Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ANEXĂ din 10 mai 2018  privind modelul Cererii de plata privind măsura 14  Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ANEXĂ din 10 mai 2018 privind modelul Cererii de plata privind măsura 14 "Bunăstarea animalelor" din cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020 - pachetul b) Plăţi în favoarea bunăstării păsărilor

EMITENT: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 406 bis din 11 mai 2018
──────────
    Aprobată prin Ordinul nr. 1.042 din 10 mai 2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 406 din 11 mai 2018.
──────────





┌─────────────────┬────────────────────┐
│ │Nr. cerere şi data │
│ │din Registrul │
│ │electronic de │
│ │înregistrare al │
│Centrul Judeţean │cererilor │
│APIA ├────────────────────┤
│ │ŞTAMPILA (data │
│ │primirii cererii la │
│ │Centrul judeţean │
│ │APIA) │
├─────────────────┼────────────────────┤
│Numele şi │ │
│Prenumele │Semnătura │
│funcţionarului │funcţionarului care │
│APIA care │primeşte cererea │
│primeşte cererea │ │
├─────────────────┴────────────────────┤
│Nr. unic de identificare solicitant ID│
│(RUI) RO …………………….. │
├──────────────────────────────────────┤
│Nr. cerere de plată unică, dacă este │
│cazul ……………………… │
└──────────────────────────────────────┘

                                    CERERE DE PLATA
                       pentru Măsura 14 - Bunăstarea animalelor -
                    pachet b) Plăţi în favoarea bunăstării păsărilor
    I. DATE DE IDENTIFICARE SOLICITANT
        PERSOANE JURIDICE şi PFA/ÎI/IF:*)

┌────────────────────────────────────────┐
│01. Denumire PJ/PFA/ÎÎ/ÎF*) │
├────────────────────────────────────────┤
│ │
├──────────────┬──┬─┬─┬───┬─┬─┬───┬─┬─┬──┤
│02. Cod unic │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│identificare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(CUI)/Cod │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│fiscal (CF)*) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┴─┴─┴───┴─┴─┴───┴─┴─┴──┤
│03. Nume │04. Prenume administrator│
│administrator/│/reprezentant*) │
│reprezentant*)│ │
├──────────────┼─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┤
│05. CNP │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│administrator/│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│reprezentant*)│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│06. Cod ţară │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│şi nr. act │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│identitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(pt. altă │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│cetăţenie) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─┼─┼─┴─┴─┴─┴─┼─┴─┼─┼─┼─┴─┤
│07. Tip de │ │ │08. Cod │ │ │ │ │
│organizare*) │ │ │CAEN │ │ │ │ │
└──────────────┴─┴─┴─────────┴───┴─┴─┴───┘


        SEDIUL SOCIAL PJ/PFA/ÎI/IF:*)

┌──────────┬────────────────────────────┐
│09. │ │
│Judeţ*)/ │10. Localitate*) │
│Sector*) │ │
├──────────┼────────────────────────────┤
│ │ │
├──────────┼─────┬────────┬────┬────┬───┤
│11. Sat*)/│12. │13. Cod │14. │15. │16.│
│Strada*) │Nr. │poştal*)│Bl. │Sc. │Ap │
│ │*) │ │ │ │ │
├──────────┼─────┼────────┼────┼────┼───┤
│ │ │ │ │ │ │
├──────────┼─────┴────────┼────┴────┴───┤
│17.Telefon│18. Telefon/ │19. E-mail │
│mobil*) │Fax*) │ │
└──────────┴──────────────┴─────────────┘


        COORDONATE BANCARE:*)

┌────────────────────────────┬──────────────────────────┐
│20. Banca │21. Filiala │
├────────────────────────────┼──────────────────────────┤
│ │ │
├────────────────────────────┼──────────────────────────┤
│ │ │
├───────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬┴┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┤
│22. Nr.│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│cont │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│IBAN │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘


    ÎMPUTERNICIT

┌──────────────┬───────────────────────┐
│23. Nume │24. Prenume │
├────────────┬─┼─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┤
│25. CNP │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┤
│26. Nr. şi data împuternicirii/ │
│procurii notariale │
└──────────────────────────────────────┘


        DATE GENERALE

┌──────────────────────────────────────┐
│27. Suprafaţa agricolă a exploataţiei │
│este de …….…. ha, dacă este cazul │
├──────────────────────────────────────┤
│28. Nr. bovine ………../ovine ………/caprine│
│………. deţinute, dacă este cazul │
├─────────────────┬────────────────────┤
│ │30. din care solicit│
│ │subpachete privind │
│29. Nr. total │plăţile pentru │
│exploataţii │bunăstarea păsărilor│
│autorizate │pentru un nr. de │
│sanitar-veterinar│…………….….. │
│cu cod ANSVSA │exploataţii │
│deţinute ……… │autorizate │
│ │sanitar-veterinar cu│
│ │cod ANSVSA │
└─────────────────┴────────────────────┘


        Notă:
        Câmpurile notate cu "*" sunt OBLIGATORII de completat.
        Câmpurile "[]" se completează prin bifare.

        Autorizaţii sanitar - veterinare cu cod ANSVSA deţinute:
    1.

┌──────────────┬────────┬─────────────────────────────────┐
│31. Cod ANSVSA│RO │ │
├──────────────┼────────┼─────────┬───────────┬───────────┤
│ │creştere│creştere │exploatare │reproducţie│
│32. Tip │pui │pui de │găini │găini │
│activitate*) │[ ] │curcă [ ]│ouătoare [ │[ ] │
│ │ │ │] │ │
├──────────────┼────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
│ │pui de │pui de │găini │găini de │
│33. Categorie │carne │curcă │ouătoare │reproducţie│
│păsări*) │[ ] │[ ] │[ ] │rase grele │
│ │ │ │ │[ ] │
├──────────────┴────────┴─────────┴───────────┴───────────┤
│34. Capacitatea exploataţiei (nr. maxim capete) │
├──────────────┬────────┬─────────┬───────────┬───────────┤
│35. Nr. maxim │ │ │ │ │
│de locuri de │ │ │ │ │
│cazare (se va │ │ │ │ │
│completa în │ │ │ │ │
│dreptul │ │ │ │ │
│categoriei în │ │ │ │ │
│care se │ │ │ │ │
│încadrează.)*)│ │ │ │ │
├──────────────┴────────┴─────────┴───────────┴───────────┤
│36. Nr. autorizaţie sanitar - veterinară*): │
├───────────────────────────────────┬─────────────────────┤
│37. Data eliberării*) │38. Valabil până la │
│ │*) │
├──────────────────────────────┬────┴─────────────────────┤
│39. Nr. de cicluri de │ │
│producţie/an de angajament │40. Durata ciclului …………..│
│……….. │ │
├────────────────┬─────────────┴──────────────────────────┤
│41. Judeţ*) │42. Localitate*) │
├────────────────┴────────────────────────────────────────┤
│43. Strada │
├──────────────┬─────────┬─────────┬─────────┬────────────┤
│44. Subpachete│subpachet│subpachet│subpachet│Nu solicit │
│solicitate: │1b │2b │3b │subpachet │
│ │[ ] │[ ] │[ ] │[ ] │
└──────────────┴─────────┴─────────┴─────────┴────────────┘

        Nu se pot solicita subpachetele 1b şi 2b pentru aceeaşi autorizaţie sanitar-veterinară, ci numai unul dintre cele două în combinaţie cu subpachetul 3b pe parcursul întregului an de angajament.

    2.

┌───────────────┬────────┬─────────────────────────────────┐
│31. Cod ANSVSA │RO │ │
├───────────────┼────────┼─────────┬───────────┬───────────┤
│ │creştere│creştere │exploatare │reproducţie│
│32. Tip │pui │pui de │găini │găini │
│activitate*) │[ ] │curcă [ ]│ouătoare [ │[ ] │
│ │ │ │] │ │
├───────────────┼────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
│ │pui de │pui de │găini │găini de │
│33. Categorie │carne │curcă │ouătoare │reproducţie│
│păsări*) │[ ] │[ ] │[ ] │rase grele │
│ │ │ │ │[ ] │
├───────────────┴────────┴─────────┴───────────┴───────────┤
│34. Capacitatea exploataţiei (nr. maxim capete) │
├───────────────┬────────┬─────────┬───────────┬───────────┤
│35. Nr. maxim │ │ │ │ │
│de locuri de │ │ │ │ │
│cazare (se va │ │ │ │ │
│completa în │ │ │ │ │
│dreptul │ │ │ │ │
│categoriei în │ │ │ │ │
│care se │ │ │ │ │
│încadrează.)*) │ │ │ │ │
├───────────────┴────────┴─────────┴───────────┴───────────┤
│36. Nr. autorizaţie sanitar - veterinară*): │
├────────────────────────────────────────┬─────────────────┤
│37. Data eliberării*) │38. Valabil până │
│ │la *) │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│39. Nr. de cicluri de producţie/an de │40. Durata │
│angajament │ciclului ………….. │
├─────────────────┬──────────────────────┴─────────────────┤
│41. Judeţ*) │42. Localitate*) │
├─────────────────┴────────────────────────────────────────┤
│43. Strada │
├───────────────┬─────────┬─────────┬─────────┬────────────┤
│44. Subpachete │subpachet│subpachet│subpachet│Nu solicit │
│solicitate: │1b │2b │3b │subpachet │
│ │[ ] │[ ] │[ ] │[ ] │
└───────────────┴─────────┴─────────┴─────────┴────────────┘

        Nu se pot solicita subpachetele 1b şi 2b pentru aceeaşi autorizaţie sanitar-veterinară, ci numai unul dintre cele două în combinaţie cu subpachetul 3b pe parcursul întregului an de angajament.

