împreună cu decontul detaliat pentru fiecare beneficiar.

    ART. 33
        Reînscrierea în cadrul Programului se poate face numai după finalizarea unei proceduri de fertilizare in vitro, probată cu o scrisoare medicală eliberată de medicul cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, care să ateste faptul că procedura medicală efectuată a avut un rezultat negativ.

    ART. 34
    (1) Retragerea din Program se poate face la solicitarea beneficiarului numai din motive justificate, probate cu documente medicale, emise de medicul cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, care să ateste cauze de incompatibilitate a procedurilor medicale cu persoana în cauză.
    (2) Beneficiarul are obligaţia de a transmite cererea de retragere, prevăzută la Anexa 4, către MFTES, împreună cu documentele justificative prevăzute la alin. (1).

    ART. 35
    (1) Retragerea din Program din motive personale, care nu au un fundament medical, se poate face prin transmiterea către MFTES a cererii de retragere din cadrul Programului, prevăzută în Anexa 4a.
    (2) Retragerea din Program se poate efectua numai în condiţiile restituirii sumelor cheltuite până la momentul înregistrării cererii de retragere, a sumelor utilizate în cadrul Programului, precum şi a dobânzii şi penalităţilor de întârziere, conform art. 174 alin.(5), respectiv al art. 176 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) În termen de 3 zile lucrătoare, de la înregistrarea cererii de retragere din Program, MFTES notifică beneficiarul retras din Program, cu privire la suma ce trebuie restituită.
    (4) Suma astfel rezultată reprezintă angajament de plată, conform modelului prevăzut în Anexa 5 la prezentele Norme metodologice.
    (5) În termen de 10 zile de la primirea notificării, beneficiarul retras din Program are obligaţia de a achita suma prevăzută la alin. (3).

    ART. 36
    (1) În cazul în care beneficiarul nu iniţiază planul de tratament în termen de 6 luni de la primirea voucherelor, respectiv Voucher medicamente şi Voucher proceduri medicale, acesta are obligaţia de a notifica MFTES cu privire la acest fapt, în termen de maximum 3 zile de la expirarea termenului de 6 luni.
    (2) În termen de 10 zile de la data înregistrării notificării prevăzute la alin. 1, beneficiarul are obligaţia de a restitui integral contravaloarea costurilor serviciilor prestate până la momentul înregistrării cererii de retragere, precum şi a dobânzilor şi penalităţilor de întârziere, conform art. 174 alin. (5), respectiv art. 176 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Suma astfel rezultată reprezintă angajament de plată, conform modelului prevăzut în Anexa 5 la prezentele Norme metodologice.
    (4) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) - (3), beneficiarii care dovedesc că, din motive justificate, probate cu documente medicale, emise de medicul cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, nu pot iniţia planul de tratament decât după termenul de 6 luni, cu aplicarea art. 11 alin. (1) - (3).

    ART. 37
     Prelucrarea cererii în scopul acordării sprijinului financiar se realizează cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 679/2016 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), precum şi a legislaţiei naţionale aplicabile domeniului protecţiei datelor.

    CAP. V
    DISPOZIŢII TRANZITORII
    ART. 38
    (1) În situaţia în care voucherele medicamente şi voucherele proceduri medicale, emise pe suport de hârtie nu au fost decontate integral până la intrarea în vigoare a prezentelor Norme metodologice, decontarea acestora se va realiza din bugetul alocat Programului, în limita creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie.
    (2) Sumele rămase neutilizate pot fi utilizate până la data expirării valabilităţii voucherelor emise pe suport de hârtie, în limita creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie.
    (3) Beneficiarii care solicită retragerea din Program au obligaţia de a transmite o cerere către MFTES, de a restitui voucherele emise pe suport de hârtie, costurile de emitere şi livrare a acestora, sumele utilizate în cadrul Programului, după caz, precum şi a dobânzii şi penalităţilor de întârziere, conform art. 174 alin.(5) şi art. 176 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, calculate până la data plăţii, cu excepţia situaţiei în care aceştia se retrag din motive medicale, probate cu documente emise de medicul cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, care să ateste incompatibilitatea procedurilor medicale cu persoana în cauză.
    (4) Pentru voucherele emise pe suport de hârtie, cu respectarea etapelor şi termenelor procedurale prevăzute în prezentele Norme metodologice, modalitatea de transmitere a tuturor documentelor, precum şi orice corespondenţă între părţile implicate în Program, se realizează prin intermediul adresei de email decont2023@mfamilie.gov.ro, aceasta reprezentând modalitatea oficială de corespondenţă.

