Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
AMENDAMENTELE din 11 iunie 2014 la convenţia privind munca în domeniul maritim, 2006, aprobate în cadrul celei de-a o suta treia sesiune a sa, Geneva, 11 Iunie 2014*)
────────── *) Ratificate prin LEGEA nr. 214/2015 publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 636 din 21 august 2015 ──────────
TEXTUL AMENDAMENTELOR DIN 2014 LA CONVENŢIA PRIVIND MUNCA ÎN DOMENIUL MARITIM, 2006 Modificările aduse Codului, pentru punere în aplicare a Regulilor 2.5 şi 4.2, şi anexelor Convenţiei privind munca în domeniul maritim, 2006 (MLC 2006), adoptate de Comitetul Special Tripartit la ll aprilie 20l4 I. Amendamente aduse Codului Convenţiei MLC, 2006 (şi anexelor), pentru punere în aplicare a Regulii 2.5 - Repatrierea A. Amendamente privind Norma A2.5 În titlul actual, "Norma A2.5 - Repatrierea", "A2.5" se va înlocui cu "A2.5.1" După paragraful 9 din Norma A2.5 actuală, se va adăuga următorul titlu şi text: "Norma A2.5.2 - Garanţie financiară 1. Pentru punerea în aplicare a paragrafului 2 al Regulii 2.5, această Normă stabileşte cerinţele pentru asigurarea unui sistem de garanţie financiară rapid şi eficient, care să permită acordarea de asistenţă navigatorilor în caz de abandon. 2. În sensul prezentei Norme, un navigator se va considera ca fiind abandonat atunci când, prin încălcarea prevederilor acestei Convenţii sau ale clauzelor contractului de muncă al navigatorului, armatorul: (a) nu reuşeşte să acopere costurile de repatriere ale navigatorului; sau (b) a lăsat navigatorul fără mijloace de întreţinere şi sprijinul necesar; sau (c) prin alte mijloace a rupt unilateral legăturile cu navigatorul, inclusiv neplata salariilor contractuale pentru o perioadă de cel puţin două luni. 3. Fiecare Membru trebuie să se asigure că există un sistem de garanţie financiară care îndeplineşte cerinţele prezentei norme pentru navele care arborează pavilionul său. Sistemul de garanţie financiară poate fi sub forma unei scheme de securitate socială sau asigurare sau a unui fond naţional sau alte asemenea. Forma sa va fi stabilită de fiecare Membru, după consultarea organizaţiilor de armatori şi de navigatori în cauză. 4. Sistemul de garanţie financiară va asigura acces direct, acoperire suficientă şi asistenţă financiară rapidă, în conformitate cu prezenta Normă, pentru orice navigator abandonat pe o navă care arborează pavilionul respectivului Membru. 5. În sensul paragrafului 2(b) din prezenta Normă, mijloace de întreţinere necesare şi sprijinul navigatorilor trebuie să includă: o alimentaţie adecvată, cazare, provizii de apă potabilă, combustibil esenţial pentru supravieţuire la bordul navei şi asistenţa medicală necesară. 6. Fiecare Membru va solicita ca navele care arborează pavilionul său, şi cărora li se aplică paragraful 1 sau 2 din Regula 5.1.3, să aibă la bord un certificat sau alte documente justificative de garanţie financiară emise de un furnizor de garanţii financiare. O copie va fi afişată într-un loc vizibil la bord astfel încât să fie la dispoziţia navigatorilor. În cazul în care mai mulţi furnizori acordă garanţie financiară, documentul furnizat de fiecare furnizor trebuie să fie disponibil la bord. 7. Certificatul sau alte documente justificative de garanţie financiară trebuie să conţină informaţiile cerute în Anexa A2-I. Acestea trebuie să fie în limba engleză sau însoţite de o traducere în limba engleză. 