    3.

┌──────────────┬────────┬─────────────────────────────────┐
│31. Cod ANSVSA│RO │ │
├──────────────┼────────┼─────────┬───────────┬───────────┤
│ │creştere│creştere │exploatare │reproducţie│
│32. Tip │pui │pui de │găini │găini │
│activitate*) │[ ] │curcă [ ]│ouătoare [ │[ ] │
│ │ │ │] │ │
├──────────────┼────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
│ │pui de │pui de │găini │găini de │
│33. Categorie │carne │curcă │ouătoare │reproducţie│
│păsări*) │[ ] │[ ] │[ ] │rase grele │
│ │ │ │ │[ ] │
├──────────────┴────────┴─────────┴───────────┴───────────┤
│34. Capacitatea exploataţiei (nr. maxim capete) │
├──────────────┬────────┬─────────┬───────────┬───────────┤
│35. Nr. maxim │ │ │ │ │
│de locuri de │ │ │ │ │
│cazare (se va │ │ │ │ │
│completa în │ │ │ │ │
│dreptul │ │ │ │ │
│categoriei în │ │ │ │ │
│care se │ │ │ │ │
│încadrează.)*)│ │ │ │ │
├──────────────┴────────┴─────────┴───────────┴───────────┤
│36. Nr. autorizaţie sanitar - veterinară*): │
├───────────────────────────────────┬─────────────────────┤
│37. Data eliberării*) │38. Valabil până la │
│ │*) │
├──────────────────────────────┬────┴─────────────────────┤
│39. Nr. de cicluri de │ │
│producţie/an de angajament │40. Durata ciclului …………..│
│……….. │ │
├────────────────┬─────────────┴──────────────────────────┤
│41. Judeţ*) │42. Localitate*) │
├────────────────┴────────────────────────────────────────┤
│43. Strada │
├──────────────┬─────────┬─────────┬─────────┬────────────┤
│44. Subpachete│subpachet│subpachet│subpachet│Nu solicit │
│solicitate: │1b │2b │3b │subpachet │
│ │[ ] │[ ] │[ ] │[ ] │
└──────────────┴─────────┴─────────┴─────────┴────────────┘

        Nu se pot solicita subpachetele 1b şi 2b pentru aceeaşi autorizaţie sanitar-veterinară, ci numai unul dintre cele două în combinaţie cu subpachetul 3b pe parcursul întregului an de angajament.


        Angajamentele de bunăstare animale vor fi încheiate pentru minim două subpachete.
        Solicit plăţile pentru bunăstarea păsărilor în baza angajamentelor asumate voluntar pentru următoarele efective de păsări din categoria/categoriile (pentru fiecare autorizaţie sanitar-veterinară cu cod ANSVSA se va completa câte o anexă - model anexa nr. 1, iar apoi pentru total beneficiar - anexa nr. 2):


    ANEXA 1




        Efectivul estimat*) pentru autorizaţia sanitar-veterinară cu cod ANSVSA .................

┌────────────┬───────────┬─────┬─────┬────────┬───────────┬─────┐
│ │ │Pui │Pui │Găini │Găini de │ │
│Subpachetul │Specificare│de │de │ouătoare│reproducţie│Total│
│ │ │carne│curcă│ │rase grele │ │
├────────────┴───────────┼─────┼─────┼────────┼───────────┼─────┤
│Coeficient conversie în │0,03 │0,03 │0,014 │0,014 │x │
│UVM │ │ │ │ │ │
├────────────┬───────────┼─────┼─────┼────────┼───────────┼─────┤
│Subpachetul │ │ │ │ │ │ │
│1b │ │ │ │ │ │ │
│Reducerea │ │ │ │ │ │ │
│densităţii │Efectiv │ │ │ │ │ │
│păsărilor cu│estimat │ │ │ │ │ │
│10% faţă de │anual │ │ │ │ │x │
│densitatea │(nr. de │ │ │ │ │ │
│rezultată │capete) │ │ │ │ │ │
│din │ │ │ │ │ │ │
│aplicarea │ │ │ │ │ │ │
│cerinţelor │ │ │ │ │ │ │
│minime │ │ │ │ │ │ │
│obligatorii ├───────────┼─────┼─────┼────────┼───────────┼─────┤
│privind │ │ │ │ │ │ │
│suprafaţa │ │ │ │ │ │ │
│minimă │ │ │ │ │ │ │
│alocată │Efectiv │ │ │ │ │ │
│pentru │(UVM) │ │ │ │ │ │
│fiecare │ │ │ │ │ │ │
│categorie de│ │ │ │ │ │ │
│păsări │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼───────────┼─────┼─────┼────────┼───────────┼─────┤
│Subpachetul │ │ │ │ │ │ │
│2b │ │ │ │ │ │ │
│Reducerea │ │ │ │ │ │ │
│densităţii │Electiv │ │ │ │ │ │
│păsărilor cu│estimat │ │ │ │ │ │
│15% faţă de │anual │ │ │ │ │x │
│densitatea │(nr. de │ │ │ │ │ │
│rezultată │capete) │ │ │ │ │ │
│din │ │ │ │ │ │ │
│aplicarea │ │ │ │ │ │ │
│cerinţelor │ │ │ │ │ │ │
│minime │ │ │ │ │ │ │
│obligatorii ├───────────┼─────┼─────┼────────┼───────────┼─────┤
│privind │ │ │ │ │ │ │
│suprafaţa │ │ │ │ │ │ │
│minimă │ │ │ │ │ │ │
│alocată │Efectiv │ │ │ │ │ │
│pentru │(UVM) │ │ │ │ │ │
│fiecare │ │ │ │ │ │ │
│categorie de│ │ │ │ │ │ │
│păsări │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼───────────┼─────┼─────┼────────┼───────────┼─────┤
│Subpachetul │ │ │ │ │ │ │
│3b │ │ │ │ │ │ │
│Reducerea │Efectiv │ │ │ │ │ │
│noxelor cu │estimat │ │ │ │ │x │
│30% faţă de │anual (nr. │ │ │ │ │ │
│nivelul │de capete) │ │ │ │ │ │
│minim │ │ │ │ │ │ │
│obligatoriu │ │ │ │ │ │ │
│prin ├───────────┼─────┼─────┼────────┼───────────┼─────┤
│menţinerea │ │ │ │ │ │ │
│în limite │ │ │ │ │ │ │
│optime a │Efectiv │ │ │ │ │ │
│parametrilor│(UVM) │ │ │ │ │ │
│de │ │ │ │ │ │ │
│microclimat │ │ │ │ │ │ │
└────────────┴───────────┴─────┴─────┴────────┴───────────┴─────┘

    Data Semnătura şi ştampila
        Pui de carne efectivul livrat estimat pentru un număr maxim de 6,5 cicluri de producţie/an.
        Pui de curcă - efectivul livrat estimat pentru un număr maxim de 3,7 cicluri de producţie/an.
        Găini ouătoare - efectivul mediu anual
        Găini de reproducţie rase grele - efectivul mediu anual
        Efectiv estimat - efectivul de animale estimat de beneficiar în cererea anuală pentru fiecare exploataţie cu autorizaţie sanitară-veterinară, pe cele patru categorii, pe perioada unui an de angajament, respectiv efectivul necesar planificării alocărilor financiare anuale.
        Acest efectiv nu poate depăşi:
    - capacitatea maximă a exploataţiei autorizată sanitar veterinar cu cod ANSVSA în condiţii superioare de bunăstare înmulţită cu numărul maxim de cicluri eligibile (în funcţie de categorie).
    – capacitatea maximă a exploataţiei autorizată sanitar veterinar cu cod ANSVSA în condiţii superioare de bunăstare înmulţită cu numărul maxim de cicluri de producţie/an, conform tehnologiei (durata unui ciclu).

        Atenţie: În cazul în care se accesează unul din subpachetele de densitate, capacitatea maximă se consideră capacitatea exploataţiei în condiţii superioare de bunăstare.
        Calcul efectiv mediu anual

┌─────────┬───────┬───────┬──────┬─────────┬────────┬─────────┐
│Efectiv │ │Efectiv│ │Efectiv │Zile │Efectivul│
│la │Total │iniţial│Total │la │animale │mediu │
│începutul│intrări│plus │ieşiri│sfârşitul│furajate│anual │
│perioadei│(cap.) │intrări│(cap.)│perioadei│anual │ │
│(cap.) │ │(cap.) │ │(cap.) │(Zaf) │ │
├─────────┼───────┼───────┼──────┼─────────┼────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└─────────┴───────┴───────┴──────┴─────────┴────────┴─────────┘

        Zaf.anual = a + b - c
        a = efectivul de animale de la începutul anului x 365
        b = total intrări în an - capete x 1/2 din nr. zile din an (365)
        c = total ieşiri în an - capete x 1/2 din nr. zile din an (365)

┌──────────────────────┬─┬─────────────┐
│ │ │Zaf anual │
│Efectivul mediu anual │=│─────────────│
│ │ │365 │
└──────────────────────┴─┴─────────────┘



    ANEXA 2





                          CENTRALIZATORUL EFECTIVELOR ESTIMATE
        (se completează numai pentru solicitanţii care deţin mai multe exploataţii cu autorizaţie sanitar-veterinară)