    CAP. VI
    DISPOZIŢII FINALE
    ART. 39
     Contractul prevăzut în Anexa 2 poate fi modificat pe parcursul executării lui, prin Acte adiţionale, cu respectarea legislaţiei aplicabile în materie.

    ART. 40
     Dispoziţiile prezentelor Norme metodologice se completează în mod corespunzător cu dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr. 1103/2022 privind aprobarea Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 41
        În termen de maximum 10 zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentelor Norme metodologice, se stabilesc prin ordin al ministrului familiei, tineretului şi egalităţii de şanse, componenţa şi atribuţiile comisiilor prevăzute la art. 29 şi la art. 32.

    ANEXA 1

        Cerere de înscriere
        în Programul social de interes naţional de susţinere
        a cuplurilor şi a persoanelor singure,
        pentru creşterea natalităţii
        Subsemnatul(a),.................., cetăţean ........., identificată cu C.I./B.I. seria ..... nr. ......, eliberată de .................., la data de .................., C.N.P. ..........., domiciliată în ....................../cu reşedinţa .................., telefon ............. email ........................
        Subsemnatul(a), ..................., cetăţean .........., identificat cu C.I./B.I. seria ...... nr. ........., eliberată de .................., la data de .................., C.N.P. ............, domiciliat în ................./cu reşedinţa ...................................., telefon ............ , e-mail .....................,
        solicit/solicităm includerea în Programul social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii.
        Menţionez/menţionăm că îndeplinesc/îndeplinim cumulativ următoarele condiţii:
        [ ] Sunt/suntem domiciliaţi în România, cel puţin unul dintre membri cuplului;
        [ ] Sunt/suntem cetăţean/cetăţeni român/români, cel puţin unul dintre membri cuplului;
        [ ] Am vârsta cuprinsă între 20 - 45 ani;
        [ ] Nu am mai beneficiat/nu beneficiez, în cursul acestui an, de alt program cu acelaşi scop, finanţat din fonduri publice, la nivel local sau central, derulat de către alte autorităţi/instituţii publice;
        [ ] Deţin un document din care să rezulte diagnosticul de infertilitate/o afecţiune incompatibilă cu reproducerea pe cale naturală, precum şi indicaţia medicală pentru realizarea procedurii de FIV eliberat de un medic cu specialitate în obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare pentru care optez;
        [ ] Sunt/suntem asigurată/asiguraţi în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România;
        [ ] Mă angajez că voi efectua procedurile medicale de specialitate într-o unitate sanitară de pe teritoriului României.

        Ataşez în cadrul platformei, actele doveditoare celor declarate anterior:
     [ ] Declaraţie/Declaraţii pe propria răspundere că nu am beneficiat sau nu beneficiez de un sprijin financiar aferent unui alt program cu acelaşi scop, finanţat din fonduri publice, derulat în anul în curs la nivel local sau central, de către alte autorităţi/instituţii publice- Anexa 1a;
     [ ] Document din care să rezulte diagnosticul de infertilitate/o afecţiune incompatibilă cu reproducerea pe cale naturală, precum şi indicaţia medicală pentru realizarea procedurii de FIV eliberat de un medic cu specialitate în obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare pentru care optez - Anexa 1b;
     [ ] Acord/Acorduri individual/individuale privind prelucrarea datelor cu caracter personal- Anexa 1c.
        [ ] Copie/copii conformă/conforme cu originalul a cărţii/cărţilor de identitate (C.I.);
        [ ] Adeverinţă/Adeverinţe care să ateste calitatea de asigurat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate din România;

        Menţionez că am aplicat/nu am aplicat, în anul în curs, la "Programul social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a femeilor singure infertile, pentru creşterea natalităţii", derulat de Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse.
        Menţionez că optez pentru clinica ......................

┌───────────────────────────────┬──────┐
│Semnătură/Semnături* │Data │
├───────────────────────────────┴──────┤
│ │
└──────────────────────────────────────┘

        * În cazul cuplului infertil, căsătorit/necăsătorit, cererea de înscriere va fi semnată de ambii parteneri.