8. Asistenţa oferită de sistemul de garanţie financiar trebuie să fie acordată prompt la cererea făcută de către un navigator sau un reprezentant desemnat al acestuia şi însoţită de justificarea corespunzătoare a dreptului, în conformitate cu paragraful 2 de mai sus. 9. Având în vedere Regulile 2.2 şi 2.5, asistenţa oferită de sistemul de garanţie financiară trebuie să fie suficientă pentru a acoperi următoarele: (a) salariile restante şi alte drepturi datorate de armator navigatorului conform contractului de muncă, contractului colectiv de muncă sau legislaţiei naţionale a statului de pavilion, limitate la patru luni de astfel de salarii restante şi patru luni de orice astfel de drepturi restante; (b) toate cheltuielile suportate în mod rezonabil de navigator, inclusiv costul de repatriere menţionat la paragraful 10; şi (c) nevoile esenţiale ale navigatorului, inclusiv elemente cum ar fi: hrană adecvată, îmbrăcăminte dacă este necesar, cazare, rezerve de apă potabilă, combustibil esenţial pentru supravieţuirea la bordul navei, asistenţă medicală necesară, precum şi orice alte costuri rezonabile sau taxe determinate de acţiunea sau prin omisiunea ce au condus la abandon, până la sosirea navigatorului la domiciliu. 10. Costul de repatriere trebuie să acopere costul călătoriei cu mijloace rapide şi adecvate, în mod normal, pe calea aerului, şi includ furnizarea de produse alimentare şi cazarea navigatorului de la data plecării de la navă până la sosire la domiciliul său, îngrijirile medicale necesare, transbordul şi transportul efectelor personale, precum şi orice alte costuri sau cheltuielile rezonabile generate de abandon. 11. Garanţia financiară nu trebuie să înceteze înainte de sfârşitul perioadei sale de valabilitate cu excepţia cazului în care furnizorul garanţiei financiare a înaintat autorităţii competente a statului de pavilion o notificarea prealabilă de cel puţin 30 de zile. 12. În cazul în care furnizorul de asigurare sau altă garanţie financiară a făcut orice plată către orice navigator în conformitate cu această Normă, acest furnizor, în limita sumei plătite şi în conformitate cu reglementările legale, va dobândi prin subrogare, cesiune sau altfel, drepturile de care navigatorul s-ar fi bucurat. 13. Nimic din cele prevăzute în această normă nu aduce atingere dreptului de recurs al asigurătorului sau furnizorului de securitate financiară faţă de terţi. 14. Prevederile din prezenta Normă nu sunt destinate a fi exclusive sau a aduce atingere oricăror altor drepturi, pretenţii sau despăgubiri care pot fi, de asemenea, disponibile pentru a îi compensa pe navigatorii abandonaţi. Legislaţia naţională poate să prevadă că orice sume datorată în conformitate cu prezenta normă poate fi compensată cu sume primite din alte surse care decurg din orice drepturi, pretenţii sau despăgubiri care pot face obiectul unei compensaţii potrivit prezentei norme."
B. Amendamente privind Principiul director B2.5 La finalul actualului principiu director B 2.5 se vor adăuga următorul titlu şi text: "Principiul director B2.5.3 - Garanţie financiară 1. În implementarea paragrafului 8 al Normei A2.5.2, în cazul în care este nevoie de timp pentru a verifica validitatea anumitor aspecte din cererea navigatorului sau reprezentantului său desemnat, acest lucru nu ar trebui să împiedice navigatorul să primească imediat acea parte a asistenţei solicitate care este recunoscută ca fiind justificată."
C. Amendament pentru introducerea unei noi anexe Înaintea Anexei A5-I, se va adăuga următoarea anexă: " ANEXA A2-I Dovezi de garanţie financiară în conformitate cu paragraful 2 al Regulii 2.5 Certificatul sau alte documente justificative prevăzute în Norma A2.5.2, paragraful 7, trebuie să includă următoarele informaţii: (a) numele navei; (b) portul de înmatriculare al navei; (c) indicativul de apel al navei; (d) numărul IMO al navei; (e) numele şi adresa furnizorului sau furnizorilor de garanţie financiară; (f) datele de contact ale persoanelor sau persoanelor juridice responsabile cu gestionarea solicitărilor de asistenţă ale navigatorilor; (g) numele armatorului; (h) perioada de valabilitate a garanţiei financiare; şi (i) o atestare a furnizorului de garanţie financiară în care se specifică faptul că garanţia financiară îndeplineşte cerinţele Normei A2.5.2."