┌────┬──────────────────┬────────────────────────────────┐
│ │ │Efectiv (UVM) │
│Nr. │Exploataţia cu ├─────┬─────┬────────┬───────────┤
│crt.│autorizaţie │Pui │Pui │Găini │Găini de │
│ │sanitar-veterinară│carne│curcă│ouătoare│reproducţie│
│ │ │ │ │ │rase grele │
├────┼──────────────────┼─────┼─────┼────────┼───────────┤
│1. │RO …………… │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼─────┼─────┼────────┼───────────┤
│2. │RO …………… │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼─────┼─────┼────────┼───────────┤
│3. │RO …………… │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼─────┼─────┼────────┼───────────┤
│4. │RO …………… │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼─────┼─────┼────────┼───────────┤
│5. │RO …………… │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼─────┼─────┼────────┼───────────┤
│…… │RO …………… │ │ │ │ │
├────┴──────────────────┼─────┼─────┼────────┼───────────┤
│TOTAL │x │x │x │x │
└───────────────────────┴─────┴─────┴────────┴───────────┘

    II. DECLARAŢII ŞI ANGAJAMENTE
        Subsemnatul ................., legitimat cu BI/CI nr. ..../seria ...... eliberat de ............... la data de ............. şi CNP ................ titular/administrator/reprezentant legal al (denumirea persoanei juridice sau persoanei fizice autorizate/întreprinderii individuale/întreprinderii familiale) ....................., ID APIA .......... declar că:
    1. Am luat la cunoştinţă despre:
    - Condiţiile şi modalităţile de acordare a plăţilor pentru bunăstarea animalelor în conformitate cu prevederile reglementărilor naţionale şi europene, Programul Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR), pe care trebuie să le respect, astfel:
    – Plăţile pentru bunăstarea păsărilor vor fi acordate fermierilor activi, în înţelesul articolului 9 din Regulamentul (UE) nr. 1307/2013, care se angajează pe baze voluntare să adopte standarde de bunăstare care depăşesc standardele obligatorii relevante.
    – Să depună o singură cerere de plată, la Centrul judeţean al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţii pentru Agricultură pe a cărui rază teritorială se află sediul social al beneficiarului sau pe raza teritoriala a judeţului unde are capacitatea de producţie cea mai mare.
    – Criteriile de eligibilitate a beneficiarilor:
        Plăţile pentru bunăstare păsărilor pot fi acordate în cadrul măsurii dacă beneficiarul:
        ● este fermier activ aşa cum este definit la art. 9 din Regulamentul (UE) nr. 1307/2013;
        ● deţine autorizaţie sanitară-veterinară pentru întreaga exploataţie cu cod ANSVSA;
        ● se angajează să respecte cerinţele de bază relevante şi cerinţele specifice subpachetelor pentru care aplică pe întreaga perioadă a angajamentului. Conform prevederilor art. 9 din Regulamentul (UE) nr. 1307/2013, cu modificările şi completările ulterioare: "Fermierul care a beneficiat în anul anterior de plăţi directe care nu a depăşit cuantumul de 5000 euro este fermier activ şi poate beneficia de plăţi compensatorii dacă îndeplineşte şi condiţiile specifice Măsurii 14".


     Persoane juridice care desfăşoară o activitate agricolă.
        Pentru a dovedi calitatea de fermier activ, fermierul va depune odată cu ultimul decont justificativ documente privind înregistrarea la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) - cod CAEN/act de înfiinţare/act constitutiv/statut din care reiese că are activitate agricolă (că desfăşoară activitate agricolă cu codul CAEN 0147 - Creşterea păsărilor).
        În cazul în care din documentele stipulate mai sus, nu reiese activitatea agricolă, fermierul trebuie să furnizeze documente din care să rezulte îndeplinirea condiţiei de fermier activ:
        ● Situaţiile financiare anuale, respectiv raportările contabile anuale, din care rezultă venitul total realizat în anul anterior anului depunerii cererii de plată;
        ● formularul "Date informative" (cod 30) care cuprinde indicatorul "venituri din activităţi agricole";
        ● formularul "Situaţia veniturilor şi cheltuielilor (cod 20) care cuprinde indicatorul "venituri totale".


    – Criteriile de eligibilitate a efectivelor de animale:
        Numărul maxim de cicluri de producţie eligibile la plată în cadrul M.14 este de:
        ● 6,5 cicluri de producţie pe an pentru categoria pui carne;
        ● 3,7 cicluri de producţie pe an pentru categoria pui curcă;

        Pentru categoriile găini ouătoare şi găini de reproducţie rase grele este eligibil pentru plată efectivul mediu anual.
        Vârsta minimă de la care animalele sunt eligibile este de 35 zile pentru categoria pui de carne şi 71 zile pentru categoria pui de curcă.
        În categoriile de animale neeligibile se încadrează:
    - păsările care nu au intrat în categorie (ex: pui zburaţi, tineret de înlocuire, cocoşi de reproducţie, etc.);
    – păsările care nu au stat în exploataţie perioada minimă de eligibilitate a ciclului de producţie;
    – păsările reformă, cele sacrificate de necesitate şi mortalităţile;
    – numărul de păsări care depăşeşte capacitatea maximă anuală a exploataţiei, inclusiv răririle (necesare pentru asigurarea denistăţii pe întreaga perioadă a ciclului de producţie).


     Angajamentele de bunăstare a animalelor vor fi încheiate pentru minim 2 (două) subpachete.
        ● Nerespectarea condiţiilor de eligibilitate pentru acordarea plăţilor, precum şi înscrierea cu intenţie în formularul de cerere şi/sau în documentele aferente cererii, a informaţiilor incomplete/neconforme cu realitatea, atrag după sine sancţiuni de natură financiară şi/sau penală, după caz.
        ● În cazul constatării unor nereguli/fraude, A.P.I.A. întreprinde demersurile necesare recuperării sumelor acordate necuvenit conform art. 63 din Regulamentul (UE) nr. 1306/2013 şi/sau aplică prevederile O.U.G. nr. 66/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
        ● Nu se acordă nici o plată dacă se stabileşte că au fost create artificial condiţii pentru obţinerea plăţilor, cu scopul de a obţine un avantaj contrar obiectivelor conform art. 60 din Regulamentul (UE) nr. 1306/2013, cu modificările şi completările ulterioare.
        ● În cazul constatării unor nereguli/fraude, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură/Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale/Autoritatea Naţională Sanitar-Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor va întreprinde, după caz, demersurile legale.
        ● Nerespectarea condiţiilor de eligibilitate prevăzute pentru acordarea plăţilor pentru bunăstarea păsărilor, precum şi înscrierea cu intenţie în formular a informaţiilor incomplete/neconforme cu realitatea, pot atrage, după caz, reducerea/excluderea de la plată, respectiv penalităţi/sancţiuni de natură financiară sau penală, după caz.
        ● Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură/Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale/Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor poate solicita beneficiarului documente justificative suplimentare în orice moment
        ● Structurile de control de la nivelul M.A.D.R., A.P.I.A., ANSVSA, A.F.I.R., Comisiei Europene, Curţii de Conturi Europene, Curţii de Conturi a României şi alte structuri competente au dreptul de a verifica informaţiile din dosarul cererii de plată, precum şi documentele aflate în legătură cu aceasta (conform art. 47, 48 din Regulamentul (UE) nr. 1306/2013, cu modificările şi completările ulterioare).
        ● Plata se va acorda doar pentru acele angajamente care depăşesc cerinţele minime, care prezintă nivelul de referinţă neremunerat, considerat drept punct de pornire pentru elaborarea plăţilor compensatorii. (În conformitate cu articolul 33 din Regulamentul Consiliului (UE) nr. 1305/2013, plăţile pentru bunăstarea animalelor cuprinde doar acele angajamente care depăşesc standardele obligatorii relevante pentru respectivele angajamente).
        ● În cadrul acestei măsuri este inclus sprijinul pentru investiţii.
        ● Standardele obligatorii relevante în domeniul creşterii păsărilor sunt prevăzute în fişa tehnică a Măsurii 14, stabilite prin Directiva Consiliului 98/58/CE a Consiliului din 20 iulie 1998 privind protecţia animalelor de fermă, Directiva 1999/74/CE a Consiliului din 19 iulie 1999 de stabilire a standardelor minime pentru protecţia găinilor ouătoare, Directiva 2007/43/CE a Consiliului din 28 iunie 2007 de stabilire a normelor minime de protecţie a puilor destinaţi producţiei de carne, în vederea asigurării statusului minim de bunăstare a păsărilor din exploataţiile comerciale.
        ● Declar că am fost informat asupra condiţiilor de eligibilitate şi am primit un exemplar din: IV.1 DECLARAŢII ŞI ANGAJAMENTE - BUNĂSTARE PĂSĂRI, IV.2 - DECLARAŢII ŞI ANGAJAMENTE - SPECIFICE SUBPACHETELOR, IV.3. - ANGAJAMENTE ŞI DECLARAŢII - NORME PRIVIND ECOCONDIŢIONALITATEA.