    ANEXA 1a

        DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
     Subsemnatul(a),..................., cetăţean român, identificat(ă) cu C.I./B.I. seria ....... nr. ......... eliberată de ..................., la data de ............... C.N.P ..................., domiciliat(ă) în ..................../cu reşedinţa ......................... în calitate de solicitant pentru includerea în Programul social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, cunoscând dispoziţiile art. 326 privind falsul în declaraţii din Codul Penal,
        declar pe propria răspundere că nu am mai beneficiat sau nu beneficiez de un sprijin financiar aferent unui alt program cu acelaşi scop, finanţat din fonduri publice, derulat în anul în curs, la nivel local sau central, de către alte autorităţi/instituţii publice.

┌───────────────────────────────┬──────┐
│Semnătură/Semnături │Data │
└───────────────────────────────┴──────┘

        * În cazul cuplului infertil, căsătorit/necăsătorit, declaraţia va fi completată şi semnată separat de fiecare membru al cuplului infertil.

    ANEXA 1b

        DOCUMENT INDICAŢIE FIV
        Unitatea sanitară ................................
        Prin prezenta, vă aducem la cunoştinţă că:
        Doamna ................................
        Identificată cu CNP ................................
        Şi după caz
        Domnul ................................
        identificat cu CNP ................................
        având diagnosticul de
        .................................


        au indicaţie medicală eliberată de medic ................................ să fie inclus/incluşi în Programul social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii.
     Suntem de acord să oferim solicitanţilor de mai sus serviciile medicale specializate prevăzute în Normele de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 1103/07.09.2022 pentru aprobarea Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit diagnosticului ................................
        Data: ...../..../........
        Reprezentant legal, ................ (nume în clar, semnătura, ştampila unităţii)

    ANEXA 1c

        ACORD INDIVIDUAL
        privind prelucrarea datelor cu caracter personal
     Subsemnatul/Subsemnata, .......................... cu domiciliul în .......................... identificat cu C.I. seria ...... nr. ........ eliberată de ................ la data de ................. CNP ................ email ....................., telefon ............... în calitate de solicitant/solicitantă la Programul social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1103/2022, cu modificările şi completările ulterioare.
     Declar prin prezenta că, în conformitate cu prevederile Legii 190/2018 privind măsurile de punere în aplicare a Regulamentului (UE) nr. 679/2016 al Parlamentului European şi al Consiliului privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date, am luat la cunoştinţă că Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse (MFTES), are obligaţia legală de a-mi administra, prelucra, stoca şi porta, în condiţii de siguranţă, datele mele personale, iar în caz de reuşită a procedurilor de fertilizare in vitro, ale nou-născutului, pe care le furnizez şi pe care instituţia, mai sus numită, le furnizează, la rândul său, terţilor, în scopul aducerii la îndeplinire a Programului.
        Îmi exprim în mod expres consimţământul ca MFTES, operatorul economic, farmaciile partenere şi/sau unităţile sanitare partenere Programului să prelucreze datele mele cu caracter personal, care sunt oferite de către mine, în legătură cu includerea mea în Programul anterior menţionat, precum şi să colecteze şi să prelucreze datele mele pe durata derulării procedurilor medicale şi să instituie măsuri corespunzătoare specifice pentru prelucrarea datelor în mod legal, echitabil şi transparent în scopurile determinate, explicite şi legitime.
        Datele cu caracter personal care fac obiectul prezentei declaraţii vor fi utilizate, în vederea executării contractelor de către MFTES, operatorul de vouchere în format digital şi farmaciile partenere şi/sau unităţile sanitare partenere Programului. În acest sens, îmi exprim acordul ca MFTES, operatorul economic, farmaciile partenere şi/sau unităţile sanitare partenere Programului să stocheze şi să prelucreze rezultatele procedurii pentru care aplic în cadrul Programului, pentru perioada derulării Programului, precum şi după finalizarea acestuia, în condiţiile legii.
        Înţeleg că furnizarea datelor mele personale, în condiţii legale, este necesară derulării Programului, şi că în lipsa acestora, MFTES nu poate derula operaţiunile specifice activităţii sale.
     Conform Regulamentului (UE) 2016/679 Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), pus în aplicare prin Legea nr. 190/2018, beneficiez de următoarele drepturi:
    - de acces la prelucrarea datelor cu caracter personal care mă privesc;
    – de a obţine din partea operatorului informaţii cu privire la scopurile prelucrării;
    – de a fi informat cu privire la destinatarii sau categoriile de destinatari cărora datele cu caracter personal le-au fost sau urmează să le fie divulgate;
    – de a fi informat cu privire la perioada pentru care se preconizează că vor fi stocate sau criteriile utilizate pentru a stabili această perioadă;
    – la informaţii disponibile privind sursa datelor cu caracter personal când acestea nu sunt colectate de la persoana vizată;
    – de a solicita operatorului rectificarea, completarea sau ştergerea datelor cu caracter personal, ori restricţionarea prelucrării datelor cu caracter personal sau dreptul de a mă opune prelucrării (printr-o cerere scrisă, datată, semnată, depusă în format letric la sediul MFTES sau prin intermediul corespondenţei electronice);
    – de a depune o plângere în faţa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.