D. Amendamente referitoare la anexele A5-I, A5-II şi A5-III La sfârşitul Anexei A5-I, se va adăuga următorul text: "Garanţie financiară pentru repatriere"
În anexa A5-II, după punctul 14 de sub titlul Declaraţia de conformitate a muncii în domeniul maritim - Partea I, se va adăuga următorul punct: "15. Garanţia financiară pentru repatriere (Regula 2.5)"
La sfârşitul Anexei A5-II, după punctul 14 de sub titlul Declaraţia de conformitate a muncii în domeniul maritim - Partea a II-a, se va adăuga următorul punct: "15. Garanţia financiară pentru repatriere (Regula 2.5)"
La sfârşitul Anexei A5-III, se va adăuga următorul text: "Garanţia financiară pentru repatriere"
II. Amendamente aduse Codului Convenţiei MLC, 2006 (şi anexelor), pentru punere în aplicare a Regulii 4.2 - Răspunderea armatorilor A. Amendamente referitoare la Norma A4.2 În prezentul titlu " Norma A4.2 - Răspunderea armatorilor", "A4.2" se va înlocui cu "A4.2.1". După paragraful 7 din prezenta Normă A4.2, se va adăuga următorul text: "8. Legislaţia naţională trebuie să stabilească ca sistemul de garanţie financiară care asigură compensarea în condiţiile prevăzute de paragraful 1 (b) al prezentei Norme cu privire la creanţele contractuale, astfel cum sunt definite în norma A4.2.2, să îndeplinească următoarele cerinţe minime: (a) compensarea contractuală, în cazul în care este prevăzută în contractul de muncă al navigatorului şi fără a aduce atingere literei (c) din acest paragraf, trebuie plătită integral şi fără întârziere; (b) nu trebuie să existe nici o presiune pentru a accepta o plată mai mică decât suma contractuală; (c) în cazul în care natura dizabilităţii navigatorului este de durată şi face ca despăgubirea integrală să fie greu de evaluat, o plată sau plăţi intermediare vor fi efectuate navigatorului, astfel încât să se evite dificultăţi nejustificate; (d) în conformitate cu Regula 4.2, paragraful 2, navigatorul trebuie să primească plata fără a aduce atingere altor drepturi legale, dar o astfel de plată poate fi dedusă de către a armator, din orice altă daună pretinsă din oricare altă pretenţie de compensare adusă de către navigator armatorului, şi care a decurs din acelaşi incident; şi (e) compensarea contractuală poate fi solicitată direct de navigatorul în cauză, de rudele de gradul I, sau de un reprezentant al navigatorului sau de beneficiarul desemnat. 9. În cazul în care garanţia financiară a armatorului urmează să fie anulată sau să îşi înceteze valabilitatea, legislaţia naţională trebuie să dispună ca navigatorii să primească o notificare prealabilă. 10. În cazul în care garanţia financiară a armatorului este anulată sau îşi înceteze valabilitatea, legislaţia naţională trebuie să se asigure că autoritatea competentă a statului de pavilion este notificată de către furnizorul garanţiei financiare. 11. Fiecare Stat Membru trebuie să solicite navelor care navigă sub pavilionul acestora să deţină la bordul navei un certificat sau alte documente justificative privind garanţia financiară emisă de furnizorul de garanţie financiară. O copie pentru navigatori va fi postată într-un loc vizibil la bordul navei astfel încât să fie accesibilă navigatorilor. Atunci când mai mulţi furnizori de garanţie financiară oferă acoperire, documentul emis de fiecare dintre furnizori trebuie să se afle la bordul navei. 12. Garanţia financiară nu trebuie să înceteze înainte de sfârşitul perioadei de valabilitate a garanţiei financiare, cu excepţia cazului în care furnizorul de garanţie financiară a notificat cu cel puţin 30 de zile înainte autoritatea competentă a statului de pavilion. 13. Garanţia financiară trebuie să asigure plata tuturor pretenţiilor contractuale acoperite de aceasta, care apar în timpul perioadei de valabilitate a documentului. 14. Certificatul sau alte documente justificative de garanţie financiară trebuie să conţină informaţiile cerute în Anexa A4-I. Acesta trebuie să fie în limba engleză sau însoţite de o traducere în limba engleză."
Prezentei Norme A4.2. i se vor adăuga următorul titlu şi următorul text: "Norma A4.2.2 - Gestionarea creanţelor contractuale 1. În sensul paragrafului 8, al Normei A4.2.1, şi al prezentei Norme, termenul de "creanţă contractuală" înseamnă orice pretenţie de despăgubire în legătură cu decesul sau invaliditate de lungă durată a navigatorilor ca urmare a unui accident de muncă, boală sau hazard, în conformitate cu legislaţia naţională, contractul de muncă al navigatorilor sau contractul colectiv de muncă. 2. Sistemul de garanţie financiară, astfel cum se specifică în Norma A4.2.1, paragraful 1 (b), poate fi sub forma unei scheme de securitate socială sau asigurare sau a unui fond sau alte asemenea. Forma sa este stabilită de către Membru, după consultarea organizaţiilor de armatori şi de navigatori în cauză. 3. Legislaţia naţională trebuie să garanteze că vor fi luate în schimb măsuri eficiente în vederea primirii, gestionării şi rezolvării în mod imparţial a creanţelor contractuale referitoare la compensare, menţionate în Norma A4.2.1, paragraful 8, prin proceduri rapide şi corecte."