    2. Drept care mă angajez să respect următoarele:
    1. Cerinţele specifice condiţiilor de bunăstare (cerinţe minime obligatorii şi cerinţe superioare);
    2. Standardele de ecocondiţionalitate (GAEC + SMR) aplicabile întregii exploataţii deţinute de fermier (conform cod unic RUI APIA) care a depus cerere de plată pentru M14;
    3. Să notific în scris Centrului judeţean al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, în termen de 10 zile lucrătoare (cu respectarea termenelor limită) orice modificări privitoare la informaţiile declarate în cerere, anexând documentele justificative pentru aceste modificări;
    4. Să prezint documente suplimentare solicitate de Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, în legătură cu cererea de plată, în termenele stabilite de aceasta;
    5. Să permit accesul autorităţilor competente pentru efectuarea controlului la faţa locului. În cazul în care refuz efectuarea controlului la faţa locului, cererea de plată va fi respinsă de la plată conform art. 59 alin. (7) din Regulamentul (UE) nr. 1306/2013, cu modificări şi completări ulterioare;
    6. Mă oblig să comunic în scris Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură dacă exploataţia cu cod ANSVSA a fost afectată de un caz de forţă majoră, în termen de 15 zile lucrătoare de la data la care sunt în măsură să trimit respectiva notificare (art. 2 din Regulamentul (UE) nr. 1306/2013 şi art.4 din Regulamentul (UE) nr. 640/2014). În acest sens voi prezenta dovezile privind apariţia cazului de forţă majoră sau a circumstanţei excepţionale. Cazurile de forţă majoră sau circumstanţele excepţionale sunt: decesul solicitantului/beneficiarului, incapacitatea profesională de lungă durată a solicitantului/beneficiarului, expropierea unei părţi importante a exploataţiei, în cazul în care această expropiere nu era previzibilă la data subscrierii la respectivul angajament, o catastrofă naturală gravă care afectează foarte multe suprafeţele agricole ale exploataţiei, distrugerea accidentală a clădirilor destinate creşterii animalelor din exploataţie, o epizootie care afectează parţial sau integral şeptelul solicitantului.
    7. Mă oblig să comunic în scris Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură dacă exploataţia cu cod ANSVSA a fost afectată de un caz de circumstanţă naturală, în termen de 10 zile lucrătoare după constatarea acestuia (art. 32 din Regulamentul (UE) nr. 640/2014). Cazurile de circumstanţă naturală sunt: moartea unui animal ca urmare a unei boli şi/sau moartea unui animal ca urmare a unui accident de care solicitantul/beneficiarul nu poate fi considerat responsabil;
    8. Mă oblig să respect angajamentele asumate voluntar;
    9. Mă oblig să rambursez sumele plătite necuvenit cu dobânzi şi penalităţi calculate de la data efectuării plăţii;
    10. Declar că tehnologia de creştere a păsărilor folosită este ..............................
    11. Mă oblig să nu schimb tehnologia de creştere a păsărilor, amplasamentul halelor declarate odată cu cererea de plată şi să respect aceeaşi densitate pe toată perioada anului de angajament;
    12. Mă oblig să depun odată cu cererea de plată planul de modernizare al exploataţiei/exploataţiilor, dacă este cazul;
    13. Mă oblig să notific în scris Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură dacă (una din) exploataţia cu cod ANSVSA a fost înstrăinată, a fuzionat, a fost divizată sau alte asemenea şi să restitui suma încasată în cazul în care angajamentul/angajamentele nu este preluat/nu sunt preluate;
    14. Mă oblig să furnizez toate informaţiile solicitate motivat de către APIA în termenele stabilite de aceasta;
    15. Sunt de acord ca datele din cerere şi documentele anexate să fie introduse în baza de date a Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, procesate şi verificate (conform art. 74 din Regulamentul (UE) nr. 1306/2013, cu modificările şi completările ulterioare) în vederea calculării plăţii transmise autorităţilor responsabile în vederea elaborării de studii statistice şi de evaluări economice şi făcute publice cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare;
    16. Sunt de acord ca datele prevăzute la art. 111 şi 112 din Regulamentul (UE) nr. 1306/2013, cu modificările şi completările ulterioare, în legătură cu beneficiarii plăţilor să fie publicate ex-post anual pe site-ul AFIR/APIA şi să poată fi prelucrate de către organisme de audit şi de investigare ale Uniunii şi ale statelor membre în vederea protejării intereselor financiare ale Uniunii, potrivit prevederilor art. 113 din acelaşi regulament;
    17. Cunoscând că falsul în declaraţii se pedepseşte conform Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificări şi completări ulterioare, datele înscrise în Formularul de cerere de plată şi în documentele anexate sunt reale, corecte, complete şi perfect valabile.

┌─────────────────────┬────────┬───────┐
│Semnătura titularului│Ştampila│ │
│/administratorului/ │(dacă │Data: │
│reprezentantului │este │….. │
│legal/ │cazul) │/......│
│împuternicitului │ │ │
└─────────────────────┴────────┴───────┘

        Declaraţiile şi angajamentele III.1 şi III.2 se vor completa pentru fiecare exploataţie autorizată sanitar-veterinară pentru care se solicită plăţile pentru bunăstare păsărilor, iar declaraţia III.3 se va completa una singură pentru beneficiar.




    III.1. DECLARAŢII ŞI ANGAJAMENTE - BUNĂSTARE PĂSĂRI
    1. Mă angajez să respect cerinţele superioare fie bunăstare a animalelor aferente subpachetului/subpachetelor solicitate pentru fiecare exploataţie/exploataţii autorizată/e sanitar-veterinară cu cod ANSVSA începând cu ............... pentru toată perioada angajamentului.
    Data: Semnătură....................

    2. Mă oblig să depun decontul justificativ împreună cu documentele specifice, în conformitate cu prevederile Ghidului solicitantului, diferenţiat pe următoarele categorii:
    - categoria pui carne;
    – categoria pui curcă;
    – categoria găini ouătoare;
    – categoria găini de reproducţie rase grele.
    Data: Semnătură....................

    3. Mă oblig să deţin şi să actualizez evidenţele specifice fiecărui subpachet pentru care a fost încheiat angajament şi pentru fiecare exploataţie/exploataţiile autorizată/e sanitar-veterinară aflată sub angajament conform fişei Măsurii 14 Bunăstarea animalelor pachet b) Plăţi în favoarea bunăstării păsărilor.
    Data: Semnătură....................

    4. Am luat la cunoştinţă că, în cazul în care nu respect toate condiţiile pentru acordarea plăţilor, voi suporta consecinţele prevăzute de sistemul de sancţiuni.
    Data: Semnătură....................

    5. Declar că:
    1. sunt fermier activ în sensul art. 9 din Regulamentul (UE) nr. 1307/2013;
    2. deţin autorizaţie sanitar-veterinară pentru întreaga exploataţie cu cod ANSVSA;
    3. curăţenia mecanică şi vidul sanitar conform tehnologiei de creştere aplicate se efectuează în perioadele ............... (pe această perioadă angajamentul/angajamentele se consideră suspendat/e).
    4. în cazul în care nu respect cele prevăzute, mă angajez să restitui suma încasată sub forma plăţilor compensatorii în conformitate cu prevederile europene şi naţionale.
    Data: Semnătură....................


    6. Am luat la cunoştinţă că este posibil să survină modificări ale condiţiilor rezultate în urma procesului de aprobare a fişei tehnice a măsurii de către Comisia Europeană şi care pot privi, printre altele: valoarea cuantumului, condiţiile de eligibilitate, condiţiile specifice condiţiile de bază. În situaţia în care nu voi fi de acord cu eventualele modificări voi renunţa voluntar la angajamente.
    Data: Semnătură....................


    III.2. DECLARAŢII ŞI ANGAJAMENTE - CERINŢE SPECIFICE SUBPACHETELOR
     Subpachetul 1b - reducerea densităţii păsărilor cu 10% faţă de densitatea rezultată din aplicarea cerinţelor minime obligatorii privind suprafaţa minimă alocată pentru fiecare categorie de păsări
        Indicatori pentru cerinţă minimă obligatorie
        Suprafaţa de pardoseală disponibilă minimă obligatorie:
    - pui de carne:
        ● situaţia I: 33 kg/mp
        ● situaţia II: 39 kg/mp
        ● situaţia III: 42 kg/mp

    – pui de curcă:
        ● masculi: 55 kg/mp
        ● femele: 50 kg/mp

    – găini ouătoare:
        ● 9 găini ouătoare/mp în sistem alternativ
        ● 750 cmp/cap în sistem cuşti îmbunătăţite

    – Găini reproducţie rase grele:
        ● 25 kg/mp


        (Ordinul ANSVSA nr. 30/2010 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind stabilirea normelor minime de protecţie a puilor destinaţi producţiei de carne; Ordinul ANSVSA nr. 136/2006 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind standardele minime pentru protecţia găinilor ouătoare, cu modificările şi completările ulterioare; Ordinul ANSVSA nr. 63/10.10.2012 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare care stabileşte standardele minime privind protecţia păsărilor în fermă şi în timpul transportului).

        Indicatori pentru cerinţă superioară.
        Angajamentul constă în:
        ■ scăderea densităţii la păsări prin extragerea (eliminarea) unui număr suficient de animale, astfel încât spaţiul alocat disponibil fiecărui animal rămas să crească cu cel puţin 10% faţă de densitate rezultată din aplicarea cerinţelor minime obligatorii, astfel:
    - pui de carne (în funcţie de densitatea practicată de crescătorii de păsări în condiţii minime):
        ● situaţia I: 30 kg/mp
        ● situaţia II: 35,45 kg/mp
        ● situaţia III: 38,18 kg/mp

    – pui de curcă:
        ● masculi: 50 kg/mp
        ● femele: 45,45 kg/mp

    – găini ouătoare:
        ● 1222 cmp/cap în sistem alternativ
        ● 825 cmp/cap în sistem cuşti îmbunătăţite

    – Găini reproducţie rase grele:
        ● 22,73 kg/mp


        ■ alte cerinţe: documentul care precizează densitatea practicată de crescătorii de păsări la cerinţe minime şi păstrarea evidenţelor pentru a fi prezentate autorităţii de control privind numărul maxim de păsări distribuite pe suprafaţa respectivă, numărul de păsări introduse la fiecare repopulare şi mortalităţile;
        ■ menţinerea parametrilor de ventilaţie corespunzători populării halei la nivelul cerinţei minime de bunăstare privind densitatea.