        Confirm ca am fost informat cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi la prevederile Regulamentului (UE) 2016/679, precum şi că mi s-au adus la cunoştinţă drepturile mele.
        Dacă datele cu caracter personal furnizate sunt incorecte sau vor suferi modificări (schimbare domiciliu, statut civil, etc.), mă oblig, prin semnarea prezentului acord, să informez, în scris, M.F.T.E.S, în timp util.

┌──────────────────────────────────────┐
│Nume, prenume │
│Semnătura │
├─────────────────────────────────────┬┤
│Data ││
└─────────────────────────────────────┴┘

        * În cazul cuplului infertil, căsătorit/necăsătorit, acordul va fi completat şi semnat separat de fiecare membru al cuplului infertil.

    ANEXA 2

        CONTRACT
        de acordare a sprijinului financiar sub forma voucherelor digitale
        aferente Programului social de interes naţional de susţinere a
        cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii
        Nr. ...../........../......
        În temeiul:
    - Hotărârii Guvernului nr. 1103/2022 pentru aprobarea Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârii Guvernului nr. 590/2024 privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.103/2022 pentru aprobarea Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii;
    – Ordinului ministrului muncii şi solidarităţii sociale şi al ministrului familiei, tineretului şi egalităţii de şanse nr. 2155/20917/2022 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, cu modificările şi completările ulterioare;

        Luând în considerare:
    - Raportul Comisiei de evaluare din cadrul MFTES cu nr. ............ din data .............., prin care s-a constatat îndeplinirea criteriilor de eligibilitate pentru acordarea unui sprijin financiar în cadrul Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii,

    ART. 1
    Părţile contractului
        MINISTERUL FAMILIEI, TINERETULUI ŞI EGALITĂŢII DE ŞANSE, cu sediul în str. Montreal nr. 10, sector 1, Bucureşti, tel. 0721.024.804, cod fiscal nr. 45340622, cont nr. ................. deschis la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, reprezentat legal prin ......................., denumit în continuare MFTES, în calitate de autoritate finanţatoare
        şi
        Doamna ................, cetăţean ..........., domiciliată în ..................., str. .............. nr. ....., identificată prin C.I. seria ..... nr. .........eliberat de .............. la data ..........., CNP...................,
        Şi
        Domnul ................., cetăţean ............., domiciliat în ................, str. ................. nr. ......, identificat prin C.I. seria ..... nr. .........eliberat de .............. la data ..........., CNP...................,
        în calitate de Beneficiar/Beneficiari.


    ART. 2
    Obiectul Contractului
    2.1. Obiectul contractului constă în acordarea şi accesarea sprijinului financiar sub forma a 2 (două) vouchere în format digital, unul în valoare de 5.000 lei, aferent tratamentului medicamentos, iar cel de al doilea, în valoare de 10.000 lei, aferent procedurilor medicale specifice, în limita creditelor de angajament şi creditelor bugetare, aprobate cu această destinaţie, care vor fi utilizate de beneficiar pentru decontarea următoarelor proceduri/tratamente medicale:
    A) Voucher în format digital pentru decontarea medicamentelor - pentru tratamentul de stimulare, inhibiţie, declanşare, de susţinere, în sumă de 5.000 lei, denumit "Voucher medicamente"; Tratamentul medicamentos care poate fi achiziţionat cu Voucherul medicamente:
    1. Medicamente de stimulare: folitropina alfa, folitropina beta, folitropina delta, alfacorifollitropina, menotropin, lutropina alfa şi combinaţii ale acestora, care se constituie ca şi Denumire Comună Internaţională de sine stătătoare, conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii;
    2. Medicamente de inhibiţie: triptorelinum, cetrorelix, ganirelix;
    3. Medicamente de declanşare: gonadotrofina corionică umană, gonadotropina corionică alfa, triptorelinum;
    4. Medicamente de susţinere: progesteron micronizat natural, progesteron formă injectabilă, preparate care conţin estrogen (estradiol) oral sau transdermic;

