Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENTe din 30 iunie 2005  la Statutul Conferintei de Drept International Privat de la Haga, adoptate la cea de-a XX-a Sesiune diplomatica a Conferintei de Drept International Privat, la Haga la 30 iunie 2005*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

AMENDAMENTe din 30 iunie 2005 la Statutul Conferintei de Drept International Privat de la Haga, adoptate la cea de-a XX-a Sesiune diplomatica a Conferintei de Drept International Privat, la Haga la 30 iunie 2005*)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 563 din 29 iunie 2006
*) Traducere.

Articolul 2, paragraful 2:
"2. Pot deveni membre oricare alte state a cãror participare prezintã un interes de naturã juridicã pentru lucrãrile Conferinţei. Admiterea de noi state membre se hotãrãşte de guvernele statelor participante, la propunerea unuia sau mai multora dintre ele, cu majoritatea voturilor exprimate într-un termen de 6 luni socotit din ziua în care guvernele au fost sesizate cu aceastã propunere."
Dupã articolul 2 se introduce articolul 2A:
"1. Statele membre ale Conferinţei pot decide, în cadrul unei reuniuni privind afacerile generale şi politice, la care participã majoritatea statelor membre, cu majoritatea voturilor exprimate, admiterea unei organizaţii regionale de integrare economicã ca membrã a Conferinţei, dacã organizaţia a adresat o solicitare în acest sens secretarului general. Orice referire din acest statut la membri include şi organizaţiile membre, cu excepţia unor dispoziţii exprese contrare. Admiterea devine efectivã dupã acceptarea statutului de cãtre organizaţia regionalã de integrare economicã în cauzã.
2. Pentru a solicita admiterea la Conferinţã în calitate de membru, o organizaţie regionalã de integrare economicã trebuie sã fie constituitã doar din state suverane care au transferat organizaţiei competenţele lor în domeniile relevante pentru activitatea Conferinţei, inclusiv autoritatea de a lua decizii obligatorii pentru statele sale membre în aceste domenii.
3. Fiecare organizaţie regionalã de integrare economicã ce solicitã sã devinã membru al Conferinţei trebuie sã depunã la momentul formulãrii cererii o declaraţie de competenţã, menţionând domeniile pentru care statele sale membre i-au transferat competenţele.
4. Fiecare organizaţie membrã şi statele sale membre iau mãsurile necesare pentru ca orice modificare privind competenţa sau componenţa organizaţiei membre sã fie notificatã secretarului general, care o va comunica celorlalţi membri ai Conferinţei.
5. Acele domenii cu privire la care nu existã o declaraţie expresã sau o notificare referitoare la trasferul de competenţã se prezumã cã au rãmas în competenţa statelor membre ale organizaţiei membre.
6. Orice membru al Conferinţei poate solicita organizaţiei membre şi statelor sale membre sã furnizeze informaţii privind competenţa organizaţiei membre într-o problemã specificã cu privire la care Conferinţa a fost învestitã. Organizaţia membrã şi statele sale membre iau mãsurile necesare pentru ca asemenea informaţii sã fie furnizate la cerere.
7. Organizaţia membrã îşi exercitã drepturile care derivã din aceastã calitate alternativ cu statele sale membre care sunt şi membre ale Conferinţei, în domeniile care ţin de competenţele lor respective.
8. Organizaţia membrã poate dispune pentru domeniile care intrã în competenţa sa, în cadrul oricãrei reuniuni a Conferinţei în care este îndreptãţitã sã participe, de un numãr de voturi egal cu numãrul statelor membre care i-au transferat competenţa asupra domeniului în cauzã şi care sunt îndreptãţite sã voteze în cadrul acestei reuniuni şi s-au înregistrat pentru aceasta. Ori de câte ori organizaţia membrã îşi exercitã dreptul de vot, statele membre nu îşi vor mai exercita acest drept şi invers.
9. Prin organizaţie regionalã de integrare economicã se înţelege o organizaţie internaţionalã constituitã exclusiv din state suverane şi care au transferat organizaţiei competenţele lor în diverse domenii, inclusiv autoritatea de a lua decizii obligatorii pentru statele membre în aceste domenii."
Articolul 3:
"1. Funcţionarea Conferinţei este asiguratã de Consiliul de afaceri generale şi politice, denumit în continuare Consiliul, alcãtuit din toţi membrii. Consiliul se reuneşte, în principiu, anual.
2. Consiliul asigurã aceastã funcţionare prin intermediul unui Birou permanent ale cãrui activitãţi le conduce.
3. Consiliul examineazã toate propunerile destinate a fi incluse pe ordinea de zi a Conferinţei. Acesta este liber sã aprecieze asupra urmãrii care va fi datã acestor propuneri.
4. Comisia de stat olandezã, instituitã prin Decretul Regal din 20 februarie 1897, în vederea promovãrii codificãrii dreptului internaţional privat, stabileşte, dupã consultarea membrilor Conferinţei, data sesiunilor diplomatice.
5. Comisia de stat se adreseazã Guvernului Ţãrilor de Jos pentru convocarea membrilor. Preşedintele Comisiei de stat prezideazã sesiunile Conferinţei.
6. Sesiunile ordinare ale Conferinţei au loc, de regulã, o datã la patru ani.
7. Dacã este necesar, Consiliul poate, dupã consultarea Comisiei de stat, sã solicite Guvernului Ţãrilor de Jos sã convoace conferinţa în sesiune extraordinarã.