        Mă oblig să menţin aceeaşi densitate pentru toată perioada anului de angajament.
        Mă oblig să prezint la fiecare decont justificativ documentele de achiziţie a păsărilor, fişele de lot pentru fiecare hală, şi la cererea de plată notificarea crescătorului de păsări transmisă către DSVSA. La controlul pe teren voi prezenta aceste documente şi în original.
    Data: Semnătură....................

     Subpachetul 2b - reducerea densităţii păsărilor cu 15% faţă de densitatea rezultată din aplicarea cerinţelor minime obligatorii privind suprafaţa minimă alocată pentru fiecare categorie de păsări
        Indicatori pentru cerinţă minimă obligatorie
        Suprafaţa de pardoseală disponibilă minimă obligatorie:
    - pui de carne (în funcţie de densitatea practicată de crescătorii de păsări în condiţii minime):
        ● situaţia I: 33 kg/mp
        ● situaţia II: 39 kg/ro
        ● situaţia III: 42 kg/mp

    – pui de curcă:
        ● masculi: 55 kg/mp
        ● femele: 50 kg/mp

    – găini ouătoare:
        ● 9 găini ouătoare/mp în sistem alternativ
        ● 750 cmp/cap în sistem cuşti îmbunătăţite

    – Găini reproducţie rase grele:
        ● 25 kg/mp


        (Ordinul ANSVSA nr. 30/2010 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind stabilirea normelor minime de protecţie a puilor destinaţi producţiei de carne; Ordinul ANSVSA nr. 136/2006 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind standardele minime pentru protecţia găinilor ouătoare, cu modificările şi completările ulterioare; Ordinul ANSVSA nr. 63/10.10.2012 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare care stabileşte standardele minime privind protecţia păsărilor în fermă şi în timpul transportului)

        Indicatori pentru cerinţă superioară.
        Angajamentul constă în:
        ■ scăderea densităţii la păsări prin extragerea (eliminarea) unui număr suficient de animale, astfel încât spaţiul alocat disponibil fiecărui animal rămas să crească cu cel puţin 15% faţă de densitate rezultată din aplicarea cerinţelor minime obligatorii, astfel:
    - pui de carne (în funcţie de densitatea practicată de crescătorii de păsări în condiţii minime):
        ● situaţia I: 28,69 kg/mp
        ● situaţia II: 33,91 kg/mp
        ● situaţia III: 36,52 kg/mp

    – pui de curcă:
        ● masculi: 47,83 kg/mp
        ● femele: 43,48 kg/mp

    – găini ouătoare:
        ● 1278 cmp/cap în sistem alternativ
        ● 862 cmp/cap în sistem cuşti îmbunătăţite

    – Găini reproducţie rase grele:
        ● 21,74 kg/mp


        ■ alte cerinţe: documentul care precizează densitatea practicată de crescătorii de păsări la cerinţe minime şi păstrarea evidenţelor pentru a fi prezentate autorităţii de control privind numărul maxim de păsări distribuite pe suprafaţa respectivă, numărul de păsări introduse la fiecare repopulare şi mortalităţile;
        ■ menţinerea parametrilor de ventilaţie corespunzători populării halei la nivelul cerinţei minime de bunăstare privind densitatea.


        Mă oblig să menţin aceeaşi densitate pentru toată perioada anului de angajament.
        Mă oblig să prezint la fiecare decont justificativ documentele de achiziţie a păsărilor, fişele de lot pentru fiecare hală, şi la cererea de plată notificarea crescătorului de păsări transmisă către DSVSA. La controlul pe teren voi prezenta aceste documente şi în original.
    Data: Semnătură....................
        Atenţie: Nu se pot solicita ambele subpachete 1b şi 2b pentru aceeaşi autorizaţie sanitar-veterinar1, ci numai unul dintre cele două în combinaţie cu subpachetul 3b, pe parcursul întregului an de angajament.

     Subpachetul 3b - reducerea noxelor cu 30% faţă de nivelul minim obligatoriu prin menţinerea în limite optime a parametrilor de microclimat
        Indicatori pentru cerinţă minimă obligatorie
        Nivelul noxelor din adăpost:
        ● 20 ppm amoniac (NH3)
        ● 3000 ppm dioxid de carbon [CO(2)]

        (Ordinul ANSVSA nr. 63/10.10.2012 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare care stabileşte standardele minime privind protecţia păsărilor în fermă şi în timpul transportului)

        Indicatori pentru cerinţă superioară
        Angajamentul constă în:
    - monitorizarea zilnică de către beneficiar a nivelului noxelor pentru ca acestea să nu depăşească următoarele valori:
        ● maximum 14 ppm amoniac (NH3),
        ● maximum 2100 ppm CO(2).

    – schimbarea suplimentară a filtrelor de aer în vederea filtrării şi răcirii aerului pentru reducerea noxelor;
    – beneficiarii au obligaţia de a ţine evidenţa tuturor măsurătorilor efectuate prin înregistrarea acestora într-un registru şi de a păstra dovezile care să demonstreze că au fost atinse condiţiile superioare de bunăstare.


        Mă oblig să prezint la cererea de plată dovada că am la dispoziţie aparat de măsurare a noxelor şi că acesta este la dispoziţie în exploataţie în vederea monitorizării zilnice a nivelului noxelor.
        De asemenea, mă oblig să prezint şi documentele care să ateste funcţionarea aparatului de măsurare a noxelor în parametrii tehnici.
        De asemenea, mă oblig să prezint documentele de achiziţia a filtrelor de aer în cazul schimbării acestora.
        La controlul pe teren voi prezenta aceste documente şi în original
    Data:........... Semnătură....................

    III.3. ANGAJAMENTE ŞI DECLARAŢII - NORME PRIVIND ECOCONDIŢIONALITATEA
        Subsemnatul ............... în calitate de ................ declar că am luat la cunoştinţă normele de ecocondiţionalitate, conform Ordinului MADR/MMAP/ANSVSA nr. 352/636/54 din 2015, cu modificările şi completările ulterioare şi mă angajez să le respect pe întreaga exploataţie.
        Mă oblig să asigur accesul inspectorilor APIA, ANSVSA şi ai Autorităţii Naţionale Fitosanitare (ANF) pentru verificarea respectării normelor de ecocondiţionalitate.

     Domeniul: Mediu, schimbări climatice, bunele condiţii agricole ale terenurilor
     Apă
        SMR 1 - Protecţia apelor împotriva poluării cu nitraţi proveniţi din surse agricole
        GAEC 1 - Crearea/menţinerea benzilor tampon (fâşiilor de protecţie) în vecinătatea apelor de suprafaţă
        GAEC 2 - Respectarea procedurii de autorizare, în cazul utilizării apei pentru irigaţii în agricultură**)
        GAEC 3 - Protecţia apelor subterane împotriva poluării
        Sol şi stoc de carbon
        GAEC 4 - Acoperirea minimă a solului
        GAEC 5 - Gestionarea minimă a terenului care să reflecte condiţiile locale specifice pentru limitarea eroziunii
        GAEC 6 - Menţinerea nivelului de materie organică din sol, inclusiv interdicţia de a incendia miriştile arabile

     Biodiversitate
        SMR 2 - Conservarea păsărilor sălbatice
        SMR 3 - Conservarea habitatelor naturale şi a speciilor de faună şi floră sălbatică

     Peisaj, nivelul minim de întreţinere
        GAEC 7 - Păstrarea elementelor de peisaj, incluzând arborii izolaţi şi terasele existent pe terenul agricol, luând măsuri adecvate pentru a preveni instalarea vegetaţiei nedorite şi asigurarea unui nivel minim de întreţinere a terenului agricol

     Domeniul: Sănătate publică, sănătatea animalelor şi sănătatea plantelor
     Siguranţa alimentară
        SMR 4 - Principii şi cerinţe generale ale legislaţiei alimentare şi pioceduri în domeniul siguranţei produselor alimentare
        SMR 5 - Interzicerea utilizării anumitor substanţe cu efect hormonal sau tireostatic şi a substanţelor betaagoniste în creşterea animalelor

     Identificarea şi înregistrarea animalelor***)
        SMR 6 - Identificarea şi înregistrarea suinelor
        SMR 7 - Identificarea şi înregistrarea bovinelor
        SMR 8 - Identificarea şi înregistrarea animalelor din speciile ovină şi caprină

     Bolile animalelor
        SMR 9 - Prevenirea, controlul şi eradicarea anumitor forme de encefalopatii spongiforme transmisibile (EST)

     Produse de protecţie a plantelor
        SMR 10 - Introducerea pe piaţă a produselor de protecţie a plantelor

     Domeniul: Bunăstarea animalelor
     Bunăstarea animalelor
        SMR 11 - Norme minime privind protecţia viţeilor
        SMR 12 - Norme minime de protecţie a păsărilor
        SMR 13 - Protecţia animalelor de fermă
    Data:........... Semnătură....................