    B) Voucher în format digital pentru decontarea de proceduri medicale specifice - în sumă de 10.000 lei, denumit "Voucher proceduri medicale", proceduri care vor include următoarele:
    1. prelevarea ovocitelor proprii prin puncţie foliculară, efectuată sub anestezie locală sau sedare, după caz;
    2. procesarea spermei;
    3. inseminarea ovocitelor (proprii sau donate în condiţiile legii) pentru fertilizare spontană;
    4. cultivarea embrionilor 72 de ore sau 120 ore în funcţie de procedura agreată de clinică;
    5. transferul embrionar;
    6. monitorizarea evoluţiei cazului, care constă în:
    6.1. efectuarea testului seric Beta HCG după 2 săptămâni de la transferul embrionar;
    6.2. consult ginecologic şi ecografic, la 6 săptămâni de la realizarea activităţii prevăzute la punctul 3., dacă testul Beta HCG este negativ;
    6.3. monitorizarea ecografică a sarcinii la 6 săptămâni de la realizarea activităţii prevăzute la punctul 3., dacă testul Beta HCG este pozitiv;



    2.2. Voucherele menţionate la alin. 2.1. vor cuprinde datele de identificare ale beneficiarei, valoarea acestora, seria, perioada de valabilitate, cu precizarea datei de început şi a celei de sfârşit a acestuia.

    ART. 3
    Scopul contractului
        Scopul contractului este accesarea de către beneficiar/beneficiari, a sprijinului financiar acordat prin Program, în vederea asigurării medicamentelor şi a efectuării procedurilor medicale de specialitate recomandate de către medicul cu specialitate în obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere.

    ART. 4
    Durata contractului
        Prezentul contract intră în vigoare de la data semnării acestuia de către ambele părţi şi înregistrarea acestuia la MFTES şi încetează la data expirării valabilităţii voucherelor.

    ART. 5
    Obligaţiile părţilor
    5.1. Obligaţiile MFTES
    5.1.1. Obligaţia acordării sprijinului financiar prin intermediul voucherelor, care sunt generate în contul beneficiarului din cadrul Platformei digitale, de către operatorul economic;
    5.1.2. Obligaţia publicării pe site-ul www.mfamilie.gov.ro, în secţiunea dedicată Programului, a Listei unităţilor sanitare partenere şi a Listei farmaciilor partenere în Program;
    5.1.3. Obligaţia transmiterii prezentului contract semnat de către ambele părţi şi înregistrat la MFTES către beneficiar prin intermediul Platformei digitale;
    5.1.4. Obligaţia de a asigura sumele de bani sub formă de sprijin financiar aferent celor 2 (două) vouchere în format digital, la dispoziţia beneficiarului, în limita creditelor de angajament şi creditelor bugetare, aprobate cu această destinaţie.