8. Consiliul se poate consulta cu Comisia de stat cu privire la orice altã problemã de interes pentru Conferinţã."
Articolul 4:
"1. Biroul permanent are sediul la Haga. Acesta este alcãtuit dintr-un secretar general şi patru secretari, numiţi de Guvernul Ţãrilor de Jos, la propunerea Comisiei de stat.
2. Secretarul general şi secretarii trebuie sã aibã cunoştinţe juridice şi experienţã practicã adecvate. Numirea acestora se face cu respectarea diversitãţii reprezentãrii geografice şi a expertizei juridice.
3. Numãrul secretarilor poate fi mãrit dupã consultarea Consiliului şi în conformitate cu prevederile art. 9."
Articolul 5:
"Sub coordonarea Consiliului, Biroul permanent este însãrcinat cu:
a) pregãtirea şi organizarea sesiunilor Conferinţei de la Haga, precum şi a reuniunilor Consiliului şi ale oricãrei comisii speciale;
b) lucrãrile de secretariat ale sesiunilor şi ale reuniunilor sus-menţionate;
c) orice alte sarcini care intrã în atribuţiile unui secretariat."
Articolul 6:
"1. În vederea facilitãrii comunicãrii dintre membrii Conferinţei şi Biroul permanent, guvernul fiecãruia dintre statele membre trebuie sã desemneze un organ naţional, şi fiecare organizaţie membrã trebuie sã desemneze câte un organ de legãturã.
2. Biroul permanent poate coresponda cu toate organele astfel desemnate şi cu organizaţiile internaţionale competente."
Articolul 7:
"1. Sesiunile şi, în intervalul dintre sesiuni, Consiliul pot înfiinţa comisii speciale, în vederea elaborãrii proiectelor de convenţii sau a studierii oricãror aspecte legate de dreptul internaţional privat care intrã în obiectivele Conferinţei.
2. Sesiunile, Consiliul şi comisiile speciale funcţioneazã pe baza consensului, în mãsura în care acest lucru este posibil."
Articolul 8:
"1. Cheltuielile prevãzute în bugetul anual al Conferinţei sunt repartizate între statele membre ale Conferinţei.
2. O organizaţie membrã nu este ţinutã sã contribuie la bugetul anual al Conferinţei în plus faţã de contribuţia statelor sale membre, dar plãteşte o sumã stabilitã de Conferinţã, în consultare cu organizaţia membrã, pentru a acoperi costurile administrative suplimentare rezultate din calitatea de membru.
3. În orice caz, indemnizaţiile de deplasare şi de şedere ale delegaţilor la Consiliu şi la comisiile speciale sunt în sarcina membrilor reprezentaţi."
Articolul 9:
"1. Bugetul Conferinţei este supus în fiecare an aprobãrii Consiliului reprezentanţilor diplomatici la Haga ai statelor membre.
2. Aceşti reprezentanţi fixeazã, de asemenea, repartizarea între statele membre a cheltuielilor stabilite prin buget în sarcina acestora din urmã.
3. Reprezentanţii diplomatici se reunesc în acest scop, sub preşedinţia ministrului afacerilor externe al Regatului Ţãrilor de Jos."
Articolul 10:
"1. Cheltuielile rezultate din sesiunile ordinare şi extraordinare ale Conferinţei sunt suportate de Guvernul Ţãrilor de Jos.
2. În orice caz, indemnizaţiile de deplasare şi de şedere ale delegaţilor sunt în sarcina membrilor respectivi."
Articolul 11:
"Uzanţele Conferinţei continuã sã rãmânã în vigoare, în mãsura în care nu contravin prezentului statut sau regulamentelor."
Articolul 12:
"1. Amendamentele la prezentul statut trebuie adoptate prin consensul statelor membre prezente la o reuniune privind afacerile generale şi politice.
2. Amendamentele intrã în vigoare, pentru toţi membrii, la 3 luni dupã aprobarea acestora de cãtre douã treimi din numãrul statelor membre, conform procedurilor interne, dar nu mai devreme de un termen de 9 luni de la data adoptãrii.
3. Reuniunea la care se face referire în alin. 1 poate modifica prin consens termenele menţionate la alin. 2."
Articolul 13:
"Dispoziţiile prezentului statut sunt completate de regulamente, în scopul de a-i asigura aplicarea. Aceste regulamente sunt stabilite de Biroul permanent şi supuse aprobãrii Sesiunii diplomatice a Consiliului reprezentanţilor diplomatici sau a Consiliului de afaceri generale şi politice."
Articolul 14, paragraful 3:
"3. În cazul admiterii unui nou membru, Guvernul olandez notificã tuturor membrilor admiterea noului membru."
Articolul 15, paragraful 2:
"2. Denunţarea trebuie notificatã la Ministerul Afacerilor Externe al Regatului Ţãrilor de Jos cu cel puţin 6 luni înainte de încheierea anului bugetar al Conferinţei şi îşi produce efectele la încheierea acelui an, dar numai faţã de membrul care a notificat-o."
Dupã articolul 15 se introduce:
"Textele în limbile englezã şi francezã ale statutului amendat la data de 30 iunie 2005 sunt egal autentice."
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016