    IV. LISTA DOCUMENTELOR ATAŞATE ŞI CONTROLUL VIZUAL AL CERERII

┌─────┬──────────────────┬──┬──┬──┬──┬─────┐
│Nr. │Documente ataşate │DA│NU│DA│NU│Nu e │
│crt. │cererii de plată: │ │ │ │ │cazul│
├─────┼──────────────────┼──┼──┼──┼──┼─────┤
│1.*) │Copie CUI/CIF, │[ │[ │ │ │ │
│ │după caz │] │] │ │ │ │
├─────┼──────────────────┼──┼──┼──┼──┼─────┤
│ │Copie buletin/ │ │ │ │ │ │
│ │carte de │ │ │ │ │ │
│ │identitate a │ │ │ │ │ │
│2.*) │titularului / │[ │[ │ │ │ │
│ │administratorului │] │] │ │ │ │
│ │/ reprezentantului│ │ │ │ │ │
│ │legal/ │ │ │ │ │ │
│ │împuternicitului │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────┼──┼──┼──┼──┼─────┤
│ │Copie/copii │ │ │ │ │ │
│ │autorizaţie │ │ │ │ │ │
│3.*) │sanitar-veterinară│[ │[ │ │ │ │
│ │(pentru fiecare │] │] │ │ │ │
│ │exploataţie cu cod│ │ │ │ │ │
│ │ANSVSA) │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────┼──┼──┼──┼──┼─────┤
│ │Copia schiţei │ │ │ │ │ │
│ │halelor pentru │ │ │ │ │ │
│ │fiecare │ │ │ │ │ │
│ │autorizaţie │ │ │ │ │ │
│ │sanitar- │ │ │ │ │ │
│ │veterinară cu cod │ │ │ │ │ │
│ │ANSVSA (din care │ │ │ │ │ │
│4. │să reiasă adresa │[ │[ │ │ │ │
│ │şi suprafaţa │] │] │ │ │ │
│ │spaţiilor de │ │ │ │ │ │
│ │creştere │ │ │ │ │ │
│ │(suprafaţa netă a │ │ │ │ │ │
│ │spaţiilor de │ │ │ │ │ │
│ │creştere cuşti/ │ │ │ │ │ │
│ │boxe/ │ │ │ │ │ │
│ │compartimente); │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────┼──┼──┼──┼──┼─────┤
│ │Copia de pe │ │ │ │ │ │
│ │notificarea │ │ │ │ │ │
│ │crescătorului de │ │ │ │ │ │
│ │păsări transmisă │ │ │ │ │ │
│ │către DSVSA │ │ │ │ │ │
│ │judeţean privind │ │ │ │ │ │
│ │densitatea │ │ │ │ │ │
│ │păsărilor │ │ │ │ │ │
│ │practicată │ │ │ │ │ │
│ │(conform Ordinului│ │ │ │ │ │
│ │ANSVSA nr. 30/2010│ │ │ │ │ │
│5. │cu modificările │[ │[ │ │ │ │
│ │ulterioare, şi/sau│] │] │ │ │ │
│ │conform Ordinului │ │ │ │ │ │
│ │ANSVSA nr. 63/2012│ │ │ │ │ │
│ │pentru aprobarea │ │ │ │ │ │
│ │normei sanitare │ │ │ │ │ │
│ │veterinare care │ │ │ │ │ │
│ │stabileşte │ │ │ │ │ │
│ │standardele minime│ │ │ │ │ │
│ │pentru protecţia │ │ │ │ │ │
│ │păsărilor în fermă│ │ │ │ │ │
│ │şi în timpul │ │ │ │ │ │
│ │transportului) │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────┼──┼──┼──┼──┼─────┤
│ │Copia documentului│ │ │ │ │ │
│ │care atestă că │ │ │ │ │ │
│ │aparatul de │ │ │ │ │ │
│ │măsurare a noxelor│ │ │ │ │ │
│ │în vederea │ │ │ │ │ │
│ │monitorizării │ │ │ │ │ │
│ │acestora este la │ │ │ │ │ │
│ │dispoziţie în │ │ │ │ │ │
│6. │exploataţie, │[ │[ │ │ │ │
│ │împreună cu o │] │] │ │ │ │
│ │copie după │ │ │ │ │ │
│ │documentul care │ │ │ │ │ │
│ │atestă │ │ │ │ │ │
│ │funcţionarea │ │ │ │ │ │
│ │aparatului de │ │ │ │ │ │
│ │măsurare a noxelor│ │ │ │ │ │
│ │în parametrii │ │ │ │ │ │
│ │tehnici. │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────┼──┼──┼──┼──┼─────┤
│ │Declaraţiile şi │[ │[ │[ │[ │ │
│7.*) │angajamentele │] │] │] │] │ │
│ │(III) sunt semnate│ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────┼──┼──┼──┼──┼─────┤
│ │Declaraţiile şi │ │ │ │ │ │
│ │angajamentele │[ │[ │ │ │ │
│8.*) │bunăstare pasari │] │] │ │ │ │
│ │(III.1) sunt │ │ │ │ │ │
│ │semnate │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────┼──┼──┼──┼──┼─────┤
│ │Declaraţiile şi │ │ │ │ │ │
│ │angajamentele - │ │ │ │ │ │
│9.*) │specifice │[ │[ │ │ │ │
│ │subpachetelor │] │] │ │ │ │
│ │(III.2) sunt │ │ │ │ │ │
│ │semnate │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────┼──┼──┼──┼──┼─────┤
│10. │Document │[ │[ │[ │[ │ │
│ │coordonate bancare│] │] │] │] │ │
├─────┼──────────────────┼──┼──┼──┼──┼─────┤
│ │Împuternicire şi │ │ │ │ │ │
│ │copii acte de │[ │[ │ │ │ │
│11. │identificare │] │] │ │ │ │
│ │împuternicit, dacă│ │ │ │ │ │
│ │este cazul │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────┼──┼──┼──┼──┼─────┤
│ │Alte documente │[ │[ │[ │[ │ │
│12. │justificative, │] │] │] │] │[ ] │
│ │dacă este cazul │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────┼──┼──┼──┼──┼─────┤
│ │Cererea este │[ │[ │ │ │ │
│13.*)│semnată / │] │] │ │ │ │
│ │ştampilată │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────┼──┼──┼──┼──┼─────┤
│ │Câmpurile │ │ │ │ │ │
│14.*)│obligatorii │[ │[ │[ │[ │ │
│ │marcate cu *) sunt│] │] │] │] │ │
│ │completate │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────┼──┼──┼──┼──┼─────┤
│ │Cererea este │ │ │ │ │ │
│ │depusă la CJ APIA │[ │[ │ │ │ │
│15.*)│în raza │] │] │ │ │ │
│ │teritorială a │ │ │ │ │ │
│ │sediului social │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────┼──┼──┼──┼──┼─────┤
│ │Graficul de │[ │[ │[ │[ │ │
│16. │livrare estimat │] │] │] │] │[ ] │
│ │anual │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────┼──┼──┼──┼──┼─────┤
│ │Graficul de │[ │[ │[ │[ │ │
│17. │populare estimat │] │] │] │] │[ ] │
│ │anual │ │ │ │ │ │
└─────┴──────────────────┴──┴──┴──┴──┴─────┘

        Semnătură şi ştampilă beneficiar ...................... Data ................
        Semnătură funcţionar APIA care a preluat şi verificat vizual cererea ............ Data ............
         Prezenta cerere a fost înregistrată în baza electronică de date a APIA
                           Nume, prenume operator ...........
                           Semnătura operator ...............


    ANEXA 3

                               INSTRUCŢIUNI DE COMPLETARE
        Perioada de depunere a cererii de plată este prevăzută la art. 13 din Regulamentul (UE) nr. 809/2014.
        ATENŢIE!
        Cererile depuse după data limită sunt inadmisibile pentru plăţile pentru bunăstarea păsărilor!
        Cererea de plată poate fi completată şi online individual prin accesarea site-ului www.apia.org.ro.
        După tipărire, verificare, semnare şi ştampilare, cererea de plată se depune la Centrul judeţean al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv al municipiului Bucureşti, pe a cărui rază teritorială se află sediul social al beneficiarului sau pe raza teritorială a judeţului unde este exploataţia cu capacitatea de producţie cea mai mare.
        Cererea de plată cuprinde angajamentele şi informaţiile aferente tuturor exploataţiilor autorizate sanitar-veterinar deţinute de un beneficiar, indiferent pe raza cărui judeţ îşi desfăşoară activitatea beneficiarul.
        Beneficiarul poate completa formularul cererii şi pe format de hârtie lizibil, fără ştersături, folosind cerneluri permanente (de ex. stilou, pix). Eventualele greşeli care se fac la completare se corectează de către beneficiar prin tăiere cu o linie orizontală; iar informaţia corectă va fi înscrisă alături, confirmând corecţia efectuată prin semnarea şi datarea acesteia de către beneficiar.

        ATENŢIE !
        ● Câmpurile notate cu "*)" sunt obligatorii a fi completate.
        ● Câmpurile "[]" se completează prin bifare.
        Câmpurile aferente casetei gri (centrul judeţean APIA, nr. cerere şi data din Registrul electronic de înregistrare al cererilor, numele şi prenumele funcţionarului APIA care primeşte cererea, semnătura funcţionarului care primeşte cererea) sunt completate de către funcţionarul de la Centrul judeţean al APIA care primeşte formularul cererii.
        Numărul unic de identificare al beneficiarului (ID) este/a fost emis de APIA, fiind un număr unic pentru fiecare fermier, generat de sistem (RO urmat de 9 cifre). Fermierii care nu sunt înscrişi în Registrul unic de identificare (RUI) vor fi înregistraţi înainte de depunerea cererii de plată.
        Numărul cererii de plată unică - se va completa dacă este cazul.