    5.2. Obligaţiile beneficiarului
    5.2.1. Obligaţia utilizării voucherelor digitale, exclusiv la farmaciile şi unităţile sanitare partenere Programului;
    5.2.2. Obligaţia menţinerii pe toată durata tratamentului medicamentos a opţiunii cu privire la farmacia selectată din Lista farmaciilor partenere la care acesta s-a prezentat iniţial în vederea achiziţionării medicamentelor prescrise;
    5.2.3. Obligaţia menţinerii pe toată durata desfăşurării procedurii medicale de specialitate, a opţiunii cu privire la unitatea sanitară selectată de beneficiar din Lista unităţilor sanitare partenere, respectiv .................... (se va completa de beneficiar), cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 11 alin. (4)-(6).
    5.2.4. Obligaţia de a iniţia procedura de fertilizare in vitro într-un termen de maximum 6 luni de la data de început a termenului de valabilitate inscripţionat pe voucher. Acest termen poate fi prelungit cu încă 3 luni, numai cu aprobarea prealabilă a MFTES şi numai în cazurile temeinic justificate prin documente medicale eliberate de medicul cu specialitatea în obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, termenul de valabilitate de 12 luni a voucherelor rămânând neschimbat;
    5.2.5. Obligaţia achitării diferenţei de cost pentru tratamentul prescris, dacă acesta depăşeşte valoarea inscripţionată pe Voucherul medicamente;
    5.2.6. Obligaţia achitării diferenţei de cost pentru procedurile medicale prescrise de către medicul cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, dacă acesta depăşeşte valoarea inscripţionată pe Voucherul proceduri medicale;
    5.2.7. Obligaţia de a suporta din bugetul propriu contravaloarea tratamentelor care nu fac obiectul decontării, conform art. 24 din Normele metodologice;
    5.2.8. Obligaţia de a respecta indicaţiile medicului cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, cu privire la planul de tratament aferent Programului;
    5.2.9. Obligaţia restituirii către MFTES, în termenele şi condiţiile stabilite de art. 35 din Normele metodologice, a tuturor costurilor aferente serviciilor prestate până la momentul înregistrării cererii de retragere din Program, a sumelor utilizate în cadrul Programului, precum şi a dobânzilor şi penalităţilor de întârziere, conform art. 174 alin. (5), respectiv art. 176 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    5.2.10. Obligaţia restituirii către MFTES, în termenele şi condiţiile stabilite de art. 36 din Normele metodologice, a tuturor costurilor aferente serviciilor prestate până la momentul înregistrării cererii de retragere din Program, precum şi a dobânzilor şi penalităţilor de întârziere, conform art. 174 alin. (5), respectiv art. 176 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul în care beneficiarul nu a iniţiat planul de tratament în termen de 6 luni de la data de început a termenului de valabilitate inscripţionat pe vouchere, cu excepţia situaţiei în care beneficiarul dovedeşte că, din motive justificate, probate cu documente medicale, emise de medicul cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, nu poate iniţia planul de tratament decât după acest termen;
    5.2.11. Obligaţia de înştiinţare a MFTES, prin intermediul Platformei digitale, cu privire la existenţa sarcinii în evoluţie la 6 (şase) săptămâni;
    5.2.12. Obligaţia de a pune la dispoziţia MFTES, prin intermediul Platformei digitale, în termen de maximum 30 (treizeci) de zile de la naşterea copilului, a copiei certificatului de naştere al acestuia, date prelucrate în conformitate cu prevederile Legii 190/2018 privind măsurile de punere în aplicare a Regulamentului (UE) nr. 679/2016 al Parlamentului European şi al Consiliului privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date.
    5.2.13. Obligaţia utilizării voucherelor generate, în perioada de valabilitate a acestora.


    ART. 6
    Răspunderea contractuală
    6.1. În cazul neexecutării sau executării necorespunzătoare a obligaţiilor contractuale prevăzute la art. 5, partea în culpă datorează celeilalte părţi daune interese până la acoperirea integrală a prejudiciului cauzat.

    ART. 7
    Încetarea contractului
    7.1. Prezentul contract încetează de plin drept, fără intervenţia instanţelor judecătoreşti:
    - la data limită de expirare a voucherelor;
    – în cazul retragerii din program în conformitate cu prevederile art. 34 şi ale art. 35 din Normele metodologice;
    – în cazul prevăzut la art. 36 din Normele metodologice, cu excepţia situaţiei în care beneficiarul dovedeşte că, din motive justificate, probate cu documente medicale, emise de medicul cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, nu poate iniţia planul de tratament decât după acest termen;
    – prin reziliere, în cazul neexecutării sau executării necorespunzătoare a obligaţiilor contractuale.


    ART. 8
    Comunicări
        Orice comunicare între părţi, referitoare la îndeplinirea contractului, trebuie să fie transmisă prin curier, telefon, fax sau e-mail, cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării.

    ART. 9
    Legea aplicabilă contractului
        Contractul va fi interpretat conform legislaţiei din România.