B. Amendamente privind principiul director B 4.2 În prezentul titlu " Principiul director B 4.2 - responsabilitatea armatorilor", "B 4.2" se va înlocui cu "B 4.2.1" În paragraful 1 al prezentului Principiul director B4.2, " Norma A4.2" se va înlocui cu "Norma A4.2.1" După paragraful 3 al prezentului Principiu director B4.2, se vor adăuga următorul titlu şi text: "Principiu director B4.2.2 - Gestionarea creanţelor contractuale 1. Legislaţia naţională trebuie să prevadă ca orice parte care are de efectuat o plată în baza unei creanţe contractuale, să poată folosi Formularul pentru încasare şi depunere, prevăzut în Anexa B4-1."
C. Amendament pentru introducerea unor noi anexe După Anexa A2-I, se va adăuga următoarea anexă: " ANEXA A4-I Evidenţa garanţiei financiare conform Regulii 4.2 Certificatul sau orice alte documente justificative privind garanţia financiară, solicitate conform paragrafului 14 al Normei A4.2.1, trebuie să includă următoarele informaţii: (a) Numele navei; (b) Portul de înmatriculare al navei; (c) Indicativul de apel al navei; (d) Numărul IMO al navei; (e) Numele şi adresa furnizorului sau furnizorilor de garanţie financiară; (f) Datele de contact ale persoanei sau ale persoanelor juridice responsabile pentru orice pretenţie contractuală a navigatorilor; (g) Numele armatorului; (h) Perioada de valabilitate a garanţiei financiare; şi (i) O forma de atestare din partea furnizorului de garanţie financiară prin care să fie dovedită conformitatea acesteia cu cerinţele Normei A4.2.1."
După Anexa A4-I, se va adăuga următoarea anexă: " ANEXA B4-I Formular de încasare şi depunere la care se face referire în Principiul Director B 4.2.2 Nava (nume, portul de înmatriculare şi numărul IMO) .......... Incident (data şi locul) .......... Navigator/moştenitor legal şi/sau persoană în întreţinere .......... Armator .......... Eu, [ Nume navigator] [moştenitor legal şi/sau persoană în întreţinere]* prin prezenta confirm primirea sumei de [suma şi valuta] achitată pentru stingerea obligaţiei armatorului de a acorda compensare contractuală pentru vătămare corporală şi/sau deces, în conformitate cu termenii şi condiţiile contractului [meu] [ Nume navigator]*) de angajare, iar eu prin prezenta îl eliberez de obligaţiile sale conform termenilor şi condiţiilor menţionate. Plata se va face fără asumarea răspunderii privind orice creanţe şi va fi acceptată fără a prejudicia dreptul legal al [persoanei mele][ moştenitorului legal şi/sau persoanei în întreţinere]*) de a înainta în instanţă orice pretenţie legală legată de neglijenţă, prejudiciu, încălcarea obligaţiei contractuale legale sau de a folosi orice altă cale de atac disponibilă şi care rezultă din incidentul de mai sus. *) se va şterge după caz Data .......... Navigator/moştenitor legal şi/sau persoană în întreţinere .......... Semnătură .......... Pentru confirmare: Armator/reprezentant armator .......... Semnătură ........... Furnizor de garanţie financiară ........... Semnătură ............"
D. Amendamente referitoare la Anexele A5 - I, A5 - II şi A5 - III La finalul Anexei A5 - I, se va adăuga următorul text: "Garanţia financiară privind răspunderea armatorilor"
În Anexa A5-II, ca ultim punct, sub titlul Declaraţia de conformitate a muncii în domeniul maritim - Partea I, se va adăuga următorul punct: "16. Garanţia financiară privind răspunderea armatorilor (Regula 4.2)"
În Anexa A5-II, ca ultim punct, sub titlul Declaraţia de conformitate a muncii în domeniul maritim - Partea II, se va adăuga următorul punct: "16. Garanţia financiară privind răspunderea armatorilor (Regula 4.2)"
La sfârşitul Anexei A5-III, se va adăuga următorul text: Garanţia financiară privind răspunderea armatorilor Cele de mai sus reprezintă textul autentic al Amendamentelor aprobate corespunzător de către Conferinţa Generală a Organizaţiei Internaţionale a Muncii în timpul celei de-a o sută treia sesiune a sa care a avut loc la Geneva şi a fost declarată închisă în cea de-a douăsprezecea zi a lunii iunie 2014.
DREPT MĂRTURIE ne-am pus semnăturile, astăzi, cea de-a douăsprezecea zi a lunii iunie 2014.
Preşedintele Conferinţei DANIEL FUNES DE RIOJA Directorul General al Biroului Internaţional al Muncii GUY RYDER
Textul Amendamentelor prezentate aici este o copie conformă a textului autentificat prin semnăturile preşedintelui Conferinţei Internaţionale a Muncii şi ale directorului general al Biroului Internaţional al Muncii. Copie certificată, conformă şi completă Pentru Directorul General al Biroului Internaţional al Muncii
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email