    I. DATE DE IDENTIFICARE SOLICITANT
        PERSOANE JURIDICE şi PFA (persoanele fizice autorizate)/ÎI (întreprinderea individuală)/ÎF (întreprinderea familială):
        Beneficiarii vor completa următoarele câmpuri: 01 - Denumirea PJ/PFA/ÎÎ/ÎF, 02- Cod unic de înregistrare la Registrul Comerţului(CUI)/Cod de identificare fiscală (CIF) eliberat de Ministerul Finanţelor - Administraţia Fiscală, 03, 04, 05 şi 06 se vor completa datele personale (numele, prenumele şi CNP-ul) ale administratorului/reprezentantului legal, respectiv cod ţară şi nr. act identitate pentru altă cetăţenie, 07 - Tipul de organizare (se va completa codul tipului de organizare, conform tabelului ataşat):

┌───┬──────────┬───┬─────────────┬───┬─────────────┐
│COD│TIP DE │COD│TIP DE │COD│TIP DE │
│ │ORGANIZARE│ │ORGANIZARE │ │ORGANIZARE │
├───┼──────────┼───┼─────────────┼───┼─────────────┤
│ │Persoane │ │Întreprinderi│ │Întreprinderi│
│ │fizice │ │individuale │ │familiale │
│01 │autorizate│02 │cf. OUG nr. │03 │cf. OUG nr. │
│ │cf. OUG 44│ │44/2008 │ │44/2008 │
│ │/2008 │ │ │ │ │
├───┼──────────┼───┼─────────────┼───┼─────────────┤
│ │Societăţi │ │ │ │ │
│ │comerciale│ │ │ │ │
│04 │cf. Legea │ │ │ │ │
│ │nr. 31/ │ │ │ │ │
│ │1990 │ │ │ │ │
└───┴──────────┴───┴─────────────┴───┴─────────────┘



        08 - codul CAEN înscris în certificatul de înscriere la ONRC. Beneficiarii care deţin cod CAEN din care rezultă că desfăşoară activitate agricolă, prevăzută în Anexa la Ordinul Preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 337/2007, privind actualizarea Clasificării activităţilor din economia naţională - CAEN, cu modificările şi completările ulterioare, la Diviziunea 01, Grupele 0147 Creşterea păsărilor şi/sau 0150 - Activităţi în ferme mixte (cultura vegetală combinată cu creşterea animalelor) sunt fermieri activi. PJ/PFA/ÎI/ÎF care nu are cod CAEN, nu este înregistrat în Registrul Comerţului poate fi considerată fermier activ dacă îndeplineşte una dintre următoarele condiţii:
    a) cuantumul anual total al plăţilor directe reprezintă cel puţin 5% din veniturile sale totale obţinute din activităţi neagricole în ultimul an fiscal pentru care sunt disponibile astfel de dovezi verificabile;
    b) veniturile totale obţinute în cadrul exploataţiei din activităţi agricole reprezintă cel puţin o treime din veniturile totale obţinute în ultimul an fiscal pentru care sunt disponibile dovezi verificabile.


     SEDIUL SOCIAL PJ/PFA/ÎI/ÎF
        Se va completa de către beneficiar adresa sediului social al PJ/PFA/ÎI/ÎF: 09 - judeţ/sector, 10 - localitate, 11 - sat/strada, 12 - număr, 13 - cod poştal, 14 - bloc, 15 - scară, 16 - apartament, 17 - numărul de telefon mobil, 18 - numărul de telefon/fax, 19 - adresa de email.

     COORDONATE BANCARE
        Beneficiarul va înscrie datele bancare ale unui cont activ: 20 - denumirea băncii, 21 - sucursala sau agenţia băncii la care este deschis contul, 22 - numărul contului bancar - codul IBAN.

     ÎMPUTERNICIT (pentru cazurile în care cererea este depusă prin împuternicit)
        În cazul în care persoana fizică autorizată, titularul întreprinderii individuale, reprezentantul întreprinderii familiale sau administratorul/reprezentantul legal al persoanei juridice nu aplică personal pentru plata privind bunăstarea păsărilor, ci prin intermediul unui împuternicit, acesta din urmă va completa cererea de plată cu datele de identificare ale administratorului/titularului/reprezentantului de drept şi va prezenta împuternicirea/procura notarială. Împuternicitul înlocuieşte administratorul/titularul/reprezentantul de drept doar în scopul şi pentru perioada pentru care a fost emisă împuternicirea.
        Se va completa de către împuternicit cu datele sale personale în câmpurile aferente: 23, 24, 25 - numele, prenumele şi CNP - ul împuternicitului, 26 - numărul şi data împuternicirii/procurii notariale.

     DELEGAT (pentru cazurile în care cererea este depusă prin delegat)
        Pentru cazurile în care cererea este semnată de administrator/titular/reprezentant de drept şi este depusă prin delegat, cererea este completată cu datele personale ale administratorului/titularului/reprezentantului de drept, iar la dosarul cererii se anexează delegaţia semnată de administrator/titular/reprezentant de drept şi ştampilată, după caz conţinând datele personale de identificare ale delegatului. În acest caz pe cerere NU se completează datele delegatului la rubrica împuternicit.

     DATE GENERALE
        Beneficiarul va completa: 27 - suprafaţa agricolă a exploataţiei (ha), respectiv 28 - numărul de bovine, ovine, respectiv caprine deţinute. Dacă beneficiarul nu deţine suprafaţă agricolă sau bovine/ovine /caprine se va trece în câmpurile respective cifra 0. 29 - nr. exploataţii autorizate sanitar-veterinar cu cod ANSVSA deţinute, iar la 30 - nr. de exploataţii autorizate sanitar-veterinar cu cod ANSVSA pentru care se solicită plata pentru bunăstarea animalelor.

     AUTORIZAŢII SANITAR-VETERINARE CU COD ANSVSA DEŢINUTE:
        Beneficiarul va completa datele în câmpurile 31-44 pentru toate exploataţiile autorizate sanitar-veterinar deţinute, indiferent dacă solicită sau nu subpachete pentru plăţile privind bunăstarea animalelor pachet b) păsări, după cum urmează:
        31- codul ANSVSA, 32 - se va bifa tip activitate - categoria de păsări: pui de carne, pui de curcă, găini ouătoare, găini de reproducţie rase grele, după caz, 33 - se va bifa una sau mai multe categorii de păsări, după caz, 34 - capacitatea exploataţiei autorizata sanitar veterinar cu cod ANSVSA (numărul maxim de capete), 35 - numărul maxim de locuri de cazare (se va completa în dreptul categoriei în care se încadrează), 36, 37, 38 - numărul, data eliberării şi valabilitatea autorizaţiei sanitar-veterinare, 39 - nr. de cicluri de producţie/an de angajament, 40 - durata ciclului de producţie, 41,42,43 - adresa exploataţiei autorizate sanitar-veterinar - judeţul, localitatea şi strada, dacă este cazul, 44- se va bifa subpachetul sau combinaţia de subpachete solicitate, dacă pentru exploataţia autorizata sanitar-veterinară respectivă nu se solicită niciun subpachet, se va bifa în dreptul căsuţei corespunzătoare.

        ATENŢIE! Nu se pot solicita ambele subpachete 1b şi 2b pentru aceeaşi exploataţie autorizată sanitar-veterinară, ci numai unul dintre cele două în combinaţie cu subpachetul 3b, pe parcursul întregului an de angajament
        ANEXA NR. 1 - Efectivul estimat pentru exploataţia autorizată sanitar-veterinară
        Se completează câte o anexă pentru fiecare exploataţie cu autorizaţie sanitar veterinară pentru care se solicită unul sau mai multe subpachete.
        Se va completa efectivul estimat anual - număr de capete şi apoi, în funcţie de coeficientul de conversie şi UVM aferent în dreptul fiecărei categorii şi subpachet solicitat.
        Este recomandabil ca cererea sa fie completată online.

        ANEXA NR. 2 - Centralizatorul efectivelor estimate
        Se completează numai de către solicitanţii care deţin mai multe exploataţii autorizate sanitar-veterinar, efectivele estimate total pentru toate exploataţiile cu cod ANSVSA deţinute. La exploataţiile autorizate sanitar veterinar pentru care nu se solicită subpachete, se completează 0, la efective.


    II. DECLARAŢII ŞI ANGAJAMENTE
        Beneficiarii vor lua la cunoştinţă condiţiile şi modalităţile de acordare a plăţilor pentru bunăstarea păsărilor prezentate în această secţie şi vor semna angajamentele şi declaraţiile corespunzătoare.
        ATENŢIE! Nerespectarea condiţiilor de eligibilitate prevăzute pentru acordarea plăţilor pentru bunăstarea păsărilor, poate atrage, după caz, reducerea/excluderea de la plată, respectiv penalităţi/sancţiuni.

    III.1. DECLARAŢII ŞI ANGAJAMENTE - BUNĂSTARE PĂSĂRI
        Beneficiarii vor semna angajamente anuale pentru fiecare exploataţie în parte, fiecare subpachet solicitat sau combinaţie de subpachete, pentru fiecare exploataţie autorizată sanitar-veterinar, precum şi de rambursare a plăţilor pentru bunăstarea păsărilor în conformitate cu prevederile legislaţiei europene şi naţionale.

    III.2. DECLARAŢII ŞI ANGAJAMENTE - SPECIFICE SUBPACHETELOR
        Beneficiarii vor semna angajamente anuale pentru fiecare exploataţie autorizată sanitar-veterinar în parte, subpachet solicitat, sau combinaţie de subpachete, precum şi de rambursare a plăţilor pentru bunăstarea păsărilor în conformitate cu prevederile legislaţiei europene şi naţionale. Fiecare subpachet are detaliat cerinţe specifice cu indicatorii pentru cerinţele minime, cât şi pentru cerinţele superioare.

    III.3. ANGAJAMENTE ŞI DECLARAŢII - NORME PRIVIND ECOCONDIŢIONALITATEA
        Beneficiarii vor semna angajamentele referitoare la respectarea normelor privind ecocondiţionalitatea la nivelul întregii exploataţii, precum şi de rambursare a plăţilor în conformitate cu prevederile legislaţiei europene şi naţionale.