    ART. 10
    Soluţionarea litigiilor
    10.1. Părţile vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea contractului.
    10.2. În cazul nesoluţionării litigiului pe cale amiabilă, părţile se pot adresa instanţelor judecătoreşti competente de pe teritoriul României.

    ART. 11
    Forţă majoră
    11.1. Forţa majoră exonerează de răspundere părţile în cazul neexecutării parţiale sau totale a obligaţiilor asumate prin prezentul contract, în conformitate cu prevederile art. 1351 din Codul Civil.
    11.2. Forţa majoră trebuie constatată de o autoritate competentă.

    ART. 12
    Clauze finale
    12.1. Prin semnarea prezentului contract, beneficiarul îşi exprimă consimţământul cu privire la utilizarea şi prelucrarea datelor sale şi/sau a nou-născutului/ei cu caracter personal, de către M.F.T.E.S., în cadrul Programului şi confirmă că a fost informat despre drepturile pe care subiecţii datelor cu caracter personal le deţin, dreptul la informare, dreptul la acces la date, dreptul de intervenţie asupra datelor, dreptul de opoziţie, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale, dreptul de acces la justiţie, reglementate de Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor). Confirmă, de asemenea, că i s-a adus la cunoştinţă despre faptul că refuzul său de a furniza datele cu caracter personal necesare şi solicitate de către M.F.T.E.S. determină imposibilitatea stabilirii raporturilor juridice specifice Proiectului şi nu este imputabil M.F.T.E.S. şi/sau operatorului economic emitent al voucherelor şi/sau farmaciilor/unităţilor sanitare partenere pentru implementarea Programului. Dacă datele cu caracter personal furnizate de beneficiar sunt incorecte sau vor suferi modificări (schimbare domiciliu, statut civil, etc.), acesta din urmă se obligă, prin semnarea prezentului contract, să informeze, în scris, M.F.T.E.S., în timp util.
    12.2. Beneficiarul confirmă, prin semnarea prezentului contract, că a citit conţinutul acestuia, precum şi a Normelor metodologice privind acordarea unui sprijin financiar prin intermediul "Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii", că a înţeles conţinutul acestora şi obligaţiile asumate prin prezentul contract.
    12.3. Modificarea prezentului contract se face numai prin act adiţional încheiat între părţile contractante.
    12.4. Prezentul contract reprezintă voinţa părţilor şi înlătură orice altă înţelegere verbală dintre acestea, anterioară sau ulterioară încheierii lui.

        Prezentul contract a fost încheiat astăzi ................., în două exemplare originale, de valoare juridică egală, câte unul pentru fiecare parte.

┌──────────────────────────┬───────────┐
│ │BENEFICIAR/│
│ │BENEFICIARI│
│AUTORITATEA FINANŢATOARE │Nume │
│Ministerul Familiei, │Prenume │
│Tineretului şi Egalităţii │Semnătura │
│de Şanse │Nume │
│ │Prenume │
│ │Semnătura │
└──────────────────────────┴───────────┘


    ANEXA 3

        Formular de decont vouchere
        programul social de interes naţional de susţinere
        a cuplurilor şi a persoanelor singure,
        pentru creşterea natalităţii
        Unitate sanitară ............... CIF/CUI ...............
        Nr. ..... Data ..............
        FORMULAR DE DECONT
        VOUCHERE PROGRAMUL SOCIAL DE INTERES NAŢIONAL DE SUSŢINERE
        A CUPLURILOR ŞI A PERSOANELOR SINGURE, PENTRU CREŞTEREA NATALITĂŢII
        Anexăm prezentului decont, documentele justificative privind decontarea contravalorii medicamentelor / procedurilor medicale (se selectează după caz) achiziţionate / efectuate pentru doamna: ..................................
        Cu domiciliul în: ........................
        Serie voucher utilizat ........................
        Total sumă de decontat ........................
        Cont trezorerie ........................
        Denumirea unităţii de trezorerie ........................