    IV. LISTA DOCUMENTELOR ATAŞATE ŞI CONTROLUL VIZUAL AL CERERII
        Se vor bifa documentele după caz, câmpul alb de către solicitant, iar cel gri de către funcţionarul APIA care primeşte cererea.
        Copia schiţei halelor
    1. schiţa halelor pentru fiecare exploataţie autorizată sanitar-veterinar care să reiasă adresa, suprafaţa spaţiilor de creştere netă. Din suprafaţa totală respectiv suprafaţa cuştilor/boxelor/compartimentelor se exclude suprafaţa echipamentelor de hrănire şi adăpare aşezate pe podea, stâlpi, alte spaţii nedestinate creşterii pentru toate categoriile de păsări inclusiv a cuibarelor, în cazul găinilor ouătoare, a cuibarelor şi spaţiul aferent cocoşilor pentru categoria de găini de reproducţie rase grele.
    2. Pe copia schiţei fermierul va menţiona aparatul cu care au fost efectuate măsurătorile înscrise în schiţele depuse şi toleranţa acestuia în conformitate cu fişa tehnică (carte tehnică) a aparatului/instrumentului cu care au fost efectuate măsurătorile;

                    DOCUMENTE ATAŞATE CERERII ÎN URMĂTOARELE CAZURI:
    - în cazul schimbării formei de organizare, fermierul va anunţa modificarea statutului său, va completa formularul specific stabilit de APIA şi va prezenta documentele aferente noii forme de organizare (cele care dovedesc forma de organizare, înregistrare fiscală şi cele de numire/desemnare administrator, după caz), dovadă cont bancar activ.
    – cazurile de forţă majoră şi circumstanţele excepţionale (în conformitate cu art. 2 din Regulamentul (UE) nr. 1306/2013 şi art. 4 din Regulamentul (UE) nr. 640/2014), trebuie anunţate în scris, printr-o declaraţie - înştiinţare şi actele de constatare/doveditoare ale fenomenului invocat trebuie să fie transmise Centrelor Judeţene/al Municipiului Bucureşti APIA, în termen de 15 (cincisprezece) zile lucrătoare de la data la care fermierul este în măsură să facă aceasta.

        Documentele care atestă cazurile de forţă majoră sau circumstanţele excepţionale şi care trebuie ataşate de către fermieri sunt:
    - pentru decesul titularului/administratorului/reprezentantului legal - copie după certificatul care atestă calitatea de moştenitor/certificat de moştenitor eliberat de notarul public/declaraţia de împuternicire pentru un singur moştenitor în cazul existenţei mai multor moştenitori, în cazul asociatului unic; numirea unui alt administrator/reprezentant legal în cazul mai multor asociaţi;
    – pentru incapacitate profesională de lungă durată a titularului/administratorului/reprezentantului legal - copie după certificatul medical de constatare a incapacităţii de muncă pentru incapacitatea profesională de lungă durată a agricultorului/adeverinţă medicală din care să reiasă incapacitatea profesională de lungă durată a agricultorului, după caz;
    – pentru exproprierea unei părţi importante a exploataţiei, în cazul în care această expropriere nu era previzibilă la data subscrierii la respectivul angajament - copie după documentul care atestă exproprierea;
    – pentru calamităţi, catastrofe naturale şi distrugeri accidentale - copie după procesul verbal de calamitate sau adeverinţă de la Primărie şi/sau copie după procesul verbal de constatare emis de către organismul în drept;
    – pentru epizotii care afectează parţial sau integral şeptelul fermierului - documente eliberate de organismele în drept.

        Fermierii, care se află în zonele declarate calamitate printr-un act normativ naţional, nu trebuie să mai prezinte la APIA nici un alt act doveditor, în afara înştiinţării. Numai în baza ambelor acte menţionate (actul normativ naţional şi înştiinţarea), APIA ia în considerare cazul de forţă majoră/situaţii excepţionale.
    - cazurile de circumstanţă naturală (în conformitate cu art. 32 din Regulamentul CE nr. 640/2014), trebuie anunţate în scris, printr-o declaraţie - înştiinţare şi actele de constatare/doveditoare ale circumstanţei invocate trebuie să fie transmise Centrelor Judeţene/al Municipiului Bucureşti APIA, în termen de 10 (zece) zile lucrătoare după constatarea acestuia.

        Documentele care atestă cazurile de circumstanţă naturală şi care trebuie ataşate de către fermieri sunt:
    - pentru moartea unui animal ca urmare a unei boli - documente eliberate de organismele în drept;
    – pentru moartea unui animal ca urmare a unui accident de care solicitantul/beneficiarul nu poate fi considerat responsabil - copie după procesul verbal de constatare emis de către organismul care a constatat accidentul.

        Conform art. 4 din Regulamentul (UE) nr. 640/2014, dacă un beneficiar nu şi-a putut îndeplini angajamentul din cauza unui caz de forţă majoră şi a unor circumstanţe excepţionale, plata respectivă trebuie să fie retrasă proporţional pentru anii în care s-au manifestat cazul de forţă majoră sau circumstanţele excepţionale. Retragerea vizează doar părţile din angajament pentru care nu au fost suportate costuri suplimentare sau nu s-au înregistrat pierderi de venit înaintea manifestării cazului de forţă majoră sau a circumstanţelor excepţionale. Nu se aplică nicio retragere în legătură cu criteriile de eligibilitate şi cu alte obligaţii şi nu se aplică nicio sancţiune administrativă.

     Modificarea cererii de plată
        În conformitate cu prevederile art. 3 şi art. 15 din Regulamentul (UE) nr. 809/2014, beneficiarii pot aduce modificări cererii de plată sau pot retrage în totalitate cererea de plată sau părţi ale acesteia numai dacă:
    - APIA nu a informat deja fermierul cu privire la eventualele neconformităţi din cererea de plată;
    – APIA/AFIR/ANSVSA nu a notificat fermierului intenţia sa de a efectua un control la faţa locului.

        În cazul în care, în cadrul unui control la faţa locului, a fost constatată o neconformitate, modificările sau retragerile nu sunt autorizate pentru exploataţiile la care se referă neconformitatea. În cazul în care modificările aduse cererii de plată au incidenţă asupra documentelor justificative care trebuie prezentate, respectivele documente se vor actualiza în consecinţă.
        Numai administratorul/reprezentantul legal sau persoana împuternicită poate efectua modificări ale cererii de plată. Împuternicirea se realizează prin delegaţie de împuternicire/procură notarială şi este însoţită de copia a împuternicitului care trebuie ataşate la dosarul cererii de plată. Împuternicitul înlocuieşte titularul doar în scopul şi pentru perioada pentru care a fost emisă împuternicirea. Pentru toate modificările aduse cererii de plată trebuie prezentate documente justificative care susţin aceste modificări.
        Modificarea cererii de plată poate avea loc:
    a. din iniţiativa solicitantului
        Beneficiarii pot solicita modificări la cerere. În acest caz vor completa şi vor depune la Centrele judeţene/al Municipiul Bucureşti APIA unde au depus cererea de plată următoarele formulare:
    1. Schimbarea adresei/coordonatelor bancare/numelui societăţii fără a i se modifica CUI-ul (M1)
        Poate fi depus de către beneficiar în orice moment până la data efectuării plăţii.

    2. Schimbarea formei de organizare/forţă majoră - formular M3
        Pentru situaţiile de schimbare a formei de organizare, formularul M3 poate fi depus până la data efectuării plăţii (însoţit de toate documentele aferente noii forme de organizare).

    3. Retragerea cererii de plată pentru bunăstarea animalelor (M2). Solicitarea este luată în considerare oricând, mai puţin în situaţia în care AFIR/APIA/ANSVSA a informat fermierul cu privire la nereguli identificate în cerere, fermierul a fost înştiinţat cu privire la intenţia de a se efectua controale pe teren sau dacă în urma controlului pe teren au fost identificate nereguli.


    b. din iniţiativa autorităţii.
        În acest caz, solicitantul va fi notificat de APIA privind erorile depistate în cerere, pe care trebuie să le clarifice în termen de 10 zile lucrătoare de la data la care solicitantul a semnat confirmarea de primire a notificării. Numai solicitantul însuşi sau o persoană împuternicită de el poate completa formularele menţionate.
        Pentru toate modificările aduse cererii de plată se vor prezenta documente justificative care susţin aceste modificări.
        Transferul de angajament se realizează în conformitate cu prevederile art. 8 din Regulamentul (UE) nr. 809/2014 şi ale legislaţiei specifice.
        Modificările la cererea de plată - se depun la centrele judeţene APIA conform cu art. 15 din Regulamentul (UE) nr. 809/2014.
        Fermierii pot depune modificări ale cererii de plată conform art. 13 din Reg UE 640/2014, cu o reducere de 1% pentru fiecare zi lucrătoare a sumelor la care ar fi avut dreptul, conform art. 15 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 809/2014 cu modificările şi completările ulterioare.
        Formularele de completare/modificare depuse după data limită vor fi primite şi înregistrate de către CJ APIA, dar sunt considerate inadmisibile, solicitările adăugate/modificate fiind excluse de la plată pentru anul respectiv.
        Adăugări la cererea de plată
        Adăugarea de informaţii în cadrul cererii de plată, prin intermediul formularului de adăugare (M1b) permite următoarele operaţii:
    - adăugarea de exploataţii noi cu cod ANSVSA ;
    – adăugarea de efective.

        Toate completările efectuate se vor justifica cu documente doveditoare specifice fiecărei modificări.




                                         ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016