        Documente justificative anexate:
    - voucher în copie - ..... buc.;
    – factură/facturi fiscală/fiscale cu indicarea medicamentelor achiziţionate (inclusiv reţetă medicală) / a procedurilor medicale efectuate;


┌──────────────────────────────────────┐
│SEMNĂTURĂ AUTORIZATĂ, │
│ADMINISTRATOR/ÎMPUTERNICIT │
│Unitate sanitară parteneră - număr │
│contract │
└──────────────────────────────────────┘


    ANEXA 4

    Cerere de retragere
        din cadrul Programului social de interes naţional de susţinere
        a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru
        creşterea natalităţii din motive medicale
        Subsemnatul(a), ..................., identificat(ă) cu C.I./B.I. seria .......nr. ........, eliberată de ..................., la data de................., C.N.P. ..............., domiciliat(ă) în .................../cu reşedinţa ..................., telefon ...................., email .................,
        Subsemnatul(a), ...................., identificat(ă) cu C.I./B.I. seria .......nr. ........, eliberată de ..................., la data de................., C.N.P. ..............., domiciliat(ă) în .................../cu reşedinţa ..................., telefon ...................., email .................,
     solicit/solicităm retragerea, conform art. 34 din Normele metodologice, din cadrul Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii.
        Menţionez/menţionăm că motivul retragerii este justificat medical şi dovedit cu următoarele documente, anexate prezentei:.....................

┌───────────────────────────────┬──────┐
│Semnătură/Semnături │Data │
└───────────────────────────────┴──────┘



    ANEXA 4a

    Cerere de retragere
        din cadrul Programului social de interes naţional de susţinere
        a cuplurilor şi a persoanelor singure,
        pentru creşterea natalităţii din motive personale
        Subsemnatul(a), ...................., identificat(ă) cu C.I./B.I. seria ......nr. ........, eliberată de ..................., la data de ................., C.N.P ................, domiciliat(ă) în .................../cu reşedinţa ...................., telefon ...................., email .................,
        Subsemnatul(a), ...................., identificat(ă) cu C.I./B.I. seria ......nr. ........, eliberată de ..................., la data de ................., C.N.P ................, domiciliat(ă) în .................../cu reşedinţa ...................., telefon ...................., email .................,
        solicit/solicităm retragerea, conform art. 35 / art. 36 (se completează după caz) din cadrul Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii.
        Menţionez/menţionăm că motivul retragerii este personal.
     Precizez că sunt de acord cu restituirea sumelor cheltuite până la momentul înregistrării cererii de retragere, a sumelor utilizate în cadrul Programului, precum şi a dobânzii şi penalităţilor de întârziere, conform art. 174 alin.(5), respectiv al art. 176 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

┌───────────────────────────────┬──────┐
│Semnătură/Semnături │Data │
└───────────────────────────────┴──────┘


    ANEXA 5

        ANGAJAMENT DE PLATĂ
        Subsemnatul/a, ..................................................
        Beneficiar/ă al/a Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, având nr. de înregistrare în program .................., născut/ă la data de ............... în localitatea .................., sectorul/judeţul ............ domiciliat în ................, str. ...............nr. ... bloc ... scara .... etaj ...., apt. ....., sectorul/judeţul .............., posesorul/posesoarea buletinului/cărţii de identitate seria ..... nr........ eliberat/ă de .................. la data de .................., cod numeric personal .................
        Având în vedere:
    - Hotărârea Guvernului nr. 1103/2022 pentru aprobarea Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordinul ministrului familiei tineretului şi egalităţii de şanse şi ministrului muncii şi solidarităţii sociale nr. ....... pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea unui sprijin financiar prin intermediul "Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii;
    – că am beneficiat de sprijinul financiar acordat prin programul mai sus menţionat;
    – imposibilitatea de a continua acest program din motive personale, imputabile îmi asum prezentul:

        ANGAJAMENT DE PLATĂ
     prin care sunt de acord şi mă oblig, în termenele şi condiţiile stabilite de art. 35 şi art. 36 din Normele metodologice privind acordarea unui sprijin financiar cu destinaţie specială prin intermediul Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, să plătesc suma de ................ lei reprezentând (debit principal şi accesorii)......... în contul Ministerului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse, cu sediul în Bucureşti, str. .................., sect. 1, CUI 45340622 şi cont deschis la Direcţia de Trezorerie a Municipiului Bucureşti - IBAN ...............................

┌───────────────────────────────────────────────┐
│Data: .../.../.............. │
│NUME ŞI PRENUME │
│...............................................│
│Semnătura celui ce se angajează la plată │
│........................... │
└───────────────────────────────────────────────┘


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016